Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v roce 2010: Nejprodávanější čtyřkolky ve střední třídě

230 komentářů

ozawasan
volí pohon 4x4. U Subaru 100% - proč asi že? 😄 Velmi mne těší postavení subaru v této tabulce - diesel přispěl k rozmachu - v rámci podmínek samozřejmě. Vrátím-li se k "průměru", tak třetina na špičce chce pohon všech kol - přestože se objevují hlasy, jak je to zbytečné atd. atd - je vidět, že o aktivní bezpečnost svého auta se zajímá čím dál tím větší skupina lidí. K tomu nezbývá, než pogratulovat - jak výrobcům, tak majitelům těchto vozů. Porovnávat jednotlivé značky nebudu - neudělá chybu, kdo si některé z Topky koupí - záleží jen na osobních preferencích a vkusu. Snad jen jedno - Upřímná gratulace Superbu - v kombinaci s pohonem všech kol je kombi ideální rodinný dostavník. Porovnávat Torsen, SAWD, xdrive, haldex - pro takové to "normální rodinné ježdění" je porovnání veskrze zbytečné a vášně budící - pro běžného uživatele za běžných podmínek všechny odvedou svou práci skvěle........
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Howgh. >😁
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym2811
Jezdím Freelanderem II, ten má Haldex a v rámci testů je považován za jedno z nejlepších SUVéček co se týče terénu. Tak ti nevim... 😡
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ozawasan
tys ten superb někde zkoušel? Nebo cokoliv s poslední generací haldexu? Ten je totiž diametrálně jiný, než haldex na první koktě. Tak to spíš vypadá, že vycházíš, z jedna paní povídala....
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
:yes😒br />
Zde snad už zbývá uplatnit jen notorický argument kolegy magistráta, že totiž - "Nemám čtyřkolku, tudíž je to zbytečnost, nemám ani střední třídu, tudíž i ta střední třída je zbytečnost". Dodávám jen - ostatně... nemám ani auto, takže i... auto je vlastně zbytečnost.

Tabulka velmi potěšitelná a opravdu velmi silničně "logická"... Jen to vědět...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
bordeaux
to ako sa bojis v aute s RWD alebo FWD? no mam dost...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ozawasan
neblbni - takhle bychom se mohli dostat přece zpátky na stromy... 😉 :yes:
Magistr
LŽEŠ. Nikdy a nikde jsem nenapsal, že "čtyřkolka je zbytečná". Jen opakovaně píšu, že pohon 4x4 má svá pozitiva a negativa a že pro některé uživatele ((včetně mě) převažují negativa, pro jiné pozitiva.
O střední třídě jsem nic podobného nepsal už vůbec.

Mimochodem, měl by ses mi omluvit. Ale ty to neuděláš, protože ti na lhaní už asi nepřijde nic divného. Mě už taky nepřekvapí, když lžeš, ubožáku.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
nějak nechápu o čem píšeš, kdyby byl Superb II nějak nebezpečný, přišlo by se na to při crashtestech, ale on v nich dopadl přímo výborně!. A starý Sup není zrovna symbol bezpečnosti, ale že by se v tom "snad každý zabil"?...Dále nechápu tvou narážku na hmotnost, když teoreticky čím větší hmotnost, tím je auto při čelním střetu bezpečnější...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
[odkaz] fakta mluví jasně - pokud jde o bezpečnost, superb patří ve své třídě k tomu nejlepšímu a myslím, že ani Haldex na tom moc nezmění. A k té vyšší rychosti - jak myslíš, že dopadne lidské tělo, když během okamžiku zpomalí např. ze 100km/h na 0 (+ účinek přitahovačů pásů)? To už ani tolik nezáleží v čem jede 😉
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym2811
Osobně znám člověka, kterému v devadesátce vjel z vedlejší do cesty nějaký vůz. Druhé auto na maděru, jeho posádka taky. V Superbu nedopadli úplně bez škrábnutí, ale všichni přežili a celkem bez následků. Myslím, že Superbu vděčí za život, tak by mě zajímalo, co znamená to zabil se snad každý... :no:
GTI
Nelži si veřejně do kapsy...
Magistr
LŽEŠ tady jen ty, zato každou chvíli.

Tak třeba diskuze tady😒br /> [odkaz]
Píšu tam doslova (23.11. 16:09)😒br /> "Proč je výhodné mít na suché silnici / dálnici Haldex, když se ani nesepne? Jen s sebou taháš balast navíc. To že ty nepoznáš 100 kilo v autě navíc, za to už nemůžu.
A pokud se ti Haldex sepne třikrát do roka, tak to podle mého nestojí za to. Ale každý ať si vybere podle svého."
O dva příspěvyk níž miromen píše (23.11. 12:50)😒br /> "Tak tak a ne třeba to obkecavat prostě zbytečnost." a já mu na to odpovídám😒br /> "To je asi moc silné vyjádření. Já bych řekl, že pro tazatele (!) zřejmě u 4x4 převažují nevýhody nad výhodami. U někoho jiného to může být naopak."

Nebo jiná diskuze😒br /> [odkaz]
Píšu (28.12. 22😁1)😒br /> "Ovšem pak by to zase chtělo druhou srovnávačku v létě, abys mohl porovnat o kolik bude ta čtyřkolka těžší, nedotáčivější a s vyšší spotřebou.
4x4 je fajn pro určitou skupinu zákazníků, ale pro většinu nevýhody převažují nad výhodami. Ostatně i v těch kategoriích, kde příplatek za 4x4 hraje zanedbatelnou roli (stojí podobně jako kožené čalounění nebo lepší navigace a hifi), prodává Mercedes nebo BMW víc zadokolek než 4Maticů nebo 😁rivů, vyjma ovšem alpské a možná severské země."

Pokud tohle chápeš jako "čtyřkolka je zbytečnost", pak buď nerozumíš psanému textu a jsi na úrovni třetí třídy pomocné školy, nebo jednoduše LŽEŠ.
Pokud je to ten první případ, tak ti to zkusím vysvětlit: pro NĚKOHO jsou (nepopiratelná) pozitiva čtyřkolky důležitější než negativa, ale pro NĚKOHO JINÉHO už negativa převažují. Protože každý má jiné potřeby, jezdí v jiných podmínkách a jinak.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - kari.laz
kari.laz
A další uhození na hlavičku je u zastánců zadokolek. Stačí se podívat na BMW, kolik lidí dalo přednost Xdrive.
bordeaux
ked si nejazdil RWD tak ako to mozes hodnotit?
Avatar - kari.laz
kari.laz
Jak můžeš vědět, co jsem jezdil a co ne. Asi vědma ne?
bordeaux
jednoducho. Keby si jazdil tak by si netrepal...
mezek
Ano, řečeno správně - pro normální rodinné ježdění...
Ale nedej bože, když se člověk dostane "na hranu". Tam jsou potom rozdíly velké...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Ano: na hraně se pozná, jestli řídí řidič a nebo blbec >😁 ;-\

Já mám sice skvělou dlouhodobou příležitost porovnávat Haldex v Yettim s permanentem v Outbacích (dokonce stejné pneu) a o jednoznačném favoritovi mám jasno, ale ty rozdíly se projevují rapidně jenom při zimních radovánkách na parkovišti. V běžném životě je běžný uživatel nemá šanci poznat 😉
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym2811
Které Audi ? A s jakým motorem ? Protože quattro znamená pokaždé jinou techniku... ;-\
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym2811
Quattro systém vychází z Torsenu. Těch je taky více typů, nakonec vyvíjí se to už přes 30 let. Ale měl jsem na mysli to, že třeba v A3 nebo TT se označují taky jako quattro a přitom to jsou Haldexy. A někde jsem dříve pochytil, že i 4 válce A4 jsou Haldexy, ale teď to hledám a nemůžu najít, tak to nejspíš byla nějaká kachna nebo to platilo pro nějaké starší generace... ;-\
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym2811
Teď jsem náhodou objevil - R8 má viskózní spojku, minimálně verze GT, ale to budou mít asi všechny R8... 😉
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym2811
[odkaz]

Stojí to tady, podle některých (např. GTI) pomalu bible automobilismu... >😁
Hendly
I příčný motor může být samozřejmě kombinován s klasickým mezinápravovým diferenciálem.
PS: Doporučuji více studovat, pak možná i pochopíš co je to slušná diskuze a jak se v ní chovat.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
To že to neznáš neznamená že to tak není. V sérii to bylo několikrát použito.
Avatar - white label
white label
No není to příliš časté a technicky ani moc "logické" řešení, ale určitě existuje pár "vyjímek", napadá mě teď jen Alfa Romeo, máš další příklady?
Hendly
Toyota, Mitsubishi.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Píšeš že neznáš a na to máš odpověď. Nemám zájem se dohadovat co si zrovna myslel a co víš a co ne.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Toyota RAV. Jak říkám, to že myslíš teď, s automatickou převodovkou atd. si tady nemám zájem vysvětlovat. Buď umíš formulovat myšlenku tak aby byla pochopitelná nebo si pak tady piš slohovky.
Rešení s příčným motorem a klasickým dife. je možné. To že ho neznáš je jen tvá neznalost.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Citace: "zadyn takovy pripad ani neznam, ponac se to tamm nezmesti" a "Duvod je ten, ze prevodovka i s mittendifem se dopredu cela pricne nevejde".
Takže jak jsem psal, místo toho abys tady urážel radši studuj.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Tak to byla zaručeně kachna, všechny A4ky mají podélně uložené motory, včetně předchozích tří starších generací A4.
touran
no co ja viem tak aktualna a4 je haldex, dokonca to iste vieme povedat aj o Q5, ked vychadzame zo slov predajcu. Quattro je obchodny nazov, nie vzdy to znamena torsen.
Tiez nedavne videa porovnavajuce xd a "quattro"... laik vidi xd ako favorita, staci sa porozpravat s niekym, kto sa vyzna a po druhej vete sme doma. A uplne nad tym vsetkym stoji(sedi) sofer a tam to stoji (pada) :yes:
Hendly
Když by byla Q5 haldex tak BMW nemá co točit.
Avatar - white label
white label
Prodejce, který ti tvrdí, že je v jakékoli A4 (nejen v současné), nebo Q5, "příčný" haldex je úplně mimo a nemá tam co dělat... Quattro sice je především obchodní značka/název, ale stálé "podélné" Quattro nemají pouze Audi postavené na společném základu s Golfem (A3, TT), nebo případně (časem) s Polem (A1).
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
white label
Přesně jak píše Subaru4ever, na hraně je to především o řidiči, ne typu pohonu 4x4...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
A ještě jedna veledůležitá věc: na hraně je to o kvalitě pneumatik a o hloubce dezénu :-!
Avatar - white label
white label
"Blbec" na hraně je velmi nebezpečný v každém autě, naštěstí se o těch hranách píše častěji pouze v diskusích a ti co o tom rádi píšou v diskusích (nemyslím tebe), k tomu mají v reálu zpravidla nejdál...
😉
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Přesně 😄

Bylo by dobré definovat "hranu" jako "z jedné strany neostrou hranici mezi přežitím posádky a auta a mezi průs....em"

Podle mě jde hrana hledat jenom na okruhu vybaveném širokými kačírky. A nebo ji můžou hledat sebevrazi/vrazi. Těch je naštěstí velmi málo, respektive už mezi námi nejsou :no:. Kdokoli hledal hranu jinde než na okruhu/letišti, tak je buď sebevrah nebo lhář :no:
Anonym2811
A nebo na prázdném parkovišti plném sněhu... >😁 :yes:
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Parkoviště se sněhem jsem schválně nezmiňoval. Jízda bokem, v piruetách a kozelcích na uhlazeném ledu má s reálným provozem společného asi tolik, jako KLDR s demokracií ;-\

Řádit na sníh se nejezdí aby člověk hledal hranu, ale aby se vyblbnul, naučil ručkovat po volantu, a zjistil, jak málo stačí pro to, dostat auto do nekontrolovatelného průseru. V mém případě to také dokonale zafungovalo tak, že jsem se vyblbnul na prvním sněhu natolik, že od té doby na silnici nemám sebemenší potřebu dělat koniny a jezdím velmi uvědoměle a bezpečně (samochvála smrdí 😉 ).
Avatar - Ronault.
Ronault.
Už jsem si říkal, že by kolem projel nějaký olítaný diesel na fritovací olej a on je to jen S4e >😒] >😒]
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Děkuji za vřelé uvítání >😒] ... uznávám, že z MACZ jsem emigroval, ale na ACZ jsem den co den 😉 ... ale diskutuji pouze tehdy, když mám co říct :-!
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak jsem to nemyslel, spíše na tu tvou samochválu >😒] Že i tady píšeš, to vím dávno, taky bych řekl, že píšeš i tady velmi dobře 😄 😉
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Jo táááákhle !!! >😁 >😁 >😁 asi (určitě) jsem měl přisedlé vedení - už chápu 😉 :yes:
Anonym2811
V podstatě souhlas, akorát že na suchu případně i za deště se člověk na hranu vůbec dostat nemusí, zatímco v zimě se na hraně může ocitnout už jen tím, že vyjede z garáže. Takže ty piruety a kozelce můžou pomoct alespoň v tom, že člověk ví, co přijde nebo může přijít... 😉

A rozhodně to napomáhá vnitřnímu klidu mačkat moc zbrkle pedály...
:yes:
ozawasan
máš absolutní pravdu - píšu o tom níž. Je vidět, že jezdíš hlavou :yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...nebo ko.ko.t 😉
ano je to především o dobrých pneu se vzorkem, článku mezi volantem a sedlem a mozkem....
4x4 vyjede více než předo nebo zadokollka, ale pokud se budeme bavit o běžném provozu tak to přijde nastejno....
mezek
No, chování auta na hraně odpovídá použitému systému 4X4. Budež se divit, ale třeba X5 s 😁rivem se dokáže "pod zadkem" pěkně rozvlnit. A to je permanentní čtyřkolka. Jenže ta "všemocná" elektronika to pěkně rozhází. To samé Haldex. Asi nejlepší bude Torsen a SAWD.
Bavím se jen o systémech, je jasné, že tele pozná houby a ještě to pošle do pole.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
cuoresportivo
Tento příspěvek má hlavu i patu. :yes😒br /> Ale SUV jsou i přes pohon 4x4 nebezpečný, to mi nikdo nevyvrátí. A i kdyby vyvrátil, tak jejich majitelé stejně mají mrňavý pinďoury.
figurka
Nikdy není nebezpečné auto samo o sobě, ale vždy je nebezpečný řidič.
cuoresportivo
Zakomplexovaný řidič a z hlediska fyzikálních zákonů nebezpečné auto je nebezpečí nadruhou.
Anonym2811
V čem konkrétně je nebezpečné ?
cuoresportivo
Ze své podstaty. Svou nestabilitou vyplývajcí z výšky a hmotnosti, zrovna tak náchylností na boční vítr, vysokým profilovými číly pneu (pokud na to někdo nenarve závodní pneu), delší brzdnou dráhou zase vyplývající z hmotnosti, atp.... Nikdy si o tom neslyšel, nebo jsi nechodil na hodiny fyziky v sedmé třídě?
mezek
Divil by ses, jak sedí "velké" SUV na silnici (Q7, X5/6...). Podvozek, brzdy, gumy - to vše je dimenzované na váhu vozidla a nejčastější jízdní režim.
Ale máš pravdu, pokud si to někdo neuvědomí, jsou ty tuny kovu pěkně znát.
cuoresportivo
To velký SUV sedí na silnici maximálně v americkým filmu, nebo Kobře 11. V normálním životě je to, mírně přehnáno, neovladatelná hromada železa.
Anonym2811
Jednu takovou "hromadu železa" máme doma. A je o metrák lehčí, než nová 5 er... >😒]

S citlivostí na boční vítr, či nestabilitou jsem se nesetkal, resp. ano setkal, ale v míře na úrovni srovnatelné s našim předchozím kombíkem střední třídy. Na brzdy atd. ti odpověděl mezek, za cenu vyšší pořizovacích nákladů se to dá plně kompenzovat a když koukám na testy, tak takový 2,7 tunový Range Rover zastaví dřív, než kdekterý sedan střední třídy.

V čem je problém s profilovým číslem ? Pokud ty pneumatiky udržuješ na správném tlaku a v dobrém stavu, tak udrží totéž. I pneu na formuli 1 mají profilové číslo 45, to ti dnes nabízí každé SUV, pokud to tedy požaduješ...

Ale především. Když si kupuješ takové auto, tak tíhneš k určitému defenzivnějšímu stylu jízdy, kdy nepočítáš dobu jízdy z bodu A do bodu B na setiny sekundy. A pokud to někdo dělá, tak je blbec a měl by si pořídit vhodnější typ vozu... :-!
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
figurka
Samozřejmě. Ale pořád je to o tom, že je řidič pitomec, který šel přes limity auta. Auto se samo o sobě nerozhodne, že si chce udělat výlet mimo silnici.
Až se na silnici nebudou pohybovat kamiony, 30 let staré "vraky" s pohádkově nízkým těžištěm, cyklisti a vůbec všichni pod vlivem, důchodci, kteří nerozeznají, jestli je den, nebo noc atd., tak můžeme řešit, jak jsou SUV z podstaty konstrukce nebezpečná pro okolní provoz.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym2811
To zní zajímavě, hodil bys prosím odkaz na zdroj, rád bych si početl... 😉

Jinak: Pokud narazím do něčeho čelně, nebo něco narazí do mě zezadu, tak se určitě nepřevrátím. A při nárazu z boku bych byl celkem zvědavý, jestli je výhodnější schytat to do dveří s tím, že ti něčí motor projde interiérem, nebo to dostat do podlahy, která je pevnější a riskovat riziko odkutálení se... ;-\
Stejně je nejlepší nehavarovat... :yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
figurka
Poslední reakce. Reagoval jsem na poznámku, že auto něco zapříčiní/způsobí a na to říkám, že je to blobost. Auto není samostatně fungující/myslící. Ovládá ho člověk-řidič. Pokud řidič nerespektuje vlastnosti auta a přivede ho vlastním jednáním za tento limit, tak to nikdy není chyba stroje. A pokud se na silnicích svobodně pohybují jíné stroje, popř. "bezpečné" stroje pod kontrolou nebezpečných lidí, u kterých je větší ptravděpodobnost, že jsou z podstatny své konstrukce nebezpečnější než všechny moderní SUV, tak je bezpředmětné tady řešit "nebezpečnost" SUV.
GTI
Předsednictvo Zlatého ventilku děkuje...
cuoresportivo
Spíš předseda správní rady VW, nebo aspoň ředitel marketingu
Magistr
Neboj, tady od našeho prolhaného vrátného GTI se dozvíš třeba to, že SUV jsou na rychlé ježdění v zatáčkách lepší než Alfa 159. >😁 >😁 >😁
_Teddy_
"...je vidět, že o aktivní bezpečnost svého auta se zajímá čím dál tím větší skupina lidí..."

No, to je sice pravda, ale ako to suvisi s clankom? Alebo podla teba pohon 4x4 suvisi s aktivnou bezpecnostou? To mi skus teda vysvetlit! Pretoze s aktivnou bezpecnostou suvisi povedzme abs/esp, pocet airbagov, tuhost (aj deformovatelnost) karoserie, atd. Ale pohon 4x4? To podla mna skor zvysuje uzitkovu hodnotu vozidla, ale nie aktivnu bezpecnost...
ozawasan
ako to súvisí s článkom? Každý hledáme a koncipujeme své myšlenky na základě svého uvažování, které není univerzální pro všechny jednotlivce - pro mně to souvisí tak, že statistika ukazuje počet kupovaných vozů hnaných na čtyři kola v poměru k celkovému počtu, což je pro mne poměrně potěšitelný jev...

ad aktivní bezpečnost - systémy abs, esp a bágly - ty řeší následek - k jejich aktivaci dojde v případě problému, který nastává.............
aktivní přínos náhonu na všechna čtyři je v tom, že díky němu lze sytuacím předcházet - máš větší přenos síly na vozovku(ano záleží na gumách, povrchu - ale pořád to bude dvakrát víc, než u dvoukolky). Díky tomu, lze za určitých podmínek oproti dvoukolce, lépe využít potenciál vozu k aktivnímu zvládnutí nebezpečné situace. K aktivním prvkům dál řadím například tzv. aktivní diferenciály u bmw, hondy apod....
Stačí takhle?
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Pokud se nepletu, tak takováto statistika 4x4 je tu vůbec poprvé. Jsou to velmi zajímavé informace a redakci za to vysekávám poklonu 😄 :yes:
Ještě by mě setsakramentsky zajímalo, jak jsou na tom kompaktní SUV. Určitě nejsem sám, koho by zajímaly cifry 4x2 vs. 4x4 u Jeťáků, Sportáží, X1ek, Tiguánů a jim podobných 😉

Dotaz na Audinářskou sekci: chápu správně ten zásadní procentuální rozdíl 4x4 u A4 a A5? Totiž že A5 si kupují soukromníci a "sportovci", kteří to chtějí mít v plné palbě (a tedy i s Quattrem), kdežto A4 se kupují kravaťákům na létání mezi Prahou a Brnem a na Quattro už ve firmě nedostanou? 😲

Ale 100% automobilka je jen jedna >😒] 😉 :yes:
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ozawasan
😉 :yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Je to matelko nebo není? Vidím to tak na kurz 1,3 na to, že to jest Matelko >😁
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Ať už je to kdokoli, je to nářez >😁 8-s
Frantizsekk
Matelka neznam, ale urcite to bude on.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
T613
Matelko měl v posledních příspěvcích už celkem rozum. Co když je to jeho mladší brácha? 😐 😐
Avatar - Ronault.
Ronault.
A nebo přestal brát prášky? 😐 ;-\
ozawasan
"" jsem si koupil čtyřkolku vole. V plný palbě. Jezdí to jako ďas. Hrábneš čéče a ujedeš každý socce v předokolce čéče. Dám si ještě jedno a ukážu Ti to. Hele - koukej - dáš D - á je tam a teď to vosolíme. Cítíš to? Cítíš, jak Tě to tlačí do sedačky? Počkej zapnu Ti vyhřívání - to je pohoda co? Prostata neutrpí čéče.... Hele koukej na toho dědu ve fábii.... Vruuuummm . Čučíš vole jak to na sněhu jede co? Za náma bílá tma - hele vole zatáčka - tu vezmeme driftem.....Mám nový gumy - ty se zakusujou - byly nejlepší v testu - s kolama čéče za 40 litrů pohodička - podřadíme pádlíčkama - a jedééém.........Ty vole vono to ňááákkkkkkkk............... " No a pak přijedou hasiči - vystříhaj z obtočenýho plechu kolem stromu dva vod báglů zaprášený dárce orgánů a jede se dál.....

Tím chci jen říct, že 4x4 zdravý rozum nenahradí. A fyzika je pro všechny stejná. Když jedu musím přemýšlet. Tím víc, čím víc lidí jede v autě a čím je jich okolo mně. Od průseru, máte-li ho zakomponovaný v hlavě, Vás 4x4 neuchrání. Věčné porovnávání pohonů - ano - myslím si, že v subaru mám jeden z nejlepších pohonů - všimněte si - jeden z.... ne jediný... protože byť, když s ostatními blbneme po horách, lesních cestách a hledáme tu hranu - vždycky, když se vrátím na normální cestu musím si říct - neblbni vole..... hrana je velmi ošemetná věc a nejlepší je jí zdaleka předcházet - tedy v civilním ježdění - na uzavřených tratích je to srandy kopec - a tam nevadí, když Vás ten Váš pohon trošku zklame. Takže pánové 4x4 chce všech 5pohromadě
😉
Frantizsekk
vsech 16
_Teddy_
No, sice si to vzal tak satiricky, ale v podstate mas pravdu. Ani stvorkolka fyziku neoklame. Ano, bude mat lepsiu trakciu, ale nebude brzdit o nic lepsie. A co sa tyka jazdnych vlastnosti (najma v zakrute), to je na diskusiu.

Lenze, tu sa to len tak hemzi diskusnymi machrami ktori rezu kazdu zakrutu takym smykom, ze keby ich videl Seb Loeb, zahodi volant, a ide robit vratnika. Nastastie, so Sebom sa na ceste nestretnu, on totiz "nejazdi" ligu NFS... 😄
ozawasan
no je pravda, že ve čtyřkolce si s návyky z předokolky nejspíš rozbiješ tlamičku, pokud neuvažuješ a nejdřív nevyzkoušíš. Je to úplně jiný průběh průjezdu na kluzkém povrchu. U mně - foresteru s at - je nedotáčivé, tedy pod plynem. Pokud bych se snažil auto vytáhnout ze zatáčky pod plynem už od počátku - tedy natočení kol - dokud nemám požadovaný směr - tak mně čtyřkolka pošle po tečně ven - teď neberu drifty - beru normální ježdění - samo, pokud nejdřív rozhodím zadek, je to trošku jiné, ale na normální cestě je to kravina....
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Nedotáčivé Subaru - pro mě to zní jako z pohádky 😉

Po rozsáhlých sněžných zkušenostech s mým Outbackem si nedokážu představit nedotáčivé Subaru 😒. Pravda - můj model je tou až zákeřnou přetáčivostí legendární, ale i novej taťkův Outback je přetáčivej docela dost (ale na můj stroj se nechytá >😒] ). Mě se značně přetáčí už při velmi malém pootočení volantu doprovázeném velmi malým polechtáním plynu. Na jednu stranu si na to člověk musí dávat zatraceně bacha, na druhou stranu mi to umožňuje vyjíždět (plynem) zatáčky i tam, kde ostatní pokračují po tečně ven.

Ale Yeti - to je jiná liga. Ačkoli má identické pneumatiky Dunlop Wintersport 3D, tak na sněhu nezatočí a nezatočí. Ať dělám co dělám, prostě se šine po tečně ven i v momentě, kdy by už měl Outback dávno opsaných 720° ;-\ :no:
ozawasan
co máš za systém pohonu? Já mám VTDéčko s automatem. Mně to na začátku taky překvapilo - myslel jsem - po zkušenostech s předokolkami a čtyřkolkou Santaféčkem, že to pojede za plynem jak rychlík - což platí na suchu, ale sněhu fakt nee. Pod plynem mi to jede po tečně ven a je třeba mírně ubrat. Pak nastoupí "okamžik pravdy" - to když to po nasměrování kol a přidání plynu zabere, tak když člověk podlehne, tak pak to lehce překmitne....
[odkaz]
je to vidět v závěru tohohle videa, kdy jsem nejdřív pod plynem zkoušel koláček a je vidět, jak jde po tečně, pak jsem tomu zkoušel pomoci ručkou, ale už šlo jen brzdit.... Na impreze je pak vidět jak mu to jde samo.....
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Já mám prachsprostou atmosféru s prachobyčejným manuálem a bez žádné zavšivené elektroniky >😒] ... technik nejsem, ale podle pár neoveřených článků tahle kombinace pohonu u Subaru má vzadu skoro vždy LSD 😲

Ale identický postřeh o přetáčivosti jsem četl v pár recenzích na identický model: zrovna tomuhle Outbackovi klucí Japonský diferenciály (a asi i odklon kol) nastavili jednoduše tak, že se to chová jak motokára 😄 :yes😒br />
Pro ilustraci situace na suchém asfaltu: rejd cca 70%, prudší šlápnutí na plyn na jedničku (cca od 2500 otáček) a i na suchém asfaltu se záď tohoto nepřemotorovaného mazlíka šine za mohutného kvílení zadních pneumatik ven :-!
ozawasan
jj tomu věřím - tady je to už trošku okleštěný - já zkrátka koláčky ne a ne ane - sakryš.......
Avatar - white label
white label
A tos měl ESP v jaké poloze? Já s A6 allroad udělám levou zadní takových "koláčků" (jako ta Impreza) kolik si řekněš, stačí mít pouze ESP v režimu allroad a je z toho na sněhu přetáčivé auto které lze přetáčet pouhým rychlejším přidáním plynu... Zrovna včera jsem dělal děckám na parkovišti doslova kolotoč, aniž bych šáhl na ručku (která je stejně elektronická), prostě jen plynem... a to mám tiptronic, žádný manual jako třeba ta Imreza, nebo Subaru4ever v Outbacku...
MariAchi
Taky bych tipnul, ze to bylo zapnutym ESP. Starsi Forester turbo ESP nemel (nebo nefungovalo) a pretacel se jak motokara...
ozawasan
tak teď bych kecal - většinu doby jsem ho měl vypnuté - ale v tomhle okamžiku si nejsem jistý - fakt bych fabuloval.... zkusím to někde během víkendu on/off - teď jsou na to podmínky 😄 . Subaru nemá offroad režim pro VDC - buď jen zapnuto či vypnuto...
Avatar - white label
white label
Určitě to zkus a pak napiš, to ESP off se projeví v podstatě stejně, jako ESP offroad/allroad... 😉
ozawasan
Tak odzkoušeno s vypnutým VDC - koláček to neudělá ani za peníze - nejspíš to bude tím VTD - když přidám plyn - stále se to hrne po tečně ven - náznak koláčku je až s použitím ruční brzdy - což by ale zbytečně rasovalo pohon.....
Avatar - white label
white label
Tak to mě mrzí, zkus se na to zeptat přímo u Subaru...
ozawasan
to je v pohodě - mně to až tak nemrzí - bude to nastavením VTDéčka v souvislosti s AT převodovkou. Pro mne víc než koláčky je prostupnost a schopnost AWD poprat se s tím, před co ho postavím - a to mu jde 😉 :yes:
Dneska tu sněžilo a já vezl tchyni domů - do Mostu - pokud to znáš podél Ohře - Stráž n/O - Boč - tak v Boči kopec nahoru a BMW 530d - nádherný vůz - ale pokoušel se marně závodit - bylo vidět jak ho DSC drží zpátky.......být to xdrive - nemám šanci.....
Avatar - white label
white label
Já mám taky automat (6st. tiptronic) a "koláčky" jdou v pohodě... ;-\
Reza traktor
Avatar - white label
white label
Zní to logicky, ale podobně jako koncernový haldex fungoval spíš generačně starší systém pohonu 4x4 pro spojení s (obvykle 4st.) automatem, u Subaru nazývaný Active AWD. Naopak novější a vyspělejší VTD v kombinaci s automatem by mělo mít výchozí rozdělení přenosu sil v poměru 36:64, ve prospěch zadní! nápravy (většina Subaru s manuálem jej má 50:50), tedy podobně jako x-drive, nebo poslední verze podélného quattra.
Problém tedy bude spíš v pouze automatickém režimu řídící elektroniky k VDT, chybí tu jednotka, která by dokázala vyřadit z činnosti TCU a nastavit řidičem, stejně jako u DCCD (u ST), míru svornosti spojky.

Třeba tady je celé VDT popsáno podrobněji😒br />
[odkaz]

edit - Teď ovšem úplně zmizel tvůj delší příspěvek na který jsem reagoval... 😲
Zřejmě ti došlo, že jsi psal o zminěném starším Active AWD, nikoliv o VDT, jak ses původně domníval...
Reza traktor
Ano ano, jak říkáš.😄 S tím, že Active AWD se dodnes v subaru používá a jsou jím vybaveny verze s převodovkou lineartronic, pokud vím. Původně jsem myslel, že má ozawasan právě tu. Až pak jsem čet pořádně a viděl, že má VTD s klasickým mezinápravovým diferenciálem (to naopak nemá x-drive, který ale aspoň upřednostňuje zadní nápravu a připojuje přední).
Avatar - white label
white label
To ano, ale i x-drive (i zmíněné quattro) má podobné výchozí rozdělení přenosu sil, jako VDT u Subaru s automatem, tedy cca 40:60 ve prospěch "zadku"..., takže se dá říct, že předek je připojený i u x-drivu už při výchozí "pozici".
Martin_22
Škoda, že Mondeo se nedělá 4x4 (přitom se v první generaci dělalo). Mondeo 1,6 EcoBoost ve verzi 4x4 by bylo ideální auto.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ybalgin
ty si největší jelito jaké jsem tady poslední dobou viděl. Myslíš si snad, že k pohonu 4x4 musí být motor podélně? O technice víš p r d.

Nevim jakou strategii zvolit, abys už nepřispíval, jestli je lepší nereagovat na tebe vůbec, nebo požádat někoho z ACZ, aby tě zabloklovali ...
Avatar - white label
white label
Tak si ho dej na hate list...
Provocateur
Hele, netahej sem "wolffoviny" 😄
Avatar - white label
white label
Nemyslíš spíš wol(ff)oviny...? 😲 😄
Provocateur
Máš štěstí, že diskutujeme o autech ve střední třídě, takže se zde wolff neukáže...jinak by ti to vysvětlil >😒]
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dicky
dicky
je dobre ze subaru jde nahoru je videt ze cim dal vic lidi premysli do ceho da sve penize v ramci kvality a spolehlivosti :yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
Vyjma kolegy magistráta, pro něhož je čtyřkolka zbytečností (v zimě má auto na špalkách) my, co jezdíme imrvére víme, co to chce. Chce to mít na pohonu všechna čtyři kola. Takový pohon by měl být ostatně jakýmsi výbavovým základem. Nebylo by možná v této souvislosti od věci uzákonit, že za zhoršených adhezních podmínek (zima) mohou na silnice jen čtyřkolky.

Pro běžného jezdce (99,9% silniční populace) je čtyřkolka vždy výhodnější než poháněná jedna náprava. Absolutní výhodu pak čtyřkolkáři mají za aktuálních jízdních podmínek. S prstem v nose a s dokonalou rozkoší se přesouvají v závějích a s velkorysou toleranci vyčkávají, až se předokolkaři došourají za zatáčku...

Ideál (0,01% silniční populace) jezdí v létě v pětkovým bávu na zadku, v říjnu ho usalaší v salaši a přesedlá do i😜ětky či ixšestky.

Otázka tedy zní, zda je výhodnější (pro 99,9% silniční populace) jezdit nonstop tu pětku či i😜ětku. Rozhodně tu i😜ětku.

No a máš to. A skutečnost, že nedáš dohromady grošíky ani na pětku ani na i😜ětku tě ovšem nestaví mimo hru. Pořád je tu ještě Yeti za pět. Stováků. Tak na co čekáš?
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
GTI
O tom přece není sporu, s oběma pohony musíš umět jezdit alespoň průměrně. Rozdíl pak je v tom, že s předokolkou jezdíš na sněhu jak bába s trakařem, a to ať umíš nebo neumíš, avšak se čtyřkolkou jezdíš s absolutním přehledem vždy. To je právě ten trik čtyřkolek. Dost toho o tom ví třeba u Subaru...

Jízda s předokolkou na sněhu je doslovný horor, jedeš bez zábavy, před každou zatáčkou se modlíš a po každém úspěšném kopci také. Ve čtyřkolkce se doslova těšíš na silnici, ano, máš sice ničím nezaslouženou výhodu, ale ta výhoda je... božská. Jedeš kam chceš, zastavíš kde chceš, vyjedeš odevšad, dojedeš kamkoliv. Ale to tu snad ví už i kolega magistrát... 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
S tím zastavováním bych si tak jistý nebyl. Jistě, pernamentní čtyřkolka při sjezdu na sněhu ze svahu bude mít výhodu, ale při brždění brzdí stejně jak předokolka tak čtyřkolka všemi koly.

Samozřejmě, jistota je jistota, ale i třeba já bydlící pomalu již v horách a mající už samotný výjezd z garáže do kopce a pak tepve přes hromadu sněhu se dostávající se na silnici, zatím absenci čtyřkolky tak akutně nepociťuji, dojet se dá.

Mám 2 sousedy. Jeden jezdí na sněhu tak hrozně, že by mu nepomohlo ani pásové vozidlo 8-s Druhý s předokolkou dokáže na sněhu projíždět zatáčky s elegancí Loeba 😉 Takže prvně se naučme alespoň řídit
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Provocateur
Je to asi pro tebe hroznej pocit, když tě v současném počasí předjede ženská v SUVéčku co? >😒]
Avatar - white label
white label
😉
[odkaz]
Cara Binieri
😉 Aneb jak to je ve skutecnosti.
[odkaz]
Avatar - white label
white label
Ten odkaz jsem tu dal o tři příspěvky před tebou... 😄
Cara Binieri
No ja ho porad nevidim 😄
V mym odkazu zadna blondyna neni, to Gecko ridi Beckenbauer. 😄
Magistr
Pěkné 😄 A teď narovinu pánové: ležet před Vámi troje klíče, které byste si vzali? Já jednoznačně ty od "Pagody".
Cara Binieri
Rozhodne to Gecko.
Paradni old-school stroj, na straseni tuneru a "pilotu" Q7 a X5 jako delany. [odkaz]
To auto uplne zboznuju.
GTI
Nelži si veřejně do kapsy, magistráte, ty bys přece vzal lagunu. Nemá 4x4, což ty považuješ za nepotřebnost, není to prémie, další nepotřebnost, a navrch má dva volanty. A vezmeme-li do úvahy zde již zdomácnělý zlatoventilkovský slogan - čtyřkolka je na nic, v autě jde výhradně o ruce a o nohy - pak nelze, než s tebou bezvýhradně souhlasit. Tedy, pokud jsi schopen veřejnost přemluvit k tomu, aby se doživotně smířila s tvojí garáží... Ostatně tvůj slogan - co nemám v garáži je zbytečné - tu podle mě taktéž do dějin jistojistě vejít musí... minimálně ve Zlatém ventilku.
Magistr
Nic takového jsem nikdy nepsal a ty to víš - viz odkazy nahoře. Končím tuhle nesmyslnou debatu, s tebou se nedá rozumě bavit.

Nicméně s jednou tvou větou bych souhlasil s drobným doplňkem: ruce, nohy a hlava (!) jsou v autě důležitější než systém pohonu.

Když se holt nejsi schopen rozjet s manuální převodovkou a na sněhu se bez 4x4 bojíš jet rychleji než krokem, pak potřebuješ tu 4x4 a automat...
GTI
Rozumně se tu budeš bavit tehdy, až zamkneš před diskuzí svojí garáž na dva západy a pokusíš se psát objektivně o dané věci, do té doby jsi jen a než diskutér vlastní garáže - "co nemám v garáži je nesmysl"...
Magistr
...pravil ten, jež prohlašuje, že jedině správnou volbou je pohon 4x4x s automatem a sám jezdí - ta NÁHODA - čtyřkolkou s automatem. >😁

Nejdřív si zameť před vlastním prahem. Neexistují "nejlepší" volby pro VŠECHNY. Každý má svou - JINOU - nejlepší volbu. Pro někoho a třeba i pro tebe je to čtyřkolka s automatem. Pro jiného ne - zákazníci Ferrari nebo Rollsu by tě s tím poslali... k šípku. >😁
GTI
Dost pomalu chápeš. Jestli vůbec. Už se těším, až tu budu obhajovat carreru, jak mi tu budeš předhazovat mojí garáž... 😄 To bude jistě potěšitelné...

Píšeme pod článkem o čtyřkolkách, že se u toho majitelé Rollsů nudí v podstatě chápu, ale není mi jasné, proč mi to píšeš zrovna ty?.. >😁

P.S. Pokus se tu svojí garáž opravdu diskuzně zavřít, jinak tu zůstaneš navždy jen prosťáčkem s klíčema od garáže v zubech... 8-s
Magistr
Hm, už se opakuješ. Žádná další legrace tu už asi s tebou nebude, žádné další zajímavé lži asi taky ne. Tak zase příště.

Ale ctí tě, že to alespoň nepopíráš. Třeba ještě zbytečky charakteru někde zůstaly.
GTI
Píšeš s klíčema od garáže v zubech, kopeš ulhanejma nožičkama jak stonožka a ještě máš tu odvahu si tu hrát na moralistu... Přesně jak jsem napsal nedávno - diskutér, který je schopen si instalovat do nicku akademický titul, s tím je špatně úplně všechno...
Avatar - white label
white label
Tak sorry, nevydržel jsem se dívat až do konce na to "samé"... >😒]
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Provocateur
Doufám, že vycházíš z vlastních zkušeností. Mohl bys nám tu více rozebrat, jak se jezdí s kačerem 4x4 a s kačerem s náhonem jen na předek...
MariAchi
Podle toho, co tu dnes o superbu meles za hlouposti, bych rekl, ze te vosolil manik v supu, dost mozna i 3x po sobe a nakonec ti ukazal jeste zadni svetla pri odpichu z krizovatky, a ty se ted potrebujes z toho traumatu vybrecet.
To ale zkousej nekde jinde a prestan uz zasvinovavat diskusi.
:no:
ozawasan
:yes:
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
....možná jezdíš jako bába s trakařem ty, ale mi na zimu, kupodivu po Quattru předokolka sedí. Je to taky zábavné, bezpečné........ to jsou jen žvásty. Pokud se ovšem budeme bavit o extrémních situacích, dojezdech, tak samozřejmě 4x4 je lepší. Na běžné ježdění....je to o řidiči. 😉 >😁
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ozawasan
tak k Tvým pěti artikulům zdravého rozumu....

1 - s tím jsem si to kupoval - jezdím za 12,5 litrů benzínu a až na to nebudu mít, tak to prodám.........
kluci v dieselu jezdí za 6-7litrů - to je na permanent čtyřkolku hodně?
2 - tím myslíš co? Jako že se zahřívá interiér? Od toho mám klimu. Jako, že se zahřívají součástky 4x4 pohonu? Bože - snad na to ve fabrice mysleli - ale pro jistotu začnu vozit led.....
3 - ve městě je důležité zahřívání pohonu? Bohužel jsem v Barandováku spíš viděl stát staré 120ky a fáva - a ujišťuju Tě, že to nejsou čtyřkolky.... tedy náhon na čtyři - jinak čtyři kola mají.........
4 - -moje čtyřkolka - je lehčí než spousty dvoukolek - a zrychluji cca za 7,6 na 100km - pomalé? dobrá - kluci v stíčkách to mají za 5,2 - snad je to dost rychlé
mimochodem čtyřkolka se stejným výkonem dá dvoukolku - a hádej proč - páč zabírá všemi čtyřmi..........
5 ... jaksi jsem nepochopil, ale snad dovysvětlíš.........
Cara Binieri
Ctyrkolka da dvoukolku tak plusminus do stovky, pak se rozdil smaze a diky nizsi vaze se posune vpred dvoukolka. 😄
Plati pro bezne vozy, tohle jsme zkouseli se Passaty 2.0TDI DSG.

Jinak souhlas, akorat na kolegu je skoda reagovat... ;-\
ozawasan
:yes: No u silnějších mašin se to třeba táhne o něco výš, než ta dvoukolka zvítězí, ale nemáme dragstery(i když si to někteří myslí 😉 ) Já se třeba hrozně divil, že soutěžáci v rallye nemají obrovskou maximálku - než mi profíci vysvělili, že mám zahodit pubertální představy a uvědomit si, že potřebují maximální trakci a zrychlení cca do 160 - protože jejich soutěže jsou samá zatáčka a tam je to na čtyři k nezaplacení. Tak snad si to aj kolega zo Slovenska uvedomí....
Cara Binieri
:yes:
Prave pro me predstavuji ty soutezacke vozy svaty gral jizdni zabavy. Ukrutny zatah ve strednich otackach a nahon na vsechny ctyri znamena, ze trio WRX STI, EVO a Integrale jsou v podstate v serpentinach neporazitelnym naradim.
Mozna je to rouhani, ale ja se bavim v zatim-jen-pujcenych rallyautech na okreskach (a Nurburgringu, coz je charakterem siroka okreska) daleko vic, nez v take-jen-pujcene 911 na okruhu v Moste...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
MariAchi
Ten led nasyp rozumbradovi do kalhot...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mezek
...ano, Yeti za pět stováků s 1,2 a 4x2...
GTI
Nejlevnější Yeti 4x4 stojí 463.800,- Kč. Tvá dvoukolka stojí 362.800,- doplň si vzdělání.
Magistr
Viz výše, vrátný GTI zase LŽE.

Jen pro připomenutí (zkopírováno z jiné diskuze)😒br /> Nevýhody 4x4😒br /> - Vyšší hmotnost
- Vyšší pasivní odpory, vždycky se tam točí "něco" navíc, dokonce i u právě odpojeného Haldexu - přinejmenším jedna hřídel, u stálých pohonů 4x4 dva další diferenciály a tři hřídele (kardan a dvě poloosy)
Výsledkem je vyšší spotřeba, ale taky horší dynamika auta a ovlivnění rozložení hmotnosti, což často vede ke změně jízdních vlastností. Např. u auta původně koncipovaného jako zadokolka (BMW, Mercedes) znamená pohon všech kol obvykle nárůst nedotáčivosti - tu výraznější, tu méně. Obvykle je to tak, že u menšího a agilnějšího auta je to poznat víc (tj. u BMW 3er více než u 7er)
- Vyšší cena a taky servisní náklady. Málo se to ví, ale třeba některá BMW mají jako 😁rive odlišnou většinu dílů na přední nápravě, takže když pak potřebuješ něco opotřebovaného nebo poškozeného měnit, stojí náhradní díly obvykle víc. Dřív taky některé systémy 4x4 vyžadovaly celkem drahou údržbu (např. v Opelech Calibra a Vectra nebo Peugeotech 405), jinak hrozilo selhání celého systému a VELMI drahá oprava. Nevím, jestli něco takového existuje i u dnešních systémů.

Někomu stojí za to tyhle nevýhody akceptovat a užívat si (nepopiratelných) výhon pohonu 4x4. Jiným to za to nestojí, neboť pro ně výše zmíněná negativa převažují nad výhodami. A kolik % kterých je, to ukazuje tabulka v článku. Třeba u kupců Mercedesu třídy C volí pohon 4x4 jen 17,4%. A těžko to bude tím, že by kupci nových Merdeseů měli tak hluboko do kapsy, když pohon 4Matic stojí zhruba stejně jako lepší hi-fi, navigace nebo kožení čalounění. Prostě o tu čtyřkolku většina z nich nestojí.
Provocateur
Zjednodušeně by se dalo říct, že ta negativa čtyřkolky stojí na penězích. 70 kilo navíc není žádnej problém.

Jistěže jenom 17% kupců Mercedesu volí pohon 4x4, když dalších 60% vlastní k němu jinou čtyřkolku 😉
Magistr
Ono jde taky o to, kde těch 70 nebo 100 kilo máš z hlediska rozdělení hmotnosti. Když si to všechno "sedne" na předek k už tak těžkému motoru, může to být cítit.

Druhé auto s pohonem 4x4? A proč ne. To je dobrý důvod, hlavně když je to třeba GLK 😄 :yes: Ale tohle bych viděl jako argument spíš u S-Klasse, ne u Céčka.
Avatar - bubucci
bubucci
Když si mezinápravový a zadní diff “sedne“ na předek, tak to znamená, že jsi omotaný někde kolem stromu ;-\
Ono si to jednotlivé pohony 4x4 chce vyzkoušet. Např. audi se chová rádo maličko přetáčivěji, kvůli preferování zadní napravy v poměru 60:40, oproti Subaru, které je spíš nedotáčivé a musí se mu víc pomáhat plynem. Další věc je výkon auta, jinak se chová impreza 2.0 a jinak 2.0T. Díky vyššímu výkonu, dokáže tahat líp ze zatáček. Samozřejmě je to teoretizování na lesní cestě a ne to zkoušet za provozu, tam ten rozdíl poznat nejde.
Magistr
Bral jsem v úvahu BMW a Mercedes, kde většina těch kilo navíc zatíží přední kola.
Cara Binieri
Pockej, ktere Audi se chova pretacive?
A6 quattro je v kombinaci s 3.0TDI opravdu velmi neprijemne nedotacive.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Přesssssně.... opravdu velmi nepříjemně......
Avatar - white label
white label
Dobre, "velmi neprijemne nedotacive" je asi prilis silne vyjadreni. To auto ma tendenci zatacku nedotocit spis nez by mu ujizdel zadek. V dnesni dobe elektronickych pomocniku si akorat zablika ESP a jede se bez jakychkoli problemu dal, na limitu uz to je citit vic, nez treba v 530xd predchozi generace. Ale tak zrovna tobe je to zbytecny vysvetlovat, bylo by to noseni drivi do lesa. 😉
Neni to ale zadna vytka, jizdni vlastnosti techto aut stejne vyrazne prevysuji schopnosti 99% ridicu.
Zalezi taky na tom, na jake auto je clovek zvykly. Me v GT uz z principu neustale ujizdi zadek do strany, Bavor ma zase odlisne rozlozeni vahy a hraje na sportovnejsi notu. 😄
Nechci nijak zpochybnovat verdikt testeru, jen se mi A6 ridi subjektivne hur, nez konkurenti.
Avatar - white label
white label
Že se ti může subjektivně řídit hůř, je klidně možné, a to nejen z důvodu absence RWD, ale jak píšeš, dneska je to, zvlášť od střední vyšší nahoru, se zaplým ESP všude dost podobné a jistým pocitem nedotáčivosti mohou někdy trpět i těžší auta s RWD.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Provocateur
Asi myslíme něco jinýho. Ty srovnáváš 1 konkrétní auto, které se dá pořídit s náhonem na 4 a na zadek (předek), v tomto případě souhlas. Já měl ale na mysli srovnání aut, jedno koncipované jako čtyřkolka a druhé dvou...

Myslím, že už i v ČR je dost běžné ke střední třídě (obzvláště u prémie) vlastnit ještě jiné auto. Samozřejmě např. většina Lagun bude plnit funkci jednoho auta v rodině.
Magistr
Tak jo, pokud je auto konstruované od počátku jako čtyřkolka, pak OK. Ovšem tam zase nikdy nevíš, jak by se chovalo bez toho pohonu 4x4 😉 A většina aut v té tabulce nahoře jsou primárně "dvoukolky".
Ale jasně, rozumíme si. :yes:
Provocateur
To nevíš, ale pochybuju, že by to chtěl někdo zjišťovat 😄

OK
jorbl2
A kdo jezdí obvykle tou čtyřkolkou - pán nebo paní? 😄
Provocateur
A není to jedno? Hlavně když to nebude opičák 😄
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hendly
Tak proč je tomu tak jako na tom videu je vlastnost torsenu. Ale je to nereálný test který se v provozu nevyskytuje.
LudaBaxa
Tvoje zakomplexovanost je opravdu směšná, měl by si s tím něco dělat. Trapnější odpověď si ze sebe dostat nemohl.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No hlavně ta ženská si skoro vystoupila.....očividně KOPYTOOOOOO
GTI
Nezbývá než po více-méně souhlasné diskuzi vybrat optimální káru do garáže.

Ve středním mainstreamu je to zřejmé - APOŠTOL SEDMÝ, SLIČNÝ - haldex, mutace kombi, nějakej ten antracit, osmnáctky (na nápravách i na sedadlech) a jsi i za (zmrzlou) vodou.

Prémie - kolega iudex nás včera oblažil příjemným videem s testem čtyřkolové střední prémie a Legacy, potvrdilo se tušení snad všech - všichni jsou vynikající. Takže co vzít v prémii? Objektivně vzato Mercedes, jedna z nejkrásnějších karoserií světa, dokonalá technika, image himalájí. Jenomže je tu ještě VOLVO S/V 60... vedle je testík. No, tak tohle je vořech.

No a kdybychom měli předběhnout (doufám) následující diskuzi pod následujícím článkem (kompaktní 4x4) pak asi optimální volbou v Česku je opravdu scout, Octavia scout... jedna osmička, haldex čtvrtý, sametový, image, prestiž bez poskvrny, cena "za hubičku", vždyť šestsetpade za takové auto... není co řešit.
Provocateur
S posledním odstavcem nesouhlas. Napsal bych to takto😒br />
No a kdybychom měli předběhnout (doufám) následující diskuzi pod následujícím článkem (kompaktní 4x4) pak asi optimální volbou v Česku je opravdu Impreza, Subaru Impreza... dva a půlka, permanent stálý, modrá, image, prestiž bez poskvrny, cena "za hubičku", vždyť sedmsetpade za takové auto... není co řešit.
GTI
Impreza v aktuální karoserii je zcela mimo, jakkoli asi všichni vnímáme pozitivně její technické a jízdní kvality, ten zbytek je bohužel dokonalou brzdou zájmu. Z hlediska užitných vlastností je tu ta Octavia opravdu "bez konkurence".
ozawasan
Do kelu... Pračo ten súdruh GTí má s tou imrezou pravdu súdruhovia..... Čo také si súdruhovia v Japonsku predstavujů pod pojmom užitné vlastnosti...............

Ale jinak za 650 už se dá sehnat legacy v kombíku a to už trošililinku scoutíkovi dře patičky.... A za 750 otík - což je už vyšší league, než Scoutík.......
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
A naštěstí to není jen naše zbožné přání, ale tento postřeh provádí i nová stále narůstající klientela 😄 :yes: ... viz. prodeje Lega/Otíka v posledním roce :yes: :yes: :yes:
GTI
Podle toho, co probleskuje za malůvky, jestli tedy Subaru s novou Imprezou opravdu trhne voponou, bude tu o čem psát. Otík je Otík, o tom žádná, no nakonfiguruj ho a hoď sem pak výslednou cenu. Samotného mě to zajímá.
ozawasan
nevýhoda subaru no ono jak se to vezme nevýhoda - alespoň člověk nepodlehne lákavým drobnostem - je v tom, že v podstatě jede na třech základních výbavách - active, comfort a exclusive - nic mezi tím.... Takže v základu - a nekoukej po ofiko importérovi - se dá 2,5CVT otík za cca 745000 vč. daně. Vrcholná 3,6 už je ale kolem mega........
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Taťka ho sice kupoval před 14 měsíci jako úplnou novinku, ale že by ty ceny byly ještě o 150000 nižší se mi nezdá 😲 (pozn. Otík 2,5 CVT - ceníkovka 900.000)

I když jako skladové/předváděcí vozy jdou sehnat Subárka za hodně (opravdu hodně) pěkný peníze 😄
Magistr
Subaru má vždycky začátkem roku velmi zajímavé výprodeje loňských aut. Nevím, jestli se tam v lednu už dostane něco z aktuální generace Legacy / Outback, ale mohlo by a určitě by to stálo za podívání, pokud někdo o Subaru uvažuje.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Zaskočím za kolegu 😉 😒br />
Outback 2,5i 6MT Active:
840.000 s DPH ceníková cena. U strejdy Freye dají minimálně 30.000 dolů 😄

Xenony, dvouzóna, 6ti měnič CD, ABS + VDC (ESP), (exkluzivní) hillholder, elektroparkovací brzda, řidičovo sedadlo plně elektricky nastavitelné, vytápění sedaček, senzor stěrače, tempomat, kůže na volantu a řadičce, multi volant + taková ta klasika

Jelikož jezdí za 9 jako nic, o dieslu se nemá moc cenu bavit.

Máme ho doma a nechybí tam vůbec nic. Navíc by šla už asi jen NAVI, kůže a chlazený sedačky - ale to zase tolik lidí nechce/nepotřebuje.

Vybav takhle Scouta (s 1,8kou) a docela by mě ta cena zajímala 😉 ... a jelikož Outback/Legacy jsou vnitřním prostorem na úrovni Superbu (tj. třídní prostorový vrchol), Octávka se na to přeci jen nechytá.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Tak jsem v konfigurátoru Scouta dovybavil na úroveň Outbacka 😄 😒br />
Ze základní cenovky 730.000 cena "povyskočila" na 824.000 !!!

(výbava jde nakonfigurovat opravdu přesně podle výbavy Outbacka - Subaru má o jeden rok delší záruku, Škodovka zase elektrosedačku s pamětí - jinak je to shodný)

Takže tedy ceníkový ceny plus mínus pár šušníků identický. Kdo by proboha v této situaci volil Scouta ??? (já vím - 98% národa 😒 )
ozawasan
reagoval jsem níže - já trumbera 😉 😉
GTI
Základní cena základního scouta 1.8 je 650.000,- po dovybavení za cca 100 činí cena 750 tisíc. Ve vrcholné naftě a automatu stojí Octavia těch 730 plus ta extras za sto, celkem max. 830. Vybavený dvoulitrový Outback je za rovný milión. 2.5 vybavený jako Octavia je za 950. Vybavený 2.5 s automatem je přes milión (1,010.000,-). Máš vskutku zajímavé dedukce o tom, že Scout je stejná cenová třída...

Ten tvůj nejlevnější Outback za 820 nemá ani xenony, ani kožený volant ani koženou radičku nemá ani dešťový senzor, to vše je až ve vyšší výbavě.

V podstatě proti sobě stojí Scout za cca 700 - 750 (ideální konfigurace na 1.😄 a Outback vždy za 950 - milión, a to buď dvoulitr nebo dvaapůl.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
GTI!, tak tos mě po dlouhé době fakt naštval!!! 8-s

Chceš mi tvrdit, že základní Outback za 840.000 (kterého máme přes rok doma) nemá xenony a kožené řídící prvky? Viz. [odkaz]

Když si otevřu www .skoda-auto. cz a začnu si v konfigurátoru konfigurovat požadovanou konfiguraci konfigurovaného Scoutu, prostě a jednoduše dojdu k částce 824.100 Kč. Přičemž elektronická, bezpečnostní, záruční a komfortní výbava je z 99% identická jako v Outbacku za 840.000 Kč.

Já jsem své zdroje informací (oficiální stránky) uvedl. Teď se ukaž ty!

EDIT: stejná konfigurace Scouta ale v edici "Edition CZ" vyjde na 743.100 Kč. Sice netuším, v čem se liší verze CZ a neCZ, ale za napadení kvůli podvrhu s cenou Octávie se tímto omlouvám 😉 ... avšak napadení ohledně ceny a výbavy Outbacku je neomluvitelné, protože číst umíš 😐
GTI
[odkaz] Tam si to najdi. A udělej si pořádek v cenách. Octavia scout je kompaktní třída (vybavená za cca 750) Outback je třída střední, vybavený je za milión.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Ale my se tu celou dobu bavíme o srovnatelných benzínových motorech (2,5 vs. 1,8T) 😉 ... Nedej bože, abychom začali srovnávat nafty - tam by to vyšlo pro Škodovku úplně stejně 😁 (U Subaru 40000, u Škodovky taky)

Rozdíl jedné celé třídy nemůžu neodsouhlasit. A stejně vybavený Outback je zhruba o 100000 Kč (stotisíc) dražší než identicky vybavený Scout. Ano existuje i verze za milion, ale ta už obsahuje z větší části jen zbytečnosti, které by Scout už nabídnout v mnoha případech ani nedokázal.

Tak se to má a nic s tím neuděláme. Jen mi pořád vrtá hlavou ta verze CZ a neCZ ??? >😒]
Avatar - white label
white label
Prostornost Superbu a Legacy/Outbacku jsem sice metrem neměřil, ale zkoušel jsem si v obou sednout "za sebe" a v Superbu mi to šlo opravdu o poznání lépe.
ozawasan
no pokud srovnáš superba a outbacka - tak superb vyjde vždy prostorově lépe - v tom je superb trošku vyšší liga. Já nemám prostorově problém ani v jednom - superb je však na prostor mnohem bohatší - zvlášť vzadu.........
Avatar - dicky
dicky
Je nepochopitelne jak nekdo muze dat znacku skoda vedle znacky subaru urcite prostorove jde srovnavat ale to je tak vse v ostatnich vecech je subaru uplne nekde jinde a technika VW pro obycejne lidi tedy skoda je pro porovnani se spickovym strojem Subaru ve vsech jeho pozitivech vzdy laciny diskontnim zbozim.
To je jako porovnavat chevrolet s lexusem...
Kdyby nebyl superb auto-jezevcik nebyl by nicim jen prumernym lacinym vozem
Ta gloriola tohoto vozu je pro lidi netuzemske bohuzel nepochopitelna......
ozawasan
no ale kolik lidí uvažuje při koupi auta jako Ty? Podívají se na mapu servisů, ceny náhradních dílů(nevadí, že je to spíše mediální masáž, že japonci mají drahý servis...), porovnají velikost kufru - nikdy jsem do kufru litry nelil 😉 a vyrazí. A to vše ještě většinou - v této třídě - z pohledu firemní politiky - flotily, která má být tak na tři čtyři roky. Nic složitějšího pro horizont třeba 6-8let. Protože jejich auta se řídí módou - měnit po třech čtyřech letech - aneb - my na to máme.....
A z horizontu flotily - opravdu nelez superbu nic vytknout......
Můj kamarád má prima šéfa - dal mu mega na auto a že je mu jedno, co si pořídí - je to taky prý máčo na auta - no a kamarád navrhl a mohl si koupit - subaru legacy kombi- 2,5GT - tomu já říkám flotila................
Avatar - white label
white label
Případná gloriola Superbu může být podobně nepochopitelná, jako tahle tvoje glorifikace Subaru a zaujatost vůči Superbu. Subaru rozhodně není prémie (viz tvé přirovnání k Lexusu) a nevidím žádný zásadní důvod proč by nemohl být srovnáván třeba Superb combi 4x4 s Legacy Combi, klidně se o tom podrobněji a hlavně konkrétně rozepiš a pokud možno přitom "nezamrzni" jen u marketingově a diskusně oblíbeného symetrical AWD... .
Superb velmi chválí i motorističtí žurnalisté v Británii a sbírá tam velmi zajímavá ocenění, že by neměli smysl pro omšelý diskusní humor s tvým jezevčíkem? Superb i Legacy mají logicky své silnější i slabší stránky, ale tvrdit, že Legacy je prémie a Superb lowend (dokonce "laciné diskontní zboží") je do nebe volající zaujatost, proti které je určitá slabost části zákazníků pro tuzemskou značku zcela pochopitelná...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
😄 :yes: pravdu díš

Nemluvě o tom, že třeba interiér Legacy se na ten v Superbu může leda tak z dálky závistivě koukat 😒 (což bez skrupulí přiznám i jako zarytý Subarista)
Avatar - white label
white label
Jj, to je třeba silnější stránka Superbu spojená i s možností větší individualizace při konfiguraci vozu. Každé z těch aut má prostě něco...
Buďme vděční za Superba (hlavně konečně i kombi, které vypadá nesrovnatelně lépe, než sedanoliftback), ale i za Legacy na našem trhu a za možnost volby nejen mezi nima. :yes: 😉
ozawasan
:yes: :yes: :yes: :yes: neboj nebalím Tě 😉
Taky jsme mohli dopadnout tak, že nejlepší kára by tu furt byl oldcit - což sice jako námořní trenažér při projíždění zatáček nebylo špatný auto, ale Gott sei dank - ne Kárl, ale Got - za tu možnost volby...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Je třeba řádně odlišit minulou a současnou generaci Legacy/Oubacku. Ta minulá (moje) má v zádu méně místa než Octavie, o tom vím své (a i moji pasažéři). Kdežto ta současná je prostorově úplně někde jinde. Když mám na sebe nastavenou sedačku řidiče, ve starém mám v zádu kolena skoro u předního opěradla. V novém mám před koleny minimálně 15 cm. Když jsem se onehdá usadil do Superbu II, tak uznávám, že je ještě tak o 5 cm na délku prostornější, ale co má navrch do délky, to zaručeně ztrácí do šířky a výšky. Takže pro mě jsou Legacy a Superb rovnocennými prostorovými krály své třídy 😄 :yes:
Magistr
>😁 >😁 >😁
ozawasan
no to je taková ta magie - čech - české auto - vždyť škoda je vlastně naše - a koluje spousta mýtů - Japonec až nakonec apod....

co se cen týče - já koukám na tipcars na neofika dovozce nebo na autoscout.de , tam se ceny liší od ofiko dovozce...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Tak neofiko dovozci mají ceny nízký - to jo 😉 . Jenže u ofiko dovozce dostaneš tuhle gumový koberce zdarma, tuhle pár garančních prohlídek zdarma, tuhle výhodný parkovací čidla atd. atd. Každé má svoje 😄