Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW 1 M Coupé: Silnější, rychlejší, lehčí než M3 E46

132 komentářů

Avatar - Plautus
Plautus
:yes: :yes:
Avatar - Emel
Emel
Hmotnost pod 1,5t, to je u kupátka založeného na kompaktu nějaký světoborný úspěch? Minulá M3 je těžší o nějakých 50kg...

Jinak samozřejmě super hračka...
Avatar - iudex
iudex
Ano, u auta s trojlitrovým dvakrát preplňovaným šesťvalcom považujem hmotnosť pod 1,5 tony za výbornú. Veďa daj príklad auta podobnej konfigurácie s nižšou hmotnosťou.
Okrem hmotnosti by som vyzdvihol mechanický samosvorný diferenciál, žiadne EDS, ale poctivé železo. A tiež manuálnu prevodovku.
Za mňa bez jedinej výčitky za 1. :yes:
Avatar - Emel
Emel
No tak třeba Cayman R, 3.4V6, 243kW, 1295Kg. Jasně, je to dost očesaná verze... ale i běžný Cayman má 1350.
Avatar - white label
white label
Souhlas, Cayman je sice cenově je poněkud výš, ale třeba designově je to jak "kráska a zvíře", přitom třeba taková M3 coupé je opravdu velmi pěkné auto...
Avatar - Emel
Emel
No, designově mě ani Cayman nebere... respektive není to vyloženě krásné a elegantní auto třeba ve stylu Aston Martin.

Ale u Porsche i BMW se mi líbí právě jistá účelovost...
Avatar - white label
white label
Mechanický samosvor je super, ale u tohoto auta (vzhledem k jeho ceně v této třídě, výkonu/krouťáku a pouze jedné poháněné nápravě) ho považuju spíš za samozřejmost/nutnost...
Avatar - iudex
iudex
Súhlasím. Ale samozrejmosť by to mala byť už pri (beriem, že o niečo slabších) hothatchoch, a nie vždy tomu tak je.
Avatar - white label
white label
Chytře to řeší třeba Renault u MeganuRS, který samosvor dává až do jeho tvrdší verze CUP.
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, to je ideál, máš sám na výber.
frk
Přesně tak :yes:
Avatar - positivemind
positivemind
1,5t je moc, kdyby bylo lehčí o nějakých 200kg, to by byla jiná paráda.
ybalgin
Tyhlety výkřiky jsou super. Kdyby byl lehčí o nějakých 200 kg ... . Ve vývoji se počítá s každým gramem! (opravdu nepřeháním).
Na auta je kladeno stále víc požadavků, jak z oblasti bezpečnosti, tak třeba torzní tuhost, je tam standardně spousta výbavy která dřív nebyla. Pokud se nepřejde na něco jiného než železo, tak už opravdu není kde ušetřit hmotnost. Jenže vyvíjet a vyrábět něco co není ze železa je pekelně drahé...
cjoctavian
Aj ked je vnimanie designu subjektivna zalezitost - podla mna je toto hrozne...
Kufor nasilne dorobeny ako na nejakej Thalii, prekomplikovane krivky kde len oko pozrie, naraznik ako keby sa nejaky pubertak hral v garazi s laminatom a gitom... :no:
Obzvlast tento pohlad je KOMICKY: [odkaz]
Jedine co je naozaj pekne (aj ked nie nove) su disky :yes:
Avatar - Plautus
Plautus
Vec vkusu. Mne ten pohľad nepríde komický a 1 Coupe považujem za vyváženejšie ako 1 HB.
V prípade Thalie, keď si vezmem na mušku jej prvú generáciu odvodenú z Clia, to vidím naopak.
Avatar - white label
white label
Musím bohužel souhlasit, to vytažení blatníků je z některých pohledů opravdu přes čáru, a to jak vzadu😒br /> [odkaz]
tak vpředu:
[odkaz]
Na různých tuningových srazech to jistě bude obdivováno, ale...
Věřím, že v černé to bude podstatně lepší, vůbec mi ta "skořicově" oranžová metalíza/perleť nejde k charakteru takové verze vozu. Mimochodem mi docela připomíná jednu bývalou populární barvu Škodovky:
[odkaz]
Klasický "Y" design kol nic nezkazí, ale BMW umí u hezčí kola:
[odkaz]
No řekněte sami, nevypadá tahle "obyčejná" 125i mnohem lépe/vkusněji?
[odkaz]

edit - zadní nárazník je taky zbytečně překombinovaný:
[odkaz]
Technika bude určitě vynikající, ale design u mě není za 1 ani zdaleka..
Avatar - kari.laz
kari.laz
Je pravda, že z některých pohledů působí některé prvky až přespříliš. Obzvláště v porovnání s tou 125i, co jsi tam dal. Ale bude to taky hodně dáno jinou barvou a věřím, že ve tmavších barvách to bude lepší.
Avatar - white label
white label
Jo, psal jsem, že v černé to bude lepší...
Tenhle "skořicově" oranžový odstín mi přijde už trochu OUT, dost podobný se dřív nabízel třeba i na Hondu Civic...
[odkaz]
frk
Zrovna na tom Civicu mi ta barva-spolu s tou blankytně modrou přijde nejhezčí 😉 barvy neřeš to je otázka vkusu :-!
Avatar - white label
white label
Řešit barvy mě docela baví, a otázka vkusu je i celkový design a ten neřešit by bylo docela škoda, na té fotce je ten Civic efektně nasvícený v realu ta barva vypadá o poznání obyčejněji.
[odkaz]
Zrovna včera parkovall Civic v téhle barvě vedle mě... 😉
cjoctavian
JJ, uplne suhlasim vo vsetkych bodoch >😒]
Este dodam, ze zadok posobi ako keby sa roztapal 8-s
[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
To si vybral skutočne "vydarené" zábery, v ich svetle máš nepochybne pravdu. Každopádne ja oveľa lahšie odpustím kontroverzný dizajn, ak auto 100% plní svoje účelové určenie, a to 1er M bude bezpochyby plniť (obdobne nahliadam na FoFO RS). Naviac ako bonus získalo korunu najvýkonnejšieho auta nižšej strednej triedy.
Avatar - kari.laz
kari.laz
RS 3 má výkon stejný
Avatar - white label
white label
Byla to reakce na tu připomínku k designu, proti technice vůbec nic nemám, naopak.
Co se samotného výkonu motoru týče, tak kupé v téhle třídě a s tímto výkonem, už nějakou chvíli existuje (TTRS).

edit - Navíc Audi stačil k tomuto výkonu menší objem motoru, o jeden válec méně a "jednoduché" turbo, nemluvě o tom, že v ve zkrácené limitce z RS5 má mít tento velmi kompatktní motor dokonce přes 400!PS.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Chtěl bych zde reagovat na všechny, komu se zdají úpravy 1 series M coupe proti sérii příliš výrazné. Měli byste mít na paměti, že to asi jinak udělat nešlo, pokud na relativně malou kastli chtěli implantovat širší podvozek, aby bylo auto stabilnější díky 250kW motoru. Ten výkon bych zdůraznil. Nebavíme se tady o hot hatchi se 180 koňmi. Myslím, že záměr inženýru byl udělat auto, které bude opravdu fungovat třeba i na závodním okruhu. A to nijak jinak nejde, než trochu poladit šířku. Beru, že se to někomu nelíbí, ale tohle byste si měli uvědomit
Vlastně u praotce tohoto vozu udělali to samé! M3 E30 má kastli úplně jinou než celá řada E30, stejná je pouze střecha. Taky se to tehda mohlo jevit jako přílišné rozšíření. Dnes už je to ovšek klasika, nádhera nádher.
1 series M coupe se mi moc líbí, líbí se mi technické údaje, líbí se mi design, zkrátka nádhera a :yes: :yes: :yes: :yes: pro BMW!!!

P.S. Vám se asi nikdy konstruktéři nezavděčí. Někdy vyplodí rádoby sportovní verzi, která se od série skoro, až na pár lištiček neliší (FRS), a když přijdou s ultimativním sportovním autem, u kterého vzhled odpovídá výkonu motoru, tak se vám to taky nepozdává.... Že by typická česká vlastnost neustálé kritizování všeho?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak podle tvého nicku jsem ani jinou reakci nečekal.
Technické parametry nikdo nepopírá a ty jsou opravdu špičkové. To že to prostě vypadá z některých pohledů divně je fakt.
A napsat, že FoFo RS se od serie liší jen pár lištičkami chce hodně odvahy. Jen pro upřesnění ten olištičkovaný FoFo RS má výkon 305 Hp, což je "jen" o 45 hp méně, než toto BMW.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Čekal, nečekal...
Promiň, špatně jsem se vyjádřil. Zkratkou FRS jsem měl na mysli Fabii RS. Tam jsem četl neustálou kritiku na absenci větší odlišnosti od běžných modelů. Tomu jsem se jen smál, protože její vylepšení naprosto odpovídala potenciálu vozu a jeho charakteristice. To samé platí zde. Velký potenciál- mnoho vylepšení. Vsadím se, že být to u FRS a 1M, naopak, tak je oheň na střeše taktéž.
Avatar - white label
white label
S tvým obsahem závorky působí apelování proti kritice BMW trochu komicky, ale já proti technice 1M nic nemám, naopak. Kritický k designu snad být můžu i bez tvého dovolení.
M3/M5 je taky podstatně jinde proti běžným verzím a jejich design to nijak podstatně neruší, naopak, tady ovšem vypadá neeMková 1er lépe než 1M, viz můj odkaz...
FRS, že se opticky nelíší od běžného Focusu? Např. to jeho mega křídlo, nebo sériové 19"ky jsi zatím přehlédl? 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Teď opravdu nevím o čem mluvíš. Jak jsem se již omluvil, zkratkou FRS nebyl myšlen Focus RS, ale Fabia RS. Takže ho bych sem vůbec netahal.
Jasně, kritizuj si co chceš, já nikomu nikdy nic neberu ani nevyvracím. Jen jsem měl na mysli fakt, že se zdejším diskutérům (obecně) nejde zavděčit. U Fabie RS těch odlišení bylo málo u 1M je ho moc, ale to je nasnadě s ohledem na jejich výkon. Zkrátka si myslím, že to Vámi nevkusné rozšíření karoserie jinak udělat nešlo, pokud rozšíření podvozku chtěli zachovat že ano. Nic proti, ale určitě byste to neudělali líp než designeři BMW. Nechme to už být. Stejně si myslím, že až se 1M objeví v nějaké slušivěšjí barvě tak mnoho z odpůrců jejího designu změní názor :yes:
Avatar - white label
white label
Já se svým názorem logicky hned nesrovnávám s designéry BMW, pouze srovnávám design 1M s jinými eM modely. Taková (tvoje) argumentace je o ničem, jsi snad lepší designér, než ti co dělali na Fabii RS? Pokud ne, tak jak si můžeš dovolit mít k ní připomínky? :😉 😉
To by tady nemohl mít negativní připomínky nikdo k ničemu... a jen by tu mohly být v každé diskusi samé palce nahoru.
O barvě už jsem psal, v černé, nebo nejlépe v hodně tmavě šedé (viz odkaz na 125i) by to vypadalo podstatně lépe a naživo zřejmě taky...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ale já vůbec nic neříkal o doplňcích Fabie RS zda se mi líbí nebo ne, jen jsem přirovnal "stupeň upravenosti" její a 1M. Buď mě nechápeš, nebo nečteš moje příspěvky pořádně. Kašli na to. Každopádně jsem nikdy nikomu nic neříkal proti kritice BMW, ptž vidím, že se tady šíří věty typu o BMW se zde nemůže říct křivého slova. Já zkrátka jen obhajoval šíří blatníků logikou. Jelikož, když se rozšíří podvozek, tak se nutně musí rozšířit i kastle. O ničem jiném se tady nebavíme. Pokud se někomu rozšíření zdá otuzené nebo nevkusné je jen věc jeho osobního vkusu. Já to pouze obhajoval logicky.

Nechci se tady s tebou přít zrovna kvůli takové prkotině, ptž tvoje zdejší názory a příspěvky mají hlavu a patu, což je poměrně vzácný jev 😉
Avatar - white label
white label
Ale jo v pohodě. Já jen reagoval na tvou podivnou argumentaci (z 18:04) ve smyslu, že ti, co design úpravy 1M kritizují, by to neudělali lépe: "Nic proti, ale určitě byste to neudělali líp než designeři BMW".
Myslím si, že kritik (obecně) není od toho aby uměl lépe to, co kritizuje, ale aby rozpoznal "lepší od horšího", pokud to dokáže lépe, než ostatní, pak v tom může být dobrý, aniž by to co kritizuje uměl sám výborně... 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
:yes: 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Ty bys mohl pamatovat, co se nejvíc vytýkalo M3 E30, design, to krabicovité vytažení blatníků, vzhledová neohrabanost. No, z dnešního pohledu to auto vyznívá velmi subtilně, ve své době působilo až nesmyslně brutálně. Otázka pohledu a doby, ale je fakt, že nějakou eleganci designu téhle jedničky nemá moc smysl rozebírat, prostě tam není. Je to technika nějak obalená kastlí z jedničky. Mě se to celkem líbí, i když bych dal menší kola, viděl jsem to naživo olepené folií a dojem je jiný, když stojíš nad tím, než když se, jako tyhle fotky, díváš z úrovně silnice. Mě se na tom autě líbí, že nemá žádná křídla na střeše, "karbonové" falešné průduchy apod., je to čistě jednička na steroidech. 😉
Avatar - white label
white label
Jo, s většinou toho co píšeš souhlasím, ale M3 E30 vzniklo opravdu v jiné době a tam ta účelovost úpravy byla zcela přiznaná a bylo na první pohled jasné, že hledisko nějaké "celistvosti" designu šlo stranou. Tady tu snahu o to naopak vidím, ale místy se příliš nepovedla, a částečně i proto, že jí bylo možná až příliš, což u M3 E30 vůbec nehrozilo.
Absenci velkých křídel a falešných průduchů oceňuji také.
On ten můj příspěvek vyzněl asi trochu zaujatě, ale týkal se jen prvního dojmu z designu, navíc pouze z fotek, každopádně si ale myslím, že s tím presentovaným "exluzivním" odstnínem oranžové tomu moc nepomohli, naopak... 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jasně, beru to, že je moc agresivní, ale mi se to líbí. A také hodně oceňuji absenci křídel a nesmyslů, zato difuzor je skvělý. A taky máš pravdu, že ta barva je děs... Předtím to byla nic moc oranžáda u M3 GTS, ted se taky moc nepochlapili.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Dyť to říkám, že E30 M3 byla taky dost agresivní a asi moc futuristická na tehdejší dobu a jak to s ní dnes. Legenda. Vůbec bych se nedivil, kdyby 1 M coupe dopadla stejně. Tuplovaně s ne zrovna lichotivým pohledem do budoucnosti, kde nás straší jeden elektromobil vedle druhého... To už nás moc podobných aut nečeká. Takže jak vidím, tak se moc zdejším diskutérům nezalíbila, ale to třeba časem přejde. Je zkrátka moc brutální a na někoho je to moc. Mě se líbí moc a strašně se mi líbí design kol odkazující na M3 E46 CSL. Souhlasím ale se zbytečně velkým průměrem, s tím ale nic nenaděláme, to je další trend dnešní doby. Ve všem ostatním souhlas 😄
Avatar - white label
white label
Srovnání s M3 E30 docela pokulhavá, byla to jednak jiná doba a hlavně to byla první M3 vůbec, od té doby došly (designově) modely M někam jinam, takže divit se, že se hodnotí design dnešní nové 1M měřítkem současné M3 (ve srovnání s běžnými 3er) a ne té první M3 je trochu nelogické... 😉
Navtech
Kušuj furt, nebo ti neúměrně roztáhnu sandál! >😁
Avatar - white label
white label
No jo, kritizovat BMW (a Subaru) se tady skoro nesmí. Kdybych napsal něco kritického na koncern, jsem okamžitě miláčkem diskusního "publika" (tím teď samo nemyslím tebe)... >😒]
😉
Navtech
Vytaženej blatník je známka punku 😉
Avatar - white label
white label
Dyť jsem psal, že na tuningových srazech z toho budou doslova paf... 😄
Navtech
Na podobný srazy jezdí i šestiválce? No pocem... 😉 😄
Avatar - white label
white label
Co máš pod kapotou na těch srazech nikoho nezajímá, leda že bys tam měl cool kryt motoru v barvě karoserie v kombinaci s chromem... 😲 8-s >😒]
Navtech
Nojo, tak to jsem nevěděl... dík za info 😉
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Preco musia najrychlejsie a najlepsie verzie jednotlivych modelov prichadzat na konci ich zivotneho cyklu?Napr. Focus RS,Audi RS3,BMW 1M...Predsa ked vysolim nehorazne peniaze za tak male auto, bol by som rad, keby som uz na dalsi rok nemal z neho stary model.V tomto automobilky nechapem.Najvykonnejsie verzie by mali prichadzat na trh ako prve. :-!
Avatar - iudex
iudex
Tvoj názor zdieľam v tom, že by nemali exkluzívne verzie chodiť až úplne nakoniec. Dôvod však celkom chápem, a sú to - prekvapivo - peniaze. Skrátka exkluzívny športový model opätovne pritiahne pozornosť k celej modelovej rade a možno pomôže predajom. Preto vystrieľať hneď najsilnejšie kalibre by nebolo veľmi ekonomické.
Avatar - DRBNUTY
DRBNUTY
Myslim, ze na konci zivotneho cyklu pritiahne k celej modelovej rade uz len nizka cena.Ja som si tak minuly rok kupil za velku zlavu Audi A3 a myslel som si,ze uz na konci tohto roku budem mat stary model, ale bolo mi to jedno, lebo bola dobra cena.Ale neviem si predstavit, ze by som mal dat za Audi RS3 50000 eur a na dalsi rok mat z neho stary model.
Avatar - stene
stene
To je jeden úhel pohledu, že z něj máš za rok "starý" model. Já to vidím spíš tak, že po roce výroby máš jen několik tisíc vyrobených kusů a díky tomu relativně exkluzivní auto. A po skončení prodeje je sice hezké, že vyjede nový model, ale v M úpravě opět až ke konci života, takže po celou dobu výroby novinky máš auto, které by spousta lidí chtělo, ale jako nové už nemají šanci ho koupit. Nemluvě o tom, že novější neznamená vždy lepší. Ne náhodou stojí první generace M3 ve výborném stavu podobné peníze jako minulá E46 a ta ve verzi CSL to, co bude stát nová 1M...
Magistr
No, tak zase jednou po delší době si BMW vzpomnělo, že umí udělat i "řidičské" auto a dokonce ho pustilo i do běžné sériové výroby (a nikoliv jako limitku á la M3 GTS).

Malé, relativně (!) lehké auto, agresivní ale celkem vkusný bodykit - jen ten přední nárazník působí až moc "show", ale uvidíme v reálu. K tomu manuální převodovka a mechanický samosvor (sláva !!).

Cena není zrovna pro Skota, ale ještě není absurdně přemrštěná (jako byla třeba u té M3 GTS).

Takže celkem vzato :yes😒br />
PS: Jen to chce překousnout, že s pár doplňky se cena dostane na úroveň individuálně dovezeného Mustangu Shelby s 550 koníky... :-!
Avatar - Emel
Emel
Mustang ale není jízdně konkurence... když už bys chtěl něco z masových sporťáků z US, pak jedině Corvette...
Avatar - iudex
iudex
Obe sú to jediné US športové autá, o ktorých sa oplatí uvažovať (tretím bol pre mňa Viper, ale už skončil).
Magistr
Já bych určitě nezatracoval ani Camaro a Challengera...

Jinak Corvette je samozřejmě špička, ale taky jiná liga než 1er M - Corvette už přímo konkuruje Porsche 911 (a u mě by nad ním suverénně vyhrála).
Dr.Ozd
o tom není pochyb ale za ty peníze by to mohlo taky hezky vypadat,o čemž se nedá vůbec mluvit.
Avatar - white label
white label
Souhlas...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Konečně BMW vypadlo jednu variantu hodnou nést písmenko M. Po předešlích pokusech s mastodonty X5 a X6 je to jako živá voda. Takže tleskám. Parametry jsou super. Cena kolem 1,3 milionu je docela v pohodě a nabídne za to opravdu hodně muziky. Možná škoda lehce "tuzingových" dílů, jako je přední nárazník, ale není to nic tragického. Takže konečně zase něco, za co se dá BMW zvednout palec. :yes:
Docela se těším na srovnávací test s Audi RS 3. Ikdyž si myslím, že ty auta si jsou dost odlišná. Jedno je coupe a druhé je Sportback s pěti dveřmi. Takže podobnost jako meri RS 6 a M5, kde jsou oba sedany nebo kombi, tam není. Audi je pekelně rychlé auto více použitelné na běžné užívání. (kufr, pět dveří) a BMW je zaměřeno sportovněji. Ale tím si nemyslím, že by na sebe měli jízdně navzájem něco ztrácet. Mají prakticky stejné výkonové parametry. a jediné více rozdílné je hmotnost Audi vyšší o 80 Kg. Takže srovnání by mohlo být zajímavé.
BRoy
No, právě. Jakože Audi nesnáším v jakékoliv podobě, tak umírněnost zevnějšku (až na tu příšernou přední masku, která by pasovala spíš na truck), v kombinaci se skvělými technickými parametry a praktičností, dělá z RS3 opravdu zajímavé auto. Hmotnost je taky vysoká, ale je v ní quattro, pět dveří a spousta místa na zavazadla. Jinými slovy, RS3 si umím představit jako univerzální auto pro celou rodinu. BMW 1M těžko. Cena RS3 bude s 1M srovnatelná. Kruci, to bude těžká volba!!!
Avatar - kari.laz
kari.laz
Právě že těch srovnatelných položek mají více. Proto se hodně těším na nějaké srovnání. Doufám, že to nebude jenom nějaké statické srovnání, nebo srovnání na základě psaných parametrů, ale že někdo udělá test i jízdně a to nejen na silnici, ale i na uzavřené trati.
Xylo
Úplně jsem při své lehké kritice GT zapomněl na tuhle nádheru ... ješiš to snad bych postavil vedle sebe GT, X1 a jeničkovej sedan, ať si znalci vyjímečného stylu pošmáknou ....
Avatar - kari.laz
kari.laz
Teda nevím jestli tím GT myslíš BMW 5GT, ale pokud jo, tak musím za sebe říct že nejošklivější BMW je pro mě X6, X1 a 5GT. Ani jedno z nich mě nějak nenadchlo.
Xylo
Jojo ... myslím 5 GT ...
BRoy
Klucí bavorský, zase palec dolů :no: . Design je prostě odpudivý. Něco jako SUV zpracované nadšeným tunnerem, kterému zbylo padesát metrů laminátovací tkaniny. A jedenapůltunové, malé, lehké, sportovní kupé? Sakra, do téhle váhy narve Ferrari osmiválec a Lotus pomalu dvě auta. A Lamborghini dokáže do tuny dostat V10 a čtyřkolku 😄 . Poslední dobou, na co BMW M GmbH sáhne, z toho vyleze obluda: X5M, X6M a teď tohle. Zaplaťpánbůh za M3, zvlášť ve verzi GTS.
Avatar - iudex
iudex
Si trochu nespravodlivý. Treba si uvedomiť, že ide o auto vychádzajúce z bežného modelu nižšej strednej triedy. Teda žiadny karbónový monokok, žiadne kompozitné materiály, hliník, ako Lambo či Lotus. Základná 120i má 1475 kg, samotný R6 s dvomi turbami niečo váži, pridaj silnejšiu prevodovku, spojku, zavesania kolies, výstuže, širšia kasňa, rozmer diskov a pneu... skrátka s ohľadom na rozdiely 120i vs. 1 M je 120 kg nárast primeraný; v triede to zrejme bude slušná hodnota.

EDIT: 135i má 1530 kg. Teda o 25 kW výkonnejší model so samosvorom a inými vecami naviac váži menej o 35 kg. To rozhodne na pochvalu je.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně tak, Iudexi!
BRoy- chce to trochu uvažovat... Máš tady vůz se skoro závodním podvozkem, na 19" kolech, tuhou a bezpečnou kastli, R6 turbo motor, velké brzdy do toho vůz má crash test za 5*, spoustu elektroniky, minimálně 6x airbag a když se podíváš, tak ty rozměry taky nejsou úplně malé. Ještě si myslíš, že je 1495kg moc???
Avatar - Dinar
Dinar
Zbytečné komentovat, tyhle výkřiky, takový cayman S je v mých očích řidičská dokonalost, ale jet s ním do Hamburgu a zpět mě neláká. Tohle emko zvládne roli tryskového přesouvadla v tichu a pohodě, a troufám si doufat, že na náročné silnici nebo okruhu se tomu caymanu bude projevem podobat. 😉
BRoy
Chlapi, kruci, sporťák není o tom, jestli má 6 nebo 8 airbagů a pět hvězdiček v EuroNCAP! Kašlat na všechnu elektroniku, když to má mechanický samosvor. K čemu to potřebuje 19" kola, když i závodní vozy FIA GT si vystačí s 18"? Ty 35mm slupky, co na to obouvají, to už je opravdu jenom na okruhové ježdění. Na okreskách je proklejete. Tuhá kastle je fajn, ale za cenu 100-200kg nadváhy? Porsche Cayman taky není samý karbon, má srovnatelné rozměry a váží o dobrých 150kg méně. Dnešní auta jsou, obecně, zbytečně velká a zbytečně těžká. Ale snad aspoň u těch sportovních by to tak být nemělo.
Avatar - Dinar
Dinar
S koly souhlas, osmnáctky by měli být v základu. Ale to srovnání s caymanem je opravdu mimo mísu, to je dvousedadlovka s motorem uprostřed. Tohle má sedačky čtyři, navíc ani v esku nemá cayman takový výkon, turbomotory nejsou nejlehčí, dál odhlučnění, u tohohle zařadíš šestku a o motoru nevíš, v caymanu o něm víš pořád, což je super pokud to auto nemáš na cestování. To na margo odhlučňovacích hmot, což je vůbec jedna z nějtěžších věcí na autech. Ať chceš nebo ne, s tím co všechno tohle auto dokáže zastat, je jeho váha špičková. Vůbec nepochybuj o tom, že je tu prostor pro "CSL" verzi s plastovými okny, karbonovou haubnou, bez tlumících hmot a zadních sedaček. Pak se váha dostane pod 1350 kg, ale to auto se rázem dostane do kategorie "po-pá garáž, so-ne pár km pro zábavu". To má svoje místo i své kupce, ale "základní" emko musí být sporťák všeuměl.
BRoy
Uznávám,že motor Caymanu je hlučnější kousek, ale nenapadlo mě,že je to vada 😉 . Ale s tím, že je 1M čtyřsedadlové si snad děláš legraci, ne? Seděl jsem v 135i Coupe a na zadní sedadla narveš max. jednoho člověka. Ale napříč, aby měl kam dát nohy. Jedině, že by's měl 150cm a sedadlo řidiče úplně vpředu. Pochybuju, že s tímhle v M divizi něco dokázali udělat. Prostě, sorry, ale to auto je na své rozměry moc těžké. Na podivný design si člověk časem zvykne, ale...
Avatar - Dinar
Dinar
Je to čtyřsedadlové auto, je. Sedadla něco váží, o csl verzi jsem psal výše. Jde o to, že v urč. životní situaci (např. v době kdy máš malé dítě, děti) se dá tohle auto mít jako jediné, což u ryzích sporťáků typu caymana nejde, resp. velmi omezeně, buď v ranném mládí nebo na "důchod". V tom je ten rozdíl, stejně jako ve váze, prostě tahle auta srovnávejme z hlediska toho co předvedou na silnici a pak třeba tím prismatem použitelnosti jako dopravního prostředku, ale nehodnoťme vytrženě dvě cifry, je to o ničem.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Kultivovanosť daná vytlmením niečo váži. Kto niekedy držal v ruke plát Dynamatu alebo podobného bitumenového tlmiaceho materiálu, vie, že ticho niečo váži.
V ostatnom poukazujem na svoj príspevok o hmotnosti v porovnaní so slabšími modelmi 1er.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Nechápu, o čem se tady vůbec bavíme BRboyi. my se ti to snažíme vysvětlit. Jasně, 1495kg je hodně, neříkám, že to je málo, ale doba je hold taková. BMW by jistě umělo postavit na základě jedničky auto bez vymožeností, o kterých jsem mluvil výše, ale to by nikdo nezaplatil a taky asi nikdo nekoupil (až na pár nadšenců). Mnohem větší smysl to dává tak, jak to je teď. Tudíž 1M coupe tak jak ho zde máme s tím, že je velký prostor pro zlepšování k případné verzi CSL nebo GTS.
Toto je třeba si uvědomit. V ostatním ale s tebou souhlasím. Auta jsou dnes moc složitá, moc těžká a neohrabaná. Vše zachraňují pouze moderní technologie a tvrdé podvozky. Auta jako byla E30 M3, nebo třeba 205GTi už nikdo nevyrobí, s tím se musíme smířit. Takže také pod tímto úhlem se musíš na dnešní spor'táky dívat a být rád alespoň za extrémy typu M3 GTS, GT3 RS Cup či Cup verze rencků nebo ostré fordy co se týče dostupnějších modelů aut...
BRoy
:yes: Ano, pod to se podepíšu. Ale stejně mě Bavoři otrávili. Já jsem fakt věřil, že se mé milované M3 E30 dokáží aspoň přiblížit!
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Bojím se, že M3 E30 se už asi nikdy nic ani vzdáleně nepřiblíží... Ikdyž uvažovaná 1M CSL nebo GTS by mohla alespoň trochu...
Avatar - Dinar
Dinar
Nezlob se, ale já v tom cítím takové ty hospodské tlachy. Proč vzdycháš nad "nedostatky" moderního auta, kup si tu M3 E30, vždyť na trhu jsou, s tím 205gti to bude horší. Budeš mít vystaráno. E30 320i kupé bylo moje (pokud nepočítám š105) první auto, v době kdy to byl aktuální model, a nikdy na něj nezapomenu. Ale taky vím, že první M3 je sice opěvovaná ikona, ale udělat takové auto dnes, málokdo by si ho koupil. Už jen pro nezajímavý zvuk motoru, před pár lety udělalo bmw 320si a kolik se ho prodalo? Já se na věc dívám bez předsudků, jsem zvědav, co 1er M předvede a pak ho budu soudit. Plácání o tom, že "mělo" mít o dvěstě kilo míň, protože cayman, je o ničem. 😉
BRoy
Nedá mi to a trochu si rýpnu. Až si to BMW 1M pořídíš, rád bych zkouknul, jak dozadu nakládáš malé dítě a kurtuješ jej do sedačky. To bude slušná gymnastika! >😁 Tedy, to není, aspoň z mého úhlu pohledu, vada. Já jenom, že ta dvě "sedadla" mají zdůvodnit, proč je o tolik těžší (a zároveň praktičtější) než ten Cayman . 😉
Avatar - Emel
Emel
Jako jediné auto pro rodinu s dětmi? Mám 2+2 auto pro radost, ale jezdit v tom byť s jedním malým dítětem jsem už vzdal...

- sedačka se dozadu špatně dává - je problém s výrazně tvarovaným sedákem, je málo místa na nohy, pomocí pásu se mi ji nepovedlo rozumně upoutat aby držela rovně
- musí se dát dopředu, i tam je to díky anatomickým sedadlům celkem opruz. U sedačky proti směru jízdy se musí dát sedadlo dozadu, aby byl pás dost dlouhý, pak zase není místo vzadu
- druhý dospělý musí sedět vzadu, jenže každé jeho vystoupení vyžaduje buď odvázání sedačky a její odsunutí do noh spolujezdce s dítětem v ruce, nebo sklopení a posunutí sedačky řidiče, která ale zase nemá paměť na původní polohu (uznávám, tohle je asi snadno řešitelné). Navíc tam má tradičně málo místa.
- není kam dát kočárek (+ milion dalších věcí) a dětem se v tom dělá špatně i při vcelku klidné jízdě
Avatar - Dinar
Dinar
Proboha, já přece netvrdím, že je to rodinné auto, jen říkám, že se jeho váha nedá srovnávat s autem postaveným ryze jako sportovní, dvoumístném kupé či roadsterem s motorem uprostřed. A to proto, že má motor vpředu, dvě sedačky navíc, kufr a je odhlučněno tak, že nevylučuje dlouhé cesty či denní bezkompromisní použití. Není to rodinný uživatelský ideál, ano kufr není největší, místa vzadu je málo, ale JDE používat jako jedinné auto, a v tom je jeho přednost před autem typu caymana. Je to výhoda, která je ale vykoupená vyšší hmotností, jako vždy v autobranži, něco za něco. Nic jiného jsem nepsal.

Mmch. moji kluci po víkendu na zadních sedačkách 911ky nezvraceli, naopak začali u maminky lobovat za povolení k nákupu. 😄 😉
Avatar - karasjan14
karasjan14
😉 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Volali jsme po něm, a je tady. Je tu kombinace ryzího sporťáku s denně použitelným autem, přesně v intencích M filozofie. To první znamená překousnout designové nutnosti jako jsou vytažené zadní blatníky a velká kola s nimiž to auto rozhodně neviniká elegancí, ale upřít mu designovou působivost hrající na svalnatou notu může jen hnidopich. To druhé pak znamená, že je tohle auto postaveno převážně z konvenčních materiálů za použití techniky v rámci bmw běžně dostupné. Přesto jsou parametry tohoto mixu vynikající, brečet nad váhou s poukazem na caymana nebo dokonce ferrari může při vědomí ceny vs. výkony jen jouda. Podle toho, jak jezdí "obyčejná" 135i s performance packetem nemám důvod pochybovat, že 1erM nastaví novou laťku pro sportovní deriváty konfekčních aut v ceně do 1,5 milionu.
😄 :yes:
BRoy
S tím joudou jsi to trochu přepísk ;-\ . Základní verze Caymanu stojí skoro totéž, jako odhadovaná cena BMW 1M. Už jsem s ním jel, byť ne do Hamburgu, jak bylo výše zmiňováno 😄 , a rozhodně to není žádný kostitřas, ze kterého po 100 km vylezeš jako invalida. A moc se těším na nějaké testy, jestli bude těch 55kW navíc, co BMW má, stačit na to, aby Kajmana převálcovalo.
Avatar - Dinar
Dinar
U mě stojí cayman na pomyslném vrcholu, až budu mít v životě prostor pro auto čistě pro zábavu, pak nemám nad čím přemýšlet. Denně bych s ním ale nejezdil, nejde o tvrdost, ale o hluk, pár hodin na plno týdně fajn, jet s tím pět set v jednom tahu, díky ne. V tomhle se s emkem rovnat nemůže, a důvody jsou ukryty právě v té váze.
BRoy
Já mám pocit, že si nerozumíme v základní definici toho auta. To, co popisuješ, je vůz grand tourismo, auto na pohodlné a rychlé cestování na velké vzdálenosti. Ale to M u BMW M GmbH původně znamenalo Motorsport! To jsou trochu jiná auta. Lehčí, rychlejší, méně pohodlná, ale o to výkonnější. Stačí se podívat na vývoj: M3E30 měla motor 2,3l/145kW/1250kg a stála cca €26000,-. M3E90 má motor 4,0l, 309kW, 1680kg a stojí cca €105000,-. To není sporťák, to je čistočisté gétéčko. A tahle 1M také není reinkarnací M3E30, ale spíš menším (a levnějším) bratříčkem dnešní M3E90. Což je, podle mého, docela škoda.
Avatar - Dinar
Dinar
Grand tourismo může mít klidně jen dvě místa u kufr na jeden golfový bag. Vůbec nepopisuju gt, ale říkám, že cokoliv od M je sportovní derivát běžné karosářské varianty, má to být sportovní auto zachovávající praktickou stránku daného auta. Ono se plácá o sportu ale zapomíná se, že prvním emkem byl sedan vyšší střední. Ale jak už jsem tu někde psal, dočkej času, postavíme 1er M proti caymanu a uvidíme jestli je důvod chválit nebo nadávat. Do té doby to tu bude jen hromada písmenek.
Avatar - Emel
Emel
Z pohledu zájemce o sportovní auto s každodenní použitelností na dlouhé trasy... samosvor je super, vyšší výkon nebyl snad ani nutný (ale M si ho žádá) a ty plasty si mohli odpustit 😄. Pro mě tedy raděj dejte samosvor s plnou svorností do 135i a bude...

Jinak... Cayman jsem sem zatáhl já, ale ne proto, že bych chtěl ta dvě auta řadit do stejné škatulky... jen se Iudex ptal na příklad auta s podobným výkonem a nižší hmotností. Záleží na co to auto potřebuješ...
Avatar - iudex
iudex
Nie, Iudex nemyslel len čisto výkon vs. hmotnosť, ale výkon v danej kategórii vs. hmotnosť. Bez zaradenia do triedy by sme totiž skončili pri Lotuse a pod.
Avatar - Emel
Emel
Nojo, holt těch přímých konkurentů je nějak málo... Audi ani Mercedes nic rozumného nenabízejí...
BRoy
Nové Audi RS3?
Avatar - Emel
Emel
RS3 může být rychlé, ale rozhodně ne sportovní...
GTI
A čo si, Kefalín, predstavujetě pod takým slovom - športovný?... 😉
Avatar - Emel
Emel
Já si představuju auto, které poskytuje nadstandardní množství i kvalitu vjemů z řízení a často vyžaduje větší míru řidičských schopností. Typické znaky jsou😒br />
1) sportovně tuhý podvozek, minimum náklonů
2) přesné řízení s menším počtem otáček, může působit nervózně na dálnici
3) dobré rozložení hmotnosti
4) typicky pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem
5) silný motor vzhledem k hmotnosti auta... ale 200 koní může stačit
6) neinvazivní elektronické systémy (vypínatelné nebo ne příliš úzkostlivé)
7) něco z image - karoserie kupé, spoilery, elektrony apod...

Možná by mě ještě něco napadlo...
GTI
Hezké :yes: Nebuďme však tak akurátní v tom, co je a co již není ten sportovní model. Například není potřeba vyřazovat ze sportovních modelů předokolky a čtyřkolky.
Avatar - white label
white label
Souhlas...
Navtech
Už zas? Kušuj! >😁 😉
Avatar - white label
white label
Zase žárlíš. že nesouhlasím i s tebou... >😒]
Navtech
No, hlavně žárlím na to, jak si spokojenej s koncernem a přitom všichni říkaj, že to neni možný! >😒] >😒] :yes:
Avatar - white label
white label
To je velmi jednoduché, jsem prostě skromnej! 😉 😄
Navtech
Hezké to je a ani neví, že píše o STI, akorát, že vzhledem k jeho bodu "4" je to dokonalý pohoŇ 😉
Avatar - Emel
Emel
Však taky píšu "typicky"... samozřejmě existuje i nepřeberné množství sportovních i supersportovních čtyřkolek... a moožná i nějaká ta předokolka 😄. Ta základní esence sportovnosti je ale třeba v tom Caterhamu, jak píše Magistr.
Magistr
Nejlíp to vzít na příkladech😒br />
- Je Mercedes S600 Long rychlý? Rozhodně ano. Je sportovní? Ani omylem.

- Je základní Caterham 1.4 Classic rychlý? Maximálkou 176 km/h ani moc ne, to už Punto 1.4 jede víc. Je ten Caterham sportovní? Zcela jednoznačně ANO!
[odkaz]
Navtech
Nojo, ale S600, nebo lépe 65 má třeba v přímce vlastnosti, co by mu kdejaký šotek s přívlastkem sportovní, mohl jen závidět.
Magistr
Ano, ale v tom je ten vtip: rychlost v přímce a sportovní vlastnosti jsou dvě rozdílné věci, které spolu nemají nic společného. Mohou, ale taky nemusí se vyskytovat současně.
Avatar - white label
white label
Seš nějakej chytrej, "lékárníku"... 😲 >😁
karlitto00
ne, jen ma pravdu >😁
Avatar - white label
white label
Bacha, další chytrej... , pro změnu "toaleťák"... >😒]
Navtech
Tak to je doslova na prášky!
Magistr
Tak se klidně zastav, nějaké ti tady v regále najdu. Ale nezaručuju, že zaberou, tvoje choroba už je zřejmě v pokročilém stádiu. Sorry. 😒
Navtech
U tebe mám někdy spíš problém, jestli ty medikamenty nemáš spíš v kondomech v bachoru a místo předpisu to rozdáváš rovnou na flešku 😉
ozawasan
Jasně - ofiko výklad známe - tedy předpokládám..... Kdo ne, ať vrátí pampersky, ale zkusme hříčku - B- jako Být - M - Mužem - W - je dvojité Vé - takže rozložíme a máme to tu - Ve Voze - Ano - v BMW a v tomhle roztomile nabubřelém(jsem snad nějaká bloncka?) voze se budete cítit jako - no zkrátka jako muž a to ne ten z přiblblé reklamy na Old Spice(omlouvám se těm, kterým to voní....mně ne)...
V BMW, když zavřete oči, tak se vrátíte ke kořenům, k dobám, kdy stroje byly stroje a ne hračky z Tchajwanu a kdy cítíte to - jak to říci nejlépe - sepětí techniky a člověka(muže 😉 ). Není to přece žehlička ne?
Za tenhle kousek(stejně jako za ostatní v poslední době) si vrtulkáři z Mnichova zaslouží palec nahoru. Vlastně nejenom palec - dlaně dáme cca 30 - 40 cm od sebe dlaněmi k sobě a uvedeme je rychle do pohybu.......... ano tleskáme pánové.... tleskáme........a kdesi v tom brnění konečků prstů cítíme volant - volant tohohle BMW - a to jen pro začátek....................

Díky Vrtule
Avatar - Ricardo
Ricardo
:yes😒br />
Když jsem v poslední době víc a víc kritizoval (nejen BMW, ale i Porsche nebo Subaru), dnes nemůžu jinak než úplně obrátit. Ano BMW, toto se povedlo. Je vidět, že když je odhodlání, tak to najednou jde. Výsledkem je rychlé, pro mě i pohledné a cenově nečekaně konkurenceschopné auto. M3 GTS byla taková limitovaná rozcvička, toto je ostrý pokus, na který mnoho lidí čekalo :yes:
GTI
Tohle se ti povedlo :yes:
GTI
Já vždycky, když spatřím bavoráckou jedničku, vytane mi věta ze Zlatého ventilku - "Cee´d by měl stát tolik co BMW1, je to světový dělo, vím co píšu, strejda si ho včera přivez´." Ve spojitosti s horním dravcem ta věta nabývá na velmi pikantním významu...

Ovšm tady plakáti hoří tak jako tak. Totiž mít nad pelestí geterko z přes dva míče, to se bere jako norma. Rozumíš, jde o to, abys tam měl auto, který si nikdy nebudeš moct koupit. Realita z pod balkónu pak nebude okolím vnímaná tak úsměvně. Jenomže, představ si bavoráckou jedničku nad tou pelestí... tam už to jde na dřeň, neustále odpovídat na nejapné otázky, proč ho máš tam a ne pod oknem a podobně. Takže tady holt musíme BMW pokárat za to, že při konfiguraci horního boha jaksi pozapomněl na plakátové kovboje.

Naštěstí to dokonale vyvažuje těm, co ho budou jezdit. Auto, u něhož je brutalita v poipisu pracovní činosti, auto, které ovšem jakkoli je brutální, drží vizuální status jen mírně připilovaného eurodrzka. A to se cení.

Cena v relaci, můžeš za ní mít sice pět až šest méganů, ale pochop, najednou bys je jet stejně nemohl, tak si tyhle dva postav vedle sebe a myslím, že rozhodovat se nebudeš muset ani vteřinu. Cože? že je to světový dělo, no vždyť, píšu o tom nahoře...

Pokud zatím o autech, o světě a o životě vůbec toho víš víc z televizních seriálů než z reálu, pak ti stačí, aby ses dnes naučil krátkou říkanku, je na tři písmena a zní takhle - BMW je BMW je BMW.

Modli se, abys to co nejdřív´ pochopil...

BRAVO BMW :yes:
ozawasan
:yes😒br />
A mami a fakt, když bude pět šest ceedů ve smečce, tak jedničku neuženou.? Že ne....
Až vyrosteš maličký, tak pochopíš........
Avatar - Krispos
Krispos
To vis, ze neuzenou. A mami, co kdyz bude zima? Tak se ta jednička schová v garáži za RS3 quattro 😄
GTI
😄 :yes:
Avatar - escorpion
escorpion
Bmw je bmw, súhlas :yes😒br />
Je to sen snáď každého jedinca vlastniaceho vodičský preukaz. O cene sa nebudeme baviť, pretože bmw sa nekupuje na premiestnenie z A do B.

P.S. Na Slovensku tento rok takmer všetky automobilky predali menej ako v roku 2009, ale jedným z mála je bmw, ktoré je v pluse (viac registrácii ako v 2009). To si polepšilo spolu s mini, subaru, mitsubishi.

Žeby sa zlepšila situácia Slovákov v čase krízy ? Lowend je v mínuse a riadnom a prémia v pluse a poriadnom ... Záhada 8-s
Avatar - Krispos
Krispos
O vietnamskem pradle kolovala kdysi davno hlaska "Nejsem tak bohaty, abych si mohl kupovat levne veci..." >😁
Avatar - escorpion
escorpion
Asi to bude tak, v TV bežala pred 15-timi rokmi podobná reklama na fairy ultra.
GTI
Ano, to je hluboká životní pravda...
GTI
Asi jezdci čekali na novou pětku a obsadili letos prodejny. Je to zajímavé.
Avatar - escorpion
escorpion
Asi.

5-ka je geniálna to sa musí nechať. Keby som mal zvyšné prachy, tak neváham, ale ...

Človek, ktorý chodí normálne do práce od 6.30 do 14.30, si nemôže len tak kúpiť bmw5 aj keby na to mal. To či vyhral v športke, ušetril alebo dedil nikoho nezaujíma. Kúpil si bmw a závisť nielen susedov (nepodstatní), ale hlavne kolegov v práci a vedúcich (v práci veľmi podstatných) je enormná. Mne stačilo keď som si kúpil nové auto - i30 za 400 tisíc a takmer som sa obával o zamestnanie (kde som na to zobral za 5 rokov práce) a podobne :no: :no: :no:
GTI
😒 Jo, tohle je hrozné. U nás jde teď v TV reklama na i30, myslím, že by tu časem mohla třicítka trochu více zatopit cee´du, přeci jen, je naladěna více do komfortu, a to by mohlo zabrat. Osobně vnímám v poslední době třicítku jako povedenější. Zdá se mi, že ten její design zraje.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Můj sen to není a nikdy nebyl..... je nutné přiznat, že tohle je malý velký hnus. Technika super..... to je příklad, kdy míň znamená víc. Opravdu při volbě malého rychlého dravce bych šel do Caymana. Přeci jen je to Porsche.....a tohle nikdo krom fans nepozná.... :no: :no:
Avatar - Leg
Leg
Že by šrotovné? BMW ani Mini a Subaru sa moc vrámci šrotovného nepredávali...
Avatar - euro89
euro89
Tak takhle se mi to líbí! :yes: Pro mě jednoznačně nejatraktivnější současný BMW! 😄 Designem je pro mě 1er Coupe nejhezčí současný BMW a jedno z nejhezčích aut na trhu vůbec. A verze "M" z nej dělá už teď legendu... Určitě nejlepší německý auto za posledních několik let. Za tuhle "hračku" před BMW skutečně smekám, nádhera! :yes:
Avatar - Nerez
Nerez
Za ty prachy radši EVO 😄
Navtech
Za ty prachy radši spoření sliškou 😉
Avatar - positivemind
positivemind
Za ty prachy radši čtvrtku baráku
Navtech
Nebo šišku uheráku...
Avatar - positivemind
positivemind
Nebo kamion uheráku >😁
Avatar - Amerika
Amerika
Tohle auto je přesně to, co jsem očekával již dlouho. 6-ti stupňová manuální převodovka, šestiválec, prostě bomba!!!!! Okamžitě spadá mezi desítku mých vyvolených. 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
_MT_
Já se musím přidat k tomu táboru, který zase tak nadšený není. Z technického hlediska super, chválím za samosvor a manuální převodovku, ale jinak jsem z toho auta takový rozpolcený. Když se na něj koukám jako na sporťák, tak selhává. Řekli to tu jiní, prostě to není a neměl být čistokrevný sporťák. V téhle cenové kategorii se role sporťáku lépe zhostí Lotus Elise/Exige, a když si člověk trochu připlatí, tak Cayman. No a když se na něj podívám jako na GT, které očividně má spíš být, tak mě zaráží celkový design. Taková M6 zvládla roli ostrého GT daleko lépe.

Neříkám, že se nebude prodávat, nebo že se mi úplně nelíbí, ale rozhodně z něho nejásám... zatím 😄 Možná že se časem v mých očích víc usadí, jedničky jsem nikdy nemohl strávit napoprvé.
Navtech
Já byl taky jednou na táboře...

[odkaz]