Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
Ford Focus
68 Fotogalerie

Ford Focus: Devět motorů pro novou generaci

Aleš Dragoun
Třetí generace Fordu Focus se začala vyrábět. Zákazníci budou moci zpočátku vybírat z devíti motorů.

Třetí generace Fordu Focus se začala vyrábět. Zákazníci budou moci zpočátku vybírat z devíti motorů. Paleta pohonných jednotek je tedy už od počátku dostatečně široká.

Začíná dvojicí benzinových šestnáctistovek Duratec Ti-VCT s výkony 77 kW (105 k) a 92 kW (125 k). Novou řadu přeplňovaných agregátů EcoBoost 1,6 l s přímým vstřikem paliva zastupují verze se 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). Kombinovaná spotřeba silnější varianty se pohybuje na hranici 6,0 l/100 km.

Také menší turbodiesely Duratorq TDCi disponují zdvihovým objemem 1,6 l a nabízejí 70 kW (95 k), respektive 85 kW (115 k). Na 100 km jízdy přitom spálí jen 4,2 l nafty. Zatím není jasné, kterého se tento údaj týká, předpokládejme, že slabšího z nich. Jistotou je přítomnost start-stop systému, Focusy poháněné motory EcoBoost jej mají také. Větší přeplňovaný vznětový dvoulitr TDCi má tři stupně naladění: 85, 103 a 120 kW (115, 140, nebo 163 k).

K nejvýznamnějším technickým novinkám Focusu patří Low Speed Safety System, který dokáže zamezit kolizím s vpředu jedoucím vozidlem do rychlosti 30 km/h. Automobily nejnovější generace mohou být vybaveny rovněž dalšími pomocníky, například signalizací mrtvého úhlu, umí také číst dopravní značky.

Od jara 2011 nabídne Ford svůj Focus na evropských trzích ve třech karosářských variantách: jako pětidveřový hatchback, sedan a kombi. České ceny zatím neznáme.