V České republice byl oficiálně zahájen prodej Nissan GT-R v modernizovaném provedení modelového roku 2011. Ceny začínají na 2.411.550,- Kč za provedení Premium.
To se směješ tomu, jak jsi napsal to Fer.arRi? :*)
Tak výkonové pararmetry jsou na svou třídu (zejména cenovou) opravdu skvělé, ale designově je to (zvlášť proti Ferrari) "mastodont"..., ovšem samozřejmě, že srovnání zrovna s Ferrari je poněkud mimo..
Co ten interiér proboha, taková spartáština jako základ u VW!!! kriste, tam měl být facelift. Exteriér u mně vcelku ok, i když více preferuji jemné ladné linie, tak GT-R něco do sebe má
Já myslím, že udělali vše pro to, aby se auto už více neladilo a vychytali některé neduhy, např na podvozku. Už předchozí EU verze oproti US byla přizpůsobenější pro zdejší podmínky a silnice a tohle je skoro dokonalé. Jen spotřeba předpokládám neklesla a tam nebyl problém se při svižné jízdě pohybovat mezi 20 a 30 l/100km. Pořizovací cena je poloviční např. se srovnatelným Porsche Turbo S, ale na druhou stranu je cena dílů více než dvojnásobná (čelní sklo, destičky, kotouče atd.)- ale otázka je, kdy se to vrátí... Poměr pořizovací cena/ hodnota (výkon) nemá konkurenci. esign je otázkou vkusu každého.
vladnout 2,5mil na nove GT-R trochu prisetrim a za 3mil. mam jen lehce zajete 997.2 turbo... pro me osobne jasna volba z nekolika duvodu:
1) jezdene GT-R bych se bal koupit z mnoha duvodu, hlavne servisnich nakladu
2) porsche je proste vetsi "drzak"
3) zazitek poskytnou oba vozy dost podobny, ale kvalita, spracovani, komfortnost interieru je proste na strane Porsche... vim ze oto u nissanu neslo ALE dat 2,5mil KC rad bych aby to i uvnitr vypadalo trosku k svetu, natom jedinem hezkem, sedadlech, clovek sedi a tak je nevidi, zato vidi nepovedenou a lacine vypadajici palubku :-/
To mas tak, vsetky auta vychadzaju z chrobaka dokonca aj citroen ds, ale ja som to nevymyslel, to prosim najznamejsi diskuter na auto.cz.
A nepluvem na koncert momentalne, len proste momentalne porsche nemusim tie pre mna skoncili turbom 996.
Prosím porovnávat srovnatelné. Lehce zajeté GT-R teď prodávalo několik přátel kolem mne za cenu kolem 1,5M, tedy poměr 2 GT-R za jednoho Turbo zůstává.
1. souhlas
2. take sedi
3. ve zpracovani interieru GT-R jsem nenasel chybu, rucni obsivani kuze, detaily, za extremni jizdy bez vrzani. Ba naopak, GT-R je tak odhlucnene, ze neni temer slyset motor, coz lze ocenit na dlouhych cetach. Ale vadilo mi to pri sportovni jizde.
Zazitek v Porsche je vetsi, ale i kvuli vetsi hlucnosti- slysis svuj motor a take proto, ze 911 je mnohem narocnejsi ridit, po 2 hodinach sportovni jizdy jsi opravdu unaven, porad delas korekce v zatackach, prece jen je to civilnejsi podvozek. U GT-R je to az nuda. Auto se prilepi a elektronika odpracuje vse za Tebe.
Ta palubka je vec nazoru, stejen etka jako design GT-R vs. 911. Mne se libila a nova v karbonu je cool.
me se nissan libil vzdy je to proste neco jineho nez zavedene znacky i ten interier mi pripada v celku utulny a luxusni
Ale svezeni pred inovaci v nem me vylecilo proste tvrda auta nic pro mne ale kalupuje pekne.
Ted ho do vybrousily skoro k dokonalosti ,hezky narust vykonu davam za 1
Ještě jedna úvaha, která vychází ze zkušenosti několika desítek majitelů GT-R v ČR. Trochu postrádám smysl tak rychlého a těžkého auta. Pro běžný provoz se příliš nehodí, jednak je opravdu hodně tvrdé a jednak je tak rychlé (zrychlení), že je při jídě na plný plyn nebezpečné nejen pro ostatní účastníky silničního provozu, ale i pro majitele samotné. V dnešní době je stejně lepší snažit se alespoň trochu dodžovat silniční předpisy a mít tak klid při cestování a to i vůči ostatním řidičům. A garantuji vám, že s ním 50-90-130 nepojedete, to aouto se při těchto rychlostech dusí a vámj to nedá plyn sešlápnout. A to můžete mít předsevzetí jakékoliv. No a na krátkých okruzích se přehříva převodovka, praskají kotouče a před očima mizí destičky. Na sněhu při driftování se zase přehřeje a rozpojí mezinápravová spojka a vyzve vás k okamžitému zastavení a vychlazené, jinak se odpojí a z auta je prakticky zadokolka. Jediné jeho správné umístění je Nordschleife. Tam je jako doma a z produkčních vozů nemá konkurenci. Ale není to málo? Možná má větší šanci tento facelift, jestli opravdu zcivilnili podvozek a vychytali vady auta.
Ano, nedá sa s ním dodržiavať 50-90-130 a je veľmi rýchle, ergo je úplne nah.vno a treba zostať pri 44 kW, ktoré zvládne každý. >:-[]
P.S. Samozrejme chápem, kam si - aj keď trochu chaoticky - svojimi úvahami smeroval. Ale ver, že daným zmýšľaním sú úplne nepoužiteľné i všetky Ferrari, Porsche či Lamborghini, z nich zadokolky ešte viac, ako štvorkolka GT-R. Zmysel tohto auta je v tom, že Ti poskytne takú dynamiku a pocit z jazdy, ako dvakrát drahšie autá od menovaných automobiliek. Ale samozrejme na vhodnom mieste. Ani jedno z nich som totiž v centre mesta nevidel (neprejdú cez spomaľovacie prahy). ;-)
44 kW zase už považuji za nebezpečné, např. při předjíždění je potřeba mít koně pod kapotou, když se v protisměru znenadání vyhoupne kamion... nebo s takovým autem raději nepředjíždět:-)
Je fakt, že po odeslání příspěvku jsem si uvšědomil, že jsem sám sebe dostal do slepé uličky:-) Ale ono to souvisí i s věkem, zkušeností a uspořádávání priorit. V tomto ohledu se názory i na auta a jejich použitelnost mění. S tím GT-R jsem to myslel tak, že ze supersportů je nejtěžší a tudíž nejméně vhodné pro krátké okruhy. A k tomu má zase tvrdý podvozek, nepoužitelný pro město, ale i naše okresky. kromě Nordschleife super na německé dálnice, a silnice typu Route Napoleon a alpské průsmyky vůbec. Ten smysl pro něj je těžké hledat na CZ silnicích.
Ano, Tebou vyjmenované supersporty do města kvůli zpomalovákům nemohou, ale přes to v Pařížské jich denně najdeš dost:-) Pro tento účel je ale vhodnější právě F, Lambo, Bentley a pod.:-)
Na závěr tedy přemýšlím o supersportu, který by byl vhodný pro všechny výše jmenované situace a tam opravdu nejlépe vychází dle mých zkušeností 911 Turbo S, ale za to je potřeba tvrdě zaplatit...
S novým GT-R si dám předváděcí jízdu a dám vědět, jestli už se ve vlastnostech blíží k Turbu, protože pak je asi lepší dát 1/2 cenu proti 911 a smířit se s dražším servisem.
Závěr je asi takový, že ideální je mít pro každou příležitost vhodné auto a nesnažit se to kombinovat.
Za mne ideál bez ohledu na cenu a náklady a v závorce ekonomická varianta.
1.rodinné celoroční - Porche Cayenne Turbo/ Panamera Turbo (Touareg/ Passat)
2.okruhy F3000/ Porsche CUP (Radical)
3.letní výlety a občas okruh Carrera GT/ GT2RS (GT-R/ 911 Turbo/ M3 CSL)
4. drifty M3