Malá automobilka z mestečka Ōta sa za posledných dvadsať rokov stala jednou z ikon japonskej automobilovej kultúry. Zmeny, ktoré prinieslo nové desaťročie ale znamenajú, že táto ikonickosť musí byť podrobená zásadným revíziám.
Existuje dnes vůbec automobilka, která by chtěla v budoucnu nabídnout "víc sportu"? Zatím to vypadá, že se všichni snaží změknout (a zezelenat) v naději, že tím znásobí svoje prodeje. A ze "sportu" se stávají kola s profilem 45, elektrický posilovač řízení a co nejvíc bezpečnostních systémů.
A užiješ si ten šport na dnešných bežných cestách?
Marko: opäť jeden pútavý článok obsahujúci plno faktov, ktoré som nepoznal. :yes:
K fotkám v galérii by sa ale celkom hodil aj nejaký popis, a doplniť pár fotiek interiérov.
Ano, přesné řízení se zpětnou vazbou, neutrální jízdní vlastnosti a stabilní tuhý podvozek využiješ jak při jízdě po okresce rychlostí 100 km/h, tak i pokud chvátáš po dálnici. Je lepší cítit, co auto dělá, než to jenom pozorovat a odhadovat reakce na zásahy do řízení. A mimochodem bohužel i čitelná odezva motoru se pomalu stává minulostí (za to ale může spíš zpřísňování emisních norem a tlak na snižování spotřeby, než cílená práce produktových manažerů). Paradoxem pak je, že z BMW má nejlepší jízdní vlastnosti asi základní 3er se slabým motorem a bez příplatkových vyfikundací (no přiznávám, že 1er jsem nikdy neřídil, ta třeba bude ještě lepší) a stejně ho jeden nejmenovaný japonský koncern hned několika modely překonává.
nejvíc mě pobavil inzerát Autoesa pod článkem - Impreza 1,5 z roku 2008 za zvýhodněnou cenu 400.000,-Kč >:D , za tyhle prachy je v USA nový Outback, soudruzi prodavači, jděte už s těmahle cenama do *
Kdepak, vylepšená cena je za 439.000 Kč :-) ... auto.cz stejně jako některé další servery jsou lehce připosrané, že by jim odešel "velký" zákazník, tak tolerují klamavou reklamu.
dvouletá ojetina nižší střední s 1,5 litrovým motorem za 400.000,- ??? Reálná cena je plusmínus 275.000,- + nějaká malá zimně-recesní sleva 10.000,- a výsledná je 265.000,- a to myslím vážně
upřímně, v 90-tých letech bys měl pravdu, ale dneska mně to připadá, že ty auta se v kvalitě tak nějak srovnaly, korejci šli nahoru a japonci začali vyrábět v Evropě, a se zlatýma evropskýma rukama se z japonské kvality stala evropská "kvalita" ;-\
MNě zase vadí, že jsou tady vlastenci alergičtí na slovenštinu, ačkoliv článek číst nemusí a je nabit informacemi, které se jinde nedočteš, ale sami neumí ani skloňovat zájmeno JÁ. :no::no:
Vsichni jste kriceli, ze chcete do Evropy, a kdyz se nekde objevi jiny jazyk tak vam to vadi! Meli by sjte si zvyknout, ze v Evrope jez jste soucasti se mluvi vice jazyky.
Koukám, ty neumíš nejen slovensky číst, ty neumíš ani česky... psát. Ptáš se, kde to jsme? Na světě, Míro, na světě jsme. Pravděpodobně jsi sem zabloudil z nějaké džungle. Tvou vzdělanostní, společenskou, lidskou a diskuzní neomalenost to však neomlouvá :no:
Když si přečteš některé diskuze, tak zjistíš, že tu je několik táborů...nebo spíše jakoby táborů, protože tady chodíme se někdy něco dovědět, někdy rýpnout, někdy se bít do krve za své benzínové srdce. Někdy si dáme palec nahoru, někdy dolů, někdy pro sebe hezkého slova nenajdeme, někdy je to tvrdý sarkasmus, ironie, narážka, urážka.....ale hodně se tu dozvíme, ti, kteří jsou věci znalí nám tu předávají své informace, někteří zkušenosti, někdy se nasmějeme...
A taky chodíme koukat do garáže na sebe, pak si podriftujeme, pak máme seminář od Alfy, přes koncern až po Zastavu. Ale všem nám tu je společná jedna věc, jeden pocit: Marko je pro nás Někdo. Jeho články se čtou jako Rychlé šípy....bez dechu......
Mno a co se týká tvé narážky na slovenčinu, tak k tomu ti řeknu jen jedno, a můžu si to dovolit, jelikož tento týden po krvelačném boji o Latrínštrudl jsem vometák..... takže: jdi do zá.dele s takovýma kecama. Ale z tvého slova psaného usuzuji, že i čtení ti dělá problém. Za mě: :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::-!
Měl jsem sepsaný sáhodlouhý článek o Subaru ve sportu, českém marketingu Subaru a Pražském Rallysprintu, jenže jsem dal omylem ZPĚT a celé se to smazalo :-(
Dřívější verze ACZ si ten text v těchto případech pamatovala ještě v rozepsané podobě. Takže díky této nové verzi můj příspěvěk nebude (sem naštvanej - takový práce to dalo). :no::no::no:
Byly tu diskuzní doby, kdy se tu jako základní motivační argument nákupu imprezy předhazoval údajně takřka totožný závodní speciál. Tahle argumentace trvala do doby, než jsme si tu vysvětlili, že ten závodní speciál z Imprezy by přišel na pětadvacet miliónů korun.
Přišly však další mistrovské chvíle - nízko položené těžiště zejména esuvéčka TRIDUBY, nebo jak se to jmenovalo, a když ani tohle nezabralo, došlo samozřejmě na travní drifty. Kapiš? Jako že se údajně se subaru na permanentu výborně driftuje... teď už si přesně nevybavuju, kde se ty drifty měly odehrávat, ale tipoval bych to někde mezi klepadlem a popelnicema za barákem.
No, naštěstí je tu stále náš Marko (bravo :yes: který o co méně diskuzně nadriftuje, o to více nám sdělí ve svém fantastickém článku.
Rád tyhle články, zejména o japonské produkci čítávám. Čte se mi to dobře. Čtu to z pozice člověka, který žije v zemi, která vyrábí jedny z nejlepších aut Evropy, z pozice člověka, od jehož bydliště k nejlepším automobilkám světa je to opravdu co bys tlumičem dohodil. Vždyť jen si to vezmi (namátkou) - MERCEDES-BENZ, BMW, AUDI, PORSCHE, VOLVO, JAGUAR, maserati, farrari, LAMBORGHINI, ASTON MARTIN, saab, a další a další, to jsou všechno de facto "moje" jakož i "tvoje" automobilky.
A tedy aby mě zaujalo něco z daleké produkce, to už musí opravdu také něco být. Prosím, souhlasím, postavit něco proti shora uvedeným velikánům, to v podstatě ani nelze, tak tedy sestupme na patro subaru a napišme si proč by právě subaru měla být značka, která byť jen okrajově, přesto vážně, mohla zaujmout evropského fandu na auta.
Je to právě ta mainstreamová originalita s níž subaru pluje v hlavním proudu. Vizualitou, materiály samozřejmě subaru žádná ikona není. Naštěstí ještě je tu v mainstreamu nevídaná až jistá umanutost subaru, komponovat do svých vozů sofistikované pohony, které často obstojí nejen před evropským (super)mainstreamem, nýbrž by našly své důstojné místo i ve světě prémie. A než o to jde. Jde o tu cennost, kterou ti subaru v mainstreamu nabízí. Je to obdoba zdejšího Volkswagenu, ten je také tak dobrý, že ční nad mainstream, a nezbylo než pro něho nalézt odborný speciální termín pro kvalitativní začlenění do třídní hierarchie, jistě - SUPERMAINSTREAM. Samozřejmě, že VW přesahuje jaksi komplexně, v mnoha aspektech, nikoliv jako subaru, pouze v technice.
Nyní je tedy potřeba si položit otázku, zda má potenciální evropský zájemce o vůz opouštět evropské vody a lovit v širší (mimoevropské) nabídce. Samozřejmě pro opouštění evropských vod důvody nemá. Evropská nabídka je doslova dokonalá a bez mezer.
Pak tedy zbývá si napsat, kdo v Evropě kupuje Subaru? No, jsou to lidé, kteří preferují vskutku kvalitní čtyřkolky poskytující adekvátně kvalitní jízdu, avšak nevyžadují stejně důsledně kvalitní design, kvalitní materiály v kabině a náležitou image. A přesně v tomhle spatřuji osudová positiva avšak i negativa subaru. Tak si hoď korunou...
Lehce bych poupravil definici kupce Subaru z posledního odstavce:
To, že nevyžadují kvalitní design, není pravda. To jen těžiště jejich preferencí leží jinde. Navíc je ještě třeba definovat kvalitní design. Co to proboha je? Podle mě je kvalitní design např. ten, který je praktický (ponechávám stranou čistě sochařské designovky z rukou italských mistrů). A kvalitní design také nezastarává. Některé designy mají dokonce takovou úžasnou schopnost, že auto v průběhu let před očima den ode dne krásní. A když je k tomu všemu design ještě přeci jen svébytný a snadno rozeznatelný o šedého průměru, je hotovo. S touto definicí designu nejde Subaru nic vytknout.
A hlavně: typický kupec Subaru je takový, který už nějaké před tím vlastnil, nebo měl možnost s nějakým delší dobu jezdit. Může existovat pro automobilku nějaká lepší vizitka, než dokonale věrná klientela? Mají snad evropské mainstreamové automobilky dokonale věrnou klientelu?
A co mě samotného tak fascinuje: Subaru je se mnou jedno tělo, jedna duše. Srdce mi tluče v rytmu motoru a plynový pedál je telepaticky ovládán myslí. Ruce mám vrostlé do volantu a prsty skrz něj prorostou až pod kola. Páteř je spojená napevno s podvozkem a i zavanutí větru ihned převede na pohybový vjem. Když řídím Subaru, tak řídím, když řídím neSubaru, tak se vezu :-):yes: ... o tom, jaký vliv to má na psychické rozpoložení řidiče a následnou pohodu na palubě, plynoucí ve velmi uvolněnou bezpečnou jízdu, tobě snad nemusím říkat ;-)
Dokonala definice Subaru. To si zaslouzi vytisknout. :yes:
Sziti se se Subaru je plne automaticke a nevyzaduje zadne usili nebo kompromisy jako u evropskeho mainstreamu. Jednoduse, v jednu chvili mas nohy a ruce a po usednuti jakoby jsi mel od narozeni kola.
Uplne se ztotoznuji s typickym kupcem Subaru.
K tomu designu Subaru: některé kousky jsou povedené, Forrester je více evropský a STI sedan zase konečně vypadá jako nabroušený drzoun :yes:
Test na autofun mi to jen potvrdil, mít 1M na rychlé auto na blbnutí, vezmu STI.