Osmiválec Ferrari je podle mě nejlepší V8 na trhu, je smutný, že ho nový SUV nedostane jen kvůli těm zelenym zmr*ům, který by nejradši viděli jezdit celou planetu v novym Nissanu Leaf :-!:no:
další slibovaná "bomba" už je opět "na cestě" .... :no: Kdy už ti špagetožrouti vyrazí toho přitroublého Fantozziho z čela vedení Fiatu ???? copak nenadělal už dost škody ? Připomíná mi Houmra Simpsna jak sedí v jaderné elektrárně za tím pultem s milionem tlačítek a cpe se koblihama, které "zalévá" Duffem a počítá si "ententýky dva špalíky", který knoflík mám teď zmáčknout ?? >:-[]
Prehled "zelenych zmr*u" - [odkaz] a rozkliknout slovo Jury. Jinak samozrejme souhlasim, ze emisni normy jsou pro Fiat tvrdou ranou, nebyt jich, meli bysme tu SUV Maserati uz davno. ;-)
luxusní italské suv s podvozkem od němců , motorem Chrysler V6 (základní verze) a bůhvíjakou převodovkou....Na tom itlaská karoserie a vyrábět se to bude v USA.
Hmm, to bude zajímavej stroj >:D:-)
V súčasnosti mi to už až také smiešne nepríde, alebo si trošku zaspal dobu? ;-) Pojem globalizácia sa už dávno zbavil uhrov a narástla mu brada :-) Navyše: "Maserati dodá autu vlastní naladění podvozku, včetně zcela přepracované geometrie náprav a jiné tuhosti tlumičů, pružin a silentbloků." Akoby Cayenne vznikol nejak inak...
V podstate sa nedozvedáme nič zásadne nové, všetko sú to stále dohady, špekulácie, a jedinou pravdou je, že Talianom utiekol pred 7 rokmi vlak a kroky šéfa Fiatu sú viac ako zmätočné. Kto očakával, že SUV od Maserati sa bude vyrábať mimo USA, tak veril v dobrej viere, ale veril naivne. Najviac ma však pobavilo vyjadrenie: "novinka se bude prodávat v relativně vysokých počtech". Hlavne, aby ho vyrábať začali...
ano, to ma tiež zarazilo - všetko je vo fáze plánovanie, len predaje sú už jasné >:-[]
Rád sa nechám prekvapiť. Hlavne by si ale mali urobiť poriadok vo vlastnom dome - konečně rozhodnúť, čo Alfa vs. Lancia. Ťažko možem uchopiť eventuálny úspech rembrandovaných Chryslerov alá Lancia. Nič proti technike ako takej, ale proste tú značku tak zanedbali, že oživiť ju bude sakra ťažké. Veď cca 80% (ak nie viac) ich predajov sa robí na domácom trhu.
FIAT "má" pod strechou teraz priveľa značiek, ktoré potrebujú vstať z popola, navyše sám vstáva(l) z popola... Šancu tomu projektu dávam, v jednote je sila a ve dvou se to táhne líp, hovorí sa :-) Chce to tvrdú prácu, dobré rozhodnutia a prostriedky... To sú však všetko faktory, ktoré stále pokrivkávajú, ale dúfam, že sa znovu naučia chodiť a značky ako Alfa Romeo, Lancia, Maserati, ale i Chrysler opäť zažiaria na automobilovom nebi. Podľa mňa tam patria a bolo by ich škoda predávať a ešte väčšia škoda, ak by zanikli...
Tú prvú vetu som akosi v kontexte diskusie nepochopil...
S druhou do istej miery nemám problém súhlasiť. O tom sú partnerstvá, aliancie, korporácie...každý, kto chce dnes prežiť, musí hľadať riešenia, využívať dostupné platformy a ich úpravou sa snažiť dopracovať k charakteru značky. Robia to tak viacerí a budú to robiť všetci, odhliadnuc od exkluzívnych - kusových brandov, ktorých cena sa pohybuje v iných sférach ;-)
No že výrobcem luxusních aut by neměla být montovna komponetů dodávaných xy firem - motor dodá tenhle, almaru jinej, podovozek taky někdo, atd. - že je to na úrovni letnanský Avie, která vyrobí boudu a rám a jen do toho montuje motor cummins, převodovku ZF, nápravy taky od někoho, atd.....
Ako som uz spominal, napr. Gr. Cherokee vyuziva platformu sucasneh MB, napravy dodava Hyundai corp. (uz si si to nastudoval?), system manazerstva kvality je od Toyoty a v minulej diskusii si sa vyhrazal, ze starsi automat coskoro nahradi tiez ZF!! Este ze motor je od chrysleru...ale neboj, casom ho vyladi fiat ;-)
Ale to je US kara ako lusk... pricom to Maserati (kto vie ake vobec bude!!) je montovana AVIA, citas co pises? :no: ja viem, americky patriot...ale aj tak!
Neuniklo ti náhodou, že v 50. až 80. letech fungovaly v Itálii, Anglii i jinde doslova desítky malých značek, které vyráběly luxusní a/nebo sportovní auta, jejichž motory, převodovky a spoustu dalších komponent nakupovaly někde jinde (nejčastěji v Americe, ale taky u Fordu, Roveru, Opelu, Francouzů...)?
Z těch známějších třeba De Tomaso, Iso, Ginetta, Bitter, Reliant... Z těch méně známých třeba Gordon Keeble...
A koneckonců Maserati si sice motory vyrábělo samo až do konce 90. let, ale převodovky a jiné komponenty tradičně nakupuje. Podívej se třeba na Kyalami a najdeš tam spoustu dílů z jiných aut (třeba zadní světla z Fiatu 130), u Biturba zase pasuje většina dílů zadní nápravy a diferenciálu z BMW řady 3 atd. atd.
Hlavne treba mať na zreteli, že to, čo máme možnosť vidieť, je min. 7 rokov stará štúdia... Osobne predpokladám, že to riadne prekopú, pretože toto rozhodne nevidím na "predaje v relatívne vysokých počtoch".