Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford Focus: Devět motorů pro novou generaci

47 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Ta spotřeba toho motoru 1,6 turbo mě pobavila. Prý na hranici šest litrů.
hikeen
Co je na tom zvláštního? Je to velmi solidní spotřeba dosažitelná...při velmi klidné jízdě do rychlostních limitů.
Avatar - iudex
iudex
Nie je to dosiahnuteľná priemerná spotreba. Punktum.
Avatar - jazva
jazva
á pán má skúsenosť s TSI... 😉
hikeen
Je to dosažitelná spotřeba. A dokonce dosažená exaktním testem za daných podmínek. Takže tak.

jinak mám focus 1,6TI-VCT. Kombinovaná spotřeba je 6,6(dle výrobce) a to je naprosto reálná hodnota za kterou běžně jezdím.
Cara Binieri
Ty mas atmosferu tak se nediv. 😉
S Megosem 1.6 16V jsem se taky dostal pod sest, bezne za osm. S turbem je to jinak.
hikeen
není to jinak. pokud pojedeš lehce s nohou opravdu lze jet za udavanou spotřeba a nebo se lze přiblížit. Jen nesmíš využívat moc turba....

Pokud je auto relativně lehké(není po střechu plné)...má turbo motor. Lze jet za 6litrů. A když chceš můžeš si užít vysokého výkonu ale pak už není problém jet za 9-10litrů.

Nechápu, co lidí od turbo motorů čekají? mají určité výhody ale není to žádnej novodobej zázrak.
Cara Binieri
Ja bezne jezdim s 2.0T 205cv a abych sel pod normovanou spotrebu, musim plyn opravdu jen lechtat anebo jet na tempomat rozumnou rychlosti.
Kdyz uz ten turbomotor mam, mel bych vyuzivat jeho prednosti. On je na to i konstruovany, svoje by mohli vypravet TDIckari se zatuhlymi lopatkami a oddelanym setrvacnikem.

Bohuzel pokud s tim jedu tak, abych nebrzdil provoz a vyuzil vsechny prednosti turbomotoru, jsem o dva litry nad normovanou spotrebou (1.4 TSI twincharger, 2.0T Renault). Pochopitelne to jde i za min, jenze to pak neni jizda. 😄
hikeen
Ta normovaná spotřeba je za dodoržování limitů a při poklidném přesunu z bodu A do B.
Pokud začneš využívat potenciál nemůžeš se dívat na tabulky.

A další věc, co znamená lechtat plyn? Pokud s autem pojedu 70-90 mimo obec. Nepochybuju,že pojede za zhruba tabulkové hodnoty. Ale kdo tak jezdí, že?

Stěžovat si, že to nejede za kombinovanou, když jedu mimo obec 110-130 a ve městě v zácpě...
mikesh
No problem bude asi v tom "vyuzivani vsech prednosti turbomotoru", kdo sedne do auta s turbem hned tomu naklada - protoze prece musi vyuzivat ty prednosti turbomotoru, ze... - a pak se divi spotrebe a mele jak to zere. Kdyz sedne do auta s atmo motorem o stejnem vykonu (ci spis dynamice) se jaksi spotrebe nedivi, holt predpokladaji ze kdyz ma auto o tretinu mensi objem turbomotoru (bez ohledu na vykon) bude mit asi i o tretinu mensi spotrebu 8-s

PS. Oddelat setrvacnik se da ruznymi zpusoby, i tak ze bude clovek vyuzivat prednosti turba a bude radit jako prase.
Mirasr
Přesně tyhle motory nejsou pro prasata, ale pro normálně jezdící lidi který když jen když potřebují předjet tak maj dostatek výkonu ale když toho výkonu používáš pořád tak je jasný že si veme o dost víc. Chro chro chro dobytci 8-s
paul77
To moc nevěřím, že kombinovaná spotřeba je 6,6. Já mám s klasickou atmo 1,6 ve focusu kombi spotřebu 7,5. Za 6 - 6,5 se dá jet mimo město, ale to musím jet v rozmezí 70-90 km/h a nesmí moc foukat protivítr...
hikeen
jezdím převážně okrsky. a město(dobře průjezdné). A spotřeba většinou do 7l. Při snaze jet úsporně atakuju 6l. A to stylem v obci 50-60. Mimo obec tak těch 110. při predjížděni samo rychleji... Při úsporné jízdě spíš lehce přes 100 tacho s tempomatem. Jinak oproti novému autu mi po zajetí klesla spotřeba o 1l.
Nicco
Presne tak, ja som na 6.8, co je presne kombinovana spotreba podla vyrobcu. Jazdim 4km do prace v zime + 800km mimo mesto kazde 2 mesiace (vtedy mam 5.6), ale jazdim skor rozumne, nez dynamicky
:😉
Avatar - Nerez
Nerez
Tomu ani zdaleka nevěřím, za 6 litrů nejezdím ani s atmosferickou 1,4😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Já s klasickou atmo 1,6 ve fokusu kolem sedmi a půl. Je to firemní, ale jezdím s tím úplně normálně předpisově. Kolem sedmi je u té atmo taková normální spotřeba.
Avatar - JDM
JDM
jenže tvoje 1.4 atmo má nějakejch 70 koní a aby se to vůbec rozjelo tak tomu musíš šlápnout na podlahu..a 1.6 Turbo stačí na jedničku polechtat nebo i bez plynu se rozjedeš dáš hned dva natočíš 2500ot a řadíš takhle když jezdíš těch 6 tam bude tomu věř , jo a kdž se chceš projet tak tomu dáš knedlík a 12 není problém ale to je právě přednost toho motoru. když nejedeš rychle tak to nežere. to není jako starý atmosféry 1.6 8V stou sem se pod 7 nikdy nedostal a v zimě? to nejde pod 8.Turbo motory mají menší spotřebu než Atmo proč je maji diesely. jel si někdy v dieselu bez turba? to žere skoro jako atmo benzín .
kyklop
ja som jazdil aj s hladkym naftakom a to co si napisal sa nejako nezhoduje s mojimi skusenostami. Akykolvek atmo naftak mal vzdy nizsiu spotrebu ako jeho verzia s turbom (napriklad stare 1.9 , 2,5). To turbo tam nebolo na znizenie spotreby, ale na natlacenie vacsienho mnozstva vzduchu do valcov a umoznenie spalit vacsie mnozstvo nafty...ak by si sa vratil k hladkym naftakom teraz tak by sme mozno mali 90 koni z 2 litroveho motora. Faktom je, ze rozdiel spotreby medzi atmo naftou a turbonaftou velky nebol...tie turbokachle netrebalo tolko tocit, rozdiel v jazde sa neda porovnavat.
kyklop
a astru g to slo..pri kludnej jazde (ale nie brzda premavky).

Ta spotreba sa da dosiahnut (plus minus), pokial ides plynule a nezacnes vyuzivat vykon toho motora. Potom to poleti velmi vysoko.
Avatar - iudex
iudex
Koľko ešte článkov o novom Focuse bude, kým sa dočkáme testu? Už to prestáva byť zaujímavé.
Inak k motorom som sa už vyjadril, len zopakujem, že konečne bez výhrad a na slušnej úrovni. Dostatočný základ (žiadna jedna-štvorka), moderné priamovstrekové turbobenzíny, široká paleta TDCI, ako bonus 250k ST. Čo do motorizácií bez jedinej námietky. :yes:
Subaru.in
Bude i dvojspojkova prevodovka?
Cara Binieri
Starej model ji mel, nevidim duvod, proc by ji trojka nemela mit.
Avatar - iudex
iudex
Presne. Snáď len vo väčšom počte verzií, než doteraz (len 2,0 TDCI).
Avatar - kolmar
kolmar
Suhlasim, doteraz chybal silnejsi benzin a teraz to je OK. Je z coho vyberat, len keby pre pana krala to auto nespravili take hnusne dizajneri. V tejto triede by som siel len do hach-u...a toto je fakt hnus. Pricom kombi alebo sedan ok - len predny naraznik je otras, no ale to by sa dalo prezit.
Avatar - janodespota
janodespota
Skoda ze novy fokus vyzera jak nafuknuta fiesta. Oproti dosluhujucemu modelu downgrade po dizajnovej stranke...
Avatar - escorpion
escorpion
Aj keby namiesto 9 motorov mali 29, tak dizajn je tak odpudivý, že v salóne budú musieť zákazníkovi zaplatiť, aby si túto zrúdu kúpil. Tento focus je najškaredší v histórii focusov :no:
Deadlift
[odkaz]

To je důvod proč si Focus kupujeme! 😉 :yes:
paul77
Jízdní vlastnosti budou asi opět patřit ke špici síti, ale ten dizajn je dost otřesný... auto takové nemastné, neslané, no nevím...
Avatar - escorpion
escorpion
Koho zaujímajú jazdné vlastnosti >😒] ?

Rozhoduje 😒br /> 1. cena
2. dizajn

Kto sa dostane v jazdných vlastnostiach na hranu ? 99 % vodičov nie a stačí im aj bežná jazda z A do B. Im je fenomemálny podvozok ukradnutý, skôr vnímajú jeho nekomformitu. Pre fajnšmekrov je ST, ale to je strašne malá skupinka, ktorá si vie focus a jeho jazdné vlastnosti vychutnať.
hikeen
jízdní vlasnosti nejsou jen o tom jet hranu...ale i tom jak se při trochu vyšší rychlosti v autě citíš. Není špátné mít pocit, že mám auto pod kontrolou a že ne plave jak pramice....

co rozhoduje?

Cena,
důvěra ve značku,
a pak asi vzhled.
Avatar - miromen
miromen
A proč je potom nejprodavanějši Golf ? Cenou ani designem to nebude.
Avatar - escorpion
escorpion
A kde je najpredávanejší golf ? Na Slovensku ani v Čechách nie, sme žebráci, že ?

V Európe je najpredávanejší, to je pravda, ale najmä v Nemecku je no.1 a nemecký trh je najväčší. Čakať, že golf bude jednotka vo Francúzsku či Taliansku je utópia.

Ale aj tak. V tejto triede, nižšej strednej triede je veľmi veľa áut. Táto trieda je najviac konkurencie schopná zo všetkých. Golf vychádza ako najlepšie auto v triede. Jazda, výbava, image, tradícia.

Každý by chcel mať golfa, je to tak.

bravwo golf :yes:
Avatar - JDM
JDM
já bych golfa nechtěl ani za 1kč...mít auto který na sídlišti má další 17 lidí. Jízda v něm je naprosto schodná s jinými z téhle kategorie. nabídka prehistorických motorů , design taky není nic velkolepého je mnoho hezčích aut v této třídě, Výbava je protě koncernová ,jestly máš fabii,golf,passat,je fuk interier je jak přes kopírak jen na pár detailů, a tradice? myslím že od původních golfu I , II a III jsou dnešní golfy mimo mísu, U tohohle auta spíš rozhoduje CENA a KVALITA která se vv nedá vytknout prostě lidi kupujou to co se osvědčilo a ví že když si koupí golfa že se jim za 15000km nerozsype , nedají za něj celoživotní úspory .
hikeen
Golf je nejprodávánější kvuli značce...konzervativní lidi, který je většina ho považují za standard dané třidy. a u nás si golf nijak extra nevede...
Avatar - das_autos
das_autos
Tak u mě to hraje dost velkou roli a myslím,že by to nemělo bejt přehlížený.Jízdní vlastnosti potažmo dobrej podvozek jsou součástí aktivní bezpečnosti.Zrovna včera jsem jel služební Kiou a byl jsem nucenej na dálnici zadupnout brzdy a jak bylo nepříjemný,když mi zadek auta malinko ulít.Lepší podvozek ala Focus by se zachoval jistěji.
Deadlift
:yes:
Avatar - miromen
miromen
Od Focusu se snad ani nic jineho než nejlepši podvozek ve třidě neda čekat. 😄
vanos
Ano, v hlavách jedinců zmasírovaných prázdnými a neověřenými plky některých pisálků, kteří jen podlehli zažitým automobilovým klišé, je podvozek fokálu opravdu tím nejlepším. Realita mezi kužely je však poněkud odlišná. Tedy pokud se bavíme o jízdní stabilitě.
hikeen
a v čem je jiná? které jiné auto i v té nejubožejší výbavě projíždí zatáčky jako Focus? Je to možná kliše...ale Focus takový auto je.
Avatar - JDM
JDM
to není klišé ale tradice fousu ... víš zaprdlí vyznavači vw závidí že jejich automobilky spíš řeší 4 zónovou klimatizaci a naleštěnej hliník lemující GPS navigaci než to jak si s autem zablbnout a užít srandu.U focusu to tak bylo vždy, interier moc neřeší spíš vůbec 😄 ale zato na silnici je to pán 😄 a zajímala by mě ta realita mezi kužely které auto téhle třídy by to zvladlo líp..vanos zřejmě focusa nikdy neřídil tudiž neví jak se stakovým autem jezdí.
Deadlift
:yes: :yes: 😉
Avatar - miromen
miromen
Něco na tom bude. Ve Světě Motoru je test noveho C-Maxe a takove nadšeni z podvozku jsem ještě neviděl. Ford je prostě podvozkovy kral.
bedi
... tiez som sa pobavil, ze priem. spotreba prepl.benz. motorov 1,6 okolo 6 !!!
Nemozne, po skusenostiach s astrou 1,6 turbo s rovnakym vykonom ako silnejsi ecoboost je nemozne jazdit za 6l ani pri slimacom tempe... pri ustalenej 140 na dialnici spotreba 10,1 l. Pri 100 s tempomatom spotreba 6,9 a len troska spotrovejsia jazda si vypyta 15!!! 1,6 TiVCT pri 140 zerie 8, pri 100 si vypyta 5,6. Samozrejme nema taky vykon ani parametre, ale ci zrychlym na 100 za 10 alebo 8,5 - ten rozdiel spotreby je zavratny... Treba si uvedomit, ze spotreba pri
maloobjemovych turbach nezavisi od objemu ale od vykonu, takze pri 1,6 ecoboost sa bude pohybovat na urovni atmosf. 2 - 2,4 l motoroch, cca 8,5 - 9 l.
Naivne co i len pomyslat na 6 litrov...
sir
tak aspon ses pobavil >😁 ale mas zkusenosti jen s Astrou a tam se vi, ze onene1,6 turbo zere jak urvany. Ja mam zkusenosti s Ecoboostem a to 2,0 a jiz pres 30 tis najeto v Mondeu. A tam je prumer 7,7 l na 100km a opravdu pri dodrzovani predpisu a neblbnuti se da na tuhle hodnotu dostat. Ja bezne s vetsim podilem mesta a dalnic a s tim, ze si dopravam dynamiky az az, mam prumernou spotrebu okolo 9 litru. Kdyz jsem hlidal body (moc me jich nezustalo nez se po roce odecetli) tak jsem prave jezdil mezi 7,8-8,4 l/100km
Tak ze u 1,6ky ecoboost verim, ze se bude jezdit bez problemu za 7 a kdo bude dodrzovat predpisy a nehonit to tak i za 6. Jinak u noveho C-Maxu je prumerna spotreba udavana 6,6l/100km tak pochybuju, ze bude u Focusu udavana za rovnych 6 ....spise bych rekl 6,2-6,4. Koho zajimaji videa interieru a ruznych vychytavek co ma Focus mit at se koukne na USA ford. www.ford.com
kyklop
pri merani kombinovanej spotreby sa ani len nevazuje o jazde ustalenou 140 km/h.
Spotreba toho motora bude silne zavisla od pravej nohy vodica.
Deadlift
Nova Astra je tezka krava, novy Focus je lehci auto.
sir
a i technologicky je na tom ecoboost versus turbo od oplu lepe