Hyundai-Kia v Evropě před Toyotou
Systematické úsilí korejských automobilek Hyundai a Kia přineslo jasný hmatatelný výsledek: v počtu registrací nových aut na evropských trzích se tento koncern dostal před Toyotu, dosud evropskou jedničku mezi asijskými automobilkami.
Za prvních deset letošních měsíců prodali Korejci v 27 zemích EU celkem 508.294 nových aut (292 tisíc Hyundai a 216 tisíc Kia), zatímco Toyota má na kontě 484.326 ks (470 tisíc Toyot a 15 tisíc Lexusů). Stejně vychází i srovnání po započtení zemi EFTA: v takovém případě má Hyundai-Kia 521 tisíc ks proti 512 tisíc u Toyoty.
Vysvětlení je zřejmé – obě korejské automobilky navzdory odeznívající krizi nepocítily propad prodeje a neustále v Evropě rostou a další růst podporují uváděním nových modelů. Toyota naopak jako většina velkých evropských značek nyní zažívá opět období ztrát po odeznění efektu šrotovného.
Podíl Hyundai-Kia na evropském trhu je aktuálně 4,5 %.
V žebříčku jednotlivých značek je z mimoevropských před Hyundaiem a Kiou jen Toyota (470 tisíc) a Nissan (327 tisíc), který také zažívá období růstu registrací.
Na českém trhu je situace ještě jednoznačnější. Hyundai se v říjnu stala nejprodávanější dováženou značkou, za prvních deset měsíců je na pátém místě, Kia je sedmá. Společně drží Hyundai a Kia 9,8 % českého trhu.