Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Suzuki Swift 1,2 VVT vs. Škoda Fabia 1,2 TSI – Když dva dělají totéž…
113 komentářů
iudex
Na začiatok chcem osobitne vyzdvihnúť pozitívny trend porovnávačiek na auto.cz, či už z dizajnovéhohľadiska, alebo porovnávacích testov. Takto si to predstavujem, takto je to výborné. Veľká pochvala.
K testu: ako tak čítam, Swift drví svoju staršiu konkurenciu😒br /> Exteriér: "Stačí jeden pohled, v podstatě z jakéhokoliv úhlu, a máte jasno. Vyváženější, dospělejší a snad i hezčí karoserii má Suzuki."
Interiér: "Celkově lepší kvalitativní dojem z interiéru jsme získali v Suzuki."
Jazda: "Fabia není tak hravá, ani tak komfortní"
Motory: ani tu sa očakávaný debakel Swiftu nedostavil: "TSI je návykové, ale hravá a točivá atmosféra má taky něco do sebe."
Ceny: vybavený Swift je lacnejší.
Po týchto hodnoteniach je potom prekvapivý záver o víťazstve Fabie na body. Celý test totiž vyznieva opačne. A pre mňa je víťazom Swift.
K testu: ako tak čítam, Swift drví svoju staršiu konkurenciu😒br /> Exteriér: "Stačí jeden pohled, v podstatě z jakéhokoliv úhlu, a máte jasno. Vyváženější, dospělejší a snad i hezčí karoserii má Suzuki."
Interiér: "Celkově lepší kvalitativní dojem z interiéru jsme získali v Suzuki."
Jazda: "Fabia není tak hravá, ani tak komfortní"
Motory: ani tu sa očakávaný debakel Swiftu nedostavil: "TSI je návykové, ale hravá a točivá atmosféra má taky něco do sebe."
Ceny: vybavený Swift je lacnejší.
Po týchto hodnoteniach je potom prekvapivý záver o víťazstve Fabie na body. Celý test totiž vyznieva opačne. A pre mňa je víťazom Swift.
Byls rychlejsi, priste musim casteji refreshovat stranku. >😁
Jiank naprosty souhlas, staci, aby dali Swiftu vic bodu za jizdu a trochu zmenili hodnoceni kufru a najednou by se situace obratila. Jenze to se asi uplne nehodi.
Jiank naprosty souhlas, staci, aby dali Swiftu vic bodu za jizdu a trochu zmenili hodnoceni kufru a najednou by se situace obratila. Jenze to se asi uplne nehodi.
Evidentne nie som sám, komu bije do očí zjavný rozpor medzi obsahom testu a jeho výsledkom.
Každopádne kto prečíta celý test, záver si spraví sám, bez nápovedy.
Každopádne kto prečíta celý test, záver si spraví sám, bez nápovedy.
Přesně tak, taky mě překvapila prohra Swiftu, když ho tak v článku vychvalovali. Ale bohužel jsme v česku a tak Swift ztratil body na kufru, jinak by vyhrál.
Jinak mě Suzuki mile překvapilo, je to asi nejlepší mimoevropské auto tohoto segmentu pro mě. :yes:
Jinak mě Suzuki mile překvapilo, je to asi nejlepší mimoevropské auto tohoto segmentu pro mě. :yes:
Mam naprosto stejný názor 😉 Swift je jasná výhra...pro mě každopádně.
Do puntíku souhlasím. Po celou dobu čtení článku jsem se usmíval nad tím, jak pozitivně hodnotí Swiště a jak v jedné kategorii za druhou poráží Fábu. A nakonec mi najednou spadla čelist při přečtení té věty o výhře Fábie 8-s.
Nicméně pokud bylo zadání "shora" nechat vyhrát Fabii, tak se to sice povedlo v poslední větě, ale pan redaktor si zachoval chladnou hlavu a čest a k psaní nepravd a polopravd (v průběhu článku) se donutit nenechal. Za mě má :yes: :yes: :yes😒br />
Pěkný test 😄
Jediné tři oblasti, ve kterých Fabie vyhrála, jsou krouťák odspodu, podélný prostor a bájeslovný kufr ;-\
Nicméně pokud bylo zadání "shora" nechat vyhrát Fabii, tak se to sice povedlo v poslední větě, ale pan redaktor si zachoval chladnou hlavu a čest a k psaní nepravd a polopravd (v průběhu článku) se donutit nenechal. Za mě má :yes: :yes: :yes😒br />
Pěkný test 😄
Jediné tři oblasti, ve kterých Fabie vyhrála, jsou krouťák odspodu, podélný prostor a bájeslovný kufr ;-\
Když si z toho vytáhneš, jen co se ti hodí na mlýn, tak to potom jo, ale mluviloi tam pozitiva i o Škodě. Navíc vzhled je věc subjektivní a to jak se komu co líbí je jeho věc, takže spíše hodnocení po stránce praktické.
Takže se zaměř na věci, které jsou pro užívání podstatnější.
"Zatímco Škoda už dlouho používá jednoduchou, ale účinnou aero-konstrukci stírátek, Suzuki zůstává u klasiky, která však neklouže po čelním skle tak snadno a občas je to provázeno nepěknými zvuky a slabou účinností."
"Přístrojový štít Škody je lépe čitelný, u Suzuki to grafici trochu přehnali s množstvím dílků na stupnicích. S ohledem na multifunkčnost volantu Swiftu zamrzí, že přepínání údajů palubního počítače je možné pouze kolíčkem uvnitř výseče otáčkoměru."
"Když vezmete do ruky metr, začíná vyhrávat Škoda. Tedy s výjimkou šířkových měr. Prostor na zadních sedadlech je ve Škodě nejen větší, ale taky snáze přístupný díky vyšším a delším dveřím. Přední sedadla nabízejí více místa v obou extrémních polohách, Škoda umí nabídnout vpředu i vzadu více místa nad sedáky. Vzadu o rozdíl dvou tříd (860 mm vs. 970 mm u Škody)."
"Asi největší slabinou aktuálního Swiftu bude v očích českých zákazníků zavazadelník. Jeho objem 211 l je skromný, přístupnost podprůměrná, kryt symbolický a výška prahu 800 mm nad zemí připomíná spíše SUV."
"lumení nerovností je i se 16palcovými pneumatikami obstojné, i když Fabia je na tom snad ještě u kus lépe"
118 Nm při 4800 min-1 proti 160 Nm mezi 1500 a 3500 min-1
Samozřejmě tam jsou i negativa pro škodu, ale to by jsem mohl rovnou okopírovat článek. Chtěl jsem tím říct, že auta jsou si dost podobná a mají stejné zaměření a výhra fabie je spíše symbolická. Obě auta nabídnou své a ani jedno se v tomto duelu nemusí za nic stydět.
Takže se zaměř na věci, které jsou pro užívání podstatnější.
"Zatímco Škoda už dlouho používá jednoduchou, ale účinnou aero-konstrukci stírátek, Suzuki zůstává u klasiky, která však neklouže po čelním skle tak snadno a občas je to provázeno nepěknými zvuky a slabou účinností."
"Přístrojový štít Škody je lépe čitelný, u Suzuki to grafici trochu přehnali s množstvím dílků na stupnicích. S ohledem na multifunkčnost volantu Swiftu zamrzí, že přepínání údajů palubního počítače je možné pouze kolíčkem uvnitř výseče otáčkoměru."
"Když vezmete do ruky metr, začíná vyhrávat Škoda. Tedy s výjimkou šířkových měr. Prostor na zadních sedadlech je ve Škodě nejen větší, ale taky snáze přístupný díky vyšším a delším dveřím. Přední sedadla nabízejí více místa v obou extrémních polohách, Škoda umí nabídnout vpředu i vzadu více místa nad sedáky. Vzadu o rozdíl dvou tříd (860 mm vs. 970 mm u Škody)."
"Asi největší slabinou aktuálního Swiftu bude v očích českých zákazníků zavazadelník. Jeho objem 211 l je skromný, přístupnost podprůměrná, kryt symbolický a výška prahu 800 mm nad zemí připomíná spíše SUV."
"lumení nerovností je i se 16palcovými pneumatikami obstojné, i když Fabia je na tom snad ještě u kus lépe"
118 Nm při 4800 min-1 proti 160 Nm mezi 1500 a 3500 min-1
Samozřejmě tam jsou i negativa pro škodu, ale to by jsem mohl rovnou okopírovat článek. Chtěl jsem tím říct, že auta jsou si dost podobná a mají stejné zaměření a výhra fabie je spíše symbolická. Obě auta nabídnou své a ani jedno se v tomto duelu nemusí za nic stydět.
Cara Binieri
Swift vlastne prohral jen proto, ze ma mensi kufr a ze jsou momentalne v mode oturbene motory. Jinak ve vsech ostatnich kriteriich pomerne vyrazne zvitezil.
Cituji😒br /> "Škoda hraje esteticky až druhé housle."
"Ve Fabii jste schovaní za hradbou z přístrojové desky, sedíte vysoko a máte špatný výhled ven."
"Celkově lepší kvalitativní dojem z interiéru jsme získali v Suzuki."
"Při jízdě je lehkonohost Swiftu znát, snadno a ochotně zatáčí"
A po techto vyrocich stejne Fabie zvitezi? Tak jako tak je to pomerne vyrazne popreni hodnot, na kterych si Fabia zaklada.
Cituji😒br /> "Škoda hraje esteticky až druhé housle."
"Ve Fabii jste schovaní za hradbou z přístrojové desky, sedíte vysoko a máte špatný výhled ven."
"Celkově lepší kvalitativní dojem z interiéru jsme získali v Suzuki."
"Při jízdě je lehkonohost Swiftu znát, snadno a ochotně zatáčí"
A po techto vyrocich stejne Fabie zvitezi? Tak jako tak je to pomerne vyrazne popreni hodnot, na kterych si Fabia zaklada.
jenze v bodovem hodnoceni to je: "tu jeden bod navic pro toho, tu jeden pro druheho". Jedina kapitola zavazadlovy prostor ma ty rozdily vyraznejsi a tam vznika ten celkovy rozdil. Navic estetika v bodoven hodnoceni vubec neni, bo to je ciste subjektivni zalezitost. Takze turbomotor a vetsi kufr stacil fabii k vitezstvi na body.
Přesně jak jsem psal výše. Ti co tu křičí o jasném výtězství Swiftu to křičí jenom pro to, že nemají rádi Škodovku, nebo fandí Suzuki, ale pokud se na to podívají nezaujatě, tak si ty auta nemají co vyčítat. Sou naprosto rovnocennými soupeři. Jeden je o něco širší, jeden o něco delší. A tak je to ve všem. Jediné výraznější mínus u Swiftu vidím v opravdu dost malém kufru. Sice jestli je kufr o deset litrů větší, nebo menší je šumafuk, ale zde je opravdu dost malý. Ale jinak je podle mě souboj naprosto vyrovnaný.
objem nádrže swiftu jest 42 litrů, ne 72 litrů Ale to se dá vzhledem k uspořádání kláves 1-4-7 pochopit.
GTI
Ještě, že si Volkswagen koupil Suzuki, takhle ta designová příbuznost dostává alespoň nádech chtěného. Popravdě musíme uznat, že Svwiftu to moc sluší, naživo je to taková malá stylovka, dokonce s východoevropskou ambicí, plnit tu roli jakéhosi "levného mini" Jiná věc je image a kvalita zpracování. Ale ať je to jak je to, Svwift je jasnou designovou trefou. Takhle živě by měla vypadat auta italská. Říká se tomu emoce. Úplně jiný termín je pak... grande poluce...
Trefou je samozřejmě i parádní dvojtestík, bravo :yes:
Trefou je samozřejmě i parádní dvojtestík, bravo :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
,,Takhle živě by měla vypadat auta italská,, Zlatý ventilek 😉
Zohlednil si i fakt, že italské auta vyhrávají všemožné designové souteže ? >😁
Zohlednil si i fakt, že italské auta vyhrávají všemožné designové souteže ? >😁
Tak pokud budeme věřit redaktorům, tak kvalita zpracování zřejmě problémem Swiftu rozhodně nebude...
zino
Stačí si prečítať test a sám autor asi v tomto duely má iného víťaza ako toho, ktorý vyšiel z bodového hodnotenia. Ale v tejto cenovej kategórii bude majiteľ spokojný s jedným rovnako ako s druhým. Záleží potom už len na vkuse...
No ja som tiez prekvapeny z tvrdenia, ze "fabia vyhrala na body". Podla mna je to jasne vitazstvo Swiftu, ktory vedie prakticky vo vsetkom, okrem kufra. V ostatnych kriteriach je bud stav vyrovnany, alebo ma Swift navrch...
Ono v niektorych bodoch je zjavna citelna snaha "priklonit" vysledok na stranu Fabie. Napriklad velkost kufra: swift 6 bodov, fabia 10. Pritom ich objem je v pomere 7:10. Alebo odstupnovanie prevodovky, 8:10 v prospech Fabie. Preco? Swift ma skratka vysokootackovy motor, tak preco ten velky rozdiel v hodnoteni? Fabia ma prevodovu paku utopenu, a napriek tomu radenie za 10. Fabia je o 80kg tazsia, to sa pravda v hodnoteni nezohladnuje. Atd,atd. Skratka bez ohladu na kriteria, Fabia musi vzdy vyhrat...
Ono v niektorych bodoch je zjavna citelna snaha "priklonit" vysledok na stranu Fabie. Napriklad velkost kufra: swift 6 bodov, fabia 10. Pritom ich objem je v pomere 7:10. Alebo odstupnovanie prevodovky, 8:10 v prospech Fabie. Preco? Swift ma skratka vysokootackovy motor, tak preco ten velky rozdiel v hodnoteni? Fabia ma prevodovu paku utopenu, a napriek tomu radenie za 10. Fabia je o 80kg tazsia, to sa pravda v hodnoteni nezohladnuje. Atd,atd. Skratka bez ohladu na kriteria, Fabia musi vzdy vyhrat...
Přečti si to ještě jednou a nezaujatě a uvidíš, že to tvoje tvrzení "ktory vedie prakticky vo vsetkom, okrem kufra. V ostatnych kriteriach je bud stav vyrovnany, alebo ma Swift navrch..."
Těch mínusů tam má dost a dost. Jen je vidět. To že subjektivně se více autorovi líbí swift je jiná věc. Já zde také jednoznačně vítěze nevidím. Pro mě jsou obě auta rovnocenná, ale tvrdit že swift není v ničem horší je nesmysl. "podélný prostor, kuft, motor, stěrače, ovládání počítače... " je tam toho dost stejně jako u fabie.
Těch mínusů tam má dost a dost. Jen je vidět. To že subjektivně se více autorovi líbí swift je jiná věc. Já zde také jednoznačně vítěze nevidím. Pro mě jsou obě auta rovnocenná, ale tvrdit že swift není v ničem horší je nesmysl. "podélný prostor, kuft, motor, stěrače, ovládání počítače... " je tam toho dost stejně jako u fabie.
V com je horsi motor? A sterace, tak nad tym sa fakt musim smiat, vsak po roku ich menis a potom si mozes kupit trebars bosch-aerotwin. Ovladanie pocitaca ze nie je na volante, no to je teda argument! Najma ked Fabia vobec nema multifunkcny volant, ze ano. Pozdlzny priestor, no jo, tam Swift straca. A naopak, v sirke zase vyhrava. Takze jediny argument zostava kufor. O tom ze pomer ich objemov je trosku lepsi, ako pomer bodoveho ohodnotenia som uz pisal...
Svez se a pochopíš v čem je lepší motor ve Fabce. Teda pokud Ti není 18 let a netěšíš se z astronomických otáček. Pokud jsi už dospělý, tak jistě ocení elasticitu motoru, kterou má turbo prostě lepší. Fabia má možnost objednat multifunkční volant! Palubní počítač se však ovládá páčkou stěračů. Zkus si za jízdy ovládat palubní počítač u swiště... >😁 Jinak z praxe můžu říct, že je lepší mít více místa v podélném směru než na šířku, neboť byť je swišť širší výrazně zvenku, uvnitř je už rozdíl zanedbatelný a tři vzadu si vedle sebe nesednou pohodlně ani v Mondeu. Takže pokud budu uvažovat dva cestující vzadu, je rozhodně lepší mít nějaký ten centimetr pro kolena navíc.
Vysvětli mi prosím, PROČ bych měl ovládat PP za jízdy? Nic mě nenapadá, za jízdy mi stačí viděl hodiny, vnější teplotu, případně dojezd..všechno ostatní je k ničemu.
Tak o motoru nemá cenu ani debatovat, jestli tam ten rozdíl nevidíš. 160 Nm, plynulý zátah od 1500, při 130 o hodně menší otáčky.
I to, že Suzuki dává staré stěrače je prostě plus pro fabii. Pak budeš měnit stěrače za 1500, pkud budeš chtít nějaký pořádný. Nikde jsem nepsal, o tom, že musí být ovládání počítače na volantu, ale těžko by jsi hledal horší místo, než je u swiftu. A ten kufr je u swiftu opravdu hodně malý.
Já nemám roblém ani s jedním autem a jak jsem psal, tak pro mě jsou rovnocenný a nevybral by jsem jednoznačného vítěze.
I to, že Suzuki dává staré stěrače je prostě plus pro fabii. Pak budeš měnit stěrače za 1500, pkud budeš chtít nějaký pořádný. Nikde jsem nepsal, o tom, že musí být ovládání počítače na volantu, ale těžko by jsi hledal horší místo, než je u swiftu. A ten kufr je u swiftu opravdu hodně malý.
Já nemám roblém ani s jedním autem a jak jsem psal, tak pro mě jsou rovnocenný a nevybral by jsem jednoznačného vítěze.
Při 130 máš sice o hodně menší otáčky, ale spotřebu stejnou a hluk taky - motor neslyším ani u TSI ani u Swiftu, zaniká v jiných.
Apolo Anton Ohno
Jak je možný , že v roce 2010 nemají ještě tato auta plynovou vzpěru kapoty. Vždyť je to otázka 1200 - 1500kč. To i na mém Golfu 1.4 z roku 2003 ta vzpěra je. I sestra na 3 roky staré Octavii jí nemá.
Jinak u mě také vyhrává Swift i když ten kufr je fakt malej. A troufnu si říct , že právě kvůli této jediné chybě na tomhle autě se jich u nás znatelně méně prodá. Škoda no... ;-\
Jinak u mě také vyhrává Swift i když ten kufr je fakt malej. A troufnu si říct , že právě kvůli této jediné chybě na tomhle autě se jich u nás znatelně méně prodá. Škoda no... ;-\
Ako casto potrebuje clovek na aute otvarat kapotu ? Hlavne na takychto malych, mestskych autach ako Fabia, alebo Swift. 1x za 2 tyzdne, ked dolieva kvapalinu do ostrekovacov a kontroluje olej ?
Tych 1500 Kc nech radsej vyrobcovia investuju do kvalitnejsieho radia, alebo reproduktorov, ako do takych zbytocnosti, ako plynova vzpera kapoty.
Tych 1500 Kc nech radsej vyrobcovia investuju do kvalitnejsieho radia, alebo reproduktorov, ako do takych zbytocnosti, ako plynova vzpera kapoty.
Taky jsem v životě nepocítil sebemenší potřebu vlastnit plynovou vzpěru haubny 😉
Dokonce mi přijde pěkně frajerský si vztyčit klasickou "ruční" vzpěru 😄 :yes😒br />
Nemluvě o tom, že plynové vzpěry v takových -20 °C nejeví zrovna přemíru ochoty k vzpírání. A nechtěl bych skončit přivřený v motoru díky této hi-tech vychytávce >😁
Dokonce mi přijde pěkně frajerský si vztyčit klasickou "ruční" vzpěru 😄 :yes😒br />
Nemluvě o tom, že plynové vzpěry v takových -20 °C nejeví zrovna přemíru ochoty k vzpírání. A nechtěl bych skončit přivřený v motoru díky této hi-tech vychytávce >😁
no ja som si uz par krat treskol hlavu, pretoze v tejto zime sa jaksi plynovym vzperam nechcelo zdvihnut veko kufra az hore...
Ja ji otviram tak jednou za 2mesice.. no mozna za 3 a plynovou vzperu mam . Je to pohodlnejsi a nemusis smatat na nic jinyho spinavyho. Elegance by ji teda mit mela.
Tak si jí kup, některé firmy to vyrábějí jako doplněk. Jako já cítím potřebu vlastnit auto s adaptivním tempomatem (ty moderní fungujou už fakt dobře a dokážou pomoct zabránit nehodě), ovšem po plynové vzpěře kapoty nějak netoužím...
Plynová vzpěra tam není proto, že si kupuješ nové auto a ne olítanou ojetinu z bazáru s přetočeným tahometrem. Kdy máš jít na servisní kontrolu ti ukazuje palubní počítač, nevím jak u těhle dvou nákupních tašek, ale hladinu oleje dneska ukazuje každé slušné auto před nastartováním na pal. PC taky... Jediný důvod lézt do motoru je jen jeden, dolít vodu do ostřikovačů.
A nevybrat si auto jen kvůli chybějícím plynovým zpěrám kapoty motoru je stejná blbost jako koupit si auto jen proto, že má roletku místo plata kufru >😁
A nevybrat si auto jen kvůli chybějícím plynovým zpěrám kapoty motoru je stejná blbost jako koupit si auto jen proto, že má roletku místo plata kufru >😁
No u škůdky asi otevíráš kapotu každý týden abys něcio vyměnil, ale u Swiftu ani nevím jak motor vypadá :-!
Xawier
Nechci zbytečně rýpat do jinak výborného a hlavně perfektně zpracovaného srovnávacího testu, ale Fabia 1,2 TSI/63 kW má kombinovanou spotřebu 5,2 l/100km a Swift nádrž na 42l. Jinak díky za tento test! Ať už je názor čtenářů na tyto vozy jakýkoli... :yes:
bajos
Takže pro mnoho diskutujících bych chtěl vysvětlit proč turbo u takového motoru s takovým výkonem. Jde spíše o tzv. softturbo, které tam není až tak kvůli maximálnímu výkonu jako spíš o skvělém průběhu kroutícího momentu od nízkých otáček, tím se motor chová podstatně uživatelsky příjemněji než podobně výkonný atmosferický motor a o to jde. Není to jen o kilowatech. Další věc, hodnocení jízdních vlastností fabie na 17" kolech, když jimi testované vozidlo není vybaveno? Na foto jsou kola 16" pro někoho detail, ale podle mě věc, která tak trochu snižuje úroven recenze, když si redaktor ani neumí přečíst udaje z pneumatik... :-!
Pro představu to chápu tak že se TSI chová jako diesel ?
mikesh
"Milým překvapením je, že atmosférický motor umí běžně s TSI držet krok ve spotřebě. " - považovat za milé překvapení to, že atmo motor jede hůře a má současně stejnou či horší spotřebu než turbo motor je docela zvláštní 😄
Keď sa nad tým zamyslíš viac ako len povrchne, zistíš, že to logiku má. Pozri si napríklad sprevodovanie, aké otáčky točia oba motory pri 130ke. Fabia má takmer o 1000 ot. menej, čo je oveľa podstatnejší prínos k nižšej spotrebe ako technika motora. Naviac v teste neudávajú priemer za celý test, ale iba hodnoty pri 100/130 kmh. Tam s ohľadom na spomínané sprevodovanie logicky Fabia získava (i keď rozdiel aj tak nie je veľký: 7,1 vs. 7,3).
Keďže Swift je vysokootáčková atmosféra, ten výkon treba hľadať vo vyšších sférach, kde logicky rastie spotreba. Na druhej strane má potenciál jazdiť za minimum, ak budeš jazdiť dajme tomu do 3000 rpm. To samozrejme ale nevyužiješ ten potenciál.
Keďže Swift je vysokootáčková atmosféra, ten výkon treba hľadať vo vyšších sférach, kde logicky rastie spotreba. Na druhej strane má potenciál jazdiť za minimum, ak budeš jazdiť dajme tomu do 3000 rpm. To samozrejme ale nevyužiješ ten potenciál.
to je pravda ale na obycejne premistovani to lidickam staci a hlavne nema se co porouchat a ma clovek klid.
Pro mne je jasny vitez suzuki ale nekteri rozhodli jinak ....
Pro mne je jasny vitez suzuki ale nekteri rozhodli jinak ....
Kdyz se nad tim zamyslis jakkoliv zjistis, ze to logiku nema, cti jeste jednou - oni obdivuji slabsi motor s horsi dynamikou, ze zere stejne jako ten silnejsi s lepsi dynamikou. Co je na tom na pochvalu? Jasne ze oba motory maji jinou koncepci, ale podstatny je vysledek, ne co by kdyby protoze.....
No, to je sice pravda, ale auto se nekupuje jako houska, nestojí 1,50 a má nějaké další investice... Nevím kolik nových aut jsi kupoval, ale člověk si jo přepočítává a obává se investic, tady je TSI lepší po stránce jízdy, ale co servis?
Myslim, že jemu to nevysvětlíš.. Ma tušení, že zatím nic nikdy nekupoval.
Auto se nekupuje jako houska, spravny postreh, ale ze by v servisech staly fronty aut s TSI na vymenu turba jsem si nevsimnul. Pokud disponujes nejakou statistikou poruchovosti ji docela rad uvidim, samotneho me to zajima. Pokud zminujes nakup noveho auta tak tam mas spis vetsi jistotu ze se ti to nerozsype, protoze sam si ten motor nezprasis a samo od sebe (bez pricineni uzivatele) se turbo rozpada malokdy.
Ono si nikdy nic samo od sebe nerozpadne, na nic nefunguje amortizace, to je dnes vlastně neexistující pojem.
Chceš-li statistiky, Suzuki patřilo vždy ke špičce, TSI je zatím málo prodaných, resp. až čas ukáže. Prvních pár let 2,0 TDI PD taky vypadal hezky. Ta pravděpodobnost, že se ti nerosype turbo je u swiftu 100%, to je nepřekonatelné.
Samozřejmě, Suzuki není Škoda a Swift není Fábia, to bude největší problém celého auta.
Chceš-li statistiky, Suzuki patřilo vždy ke špičce, TSI je zatím málo prodaných, resp. až čas ukáže. Prvních pár let 2,0 TDI PD taky vypadal hezky. Ta pravděpodobnost, že se ti nerosype turbo je u swiftu 100%, to je nepřekonatelné.
Samozřejmě, Suzuki není Škoda a Swift není Fábia, to bude největší problém celého auta.
Rozpadnout se muze cokoliv, je jenom otazka kdy, otazka dimenzovani a dodrzeni postupu pri vyrobe. Soude podle tvych nazoru asi jezdis na zebrinaku, tam se toho muze pokazit minimum...
"Samozřejmě, Suzuki není Škoda a Swift není Fábia, to bude největší problém celého auta." - nejvetsim problémem je tvoje Škoda fobie, ja jsem resil motor, pokud by se jednalo o jinou dvojici aut, volil bych zase spis turbomotor.
"Samozřejmě, Suzuki není Škoda a Swift není Fábia, to bude největší problém celého auta." - nejvetsim problémem je tvoje Škoda fobie, ja jsem resil motor, pokud by se jednalo o jinou dvojici aut, volil bych zase spis turbomotor.
Swift NEMÁ horší dynamiku , viz.
[odkaz]
Právě probíha u TSI akce 24W6, při které se upravuje soft řídící jednotky tak aby nebyl příliš vysoký náběh krouťáku a nenamáhal se ubohý řetízek >😁
[odkaz]
Právě probíha u TSI akce 24W6, při které se upravuje soft řídící jednotky tak aby nebyl příliš vysoký náběh krouťáku a nenamáhal se ubohý řetízek >😁
cjoctavian
V zaverecnej tabulke uvadzate nespravny rozmer pneumatik pre Fabiu...Tato chyba sa opakuje pravidelne v roznych testoch ;-\
d.a.m.
Opět další pěkný článek na Auto.cz - líbí se mi tady! :yes😒br />
Fabia to v testu neměla vůbec jednoduché, neb soupeřem jí nebyl nikdo menší, než vítěz soutěže Auto roku 2011 v Japonsku.
Určitě bude hlavně záležet na osobních preferencích a sympatiích zákazníků.
U mě jednoznačně vyhrál Swift, a to právě z důvodů těch sympatií.
Fabia, ač jistě kvalitní a hodnotné auto, se mi totiž ani malinko...nelíbí... ;-\ , navíc v ní mívám (narozdíl od swiště předchozí generace) lehce klaustrofobický pocity a interiér působí mnohem stísněněji, než u swifta. O nepohodlí pro holenní kost řidiče ani nemluvě.
A co hlavně - nikdo zatím neví (a ani si netroufá odhadnout), co udělá s prťavými turbobenzíny pár let (a pár deseti/stotisíců km) provozu...osobně si myslím, že to nic pěknýho nebude 😢
Ale na druhou stranu - v zemi, kde je velikost kufru jedno z hlavních kritérií (někdy mi připadá, že jsme snad národ stěhováků >😁 ), nelze se 1. místu Fabie divit...
Fabia to v testu neměla vůbec jednoduché, neb soupeřem jí nebyl nikdo menší, než vítěz soutěže Auto roku 2011 v Japonsku.
Určitě bude hlavně záležet na osobních preferencích a sympatiích zákazníků.
U mě jednoznačně vyhrál Swift, a to právě z důvodů těch sympatií.
Fabia, ač jistě kvalitní a hodnotné auto, se mi totiž ani malinko...nelíbí... ;-\ , navíc v ní mívám (narozdíl od swiště předchozí generace) lehce klaustrofobický pocity a interiér působí mnohem stísněněji, než u swifta. O nepohodlí pro holenní kost řidiče ani nemluvě.
A co hlavně - nikdo zatím neví (a ani si netroufá odhadnout), co udělá s prťavými turbobenzíny pár let (a pár deseti/stotisíců km) provozu...osobně si myslím, že to nic pěknýho nebude 😢
Ale na druhou stranu - v zemi, kde je velikost kufru jedno z hlavních kritérií (někdy mi připadá, že jsme snad národ stěhováků >😁 ), nelze se 1. místu Fabie divit...
Pravda je taková, že houby záleží na tom, jestli test vyhrála Fabia nebo Swift. To třeba mě nechává úplně chladným. Moje sympatie jsou sice taky na straně Japončíků, ale kdyby proti Fábce postavili např. SX4 sedan, tak zaručeně budu velebit "dokonale vyvážené proporce Fabie II". >😒]
Test se mi velmi líbil a myslím, že zájemce ať už o Fabii nebo ještě spíš o Swifta se dozvěděl hodně podstatných věcí a záleží jen na něm, čemu přikládá větší důležitost. Kufr bych osobně úplně nezavrhoval >😁 , tady jde spíš o to, jestli zákazník kupuje Swifta jako dvojku do garáže nebo auto, co má zcela nahradit prohnilého Formana. >😒]
Klaním se kolego
Test se mi velmi líbil a myslím, že zájemce ať už o Fabii nebo ještě spíš o Swifta se dozvěděl hodně podstatných věcí a záleží jen na něm, čemu přikládá větší důležitost. Kufr bych osobně úplně nezavrhoval >😁 , tady jde spíš o to, jestli zákazník kupuje Swifta jako dvojku do garáže nebo auto, co má zcela nahradit prohnilého Formana. >😒]
Klaním se kolego
"...tady jde spíš o to, jestli zákazník kupuje Swifta jako dvojku do garáže nebo auto, co má zcela nahradit prohnilého Formana..."
-souhlas. Jen mám vážné obavy, že japonskej inženýr při vývoji Swifta zcela ignoroval možnost zakoupení jeho díla českým chalupářem! >😒]
On Swift, jak oba dobře víme, není primárně určen jako rodinné auto. V této filozofii mu embéčko se svou Fabií samozřejmě velmi úspěšně konkuruje.
Ale jako stylovka pro mladé, jako nákupní taška pro manželku, či jako auto "pro radost", Swift má IMO velmi málo konkurentů za podobný prachy :yes😒br />
O potencionálních starostech s downsizingem postiženými motory jsem se už zmínil, takže - i kdybych volil "jen" rozumem, šikmoočko by u mě vyhrál i v tomto >😒]
-souhlas. Jen mám vážné obavy, že japonskej inženýr při vývoji Swifta zcela ignoroval možnost zakoupení jeho díla českým chalupářem! >😒]
On Swift, jak oba dobře víme, není primárně určen jako rodinné auto. V této filozofii mu embéčko se svou Fabií samozřejmě velmi úspěšně konkuruje.
Ale jako stylovka pro mladé, jako nákupní taška pro manželku, či jako auto "pro radost", Swift má IMO velmi málo konkurentů za podobný prachy :yes😒br />
O potencionálních starostech s downsizingem postiženými motory jsem se už zmínil, takže - i kdybych volil "jen" rozumem, šikmoočko by u mě vyhrál i v tomto >😒]
swifter
Ten test mi připadá dost přikrášleny ve prospěch Fabie, třeba délka zadních sedáků. To snad ne. Jel jsem v obou vozech, ale Swift je prostě o generaci vpředu. Velmi elegantní a komfortní interiér, bohatá výbava - nechybí tempomat ani impulsní bezklíčové startování tlačítkem (v testu vůbec nezmíněno!), 7 bagů, 5* podle metodiky 2009, použití vysokopevnostní oceli na skelet, vynikající jízdní vlasnosti - máte pocit jako při počítačové hře - jen ukazujete volantem kamchcete jet a doslova si vychutnáváte perfektní stabilitu a tuhost skeletu. Točitý DualVVT táhlekontinuálně od 1500 do 6000, žádné díry ani umírání nad 5000, velmi příjemný nevtíravý lehce sportovní zvuk. Podlemě se sedí stejně vysoko jako ve Fabce,ale pocit je sportovnější a interiér vzdušnější.Je zvláštní že i když je dle testu ve Swiftu míňmísta nad předním sedadlem, mám zcela opačný pocit.Prostor vpředu lze směle srovnat s vozy C segmentu, vzadu je víc místa než např. v Meganu. Jedinou výhodou Fabky je kufr, jinak je bez šance.
Jenže ty jsi další co hodnotí podle svých pocitů a favoritů, jenže i když je fabia starší, tak těch plusů tam má taky dost. Jenže je to o tom, co chceš vidět a co ne. Podle mě to sjou soupeři naprosto reovnocenní.
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
swifter
"Kombinovaný režim v našem podání představoval u staršího Swift spotřebu paliva 6,1 l/100 km a u toho nového 5,2 l/100 km. S novým Swiftem jsme v obsazení řidičem a dvěma dalšími osobami také vydali na stokilometrovou cestu po silnicích 1. třídy. Dynamický jízdní styl vedl ke spotřebě 5,8 l/100 km, defenzivní jízda s rychlostmi důsledně v oblasti pod zákonnými limity pak znamenala 4,5 l/100 km. "
[odkaz]
Spotreba swiftu v článku: Svišť dospěl
Suzuki Swift - srovnání spotřeby
Odečtená spotřeba paliva..................................… Swift_1,2..---..Swift_1,3
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]................... 5,0 ..............5,5
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] ...................6,4...............7,3… />
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1] 2900 2800
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 3800 3700
Spotreba swiftu v tomto clanku😒br />
Odečtená spotřeba paliva (pal.počítač), 5. r.s. Swift
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 5,5
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 7,3
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 4000
Nechcem swifta nejak zastavat, ale divne ze v tomto testu je spotreba tesne nad Fabiou, a hodnoty spotreby su presne tie iste ako mal stary swift v horeuvedenom teste.Redaktory asi spatne prekopirovali hodnoty...
Spotreba swiftu v článku: Svišť dospěl
Suzuki Swift - srovnání spotřeby
Odečtená spotřeba paliva..................................… Swift_1,2..---..Swift_1,3
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km]................... 5,0 ..............5,5
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] ...................6,4...............7,3… />
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 100 km/h [min-1] 2900 2800
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 3800 3700
Spotreba swiftu v tomto clanku😒br />
Odečtená spotřeba paliva (pal.počítač), 5. r.s. Swift
Průměrná rychlost jízdy 100 km/h [l/100 km] 5,5
Průměrná rychlost jízdy 130 km/h [l/100 km] 7,3
Otáčky motoru při rychlosti jízdy 130 km/h [min-1] 4000
Nechcem swifta nejak zastavat, ale divne ze v tomto testu je spotreba tesne nad Fabiou, a hodnoty spotreby su presne tie iste ako mal stary swift v horeuvedenom teste.Redaktory asi spatne prekopirovali hodnoty...
pepezima
Vazeni,
dle meho nazoru je suzuki swift daleko lepsi volba oproti Fabii at uz s motorem 63 nebo 77Kw. Je sice fakt, ze co se tyce rychlosti bude Fabie pruznejsi, rychlejsi, bude dosahovat vetsi maximalni rychlost, ale to je asi tak vse. Fabia 2 generace je docela pekne auto, akorat nemohu pochopit, proc konstrukteri koncernu Skoda se rozhodli toto auto tak omezit. Koncept Fabie 2 generace je dobre, rozhodne lepsi design oproti te starsi, zajimavejsi motory. Ale jedno obrovske minus je to, ze ma nesmyslne uzky rozvor, coz vyrazne omezuje jizdni vlastnosti tohoto jinak dobreho auta. Toto se pak musi dohanet obutim 17 palcovych nizkoprofilovych pneu, coz vypada ponekud smesne dle meho nazoru. Clovek vidi uzke auto obute na balonech.. Co se tyce bezpecnosti pri jizde samotne, tak Fabia je mnohem mene bezpecna nez Swift - muze opet za to jeji nesmyslny uzky rozvor. Kdyby toto konstrukteri promysleli jiz od zacatku a trochu ji rozsirili, problem by byl odstranen. Oproti tomu VW polo 1.2 TSI 77 Kw to uz je jine kafe. Navic jeste jeden velku minus u teto Fabie. Udrzba turba stoji daleko vice penez nez atmosfery. Kdyz se poroucha turbo, tak je lepsi vymena celeho, nez li repase. Soucasti turba je take cerpadlo, vstrikovace atd atd.. Secteno podrzeno vyjde to na poradne penize, pokud clovek chce mit toto auto dlouhodobe. Co se tyce deklarovane spotreby. Benzin v turbu ma vetsi spotrebu oproti atmosfere. V clancich se objevuje tez, ze spotreba u turba zavisi hodne na stylu jizdy, coz je pravda u benzinu. Nafta je uspornejsi a dava mnohem vice prostoru v oblasti spotreby, nez benzin. Proto dle meho nazoru udaje o spotrebe Fabia vs Swift jsou v tomto pripade zavadejici. Spotreba Fabie muze byt v tomto pripade realna, ale chybny udaj je u Swiftu, ktery ma spotrebu nizsi. Nechci polemizovat, proc v tomto testu tomu tak je, ale asi mnoho lidi si domysli proc...
Shrnuto😒br />
Skoda Fabia 1.2TSI 63Kw, 77Kw
- uzsi rozchod kol, mene bezpecnosti pri jizde - nutno dohnat vetsimi 17palc koly - drazsi kola
- turbo - spotreba zavisi na stylu jizdy, v prumeru vyssi nez u 1.2 Swift
- servisni naklady - v pripade vymeny turba a souv.komponentu - VELMI VYSOKE NAKLADY
- jizdni vlastnosti - vyssi rychlost, sila motoru, horsi vlastnosti v zatackach
Suzuki Swift 1.2 69Kw
- vetsi rozchod kol - vynikajici vlastnosti ve vsech rezimech - neni nutno prikupovat drahe gumy
- vetsi vnitrni prostor
- vetsi bezpecnost
- motor 1.2 69Kw atmosfera, nizke provozni naklady, super vydrz, vykon, absence turba, spolehlivost
- servisni naklady - o dost levnejsi nezli u Fabie
V pripade prepocitanych rocnich servisnich nakladu, atmosfera ma vydrz v tomto, turbo jen omezenou. V momente kdy dojde na vymenu turba a komponentu se kompletne splachne veskera pocatecni uspora (jak benzin motor tak diesel) v najetych km a atmosfera se vyrovna, ne li predci u turbo motoru vetsiho obsahu.
Zaver.
Kdybych mel clanek o testu provedst ja, tak jednoznacne vitez tototo testu, v oblasti temer vsech parametru ( krome asi zavazadloveho prostoru )by vysel Suzuki Swift. Turbo motory jsou dobre, zalezi co clovek od auta ocekava, avsak velice nakladne. Predstava vysokovykonnych atmosferickych japonskych motoru, viz. Honda Integra Type R 1.8 , Honda Civic 1.6VTI,Honda Civic Type R, Toyota Celica 1.8 TS je pro mne daleko lakavejsi, hlavne spolehlivejsi a pro dolouholetou vizi uspornejsi zalezitost, nezli motory s turbem. Stejne je to i v tomto pripade.
Me srovnani s ostatnimi atmosferickymi motory s circa stejnymi vykony😒br />
Toyota Yaris 1.33 74 Kw - priliz tezke auto, vyssi spotreba
Mazda 2 1.3 63Kw - lehci auto, avsak vykonem nijak oslnujici,
Nissan Micra 1.2 59Kw - dobre auto, perfektni razeni, dobry pomer cena/kvalita,
Mitsubishi Colt 1.3 70Kw novejsi verze - dobry vykon, horsi razeni, vetsi spotreba.
Honda Jazz 1.2 57Kw - super motor, spotreba, vykon vsak neni oslnujici
Suzuki Swift 1.2 69Kw nejlepsi mozny pomer vykon, kvalita, spolehlivost
Zdravim
Pepe
dle meho nazoru je suzuki swift daleko lepsi volba oproti Fabii at uz s motorem 63 nebo 77Kw. Je sice fakt, ze co se tyce rychlosti bude Fabie pruznejsi, rychlejsi, bude dosahovat vetsi maximalni rychlost, ale to je asi tak vse. Fabia 2 generace je docela pekne auto, akorat nemohu pochopit, proc konstrukteri koncernu Skoda se rozhodli toto auto tak omezit. Koncept Fabie 2 generace je dobre, rozhodne lepsi design oproti te starsi, zajimavejsi motory. Ale jedno obrovske minus je to, ze ma nesmyslne uzky rozvor, coz vyrazne omezuje jizdni vlastnosti tohoto jinak dobreho auta. Toto se pak musi dohanet obutim 17 palcovych nizkoprofilovych pneu, coz vypada ponekud smesne dle meho nazoru. Clovek vidi uzke auto obute na balonech.. Co se tyce bezpecnosti pri jizde samotne, tak Fabia je mnohem mene bezpecna nez Swift - muze opet za to jeji nesmyslny uzky rozvor. Kdyby toto konstrukteri promysleli jiz od zacatku a trochu ji rozsirili, problem by byl odstranen. Oproti tomu VW polo 1.2 TSI 77 Kw to uz je jine kafe. Navic jeste jeden velku minus u teto Fabie. Udrzba turba stoji daleko vice penez nez atmosfery. Kdyz se poroucha turbo, tak je lepsi vymena celeho, nez li repase. Soucasti turba je take cerpadlo, vstrikovace atd atd.. Secteno podrzeno vyjde to na poradne penize, pokud clovek chce mit toto auto dlouhodobe. Co se tyce deklarovane spotreby. Benzin v turbu ma vetsi spotrebu oproti atmosfere. V clancich se objevuje tez, ze spotreba u turba zavisi hodne na stylu jizdy, coz je pravda u benzinu. Nafta je uspornejsi a dava mnohem vice prostoru v oblasti spotreby, nez benzin. Proto dle meho nazoru udaje o spotrebe Fabia vs Swift jsou v tomto pripade zavadejici. Spotreba Fabie muze byt v tomto pripade realna, ale chybny udaj je u Swiftu, ktery ma spotrebu nizsi. Nechci polemizovat, proc v tomto testu tomu tak je, ale asi mnoho lidi si domysli proc...
Shrnuto😒br />
Skoda Fabia 1.2TSI 63Kw, 77Kw
- uzsi rozchod kol, mene bezpecnosti pri jizde - nutno dohnat vetsimi 17palc koly - drazsi kola
- turbo - spotreba zavisi na stylu jizdy, v prumeru vyssi nez u 1.2 Swift
- servisni naklady - v pripade vymeny turba a souv.komponentu - VELMI VYSOKE NAKLADY
- jizdni vlastnosti - vyssi rychlost, sila motoru, horsi vlastnosti v zatackach
Suzuki Swift 1.2 69Kw
- vetsi rozchod kol - vynikajici vlastnosti ve vsech rezimech - neni nutno prikupovat drahe gumy
- vetsi vnitrni prostor
- vetsi bezpecnost
- motor 1.2 69Kw atmosfera, nizke provozni naklady, super vydrz, vykon, absence turba, spolehlivost
- servisni naklady - o dost levnejsi nezli u Fabie
V pripade prepocitanych rocnich servisnich nakladu, atmosfera ma vydrz v tomto, turbo jen omezenou. V momente kdy dojde na vymenu turba a komponentu se kompletne splachne veskera pocatecni uspora (jak benzin motor tak diesel) v najetych km a atmosfera se vyrovna, ne li predci u turbo motoru vetsiho obsahu.
Zaver.
Kdybych mel clanek o testu provedst ja, tak jednoznacne vitez tototo testu, v oblasti temer vsech parametru ( krome asi zavazadloveho prostoru )by vysel Suzuki Swift. Turbo motory jsou dobre, zalezi co clovek od auta ocekava, avsak velice nakladne. Predstava vysokovykonnych atmosferickych japonskych motoru, viz. Honda Integra Type R 1.8 , Honda Civic 1.6VTI,Honda Civic Type R, Toyota Celica 1.8 TS je pro mne daleko lakavejsi, hlavne spolehlivejsi a pro dolouholetou vizi uspornejsi zalezitost, nezli motory s turbem. Stejne je to i v tomto pripade.
Me srovnani s ostatnimi atmosferickymi motory s circa stejnymi vykony😒br />
Toyota Yaris 1.33 74 Kw - priliz tezke auto, vyssi spotreba
Mazda 2 1.3 63Kw - lehci auto, avsak vykonem nijak oslnujici,
Nissan Micra 1.2 59Kw - dobre auto, perfektni razeni, dobry pomer cena/kvalita,
Mitsubishi Colt 1.3 70Kw novejsi verze - dobry vykon, horsi razeni, vetsi spotreba.
Honda Jazz 1.2 57Kw - super motor, spotreba, vykon vsak neni oslnujici
Suzuki Swift 1.2 69Kw nejlepsi mozny pomer vykon, kvalita, spolehlivost
Zdravim
Pepe
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano, zrovna místo nad hlavou v zadní řadě sedadel je v autě kategorie supermini/mini, které má jezdit po městě v obsazení 1-2 osoby, hodně důležité >😁
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A co system Start/Stop, na to autor clanku zapomnel? BTW, s tou vybavou; chybi tam spousta veci, ktere jsou v cene GLX jako napriklad ztmavena zadni okna apod. coz tradicne Fabii vyhani do nesmyslnych financnich vysin 😉.
_MT_
Než se dostanu k otázce, tak si ještě odskočím. V mých očích vyhrál Swift. Beru čistě subjektivně. Jednak asi proto, že v 90% případů v městském prcku jezdím sám, ve zbylých 10% případů ve dvou, druhak asi proto, že kufr otevřu tak jednou týdně, abych do něj dal dva balíky neperlivé pramenité vody. No a jednodušší a lehčí atmosféra mi sedí do města víc, mrzet mě může maximálně absence moderního automatu.
Ale teď k otázce, ví tu někdo, jestli v modelovém roce 2010, nebo dokonce 2011 Škodovka odstranila tu super revoluční technickou vymoženost jménem odvádění dešťové vody podélnými nosníky? Neberte to jako provokaci, fakt by mě to zajímalo. Fábie vůbec nesleduji. Chtěl bych totiž vidět crash test takových 5 let staré Fábie II, která celý svůj "život" stála ve Spojeném Království na ulici.
Ale teď k otázce, ví tu někdo, jestli v modelovém roce 2010, nebo dokonce 2011 Škodovka odstranila tu super revoluční technickou vymoženost jménem odvádění dešťové vody podélnými nosníky? Neberte to jako provokaci, fakt by mě to zajímalo. Fábie vůbec nesleduji. Chtěl bych totiž vidět crash test takových 5 let staré Fábie II, která celý svůj "život" stála ve Spojeném Království na ulici.
Jarko
Pisal som mail redaktorovi a info o spotrebe Swifta je uz opravane. Hned sa na to lepsie pozera 😄
Pro spoustu kupcu duvod k zamysleni
Přesto je Suzuki hodně zajímavá volba, zejména pro sportovněji smýšlejícího kupujícího, co nepotřebuje velký kufr.
Je videt jak smyšlí japonska skola a evropska a myslim ze japonci jsou rozumnejsi neprosazuji pokrok za kazdou cenu a vyhru za kazdou cenu viz redakce..........
bylo jasne ze suzu nenechaji vyhrat...
Také tsi..no, ťah od nízkych otáčok je super vec, ale turbo je príliš drahá vec v takom aute..a keď sa človek pozrie, že to ide aj bez neho.
Ešte by som chcel vytiahnuť jednu citáciu: " Motor má sílu odpovídající atmosférické dvanáctistovce a ne šestnáctistovce (jako v případě 1,2 TSI)"
To je v mínusoch swiftu. Teraz by ma zaujímalo, ktorý benzínový motor v súčasnosti dosahuje výkon IBA 63 Kw? To už bude pár rôčkov..takže trochu nechápem.
ale chápem, že to bolo myslené na ten vyšší krútiaci moment
Nicméně tenhle novej motor jsem zatím nejel, ale pokud mohu soudit podle starší 1,3, tak ani v otázce pružnosti si není moc na co stěžovat, a to i při výrazném deficitu Nm. Maloobjemové atmosféry Suzuki prostě umí.
Jo je to nádhera celý den jezdit po městě a kvedlat si tam jak když vařím kaši.
To je sice hodně nadnesené, ale pokud to auto má jezdit podle tebe po městě, tak je mnohem lepší mít bud to automat, nebo aspon něco, co dokáže jet od 1500 do 5000 a nemusím pořád kvedlat.
Jako městký auto používám Jimnyho a právě spojení lehkého auta a malého, k práci ochotného atmo-benzíňáku z něj dělá auto, které nenudí. K tomu patří i častější řazení. A že mě to baví, o tom nepochybuj.
Chápu, že větší část městských jezdců bude preferovat tvůj výběr, to ale neznamená že ten můj je nějak divnej. 😄
Koho to obtěžuje, měl by si pořídit automat, turbem tohle rozhodně nezachráníš.
Spotřeba závisí na výkonu a také na velikosti točivého momentu (sice nižší otáčky,ale více vzduchu a také samozřejmě pro homogenní směs více paliva).Vliv otáček je minimální (zase rostoucí výkon,je třeba více vzduchu,více paliva),záleží na co je motor konstruován.
Nevím, proč vydáváš svůj názor za obecně platnou pravdu. Každopádně atmosférický benzíny, jak jistě chápeš, se od sebe dokážou dost výrazně lišit. Takže zatímco nejmenovanou šestnáctistovku, abys v nízkých otáčkách na kolenou prosil "Neumírej mi ještě" 😄 , tak třináctistovka od Suzuki mě vyveze z křižovatky, kde jsem byl nucen zpomalit téměř do stání, klidně na trojku, aniž by hrozilo, že každou chvíli vyletí kapotou ven.
Já tady nehodlám zpochybňovat nesporné výhody 1.2 TSI. Přesto si nemyslím, že budou muset u Suzuki k Swiftovi dodávat speciální rukavice, aby sis o šaltpáku neprodřel ruku. >😁