Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota zaplatí 10 mil. dolarů pozůstalým po havárii vozu

Japonská automobilka zaplatí v rámci mimosoudního vyrovnání 10 milionů dolarů (více než 190 mil. Kč) pozůstalým, jejichž rodinní příslušníci loni v srpnu zahynuli při nehodě vozu Lexus ES 350.
Zpět na článek
25. 12. 2010 17:36
neregistrovaný "RayBan"
26. 12. 2010 04:08
neregistrovaný "RayBan"
25. 12. 2010 20:48
neregistrovaný "RayBan"
26. 12. 2010 04:10
neregistrovaný "RayBan"
26. 12. 2010 12:12
neregistrovaný "RayBan"
26. 12. 2010 13:50
25. 12. 2010 17:05
Brzdy vraj nefungovali...
Zaujímavé, že tomuto aspektu sa v článkoch, čo som čítal, nikto podrobnejšie nevenoval... A akú súvislosť má plynový pedál, nevracajúci sa do pôvodnej polohy, a funkčnosť bŕzd, to fakt netuším...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "RayBan"
25. 12. 2010 17:36
Re: Brzdy vraj nefungovali...
Napadlo mě otočit klíčkem nebo botou podebrat pedál, ale kdo ví jak to bylo. Pravda je, že se chyba s pedály nezjistila, jen došlo ke klasickému honu na čarodějnice.
25. 12. 2010 22:15
Re: Brzdy vraj nefungovali...
RayBane, svou dosavadní osobní garážovou zkušenost, redukovanou na doslovné autovraky, nemůžeš přece přenášet na vozy Lexus. Stalo se to, že se vozidlu zasekl plynový pedál, což bylo příčinou smrtelné nehody, za kterou (mimosoudně) vyplatí Lexus pozůstalým částku, kterou ty si neumíš představit nejen na kontě, ale ani napsanou na papíře...

V důsledku předmětných zjištění svolávala Toyota po světě milióny aut ke kontrole. Možná tě měli zaměstnat ve vrátnici, ty bys jim to vyřešil s přehledem...

P.S. Tvůj blábol s botou (evidentně inspirovaný lankem od karburátoru) letí šupem do Zlatého ventilku. A nezapomeň to napsat do Toyoty, ať tu "botu" zakomponujou do manuálů...
25. 12. 2010 22:31
Re: Brzdy vraj nefungovali...
Momentálne blábolíš ty. Toyota neplatí kvôli oprávnenosti amerických sťažností, ale kvôli reputácii svojej povesti.
Alebo si tiež z tých, čo nedokážu zastaviť, ak sa im náhodou zasekne plynový pedál o koberec...?
25. 12. 2010 22:36
Re: Brzdy vraj nefungovali...
Asi jsi přebral borovičku, pokud se domníváš, že reputaci si napraví odškodněním, dej se na charitu. Jedná se o konkrétní případ, který je řešen věcně, nikoliv podle pohádky o Janošíkovi.
Avatar - Falco
25. 12. 2010 22:44
Re: Brzdy vraj nefungovali...
Přesně tak :yes:
26. 12. 2010 15:38
Re: Brzdy vraj nefungovali...
Tak mi to vecne vysvetli, ako je možné, že auto kvôli zaseknutému pedálu plynu nie je možné zastaviť.
neregistrovaný "RayBan"
26. 12. 2010 04:08
Re: Brzdy vraj nefungovali...
Vidím, že 24.prosince u tebe pod prázdným kanystrem letos nebyl ani ten plakát, natož tónovaný Primalex, máme se zase celý rok na co těšit ... >:D
26. 12. 2010 12:32
Re: Brzdy vraj nefungovali...
Také by mě zajímalo, co vyšetřovatelé zjistili ohledně brzd. Zaseknutý plynový pedál objasnili (kobereček z jiného modelu), ale o brzdách v článku ani ň.
25. 12. 2010 17:41
nejde mi do hlavy
I kdyz je auto pod plynem, melo by se dat s prehledem alespon jednou zabrzdit. Jde taky vypnout klicek zapalovani, dat tam neutral..
Tam pisou, ze byla silnejsi rohozka. Jestli je to tim, ze se pedal kousnul o ni a nic jinyho, kejhak bych si nejak zachranil.
Zlaty manualy se spojkama.
Napada me bezpecnostni reseni- k automatu davat nouzovy pedal spojky a hotovo.
Rozbalit vlákno
18
25. 12. 2010 17:58
Re: nejde mi do hlavy
Přesně jak píšeš,rohož větších rozměrů určená do jiného vozidla,proto soud povolil vymáhání škody na prodejci vozidla.
Kdo ví jak to přesně je,ale to zrychlení na 190km\hod není v okamžiku a je velmi pravděpodobné,že se dá něco dělat.V každém autě musí být brzdy natolik silné,aby dokázaly zastavit vozidlo,vypnout zapalování...
25. 12. 2010 18:13
Re: nejde mi do hlavy
Jeste je mozny, ze ten pujcenej lexus mel bezklickovej pristup a zapalovani a elektronickou rucku. To by kapku komlikovalo situaci, nicmene dalo by se prepnout automatiku do polohy 1 a pak to nak zastavit.
25. 12. 2010 18:40
Re: nejde mi do hlavy
I pokud má auto bezklíčový přístup, tudíž startování tlačítkem, tak se dá motor za jízdy vypnout, podržením tlačítka (cca 5 s). Ale je mi nicméně záhadou, že údajně nefungovaly brzdy. Nedávno po této události jsem totiž viděl test, kde testovali všechny Toyoty v automatu. Rozjeli je a drželi pod plným plynem a pak začali brzdit, všechny bez problému zastavili...
Avatar - white label
25. 12. 2010 20:36
Re: nejde mi do hlavy
Automat má v tomto ohledu místo "spojky" brzdu, i když ta spojkový pedál přímo nenahrazuje. Navíc není problém běžně u automatu vyřadit na "N", teda pokud je v pořádku...
25. 12. 2010 21:54
Re: nejde mi do hlavy
To me taky napadlo.. Spis to vypada na paniku/blbost amika + neznalost pujcenyho auta. Neco prece muselo u novyho auta fungovat s trochou zdravyho rozumu.
Edit: Es 350 ma 270 koni. 270 koni z pujcovny- to se zasekne plyn o podlahu jedna dve. Smula, ze nejel sam.
Avatar - gld
25. 12. 2010 21:27
Re: nejde mi do hlavy
už to tu raz bolo, ale kto by to minul:

[odkaz]

Snáď každý si spraví obrázok, že vodič rodinky v lexuse (mať rozum) mohol určite zastaviť vozidlo aj keby sa mu zasekol plynový pedál na doraz.
Avatar - white label
25. 12. 2010 22:26
Re: nejde mi do hlavy
Ale na tísňové volání bylo jasně nahlášeno, že nefungují brzdy, první co každý řidič v takové situaci logicky udělá, je "dupnutí" na brzdový pedál..., to že stihli zavolat i na tísňovou linku je jasný důkaz toho, že čas něco zkusit udělat měli..
Já bych to sice extrémně nezveličoval, ale v žádném případě ani nebagatelizoval, pokud je Toyota ochotna dát tak velkou částku mimosoudně, zcela kosher to nebude...
25. 12. 2010 22:35
Re: nejde mi do hlavy
Dupol na brzdu, nešla, a zbytok času premrhal telefonátom...namiesto toho, aby niečo robil, hoci vypol motor alebo preradil na neutrál, ako sa už vyššie píše.
V každom prípade za volantom sedel nemysliaci tvor, nie vodič.
25. 12. 2010 22:44
Re: nejde mi do hlavy
sak se pise ze za volantel byl polda, tedy to co pises v posledni vete
Avatar - white label
25. 12. 2010 22:47
Re: nejde mi do hlavy
Jak víš tak jistě, že mu na té lince neporadili vyřadit třeba na "N", nebo to, že se o to nepokusil, když měli i čas tam zavolat...?
Z toho co nevím, nedělám "jasné" závěry, padni komu padni, presumce neviny, nejen pro Toyotu, ale i pro oběti té nehody...
26. 12. 2010 20:47
Re: nejde mi do hlavy
Opieram sa hlavne o to, že za prvé nič viac o tých vraj nefungujúcich brzdách nepíšu, a vlastne nepíšu nič viac, žiadne informácie. A za druhé, už bolo dosť pokusov na úto tému s rôznymi autami Toyota (neviem, či aj Lexus, možno), a pokiaľ viem, všetky autá do jedného bolo možné zastaviť, a nie iba jedným spôsobom. Za tretie, trochu technik tiež som, a možnosť, že by zlyhali všetky možnosti zastavenia práve v danej chvíli, je absurdná.
Ostáva len jedna možnosť - dotyčný za volantom spanikáril. A človeka v takom stave po telefóne ťažko umravníš, aby robil čo, mu poradíš. V tomto vidím nebezpečenstvo dnešnej doby - do áut sa pchá stále viac elektroniky, bezpečnostných systémov, pomocníkov, asistentov - a ľudia za volantom sú stále blbší a blbší. O technike, ktorú používajú a ovládajú vedia, čoraz menej, spoliehajú na elektroniku, a keď sa niečo pokašle, nemajú šajn, čo ako vlastne funguje, a ako by si mohli pomôcť. Sú bezmocní, a tak to potom dopadá.
Vieš ako jeden môj známy robil americký vodičák? Zaplatil taxu, dostal žetón, a sadol k terminálu. Ten mu naservíroval otázky z cestnej premávky, naťukal odpovede, a z mašinky vypadol papierik o absolvovaní. S tým šiel na skúšobnú jazdu (asi 5 km), a následne na to si počkal na vydanie vodičáku. Celé to trvalo jeden deň. Tak čo sa potom čudujeme...
Avatar - white label
26. 12. 2010 20:52
Re: nejde mi do hlavy
Nevím sice přesně jak se v USA dělají řidičáky, ale navíc to byl policista, tak by snad něco málo o řízení auta vědět mohl..., a že by zapomněl jak se brzdí, se mi nechce věřit už vůbec... ;-)
26. 12. 2010 21:41
Re: nejde mi do hlavy
Tak neviem, je možné že máš pravdu a teda že bol policajt, a preto snáď niečo málo o riadení auta vedieť mohol a snáď nezabudol brzdiť - a zároveň že v aute naraz v tú istú chvíľu zlyhalo úplne všetko, čo mohlo auto zastaviť? Trochu postavené na hlavu... Funkcia policajta nie je istotou vedomostí, a zachovania si chladnej hlav v kritickej situácii...
Kým niekto riadne nevysvetlí a fakticky nepodloží, čo presne sa tam stalo, budem tendenčný a pripisovať podstatnú časť viny za nešťastie ľudskému faktoru, nie komplexnému zlyhaniu techniky.
Avatar - gld
25. 12. 2010 23:05
Re: nejde mi do hlavy
Tak ale to nebude o zaseknutom pedáli alebo pokrčenom koberčeku..ak naozaj dupal na brzdu a nebrzdilo- tak tam bude niečo iné ako koberček z iného typu auta..
Avatar - white label
25. 12. 2010 23:15
Re: nejde mi do hlavy
To bych taky řekl, za pokrčený neoriginální kobereček by asi žádná automobilka tak nesolila už mimosoudně..., naopak by si velmi jasně bránila svou nevinu, ta částka je i určitá forma uznání chyby automobilky a nejen samotné půjčovny aut...
26. 12. 2010 21:42
Re: nejde mi do hlavy
Lenže tu nejde o koberčeky... odľa mňa by v prípade takejto medializácie postupovala rovnako, aj keby vodičovi iba stŕpla noha a nemohol ju dať dole z plynu a stlačiť brzdu - čo sa mi zdá, mimochodom, pravdepodobnejšie ako to, že sa auto nedalo zastaviť. ;-)
26. 12. 2010 12:11
Re: nejde mi do hlavy
To odškodné má jasný důvod. Čím déle se o tom mluví, tím hůře pro Toyotu. I kdyby měli zaplatit 500 milionů $ na odškodných, hlavně ať je to co nejdříve pryč. Nezáleží vůbec na tom, kdo má pravdu.

Víš co všechno by muselo být s tím autem špatně, aby nešlo zastavit? Zaseknutý pedál, nefungující brzdy, nefungující převodovka, v háji startování, nebo dokonce celá řídící jednotka a v daném úseku chybějící svodidla. Až tehdy bys měl slušný problém. Pokud by fungovalo ESP, tak bys pořád měl dokázat citelně zpomalit a řízeně se vybourat. A když chybí ta svodidla, mohlo by být lepší sjet ze silnice. Zkrátka kromě motoru by se to auto muselo za jízdy skoro celé rozpadnout, včetně řízení, aby bylo skutečně nezastavitelné. Tisíckrát pravděpodobnější je, že se ti auto samovolně vznítí za jízdy. A kolikrát se tohle stalo?

Známému ve 200 km/h na dálnici v levém pruhu bouchlo přední kolo, auto plné (4 lidi plus zavazadla) a zastavil. Nikdo neměl ani škrábnutí, dokonce tím nezpůsobil ani nehodu, nezpanikařil a auto si udržel pod kontrolou. Je to vždy o řidiči. To je v mých očích opravdu výkon.

BTW, ten telefonát byl prý několik vteřin před tím, než zemřeli, tak to jim toho asi moc neporadili... U nás se říká "Za blbost se platí." Někdy hold i ta nejvyšší cena.
25. 12. 2010 20:40
Kouzlo jménem odškodnění
jistě je hrozná ta tragédie rodiny, ale celé je to nějak "nalevačku". vůz neustále zrychluje - nelze vypnout zapalování.... nelze vyrvat kabely zpod přístrojovky a přerušit okruh. nelze brzdit? nelze udělat prasárnu a hodit na automatu R? Zničit tak měnič? či řetěz? ani opřít auto o svodidla a drhnout? Já vím, po bitvě je každý generál, ale celá ta aféra kolem Toyoty je jedna velká bublina s mnoha neznámými..... a jednou známou - bude to stát kupu peněz....
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "RayBan"
25. 12. 2010 20:48
Re: Kouzlo jménem odškodnění
nejlépe do federálního rozpočtu >:D
25. 12. 2010 20:53
Re: Kouzlo jménem odškodnění
of course - ne cruise - course ;-) :yes:
Avatar - Falco
25. 12. 2010 22:50
Re: Kouzlo jménem odškodnění
" vyrvat kabely zpod přístrojovky a přerušit okruh"

To snad nemůžeš myslet vážně?
26. 12. 2010 11:33
Re: Kouzlo jménem odškodnění
zoufalý lidé dělají zoufalé věci - pokud pojedeš s celou rodinou v autě - a to "bude nekontrolovaně zrychlovat" - měl by jsi zkusit všechno - včetně zpívání internacionály, pokud by to pomohlo. Zkrátka cokoliv.....jo a ještě jedna pro tebe - třeba nahmátnout pojistkovku - nevím, kde v lexusu je - a vyrvat všechny pojistky...... A ne jen držet volant ..... Ostatně já osobně nevěřím tomu, že nefungovala brzda na tom autě - vždycky když zmáčkneš brzdu - i pod plynem - zkoušel jsem to na svém autě jenom jednou - tak to zkrátka brzdí...... a jednou - vlastní blbostí - jsem ve skluzu hodin R za dopředné jízdy - sešlápl jsem brzdu - hodil R - a šlápl na plyn......
Avatar - Falco
26. 12. 2010 19:17
Re: Kouzlo jménem odškodnění
Samozřejmě, že by se mělo zkusit všechno, ale nedokážu si představit jak se dostaneš k elektrice pod přístrojovkou, tedy pokud nemáš Š 120.
26. 12. 2010 20:46
Re: Kouzlo jménem odškodnění
v tomhle máš pravdu - jestli je to tam na tlačítko- tak určitě žádné svazky pod volantem nepovedou......Vzít cokoliv, rozmlátit tlačítko - zkratovat - ví bůh, co by se stalo - ono po bitvě je fakt každý chytrý, jak rádio. Ono stačí, jak člověka překvapí, když mu to poskočí v křižovatce....
Je to daň technice, ale nedám dopustit na mechanickou ručku - lanko - pakny - zatáhneš a brzdíš - alespoň na zadek......Zkrátka hloupá souhra náhod - zpanikařil, nevěděl, nehoda...... každý by měl mít alespoň základní znalosti o autě, do kterého sedá.........
26. 12. 2010 21:44
Re: Kouzlo jménem odškodnění
Presne. :yes:
25. 12. 2010 22:47
vsichni vime proc to tak je
proste proto aby mela Toyota alias Lexus v USA problemy a dostali tak sanci "domaci" automobilky :-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - white label
25. 12. 2010 22:52
Re: vsichni vime proc to tak je
...a ten americký policista byl vlastně takový vlastenecký kamikaze, který se obětoval právě pro ty domácí automobilky... 8-s
Avatar - gld
25. 12. 2010 23:06
Re: vsichni vime proc to tak je
možno len náhodný blb..o ostatné sa postarajú médiá a pr "veľkej trojky" :-!
Avatar - Falco
25. 12. 2010 23:20
Re: vsichni vime proc to tak je
>:D samozřejmě
Avatar - white label
25. 12. 2010 23:43
Re: vsichni vime proc to tak je
Jasně, já úplně zapomněl jací jsou amíci extrémní vlastenci, nejvíc v určitých amerických (dojemně vlasteneckých) filmech... ;-)
Avatar - Falco
25. 12. 2010 23:19
Re: vsichni vime proc to tak je
Zcela jistě jde o spiknutí tajné židovské automobilové organizace nebo dokonce mimozemské civilizace!
neregistrovaný "RayBan"
26. 12. 2010 04:10
Re: vsichni vime proc to tak je
Já tomu věřím, mají to natrénováno od roku 2001.
26. 12. 2010 11:22
Re: vsichni vime proc to tak je
jen doplnim, nejde oto ze se zrovna stala nejaka nehoda s Lexusem, ale oto jak je zmedializovana, nehody se v USA stavaj snad kazdou minutu a denne jich budou smrtelnych desitky, mozna stovky a to s ruznejma znackama aut

tohle je proste jen vytecna prilezitost jak pomoci "domacim automobilkam", staci si vybrat nehodu "zahranicniho" auta, poradne to zmedializovat, k tomu nabalit medialne par starsich problemu dane znacky a hnedle je z toho gigantyckej problem kde zakaznici samozdrejme funguji jako bezne stado a jako stado hromadne prechazi ke konkurenci, a jedine co k tomu staci je balik penez pro partu novinaru z nejakych hodne ctenych platku :-!

vsichni vime jaky idiotsky kauzy se v USA muzou stat, a jak se tam spoleha prave na media jako jedinecnou a bezvadne ucinnou zbran v techto kauzach
26. 12. 2010 11:30
Re: vsichni vime proc to tak je
:yes: Media,výběr a způsob prezentace je obrovská moc.
neregistrovaný "RayBan"
26. 12. 2010 12:12
Re: vsichni vime proc to tak je
Pěkně popsáno, bohužel jedno telátko ze stáda se zaběhlo až sem do diskuse a hned by chtělo někomu dávat zlaté ventilky ... >:D
26. 12. 2010 15:39
Re: vsichni vime proc to tak je
...ja som napočítal dve...
Avatar - Falco
26. 12. 2010 19:01
Re: vsichni vime proc to tak je
nějaká nehoda s Lexusem?

- při neobjasněných nehodách Toyoty zemřelo v USA od roku 2000 nejméně 89 lidí. [odkaz]
- Toyota měla problémy i v Japonsku [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Avatar - white label
26. 12. 2010 19:43
Re: vsichni vime proc to tak je
To víš globální spiknutí proti Toyotě a za tím by mohl být i koncern VW, který chce být za každou cenu první... ;-)
To je diskusní scénář, který by se zdejším "RayBanům" mohl dost líbit, tak uvidíme jestli se to tu chytne...
>:-[]
Avatar - dicky
26. 12. 2010 20:42
Re: vsichni vime proc to tak je
je pravda ze toyota v evrope vyrabi zcela jina auta nez se prodavaji v usa....

posuzovat to z pohledu hilux,auris,land cruiser,avensis je zcela milne..........

pokuta byla zaslouzena
26. 12. 2010 21:46
Re: vsichni vime proc to tak je
...na míli milné... >:D
27. 12. 2010 14:47
Re: vsichni vime proc to tak je
Mílka je 1 km
26. 12. 2010 21:46
Re: vsichni vime proc to tak je
Nie, to japonská pomsta USA za porážku v druhej svetovej vojne. Proste treba tých Amíkov ničiť a každý spôsob je dobrý... >:-[]
26. 12. 2010 21:47
Re: vsichni vime proc to tak je
super, 89 lidi za 10 let, vis kolik lidi denne umre po celem svete v autech vsech znacek? typuju ze tisice a taky to hned nikdo neresi a nesnazi se spekulovat jestli zato muzou vyrobci tech aut a vetsinou to proste normalka svedou na daneho nebo jineho ridice :-!

typuju ze v HMMWV zemrelo urcite vic nez 89 lidi, asi zato muze AM General protoze ho udelali malo odolnej proti minam a jinemu vybusnemu hmizu >:-[]
26. 12. 2010 08:54
Odškodné,USA země neomezených možností
I na tomto příkladu vidíme,že USA je země neomezených možností.V minulosti bylo odškodné vypláceno třeba i za kouření cigaret,které vypláceli jejich výrobci.Jistě všichni budete znát řadu dalších případů.Tak tu máme odškodné za nezvládnutí auta.Odškodné jako normální byznys.
Toto u nás možné není.Příklad, nedávno uhořel řidič Octávie u Pardubic,příčina jasná technická závada.Bude rodině vyplaceno odškodné?
Rozbalit vlákno
11
Avatar - white label
26. 12. 2010 09:58
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Ale odškodnění za kouření cigaret nařídil soud, kdežto tady jde o "dobrovolné" vyplacení obrovské částky bez soudního "boje"...
O té Octavii sis to někde přečetl/slyšel, nebo jsi člen vyšetřovacím týmu té nehody? Byla to technická závada způsobená jasně už při výrobě vozidla? Uhořet při nehodě v autě můžeš (za určitých okolností) prakticky v každém autě...
26. 12. 2010 10:38
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
K té octavii.Jsou věci,které nejde jen tak zveřejnit,ale byla to také časově nejbližší takováto nehoda.(O něco dříve začala sama hořet Fabie).Souhlas s tím,že hořet ti může začít jakékoliv auto,ale většinou po havárii.Samovolně znamená že něco není v pořádku.Nevím zda to pamatuješ,ale už u Š120 byl měněn vývod paliva z palivové pumpy kvůli možnosti požáru.
Tady jde spíš o shodu:Nelze nějak zastavit?Nelze posléze otevřít dvéře a řidiče vyprostit?Prostě jedeš,auto začne hořet a ty nemáš šanci ani že by Tě někdo vyprostil.Děsné.
Jinak chceš znát přesné detaily pro spravedlivé posouzení v případu té Octávie?Tak chtěj přesné detaily i v případě Lexuxu a ne jen bulvární články.
Dobrovolné vyplacení je něco jako dobré gesto.
Soud tedy nenařídil Toyotě vyplácet odškodné,takže Toyota jako dalece nejbohatší automobilka udělala jen to co mohla.Životy stejně vrátit nedokáže.
Avatar - white label
26. 12. 2010 19:32
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Jestli sis nevšiml, tak podle toho co jsem tu napsal je jasné, že nechci, právě bez prokázaných "přesných detailů", přímo odsuzovat Toyotu, ale stejně tak ani oběťi té nehody, což tady dělají jiní. Zaplacení je určité gesto, ale rozhodně to (navíc taková částka) nepřispěje k tomu, aby se o tom méně mluvilo, nebo nahlíželo jinak na případné zavinění automobilky, jak se tu někteří, podle svých příspěvků, zjevně domnívají...
Spíš mě zaráží, že jednou máš se zaviněním automobilky jasno (hořící Octavia), jindy spíš právě naopak (zrychlující/nebrzdící Lexus)...

P.S. Jakou má logiku volat na tísňovou, že mi nebrzdí vůz, aniž bych to před tím aspoň jednou pořádně vyzkoušel?
26. 12. 2010 21:16
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Já psal,že musí někdo odškodné zaplatit?Ne.Jak píše SamanAR,zaplacení je vůle na co nejrychlejší vyřízení,mlčení.Částka je pro tebe obrovská,pro zdaleka nejbohatší automobilku to,až taková bolest.
Vidíš jen to co chceš vidět,mohlo se stát cokoliv a pravděpodobnost toho mohla být 1:miliardám.Ze všech testů plyne,že každé auto lze přes plnou akceleraci motoru ubrzdit,či jinak zastavit.jinak je to dílem náhody tudíž ne výrobní vady.
U Octávie jsi hned vše směroval na výrobní vadu,zde ne?
A ty Toyoty musí mít obrovské zrychlení na 190km/hod,když je v USA povolená o dost nižší rychlost.To není otázka vteřiny a každý průměrný řidič je schopen 5 reakcí za vteřinu.
Avatar - white label
26. 12. 2010 23:25
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Já se (na rozdíl nejen od tebe) nevyjádřil tak zasvěceně ani k Lexusu ani k té Octavii. Jen se ptám, kde bereš tu jistotu, že v Lexusu seděl tak hloupý policajt, který ani nedokázal zašlápnout brzdu, přičemž tvůj argument, že nějakou dobu trvá, než zrychlí z 90km/h na 190 km/h hovoří spíš proti tvé "jistotě", že to neudělal...
Stejně s tou Octavií..., kde bereš jistotu, že to byla vina automobilky?
Já toho ani o jednom případu nevím tolik, abych si tu dovolil dělat podobně jasné závěry, jako (nejen) ty... ;-)
27. 12. 2010 12:09
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Ano dal jsem mezi oba případy rovnítko,protože máme zde stejné informace.
U jednoho chceš přímo výrobní vadu,u druhého ne.Proč?
Čas je důležitý,za delší čas stihneš zkusit více věcí,než jen sešlápnutí brzdy.
Když budeš mít čas jen a jen na jedinné sešlápnutí brzdy a ta selže je to vždy horší.Zde bylo evidentně času více,takže to hraje v neprospěch řidiče.Mohl udělat více chyb.Je tam zmínka,že by nefungovaly brzdy?Ne.Tak co odsuzuješ automobilku

Mediální masaž.Ano tato masáž je v tomto případě důležitá.
Dám příklad uplně z jiného oboru,ale týkala se přímo nás.Medialní masáž v Rakousku,proti našemu Temelínu,jiné jaderné elektrárny byli mimo zájem.Proč?
I média musí z něčeho žít.
Avatar - white label
27. 12. 2010 15:33
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Je tam jasná zmínka o tom, že bylo na tísňovou linku uvedeno, že nefungují ani brzdy!
Nikde netvrdím, že to byla výrobní vada automobilky, ale taky netvrdím, že řidič byl naprosto neschopný cokoli udělat, včetně pokusu zabrzdit auto, jak z mnoha zdejších "zasvěcených" příspěvků jasně vyplývá...
28. 12. 2010 22:54
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
No tak,výrobní vada,žádná zmínka.Tak klid.A nezapomeň auto zrychluje,stres řidiče je obrovský...ve stejné situaci bych to třeba také ve stresu nezvlád a Ty jo,nebo naopak.Ve stresu udělá člověk chybu,a vůbec si to není schopen uvědomit.Mnohem později by na to přišel,to je lidské a stává se to.Mimichodem se takové věci stali i při leteckých nehodách,banality,profíci,ale jedna velká neznámá:stres a obrovská náhoda.
Avatar - white label
28. 12. 2010 23:21
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Právě, že pro nás je to především velká neznámá... Stres takový, že ani nezašlápl brzdu? Možná ano, možná ne. Náhoda taková, že nefungovaly ani brzdy? Možná ano, možná ne. Jediné o co mi jde od počátku je presumce neviny nejen pro výrobce (Toyotu), ale pro řidiče (oběť/i nehody).
26. 12. 2010 10:38
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
nepis nesmysli, v te oktavce sedel clovek ktery ridil cast Foxconu v CR (maj problemy) a zanechal i dopis na rozloucenou, takze cirou nahodou nasledne nato uhorel diky technicke zavade sveho auta a tim si vlastne nestacil vzit zivot sam jinou cestou
26. 12. 2010 10:54
Re: Odškodné,USA země neomezených možností
Jó máš pravdu v tom,že hodně záleží na člověku který zrovna to auto používá.Co zrovna chce,jaké má reakce,schopnosti řešit situace...Na tom se snad shodneme.
Stejně nikdo z nás neví jak to s tím Lexusem z půjčovny vlastně bylo.Je to zde jen planá diskuze.
Avatar - saldy
26. 12. 2010 13:50
můžem
jen spekulovat co se stalo ale 2 tunovej plně naloženej lex bez brzd v případě jízdy z kopce zastaví jen Chuck Norris ale ten je na důchodu a točí už jen reklamy.
Každopádně se ta nehoda někomu na pozadí velice hodila.
Rozbalit vlákno
0