Krásné vyspěle, téměř perfektní auto. Jen kde co čtu nebo sleduji, tak pořád ten stejný model v testu. Ať to bylo v autosalonu, nebo v ATM , nebo v autotipu >:D Kdyby jim dali aspon s jinou barvu >:D Nebo jinou motorizaci..ikdyž tahle bude ta nejprodávanější...chápu.
Jinak k auto samotnému, škoda toho malého stísněného interiéru, z vlastních zkušeností to bylo snad jediné co mě vadilo (jel jsem sedan ni kombi) Spíše to bude jen otázka zvyku být obklopen tak natěsno, zejména u řidiče.
A pak druhá piha na kráse....ta cena..ty příplatky...ajaj...za dokonalost se holt platí :-)
Nene nemám.....ale nestěžoval jsem si na to jen já, ale i majitel auta, který přesedlal z Mercedesu C (předtám měl A6) , že mu přijde stísněný interiér (tou širokou středovou konzolou atd.) a výhled nic moc. Já si to tedy taky odzkoušel a je to tak, jen je to otázka zvyku.
Tak jako já jsem přecházel z Focuse do Mondea. Byl tam stejný pocit...tedy jen co se týkalo výhledu..nikoli prostoru.
Vylézt z céčka a ztěžovat si v pětce na prostor mi přijde trochu podivné, ale co už. Jinak, jsou ty stížnosti na tunel pochopitelné, u lidí, kteří nejsou zvyklí, a nejde tak ani o jeho šířku jako výšku, ve většině aut je část kolem šaltpáky podstatně níž než v bavorácích, z toho vzniká pocit širokého tunelu a nedostatku místa na šířku. Je to syndrom bmw. Pro mě jsou z hlediska prostoru u nové F10 podstatné dvě věci, jednak se mírně zvětšil (posunul doprava) prostor pro pravou nohu v oblasti plynového pedálu, což je pohodlnější, a zvětšil se rozsah podélného nastavení volantu, což byla bolest jak E39 tak E60. Z mého pohledu se teď dá v pětce posadit (vyšší postavy) naprosto bez kompromisů. ;-)
Je to syndróm bmw. Veľmi, veľmi široký stredový panel. Má to X1, X5 aj X6. A teraz "pre zmenu" aj nová 5. Nechápem to, dať za auto 50 a viac tisíc € a sedieť ako v konzerve ? Podobne je to aj v škode, či už v octavii, superbu, yeti, ...
A čo keď je široký? Je to dôležité? Dôležité je, ako sa cítiš za volantom. Bež do predajne, vyskúšaj, a potom popíš pocity. Tvrdiť niečo podľa fotky nie je celkom kóšer, obrázky klamú.
Však to sú pocity z auta, resp. z predajne nie podľa fotky. Áno je veľmi dôležité ako sa cítiš za volantom. Veľmi dôležité, však keď si kúpiš auto, tak kde budeš tráviť čas ? Na parkovisku obzeraním exteriéru alebo vo vnútri auta kde budeš mať problém sa doň vtesnať ? Panel je veľmi široký ...
Tak nějak...holt když člověk napíše své zkušenosti...že mu to vadí...cítí se stísněně...tak ti co v tom neseděli..a nejeli to..budou tvrdit, že to není možné >:D
A propo..po jízdě v Mercedesu C vzadu jsem se citil jak sardinka... >:D vepredu je to jina kava...zadek fuj.... A zas jak jsem tvrdil...v 5 je to jen o zvyklosti...ale preci jen ten centimetr dva tri >:D o ty by mohla byt stred. konzola uzsi. Ale kazdemu vyhovuje neco jineho a vesmes to je jen nuance...vetsi problem je cena...priplatky
Pětka? Dobrý. Rodinné auto? Proč ne. Ovšem na hory? To už je horší. Se zadním náhonem radši k tomu moři a nebo si připlatit za 4x4. Jinak vždycky když vidím podobné „rodinné“ auto, ať už je to BMW nebo jiné z německé trojky, nikdy se neubráním představě, toho zrzavého germánského taťky s knírem s rozmazlenýma děckama na zadních sedačkách. Dětska schovaný za kouřovými skly, nagelovaný vlasy, každé v ruce Playstationa… a jede se na hory. V kufru nesmí chybět to nejdražší vybavení – že neumí lyžovat, to už není podstatné. Není to závist, spíš, si myslím, že oni mohou závidět těm, kteří dorazí na to samé místo třeba jen v obyčejné Feldě.
To máš, pravdu, je to opravdu parádní kočáár, já bych ho bral takhle jak je, v kombajnu, 4x4 + bohatého sponzora na provoz, třeba jako bonus k příplatkové výbavě… :yes: Kdysi sem jezdil v pětkové E28, ale tohle už je "trochu" jiné kafe. Pryč jsou časy, kdy pětka ani v kombíku neexistovala, naftovým motorům praskaly hlavy a sedačky se drbaly jak dvakrát vypraný trička od větnamců. ;-)
To je typický "socanský" syndrom, který velmi rychle mizí po jakékoli formě přístupu k původně naprosto "nepotřebným" financím, které tolik "kazí" ty druhé "bohaté", kteří mimo jiné neumí ani lyžovat (samozřejmě to platí obecně, jak taky jinak, že?)
P.S. Nevím proč jsem si u toho vzpomněl třeba zrovna na Standu G. a Jirku P.
Já bych těm bohatým zhýralcům napařil takové daně, že by všichni jezdili jen ve Feliciích a všichni by museli umět stejně lyžovat... 8-s
Jsou dva typy bohatých lidí.
Ti, kteří si toho váží a žijí s rozumem a pak banda rozmařilců, pro které je demonstrativní spotřeba smyslem života. Myslím, že "pocitac" psal hlavně o té druhé skupině (která bohužel u nás převažuje).
Já tam čtu o nějakých německých dětech s nagelovanou hlavou, jak s tím souvisí tvoje odpověď? Nijak! Ledaže bych nás považoval za Němce, a dítě s playstationem na zadní sedačce za projev demonstrace rozmařilého životního stylu. Oboje mi přijde směšné. :-!
Nedělej, že nevíš o čem jsem psal.
Nikdy jsi nezažil rodinku v X5, která se chová, jako že jim patří celé středisko? Je jedno, jsetli jsou to Němci nebo Češi, na nervy mi v tomhle případě lezou všichni.
O to víc si vážím lidí, kteří mají na účtě liberijský státní deficit a nedávají to okatě najevo.
Jsou lidé hloupí a lidé na úrovni, jaké mají auto s tím nesouvisí, pokud pro tebe ano, pak jsi partner do diskuse pro zcela jiné místní debatéry než pro mě. :-!
Dobrá, tak teď ještě zkus vysvětlit "počítači", že tyto a podobné nesmysly nejsou problém rozdílu jejich a jeho konta, ale především jeho myšlení... ;-)
Už bys měl konečně klukovi přestat tupírovat hlavu a sebrat mu ten plejstejšn. Lyžovat stejně neumí, akorát dělá cestou do Alp obličeje na vobyčejnýho člověka ve felicii. Měli byste se stydět. :-);-)
Stejně primitivně můžu začít argumentovat tím, jak "skvělé, slušné a skromné" lidi jsem kdy potkal ve Feliciích a jak "výborně" uměli lyžovat... 8-s
Pravděpodobnost s jakou narazíš na charakterního člověka (příp. tělesně/sportovně zdatného) se s narůstající cenou jeho auta nezvyšuje ani nezmenšuje, bohužel aby to někteří jedinci pochopili, musí si nejprve sami vyzkoušet vlastnit jak ty "Felicie", tak ty "Baworáky"..., která z těchto dvou zkušenost chybí většině (typicky závistivých) čechů, a't si každý domyslí sám...
Vždyť já se tady nezastávám lidí ve Feldě, naopak. Kdo v dnešní době jezdí Felicií je u mě neúspěšný anebo důchodce.
Jediné, co jsem chtěl naznačit je, že aby člověk dokázal rozumně utrácet, musí mít určité duševní zázemí. Rozfrcat miliony umí i pětiletý dítě, smysluplně je "investovat" chce už trochu rozumu.
Přesto by jistě bylo vhodnější informace o podobně luxusním zboží zcela zakázat, přece jen to zbytečně svádí (minimálně ten druhý "typ" bohatých) k velmi asociálnímu chování, tedy k případnému nákupu těchto buržoazních přežitků...
Od zítřka tu budem hezky jednotně a slušně diskutovat jen o normal(izač)ních autech do 250 tis Kč(s)... :-O8-s
Tak vidím že se to tu zvrhlo na souboj mezi těmi,co si neumějí vydělat a těmi co přišli k penězům ani neví jak... A obě dvě skupiny z toho mají takovy mindráky, že si to léčí (třeba) tady:-D >:-[]
není to pravidlo, ale občas to bývá usměvné. Zvlášt ty případy, kdy si dotyčný koupí tvrdou sportovní obřačku (za 25 litrů), ale na sjezdovce, v tom lepším případě když dotyčný jakž takž umí lyžovat, jsem rychlejší se svými slalomovými oblouky >:D
V tom horším případě akorát padá, protože neví, že tak tvrdá lyže je pro něj nevhodná...
U horských kol to samozřejmě odsuzovat nelze, tam dražší znamená lehčí a proto i když jej předjedeš, není na místě mu vytýkat, že až bude do kopce tlačit, chce mít kolo co nejlehčí...
Skvělé auto.
Raději bych kombi 535xi/535xd v hnědé barvě, ale tohle je taky nádhera.
Co mě dost překvapilo byl subjektivní nedostatek místa vpředu, se středovou konzolí to opravdu přehnali.
Mít zbytečných dva a půl milionu, už stojím ve frontě.
proc by to melo mít nulovou akceleraci? Moderni zadokolky maji vybornou trakci i s vypnutou elektronikou. Tady jsem 530d protahl v horach po snehu a jelo to na nem moc rychle a bez jakehokoli trakcniho problemu:
Dát dva a půl milionu za kombi? To se mi zdá přehnané... dostáváš se do tříd mnohem vyšších. Pochopil bych u nějaké cross-country stylu ALLROAD, ale za "obyčejný" kombík je to vážně trošku moc.
Kombi bohužel potřebuju(velký pes, snowboarding a cyklistika) a ač se mi luxusní vozy moc líbí, 5-er je maximum, do kterého bych byl ochoten jít. Přece jen mám rád menší auta.
Snad se na tu 535xi časem zmůžu... ;-\
Přece určitě víš, že konečná cena podobného auta je hlavně o příplatkové výbavě, tohle auto půjde velmi slušně nakonfigurovat i někde pod dva miliony (klidně i včetně 4x4).
Zvýšená verze je rozhodně spíš o prioritách, než o samotné ceně, třeba rozdíl ceny A6 avant a A6 allroad je přece taky relativně nepodstatný... ;-)
To ano, na české cesty a "dálnice" má allroad proti avantu své výhody a nejde jen o světlou výšku, jde i o větší obvod kola, nebo "vzduch" sériově. Ale pro někoho, kdo se mimo asfalt nikdy vůbec nepodívá má avant také své plusy, zvlášť pokud se k němu přikoupí i ten "vzduch"...
Sériový avant vzduch nemá (na rozdíl od allroadu), ale když se přikúpi zvednout jde taky, ale ne tak moc jako allroad (bavíme se o řadě A6, A4 nemá vzduch ani u allroadu za příplatek).
To vím, taky jsi to tak napsal. Ale sériovou výbavou se tu obvykle rozumí výbava (sériová/základní), která je u dáného modelu "vždy/automaticky", bez nutnosti připlácet za ni...
A klasický "sériový/v základní výbavě" A6 avant vzduch nemá, A6 allroad naopak ano, navíc s větším rozsahem nastavení světlé výšky vozu...
Tak to joooo...... pejsak potřebuje to nej....tomu rozumím. A né žádného holáska, jo? ....pěkně ve fullu..... chválím.... :-);-) PS: doufám, že kufr je pro ženu ;-)
Pesan má 80 kilo, takže moc místa v kufru pro ženu není. Kufry vozíme na zadních sedačkách :-)
Nový auto je zatím ve stadiu rozvažování a výhledu do budoucna, pes se bude muset ještě nějaký čas trápit. ;-)
A7 se mi taky moc líbí.
Nádherné pes! Gratuluji! I když na 80 kilo spíš valník, ne? >:D Pro takového drobečka krásného si holt budeš muset odložit na toho Merc. Shoot Brake? ....či jak se jmenuje ten kupékombi? ;-)
Já jsem ho koupil s tím, že doroste tak do šedesáti kilo. Teď jsou mu čtyři roky a má o dvacet víc. >:D A těch chlupů co pouští, každý den ho musíme čistit vysavačem. Jinak samá radost. :-)
Ten Mercedes je můj tajný sen, akorát bych pak v něm musel bydlet. Tak třeba jednou.
Jj, to ano. Ale já třeba taky byl vždy spíše pro kombi - prostor pro "strýka Příhodu", ale nikdy jsem ho nevyužil naplno.... proto mi přijde var. praktické kupé jako bližší.... ale pro hafana je třeba kombi nezbytné....
Mě se naopak interiér moc líbí, jedinou výtku mám k té středové konzoli.
Prosil bych ubrat tři čísla u řidiče, pak to bude ideální. Možná to je dáno tím, jak za volantem sedím, ale dost lidí si stěžuje stejně.
ano mas jedinu vytku ale dost podstatnu, co mi je zo super bomboveho interieru s monitorom ked sa v nom citim stiesnene ze? Ta stredova konzola je hnus , horsiu snad nemaju ani americke vozy
Interiér nové pětky je designem a hlavně celkovou kvalitou a kvalitou materiálů naštěstí mnohem dál, než byl u E60 a rozhodně bych mu dal přednost před interiérem současného Ečka.
Ovšem na interier A7 (který by měl být i v nové A6) podle mě momentálně nemá ani tento výborný interiér...
Já zase ještě neviděl prsa korejské soudružky, ale zřejmě jsem se zatím mylně domníval, že jsou poměrně velmi malá, asi jsi měl zrovna vyjímečně "velké" štěstí... >:D
Vnitřek v úplném základu je podobně tragický u celé německé prémiové trojky, v tom má třeba takový Jag docela navrch...
P.S. Každopádně zatím nejhezčí kombi v historii BMW...
S tím Jagem souhlas.... Teď jsem prubnul ten jejich nový titanic a je to kláda.... a ten interiér je naprostý luxus. Řekl bych, že neskutečná imageovka - něco jako a7.
Já teda nesouhlas, poté, co jsem chvíli jsem otrapoval v A7, když jsem vracel A5. A ti zmetkové, když viděli šedě zaprášené ráfky (od čeho asi ;-) ), tak mi ji ani nepůjčili. A to si říkají kamarádi. Ale možná to výjde příští týden opět na 1 den, tak pak bych mohl po webpajovi a Foktovi napsat 3. test :-)
E60 byla hrůza a děs... pokaždé když se v ní vezu (a to je 545i s téměř plnou výbavou) mám z té parodie na palubku děs v očích. Není špatná, ale u auta s touhle cenovkou a konkurencí v podobě A6 to byl prostě průšvih.
Nové E mi přijde hrozně stísněné - možná je to ale tím, že jsem ještě neviděl dobře barevně sladěný interiér. Myslím, že E je o generaci pozadu za novou 5er a A7.
A ta A7 je kapitola sama o sobě... jedním slovem žrádlo :-!
Fotky je jedna věc, živé setkání druhá. Dle mého je interiér nové 5er spolu s jízdními vlastnostmi v čele pelotonu prémiové vyšší střední (i když jou tu tací, kterým se v A7 líbí více - inu proti gustu žádný dišputát ;-) ...)
Interiér je ten istý ako vo všetkých aktuálnych bmw na trhu (veľmi málo miesta pre vodiča) Stredový panel čo najširší. V budúcej verzii bude po celom interiéri a vodič sa do auta nezmestí. Žiadna zmena či pokus o niečo nové. Podobne aj súčasné audi. Či si kúpite a5 alebo a6, a7, a8, vo vnútri rovnaké :no:
Ten motor neni vubec spatny jestli skutecne basti to co pisi nasi redaktori tak ten motor je na tom aute asi jedna z nejlepsich veci.
Interier normal ani stisneni ani prostorny na urovni.Cena bohuzel neni vubec zadna slava za 2 mice mas uz rodinny cad. escalade a to je uz jine kafco.
Obecne za tu dvojku toho zas tolik nenabizi pro otce s detmi a se psem >:D treba pri ceste na nejakou sjezdovku >:D
No nevim, ja jsem v USA jezdil Escaladem a Suburbanem a povim ti, že jsem se docela těšil domů na své kompakty.
Mám rád ten pocit "svázanosti" s autem a ne to, že si musim se spolujezdcem telefonovat. Jinak to jelo příjemně a takový Suburban se na Mt.Baker docela hodil.
Samozřejmě se dva miliony zdají jako strašná darda, ale cílová skupina to tak asi nepociťuje. :-)
Vždy mě na diskuzi uklidní, když mi někdo připomene jací panáci jezdí v BMW, libuji si, když svojí úvahu okoření nějakým tím podměrečným penisem případně nadměrečnou blondýnou. Jistě, tuhle pravdu nezměníme, tak jako nezměníme pravdu, že mistři jezdí zásadně renaulty, a pokud možno výhradně za akční ceny.
Vedle krysích virtuálních světů je tu naštěstí ještě svět reálný, svět dospělých lidí, svět v němž to funguje sice úplně jinak, avšak poměrně přehledně - kdo má v hlavě, má zpravidla i v bance, však to znáš sám - dutý sud, duté konto. Je pak samozřejmě zcela přirozené, že ten kdo má, ten to dělá přesně stejně jako ten co... nemá. Je tam ale takovej jemnej rozdíl. Totiž, ten co má, ten zpravidla jezdí konkrétní auta proto, že je jezdit chce. Ten co nemá, ten také jezdí auta, ovšem výhradně ta, které jezdit... nechce. Jestli mi tedy jako dobře rozumíš...
Auto nahoře je dnes vlastně nejlepším autem velkosériové výroby na světě. Nic lepšího (racionálně vztaženo na běžný život eurodrzka, znáš to, raybany, závaží od rolexu atak...) vlastně neexistuje.
Popravdě si napišme, že nemůže existovat chlap (víš doufám, co je to chlap?) s mozkem (víš doufám, co je to mozek?) který by po BMW netoužil. Nemyslím slepě, tupě a plakátově, myslím to jako v rovině ... vědomí možného.
Oprosti se od toho, že je pro tebe třeba koupě bavoráka stejně náročným úkonem jako koupě Měsíce, ber to trochu s nadhledem, představ si, že je pro tebe nákup pětky stejně stresující jako nákup Logana. Kapiš? No, a pokud se ti podaří vcítit se do této reality, pak je přece pro tebe zcela přirozené koupit si to nejlepší, zrovna tak, jako když budeš mít těch dvě stě pade, také si přece za ně koupíš jen to nejlepší...
Test je velmi očekávaný, velmi přesný a velmi inspirativní. A i přesto, že vnitřní prostorové poměry BMW nejsou nijak příliš uvolněné, a zde ovšem uznejme, že chybu nelze a priori přičítat výhradně BMW, vždyť v Mnichově prostě musí konfigurovat kabinu i pro ostrou jízdu, jinak bychom s nimi na diskuzi vyběhli, tak i přes tento osobně vnímaný hendikep, vnímám Pětku jako vrcholné, mistrovské dílo, a to jak designově, tak technicky. Doslovnou třešní na garáži je pak jisté zkomfortnění podvozku.
Co více si přát? Nic, vždyť stačí než vejít do garáže, otevřít vrata a koukat na sebe.
P.S: Někdo mi napsal na soukromou zprávu, jestli jsem si všiml, že v prémii jezdí hezčí lidé. Nijak jsem to zatím hlouběji nezkoumal. Každopádně, za úvahu to nepochybně stojí. Neboť, kdyby se dala lidská krása provázaně poměřovat s krásou aut, koupil bych si ty bavoráky raději rovnou dva...
Popravdě si napišme, že nemůže existovat chlap (víš doufám, co je to chlap?) s mozkem (víš doufám, co je to mozek?) který by po BMW netoužil. Nemyslím slepě, tupě a plakátově, myslím to jako v rovině ... vědomí možného
Neznám člověka, který by tímhle autem pohrdnul. Pokud to prohlašuješ o sobě, je to póza, která tě přejde po otevření dveří do prémiového showroomu. Lžeš si do kapsy, teď jde o to, zda jsi dost vyspělý na to, aby sis to uměl přiznat.
Toužit a pohrdat jsou dvě rozdílné věci. Já bych ním nepohrdnul, ale taky po něm netoužím..... na to je to příliš chladné..... po čem se dá toužit je a7, když budu brát +- segment....
Pokud máš tolik peněz, že tě před prémiovým autosalonem nepřepadá takový ten zvláštní pocit, tak to docela chápu.
Já se zatím dívám skrz výlohu, občas si projedu předváděčku a čekám, až splatím podnikatelský kapitál. :-(
Jednou mě přepadl přímo v autosalonu a shodou okolností v bmw takový ten pocit.... asi mi dali ne úplně mladé mlíko do kafe...... to byl pocit potom..... a stačila k tomu jedna sedačka s dírou uprostřed, čalounění kachlička a díky za to , že okno mělo alespon kliku..... >:D8-s8-s >:D ..... tolik nebo netolik peněz.... o to nejde. Jde o to, mít to svoje auto rád, ať slouží a at splní to, co si přeješ. Není to tak dáááááááávno, co jsem byl rád, že můžu hoblovat Feldu. Vyděržaj maladěc ;-):yes: držím pěsti!!!
Dokonca ani ja by som ním nepohrdol, a to som si pre rodinu vybral Renault Kangoo....holt nájsť veľké a vybavené auto za nie príliš veľkú sumu je kumšt...
BMW je BMW. Ale treba naň mať. ;-) Nič iné nie je problém.
Pokud tu chceš kopírovat texty kolegů do svých příspěvků, měl bys dodržovat obecně známé pravidlo. Dělá se to tak, že se napíše slovo - Cituji - , pak se napíše dvojtečka a citovaný text se dá do uvozovek. Samozřejmě se tu také můžeš chovat jako vidlák, ale s tím tu toho moc nedokážeš.
P.S. Tvé poslední větě nějak nerozumím. Trochu se intelektuálně obnaž, pak se mohu vyjádřit.
to mas pravdu a prave pro to pro nas kulaky delaji full size pickupy vse nalozis vse projedes mista habadej akorat spotreba neni jako u tohoto motoru bmw, stejny kroutak a za 5 nejhur za 7 je pekne.
Ta úvaha o vzhledu prémiových lidí je nepochybně zajímavá a pravdivá.
On točený salám, vlašák, dva rohlíky a jízda ve Felině bez klimy udělá se vzhledem a duševním zdraví člověka své. >:-[]
Panebože,jaká "úvaha o vzhledu" jakých si "prémiových lidí" 8-s ?To,že je tato sakra kostrbatá slovní hříčka opakovaně vtlačována na zdejší diskuze, vůbec neznamená nic o jakékoli její obecné,nedej bože odborné(brr,toho sociologa bych rád viděl) platnosti.No a onen vzhled je další,vyšší level této snahy.Pokud ti připadá "zajímavá a pravdivá"(a že se na naviják chytí více nicků je svatá pravda) je spíš smutné :-! ...
Já už jsem na nějaké přesvědčování o existenci lidí s takovým duševním potenciálem, že je jim tak přízemní věc jako auto ukradená, rezignoval.
Pochopitelně je ta fráze o vzhledu naprostý kec, ale když se na to podíváš s určitým nadhledem, trochu pravdy na tom je. Nebo jsi někdy viděl člověka v dokonalém obleku a s dokonalým chováním ve Felině? Sociální kvality ponechme stranou. :-)
Pochopitelně může mít dokonalé chování. Jenže takových lidí je minimum, rozhodně méně než mezi skupinou majitelů luxusních vozů.
Jediné, co jsem chtěl říct je to, že přestože hlupáky najdeme všude, mezi úspěšnými lidmi jich bude o něco míň.
Akože majitelia luxusných áut sú kultivovaní ? Och bože, kiež by. Keby ten kto má bmw, má úroveň a zaslúži si rešpekt, tak ok. Ale väčšinou luxusné autá a hlavne bmw majú úplni nímandi, ktorí prišli k autu pochybnou činnosťou. Aj slovo sedlák je pre nich kompliment ... :no:
Šlo o princip ;-) + popření konstatování o obecné platnosti a při tom nadhledu(stačí si uvědomit,že mimo "dispozic od přírody") to stojí často nemalé výdaje >:-[] ...
Když opomenu to, že jsi zbabělý žvástal, tak ti můžu říct, že po bmw každý chlap netouží. Je to parádní vůz, výborné motory, interiér je taky skvělý, ale sen to není...... pro mě tohle auto dává smysl jako dělník na každý den..... se 4válcem, 185koní, málo žere, poměr cena - užitek je taky dobrá. Ale vymazlit tohle až na 2,2mio je prostě k ničemu..... ale je to můj názor.
Opět s tebou naprosto souhlasím... Tvrdím už dlouho, že F10/F11 je snad nejlepší auto, které se dá dnes koupit. V rovině normálního využití samozřejmně. Právě proto mě nepřestane nikdy udivovat ignorace tohoto vozu u poroty Car of the year, ale to jen tak naokraj. Auto je to abnormálně povedené po všech stránkách. Design je neskutečný, kombi vypadá na těch příplatkových 19" kolech neskutečně sexy! A to i v této šedivé barvě. Zkrátka auto snů, mých určitě a taky lidí po celém světě. Test jen utvrdil má slova. Jen tak dál BMW, už se nemůžu dočkat nové 3er.
Dovedes si predstavit, ze by v COTY vyhral nejaky nastavec na pero? Uz to jednou zkusili s 928. Soudil je pak nejakej mr. Lynch. Zabralo to, pak uz vyhral Fiat. :-)
Přiznám se, že i já se trochu zarazil... nebylo by jistě taktní uvádět generálie autora, ale zase tak úplně to zapadnout nechat nelze. Asi se k tomu vrátím na blogu.
Mně takové kecy vždy vytočí ( majitelé BMW jsou rozmazlenci, většina bohatých si nakradla, přišli k penězům ani neví jak ).
Ale řekněme, pod diskuzí o Fabii nebo Puntu. OK. Ale pod BMW?
Tihle nešťastníci by se měli ptát sami sebe, jestli si po práci dělají školu, nebo o víkendu místo výletu nemakají na vlastní firmě. Většina lidí, kteří jezdí NOVÉ BMW, si je tvrdě vydřela, a to tím, že pracovala víc a chytřeji než ostatní.
Jak s Tebou občas nesouhlasím, pod tento Tvůj text se podepisuji celým jménem.
Byť na 5er mám trochu jiný názor, počkám s výroky až po dlouhodobějším používání...
Jen doplním, že všechno chce svůj čas, ideu, štěstí...znám pár lidí co i přes svou píli a povahu dříče dosáhli vyvrcholení v podobě slušného majetku a neslušných zdravotních problémů.
Nojo, volítaná pětka z Reichu, kterou si tady na vsi kupuje kdejakej Jouda za dvěstěpaďo. A čím větší Jouda, tím spíš tu pětku z Reichu bude mít i kdyby si na to měl půjčit u Providentu právě proto, že věří těm kydům, které tady pořád dokola meleš. A po tomhle já mám toužit??? Tisíce prémiových joudů v prémiových vozech. K tomuhle stádu já se teda řadit nebudu.
No tak ja ti dám otázku. Predstav si, že si v takej finančnej situácii kedy neriešiš či na niečo máš alebo nie, ale jednoducho to čo chceš si vždy kúpiš a cena ťa nikdy nezaujíma... To by som si pozrel, čo by ti v tomto prípade parkovalo pred domom. Peugeot 407 by to celkom iste nebol.
Jinak by to tu byla nuda k uzoufání.Tak jsme se před měsícem dozvěděli že tím jediným autem,po kterém všichni touží je Passat,jindy to pro změnu byl Golf GTI a dnes,světe div se,je to pětkový kombík z Mnichova.Pardon,ještě jsem zapomněl na minulý týden,to byla snem všech řidičů dvojgaráž a v ní Cayenne a Panamera.Zajímavé změny priorit.Jen dodám že jezdím autem,kterým chci a ne kterým musím a není to ani jedno z jmenovaných.Asi tedy nejsem zcela normální. :-)
Pokus se, Drozde pochopit, že neexistuje dokonalé auto, nýbrž existují dokonalá auta. Auta dokonale ušitá na své třídy - Passat jako (super)mainstreamové eso třídy střední, Panamera pak jako eso luxusních aut. Současně se pak někde v tichu zamysli nad mnou záměrně zvoleným - "vědomím možného", evidentně ti to ušlo.
Rovněž můžeš svou úvahu směrovat k "vědomí nemožného"... ;-) ale sázím se, že mi nerozumíš.
Jak tě tak dočítám, vůbec nic jsi nepochopil... :'-(
Nevím kde se vzalo označovat auta, že jsou nudná. Pokud teda správně chápu tvůj smysl slova nuda v souvislosti s vozy VW, tudíš, že jsou nudné svým perfektním pojetím a nadčasovým designem. Teď co si představuju já pod pojmem nudné auto. Nudné auto je pro mě to, se kterým není sranda v zatáčkách, nemá jistý podvozek, má tupé řízení a nepřesné řazení. Která z těchto vlastností je vozům VW blízká??? Spíš bych si troufal tvrdit, že to krásně pasuje na francouzské vozy, a především na barda zdejších diskutéru, megana. Ten je asi potom zábavný. Ale asi jen blbé kecám...
Řídil jsem megana, sice ne trojku, ale dvojku combi 1.6, jeden z posledních vyrobených kusů. Hrůza, už chápu, proč to prodávají tak levně :-) Tak si pochybuj o čem chceš. Co mě nejvíc dostalo jsou ty superúsporné gumy, co teď davájí všude, nejen na rencky. Líp drží moje sjeté Dunlopky než toto, jak to můžou pustit na cesty nechápu...
Mariachi- tak pokud si jízdu užíváš ve všem kde můžeš řídit, tak to je v pořádku, neberu ti to. Psal jsem pouze svůj názor. Já prostě od auta čekám víc po jízdní stránce, proto je taky moje oblíbená značka BMW.
Napsals to moc hezky. Ja snad jen dodam (za sebe) ze nudne auto jsem jeste nezazil. I ta nejvetsi cinska m.rdka je pro mne pritazliva uz jen tim, ze se da RIDIT :yes:
Dokonalé auto neexistuje,souhlasím.Téměř dokonalá auta ve svých třídách existují,to máš taky pravdu.Vtip je v tom,že za tato auta každý považuje něco jiného.proto se třeba ve střední třídě prodá zhruba stejně Passatů a Mondeí,někomu se dokonalé zdá nějaké větší Volvo atd.,když vezmu ty nejrozšířenější.Ale proč všem vnucovat názor že jediná racionální volba v daném segmentu je jen a jen ten Passat,v menších autech Golf nebo dnes ten pětkový kombík.Ještě že lidé mají vlastní názor,být po tvém,na silnici by bylo vidět tak 5 nebo 6 typů aut a hotovo.To byla opravdu příšerná nuda.
Zde tě musím jemně opravit. Nikdo nikomu nic nevnucuje, pokud tu píšeme například o středním mainstreamu, je přece každému jasné, že ten Passat je nejlepším autem třídy. Skutečnost, kdo čemu dává přednost však o předmětu věci nevypovídá takřka nic. Rozlišuj mezi tím, prosím, jinak bychom se tu také mohli dostat k závěru, že vůbec nejlepší auto na světě je to tvoje...
V kostce pak - není lepších aut než Volkswagenů (v mainstreamu) či bavoráků a mercedesů (v prémii). Co si o tom myslíš ty, já nebo naši kolegové je jinou a nepodstatnou věcí. A už vůbec není rozhodné, čím ty, já nebo naši kolegové jezdíme.
Řečeno s klasikem: Čítím živě že žvaníš (už zase).
Neexistuje "nejlepší auto", ani "nejlepší auto ve třídě", stejně jako neexistuje žádné "nejlepší víno" nebo "nejlepší socha". Každé auto (víno, socha...) je nejlepší pro někoho, tj. nejlépe odpovídá požadavkům (chuti, vkusu...) toho jednoho konkrétního člověka. Podle toho si pak lidé vybírají co si koupí. A účelem testů nemá být vyhlašovat vítěze, ale naznačit, lidem s jakými preferencemi by které auto mohlo vyhovovat.
Pokud je pro tebe nejlepším autem téhle třídy BMW 5er, nedivím se, je to skvělé auto. Ale ani bych se nedivil, kdyby pro jiného to byl Mercedes nebo třeba Cadillac.
Odpusť si laskavě slovník dlaždičů a věnuj se tu tématu na poměrně elegantnější rovině. Když už se tu předvádíš v nicku s akademickým titulem (bože) snaž se, aby si tu nikdo nemusel myslet, žes to zatím dotáhl ve škole jen na místo školníka.
Všechno špatně, sklouzáváš do naivních kliše, že totiž připouštíš než osobnostní rovinu - tedy, že nejlepší auto je to, které za nejlepší označíš ty nebo já, nebo kolegové. To je než sebezáchovné garážové blues.
My zde zkoumáme objetkivizovanou skutečnost, tedy, který produkt (například ve středním mainstreamu) je objektivně tím produktem nejlepším, tedy kdo třídu definuje technikou, jízdou, materiály, motory, atd. kdo tzv. třídu táhne dál. Samozřejmě je to ve středním (super)mainstreamu - VW PASSAT.
A až teprve nyní můžeme zahájit tu subjektivizovanou část diskuze, které auto považuješ ty, já, kolegové za nejlepší, a z jakého důvodu. Upřímně se přiznám, že mě to ovšem ve spojitosti s tebou nezajímá. Nechci aby to vyznělo nějak namyšleně, nebo nevychovaně, tenhle aspekt v tom rozhodně nehledej. Oceňuji totiž v těchto "subjektivizovaných" diskuzích dílčí informace, které vědomí nás všech posouvá dále. Upřímně - v tom mi ty nemáš zatím co nabídnout, a jestliže k tomu navíc přidáváš do svých příspěvků pro mne nepřijatelný žargon dlaždiče, dopadá to pak s diskuzí, jak dopadá.
P.S. Přečti si svojí poslední větu, evidentně jsi tu zatím vůbec nic nepochopil.
Slovník 4. cenové jsi tu zavedl ty. Osočování, výsměch a urážky....to je tvůj slovník, žvanile zbabělý. Neumíš nic než mlátit slámu na prázdno. Ale s jedním souhlas: Nejsi nic než tvé auto. Ve tvém případě máš doplněk..... pokud ti tímto způsobem imponuje vw, jsi stejný: Někdo, kdo se snaží o stupínek výše, ale nemá na to. Jsi zbabělý žvanil a namachrový rádoby mistr slova. Pro mě jsi, pokud užíváš tvé rétoriky napadání, lhaní, demagogie, tzn. paroubkovský styl, legrační zbabělý žvanil. A běž se podívat do garáže, ať vidíš, co jsi. ;-\ ;-\ :no:
Mimochodem ten Passat, byť proti němu nic nemám, ale taky nevidím důvod ke glorifikaci, je tak populární právě pro svou bezkonfliktnost, bezpáteřnost, šedost..... . A jeho prodeje významným dílem táhnou flotily. Ne pro jeho skvělost, ale pro cenu, servisní síť a služby. Nic víc, nic míň. Jen trouba tvého rozměru to bude glorifikovat. Ano, klidně si velmi rád podiskutuju nebo jen poklábosím o autech s někým, kdo zná. Např. v článku o Trabim - spoustu info....atd. Co si tě pamatuju, tak nevím, čím to je, snad krizí, že jsi sklouzl o dvě třídy níže. 8-s:no:
"Objektivně nejlepší auto" je nesmysl, neboť každý může nastavit kritéria jinak. Pro někoho je velikost kufru důležitější než jízdní vlastnosti, pro jiného naopak. A není to tak, že by jeden "měl pravdu" a druhý "se mýlil".
Supermainstream je další tvůj nesmyslný žvást.
Ale jestli je pro tebe Vladislav Vančura dlaždič (ten citát je samozřejmě z Rozmarného léta), tak nemám co dodat.
Jsi opravdu dojemnej. Nebo, že bych tu také začal ostřeji citovat? :-)
Diskutér, který se musí "zaštiťovat nickem s akademickým titulem je tu pro mě věrohodnej jak montpáka od moskviče 8-s:no:
P.S. Opět jen dokazuješ, že se neorientuješ ani v autech, ani v životě. Co kdo nastaví není vůbec důležité. Řeší se tu než objektivizovaná realita, tedy TO nejlepší auto třídy. Ve střední to je například VOLKSWAGEN PASSAT.
Nehraj si tu na vzdělance, když neumíš pořádně ani všechna písmena abecedy. Přimkni se tu k podobným týpkům, uvidíš, že to zde za jejich podpory nějak přežiješ.
P.S. Dokonale se naplňuje to, co jsem ti napsal už při tvém nástupu na diskuze, na týpkovi, co si tlačí titul do nicku nemůže být v pořádku prakticky nic. To víš, životní zkušenost, to je škola, tohle my kluci z poldovky víme ;-)
Přesně tak, Magistře.... ale s rozumem na zbabělého žvanila nestačíš. On bere jen ;-):-) >:D:-! a :yes: nebo :no:
To, cos napsal je přesné a trefné. To podepisuju. Jirka
Stůjte tiše, když projíždí. Slyšíte ten zvuk? Je jedno jestli benzín nebo nafta. Ten zvuk obtékajícího zvuku. Jak ho řeže. Zkrátka jako vrtule. Modrá vrtule. To je totiž znak B.M.W.. Té původně malé fabričky z Mnichovského rynku, která to časem dotáhla mnohem dál, než by jí mnozí přáli a mnozí si mysleli. Proč vrtule? Zkrátka se zamyslete. Ne nad tím, jací pásci jezdí v tom autě - to za to zkrátka mnohdy nemůže a už jsem to kdesi psal - jezdí v něm i mnoho těch, kteří zkrátka oceňují kvalitu techniky a styl toho vozu - ti už mají za sebou dávno poměřování pár centimetrů prokrvené tkáně na dětských záchodcích - ti už vědí, že se poměřovat nemusí a ti, co jim to závidí - jsou jim veskrze volní. To jenom puberťáci se zastydlými hormony potřebují mít stažená tmavá skla a opírat se o vrtuli před diskoškou - na ty zapomeňte a vraťte se k té vrtuli. Bf - Bavorské ne vdolečky, ale flugzeugwerke - prapůvod modré vrtulky a původní označení jisté řady stíhačů..... to je ten úzký(ne neprostorný) kokpit, který Vás obejme, když usedáte. Není to nepohodlné, není to stísněné - je to zkrátka Stroj. Stroj, který si zakládá na sepětí s řidičem. Na jeho pocitu, že zkrátka k sobě patří. A že se tenhle stroj bavorům povedl - o tom není pochyb. Třílitr v naftě a s xd pohonem - co víc na silnici přát spokojenému řidiči? Co víc mu závidět? Nezbývá než si přát - Jednou, až vyhraju ve sportce....... nebo v bazaru.... nebo až vydělám... Ještě, že mám kamarády, se kterými si nemusím nic přeměřovat a vrtule jim stojí v garáži..... Jo a Modrá vrtule je modrá, protože modré je nebe(a jeho krev ;-) . Takže - šťasný let...............
Já bychchtěl na léto zadokolku a na zimu Xdrive.. :-):-)
Jinak lze snad dělit lidi (muže) podle preference značky, pokud zůstaneme v střední prémii, pak platí (bavíme se o kupcích NOVÝCH aut):
BMW: dále, výše, rychleji...a všude chci být první...jsem NEJ, a trošku se snažím, aby to bylo vidět
AUDI: mám rád kvalitu. Hodně pracuji, jsem precizní. Hodně cestuji. Stále zvažuji poměr cena/výkon.
MERCEDES: nemusím být všude první,protože na mně se čeká, jsem důležitý, vím o tom, ale nedávám to v první linii na odiv. Umím ocenit dlouhodobou kvalitu. Mám styl.
jj - na léto zadokolku - dobře vymyšlené vícestupňové tlačítko ESP, které umožňuje "si hrát". Paráda. K tomu dělení podle značek - velmi rámcově by se dalo souhlasit, ale kam se schoval Lexus? ;-)
Neviem či si to myslel ironicky, ale kórejci idú do predu míľovými krokmi a za chvíľu ich fakt natrou ... (za polovičnú cenu). Stále tu však budú bezduché príspevky o nemeckej "dokonalosti" a prémiovosti.
El mariachi - netrpím bezbřehým uctíváním čehokoliv bez předchozího rozboru vlastností - pokud tvrdíš, že BMW 1 je o dvě třídy horší vůz než i30 - mohl bys být konkrétní - v čem?
a dopředu se na to těším, protože rodina kamaráda má teď jednu třicítku - modrou sw. A BMW 1 má jedna dívčina kamaráda, který má X5ku.(neptej se mně za co to dostala:-)). Má ho v socce 116i.... A tak by mne zajímalo, co konkrétního srovnáváš a jak....
Ale to je fuk. Jeste pred par mesici, kdyz jsem ve zlatem ventilku videl podobny vykrik, smal jsem se, az jsem se za bricho popadal.
Ale ted, pote, co jsem obe auta projel (obe tri - taky Ceeda) je mi s pis k placi.
Jak vubec nekdo, kdo ma rad auta muze tyto vozy se zcela vaznym minenim stavet proti sobe, to mi hlava nebere.
Ale at ti odpovim: Od BMW jsem jel 130i, i 30 jsem jel s 1,4 benzin a Ceeda ve verzi ProCeed 2,0 CRDI. Na co se v BMW podivas, na co sahnes, za co potahnes, co zmacknes, do pohladis, ovonis, ci jen pohlednes - tam je jasne, co je premie a ani na chcvili nebudes pochybovat, kam ty prachy sly. A to jeste ani neni nahozeny motor. Porovnavat radovy trilitr proti cemukoliv z koreje po mne snad nebudes chtit. nicmene takovej frajer nejsem, abych 130i ocenil i s vypnutym ESP... To auto mne prepralo levou zadni a jeste se u toho skvele bavilo. A ja taky :-)
Co se tyka i30/Ceed, zde musim smeknout pred tim, co obe automobilky za tech par let dokazaly. Pokud chces priblizovadlo, tak nema vubec cenu uvazovat a vahat. Ale pokud chces karu, no tak to je treba hledat jinde. Opet jen interier - palubni deska, tapecira ve dverich, sedadla, strop - to je typicka ukazka toho, jak vyrobit auto s co nejmensimi naklady. O feelingu na zadnich sedadlech radeji ani nebudu psat, to je opravdu jen pro velmi nenarocne povahy. Prijemne mne prekvapily jizdni vlastnosti. I pri pokusech to tomu korejci nandat jsem se setkal s prijemnou kultivovanoosti, auto hodne dopredu hlasi, ze se blizi limit, ale vdy te jako ridice podrzi. Zadne nenadale utrhnuti, ci zavlneni se nekona.
Ale 130i, to je jiny svet. Radost ze zvuku a zatahu motoru, okamzitych reakci rizeni a brzd a ta snaha o pretoceni v kazde zatacce, kterou ESP spis doladi, nez utne... To je orgas.
uff.... vidíš, jak já jsem důvěřivej. Tak to já asi s touhle naivitou vrtuli mít nikdy nebudu ;-\ . Ale nakonec jsem rád, že to Háčko zatím vrtuli nenandalo. Gott sei tánk(ne Kurt Tank, ale tánk jako tánke ;-) )
Vrtuli nebudes mit, jen kdyz ji nebudes chtit. To jsem v klidu. Zkratka nadsenec do aut se stale bude korejcum vyhybat jak cert krizi. Ale presto musim pred temi dvema korejskynmi znackami smeknout, co za par let dokazaly.
Objektívne a úprimne ? Rozdiel na ceste neviem popísať, pretože som nemal možnosť ísť v bmw1, ale bmw bude mať navrch o tom nikto nepochybuje, ale to je asi všetko v čom hyundai i30 prevyšuje.
Sedel som v tom a má oproti i30 oveľa menej miesta či už vpredu, ale hlavne vzadu. Kufor je viac menej rovnaký. Je to prémia a nechá si za to zaplatiť, ale cenový rozdiel oproti konkurencii je neadekvátny a podľa môjho názoru ťažko zdôvodniteľný (priestor, výbava, cena, ...)
Rozdiel je aj v tom, že prídeš do showroomu bmw, samozrejme v obleku ako inak a sadneš si do auta, pokiaľ nie je zamknuté. Keď už tam sedíš a "rozplývaš" sa nad strohostťou interiéru, ktorý nevieš rozlýšiť od ostatných modelov bmw, tak sa bojíš zakašľať, aby si náhodou nepýtali príplatok za "prémiové zakašľanie"...
Vlado, vyšší kvalitativní třída v rámci velikostní třídy neznamená, že auto je nejen lepší, nýbrž i větší. Vlastně to může být s tou velikostí právě naopak (a často tomu tak je). Chybně si vysvětluješ, že to je snad nějaké negativum dané prémie.
Zeptal jsem se tě proto, že jsem si všiml tvých vět o tom, že ta vyšší cena prostě není v reálu podložená jistou kvalitou. Právě že je. Ve všem, úplně vě všem je ta BMW 1 lepší, zejména pak v jízdě. V tom přece tkví kouzlo prémie. Nikoliv tedy, že by byla větší, či že má lepší materiály, ale především, že jízda je to nejlepší, co lze v dané třídě zažít. Přitom na slovo "jízda" nazírej v širším významu - tedy jde samozřejmě o motor, ale i o převodovku, odpory všeho na co saháš, na co šlapeš... Prostě jedním slověm - PREMIUM.
Kdybychom měli najít nějaké vyjádření pocitů, pak když pojedeš i30, jen... pojedeš. Hezky pojedeš. Ovšem když osedláš BMW 1 pak budeš neustále za jízdy opakovat nadšeně - no to je dokonalé, parádá, super... Budeš prostě neustále jásat. A na jízdu už nikdy nezapomeneš. Tak to je asi v kostce ten hlavní rozdíl.
Ano, souhlasím, cena je vyšší. To je ale přece než logické, nemyslíš?
Ve zkratce - o co stojí BMW1 více euro, o to je to lepší vůz. Snaž se to pochopit.
OK GTI, nespochybňujem kvatiku jazdy a verím, že bmw je vrchol blaha čo sa týka jazdy, kvality, ale keď sa do auta nezmestím, tak si ho jednoducho nekúpim.
Podle mne...vztaženo spíše na vozy od vyšší střední nahoru...
Audi: řídím firmu (svou nebo cizí), auto musí být "korektní" a "hightech", ano...jsem puntičkář.
Chci být v cíli rychle a bezpečně.
BMW: Překážky se musí překonávat...nebo obejít. Auto je pro mne zenová zahrada. Do cíle vlastně dojet nechci, to cesta je vzrušující.
MB: jsem za vodou a chci hlavně klid, ticho a pohodlí, "drift" je zřejmě vulgární výraz, který neznám. Do cíle bezpečně dojedu a cestou si poslechnu dobrou hudbu.
Já si dovedu představit sebe v každé z těch pozic, proto nechápu diskutéry, kteří vyzdvihují jen tu a haní jen onu značku z D3...to je nesmysl...v tomto triu nelze vybrat špatně. :yes:
Na nové 5-er je více než patrné, jak BMW zvládlo v průběhu posledních let vybrousit svou politiku snižování nákladů téměř k dokonalosti. Co v minulosti okamžitě postřehlo i nezkušené oko laika, to dnes už vyžaduje přinejmenším důkladnější testovací jízdu. Ano, mám na mysli tu nehoráznou nadváhu, pro kterou mají v poslední době v Mnichově takové zalíbení. 530dT totiž bez jakékoliv výbavy a na podměrečných kolech váží dle evropských norem stěží uvěřitelných 1875 kg. Když připočtěme tak 150 kilo na dovybavení případně i dalších 70 kilo za xdrive, tak hmotnost běžně prodávaných verzí hravě překoná hranici dvou tun, tj. mimochodem o 200 kilo více než u E60. Holt technický pokrok se nezapře. >:D
no to je sice svatá pravda s tou nadváhou, ale také došlo k jakémusi posunu ve vnímání. Už málokdo bude s pětkou závodit v serpentinách kolem Berounky. Na to si vezme spíš šest s benzínem bez oblohy v trojce či jedničce, pokud tedy bude chtít "závodit"....
U pětky nešlo nikdy o nějaké "závodění", ale o relativně svižné a přitom bezpečné cestování. V minulosti byla verze 530d chápana jako solidní standard, dnes u této varianty výběr důstojné motorizace začíná. A to ani nezmiňuji brzdy, které jsou u každého současného modelu horší než u generace předchozí. ;-\
Tohle je přesně naopak, u této generace se důstojná motorizace posouvá až k základu, tak přesvědčivě jak to umí F10 to E60 neuměla o E39 ani nemluvím. S brzdami bych souhlasil, ale v předchozí generaci, jak u E60 tak u E90 jsou brzdy oproti předchůdcům horší a u některých motorizací až špatné, F10 má ale brzdy naprosto v pořádku, nenatrefil jsem motorizaci, kde by nefungovaly.
V zásadě souhlas, ale přeháníš to s kategoričností. Ano, váha narostla, oproti E60 už není předek z hliníku (v průměru je F10 o 100kg těžší), pětka je zas větší atd., váha roste. Není to dobré, a nemá to v zásadě řešení, pokud se nepoužijí zcela jiné materiály než ocel, což je otázka dalších generací. Z toho co vím, bude už další generace sedmičky (u které je váha ještě větší problém než u pětky) napůl neocelová, příští pětka jakbysmet.
Jiná věc je, jak je na tom pětka ve srovnání s konkurencí. F10 530d v sedanu (ať se to dá srovnat - 1790kg) je stejně těžká jako XF 3,0d, E 350 cdi je ještě o pár desítek kilo těžší a další "sportovec" infiniti M v dýzlu má dokonce 1900kg, o vyšší váze nové A6 s qauttrem ani nemá smysl pochybovat. Není to nikde žádná hitparáda, ale na příkladu XJ nebo A8 je vidět, že s hliníkem to jde, jenže kdo by to v této třídě zaplatil, tlak na ceny je nekonečný, základní 520d je dneska za cenu střední třídy, a ve smyslu reálné ceny vztažené k dané době je F10 tak o 30% levnější než bývala E39. Jinými slovy, jestli vidím A neměl bych zapomenout na B.