Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Focus vs. Volkswagen Jetta: Designový duel

Jakub Sochor Jakub Sochor 14. 11. 2010 • 11:12
6
134
Zobrazit náhledy (6)
Ford Focus
Dva tradiční zástupci sedanů nižší střední třídy projdou generační obměnou. Ford Focus i VW Jetta se k zákazníkům dostanou počátkem příštího roku.

Dnes v designovém duelu porovnáme sedany, které pojí shodná karosářská varianta a rozměrový segment. Z hlediska estetického ztvárnění však automobily představují dvě zcela odlišná pojetí designu, každý tedy zaujímá pozornost rozdílných typů potenciálních zákazníků.

Nová generace sedanu Jetta již přímo nevychází z designu hatchbacku Golf. Tvarově se jedná o zcela svébytný model, který ovšem nevybočuje z modelové linie současné nabídky vozidel Volkswagen. Vůz respektuje aktuální designový trend, který je založen na pozvolné evoluci tvarů předešlých generací. Proto výrobce neusiluje o prosazení odvážných stylistických prvků, namísto toho preferuje uhlazené a pravidelné tvary, od nichž lze očekávat zdatnost v odolávání zubu času. Předmětem tohoto směru je horizontální maska chladiče, která je v porovnání s předchozím provedením nižší a štíhlejší. V případě vyšších verzí modelu ji lze ozvláštnit chromovými detaily v podobě linek, jako je tomu u vyobrazeného modelu.

Ford Focus Sedan zvolil sportovní tvary, jimiž jakoby chtěl navázat na hravý styl New Edge, jehož průkopníkem a patrně nejznámějším modelem v sériové výrobě byla první generace Fordu Ka. Ve srovnání s předchozí generací Focusu je příď nového vydání modelu členitější a odvážnější. Otvory pro přívod vzduchu do motoru jsou děleny na několik částí, přičemž ty boční jsou vyvedeny ve tvaru trojúhelníku, což automobilu dodává na vizuální dravosti.

Odlišnost obou vozidel dobře vyniká při bočním pohledu na automobily. U Jetty spatříme hladký a nepříliš komplikovaný profil, který plně koresponduje s designovým zaměřením celého vozidla.

Focus jde na to jinak a sice formou několika linek, které zpestřují celek. Nejvýraznější z nich je vidět pouze na profilu, kde začíná a zároveň končí. Další přesně kopíruje tvar předního blatníku, po čemž se volně ztrácí ve volném prostoru. Třetí vychází z horní linky zadních svítilen a pozvolna splývá se zadními bočními dveřmi. Tomu sekunduje zářez, nepřímo připomínající tvar čepele, jež protíná dolní partie předních dveří.

Zádě přesně zapadají do filosofie designu toho kterého modelu. V souladu s abecedním pořadím začněme Fordem, v jehož zádi lze vypozorovat, podobně jako u Focusu Combi, návaznost na o třídu vyšší Mondeo. Ta je dána nejen výraznými svítilnami nekonvenčního tvaru, ale také bohatě tvarovaným víkem zavazadlového prostoru.

Volkswagen se i v zadních partiích vydává cestou plynulých a konformních tvarů. Optika zadních svítilen odpovídá současnému trendu značky, kdy jsou jednotlivé světelné segmenty viditelně členěny na samostatné části.

Interiéry vozidel plně odpovídají stylistickému zaměření vnějšku. U Fordu hrají prim opět sportovní tvary s velmi členitým uspořádáním ovládacích a designových prvků. Přístrojovou desku jako celek nepojí s tou u předchůdce příliš viditelných paralel, tmavé barvy kabiny místy doplňují světlé doplňky a některé díly na středovém panelu dostaly lesklý povrch.

Volkswagen vybavil Jettu interiérem, kterým model harmonicky navazuje na své tovární soukmenovce. Hlavní roli na palubě hraje ergonomie pracoviště řidiče, vše je maximálně přehledné. Přístrojová deska, jejíž dominantou je široký středový panel, působí fortelně, čemuž napomáhá masivní lišta před sedadlem spolujezdce, zhotovena v chromovém provedení.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Dan0044
blbost
| 20. 11. 2010
všechno ber s trochou nadsázky, realita ale opravdu je, že VW má auta extrémně konzervativní (slušně řečeno). A ještě k tomu, když je potkáš na každém rohu... Světe div se, jel sem už s několika VW a nijak mě neoslnili. Ba naopak, jak o nich každý básní, tak sem čekal po usednutí skoro víc (když tedy pominu lidi, kteří podle VW-fans říkají pouze blbosti, aby z principu zkritizovali značku). Prostě za ty peníze by mi to nestálo, protože za ty peníze, co za to chtěj, by to auto v mnohých případech mělo být "dokonalé".. :-)
Z bláta do louže
| 16. 11. 2010
Nechci a nechápu i některé jiné věci a přesto o nich můžu diskutovat...třeba i s nadsázkou :-)

P.S. Jinej příklad. Z vlastní zkušenosti nechápu, jak může Ford do nového Mondea pořád montovat zastaralý 2 litrový benzínový motor, který mi už v roce 2010 nedává smysl a taky o tom můžu diskutovat ne? ;-)
Avatar - white label
Z bláta do louže
| 16. 11. 2010
Četl jsem tě naopak možná až moc pozorně, nepsal jsi jen o českém trhu, ale i o evropském a v souvislosti s nimi o Asii a "Asijském zákazníku", cituji tě:
"Pokud ano pak se mýlíš dnes je důležitá Asie a tam se sedany tohoto segmentu prodávají jako housky, btw. pokud si někdo myslí že nová škoda (ať už jí budeme říkat A-entry či Felicie kdoví jak se nakonec bude jmenovat) má za úkol dobývat český a evropský trh je na omylu, bude to auto přesně šité na míru Asijskému zákazníku."
Z bláta do louže
| 16. 11. 2010
No buď neumíš číst a nebo v mém příspěvku vidíš co tam není. Nepsal jsem nic o Evropě, ale o ČR a o tom že není podstatné jestli se malé sedany budou nebo nebudou prodávat u nás jelikož nejsme jejich prioritní trh. O.K. Končím nechápu proč jsi se tady do toho zamotal ty a vysvětluješ co on myslel nebo nemyslel.
Avatar - white label
Z bláta do louže
| 16. 11. 2010
Tak pokud ho budeš podobně "chytat za slovo", můžeš taky klidně napsat, že Asie není jiná planeta, jako ten "jeho" Mars.
Samozřejmě, že ta jeho reakce byla jen příměřená nadsázka na tu tvou reakci o tom, že pupkem automobilového světa není Evropa, ale Asie, na což se (i podle mě) zrovna v diskusi pod těmito dvěma vozy nedalo nic o moc více odpovídajcího napsat...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku