Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Focus vs. Volkswagen Jetta: Designový duel

Dva tradiční zástupci sedanů nižší střední třídy projdou generační obměnou. Ford Focus i VW Jetta se k zákazníkům dostanou počátkem příštího roku.
Zpět na článek
14. 11. 2010 09:47
14. 11. 2010 09:54
14. 11. 2010 11:08
14. 11. 2010 11:45
14. 11. 2010 13:44
14. 11. 2010 16:51
14. 11. 2010 18:34
14. 11. 2010 18:53
14. 11. 2010 10:02
14. 11. 2010 11:11
neregistrovaný "raulG"
14. 11. 2010 11:21
14. 11. 2010 16:48
14. 11. 2010 10:39
14. 11. 2010 13:04
neregistrovaný "raulG"
14. 11. 2010 10:54
14. 11. 2010 11:35
14. 11. 2010 13:58
14. 11. 2010 19:38
14. 11. 2010 23:46
15. 11. 2010 17:50
15. 11. 2010 18:21
20. 11. 2010 09:16
14. 11. 2010 19:37
14. 11. 2010 11:13
14. 11. 2010 11:43
14. 11. 2010 11:15
14. 11. 2010 11:51
14. 11. 2010 14:02
15. 11. 2010 11:32
15. 11. 2010 21:23
15. 11. 2010 22:30
14. 11. 2010 19:53
14. 11. 2010 16:43
14. 11. 2010 19:08
14. 11. 2010 23:48
14. 11. 2010 16:50
14. 11. 2010 17:01
14. 11. 2010 17:22
14. 11. 2010 18:51
14. 11. 2010 19:44
14. 11. 2010 19:49
14. 11. 2010 20:29
14. 11. 2010 22:54
15. 11. 2010 00:25
15. 11. 2010 00:30
15. 11. 2010 18:49
15. 11. 2010 22:19
15. 11. 2010 23:05
15. 11. 2010 23:23
14. 11. 2010 21:04
15. 11. 2010 21:22
14. 11. 2010 21:02
neregistrovaný "TommasII"
14. 11. 2010 21:06
14. 11. 2010 21:05
14. 11. 2010 23:48
15. 11. 2010 01:38
15. 11. 2010 18:23
15. 11. 2010 09:26
15. 11. 2010 11:34
15. 11. 2010 11:34
15. 11. 2010 14:56
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 11. 2010 18:25
15. 11. 2010 22:15
15. 11. 2010 15:07
15. 11. 2010 15:31
15. 11. 2010 17:43
15. 11. 2010 17:46
15. 11. 2010 18:22
Avatar - kosmonaut
14. 11. 2010 09:47
Jetta
Zepředu, zezadu, z profilu, či zevnitř vypadá Jetta daleko lépe než Focus sedan. Ford je na fotkách otřesný ve všech pohledech ;-\
Rozbalit vlákno
7
14. 11. 2010 09:54
Re: Jetta
:yes: dá sa len a len súhlasiť.Navyše Jetta pôsobí hodnotnejším dojmom a Focus ma v sebe niečo Fluencovske...
14. 11. 2010 11:08
Re: Jetta
Souhlas, trocha solidnosti by focusu neskodila. V primem srovnani s Jettou to vynikne dvakrat tolik.
Avatar - deliqent4
14. 11. 2010 11:45
Re: Jetta
v reálu si myslím je povedenější Focus. Jetta je vyložená nuda okopírovaný vzhled všech modelů což nechápu co je za strategii když si chci vybrat auto a všechny vypadají od stejné značky stejně a to v cenovém rozpětí od půl milionu do milionu se potom nemůžou divit že se prodává i ta Škodovka líp než ty jejich VWny. Focus se mi líbí proto že jeho vzhled je neokoukaný a vím že v reálu vypadá určitě lépe než na fotkách. Jetta je stínem ostatních modelů značky prostě vyložená nuda.
14. 11. 2010 13:44
Re: Jetta
Mi se zase libi jetta, i treba polo. Tenhle design jim slusi. Ze jsou vsechny stejny, no co uz. Zalezi, jak vypada to konkretni auto jako celek, kdyz pomines ostatni modely znacky. Skodovka se na zapad od nas lip neprodava, tam ji vw drti. Ziskat si povest a prinutit lidi dat balik zrovna za skodu, to chce leta a leta. Ale cenu pri prodeji si drzi dobrou :yes:

Nejvic se mi libil FI v dobe sveho vzniku. FII je solidnejsi, trosku nuda, ale kus dobreho auta. FIII mi pripada, ze designeri travi hodne casu na playstationu. No, komu se to libi, tak mu to preju. Proti gustu, zadnej disputat. Nekomu hovi elegantni, nekomu dravejsi.
Avatar - saldy
14. 11. 2010 16:51
Re: Jetta
Ani jeden není žádná velká hitparáda, Ford se snaží trochu nešťastně tvarově vymanit a zaujmout ale vysledek ve vztahu ke značce je rozpačitý až rušivý, to platí i pro kokpit, v tomto případě klidně mohl více kopírovat tvary více povedeného Mondea.....VW je opačný extrém, sice lépe tvarově vyvážený avšak člověku se při pohledu naň chce až umřít nudou, do očí bijící konzerva, je zvajímavé že v zásadě stejný přístup který boduje u Golfa tentokrát vystřelil na prázdno.
Avatar - miromen
14. 11. 2010 18:53
Re: Jetta
Přesně tak ač jsou si interiery s Golfem hodně podobne tak u Jetty je to prostě až trapne.
Avatar - Ada je zase tady
14. 11. 2010 09:53
VW je samozrejme mnohem hezci
90:10 pro VW Jetta. Jak v exterieru, tak v interieru. :yes: :yes: :yes:

Jedinym nedostatkem VW Jetta, pripravenemu pro tento test jsou zbyecne velka kola, ktera tomu vozu vylozene neslusi a prilis mala svetla vyska. Proc pro panajana musi to auto tahat bricho po zemi? :no:
Rozbalit vlákno
2
14. 11. 2010 13:37
Re: VW je samozrejme mnohem hezci
Tak si počkaj, možno príde Cross Jetta.... ;-)
15. 11. 2010 07:43
Re: VW je samozrejme mnohem hezci
tentoraz s tebou plne suhlasim, jetta posobi daleko hodnotnejsim dojmom ako v exterier tak v interieri.
14. 11. 2010 10:01
Jetta vs Focus ,jednoznačný výsledok
Musím napísať ANO som fanúšik VW a koncernu ako takého...Focus minulej generácie bol presne to čo malo prísť po prvom focuse,toto čo nam Ford predstavil je už akási paródia na new edge a kolotočarsku tématiku...Celkovo auto vyzerá nafúknuto a može si kludne podať ruku s Renaultom a ich Meganom,poprosil by som duel Renault Fluence a FF sedan. Naopak Jetta prijemne prekvapila a skutočny pokrok sa ukaže až ked si všimnete napravo v lište test predošlej generácie,chvalabohu sa nešlo rovnakým smerom a z jetty sa stal samostatý model.Inak niet čo vytknúť či už focus či jetta sú kvalitné autá,každe pre iný typ zákazníka.
P.S: dúfam že dojde na jettu kupé :yes:
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2010 10:02
DESIGNOVÝ UZEL
Nerovný souboj, co? Jetta předvádí z každého úhlu elegantní auto, dokonalé proporce a dokonalý styl. Všechno, od velikosti světel, přes tvar "C" sloupku, tvar zadních bočních dveří, zejména okna, délku kufru, prostě všechno je v dokonalé kombinaci, všechno do sebe zcela přirozeně vplouvá, je to zkrátka harmonie v harmonii. A nahlédneme-li dovnitř, pak tam je to snad ještě zřetelnější. Jetta nemá jedinou ergonomickou vadu, přehledná, jednoduchá přístrojová deska s překrásným volantem. Ideální kompaktní sedan pro příštích pět let.
Rozbalit vlákno
18
14. 11. 2010 10:08
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Možno ma tu teraz všetci ukameňujú,ale je mi to tak nejak fu(c)k :-! ...Každý kto má aspoň nejaký vkus musí bez štipky pochybností povedať,že Jetta je jednoznačne dospelejšia ,prepracovanejšia a Ford už teraz musí uvažovať nad faceliftom...Úprimne sučasna bling bling móda na autách sa mi nepáči,preplácaná predná časť focusu je ako pasť na oko /to nespomínam tlamu za astona a ff rs/.Pre mňa je vzorkou sedana nižšej strednej Jetta a to minimalne na tych 5rokou . :yes:
Avatar - Bubáq
14. 11. 2010 12:27
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Je to tak. Ford po docela zdařilých designech současných generací se zase plácá v neschopnosti rozhodnout se! Vždyť kdyby nyní šel Ford cestou volkswagenu, t.j. mírně zatraktivníl vnější tvary hrátkami s proporcemi, avšak silně vylepšil interiéry co do designu tak co do materiálů, měl by úspěch zaručen. A jestli si někdo myslí, že to, co nyní nový Grand C-Max a nový Focus ukazují, přivede (v Evropě) nové zákazníky, tak se tedy mýlí. Jde jednoznačně o kroky vzad. Mnohem lépe dopadl facelift Mondea a X-Maxu - právě (částečné)vylepšení prostorového vyznění tvarů (facelift nemění proporce) a vylepšení interiérových materiálů spolu s vylepšením výbavy přitahuje nové zákazníky daleko více. A co se týká tzv. nudnosti tvarů Jetty, určitě je lze vidět i tak. Ale znovu zdůlazňuju (viz jiný můj příspěvek), fotografie nepopisují situaci dostatečně! Je nutné postavit se naživo k auto, a pak začít popisovat vjemy. Ty jsou rozhodující. Jednak je třeba vidět auto z pozice stojícího (chodce), a jednak z pozice sedícího (řidiče). To jsou nečastější pohledy na auto, které rozhodují o tom, zda najde dostatek zájemců.
Avatar - ryman
14. 11. 2010 10:10
Re: DESIGNOVÝ UZEL
ze srovnání je zřejmé, že focus sedan se hodí než do televizních pořadů o vaření, kde by ten jeho designový guláš možná někdo ocenil... >:-[]
14. 11. 2010 10:17
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Jedinu vadu ma - je nudna, ako vnutri, tak vonku.
Focus ma zadne svetla z Mondea a Jetta zase z A4-ky.
Ako majitel "stareho" Focusa musim ale povedat, ze tento novy "hamburger "One Ford by som si nekupil. RS je uz ine kafe, ale nie moja salka kavy. Na druhu stranu, nova Fiesta sa mi tiez zdala gicova, dnes je to podla mna najkrajsie male auto na trhu. Polo vyzera dospelacky, ale zase ta sed a nuda od VW.
Uvidime nazivo, pretoze zamer dizajnerov Focusu je trochu citatelny, ale nejaky babrak pokazil predny naraznik (staci porovnat s naraznikom na RSku) a tiez prilis pretiahol zadne svetla do bocnych stran. Predne svetla tiez vela krasy nepobrali, ale ked sa nad nimi clovek zamysli, najde tam logiku. A o to vlastne ide. Charizmu maju tie auta, ktore sa nam pacia aj po 10rokoch, nie tie, ktore ohuria na zaciatku a zapadnu nudou do masy.
Myslim, ze facelif Focusa III bude famozny. Zaujemcom o najlepsi podvozok v triede s rozumnejsou cenou nez VW odporucam pockat :-!
14. 11. 2010 10:21
Re: DESIGNOVÝ UZEL
takú charizmu podla mna má prvý focus po facelifte ,v tomto ho nepredbehol ani ff 2
14. 11. 2010 12:49
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Mne sa 1ka nepacila. Najlepsia je II-B, podla mna. Ale ak 1ka, tak jasne ze po FL. Tu je vidno, ze FL Focusom pomaha ;-) A ak FFIII, tak jedine kombi ;-) alebo RS :yes:
Avatar - white label
14. 11. 2010 10:39
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Ona ta "nuda", která dnes všechny hned "neohuri" buse vypadat poměrně velmi solidně i za těch deset let i bez případného faceliftu , Focus III ovšem nutně potřebuje umírňující facelift už dnes, to že o jeho faceliftu sám píšeš už teď, taky o něčem svědčí... ;-)
14. 11. 2010 11:31
Re: DESIGNOVÝ UZEL
otázka kdo si auto plánuje ponechat těch 10 let....... podle mě, kdo chc solidní repre auto nedosáhne na passat bere jettu, kdo chce trošku stylu a divokosti bere Focus :-) osobně kdybych MUSEL z těchto dvou vybrat, vybral bych focus, ale jen proto, že se mi jetta nelibí vůbec. neznamená, že bych byl z focusu odvařenej :-) :yes:
Avatar - white label
14. 11. 2010 11:55
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Jestli to někdo přímo plánuje je druhá věc, ale ty jsi sám psal, že kvalita designu se pozná lépe po deseti letech, než hned, já to jen reagoval.
Kdo chce, zejména v Evropě, kousek té designové "divokosti", nehledá ji přece (v naprosté většině případů) zrovna u kompaktního sedanu! Tato karoserie je tu obecněji brána, jako jedna z nejkonzervativnějších (a méně praktických, než třeba liftback v podobě octavie) karosérií vůbec, což možná globální Ford (v této generaci Focusu) poněkud "opomněl"...
neregistrovaný "raulG"
14. 11. 2010 11:11
Re: DESIGNOVÝ UZEL
všechno je to hezky, ale stejne uvidime na silnicich daleko vice forda. Kolik Jett je videt dnes? >:D
14. 11. 2010 11:21
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Ford se asi snazi opakovat uspech s extravagantnim Focusem prvni generace. Stejne si. alespon u nas, kazdej koupi džakťuši, tak jakypak copak...
Avatar - white label
14. 11. 2010 12:11
Re: DESIGNOVÝ UZEL
První se zeptej sám sebe, kolik kompaktních sedanů tady potkáváš denně celkově?
Navíc zatím si neměl Focus sedan a Jetta designově (myslím celkovou povedenost designu této karoserie) moc co vyčítat.
Ale teď šla Jetta disegnově jasně nahoru (konečně ji odlišili od Golfu celkově a nejen zadní partii, dokonce ještě víc, než kdysi designově poměrně zdařilou Boru) a Focus naopak celkově (designově) spíš dolů.
Focusu III sedan tak může pomoci v evropských prodejích hlavně výrazně nižší cena, proti Jettě.
Ale celkově zůstane tato karořáská varianta v Evropě dál spíš okrajovou záležitostí a na našem menším trhu nemá šanci konkurovat stejnotřídnímu liftbacku Octavia už vůbec...
14. 11. 2010 13:54
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Ford sa mi nepáči. Karoséria sedan je síce elegantnejšia ako v predchádzajúcej generácii, a to podstatne, tentoraz sa zadná časť vydarila, ale štýl a jeho markanty Focus hodne degradujú, jeho dizajn kľudne nazvem gýčom, lebo ním je. V interiéri je to ešte výraznejšie. Technicky a ergonomicky je to možno zdatný súper, ale z pohľadu vizáže je to bieda.

Naproti tomu zvonka nemá Jetta chybu. Pripadá mi o kvapku uhladenejšia aj dynamickejšia ako napríklad Corolla, ktorá snáď jediná v segmente môže svojimi tvarmi Jette se***vať.
V interiéri tiež samozrejme vyhráva naplno, eleganciu mu nemožno uprieť. Na môj vkus je ale interiér príliš tmavý a ponurý, pár prvkov teplejších farieb by spravilo veľa.

K autorovi: Fajn článoček, Jakub, objektívny a nestranný. Akurát mi príde príliš stručný, najmä o interiéri by to chcelo viac slov. Všímal si si najmä jednotlivé dizajnové prvky, mohol si viac zhodnotiť aj celky - rozmery, rázvor a previsy, objemy kufrov, pomer plechu a skla atď... Sú to zaujímavé veci, o ktorých by sa dalo písať aj diskutovať.
;-)
14. 11. 2010 16:48
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Jetta uvnitř jistě dostane možnost i teplejších (dohněda) barev a pak to bude jiste ono. Vynikající je ten volant.

Focus zklamal, souhlas.
14. 11. 2010 19:07
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Uvidíme, ak áno, padne aj posledná možnosť kritiky vizuálnej stránky. A budeme tu mať najdokonalejšiu limuzínu nižšej strednej triedy.
Avatar - "Brňák"
14. 11. 2010 20:58
Re: DESIGNOVÝ UZEL
A včem je ten volant vynikající?? Že má dole otvírák na pivo?? Je to uplně normální tří-ramenej volant, bez jedinýho mutlifnkčního tlačítaka. Prostě volant. trochu soudnousti...
14. 11. 2010 23:42
Re: DESIGNOVÝ UZEL
To malo byť na GTI-ho, nie? Musíš klikať na modré tlačítko nad textom, nie pod ním. ;-)
Avatar - white label
15. 11. 2010 00:11
Re: DESIGNOVÝ UZEL
Nelze dělat větší závěry jen podle jedné fotky interiéru
[odkaz]
14. 11. 2010 10:14
Můžu říct, že se mi Focus líbí?
Aniž bych byl ze servesu ostrakizován, či jste mi nedávali číslo na Dobřany?Ale nebojte - rozvedu a výsledek bude trošku jiný, než si představují ti, kteří činí závěry z nadpisů....8-s . Protože jsem ani v jednom nejel, můžu jen teoretizovat, jak a zda vůbec si ford ponechal hravost podvozku, na kterou, fanoušci VW prominou, minulé generace Jetty zdaleka nemají. Jistě mohlo se změnit, ale moc bych v tomto ohledu podlehnutí Fordu nevěřil.... A pokud se dýzajnu thýče - je to zkrátka střet dvou světů. Ostře řezaného - až asijského stylu Fordu, s palubkou pro příznivce techna a hvězdných válek a na druhé straně uhlazeného strohého prušáckého(v dobrém - Prusko miluju) stylu. Tenhle Ford budou jezdit Ti, kteří se budou chtít lišit od usedlejších kolegů a budou si myslet, že tím nad nimi mají navrch, přičemž je kolegové z VW budou sledovat v jejich počínání s jistým shovívavým nadhledem, vědomi si svých kvalit(automobilových). Kdybych si mohl vybrat - vyberu si čumák fordu a zbytek Jetty - včetně vnitřku - jenže tak to v automobilovém světě nefunguje ...........
Rozbalit vlákno
4
14. 11. 2010 10:37
Re: Můžu říct, že se mi Focus líbí?
Tim chceš říct, že milion řidičů Focusu se chce odlišit od stáda 1,1 milionu řidičů Golfu (Jetty) ? ;-)
Avatar - T613
14. 11. 2010 10:49
Re: Můžu říct, že se mi Focus líbí?
u první generace určitě, u druhé generace do faceliftu z části. Po faceliftu to už vyšlo na stejno
14. 11. 2010 12:37
Re: Můžu říct, že se mi Focus líbí?
Obojí je masovka, nevidim v tom zásadní rozdíl. Někdo Golf, někdo Astru, Focus, Megane... stejná tuctovka akorát z jinýho těsta.
Avatar - T613
14. 11. 2010 13:15
Re: Můžu říct, že se mi Focus líbí?
to že je něco masovka (co v této kategorii není) neznamená, že to necílí na jiný typ zákazníků.
Avatar - Dan0044
14. 11. 2010 10:39
Nezlobte se...
Nezlobte se na mě, ale tohle porovnávat??? Rozdíl aut je více než propastný. A i pro mě je jasný vítěz. Ale není to Jetta.

Jetta je pro lidi, kteří: 1.) chtějí mít dokonalé auto 2.) chtějí být absolutně nudní a přehlídnutelní 3.) rádi vzpomínají na doby minulé, protože přesně tyto doby evokuje interiér

Focus je pro lidi, kteří: 1.) nechtějí bezpohlavní auto 2.) chtějí být výrazní (protože Focusa si aspoň všimnu, narozdíl od Jetty) 3.) chtějí být více moderní (spíš než staromódní)

Obzvlášť ten interiér Jetty.... Ten mě fakt deprimuje. Neřikám, že Focus je nějaký zázrak, ale interiér Focusu vypadá mnohem moderněji.
Rozbalit vlákno
4
14. 11. 2010 11:33
Re: Nezlobte se...
naprostý souhlas :yes: lépe bych to nevystihl :-)
neregistrovaný "raulG"
14. 11. 2010 13:04
Re: Nezlobte se...
:yes: :yes: :yes:
14. 11. 2010 15:11
Re: Nezlobte se...
Ano je to stejný rozdíl jako kostel a tančící dům. Někdo je holt staromilec a někdo si potrpí na modernu, jen blázen se domnívá že Ford si budou kupovat lidé kteří se chtějí vymezit vůči VW a naopak, oba tyto vozy si budou kupovat lidé kterým se budou líbit a tak je to správně a tak to má být, člověk přece má právo výběru podle svého vkusu.
14. 11. 2010 19:35
Re: Nezlobte se...
:yes: :yes: :yes:
Avatar - dicky
14. 11. 2010 10:54
blbost
ale ale o predku focusu by se dalo docela polemizovat ty spodni vstupy vzduchu jestli se to tak da nazvat jsou docela poutove.. ale napsal si dobre ze chteji mit vyborne auto ale ze si pujdu pro jettu a musim byt na silnici nudny to je nezlob se malinko mimo.Klasicky vzhled neni nic spatneho a v interieru nejake new vystrelky to fakt neni zas takove pozitivum jak bys myslel.Ale je jedno na to si zapomel za 3 roky az to odjezdis za co ti da kupec vice za jettu nebo za forda?Ja myslim ze si kazdy odpovi sam ja rikam JETTA
Rozbalit vlákno
8
14. 11. 2010 11:35
Re: blbost
da ti vic za jettu, ale jen proto, že si český ovcovitý národ myslí, že VW je něco víc :-) dřív možná, ale dnes? rozhodně NE :-) dělá sice kvalitní auta, ale to dnes dělají víceméně všichni, ale také dělá neskutečně nudná auta :-)
Avatar - Dan0044
14. 11. 2010 13:58
Re: blbost
Jistěže za Jettu. Protože Jetta bude žádanější. Protože přeci VW, to je modla. Rozdíl by byl u mě akorát v tom, že Jettu bych prodával už po 2 letech, protože by mě prostě za tu dobu už unudila. Za to Ford by měl u mě slušnou vyhlídku na 5, či i na 10 let. A pořád by vypadal moderně.
14. 11. 2010 23:46
Re: blbost
A čím by ťa akože unudila? Na pohľad? A preto by si ju predával?
Jednoznačne, a v tomto sa prikloním ku GTI-ho frázam, chýba vek a skúsenosti, tvoj názor je ako nezrelé ovocie. Nepredbiehaj, všetko má svoj čas. ;-)
Avatar - Dan0044
15. 11. 2010 17:50
Re: blbost
zato na tvoje názory už působí senilita, že jo :D:D:D
15. 11. 2010 18:21
Re: blbost
No ty bude dobrý školák teda....môžeš mi hovoriť ujo. :-!
Avatar - Dan0044
20. 11. 2010 09:16
Re: blbost
všechno ber s trochou nadsázky, realita ale opravdu je, že VW má auta extrémně konzervativní (slušně řečeno). A ještě k tomu, když je potkáš na každém rohu... Světe div se, jel sem už s několika VW a nijak mě neoslnili. Ba naopak, jak o nich každý básní, tak sem čekal po usednutí skoro víc (když tedy pominu lidi, kteří podle VW-fans říkají pouze blbosti, aby z principu zkritizovali značku). Prostě za ty peníze by mi to nestálo, protože za ty peníze, co za to chtěj, by to auto v mnohých případech mělo být "dokonalé".. :-)
14. 11. 2010 11:13
...
Ani jedno, ani druhe... Jetta vyzera ako z roku 1990, Focus vyzera ako z roku 2020... to znamena, ze sa mi nepaci ani jedno, ani druhe... je rok 2010 ;)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
14. 11. 2010 11:43
Re: ...
Neblázni, takhle auta v roce 2020 rozhodně vypadat nebudou, naštěstí pro nás... ;-)
Avatar - del42sa
14. 11. 2010 11:15
design
no nevím, ale mě ten Focus strašně připomíná Renault a jeho designové prvky, přední světla a tvar kapoty vypadá jako Renault Fluence (když si odmyslíme jinou masku chladiče) a zadní světla jsou taky takové Renaultovské.... nevím nevím, Fordy se mi vždycky líbily, ale v tomto duelu je pro mě vítěz Volkswagen Jetta
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Johny.Rico
14. 11. 2010 11:23
Beru Passata :-)
Co jinýho hele že jo jasný to je přeci hele, že >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2010 11:51
Prosim redakci
aby text prokladala obrazky, aby si ctenar mohl ihned porovnat text a obrazove srovnani. Kdyz uz nepodporujete praci se zalozky - tohle byste mohli udelat, hm? Diky

Zpet k autum, srovani je nadherne, protoze v plne parade ukazuje dve skoly a dva pohledy na krasu a uzitnost. U fordu citim neklid, rafinovanou agresivnost a vnitrek dosahuje rozmeru doslova Tie Fighterovskeho "kokpitu". Motor by mohli vytunit do zvuku turbiny a jdu si rozbit prasatko.

Jetta technicistni, exterier naprosto spickovy, hlavne zadni cast (palec nahoru :yes: ) c sloupek je vystrizen z premie. Interier - nuda, sed - maximalne si vybav Fabii bude vypadat stejne (neresim materialy). Palec dolu :no:
Rozbalit vlákno
2
14. 11. 2010 19:40
Re: Prosim redakci
:yes: :yes: :yes:
14. 11. 2010 21:24
Re: Prosim redakci
:yes:
A ještě bych, kromě obrázků v textu, uvítal, kdyby byly voleny fotky ze stejných úhlů (i stran), samozřejmě tyhle kombinace VW kouká doleva Focus doprava vypadají esteticky vyváženěji, ale hůř se pak hodnotí jednotlivé detaily a rozdíly- a o tomhle přece Designový duel je ne?
Avatar - Bubáq
14. 11. 2010 12:17
Jaký smysl má tenhle text??
Prosím o vysvětlení: popis toho, co je vidět na fotografiích, má být srovnáním konkurentů??? Prosím autora, pokud chce v těhle aktivitách pokračovat, aby si vždycky do recenzovaného interiéru sedl a činil si poznámky. Ty nejcenější jsou pak poznámky osobního charakteru: emoce. Nemá smysl prosím několikrát opakovat, že designy obou vozů odpovídají konkrétnímu stylu konkrétní značky. To je ale blbost, co? Opravdu by se daleko více uplatnil názor týkající se prvního dojmu, vkusu, detailní pohled na použitá technická a technologická řešení, srovnání výbav, posouzení vhodnosti toho kterého řešení pro řidiče nebo ostatní cestující, prostě opravdu odborný pohled. Já bych si pak leccos z těchto údajů ověřil během osobní návštěvy salónu. Takhle mi článek v ničem, ale opravdu vůbec v ničem nepomohl, ani mi neotevřel oči. Mimochodem, ty nové zadní světlomety Fordu: líbí se vám? Nebo fotka jen zkresluje to, co v reálu dosahuje nějakého příjemného efektu?
Rozbalit vlákno
1
14. 11. 2010 13:16
Re: Jaký smysl má tenhle text??
s prvou polkou textu suhlasim, ze by to chcelo viac, nez len popisovat fotky...s druhou polkou nesuhlasim, pretoze toto je cisto designovy duel, tu nema pouzita technika a vybavy a podobne veci co robit.
14. 11. 2010 13:16
Jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet
Takže radši nic. :no:
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2010 14:02
Porovnání
Ano, bylo by snadné kritizovat Focus a vyzdvihnout vyvážené křivky Jetty. Nechtěl bych ani tvrdit, že porovnáváme beztak nevýznamné modely, neboť kompatní sedany až donedávna nebyly na našem trhu prodejním hitem. U Focusu se začíná projevovat nová designová filozofie značky, kdy Ford už prý nechce vyrábět zvláštní modely pro americký a evropský trh. To je asi klíčová informace, protože prostě je v USA se auta berou jinak něž v Evropě. Američan těžko pochopí, proč musí mít auto měkčené plasty v místech, kde to nikomu prakticky nemůže vadit a naopak proč Evropanovi nevadí, že se mlátí do kolena o tvrdé plasty na středovém panelu.
Taky jsem byl v šoku z interiéru Focusu. Když se ale člověk pořádně podívá, kde jsou jaké ovládací prvky, tak zde není víceméně nic špatně. Nevím, jaké verze byly porovnávány, opravdu Jetta nemá žádné ovládací prvky na volantu?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - white label
14. 11. 2010 19:20
Re: Porovnání
[odkaz]
Samozřejmě, že má a už jen s nima to vypadá podstatně lépe, jenže když se někomu nechce vybrat fotku ve srovnatelné výbavě, Jetta na ní nemá ani navigaci..., Focus je naopak vybaven maximálně, viz prošívání sedadel a palubky...
Navíc interiér Focusu je focen s efektním nočním prosvětlením a fotka má mnohem větší kontrast, fotka int. Jetty je naopak příliš světlá a proti jeho černé barvě v reálu, působí tady nepřirozeně, až příliš šedě.
Avatar - iudex
15. 11. 2010 11:32
Re: Porovnání
Hm, chceš povedať, že Jetta na fotke nemá navigáciu? A čo to je, iba 2-DIN rádio, ktoré má náhodou úvodnú obrazovku (symbolický) glóbus?
BTW na tej fotke je Jetta, ktorá má od základnej výbavy, hodne ďaleko (tak 150-200t), len na prvý pohľad vidím dvojspojku, kožené čalúnenie, automatickú klímu, kožený volant a spomínanú navigáciu (?).
Ale je pravda, že fotky Focusu sú profesionálnejšie zvládnuté.
Avatar - white label
15. 11. 2010 15:41
Re: Porovnání
Iudex
Nevím kdes přišel na tu základní výbavu Jetty, ale nic takového jsem nepsal. Když se pozorně podíváš na můj odkaz, tak na něm je vidět rozdíl ve větším LCD, navíc se čtyřmi tlačítky (místo třech) nad sebou (ve dvou řadách po krajích). Pokud je navigace (s menším LCD) i u fotky v galerii, pak se možná jedná o interiér americké verze, čemuž by odpovídala i kombinace kůže/koženky (i ve výplni dveří) a k ní absence multifunkčního ovládání na volantu, který má tlačítka pro americký trh (za příplatek) pouze na jedné straně, podobně jako třeba POLO, ale na této fotce nemá dokonce ani to.
[odkaz]
Vůbec celá US verze je podřadnější (i technicky), aby mohla lépe cenově konkurovat i za mořem. Na fotce měl být plně vybavený evropský interiér, jako je třeba ten z mého odkazu, který působí podstatně hodnotněji...
Navíc nejsou fotky int. Jetty (jak sám píšeš) příliš profesionální, což už je ale další věc...

edit - podle tachometru to sice na US verzi nevypadá,ale podle té chudší radionavigace? zase ano... :-O
Ale každopádně originální VW velká barevná navigace pro evropu (RNS 510 z mého odkazu) vypadá jinak a lépe..., stejně tak oboustranně multifunkční volant na který jsem původně reagoval především...
15. 11. 2010 21:23
Re: Porovnání
Podle tachometru to na US verzi prave vypada, ty mile jsou evidentni.
Avatar - white label
15. 11. 2010 21:32
Re: Porovnání
Myslíš, já tam vidím už před koncem stupnice nějakých 220 a to ja na míle trochu hodně, ne...
15. 11. 2010 22:30
Re: Porovnání
Jo, mas pravdu, je to blbost.
Avatar - white label
15. 11. 2010 23:00
Re: Porovnání
[odkaz]
Tohle je americká verze, všimni si nejen stupnice odpovídající svým rozestupem mílím, ale i pouze jednostranného multifunkčního ovládání na volantu, absence stříbrných rámečků kolem "budíků", zmenšeného LCD mezi nimi (mezi otáčkoměrem a tachometrem), manuálně ovládané klimy, nebo vzpomínaná levnější navigace s menším LCD...
Srovnej třeba s tímto:
[odkaz]
14. 11. 2010 16:43
interier...
Tak pozeram na tu prvu dvoj-fotku, a nevychadzam z udivu. Vazne sa niekomu ten interier Jetty paci? Nech sa snazim akokolvek, nevidim tam nic na com by moje oci rady spocinuli. Jednoliata, nudna, nezazivna sed. Nie je to nahodou odfotene na ciernobiely film? To by mnohe vysvetlovalo. Este aj volant do toho zapada svojou nevyraznostou a jednoduchostou. To u VW nepoculi, ze okrem airbagu a klaksonu sa este niektore dalsie ovladacie prvky daju presunut na volant? Budiky so subdialmi, jak pondusky na stene u dedinskeho farara.

Za interier davam jednoznacne body Focusu! Napadity, "technoidny" dizajn s rafinovanymi prvkami (napr. naznak dvojiteho obsitia hornej hrany pristrojovej dosky, nadhera) a zaujimavou farebnou kombinaciou cierna/biela/modra. Volant bez diskusie lepsi, pristroje prehladnejsie.

Cele mi to pripada ako keby porovnavali najvyssi stupen vybavy Focusu, a interier Jetty v uplnom zaklade. V tom pripade by som svoj nazor zrevidoval. Inak je to ale jednoznacne: interier Focusu sa mi paci viac. Na druhej strane ale priznam, ze exterier je jasne krajsi u Jetty...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Blue Sun
14. 11. 2010 19:08
Re: interier...
Interiéry VW ve stylu "variace na jedno téma tisíckrát dokola" sám taky moc nemusím, ovšem oproti přeplácanému, rádoby-modernímu pokusu Fordu je Jetta naprosto jiná kategorie. Z fotky vypadají plasty palubní desky Fordu lacině, interiér je nesourodý, chaotický. Jestli tohle je "technoidní", radši zůstanu v šedi VW. Moderní design si opravdu představuji jinak.
14. 11. 2010 23:48
Re: interier...
Stručne, jasne, reálne. Tiež by som to napísal nejak tak. ;-)
14. 11. 2010 16:50
oboje ujdou
Jetta pěkná ale ty prachy bych za ní nedal, uvidí se cena focusu do kterého by měli dát nějaký modernější motory, hlavně tišší a úspornější benzíňáky ty 1.6 do ted to je katastrofa, výkon postačuje. U Focuse jsou hlavně vidět celkem velké změny, oproti VW který je pořád stejný. Bral bych i kdyby nedokonalího Focuse. Ať žije renault thalia >:D
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2010 17:01
Focus vs. Jetta
Jak uz psal nekdo vyse, Focus zklamal... Po originalni a vybrousene prvni generaci, stale atraktivni avsak jiz ne tak diskutabilni druhe je ta treti zklamanim... Rekl bych, ze se designeri Fordu chteji zalibit, sokovat vystrednim designem, ale vysledek je takovy, ze se hledaji.. Zda-li se najdou, tot otazka.. Fakt je, ze napr. jako aktualni Fiesta, ani Focus III by nemusel v realu vypadat spatne, za predpokladu, ze bude mit spravnou barvu, kola a doplnky.. Jenze - kolik takovych aut v CZ bude jezdit.. Viz Fiesta: kdyz ji potkate na stanku Fordu nekde na autosalonu, je v super barve, pekna velka kola, event. sport paket; hned bych ji bral, ale to, co pak vidime na ulicich - to jaksi neeee :-) Naproti tomu Jetta je pekna, pusobi vyvazene, dynamicky, ne ovsem lacine a zaroven i svebytne a reprezentativne... Zad vozu na me pusobi trosku ve stylu Audi A4 - coz ovsem ale neni na skodu... No, bud jak bud, obe auta (sedany) stejne budou v CZ na pokraji zajmu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
14. 11. 2010 17:22
Live
Uvidíme naživo..... Jetta je pěkná. Stejně je pěkný Pass a Tuareg. Ale asi nechci auto, o kterém se dá říci jen, že je pěkné.... Ale tohle je zatím nejzdařilejší vw z nových modelů. Jen škoda, že tam nabouchali sto let starou přístrojovku.... nuda. Ford, nic moc. Z bláta do louže. ;-\
Rozbalit vlákno
0
14. 11. 2010 17:36
Z bláta do louže
Osobně postrádám smysl sedanů v nižší střední třídě. O reprezentativní funkci nemůže být řeč, praktický taky nejsou a krásu ještě zatím žádnej sedan v této třídě nepobral, byť se může jakákoliv automobilka hrdě být do prsou, že jde o úplně novej model, kterej nemá s hatchbackem nic společnýho.

EDIT: To se samozřejmě netýká Lanceru EVO a WRX STI, které se třeba někomu líbit nemusí, ale smysl rozhodně nepostrádají :-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Blue Sun
14. 11. 2010 19:12
Re: Z bláta do louže
Smysl má to, co si lidé koupí. Jaký je smysl sedanů o třídu pod Jettou a Focusem (tj. Thalia, City...)? Lidé je chtějí a proto se vyrábějí. Stejně tak bych mohl říci, že nechápu smysl nezatříditelného tvarového hybridu BMW X6 (a že fakt nechápu). Obojí je asi tak na stejné úrovni. Přesto lidé kupují oboje.
Někomu může kombi připadat příliš nákladní a hatch zase krátký nebo nevzhledný, pro takové tu je sedan. Kdo nepotřebuje převážet objemné věci, ale jednou za čas ocení delší plochu (třeba na lyže) nebo více místa za zádí, proč by neměl brát sedana?
14. 11. 2010 21:05
Re: Z bláta do louže
Problém je to, že to lidi ani moc nekupují. Jettu jsem viděl jen na fotkách nebo v televizi, Focuse vidím zřídka a to ještě v první generaci. Argumentovat auty o třídu níž, třeba Thalií, je mimo, protože ty bodují hlavně cenou, což se o výše zmíněných autech taky říct nedá.
Avatar - Blue Sun
14. 11. 2010 21:47
Re: Z bláta do louže
Tu a tam je potkávám. Asi taky záleží na bydlišti, přijde mi totiž, že malé a nižší střední sedany jsou výsadou spíš menších měst a venkova. V Praze jich taky moc nevídám, zato u nás na menším městě celkem dost. Těžko říci, kde je realita.
15. 11. 2010 03:04
Re: Z bláta do louže
A jsi opět tam kde jsi nechtěl být, neposuzuj co se prodává nebo neprodává v ČR je to tady takový národní handicap myslet jsi že jsme pupek světa a zatím kdyby měly automobilky vyvíjet modely podle trhu u nás tak se na to vybodnou. Nebo myslíš že facelift Octavie či Superba byl dělaný pro český trh? Pokud ano pak se mýlíš dnes je důležitá Asie a tam se sedany tohoto segmentu prodávají jako housky, btw. pokud si někdo myslí že nová škoda (ať už jí budeme říkat A-entry či Felicie kdoví jak se nakonec bude jmenovat) má za úkol dobývat český a evropský trh je na omylu, bude to auto přesně šité na míru Asijskému zákazníku. ;-)
15. 11. 2010 18:40
Re: Z bláta do louže
Žiju v Evropě, jezdím v Evropě a posuzuju prodeje v Evropě. Co se prodává na Marsu je mi celkem jedno ;-)
16. 11. 2010 11:14
Re: Z bláta do louže
A co já s tím. 6iješ v evropě, jezdíš v evropě, sedan nechceš tak proč chodíš psát pod článek o sedanech že nechápeš jejich smysl?
Avatar - white label
16. 11. 2010 13:56
Re: Z bláta do louže
A to chceš říct, že tady zásadně diskutuješ pouze u aut, která ti dávají smysl?
To bych tady musel psát tak maximálně tak pod jedním článkem z dvaceti...
Mně osobně např. nedávají smysl offroady, nebo třeba "náklaďáky", ale to ještě neznámená, že jejich smysl obecně nechápu...
Provocateur přece v úvodním příspěvku píše jasně: "Osobně! postrádám smysl sedanů v nižší střední třídě.", což má ovšem do tebou interpretovaného (obecného) nepochopení jejich smyslu dost daleko...
A že mají zdejší příspěvky a reakce na ně, především subjektivní charakter, není třeba dodávat...
16. 11. 2010 18:07
Re: Z bláta do louže
Koukám že ti unikl smysl. Proto jsem ve svém příspěvku zopakoval jeho slova aby pochopil že na jedné straně to vidí tak že žije v evropě a je mu ukradený zbytek světa a stejně tak já tím chtěl naznačit že pokud ho zajímají jen věci které se ho dotýkají tak nechápu já proč řeší sedany které se ho nedotýkají.
Avatar - white label
16. 11. 2010 19:26
Re: Z bláta do louže
Tak pokud ho budeš podobně "chytat za slovo", můžeš taky klidně napsat, že Asie není jiná planeta, jako ten "jeho" Mars.
Samozřejmě, že ta jeho reakce byla jen příměřená nadsázka na tu tvou reakci o tom, že pupkem automobilového světa není Evropa, ale Asie, na což se (i podle mě) zrovna v diskusi pod těmito dvěma vozy nedalo nic o moc více odpovídajcího napsat...
16. 11. 2010 19:53
Re: Z bláta do louže
No buď neumíš číst a nebo v mém příspěvku vidíš co tam není. Nepsal jsem nic o Evropě, ale o ČR a o tom že není podstatné jestli se malé sedany budou nebo nebudou prodávat u nás jelikož nejsme jejich prioritní trh. O.K. Končím nechápu proč jsi se tady do toho zamotal ty a vysvětluješ co on myslel nebo nemyslel.
Avatar - white label
16. 11. 2010 20:13
Re: Z bláta do louže
Četl jsem tě naopak možná až moc pozorně, nepsal jsi jen o českém trhu, ale i o evropském a v souvislosti s nimi o Asii a "Asijském zákazníku", cituji tě:
"Pokud ano pak se mýlíš dnes je důležitá Asie a tam se sedany tohoto segmentu prodávají jako housky, btw. pokud si někdo myslí že nová škoda (ať už jí budeme říkat A-entry či Felicie kdoví jak se nakonec bude jmenovat) má za úkol dobývat český a evropský trh je na omylu, bude to auto přesně šité na míru Asijskému zákazníku."
16. 11. 2010 22:50
Re: Z bláta do louže
Nechci a nechápu i některé jiné věci a přesto o nich můžu diskutovat...třeba i s nadsázkou :-)

P.S. Jinej příklad. Z vlastní zkušenosti nechápu, jak může Ford do nového Mondea pořád montovat zastaralý 2 litrový benzínový motor, který mi už v roce 2010 nedává smysl a taky o tom můžu diskutovat ne? ;-)
Avatar - miromen
14. 11. 2010 18:51
Duel
Interierem jasně valcuje Focus Jettu. Moderni libivy vzhled dnešni doby oproti až moc nudnemu a strohemu interieru s kterym by už konečně měl VW něco dělat vždyť se piše rok 2010. Z venku se mi celkově o něco vic libi Jetta ale počkam si až obě auta uvidim naživo.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - white label
14. 11. 2010 19:49
Re: Duel
Lifte co blbneš, to tu hraješ piškvorky sám se sebou? >:-[]
14. 11. 2010 22:54
Re: Duel
Jen zapomněl, že by to měl aspoň střídat i s palcem dolů :-)

Ale abych jen nekritizoval, Lift jako ultra fan Fordu, má někdy i pravdu...
Avatar - PicoBello
15. 11. 2010 00:25
Re: Duel
no to ma, to ma aj GTI a .. ved vies.
Avatar - white label
15. 11. 2010 00:30
Re: Duel
Ještě aby ji nikdy neměl, to by bylo i statisticky velmi nepravděpodobné... >:-[]
15. 11. 2010 18:49
Re: Duel
Myslím, že se tady najdou i jedinci, kteří se vyjímají i té statistice >:D
Avatar - white label
15. 11. 2010 22:19
Re: Duel
Myslíš třeba některé dvojnicky... >:-[]
15. 11. 2010 23:05
Re: Duel
Třeba, možná by se našel i nějakej tro(j)ník :-)

Teď čumím, že DL je tady, co se týče registrace, asi služebně nejstarší. Ten Ford ho drží fest, ale když to vezmu podle sebe, tak ještě 2,3 roky a po Fordu ani neštěkne >:D
Avatar - white label
15. 11. 2010 23:23
Re: Duel
Deadlift se tu ale původně přihlásil ještě pod nickem Livelift, ale jak píšeš, už je tu tak dlouho, že se to muselo projevit i na podobě jeho nicku... :-O 8-s >:-[]
Avatar - Ji/Ri
14. 11. 2010 21:04
Re: Duel
Tohle podpisuju...... volksky ty interiéry fakt mají staré dřevěný autobusy..... tyto interiéry měl už malý Ada Hiltů v angličákách v poličce nad postelí.... >:D :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
15. 11. 2010 21:22
Re: Duel
Ada "Hiltů" ? Vem si dovolenou, už se ti plete 2. světová se značkou tvé zbíječky v práci... >:-[]
14. 11. 2010 19:47
Cx - Aerodynamický (podélný=x) odpor
Pro mne je hlavní že nový Focus má nejlepší Cx ze všech výše uvedených aut... :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
14. 11. 2010 22:56
Re: Cx - Aerodynamický (podélný=x) odpor
Počkej, vždyť tam jsou uvedený jen dvě auta >:D

Navíc nejlepší CX má Fiat 500 nalepený v závěsu za Audinu >:-[]
Avatar - white label
15. 11. 2010 00:35
Re: Cx - Aerodynamický (podélný=x) odpor
Nejnižší odpor vzduchu má model (1:18) F 599 GTO přilepený na palubce Fiatu 500... >:D
[odkaz]%20599%20GTO
15. 11. 2010 18:51
Re: Cx - Aerodynamický (podélný=x) odpor
:-)
Avatar - white label
15. 11. 2010 21:27
Re: Cx - Aerodynamický (podélný=x) odpor
Největší paradox designu nového Focusu je fakt, že i přes vemi nízký odpor vzduchu, dokáže vzbudit silný estetický "odpor" většiny jeho pozorovatelů... >:-[]
Avatar - PicoBello
14. 11. 2010 19:52
nerovny suboj ..
jednoznacne jeta.

nie je snad jeden pohlad, kde by vysiel vitazne ford. proti gustu ziaden disputat, ale ak niekto tvrdi opak, musi byt bud velikansky fanusik znacky, alebo ma rad disko styl interieru ci exterieru.

to je samozrejme v poriadku, ale podla mna sedanu nizsej strednej s rozmermi strednej spred par rokov pristane elegancia a nie disko.

interier forda je doslova brrr .. a to mam doma UFO interier C4-ky ;)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "TommasII"
14. 11. 2010 21:02
Nerozumím...
... tomu, kde vzal Focus v anketě 40% hlasů. Chápu, že je design čistě subjektivní záležitost, ale minimálně tři místa na Focusu jsou fakticky příšerné. Zadní světla, komplet předek - hlavně nárazník a totálně hnusný interiér, který mi stejně jako ve Fiestě (i když tady ještě víc) připomíná Hifi věž z poloviny devadesátých let - made in Taiwan... Jetta je jednoduše a stylově elegantní, žádný krátkodobý výkřik, ze kterého bych na první pohled omdlel, ale je to čistá a jednoduchá krása.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ji/Ri
14. 11. 2010 21:06
Re: Nerozumím...
....ale di ty brepto.... dej si do zásuvky smajlíka ať v noci trefíš nočníček a šupky dupky.... >:D
Avatar - Blue Sun
14. 11. 2010 21:48
Re: Nerozumím...
Bohužel pro tebe má fakt pravdu. Připadá mi, že už i korejská auta jsou na tom s designem lépe, než Ford.
Avatar - white label
15. 11. 2010 00:00
Re: Nerozumím...
Těch 40% hlasovalo tradičně jen proti koncernu a zbytek podle toho, co se jim líbí víc... >:D
Hlasovat pro celkový design Focusu III sedan proti nové Jettě, je podobné jako hlasovat pro design starého Sharana proti S-maxu. 8-s >:-[]
Avatar - Ji/Ri
14. 11. 2010 21:05
...
....zvenku má ten bejby passat fakt šmrnc.... ale ten interier je chudoba v přímém přenosu..... 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JDM
15. 11. 2010 01:38
Re: ...
chudoba v tom směru že je to pořád to samé! kup si fabii octavii pssata golfa nebo jettu , a neproděláš protože všechny auta jsou na jedno brdno přes kopírák stejnej iteriér prostě nuda!focus se aspoň snaží svoje řady obnovovat a měnit zatímco VW vsází na jistotu! Focus je prostě nadčasovej uvnitř to vypadá jak v raketě která první doveze na mars člověka zatím co s jettou můžeš tak maximálně do kauflandu!nuda nuda a zase jenom nuda!!!!!!!!!já se chci bavit
15. 11. 2010 18:23
Re: ...
A nemáš pocit, že tá uhladená, trochu nudná, ale overená istota môže plno ľuďom aj vyhovovať?
Ja som tiež kritikom ťažkej konzervatívnej línie VW (spýtaj sa GTI-ho), ale sú triedy, kde tento štýl proste sedí. Jetta je vyslovene pekné a sympatické auto.
Avatar - becas
15. 11. 2010 09:26
bléé...
Nechápu jak se někomu může ten usedlý volkswágnák líbit!!!
Rozbalit vlákno
1
15. 11. 2010 11:34
Re: ...
evidentne toho na svete nechápeš ešte dosť
15. 11. 2010 11:34
Focus je hezčí
Jednoznačně Focus :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2010 13:19
to myslíte vážně?
Opravdu se tu někomu líbí jetta víc? Tipuji to spíš jen na projev fandovství a loajality, vždyť designově působí jako vozy z konce devadesátých. Nechci teď řešit, jaký vůz je celkově lepší, ale jak jsem již psal, po designové stránce je vw opožděno minimálně o deset let
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2010 13:30
moc to prožíváte
Focus je hodně plastický což mu na ploché forografii , jaksi nemůže pomoct. Uvidíme na živo. Jetta je facelift Civicu z konce 90 let.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 11. 2010 14:56
fail na druhu
Problemom Focusu bol vzdy dizajn verzie sedan a tato generacia nie je vynimkou.

Problemom Jetty je, ze VW si termin "corporate face" vysvetlil ako percentualne nastavenie zoomu kopirky pri kopirovani dizajnovych planov inych modelov.

Vysledkom je, ze Passat sa od Jetty lisi tak ako noc od tej istej noci o hodinu neskor. Oznacit dizajn za "elegantny" a "nadcasovy" nepomoze.

VW a Audi maju dnes dizajnovo najnudnejsi a najsterilnejsi line up spomedzi vsetkych automobiliek.
Rozbalit vlákno
3
15. 11. 2010 18:25
Re: fail na druhu
Jestli se ti dizajn audi zdá nudný,není ti pomoci.Zajímalo by mě čím sám jezdíš..
15. 11. 2010 18:40
Re: fail na druhu
Prípadne, čím ho otec vozí... ;-)
Avatar - skejpa
15. 11. 2010 15:07
Jetta
Dal jsem bod jette a to jen kvuli tomu, ze zvenku je sice klasicka a celkem nudna ale urcite neni nepovedena jako focus sedan. Ford asi neumi poradne spojit focus a karoserii sedan a me osobne se ani moc nelibi ten novej predek auta. Skoda, protoze vnitrek rozhodne srsi napaditosti a tam jettu rozhodne valcuje.
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2010 15:31
"malé" sedany
Nemozem si pomoct ale riesit dizajn interieru a exterieru auta je prilis osobne a individualne... Namieste je ale otazka, preco a pre koho sa automobilky vlastne rozhodnu urobit sedan z auta, ktore jednoznacne je a vzdy malo byt v kratkej verzii-hatch. Naco su doslova prilepené zadky týmto autam??? Strasne...
ALE plati to aj naopak vid LANCER a IMPREZA, tym zase pre zmenu automobilky ich "kufre" odsekli a vytvorili hnus podobny DAEWOO NUBIRA 5D
z polovicky 90-tych rokov.
Pre mna nepochopitelne, zbytocne miesanie dizajnu, velkosti a urcenia jednotlivych verzii aut.
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2010 17:43
vw
design volkswagenu stojí poslední dobou za starou bačkoru. Bez nápadu,bez jakékoliv elegance, všechna auta jako přes kopírák. Je to jen mů názor, nechci tím urazit někoho, komu se to líbí! (to píšu pro určité zarputilé fandy vw, podle příspěvků,které jsem si četl..)
Rozbalit vlákno
1
15. 11. 2010 17:46
Re: vw
Máte pravdu, například renault thalia a spol...tyto sedany vycházející z hatchbacku vypadají,jako by měly přilepený batoh na zádech
15. 11. 2010 18:22
Jetta
ve všech ohledech vítězí.Focus vypadá jak pojíznej cirkus(tím nechci urazit fandy fordu)
Rozbalit vlákno
0