Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan GT-R 2011 oficiálně na českém trhu

Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
Nissan GT-R
19 Fotogalerie
Diskuze (18)
V České republice byl oficiálně zahájen prodej Nissan GT-R v modernizovaném provedení modelového roku 2011. Ceny začínají na 2.411.550,- Kč za provedení Premium.

V pražském Nissan High Performance Center, které je součástí areálu Auto Palace Vysočany a je jediným oficiálním prodejcem Nissan GT-R v ČR, se včera představilo GT-R modelového roku 2011.

O modernizaci GT-R se bude nejčastěji hovořit v souvislosti se dvěma změnami: diodová světla pro denní svícení, která jsou neomylným rozpoznávacím znakem, a posílení motoru. Dvakrát přeplňovaný šestiválcový motor VR38DETT o objemu 3,8 litru posílil z 357 na 390 kW, vyjádřeno v koních z 485 na 530 k. Zároveň vzrostlo maximum točivého momentu z 588 na 612 Nm a je dosahován v širším spektru otáček – od 3200 až do 6000 min-1, tedy téměř k maximu výkonu v 6400 min-1.

Za nárůstem výkonu stojí několik změn na motoru. V prvé řadě je to přeprogramování řídící jednotky, dále změna časování ventilů a nakonec i zvětšení průměru škrtící klapky, které umožní motoru nasát více vzduchu. Nová verze motoru má navíc červeně lakovaný kryt sání, zatímco dosud Nissan používal černý – silnější GT-R každý snadno rozezná. Za motorem se dále nachází nová karbonová výztuha, která zlepšuje tuhost přední části karoserie.

Nissan GT-R 2011 - srovnání technických dat
ModelGT-R 2011GT-R 2010
MotorVR38DETT Euro 5VR38DETT Euro 5
Převodovka6° dvouspojková6° dvouspojková
Zdvihový objem [cm3]37993799
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]390/6400357/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]612/3200-6000588/3200-5200
Max. rychlost [km/h]315310
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,3*3,5*
Komb. spotřeba [l/100 km]-12,5

Údaje o zrychlení označené * jsou neoficiální.

Na první pohled kosmetické změny se dotkly také karoserie. Oba nárazníky jsou přepracované, ten přední nese již zmíněná diodová světla a nové drážky na rozích, které zlepšují obtékání vzduchu. Dále se rozšířil otvor v masce chladičů a zvětšil se spodní nasávací otvor – kvůli vylepšenému chlazení motoru. Zvětšily se také otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám. Přední nárazník má také méně kolmý sklon, tím se karoserie prodloužila o 5 mm.

Na zadním nárazníku se také objevují drážky kolem rohů, ještě významnější úpravou je ale zcela nový difuzor. Ten usměrňuje proudění vzduchu pod zadní částí auta a mimo jiné také, společně s odvětráváním v rozích nárazníku, dále vylepšuje chlazení zadních brzd a převodovky (menší změny v tomto smyslu provedl Nissan už v modelovém roce 2010).

Výsledkem vcelku nenápadných úprav karoserie je, společně s kompletním zakrytováním podvozku, snížení součinitele aerodynamického odporu z 0,27 na 0,26 při současném zlepšení chlazení a zvýšení přítlaku o 10 %. GT-R modelového roku 2011 se také v souvislosti s tím může pochlubit maximální rychlostí 315 km/h (+5 km/h).

Další technické změny zahrnují větší přední brzdy (průměr 390 místo 380 mm), upravené odklony, nové lehčí disky kol a pneumatiky Dunlop s nově vyvinutou směsí a dezénem běhounu. Pohonné ústrojí dostalo nový SAVE mód, který spoří palivo změnou mapy řazení a úplným odpojením pohonu předních kol. Díky vylepšeným adaptivním tlumičům Bilstein DampTronic je navíc režim Comfort pohodlnější a režim Race představuje tvrdší nastavení s lepší ovladatelností, než tomu bylo dosud.

Několik změn provedl Nissan i v interiéru. Mezi ně patří karbonový panel rádia a klimatizace, v tomto případě se ovšem jedná jen o tenkou vrstvu na původním plastovém dílu. Vzhled interiéru se tím nicméně posouvá dál, opačný efekt má ale nahrazení hliníkové části volantu obyčejným černým plastem.

Podrobnější informace najdete v článku Představujeme, který právě připravujeme.

GT-R se i nadále bude nabízet ve dvou provedeních: Premium a Black Edition. Premium představuje bohatou komfortní a luxusní výbavu s xenonovými světlomety, audiosystémem Bose, navigací s HDD, telemetrií, Bluetooth hands-free, tempomatem, dvouzónovou klimatizací, koženým čalounění a elektricky nastavitelnými předními sedadly.

Black Edition za příplatek 50 tisíc korun přidává skořepinová sedadla Recaro čalouněná v kůži se specifickou kombinací černé a červené barvy.

Mimo to Nissan připravuje uvedení dvou dalších verzí: výkonnostně orientované Club Track, která by měla potrápit Porsche 911 GT2 RS, a luxusně zaměřené edice Egoist s možností široké individualizace barevného provedení interiéru, ručně zpracovávaným čalouněním a výběrem z několika druhů sedadel.

Nissan GT-R 2011 - ceny na českém trhu
ModelGT-R 2011
Převodovka6° dvouspojková, 4x4
Zdvihový objem [cm3]3799
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min-1]390/6400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]612/3200-6000
Max. rychlost [km/h]315
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,3*
Komb. spotřeba [l/100 km]-
Cena Premium [Kč]2.411.550,-
Cena Black Edition [Kč]2.461.550,-

Vstoupit do diskuze (18)