Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Suzuki Swift 1,2 VVT vs. Škoda Fabia 1,2 TSI – Když dva dělají totéž…

Druhá Fabia vypadá trochu jako minulý Swift. Nový Swift taky vypadá jako minulý Swift. Jak dopadne přímé porovnání?
Zpět na článek
13. 12. 2010 12:08
13. 12. 2010 12:31
13. 12. 2010 12:48
14. 12. 2010 15:13
13. 12. 2010 14:23
13. 12. 2010 17:29
14. 12. 2010 16:02
14. 12. 2010 17:46
14. 12. 2010 16:37
13. 8. 2012 18:24
13. 12. 2010 20:46
13. 12. 2010 20:56
neregistrovaný "pantheon"
13. 12. 2010 21:29
13. 12. 2010 21:49
neregistrovaný "pantheon"
14. 12. 2010 15:10
13. 12. 2010 22:02
14. 12. 2010 16:06
14. 12. 2010 19:05
14. 12. 2010 20:47
14. 12. 2010 21:19
15. 12. 2010 10:10
15. 12. 2010 20:45
14. 12. 2010 21:56
15. 12. 2010 10:14
15. 12. 2010 00:20
13. 8. 2012 18:27
14. 12. 2010 20:55
14. 12. 2010 22:13
14. 12. 2010 23:02
15. 12. 2010 10:52
16. 12. 2010 01:37
18. 12. 2010 00:30
14. 12. 2010 22:13
14. 12. 2010 23:17
14. 12. 2010 23:33
15. 12. 2010 10:18
14. 12. 2010 15:12
14. 12. 2010 15:53
13. 12. 2010 12:51
13. 12. 2010 13:15
14. 12. 2010 16:25
13. 12. 2010 14:53
neregistrovaný "Hooonza"
13. 12. 2010 16:27
13. 12. 2010 16:41
14. 12. 2010 00:15
14. 12. 2010 14:32
14. 12. 2010 15:05
14. 12. 2010 17:40
neregistrovaný "TommasII"
14. 12. 2010 15:01
neregistrovaný "Hooonza"
13. 12. 2010 23:16
13. 12. 2010 23:19
13. 12. 2010 23:43
14. 12. 2010 16:07
13. 12. 2010 23:55
14. 12. 2010 08:30
14. 12. 2010 09:06
14. 12. 2010 23:09
14. 12. 2010 23:19
15. 12. 2010 10:11
15. 12. 2010 23:35
16. 12. 2010 01:42
17. 12. 2010 22:52
15. 12. 2010 23:47
16. 12. 2010 01:41
17. 12. 2010 22:51
13. 8. 2012 18:36
14. 12. 2010 13:14
14. 12. 2010 16:08
14. 12. 2010 17:11
24. 12. 2010 00:03
neregistrovaný "robie"
29. 12. 2010 13:54
Avatar - dicky
13. 12. 2010 12:08
motor
no vida bez preplnovani to take jde.Se stejnou spotrebou a stejnym objemem >:D a na 100km/h jen o sekundicku pomalejsi .
Pro spoustu kupcu duvod k zamysleni
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Emel
13. 12. 2010 12:31
Re: motor
Ale o 1000 otáček více při 130, menší pružnost...

Přesto je Suzuki hodně zajímavá volba, zejména pro sportovněji smýšlejícího kupujícího, co nepotřebuje velký kufr.
Avatar - iudex
13. 12. 2010 12:48
Re: motor
Ja by som skôr upriamil pozornosť na istú (v medziach masovky samozrejme) originalitu a výnimočnosť, na ktorú budú kupujúci/e reagovať. Všimol si si, koľkokrát sa v teste dávali do jednej vety Swift a Mini?
14. 12. 2010 15:13
Re: motor
tady nemusíš řešit ani ten rozvoďák... používají řetěz... :yes:
Avatar - dicky
13. 12. 2010 14:23
Re: motor
ale jen menis olej a filtry a rozvodak a to vyjde na par kacek a vic se nestaras.Ani neni oco v tom moturku neni co by se pokazilo.
Je videt jak smyšlí japonska skola a evropska a myslim ze japonci jsou rozumnejsi neprosazuji pokrok za kazdou cenu a vyhru za kazdou cenu viz redakce..........
bylo jasne ze suzu nenechaji vyhrat...
Avatar - gld
13. 12. 2010 17:29
Re: motor
Potenciálne bezproblémový atmosférický benzíniak mi tiež viac sedí do takéhoto auta. Človek si môže byť istý, že s minimálnou údržbou to bude šľapať ako nové aj o 10 rokov.

Také tsi..no, ťah od nízkych otáčok je super vec, ale turbo je príliš drahá vec v takom aute..a keď sa človek pozrie, že to ide aj bez neho.

Ešte by som chcel vytiahnuť jednu citáciu: " Motor má sílu odpovídající atmosférické dvanáctistovce a ne šestnáctistovce (jako v případě 1,2 TSI)"
To je v mínusoch swiftu. Teraz by ma zaujímalo, ktorý benzínový motor v súčasnosti dosahuje výkon IBA 63 Kw? To už bude pár rôčkov..takže trochu nechápem.
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 16:02
Re: motor
A který má 160 nm?
Avatar - gld
14. 12. 2010 17:46
Re: motor
Nepíše sa vyslovene o Nm..je tam použitý termín "sila", čo si môže každý prebrať ako chce

ale chápem, že to bolo myslené na ten vyšší krútiaci moment
14. 12. 2010 16:37
Re: motor
Výkon je vypočítaná hodnota, pre jazdu je dôležitý krútiaci moment a jeho priebeh a sprevodovanie.
13. 8. 2012 18:24
Re: motor
Swift je auto pro DVA, t.j. 100l kufru na osobu, Fabka je auto pro 4, tedy 79 litrů na osobu...Swift prostě není rodinné auto a ani si na to NEHRAJE.
Avatar - mustafa
13. 12. 2010 20:46
Re: motor
Že to jde? Četl si článek? Swift má o 6kW víc a o 80!! kg míň a přitom má horší zrychlení a i pružnost. Podle mě to je dost špatnej výsledek pro moudrý japonce...
neregistrovaný "pantheon"
13. 12. 2010 20:56
Re: motor
A? ...? s tym zrychlenim uz reisite prkotiny...podobne ako je dolezite ci ma htc desire amoled alebo s-lcd display...na to na co je to auto urcene je to jedno...ale ked sa chces s kamosom pretekat na semafore, prosim...on to myslel tak ze bez turba je to celkom dobry vysledok...
Avatar - mustafa
13. 12. 2010 21:29
Re: motor
Hele nepodsouvej mi něco, co sem neřekl. Nějaký kecy o závodění si strč do zadnice. Komentoval sem fakta a ty mluvěj jasně. A to tak, že bez přeplnování to stojí za starou bačkoru. A to i když to má výhodu ve vyšším výkonu a nižší hmotnosti, díky níž by měl nahnat jak na akceleraci, tak na pružnosti, tak na spotřebě.
neregistrovaný "pantheon"
13. 12. 2010 21:49
Re: motor
podla mna je to v pohode...nie vsetko je idelane a podla mna pri tak malom aute urcenom do mesta to pre mna osobne nie je ani dolezite..to ze kopa zakaznikov si t auto kupi ako hlavne je uz druha vec, a vyplyva to zo specifik trhov byvaleho vychodneho bloku. myslim ze v tomto pripade by som volil swifta aj koli spolahlivosti a krajsiemu dizajnu (individualne).
Avatar - woody-alien
13. 12. 2010 22:02
Re: motor
To je ale zase jenom otázka názoru. Někomu se třeba častější řazení a točení motoru líbí, obzvlášť když je ten motor vytáčení nakloněn. Třeba mně. Takže bez turba to nestojí za starou bačkoru, jenom možná více uživatelů ocení přínos turba v tom, že se motor sbírá k práci ochotněji už v nižších otáčkách.

Nicméně tenhle novej motor jsem zatím nejel, ale pokud mohu soudit podle starší 1,3, tak ani v otázce pružnosti si není moc na co stěžovat, a to i při výrazném deficitu Nm. Maloobjemové atmosféry Suzuki prostě umí.
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 16:06
Re: motor
"Někomu se třeba častější řazení a točení motoru líbí"

Jo je to nádhera celý den jezdit po městě a kvedlat si tam jak když vařím kaši.
To je sice hodně nadnesené, ale pokud to auto má jezdit podle tebe po městě, tak je mnohem lepší mít bud to automat, nebo aspon něco, co dokáže jet od 1500 do 5000 a nemusím pořád kvedlat.
Avatar - woody-alien
14. 12. 2010 19:05
Re: motor
No promiň pokud jsem urazit tvůj jemnocit. ;-)

Jako městký auto používám Jimnyho a právě spojení lehkého auta a malého, k práci ochotného atmo-benzíňáku z něj dělá auto, které nenudí. K tomu patří i častější řazení. A že mě to baví, o tom nepochybuj.

Chápu, že větší část městských jezdců bude preferovat tvůj výběr, to ale neznamená že ten můj je nějak divnej. :-)
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 20:47
Re: motor
Ani ne tak divný, jako nepohodlný. Pochybuju, že jezdíš celý den po větším městě, protože by jsi toho kvrdlání v kolonách a popojížďkách měl za chvíli dost.
14. 12. 2010 21:19
Re: motor
Při popojíždění v kolonách většího města potřebuješ jedničku a dvojku, je jedno, jestli máš turbo nebo atmosférickej motor, domnívám se... :-!
Koho to obtěžuje, měl by si pořídit automat, turbem tohle rozhodně nezachráníš.
Avatar - kari.laz
15. 12. 2010 10:10
Re: motor
Nejde jenom o kolony, ale o jízdu ke je hutší provoz a jede se například něco mezi 20-50 a podobně. Kde prostě dáš jeden kvalt a jedeš na pohodu. Ale automat je samozřejmně do města nejlepší. Každopádně jsem chtěl poukázat na to, že tento turbomotr má své opodstatnění a své výhody. Už to že se s ním dá jezdit v nižších otáčkách a že díky tomu může mít delší převody a i při dálniční rychlosti tě neruší řev vytočeného motoru a přitom má pořád potenciál na zrychlení.
15. 12. 2010 20:45
Re: motor
Ale rychlosti v koloně mezi 20-50 zvládáš s atmosférou na jeden kvalt bez problémů také.Toto není žádné závratné rozmezí.Mimochodem,spotřeby byly měřeny při ustálených rychlostech,při častých změnách rychlosti bude už možná ve výhodě atmosféra (městský provoz,nebo okresky),Spotřeby na spritmonitoru tomu alespoň napovídají,u Swiftu tam je přitom starší 1,3-ka.
Spotřeba závisí na výkonu a také na velikosti točivého momentu (sice nižší otáčky,ale více vzduchu a také samozřejmě pro homogenní směs více paliva).Vliv otáček je minimální (zase rostoucí výkon,je třeba více vzduchu,více paliva),záleží na co je motor konstruován.
Avatar - woody-alien
14. 12. 2010 21:56
Re: motor
Uznávám, že v mém případě se spíše jedná o několikahodinové "výpady" do větších měst než o každodenní řeholi překonávání pár kilometrů stylem krok sun krok. I v kolonách se ale tenhle benziňáček chová nesrovnatelně přívětivěji než třeba dvoulitrovej diesel s tuhou spojkou. Řešením vedoucím ke zpříjemnění nebo spíš k přežití téhle prudy nicméně zůstává, jak se jistě shodneme, solidní automat. To turbo ti při tom poskakování moc nepomůže.
Avatar - kari.laz
15. 12. 2010 10:14
Re: motor
jak jsem psal výše, nejde ani tak o poskakování, jako spíš o situace, kdy se pohybuješ třeba mezi 20-50 a nemusíš řadit a klidně můžeš při těch dvaceti točit jenom 1500 a plynule zrychlit v případě potřeby. Ale ten turbomotor má své výhody pro klidnou jízdu, kde to nemusíš točit, aby jsi zrychlil, nebo kde máš při dálniční rychlosti podstatně nižší otáčky a stejně to zrychluje. Já nijak nezatracuju ten motor ve swiftu, který je mezi stmosférami úplně v pohodě, ale turbomotory mají své výhody.
15. 12. 2010 00:20
Re: motor
Jel si někdy ve Swiftu? V pohodě od 1500 do 6500 táhne bez děr pořád! Pokud neřadíš splyneš v rpvozu s proudem, pokud řadíš, tak se turbíčku vyrovnáš. Ta max. 165 u Swifta,. to je asi na pětku, která je do rychla, na čtyřku by to mělo být tak 180 - stejný výkon a krouťák jako stary Swift a nižší hmotnost + nižší cx, není důvod aby byl nový Swift pomalejší než starý (ten měl v reálu max. 195 dle GPS :-!
13. 8. 2012 18:27
Re: motor
KOnečně jsem si vyzkoušel nového Swifta - a vzpoměl si na tenhle test - na pětku klidně kolem 1000ot/min a motor BEZ prostestu plynule zrychluje - samozřejmě NE tak jakoTSI, ale brzdou provozu nebude. Dual VVT zajišťuje nebývalou pružnost.
Avatar - mustafa
14. 12. 2010 20:55
Re: motor
To, že se někomu kvedlání líbí je hroznej blud. Takže shrňme si to. U swifta budeš muset kvedlat furt, aby to nějak jelo. U Fabky, Pola, Ibizy, A1 si pojedeš v pohodě bez kvedlání s pohodovym zrychlení a když budeš mít chut, budeš se chtít projet, tak si taky zakvedláš (ano, dá se kvedlat i u turbomotoru!!!) a pojede ti to líp, než u silnějšího a rozumnějšího japonskýho atmo vvti....
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 22:13
Re: motor
To, že se někomu líbí Fabia je taky hroznej blud a svět se taky točí... >:D
Avatar - mustafa
15. 12. 2010 10:52
Re: motor
Nějakej komplex nebo došly argumenty? ;-)
Avatar - Ronault.
16. 12. 2010 01:37
Re: motor
Ne, to byl vtip, ty argumente... Nebuď ušláplý z toho, že ti chybí jeden válec v autě a odvaž se trochu, ať naopak tobě nevznikne nějaký komplex ;-)
Avatar - mustafa
18. 12. 2010 00:30
Re: motor
Žádnej válec mi nechybí, neboj ;)
Avatar - woody-alien
14. 12. 2010 22:13
Re: motor
Tak to budu nejspíš Bludnej Holanďan. ;-)

Nevím, proč vydáváš svůj názor za obecně platnou pravdu. Každopádně atmosférický benzíny, jak jistě chápeš, se od sebe dokážou dost výrazně lišit. Takže zatímco nejmenovanou šestnáctistovku, abys v nízkých otáčkách na kolenou prosil "Neumírej mi ještě" :-) , tak třináctistovka od Suzuki mě vyveze z křižovatky, kde jsem byl nucen zpomalit téměř do stání, klidně na trojku, aniž by hrozilo, že každou chvíli vyletí kapotou ven.

Já tady nehodlám zpochybňovat nesporné výhody 1.2 TSI. Přesto si nemyslím, že budou muset u Suzuki k Swiftovi dodávat speciální rukavice, aby sis o šaltpáku neprodřel ruku. >:D
14. 12. 2010 23:17
Re: motor
Ta nejmenovana sestnactistovka byla v aute velikosti a vahy Swifta?
Avatar - woody-alien
14. 12. 2010 23:33
Re: motor
Samozřejmě že ne, jde o to jak se chovala v nízkých otáčkách.
Avatar - kari.laz
15. 12. 2010 10:18
Re: motor
Asi by jsem to nehrotil jako nějaký extrem, ale v podstatě je to pravda. To turbo u tohoto motoru není kvůli vyššímu výkonu, ale jeho průběhu a hodnotě točivého momentu, který je také podstatně vyšší. Takže se dá jezdit opravdu na 1500 otáček a přitom je tam stále potenciál slušně zrychlit, což klasická malá atmosféra prostě takto efektně neumí. Platí to i pro vyšší rychlosti, kde si díky tomu mohli dovolit dát delší stupně a motor točí podstatně míň a přitom nemá problém zrychlit. Motor ve swiftu je úplně v pohodě a parametrově dobrý. jenže se porovnává s turobomotrem, který má své přednosti.
14. 12. 2010 15:12
Re: motor
Už jsou k dostání levně i jiné drogy než lysohlávky:-)
Avatar - positivemind
14. 12. 2010 15:53
Re: motor
Taky bude mít jinak odstupňovanou převodovku - a jak všichni víme, kroutící moment také dělá své. Nedělej ukvapené závěry, tohle nejsou sporťáky...
Avatar - iudex
13. 12. 2010 12:46
KO alebo prehra na body?
Na začiatok chcem osobitne vyzdvihnúť pozitívny trend porovnávačiek na auto.cz, či už z dizajnovéhohľadiska, alebo porovnávacích testov. Takto si to predstavujem, takto je to výborné. Veľká pochvala.
K testu: ako tak čítam, Swift drví svoju staršiu konkurenciu:
Exteriér: "Stačí jeden pohled, v podstatě z jakéhokoliv úhlu, a máte jasno. Vyváženější, dospělejší a snad i hezčí karoserii má Suzuki."
Interiér: "Celkově lepší kvalitativní dojem z interiéru jsme získali v Suzuki."
Jazda: "Fabia není tak hravá, ani tak komfortní"
Motory: ani tu sa očakávaný debakel Swiftu nedostavil: "TSI je návykové, ale hravá a točivá atmosféra má taky něco do sebe."
Ceny: vybavený Swift je lacnejší.
Po týchto hodnoteniach je potom prekvapivý záver o víťazstve Fabie na body. Celý test totiž vyznieva opačne. A pre mňa je víťazom Swift.
Rozbalit vlákno
9
13. 12. 2010 12:52
Re: KO alebo prehra na body?
Byls rychlejsi, priste musim casteji refreshovat stranku. >:D

Jiank naprosty souhlas, staci, aby dali Swiftu vic bodu za jizdu a trochu zmenili hodnoceni kufru a najednou by se situace obratila. Jenze to se asi uplne nehodi.
Avatar - iudex
13. 12. 2010 13:00
Re: KO alebo prehra na body?
Evidentne nie som sám, komu bije do očí zjavný rozpor medzi obsahom testu a jeho výsledkom.
Každopádne kto prečíta celý test, záver si spraví sám, bez nápovedy.
Avatar - dr.biker
13. 12. 2010 19:18
Re: KO alebo prehra na body?
Přesně tak, taky mě překvapila prohra Swiftu, když ho tak v článku vychvalovali. Ale bohužel jsme v česku a tak Swift ztratil body na kufru, jinak by vyhrál.
Jinak mě Suzuki mile překvapilo, je to asi nejlepší mimoevropské auto tohoto segmentu pro mě. :yes:
Avatar - jazva
13. 12. 2010 15:11
Re: KO alebo prehra na body?
:yes:
13. 12. 2010 21:42
Re: KO alebo prehra na body?
Mam naprosto stejný názor ;-) Swift je jasná výhra...pro mě každopádně.
14. 12. 2010 23:19
Re: KO alebo prehra na body?
Mas ho doma?
Avatar - Subaru4ever
14. 12. 2010 10:59
Re: KO alebo prehra na body?
Do puntíku souhlasím. Po celou dobu čtení článku jsem se usmíval nad tím, jak pozitivně hodnotí Swiště a jak v jedné kategorii za druhou poráží Fábu. A nakonec mi najednou spadla čelist při přečtení té věty o výhře Fábie 8-s.

Nicméně pokud bylo zadání "shora" nechat vyhrát Fabii, tak se to sice povedlo v poslední větě, ale pan redaktor si zachoval chladnou hlavu a čest a k psaní nepravd a polopravd (v průběhu článku) se donutit nenechal. Za mě má :yes: :yes: :yes:

Pěkný test :-)

Jediné tři oblasti, ve kterých Fabie vyhrála, jsou krouťák odspodu, podélný prostor a bájeslovný kufr ;-\
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 16:18
Re: KO alebo prehra na body?
Když si z toho vytáhneš, jen co se ti hodí na mlýn, tak to potom jo, ale mluviloi tam pozitiva i o Škodě. Navíc vzhled je věc subjektivní a to jak se komu co líbí je jeho věc, takže spíše hodnocení po stránce praktické.

Takže se zaměř na věci, které jsou pro užívání podstatnější.

"Zatímco Škoda už dlouho používá jednoduchou, ale účinnou aero-konstrukci stírátek, Suzuki zůstává u klasiky, která však neklouže po čelním skle tak snadno a občas je to provázeno nepěknými zvuky a slabou účinností."

"Přístrojový štít Škody je lépe čitelný, u Suzuki to grafici trochu přehnali s množstvím dílků na stupnicích. S ohledem na multifunkčnost volantu Swiftu zamrzí, že přepínání údajů palubního počítače je možné pouze kolíčkem uvnitř výseče otáčkoměru."

"Když vezmete do ruky metr, začíná vyhrávat Škoda. Tedy s výjimkou šířkových měr. Prostor na zadních sedadlech je ve Škodě nejen větší, ale taky snáze přístupný díky vyšším a delším dveřím. Přední sedadla nabízejí více místa v obou extrémních polohách, Škoda umí nabídnout vpředu i vzadu více místa nad sedáky. Vzadu o rozdíl dvou tříd (860 mm vs. 970 mm u Škody)."

"Asi největší slabinou aktuálního Swiftu bude v očích českých zákazníků zavazadelník. Jeho objem 211 l je skromný, přístupnost podprůměrná, kryt symbolický a výška prahu 800 mm nad zemí připomíná spíše SUV."

"lumení nerovností je i se 16palcovými pneumatikami obstojné, i když Fabia je na tom snad ještě u kus lépe"

118 Nm při 4800 min-1 proti 160 Nm mezi 1500 a 3500 min-1

Samozřejmě tam jsou i negativa pro škodu, ale to by jsem mohl rovnou okopírovat článek. Chtěl jsem tím říct, že auta jsou si dost podobná a mají stejné zaměření a výhra fabie je spíše symbolická. Obě auta nabídnou své a ani jedno se v tomto duelu nemusí za nic stydět.
14. 12. 2010 17:33
Re: KO alebo prehra na body?
pridavam sa aj ja, dojem z textu je odlisny od vyneseneho zaveru...
13. 12. 2010 12:51
SWIST
Swift vlastne prohral jen proto, ze ma mensi kufr a ze jsou momentalne v mode oturbene motory. Jinak ve vsech ostatnich kriteriich pomerne vyrazne zvitezil.
Cituji:
"Škoda hraje esteticky až druhé housle."
"Ve Fabii jste schovaní za hradbou z přístrojové desky, sedíte vysoko a máte špatný výhled ven."
"Celkově lepší kvalitativní dojem z interiéru jsme získali v Suzuki."
"Při jízdě je lehkonohost Swiftu znát, snadno a ochotně zatáčí"
A po techto vyrocich stejne Fabie zvitezi? Tak jako tak je to pomerne vyrazne popreni hodnot, na kterych si Fabia zaklada.
Rozbalit vlákno
2
13. 12. 2010 13:15
Re: SWIST
jenze v bodovem hodnoceni to je: "tu jeden bod navic pro toho, tu jeden pro druheho". Jedina kapitola zavazadlovy prostor ma ty rozdily vyraznejsi a tam vznika ten celkovy rozdil. Navic estetika v bodoven hodnoceni vubec neni, bo to je ciste subjektivni zalezitost. Takze turbomotor a vetsi kufr stacil fabii k vitezstvi na body.
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 16:25
Re: SWIST
Přesně jak jsem psal výše. Ti co tu křičí o jasném výtězství Swiftu to křičí jenom pro to, že nemají rádi Škodovku, nebo fandí Suzuki, ale pokud se na to podívají nezaujatě, tak si ty auta nemají co vyčítat. Sou naprosto rovnocennými soupeři. Jeden je o něco širší, jeden o něco delší. A tak je to ve všem. Jediné výraznější mínus u Swiftu vidím v opravdu dost malém kufru. Sice jestli je kufr o deset litrů větší, nebo menší je šumafuk, ale zde je opravdu dost malý. Ale jinak je podle mě souboj naprosto vyrovnaný.
neregistrovaný "Hooonza"
13. 12. 2010 14:53
objem nádrže
objem nádrže swiftu jest 42 litrů, ne 72 litrů Ale to se dá vzhledem k uspořádání kláves 1-4-7 pochopit.
Rozbalit vlákno
1
13. 12. 2010 15:06
Re: objem nádrže
Tak aspon ze emise maji oba nulovy... :-)
13. 12. 2010 16:27
PF 2011
Ještě, že si Volkswagen koupil Suzuki, takhle ta designová příbuznost dostává alespoň nádech chtěného. Popravdě musíme uznat, že Svwiftu to moc sluší, naživo je to taková malá stylovka, dokonce s východoevropskou ambicí, plnit tu roli jakéhosi "levného mini" Jiná věc je image a kvalita zpracování. Ale ať je to jak je to, Svwift je jasnou designovou trefou. Takhle živě by měla vypadat auta italská. Říká se tomu emoce. Úplně jiný termín je pak... grande poluce...

Trefou je samozřejmě i parádní dvojtestík, bravo :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
13. 12. 2010 16:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 12. 2010 00:15
Re: PF 2011
,,Takhle živě by měla vypadat auta italská,, Zlatý ventilek ;-)

Zohlednil si i fakt, že italské auta vyhrávají všemožné designové souteže ? >:D
14. 12. 2010 14:32
Re: PF 2011
Toto je ten druhy GTI, ten s tym ukradnutym nickom, ze?
14. 12. 2010 15:05
Re: PF 2011
Tak pokud budeme věřit redaktorům, tak kvalita zpracování zřejmě problémem Swiftu rozhodně nebude...
13. 12. 2010 18:15
Fabia vyhrala kvôli kufru...
Stačí si prečítať test a sám autor asi v tomto duely má iného víťaza ako toho, ktorý vyšiel z bodového hodnotenia. Ale v tejto cenovej kategórii bude majiteľ spokojný s jedným rovnako ako s druhým. Záleží potom už len na vkuse...
Rozbalit vlákno
7
14. 12. 2010 14:43
Re: Fabia vyhrala kvôli kufru...
No ja som tiez prekvapeny z tvrdenia, ze "fabia vyhrala na body". Podla mna je to jasne vitazstvo Swiftu, ktory vedie prakticky vo vsetkom, okrem kufra. V ostatnych kriteriach je bud stav vyrovnany, alebo ma Swift navrch...

Ono v niektorych bodoch je zjavna citelna snaha "priklonit" vysledok na stranu Fabie. Napriklad velkost kufra: swift 6 bodov, fabia 10. Pritom ich objem je v pomere 7:10. Alebo odstupnovanie prevodovky, 8:10 v prospech Fabie. Preco? Swift ma skratka vysokootackovy motor, tak preco ten velky rozdiel v hodnoteni? Fabia ma prevodovu paku utopenu, a napriek tomu radenie za 10. Fabia je o 80kg tazsia, to sa pravda v hodnoteni nezohladnuje. Atd,atd. Skratka bez ohladu na kriteria, Fabia musi vzdy vyhrat...
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 16:31
Re: Fabia vyhrala kvôli kufru...
Přečti si to ještě jednou a nezaujatě a uvidíš, že to tvoje tvrzení "ktory vedie prakticky vo vsetkom, okrem kufra. V ostatnych kriteriach je bud stav vyrovnany, alebo ma Swift navrch..."
Těch mínusů tam má dost a dost. Jen je vidět. To že subjektivně se více autorovi líbí swift je jiná věc. Já zde také jednoznačně vítěze nevidím. Pro mě jsou obě auta rovnocenná, ale tvrdit že swift není v ničem horší je nesmysl. "podélný prostor, kuft, motor, stěrače, ovládání počítače... " je tam toho dost stejně jako u fabie.
14. 12. 2010 16:45
Re: Fabia vyhrala kvôli kufru...
V com je horsi motor? A sterace, tak nad tym sa fakt musim smiat, vsak po roku ich menis a potom si mozes kupit trebars bosch-aerotwin. Ovladanie pocitaca ze nie je na volante, no to je teda argument! Najma ked Fabia vobec nema multifunkcny volant, ze ano. Pozdlzny priestor, no jo, tam Swift straca. A naopak, v sirke zase vyhrava. Takze jediny argument zostava kufor. O tom ze pomer ich objemov je trosku lepsi, ako pomer bodoveho ohodnotenia som uz pisal...
neregistrovaný "TommasII"
14. 12. 2010 17:40
Re: Fabia vyhrala kvôli kufru...
Svez se a pochopíš v čem je lepší motor ve Fabce. Teda pokud Ti není 18 let a netěšíš se z astronomických otáček. Pokud jsi už dospělý, tak jistě ocení elasticitu motoru, kterou má turbo prostě lepší. Fabia má možnost objednat multifunkční volant! Palubní počítač se však ovládá páčkou stěračů. Zkus si za jízdy ovládat palubní počítač u swiště... >:D Jinak z praxe můžu říct, že je lepší mít více místa v podélném směru než na šířku, neboť byť je swišť širší výrazně zvenku, uvnitř je už rozdíl zanedbatelný a tři vzadu si vedle sebe nesednou pohodlně ani v Mondeu. Takže pokud budu uvažovat dva cestující vzadu, je rozhodně lepší mít nějaký ten centimetr pro kolena navíc.
13. 8. 2012 18:30
Re: Fabia vyhrala kvôli kufru...
Vysvětli mi prosím, PROČ bych měl ovládat PP za jízdy? Nic mě nenapadá, za jízdy mi stačí viděl hodiny, vnější teplotu, případně dojezd..všechno ostatní je k ničemu.
Avatar - kari.laz
14. 12. 2010 20:54
Re: Fabia vyhrala kvôli kufru...
Tak o motoru nemá cenu ani debatovat, jestli tam ten rozdíl nevidíš. 160 Nm, plynulý zátah od 1500, při 130 o hodně menší otáčky.
I to, že Suzuki dává staré stěrače je prostě plus pro fabii. Pak budeš měnit stěrače za 1500, pkud budeš chtít nějaký pořádný. Nikde jsem nepsal, o tom, že musí být ovládání počítače na volantu, ale těžko by jsi hledal horší místo, než je u swiftu. A ten kufr je u swiftu opravdu hodně malý.
Já nemám roblém ani s jedním autem a jak jsem psal, tak pro mě jsou rovnocenný a nevybral by jsem jednoznačného vítěze.
13. 8. 2012 18:32
Re: Fabia vyhrala kvôli kufru...
Při 130 máš sice o hodně menší otáčky, ale spotřebu stejnou a hluk taky - motor neslyším ani u TSI ani u Swiftu, zaniká v jiných.
13. 12. 2010 18:24
PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
Jak je možný , že v roce 2010 nemají ještě tato auta plynovou vzpěru kapoty. Vždyť je to otázka 1200 - 1500kč. To i na mém Golfu 1.4 z roku 2003 ta vzpěra je. I sestra na 3 roky staré Octavii jí nemá.
Jinak u mě také vyhrává Swift i když ten kufr je fakt malej. A troufnu si říct , že právě kvůli této jediné chybě na tomhle autě se jich u nás znatelně méně prodá. Škoda no... ;-\
Rozbalit vlákno
7
14. 12. 2010 12:26
Re: PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
Ako casto potrebuje clovek na aute otvarat kapotu ? Hlavne na takychto malych, mestskych autach ako Fabia, alebo Swift. 1x za 2 tyzdne, ked dolieva kvapalinu do ostrekovacov a kontroluje olej ?
Tych 1500 Kc nech radsej vyrobcovia investuju do kvalitnejsieho radia, alebo reproduktorov, ako do takych zbytocnosti, ako plynova vzpera kapoty.
Avatar - Subaru4ever
14. 12. 2010 14:10
Re: PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
Taky jsem v životě nepocítil sebemenší potřebu vlastnit plynovou vzpěru haubny ;-)

Dokonce mi přijde pěkně frajerský si vztyčit klasickou "ruční" vzpěru :-) :yes:

Nemluvě o tom, že plynové vzpěry v takových -20 °C nejeví zrovna přemíru ochoty k vzpírání. A nechtěl bych skončit přivřený v motoru díky této hi-tech vychytávce >:D
14. 12. 2010 14:44
Re: PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
no ja som si uz par krat treskol hlavu, pretoze v tejto zime sa jaksi plynovym vzperam nechcelo zdvihnut veko kufra az hore...
14. 12. 2010 14:43
Re: PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
Ja ji otviram tak jednou za 2mesice.. no mozna za 3 a plynovou vzperu mam . Je to pohodlnejsi a nemusis smatat na nic jinyho spinavyho. Elegance by ji teda mit mela.
neregistrovaný "Hooonza"
14. 12. 2010 15:01
Re: PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
Tak si jí kup, některé firmy to vyrábějí jako doplněk. Jako já cítím potřebu vlastnit auto s adaptivním tempomatem (ty moderní fungujou už fakt dobře a dokážou pomoct zabránit nehodě), ovšem po plynové vzpěře kapoty nějak netoužím...
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 22:06
Re: PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
Plynová vzpěra tam není proto, že si kupuješ nové auto a ne olítanou ojetinu z bazáru s přetočeným tahometrem. Kdy máš jít na servisní kontrolu ti ukazuje palubní počítač, nevím jak u těhle dvou nákupních tašek, ale hladinu oleje dneska ukazuje každé slušné auto před nastartováním na pal. PC taky... Jediný důvod lézt do motoru je jen jeden, dolít vodu do ostřikovačů.

A nevybrat si auto jen kvůli chybějícím plynovým zpěrám kapoty motoru je stejná blbost jako koupit si auto jen proto, že má roletku místo plata kufru >:D
15. 12. 2010 00:08
Re: PLYNOVÁ VZPĚRA KAPOTY !!!
No u škůdky asi otevíráš kapotu každý týden abys něcio vyměnil, ale u Swiftu ani nevím jak motor vypadá :-!
13. 12. 2010 20:29
Nesrovnalosti v parametrech
Nechci zbytečně rýpat do jinak výborného a hlavně perfektně zpracovaného srovnávacího testu, ale Fabia 1,2 TSI/63 kW má kombinovanou spotřebu 5,2 l/100km a Swift nádrž na 42l. Jinak díky za tento test! Ať už je názor čtenářů na tyto vozy jakýkoli... :yes:
Rozbalit vlákno
1
16. 12. 2010 15:30
Re: Nesrovnalosti v parametrech
a su tam aj nezrovnalosti v rozmeroch pneumatik Fabie... :no:
13. 12. 2010 23:16
turbo
Takže pro mnoho diskutujících bych chtěl vysvětlit proč turbo u takového motoru s takovým výkonem. Jde spíše o tzv. softturbo, které tam není až tak kvůli maximálnímu výkonu jako spíš o skvělém průběhu kroutícího momentu od nízkých otáček, tím se motor chová podstatně uživatelsky příjemněji než podobně výkonný atmosferický motor a o to jde. Není to jen o kilowatech. Další věc, hodnocení jízdních vlastností fabie na 17" kolech, když jimi testované vozidlo není vybaveno? Na foto jsou kola 16" pro někoho detail, ale podle mě věc, která tak trochu snižuje úroven recenze, když si redaktor ani neumí přečíst udaje z pneumatik... :-!
Rozbalit vlákno
3
13. 12. 2010 23:19
Re: turbo
Pro představu to chápu tak že se TSI chová jako diesel ?
13. 12. 2010 23:43
Re: turbo
Víceméně chápeš správně, ta přiškrcená 1.2TSI ma točák na úrovni nebo spíš nad úrovní objemu 1.6 a to už od 1500ot.
Avatar - saldy
14. 12. 2010 16:07
Re: turbo
Má podobný průběh výkonu jako diesel ale kdo má velký nájezd a preferuje živější jízdu i na rychlostních silnicích tak mu žádné turbo na benzínu moc nepomůže.
13. 12. 2010 23:55
spotřeba
"Milým překvapením je, že atmosférický motor umí běžně s TSI držet krok ve spotřebě. " - považovat za milé překvapení to, že atmo motor jede hůře a má současně stejnou či horší spotřebu než turbo motor je docela zvláštní :-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - iudex
14. 12. 2010 08:30
Re: spotřeba
Keď sa nad tým zamyslíš viac ako len povrchne, zistíš, že to logiku má. Pozri si napríklad sprevodovanie, aké otáčky točia oba motory pri 130ke. Fabia má takmer o 1000 ot. menej, čo je oveľa podstatnejší prínos k nižšej spotrebe ako technika motora. Naviac v teste neudávajú priemer za celý test, ale iba hodnoty pri 100/130 kmh. Tam s ohľadom na spomínané sprevodovanie logicky Fabia získava (i keď rozdiel aj tak nie je veľký: 7,1 vs. 7,3).
Keďže Swift je vysokootáčková atmosféra, ten výkon treba hľadať vo vyšších sférach, kde logicky rastie spotreba. Na druhej strane má potenciál jazdiť za minimum, ak budeš jazdiť dajme tomu do 3000 rpm. To samozrejme ale nevyužiješ ten potenciál.
Avatar - dicky
14. 12. 2010 09:06
Re: spotřeba
to je pravda ale na obycejne premistovani to lidickam staci a hlavne nema se co porouchat a ma clovek klid.
Pro mne je jasny vitez suzuki ale nekteri rozhodli jinak ....
14. 12. 2010 23:09
Re: spotřeba
Kdyz se nad tim zamyslis jakkoliv zjistis, ze to logiku nema, cti jeste jednou - oni obdivuji slabsi motor s horsi dynamikou, ze zere stejne jako ten silnejsi s lepsi dynamikou. Co je na tom na pochvalu? Jasne ze oba motory maji jinou koncepci, ale podstatny je vysledek, ne co by kdyby protoze.....
Avatar - Ronault.
14. 12. 2010 23:19
Re: spotřeba
No, to je sice pravda, ale auto se nekupuje jako houska, nestojí 1,50 a má nějaké další investice... Nevím kolik nových aut jsi kupoval, ale člověk si jo přepočítává a obává se investic, tady je TSI lepší po stránce jízdy, ale co servis?
15. 12. 2010 10:11
Re: spotřeba
Myslim, že jemu to nevysvětlíš.. Ma tušení, že zatím nic nikdy nekupoval.
15. 12. 2010 23:35
Re: spotřeba
Mas, zcela neprekvapive, nespravne tuseni...
Avatar - Ronault.
16. 12. 2010 01:42
Re: spotřeba
To my dle tebe máme vždycky všichni. Možná bys měl udělat nějakou autoanalýzu. Upozorňuji, že původ slova není od análu, to jen aby sis nekupoval nějaký kolík ;-)
17. 12. 2010 22:52
Re: spotřeba
Vsichni ne, jenom vy dva >:D
15. 12. 2010 23:47
Re: spotřeba
Auto se nekupuje jako houska, spravny postreh, ale ze by v servisech staly fronty aut s TSI na vymenu turba jsem si nevsimnul. Pokud disponujes nejakou statistikou poruchovosti ji docela rad uvidim, samotneho me to zajima. Pokud zminujes nakup noveho auta tak tam mas spis vetsi jistotu ze se ti to nerozsype, protoze sam si ten motor nezprasis a samo od sebe (bez pricineni uzivatele) se turbo rozpada malokdy.
Avatar - Ronault.
16. 12. 2010 01:41
Re: spotřeba
Ono si nikdy nic samo od sebe nerozpadne, na nic nefunguje amortizace, to je dnes vlastně neexistující pojem.
Chceš-li statistiky, Suzuki patřilo vždy ke špičce, TSI je zatím málo prodaných, resp. až čas ukáže. Prvních pár let 2,0 TDI PD taky vypadal hezky. Ta pravděpodobnost, že se ti nerosype turbo je u swiftu 100%, to je nepřekonatelné.

Samozřejmě, Suzuki není Škoda a Swift není Fábia, to bude největší problém celého auta.
17. 12. 2010 22:51
Re: spotřeba
Rozpadnout se muze cokoliv, je jenom otazka kdy, otazka dimenzovani a dodrzeni postupu pri vyrobe. Soude podle tvych nazoru asi jezdis na zebrinaku, tam se toho muze pokazit minimum...

"Samozřejmě, Suzuki není Škoda a Swift není Fábia, to bude největší problém celého auta." - nejvetsim problémem je tvoje Škoda fobie, ja jsem resil motor, pokud by se jednalo o jinou dvojici aut, volil bych zase spis turbomotor.
13. 8. 2012 18:36
Re: spotřeba
Swift NEMÁ horší dynamiku , viz.

[odkaz]

Právě probíha u TSI akce 24W6, při které se upravuje soft řídící jednotky tak aby nebyl příliš vysoký náběh krouťáku a nenamáhal se ubohý řetízek >:D
14. 12. 2010 13:14
Rozmer kolies
V zaverecnej tabulke uvadzate nespravny rozmer pneumatik pre Fabiu...Tato chyba sa opakuje pravidelne v roznych testoch ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - saldy
14. 12. 2010 16:08
Pro
mě je víttěz swift bo nejen kufr je mi ukradený a turbo taky .
Rozbalit vlákno
1
14. 12. 2010 21:12
Japonské Auto roku 2011
Opět další pěkný článek na Auto.cz - líbí se mi tady! :yes:

Fabia to v testu neměla vůbec jednoduché, neb soupeřem jí nebyl nikdo menší, než vítěz soutěže Auto roku 2011 v Japonsku.

Určitě bude hlavně záležet na osobních preferencích a sympatiích zákazníků.
U mě jednoznačně vyhrál Swift, a to právě z důvodů těch sympatií.

Fabia, ač jistě kvalitní a hodnotné auto, se mi totiž ani malinko...nelíbí... ;-\ , navíc v ní mívám (narozdíl od swiště předchozí generace) lehce klaustrofobický pocity a interiér působí mnohem stísněněji, než u swifta. O nepohodlí pro holenní kost řidiče ani nemluvě.
A co hlavně - nikdo zatím neví (a ani si netroufá odhadnout), co udělá s prťavými turbobenzíny pár let (a pár deseti/stotisíců km) provozu...osobně si myslím, že to nic pěknýho nebude :'-(

Ale na druhou stranu - v zemi, kde je velikost kufru jedno z hlavních kritérií (někdy mi připadá, že jsme snad národ stěhováků >:D ), nelze se 1. místu Fabie divit...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - woody-alien
14. 12. 2010 22:27
Re: Japonské Auto roku 2011
Pravda je taková, že houby záleží na tom, jestli test vyhrála Fabia nebo Swift. To třeba mě nechává úplně chladným. Moje sympatie jsou sice taky na straně Japončíků, ale kdyby proti Fábce postavili např. SX4 sedan, tak zaručeně budu velebit "dokonale vyvážené proporce Fabie II". >:-[]

Test se mi velmi líbil a myslím, že zájemce ať už o Fabii nebo ještě spíš o Swifta se dozvěděl hodně podstatných věcí a záleží jen na něm, čemu přikládá větší důležitost. Kufr bych osobně úplně nezavrhoval >:D , tady jde spíš o to, jestli zákazník kupuje Swifta jako dvojku do garáže nebo auto, co má zcela nahradit prohnilého Formana. >:-[]

Klaním se kolego
14. 12. 2010 22:43
Re: Japonské Auto roku 2011
"...tady jde spíš o to, jestli zákazník kupuje Swifta jako dvojku do garáže nebo auto, co má zcela nahradit prohnilého Formana..."

-souhlas. Jen mám vážné obavy, že japonskej inženýr při vývoji Swifta zcela ignoroval možnost zakoupení jeho díla českým chalupářem! >:-[]

On Swift, jak oba dobře víme, není primárně určen jako rodinné auto. V této filozofii mu embéčko se svou Fabií samozřejmě velmi úspěšně konkuruje.

Ale jako stylovka pro mladé, jako nákupní taška pro manželku, či jako auto "pro radost", Swift má IMO velmi málo konkurentů za podobný prachy :yes:

O potencionálních starostech s downsizingem postiženými motory jsem se už zmínil, takže - i kdybych volil "jen" rozumem, šikmoočko by u mě vyhrál i v tomto >:-[]
14. 12. 2010 23:58
Swift je o generaci modernější
Ten test mi připadá dost přikrášleny ve prospěch Fabie, třeba délka zadních sedáků. To snad ne. Jel jsem v obou vozech, ale Swift je prostě o generaci vpředu. Velmi elegantní a komfortní interiér, bohatá výbava - nechybí tempomat ani impulsní bezklíčové startování tlačítkem (v testu vůbec nezmíněno!), 7 bagů, 5* podle metodiky 2009, použití vysokopevnostní oceli na skelet, vynikající jízdní vlasnosti - máte pocit jako při počítačové hře - jen ukazujete volantem kamchcete jet a doslova si vychutnáváte perfektní stabilitu a tuhost skeletu. Točitý DualVVT táhlekontinuálně od 1500 do 6000, žádné díry ani umírání nad 5000, velmi příjemný nevtíravý lehce sportovní zvuk. Podlemě se sedí stejně vysoko jako ve Fabce,ale pocit je sportovnější a interiér vzdušnější.Je zvláštní že i když je dle testu ve Swiftu míňmísta nad předním sedadlem, mám zcela opačný pocit.Prostor vpředu lze směle srovnat s vozy C segmentu, vzadu je víc místa než např. v Meganu. Jedinou výhodou Fabky je kufr, jinak je bez šance.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kari.laz
15. 12. 2010 10:26
Re: Swift je o generaci modernější
Jenže ty jsi další co hodnotí podle svých pocitů a favoritů, jenže i když je fabia starší, tak těch plusů tam má taky dost. Jenže je to o tom, co chceš vidět a co ne. Podle mě to sjou soupeři naprosto reovnocenní.
Avatar - zdravy rozum
17. 12. 2010 13:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
16. 12. 2010 13:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2010 09:39
Spotřeba v testu "Svišť dospěl"
"Kombinovaný režim v našem podání představoval u staršího Swift spotřebu paliva 6,1 l/100 km a u toho nového 5,2 l/100 km. S novým Swiftem jsme v obsazení řidičem a dvěma dalšími osobami také vydali na stokilometrovou cestu po silnicích 1. třídy. Dynamický jízdní styl vedl ke spotřebě 5,8 l/100 km, defenzivní jízda s rychlostmi důsledně v oblasti pod zákonnými limity pak znamenala 4,5 l/100 km. "
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2010 11:43
Re: Spotřeba v testu "Svišť dospěl"
[odkaz]

Spotreba swiftu v článku: Svišť dospěl

Suzuki Swift - srovnání spotřeby
Odečtená spotřeba paliva..................................… Swift_1,2..---..Swift_1,3
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]................... 5,0 ..............5,5
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] ...................6,4...............7,3… />
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1] 2900 2800
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 3800 3700

Spotreba swiftu v tomto clanku:

Odečtená spotřeba paliva (pal.počítač), 5. r.s. Swift
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 5,5
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 7,3
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 4000

Nechcem swifta nejak zastavat, ale divne ze v tomto testu je spotreba tesne nad Fabiou, a hodnoty spotreby su presne tie iste ako mal stary swift v horeuvedenom teste.Redaktory asi spatne prekopirovali hodnoty...
17. 12. 2010 13:04
SPOTREBA + SROVNANI
Vazeni,
dle meho nazoru je suzuki swift daleko lepsi volba oproti Fabii at uz s motorem 63 nebo 77Kw. Je sice fakt, ze co se tyce rychlosti bude Fabie pruznejsi, rychlejsi, bude dosahovat vetsi maximalni rychlost, ale to je asi tak vse. Fabia 2 generace je docela pekne auto, akorat nemohu pochopit, proc konstrukteri koncernu Skoda se rozhodli toto auto tak omezit. Koncept Fabie 2 generace je dobre, rozhodne lepsi design oproti te starsi, zajimavejsi motory. Ale jedno obrovske minus je to, ze ma nesmyslne uzky rozvor, coz vyrazne omezuje jizdni vlastnosti tohoto jinak dobreho auta. Toto se pak musi dohanet obutim 17 palcovych nizkoprofilovych pneu, coz vypada ponekud smesne dle meho nazoru. Clovek vidi uzke auto obute na balonech.. Co se tyce bezpecnosti pri jizde samotne, tak Fabia je mnohem mene bezpecna nez Swift - muze opet za to jeji nesmyslny uzky rozvor. Kdyby toto konstrukteri promysleli jiz od zacatku a trochu ji rozsirili, problem by byl odstranen. Oproti tomu VW polo 1.2 TSI 77 Kw to uz je jine kafe. Navic jeste jeden velku minus u teto Fabie. Udrzba turba stoji daleko vice penez nez atmosfery. Kdyz se poroucha turbo, tak je lepsi vymena celeho, nez li repase. Soucasti turba je take cerpadlo, vstrikovace atd atd.. Secteno podrzeno vyjde to na poradne penize, pokud clovek chce mit toto auto dlouhodobe. Co se tyce deklarovane spotreby. Benzin v turbu ma vetsi spotrebu oproti atmosfere. V clancich se objevuje tez, ze spotreba u turba zavisi hodne na stylu jizdy, coz je pravda u benzinu. Nafta je uspornejsi a dava mnohem vice prostoru v oblasti spotreby, nez benzin. Proto dle meho nazoru udaje o spotrebe Fabia vs Swift jsou v tomto pripade zavadejici. Spotreba Fabie muze byt v tomto pripade realna, ale chybny udaj je u Swiftu, ktery ma spotrebu nizsi. Nechci polemizovat, proc v tomto testu tomu tak je, ale asi mnoho lidi si domysli proc...

Shrnuto:

Skoda Fabia 1.2TSI 63Kw, 77Kw
- uzsi rozchod kol, mene bezpecnosti pri jizde - nutno dohnat vetsimi 17palc koly - drazsi kola
- turbo - spotreba zavisi na stylu jizdy, v prumeru vyssi nez u 1.2 Swift
- servisni naklady - v pripade vymeny turba a souv.komponentu - VELMI VYSOKE NAKLADY
- jizdni vlastnosti - vyssi rychlost, sila motoru, horsi vlastnosti v zatackach

Suzuki Swift 1.2 69Kw
- vetsi rozchod kol - vynikajici vlastnosti ve vsech rezimech - neni nutno prikupovat drahe gumy
- vetsi vnitrni prostor
- vetsi bezpecnost
- motor 1.2 69Kw atmosfera, nizke provozni naklady, super vydrz, vykon, absence turba, spolehlivost
- servisni naklady - o dost levnejsi nezli u Fabie

V pripade prepocitanych rocnich servisnich nakladu, atmosfera ma vydrz v tomto, turbo jen omezenou. V momente kdy dojde na vymenu turba a komponentu se kompletne splachne veskera pocatecni uspora (jak benzin motor tak diesel) v najetych km a atmosfera se vyrovna, ne li predci u turbo motoru vetsiho obsahu.

Zaver.
Kdybych mel clanek o testu provedst ja, tak jednoznacne vitez tototo testu, v oblasti temer vsech parametru ( krome asi zavazadloveho prostoru )by vysel Suzuki Swift. Turbo motory jsou dobre, zalezi co clovek od auta ocekava, avsak velice nakladne. Predstava vysokovykonnych atmosferickych japonskych motoru, viz. Honda Integra Type R 1.8 , Honda Civic 1.6VTI,Honda Civic Type R, Toyota Celica 1.8 TS je pro mne daleko lakavejsi, hlavne spolehlivejsi a pro dolouholetou vizi uspornejsi zalezitost, nezli motory s turbem. Stejne je to i v tomto pripade.

Me srovnani s ostatnimi atmosferickymi motory s circa stejnymi vykony:

Toyota Yaris 1.33 74 Kw - priliz tezke auto, vyssi spotreba
Mazda 2 1.3 63Kw - lehci auto, avsak vykonem nijak oslnujici,
Nissan Micra 1.2 59Kw - dobre auto, perfektni razeni, dobry pomer cena/kvalita,
Mitsubishi Colt 1.3 70Kw novejsi verze - dobry vykon, horsi razeni, vetsi spotreba.
Honda Jazz 1.2 57Kw - super motor, spotreba, vykon vsak neni oslnujici
Suzuki Swift 1.2 69Kw nejlepsi mozny pomer vykon, kvalita, spolehlivost

Zdravim

Pepe
Rozbalit vlákno
0
19. 12. 2010 21:42
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ricardo
19. 12. 2010 23:32
Re: miesto nad hlavou
Ano, zrovna místo nad hlavou v zadní řadě sedadel je v autě kategorie supermini/mini, které má jezdit po městě v obsazení 1-2 osoby, hodně důležité >:D
21. 12. 2010 16:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 12. 2010 16:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "robie"
24. 12. 2010 00:03
Start/Stop
A co system Start/Stop, na to autor clanku zapomnel? BTW, s tou vybavou; chybi tam spousta veci, ktere jsou v cene GLX jako napriklad ztmavena zadni okna apod. coz tradicne Fabii vyhani do nesmyslnych financnich vysin ;-).
Rozbalit vlákno
0
29. 12. 2010 13:54
Podélné nosníky
Než se dostanu k otázce, tak si ještě odskočím. V mých očích vyhrál Swift. Beru čistě subjektivně. Jednak asi proto, že v 90% případů v městském prcku jezdím sám, ve zbylých 10% případů ve dvou, druhak asi proto, že kufr otevřu tak jednou týdně, abych do něj dal dva balíky neperlivé pramenité vody. No a jednodušší a lehčí atmosféra mi sedí do města víc, mrzet mě může maximálně absence moderního automatu.

Ale teď k otázce, ví tu někdo, jestli v modelovém roce 2010, nebo dokonce 2011 Škodovka odstranila tu super revoluční technickou vymoženost jménem odvádění dešťové vody podélnými nosníky? Neberte to jako provokaci, fakt by mě to zajímalo. Fábie vůbec nesleduji. Chtěl bych totiž vidět crash test takových 5 let staré Fábie II, která celý svůj "život" stála ve Spojeném Království na ulici.
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2011 16:06
Info o spotrebe Swifta opravene.
Pisal som mail redaktorovi a info o spotrebe Swifta je uz opravane. Hned sa na to lepsie pozera :-)
Rozbalit vlákno
0