skonci 4ty za oktavkou hyundaiom a ceedom, par ludi to nerozdycha uz sa tesim ako tu bude o mesiac rusno >:D skoda len ze megane ho uz nestihne predbehnut ale o rok ma golff iste 5 miesto :-! haha
kia hyundai :yes: dorazte vsetkych drzim vam palce
Podle podílu nafty je zřejmé, že Octávky mají jiní zázníci než zbytek. U ostatních se jde po ceně, ale octávka slouží jako plnohodnotné auto pro rodinu nebo firmu, kde si lidi připlatí už motor a mají skoroPassata.
Vtip v zaveru roku... skoropassat >:D V okoli mam hoooodne lidi, kamaradu, dokonce i nekterych clenu rodiny, kteri maji Octavky v nafte... ti kdo maji sluzebni - tam je to jasne, zbytek jezdi olitane bazarovky... zavarem bych si dovolil rict (na zaklade soukrome studie :-) ), ze drtiva vetsina Octavkaru "vlastniku - fyzickych osob" jezdi bazarovkach. Cili na prodane kusy nemaji absolutne zadny vliv... firmy - to je ono :-):yes:
Tvůj pohled je zkreslený tím, koho znáš, případně s kým se stýkáš (kbk). Majitelé Octávek , která znám já, je mají v naprosté většině soukromě a koupené jako nové, obvykle ne poprvé...
Takže dělat si soukromé statstiky především podle svého okolí může být velmi zavádějící... :-O;-)
Jasne ze je to zkreslene ;-) je to prece statistika/průzkum a ten se dela jen z maleho vzorku lidi ;-) Samozrejme je jasne ze v Praze bude pomer kupujicich (fyzickych osob) novych Octavek jistojiste vetsi, nez napr. v Moravskoslezkem kraji ;-)
Chtel jsem tim poukazat na to, ze obecne cislo v teto tabulce prodejnosti modelu nehovori o realnych prodejich fyzickym (nepodnikajicim) osobam... pokud nejaka takova tabulka existuje - sem s ni :-)
Jde o to, ze pokud je White Label vlastnikem GTI - coz je, tak se pravdepodobne pohybuje mezi lidmi stejneho socialniho statusu, kde je s velkou pravdepodobnosti prumerny plat vyssi, nez ten udavany statem - a to treba i vyrazne. Ja pochazim puvodne z Kutnohorskeho okresu... a tam psenka nekvete ani vzdelancum (koneckoncu proto se tam vracim jen na navstevy, ze?), cili koupeschopnost lidi nove, vybavene Skodovky v nafte je ta tam... snad jen v tom bazaru. Specialitou meho rodiste je vyssi vyskyt jetych Audi a BMW vyrazne ovlivneny mladymi kupci z rad zamestnancu armady :-)
Jedina spravna tabulka by byla ta, rozdelena na okresy a dale delena na nafta/benzin a fyzicka/pravnicka osoba.
Takova tabulka by byla i socialnim pruzkumem danych lokalit... ;-)
Ani profesionální statistika není pochopitelně úplně dokonalá, ale ta "osobní", jen podle "okolí" jednoho člověka, je na tom s případnou objektivní výpovědní hodnotou ještě mnohem hůř...
Veta "Octavky maji jini zakaznici nez zbytek" je skutecne z velky casti pravdiva a realite odpovida i zduvodneni, ktery nabizis. Podil nafty nas neomylne smeruje do vod fleetovych prodeju, coz na rozdil od mnohych jinych nevnimam ani v nejmensim jako negativum, nybrz jako projev duvery tech nejnarocnejsich zakazniku. A pricinou je opravdu zasadne jiny "spolecensky status" oktavky, nez jaky maji jeji tridni konkurenti, at uz se to nekomu libi nebo ne. Vetsina lidi v CR zkratka oktavku vidi jednou nohou ve stredni tride, coz ji spolu s dustojnymi proporcemi, vysokou kvalitou materialu a dilenskyho zpracovani, velkorysou priplatkovou vybavou a v neposledni rade idealnimi karosarskymi variantami cini univerzalnim firemnim autem. Ja kazdopadne prodejum oktavky tleskam a doufam, ze ji to vydrzi. :yes:
Některým ctěným diskutérům připomínám jejich obligátní klišé, kterými tady obvykle argume ntují :
1. Velké číslo Oktávie tvoří pouze fleetové prodeje, které jsou nevýhodné, ale prodejci škodovky uplácejí za nákup zodpovědné pracovníky, ti ostatní se chovají fér a radši trpí nižší prodejem, než aby se uchýlili k podobným špianvostem. Místo slova Oktávie doporučuje použít slovo Ochcávka, Škoda změnit na škodofka....
2. Golf je úplně v háji, je to zřejmé z jeho postavení, takové nudné auto si kupují přece jenom důchodci a ti už asi došli, tak klesá a klesá a behem dvou tří měsíců bude v žebříčku nahrazen AR Guillietou. Navíc Golf je předražený a nekvalitní, doporučuji zapojit názvy jako Vlkohrad a Xindlvágn a hlavně nezapomenout připomenout Hitlera a Goebelse.
3. Focus je tak vysoko prostě hlavně proto, že ten nastupující je tak ohavný, že so ho nikdo nekoupí, takže fordisté se rychle předzásobují.
4. Nejlepší auto na trhu je Dacie Logan. Je nejlevnější a přitom je jako hrom - tedy veliká. V přepočtu váha/cena je její kilogramová cena nejnižší, to je ten základní údaj vypovídající o celkové úrovni vozidla. Čím je tento ukazatel menší, tím je kvalita, design, užitné vlastnosti vozidla a vše ostatní lepší a vyšší....
5. Výrobky firmy Rendlík a syn by Evropská unie měla už dávno zakázat. Jistě by se to podařilo, ale všichni se bojí nového Napoleona - Sarkozyho. Nicméně tohle je jediná cesta, jak zastavit hromadění nepojízdných renaultů všech typů na našich silnicích.
6. Korejci znovu a znovu (a to i na našem sociaismem deformovaném piditrhu, jak píšou znalci) dokazují, že na to prostě nemají. Holt lambo je lambo a to v tý Žilně nebo Nošovicích ne a ne vyrobit. Ukazuje se, jak jsou strašně neúspěšní - místo aby už měli obsazeno tak 70% třeba v této třídě, tak jsou jenom třetí a čtvrtí s pár stovkami kusů....ha ha jednoznačný příznak nastávajícího krachu.
7. lidi furt nepochopili, že v dané kategorii je už cca čtyři roky nejlepším autem Fiat Bravo. Ten měl přece nahradit v celoevropském měřítku Golfa. Měl být zrovna v tomhle žebříčku už pár let první, Tak sakra jak to, že je tedy s třiceti kousky až bůhví kde?
8. Ukazuje se raketový nastup AR Guilliety. Teď to jsou desítky kusů, v prosinci to budou stovky a příští měsíce už tisíce. Těch osm Scciroců jsou zásadně auta, co si museli koupit dealeři a teď jim stojí zaprášené v showroomech.
A tak dále a tak dále, třeba jsme na něco (a někoho) zapomněl, doufám, že se objeví nějaká ta nová perla.
Včera jsem zrovna viděl stříbrnou (naleštěnou) a zatím rozhodně "nejhorší" barva na tohle auto (z těch které jsem zatím viděl)..., i když ten přední výraz je prostě (mírně řečeno) divný v každé barvě (ve tmavé je to přece jen únosnější) a dělá to auto zbytečně (negativně) výstřední. Předek měl být spíš ve stylu AR 159, design by pak byl na AR víc klasický a nebyl tak "konfliktní". Většina solventních zákazníků se "pere" už s předsudky ohledně kvality, logicky pocházející z minulosti, a k tomu ještě musí překousnout i ten podivně výstřední předek...
Souhlas, navíc mnohdy existujou i názory opačně "vyhraněnéí", viz korejci hned v prvním příspěvku této diskuse. A hlavně se pod českými čísly diskutuje mnohem zásadněji, než pod těmi evropskými, což je při podílu českého trhu (na evropském) docela komické... ;-)
S počty prodaných kusů ČR/EU se nakládá "jak kdy" (podle aktuálních výsledků). Jednou je trh ČR svou velikostí nesměrodatný a je nutné nakouknout do EU a někdy je to naopak středobod vesmíru... >:D
Hezké :-) ...
1. To si zase moc nemyslím, prostě pro spoustu lidí v ČR je das Auto Škoda Octavie. Pokud můžu posoudit na základě své zkušenosti s fleetovým prodejem, jsou daleko více vstřícní ve Fordu, Oplu nebo VW ... na druhou stranu jsem si poměrně jistý, že každý z kluků jezdících v VW Golf 1,6 (teď možná nově 1,2 TSI) nebo Focusu by bral oktávku byť v základu ...
2. Golf je auto pro fleet nebo individualisty .... pro mě osobně je to výborné auto a mám ho hodně rád
3. Focus je zase fleet a dobrá cena ... 1,6, která má všechno, co normální člověk potřebuje a není zohyzděna nějakou idiocií jako černá zrcátka za 300 ...
4. Žiju už 8 měsíců v Rumunsku a tady je Dacie doma ... pro ně je Dacie Logan to samé jako Škoda Octavia, jenom méně "nacukrovaná" ... snem každého Rumuna je VW Passat :-)
5. Renault - tady nemám žádný komentář, prostě nemám k této značce žádný vztah ...
6. Korejci - no asi to nebudou špatná auta, když se jich prodává tolik a ne každý chce nebo má peníze (chce dát) na Octavii
7. a 8. Italové mi nic neříkají, Sciro je asi spíš pro mladé kluky
Upřímně řečeno jsem hrdý na to, že jsem Čech a jsem rád, že vyvíjíme a děláme dobrá auta, i když škodovkama nejezdím, protože jezdím tím, co mi dají ...
Ještě si zapoměl na:
"... je jedno, jaké auto koupíš, protože to není Golf. Golf, Gé, Gé jako guru. Ikona, jež nemá v popisu cenové podbízení a akční sleva je pouze cenový jemnocit VW, protože přeci každý její zákazník ví, že za nižší střední musíš vyklopit půl milionu, jinak hraješ švorcligu. Jo a nezapomeň, místo parkovacích senzorů si ve výbavě zaškrtni vonící stromeček, protože senzory jsou pro baby..."
No, někomu hořkne, jinému sládne, někomu lezou voříšky do stoliček, jinej má chilli pálení až v konečníku. Padni komu padni, ráno moudřejší garáže, kdo jinému garáž kopá, sám do ní padá.
Tak jdeme na to. Centrální tabulka bobtná a nabývá postupně charakteru nepřehledného garážového perkeltu, takže to trochu zprůhledněme -
Centrem zájmu jsou samozřejmě dvě tabulky - čistý, cenovým jemnocitem definovaný mainstrem (včetně supermainstreamu) a svět diamantových kompaktních kovbojů. Jako nejlepší hatchback z toho (ostatně jako v celé Itálii i v celé Evropě) vychází GOLF, VOLKSWAGEN GOLF. Jedničkou diamantu je pak AUDI A3.
Překvapení? Nikoliv, od té doby, co má ježíšek Passata se já osobně nedivím už vůbec ničemu.
Číslem měsíce je číslo 2.463. Ano ano, Škoda OCTAVIA. Neboť to nejlepší, co tu můžeš udělat je, si pořídit ereso nebo scouta. Nevěříš? Vyzkoušej.
Máš tam chybu, v tabulce výprodej ti chybí Golf. Nejstarší model v celé tabulce. Současná faceliftovaná verze z roku 2003. Oprav to, takhle ti to zbytečně snižuje kredit. ;-) >:D
podla mna ho tazko zapuieklo z tej cokoladky:) Inak to poradie svedci skor o celkovom pomere cena-uzitocnost, a jednoznacne ta octavka tam je pravom v tomto.. :yes:
A1 má dva hlavní problémy, jednak je ta cena (vzhledem k tomu co v ní dostanu) přehnaná (prakticky srovnatelná s A3) a potom je velká chyba že ten "hliníkový oblouk" (z profilu) nemají všechny A1ičky sériově. Bez něj vypadá moc obyčejně a v kombinaci s běžmým rozměrem/designem kol až lacině (vzhledem k ceně)...
P.S. ...a kdo si za tuhle cenu koupí A1, po příchodu zcela nové generace A3?
Když se podívám o měsíc zpátky, tak tady bylo křiku, když Giulietta nevyhrála COTY. Ale když přijde na prodeje, tak po nejhezčím autě ve třídě s nejlepšími jízdními vlastnostmi a motory neštěkne ani pes...
Tys to nepochopil. Alfa je pro nadšence, kterým bije v hrudi Cuore Sportivo. Alfa je pro fajnšmekry, kteří mají patent na posuzování designu. A hlavně, Alfa nechce být žádnou masovkou a proto by jí velké prodeje byly spíše na obtíž....
Chci ty fanoušky vidět, až ty jejich vysněné exkluzivní nízké prodeje přivedou Alfu do náruče (třeba) VW. A nebo neumožní vývoj něčeho s opravdu cuore sportivo.
Tak ty jsi taky ze všech nejhezčí, píšeš nejlepší příspěvky, máš vždycky pravdu a přesto, v porovnání s takovým GTI, tady na diskusi po tobě neštěkne ani pes ;-)
Sice jsi to myslel ironicky, ale aniž by sis to uvědomil, tak jsi tady poprvé napsal něco pravdivýho a smysluplnýho...alespoň v první polovině tvého příspěvku ;-)
" Docela komické jsou ty "zásadní" závěry, které tu někteří z těch malých českých čísel dělají, např. vůči značkám/typům jako takovým." - jen jsem dal větší čísla pro větší závěry. :-O