Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
d.a.m.
Dobrá práce, tenhle článek, řekl bych.
Musím se přiznat, že - ač se mi nová Sportage moc líbí - nechápu smysl verze 4x2. Stejně tak nechápu tuto verzi i u ostatních výrobců...zákazník se IMO dobrovolně připravuje o největší výhodu podobných vozů, a to je právě pohon 4x4.
Vážně nevím, co by mě přimělo ke koupi esúvéčka bez všehrabu... :no:
Musím se přiznat, že - ač se mi nová Sportage moc líbí - nechápu smysl verze 4x2. Stejně tak nechápu tuto verzi i u ostatních výrobců...zákazník se IMO dobrovolně připravuje o největší výhodu podobných vozů, a to je právě pohon 4x4.
Vážně nevím, co by mě přimělo ke koupi esúvéčka bez všehrabu... :no:
Tak za sebe musim rict, ze bych 4x2 zvolil... chci robustni auto, jezdim pouze v nizine, okolo 10t rocne a chci mit pocit, ze me ta masa ochrani a jako bonus budu mit opravdu paradni design a pomerne solidni cenu... kazdopadne pokud bych mel tohle auto koupit, asi bych spis sahl po tom 2.0, ac je ten GDI motor se spickovymi parametry sebevicvychvalovany... jen bych rad vedel, jestli na jeho schopnosti budou mit vliv nase kocourkovske pohonne hmoty.
ked som sa rozhodoval, ci 4x2 alebo 4x4, cize opcne len s vacsim motorom, zhodnotil som tak ako ty miesto, kde zijem ... kopce jazdim zriedka ... ani na tychto dnes kvalitne zasnezenych cestach vsak 4x2 nemalo ziadne problemy. staci. 4x4 je aj tak len elektronicky pripojitelny pohon, ak sa nemylim. PHM jednoznacne co najkvalitnejsie ... nechcem robit reklamu, ja roky davam do aut len OMV Carreru 95. GDI je hodne citlivy na kvalitu PHM, a tak mu treba dat len to, co ma kvalitu.
rc__46
zmyslom je doplnenie sortimentu a pokrytie skupiny zakaznikov ktori
a) uprednostnuju formu pred funkciou alebo
b) im v suv staci okliestena funkcia vyssieho posedu a vyhladu a vnimany dojem zvysenej bezpecnosti.
motor😒br /> nechapem preco tam nedavaju aspon novu 1.8 ktora teraz debutuje (ako zaklad a zaroven jediny motor) v novej elantre v usa.
a) uprednostnuju formu pred funkciou alebo
b) im v suv staci okliestena funkcia vyssieho posedu a vyhladu a vnimany dojem zvysenej bezpecnosti.
motor😒br /> nechapem preco tam nedavaju aspon novu 1.8 ktora teraz debutuje (ako zaklad a zaroven jediny motor) v novej elantre v usa.
rohYpnol
SUV s pohonem 4x2 je nepřímo úměrný péči o naše vozovky. Prostě stav vozovek je čím dál horší, menší péče o vozovky --> větší smysl SUV.
SUV (by mělo) být dimenzováno poněkud bytelněji, dále chtě nechtě má větší průměr kola, větší světlou výšku. Do města ideál. Dá se s tím bez poškození vyjet kdejaký obrubník, zaparkovat i v různých dírách - to vše bez poškození vozu.
A není k tomu nutně třeba pohon 4x4. Ono konec konců je dost diskutabilní, na kolik je vůbec dnešní 4x4 přínosem. Když pominu Subaru se svým symetrickým AWD, tak je to dost bída.
Máte např. tušení, zda se jsou dnešní rádoby 4x4 schopny rozjet s trakcí na pouze jedno zadní kolo? mě by to velmi zajímalo. Prodejce Škoda mi na toto nebyl schopen odpovdět. Lze např. dohledat i jistý test pohonu 4x4, kdy myslím že v téhle situaci uspělo pouze Symetrical AWD od Subaru. Takže v limitních případech zklidně zůstanete viset i s 4x4.
Jednoduše s předokolkou zůstanete pod kopcem, 4x4 zůstanete někde uprostřed kopce, no a Subaristi nevyjedou nikam, protože zůstanou v kolonách způsobených uvíznutými Haldexy >😁
Nechci zpochybňovat ekonomiku provozu - ta je u SUV vcelku na štíru.
Ačkoliv se mi tento modelový rok Sportage již od začátku velmi líbí, mám k němu několik připomínek😒br /> 1) Myslím, že se vcelku rychle okouká a zestárne
2) Cena. Nemohu si pomoct, ale za tuhle cenu můžu mít přecijen minimálně v kufru prostornějšího Tiguana s TSičkem a to je podle mě jiná káva. Zkrátka Sportage mi přijde jako takové pozátko, pod kterým je veskrze průměrný vůz. Když se nad ním člověk zamyslí, v čem vlastně Spotrage vyniká nad konkurenci? Podle mě ničím. nejsou rozhodně horší, jenže dnešní Kie nejsou ani lepší než konkurence. A v tom vidím ten háček.
SUV (by mělo) být dimenzováno poněkud bytelněji, dále chtě nechtě má větší průměr kola, větší světlou výšku. Do města ideál. Dá se s tím bez poškození vyjet kdejaký obrubník, zaparkovat i v různých dírách - to vše bez poškození vozu.
A není k tomu nutně třeba pohon 4x4. Ono konec konců je dost diskutabilní, na kolik je vůbec dnešní 4x4 přínosem. Když pominu Subaru se svým symetrickým AWD, tak je to dost bída.
Máte např. tušení, zda se jsou dnešní rádoby 4x4 schopny rozjet s trakcí na pouze jedno zadní kolo? mě by to velmi zajímalo. Prodejce Škoda mi na toto nebyl schopen odpovdět. Lze např. dohledat i jistý test pohonu 4x4, kdy myslím že v téhle situaci uspělo pouze Symetrical AWD od Subaru. Takže v limitních případech zklidně zůstanete viset i s 4x4.
Jednoduše s předokolkou zůstanete pod kopcem, 4x4 zůstanete někde uprostřed kopce, no a Subaristi nevyjedou nikam, protože zůstanou v kolonách způsobených uvíznutými Haldexy >😁
Nechci zpochybňovat ekonomiku provozu - ta je u SUV vcelku na štíru.
Ačkoliv se mi tento modelový rok Sportage již od začátku velmi líbí, mám k němu několik připomínek😒br /> 1) Myslím, že se vcelku rychle okouká a zestárne
2) Cena. Nemohu si pomoct, ale za tuhle cenu můžu mít přecijen minimálně v kufru prostornějšího Tiguana s TSičkem a to je podle mě jiná káva. Zkrátka Sportage mi přijde jako takové pozátko, pod kterým je veskrze průměrný vůz. Když se nad ním člověk zamyslí, v čem vlastně Spotrage vyniká nad konkurenci? Podle mě ničím. nejsou rozhodně horší, jenže dnešní Kie nejsou ani lepší než konkurence. A v tom vidím ten háček.
Teorie je jasná, musíš mít závěrky diferenciálů. V tvém případě ti nestačí mezinápravový diferenciál, ale potřebuješ i závěrky diferenciálů v obou náprávách. Praktickou byť nechtěnou ukázku nám předvedl kolega s Nissanem Pathfinder, který má jen mezinápravovou uzávěrku. Stál jednou stranou auta ve sněhu a druhou na dlažbě. Obě kola na jedné straně se protáčela a ani se nehnul. Pokud vím, u novějšího haldexu je poměr točivého momentu na přední a zadní nápravě řízen elektronicky. Dobrý popis je tady - [odkaz]
Nu, a právě nový haldex ve šodovkách je doplněn o elektronickou uzávěrku diferenciálů EDS, která : Protáčí-li se jedno kolo na přední nápravě, zasáhne elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS) tím, že přibrzdí protáčející se kolo. Točivý moment je směřován na druhé kolo na nápravě a zároveň se sepne mezinápravová spojka Haldex, která přenese větší část točivého momentu na kola zadní nápravy.
Čistě teoreticky by tedy pro rozjezd měla stačit trakce na jednom kole.
Nu, a právě nový haldex ve šodovkách je doplněn o elektronickou uzávěrku diferenciálů EDS, která : Protáčí-li se jedno kolo na přední nápravě, zasáhne elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS) tím, že přibrzdí protáčející se kolo. Točivý moment je směřován na druhé kolo na nápravě a zároveň se sepne mezinápravová spojka Haldex, která přenese větší část točivého momentu na kola zadní nápravy.
Čistě teoreticky by tedy pro rozjezd měla stačit trakce na jednom kole.
To je teorie. Otázkou je, jak to funguje v praxi a kolik Nm je schopno takhle přenést na kolo s trakcí. Na článek mrknu.
Ten test pohonů teď nějak nemůžu najít. Výsledek by ale ten, že na nakloněné rovině se bylo schopno rozjet jen Subaru. Passat s Haldexem snahu měl, ale neměl dost síly. Proto o tom pochybuji. Byť Passat neměl ještě ono kouzelné přibržďování protáčejícího se kola, jestli se nepletu...
Ten test pohonů teď nějak nemůžu najít. Výsledek by ale ten, že na nakloněné rovině se bylo schopno rozjet jen Subaru. Passat s Haldexem snahu měl, ale neměl dost síly. Proto o tom pochybuji. Byť Passat neměl ještě ono kouzelné přibržďování protáčejícího se kola, jestli se nepletu...
Blue Sun
Všem, co pátrají po smyslu takových aut bych jen vzkázal, ať se podívají na úspěchy "tvůrce" této třídy, Nissanu Qashqai. Vím, Nissan i veřejnost jej označují jako crossover, ale v podstatě se jedná jen o jinak tvarované SUV. A úspěch má více než dostatečný.
Sám ovšem nevidím motivaci právě pro Sportage, právě když existuje Qashqai. Ten ještě patří do doby, kdy auta byla hezká ze všech stran. Dnes jakoby designéři auto udělali ze tři čtvrtin a zapomněli na záď (a to tak, že téměř všichni).
Sám ovšem nevidím motivaci právě pro Sportage, právě když existuje Qashqai. Ten ještě patří do doby, kdy auta byla hezká ze všech stran. Dnes jakoby designéři auto udělali ze tři čtvrtin a zapomněli na záď (a to tak, že téměř všichni).
strýček BOB
Mistr Clarkson poměrně jasně definoval kupce a provozovatele korejských křápů, postovat to sem raději nebudu, neb nechci způsobit ranní nevolnost členům basmati klubu a adorantům korejských automobilů.
Pozoruji, že posledním hitem provozovatelů vozíků kia je, jak vyřešit aby se hodnota průměrné spotřeby na palubním PC nesmazala při každém tankování...
>😁 >😁
Pozoruji, že posledním hitem provozovatelů vozíků kia je, jak vyřešit aby se hodnota průměrné spotřeby na palubním PC nesmazala při každém tankování...
>😁 >😁
Mistr Clarkson je taky jen komická mediální figurínka, takže jeho výroky beru zcela a naprosto volně...
ake zazraky si ocakaval??? V teste som nejaku zasadnu kritiku vozidla nenasiel,resp. test sa nesie v celkom pozitivnom duchu.
Skus namiesto neustalych kecov aj napisat nieco k autam
Skus namiesto neustalych kecov aj napisat nieco k autam
A jeje, tak uz vime, kde Strejda BOB bere svoje znalosti o autech, to vypovida za vse >😒]
O tu frazi by ses mohl podelit, aby ten tvuj dalsi vykrik nevysel naprazdno tak, jako pokazde 😄
Snad jen s temi palubaky ses trefil... a co jsem si precetl, tak KIA se zatim stavi ke svym zakaznikum pr*eli...
O tu frazi by ses mohl podelit, aby ten tvuj dalsi vykrik nevysel naprazdno tak, jako pokazde 😄
Snad jen s temi palubaky ses trefil... a co jsem si precetl, tak KIA se zatim stavi ke svym zakaznikum pr*eli...
snad nebude tak zle, auto je ale nevhodné na rychlostní silnice, pokud se na to dívám i širší optikou, dvoulitr v nabídce je mnohem vhodnější volba, jako základ bych raději viděl tu slabší crdi.
Ta 1,6GDI by ale velmi slušela v i30 o tom žádná.
Ta 1,6GDI by ale velmi slušela v i30 o tom žádná.
loydl
toto sú nové city family cars....čo viac si môžeš ako mladý otec rodinky žijúcej v meste priať? bezpečnosť, priestrannosť vnútri, relatívne rozumné rozmery zvonku, vyšší posed, vyšší podvozok, motory do mesta aj na dialnicu....rozumná cena....myslím, že to je dobrá ponuka pre normálnych bežných ľudí, ktorý neriešia dilemy ako car fans.....
dicky
O bezpectnosti bych polemizoval jeho defermocni zony tak na urovni golfu..... normalni otec rodiny si koupi klasickym kombik s dieslem jak je zde zvykem a bude na tom o 50 procent lepe a propo svetla vyska podvozku tohoto krasavce je uplne stejna jak u klasickych kombi nebo jinych vozu
To auto nedokaze nic ba min nez ostatni auta rodinne zamerena .
A polemizovat o vyhodach 4x4 je zbytecne kdyz napadne snich tak tyto vozi stoji vsude po stranach zapadle a ja si rikam ze co je to tady za zvyk ze lide tolik riskuji sve zivoty a vyjedou.
A tez blokuji a ohrozuji druhe.........
To auto nedokaze nic ba min nez ostatni auta rodinne zamerena .
A polemizovat o vyhodach 4x4 je zbytecne kdyz napadne snich tak tyto vozi stoji vsude po stranach zapadle a ja si rikam ze co je to tady za zvyk ze lide tolik riskuji sve zivoty a vyjedou.
A tez blokuji a ohrozuji druhe.........
Víš, ne každý potřebuje světlou výšku tvého rádobyauta a přitom mu je zase 12-13 cm těch klasických kombi málo. Já už párkrát rovnal a přetěsňoval přírubu výfuku pod motorem, která se dá poměrně snadno ťuknout.
Tohle auto dokáže to samé, co dokáže leckteré jiné rodinné auto, navíc doplněné o vyšší posed (rovná se lepší přehled, výhled o kousek dále, přes některé překážky).
A o zimě a sněhu bych pomlčel... Po stranách stojí zapadlé vozy všeho druhu a většinou v zatáčkách, kde často tu úžasně jedoucí čtyřkolku nedobrzdili. Zrovna včera kolega jednoho takového letce tahal zpátky na silnici.
Tohle auto dokáže to samé, co dokáže leckteré jiné rodinné auto, navíc doplněné o vyšší posed (rovná se lepší přehled, výhled o kousek dále, přes některé překážky).
A o zimě a sněhu bych pomlčel... Po stranách stojí zapadlé vozy všeho druhu a většinou v zatáčkách, kde často tu úžasně jedoucí čtyřkolku nedobrzdili. Zrovna včera kolega jednoho takového letce tahal zpátky na silnici.
kdyz das na normalni auto 16 palcu /70 jako zde tak si stejne vysoky >😁
12-13cm to mas supesport ne? >😒]
Kdo chce jezdit bezpecne po cely rok koupi 4x4 kdyz uz to auto se tvari jako suv.
Jestli chces mit vyssi posed zvedni si sedacku na max a vyjde to na stejno o nic vic neuvidis ani z tohoto prerostleho ceede.
Sedis vis o 5-10 cm a vydis to same prd jako v osobaku ale kazdemu co jeho jest :no:
12-13cm to mas supesport ne? >😒]
Kdo chce jezdit bezpecne po cely rok koupi 4x4 kdyz uz to auto se tvari jako suv.
Jestli chces mit vyssi posed zvedni si sedacku na max a vyjde to na stejno o nic vic neuvidis ani z tohoto prerostleho ceede.
Sedis vis o 5-10 cm a vydis to same prd jako v osobaku ale kazdemu co jeho jest :no:
Panáčku, ty jsi fakt mimoň století, to je radost číst... :no:
Počti si někdy, kolik udává jako světlou výšku svých vozidel třeba Renault, Citroen, VW a další. Pak přestaň koukat na svět z oken pickupu a podívej se i očima normálního světa. Možná pochopíš, kde ten smysl je (i když o tom osobně pochybuju, pořád píšeš stejné nesmysly dokola).
Výška posedu v Sportage a běžných SUV se liší o pár centimetrů nahoru či dolů, takže pro tebe jsou všechna SUV mimo tvůj ultrahypermegapickup vlastně jen obyčejné osobáky, jestli to tak chápu správně.
Počti si někdy, kolik udává jako světlou výšku svých vozidel třeba Renault, Citroen, VW a další. Pak přestaň koukat na svět z oken pickupu a podívej se i očima normálního světa. Možná pochopíš, kde ten smysl je (i když o tom osobně pochybuju, pořád píšeš stejné nesmysly dokola).
Výška posedu v Sportage a běžných SUV se liší o pár centimetrů nahoru či dolů, takže pro tebe jsou všechna SUV mimo tvůj ultrahypermegapickup vlastně jen obyčejné osobáky, jestli to tak chápu správně.
jen se nevztekej kdyz je to auto z 80 procent darebne jak kozi hnuj tak to napisu >😁
U tohodle auta je ten smysl hodne bidny ....a nesrovnavej sportage s jinymi suv kdyz se to neda srovnat napr mitsubishi pajero vyska 187 cm to je sakra rozdil
Todle muzes srovnavat tak s dacii duster >😒]
Ale ta je lepsi aspon cenou .....
U tohodle auta je ten smysl hodne bidny ....a nesrovnavej sportage s jinymi suv kdyz se to neda srovnat napr mitsubishi pajero vyska 187 cm to je sakra rozdil
Todle muzes srovnavat tak s dacii duster >😒]
Ale ta je lepsi aspon cenou .....
Jak jsem už psal výše...Napřed je opravdu si lepší to auto vyzkoušet a pak začít kritizovat...
Takovéto výkřiky lidí co se schovávají za monitory a po přečteni jednoho světa motorů jsou z nich odborníci na slovo vzatí..Tomu se musí většina rozumně smýšlejících lidí jen smát... 😉
Takovéto výkřiky lidí co se schovávají za monitory a po přečteni jednoho světa motorů jsou z nich odborníci na slovo vzatí..Tomu se musí většina rozumně smýšlejících lidí jen smát... 😉
Tak si sa vyfarbil aj na inej diskusii... :no: Sportage je priamy konkurent pre ASX, s akymkolvek vyznamom tu hodit Pajero je nonsens!!!
z tvojich príspevkov priam srší fakt, že o autách vieš houňo. Tak nás tu prosím ťa prestaň "obšťastňovať" svojimi hlodmi... 8-s
musim se smat kdyz vas ctu vedle v testu subaru forester se panove podivejte jak vypada a jak jezdi a hlavne kolik stoji poradne poctive suv auto >😁
Diskont kia pry suv se spotrebou 9 litru si klidne obhajujte kazdemu co jeho jest a na co ma....
Diskont kia pry suv se spotrebou 9 litru si klidne obhajujte kazdemu co jeho jest a na co ma....
a kde v mojom príspevku si čítal nejakú obhajobu pre kiu, alebo niečo iné?! Ak ti robí problém chápanie textu, tak ja s tým bohužiaľ nič nespravím. Vypovedá to však o tvojej intelektuálnej úrovni. Už sa teda nečudujem, že si schopný porovnávať Kiu Sportage s Mitsu Pajero. 8-s To je len ďalšie vodítko pre odhadnutie tvojej úrovne. >😒]
si k smichu >😁 na nic chytrejsiho se nezmuzes?dosli argumenty o ?
Jinak z tveho prispevku vis ani vlastne nevim co si chtel napsat ze vim nebo nevim to byla nejaka ukrajinstina nebo co?? >😁 >😁
clovek pri smyslech by todle asi nenapsal
Zrejme nejaky 15 lety podkarpatsky * man..
Jinak z tveho prispevku vis ani vlastne nevim co si chtel napsat ze vim nebo nevim to byla nejaka ukrajinstina nebo co?? >😁 >😁
clovek pri smyslech by todle asi nenapsal
Zrejme nejaky 15 lety podkarpatsky * man..
>😁 Takže si to zhrnieme. O autách vieš houňo, zemepis tiež nie je tvoja silná stránka a čeština ako rodný jazyk prepáč, ale asi viem po česky písať lepšie ako ty. Bojím sa aj napísať nejaký zložitejší text s dlhšími slovami, pretože by si ho zrejme nepochopil. Preto sa skúsim znížiť na tvoju intelektuálne zakrpatenú úroveň a opýtam sa ťa len toto: Vieš vôbec čo znamená v češtine ten tvoj podarený nick????? Si Dicky ako malý Dick(čur.ák), alebo dicky ako divný, biedny? >😒] >😒]
Tyhle vykriky do virtualniho eteru "na co ma" me vzdy pobavi... zrovna vcera jsem totiz koupil Veyra SuperSport :-! >😒]
podpolanec
Uzavierku zadneho diferencialu mal uz nas Moskvič 408, vyrobeny v roku 1968. Stacilo jemne zatiahnut ručnu brzdu a tahali obe zadne kolesa. Hendikep bol v zime jedine lahky zadok, takze vzdy ked ini zo zapadnuteho auta vystupovali, my sme do Moskvica nastupovali. 😁
tak s tim bys tady moc nepochodil. Tyhle elektronický spojkový systémy á la Dynamax a Haldex totiž při použití jakékoli brzdy ihned pohon všech kol rozpojujou...
h.onzyk
No já nevím, podle fotek nic moc, naživo to bylo ještě horší, spíš opuchlá hromada plechu s prvky Audi Q7. Technicky to asi špatné nebude ale všeobecné nadšení z designu rozhodně nesdílím.
ter
Dobrý den, rozhodně doporučuji tento web [odkaz] , dozvěděla jsem se tam vše co jsem potřebovala..
Cena značce neumerna a o kolik sedi doticny kupec vis o 5 cm?
Je to diskont v lepsim baleni ............
:no:
A motor 1.6 to drzi s 164 nm az pri 4850 otackach tak to vypada maly objem toceny do vykonu v 130 spotreba 9.8 a prumer 9........
Jaky ma takovy vuz smysl .......