Ekonomika
Johnn
0
Je od tebe hezké,že přirovnáváš H-K k BMW či snad k Ferrari.Ovšem zde se fandí i značkám jako Renault,Peugeot,Fiat,VW či Škoda,tam Hyundai-Kia zcela zapadá.
Přejít do diskuze
Přemisťování výroby z CZ a SK jinam nemá logiku. Naopak, ty podniky jsou součástí strategického rozmisťování výrobních kapacit do jednotlivých regionů, které HKAG systematicky provádí. Další kapacity v geografickém dohledu mají např. v Petěrburgu a v Indii. Spíš může hrozit uzavření výroby v případě, že by společnost selhala ve svém rozvoji, upadla dlouhodobě do problémů s hospodařením, nebo dokonce krachla. To ale HKAG určitě v této fázi ve svém strategickém plánu nemá >😁 Další eventualita je, že Evropa jako region upadne do tak hluboké a dlouhé hospodářské recese, že přestane být zajímavým trhem pro prodej aut - pak by opět nemělo smysl, aby tu HKAG měla na místě výrobní kapacity. To je teda ale hodně katastrofická vize, žejo. 😉
Dobré příspěvky, protože vyvolávají přemýšlení. - Chtěl bych nadhodit tohle: Korejci soutěží o místo na trhu sice tvrdě, ale řádně. Svými produkty a schopnostmi vyjednat si v jednotlivých zemích a regionech se státní správou podmínky. Číňané tento model pronikání za hranice svého regionu imho respektovat nebudou, to už známe z oblékání, obuvi atd. Ale především: jak roste jejich váha mezi velmocemi, nebudou navíc váhat uplatňovat politický nátlak hrubého zrna z nejvyšších míst, viz nedávná kauza vůči Norsku kvůli Nobelově ceně. Nekladl bych v žádném případě rovnítko mezi ně a Korejce. To, že si pak někdo v dobytém území bude dodatečně hýčkat ego a tvrdit, že miluje svého Ceněného koně, je celkem pochopitelný sociologický jev ("miluju svou pandu", "miluju svou feldu"), ale není závislý na Číňanech. Takže odpovídám na tvou otázku a) ano, řada fandů econoboxů (kterým říkáš nepřesně fandové Korejců), bude ochkat nad čínskými vozy, stejně jako teď nad low-endem od Renaultu a Dacie. Tvoje otázka b) je spekulativní - ty myslíš, že Korejci nedokážou vygenerovat tradici a emoce a promítnout je do svých aut, já si zase myslím, že dokážou, obojí je možné. S tou výhradou, že pokud přehřejí svůj růst, uvaří se a odpaří ve vlastním kotli dřív, než dospějí.
Přidávám kontrolní otázku c) Zachová si tradici a emoce Volvo v čínských rukách? Land Rover a Jaguar v indických? Kde začíná a končí kulturní, národní identita velkokapitálu? V marketingové divizi?
Přidávám kontrolní otázku c) Zachová si tradici a emoce Volvo v čínských rukách? Land Rover a Jaguar v indických? Kde začíná a končí kulturní, národní identita velkokapitálu? V marketingové divizi?
Proc jim fandit? Odpovedel jsi si sam - proto, aby sis mohl koupit toho levnejsiho Focuse nebo Golfa. Kazda znacka si sve zakazniky najde, ale dulezite je to, ze diky konkurenci, ty jako zakaznik mas moznost ziskat za sve penize vic.
A ze se v hierarchii posunou vys? Tak at, ja s tim problem nemam, kdyz budou mit kvalitni a spolehliva auta za ktera budou zakaznici ochotni zaplatit sve penize, proc ne? Jejich dlouhodobym cilem, kteremu podrizuji prakticky vsechno, je stat se svetovou kvalitativni jednickou. Na trhu vzdycky bude nekdo, kdo bude povazovan za low-end - podivej se na uspesnost Dacie treba v Nemecku.
Na tve otazky odpoved neznam, ale ohledne druhe - novy Genesis Coupe leccos ohledne emoci naznacuje 😉
A ze se v hierarchii posunou vys? Tak at, ja s tim problem nemam, kdyz budou mit kvalitni a spolehliva auta za ktera budou zakaznici ochotni zaplatit sve penize, proc ne? Jejich dlouhodobym cilem, kteremu podrizuji prakticky vsechno, je stat se svetovou kvalitativni jednickou. Na trhu vzdycky bude nekdo, kdo bude povazovan za low-end - podivej se na uspesnost Dacie treba v Nemecku.
Na tve otazky odpoved neznam, ale ohledne druhe - novy Genesis Coupe leccos ohledne emoci naznacuje 😉
A ještě k té mé "fobii z Korejců", kterou jsi mi tak hezky diagnostikoval. Pro zajímavost, já jsem před třemi roky jednoho ceeda dokonce i koupil - jako dárek mé starší mámě. A to jen proto, že byl laciný. Nebylo to pro mě ani pro ženu, takže mi šlo opravdu jen o cenu. Od té doby jsem s ním párkrát jel z letiště, protože s ním máma pro nás přijíždí, když se vracíme. No a dojmy - je to opravdu levné, hodnota přesně odpovídá ceně. Pružení tvrdé jak koza, lavice z betonu, gumové řízení, motor 1.4 má papírově přijatelných 80 kW, v praxi však vůbec netáhne, k tomu spousta nedotažených detailů, navíc už máma musela dvakrát volat asistenci kvůli nepojízdnému autu. Od té doby trh zlevnil, jak správně píšeš, takže bych ve stejné situaci rozhodně koupil golf nebo focus. O hodně lepší auta za trošičku vyšší cenu. Ale samozřejmě chápu, že H a K úspěšné jsou a budou, protože vždycky tu bude masa lidí, kteří chtějí bytelně udělaný low end. S tím nemám problém, ostatně sám jsem se do této skupiny kupců zařadil. Ale to neznamená, že bych tomu někdy mohl fandit, to mi fakt hlava nebere.
Sorry, nesouhlasím, myslím, žes mě úplně nepochopil. Nejde o to, že by zdražili absolutně. Ale posunou se výš v relativní hierarchii trhu. Toyoty kdysi taky bývaly levné *, kterým se Američani smáli a které byly za babku. Časem se svou spolehlivostí vymanily z low endu a teď už je nikdo nebere za nejlevnější z nejlevnějších. Jejich místo obsadili Korejci. A ti zatím tím low endem jsou, ať si říkáš, co chceš. Zeptej se někoho ve Švýcarsku či v Británii, jestli si kupuje hyundai kvůli "důrazu na kvalitu a spolehlivost" - vysmějou se ti. Samozřejmě si to kupujou, protože jsou to levné krabky. Až za pár let se to začne měnit v hlavách lidí. Korejci pak půjdou podobnou cestou jako dřív Japonci. A jejich uprázdněné místo na lowendu zaberou zase Číňani. Mě zajímají dvě věci. 1.Budou dnešní fandové Korejců brzy stejně nekriticky vzdychat i nad Číňany? Protože ti budou laciní a budou mít energii a budou se hrozně snažit atd. atd. atd. 2. Naberou Korejci při té své cestě vzhůru aspoň nějaké emoce, abych je třeba mohl začít mít rád a mohl si jich vážit? Ani té Toyotě se to zatím moc nepodařilo, sympatické jsou mi u ní snad jen dávné úspěchy celicy v rallye a pak modely LC a Hilux, které opravdu umí něco fantastického. Ale u Korejců zatím nevidím zhola nic, co by mě chytlo za srdce, a myslím, že v tomhle budou zaostávat vždy.
těch 3000(+-) je samozřejmě vrcholné provedení. ale i základy se liší o pár desítek tisíc (korun) a pokud má někdo 300tisíc, tak je třeba těch 40tisíc celkem dost. ale to sou jenom teoretické čísla.
mluvil sem o tom se zaměstnancem Hyundai na kvalitě, ale máte pravdu. investic byla hromada a chvilku to trvá než se vrátí. navíc by nikdo nevyráběl něco co se mu nevyplatí.navíc jen tak opustit po pár letech celou výrobní linku by bylo celkem neefektivní
mluvil sem o tom se zaměstnancem Hyundai na kvalitě, ale máte pravdu. investic byla hromada a chvilku to trvá než se vrátí. navíc by nikdo nevyráběl něco co se mu nevyplatí.navíc jen tak opustit po pár letech celou výrobní linku by bylo celkem neefektivní
Ale, jdi ty smudlo i s tvou fobii z korejcu. Myslis, ze volny trh a konkurence jim dovoli delat nejake kotrmelce, jako ze najednou zvednou ceny o dvacet procent? Podivej se, jaky pokles zaznamenaly ceny aut obecne za posledni dva roky. Vsichni chteji prodavat a tak se snazi nabidnout zakaznikovi co nejvyhodnejsi nabidku. A zakaznik z toho profituje. A dnes uz korejci rozhodne nepatri k tem nejlevnejsim, staci si srovnat ceniky. A ani nechteji byt, hlavni duraz kladou na kvalitu a spolehlivost, coz se ukazuje jako dobra cesta.
Ale je důvod jim nefandit. Je to low end, je to neslané nemastné, nemá to historii, emoce, je to vždycky někde ošizené - já bych tomu prostě fandit nemohl. Z BMW či třeba Ferrari - což podle mě jsou značky, kterým můžeš FANDIT - cítím opravdovou lásku k tomu, co dělají. Z Korejců cítím jen chladný kalkul. Koncernu Kia-Hyundai podle mě mohou fandit jen Korejci, zaměstnanci jejich provozů např. na SK (chápu, beru). Ale z normálních Evropanů tomu mohou fandit jen notoričtí value-seekers, kteří se těší, že pod tlakem této automobilky zlevní ty jiné, slavnější. Je to jak fandit cizorodému viru, který tě oslabí. Navíc nevím, jestli si ti value-seekers uvědomují, že ty jejich "tlačící a snaživé" automobilky jen se zpožděním opakují cestu, kterou si už prošli jiní. Zatím se snaží hrát na cenu, ale až získají solidnější image, tak ostře zdraží a nechají právě ty své pubertální a low budget fandy na holičkách... Svou dnešní láci rozhodně nedělají z nějakého jánošíkovství, ale proto, že jim trh kvůli nanicovaté image nic lepšího nedovolí. Takže jejich dnešní láce a agresivita není přednost, je to jen nutná reakce na opožděný příchod na trh.
cee´d o 3000 € lacnejší ako Auris? Máš konkrétny model a čísla? Pozeral som včera do cenníkov a tak markantný rozdiel som nenašiel.
Čo sa tej straty týka - možno ak spočítaš zisky konkrétne nošovického závodu, a odpočítaš nové investície, možno ti vyjde strata, rozdelená počtom vyrobených áut, na spomínanú sumu. Ale celkovo je to blbosť, pretože tie investície sú zase základom budúceho zisku. Proste čísla iba do štatistiky, ak je vôbec na tom niečo pravdy.
Čo sa tej straty týka - možno ak spočítaš zisky konkrétne nošovického závodu, a odpočítaš nové investície, možno ti vyjde strata, rozdelená počtom vyrobených áut, na spomínanú sumu. Ale celkovo je to blbosť, pretože tie investície sú zase základom budúceho zisku. Proste čísla iba do štatistiky, ak je vôbec na tom niečo pravdy.
Na "bešprechungu" VW....keď sa preberali ciele VW ohľadne kvality. Byť tak dobrí, ako Japonci!
To bol skôr iba príklad. Keď som kupoval auto pre manželku, vyšiel Yaris lacnejšie ako Rio aj i20.
Zo súčasnej ponuky Toyoty sa mi celkom páči Corolla, Auris je, súhlas s Tebou aj Michalom, trochu mimo. Aj keď to nie je zlé auto, ale zmena mena a trochu aj filozofie modelu mu neprospeli.
Zo súčasnej ponuky Toyoty sa mi celkom páči Corolla, Auris je, súhlas s Tebou aj Michalom, trochu mimo. Aj keď to nie je zlé auto, ale zmena mena a trochu aj filozofie modelu mu neprospeli.
K výslednej cene sa vždy priráta marža predajcu, automobilky, náklady na vývoj atď.
Hyundai prišiel do Čiech zarábať a nie tešiť motoristov nízkymi cenami ...
Hyundai prišiel do Čiech zarábať a nie tešiť motoristov nízkymi cenami ...
Podivej se na financni vysledky skupiny. Hyundai/KIA patri k nejziskovejsim automobilkam soucasnosti a i navzdory krizi dokazali rust obratove i ziskove. To nejakemu subvencovani moc neodpovida. Ale do skutecnych cisel nevidim.
A proc ne? Konkurence je vyborna vec a profituje z ni na prvnim miste zakaznik. Pokud udrzi nastoupeny trend, neni duvod jim nefandit. Prave naopak, mozna to vyburcuje konkurenci k "akci".
prodeje rozhodně mají a pokud je ceed o 3 tisíce euro levnější tak proč kupovat aurise.
ale zrovna včera sem slyšel, že na každém vozu vyrobeném v Nošovicích je ztráta 16 tisíc a až budou končit daňové prázdniny automobilka půjde dál. dle mého soudu je to sice kravina ale co si o tom myslíte vy?
ale zrovna včera sem slyšel, že na každém vozu vyrobeném v Nošovicích je ztráta 16 tisíc a až budou končit daňové prázdniny automobilka půjde dál. dle mého soudu je to sice kravina ale co si o tom myslíte vy?
Auris mi přijde jako zoufalství Toyoty. Corolla se mi vždy líbila, ale Auris nějak nechápu, nikam mi nezapadá.
V téhle chvíli jim fandím také. Jdou dopředu, nabízejí to, co lidé chtějí. Evropa pomalu usíná, opilá svým dřívějším úspěchem. Jen ať jdou Korejci dopředu, aby se Evropa zase rychle probudila a začala zajímat o zákazníky, zkvalitňovat služby, výrobky a celkovou péči.
A proč by jim nemohl fandit.Téměř každý zde diskutující má své oblíbence,i ty.
Hyundai-Kia mají neuvěřitelný zátah,snaží se,takže sklízí obdiv.
Ona ta základna fanoušků se bude zřejmě rozrůstat [odkaz]
A proč ne?
Hyundai-Kia mají neuvěřitelný zátah,snaží se,takže sklízí obdiv.
Ona ta základna fanoušků se bude zřejmě rozrůstat [odkaz]
A proč ne?
Nie sú, ale prečo priplácať, keď nemusím .... okrem toho ten Auris nejakú dieru do sveta neurobil ...
Za pár let se snad budem radovat z úspěchu čínských aut v Evropě. Nikdy nepochopím, proč někdo může fandit autům jako Kia nebo Hyundai. 6e si je někdo koupí, to chápu, ale fandit jim. :no: :no:
podle mě je to v nižší střední a střední hodně (hlavně) o ceně, u nás jsou japonský auta drahý, na vlnu slev u konkurence v posledním roce a půl, téměř nereagovali, takže zkrátka míň prodávaj
Docela me prekvapuje jak korejska automobilka roste a dokaze nabidnout produkt ktery se libi a prodava (Genesis, Genesis coupe, ix35, ix55 ap.) auta ktera me chybi u tak sportovni znacky jako je Alfa, tezka 159, Brera, motory kterym chybi duse (TS nebyl nejpolehlivejsi ale... charakter V6 alfa, zadni nahon ap. Dodnes treba jeden zn. autoservis a jeden autosalon v Brne. To Hyundai i Kia maji daleko rozvinutejsi servisni i prodejni sit a prejuji at se libi a prodava, rozhodne na to ma.