Profi
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak spolupráce s Dafem je více než jistá neboť už na světě jsou prototypy podvozků 6x6 a 8x8 s motorem Paccar a kabinou pocházející z DAFu CF.
To mi vždycky trhá srdce, když vidim na Tatře tu hnusnou budku Renault a teď ještě k tomu Daf... Asi to budeme muset přežít, aby mohla přežít.
no tak tu budku Renault Midlum používá krom Tatry (T810), taky DAF (LF) a Volvo (FL). Taková univerzální budka. Takže to Tatra zřejmě bude brát od jednoho zdroje.
Třeba motor Renault 😱i7, který se dává do T810 vznikl tak, že Deutz vyrábí jako polomotor, který prodává dalším výrobcům včetně Renaultu.
Zatím se neví pro jaké trhy je ta nová Tatra určena, jelikož Tatra loni představila facelift Terrno. Osobně mám za to, že se jedná o model určený pro trhy, kde Tatra dosud neměla zastoupení, ale koncern Paccar (pod který DAF patří) ano. A ten má zastoupení prakticky všude. Navíc DAF jako jeden z mála Tatře vůbec nekonkuruje, jelikož nevyrábí nákladní vozy s pohonem všech náprav.
Co z toho vznikne se uvidí. Včera byly na netu k vidění fotek těch prototypů, ale byly velmi rychle staženy, jelikož byly odcizeny z interní sítě Tatry. A nevypadalo to celkem zle. Jen to chce předělat masku a nárazník.
Třeba motor Renault 😱i7, který se dává do T810 vznikl tak, že Deutz vyrábí jako polomotor, který prodává dalším výrobcům včetně Renaultu.
Zatím se neví pro jaké trhy je ta nová Tatra určena, jelikož Tatra loni představila facelift Terrno. Osobně mám za to, že se jedná o model určený pro trhy, kde Tatra dosud neměla zastoupení, ale koncern Paccar (pod který DAF patří) ano. A ten má zastoupení prakticky všude. Navíc DAF jako jeden z mála Tatře vůbec nekonkuruje, jelikož nevyrábí nákladní vozy s pohonem všech náprav.
Co z toho vznikne se uvidí. Včera byly na netu k vidění fotek těch prototypů, ale byly velmi rychle staženy, jelikož byly odcizeny z interní sítě Tatry. A nevypadalo to celkem zle. Jen to chce předělat masku a nárazník.
žeby supermainstreamová budka? >😒]
vypadá moc pěkně, chtělo by to udělat ještě 8x4 verzi a ta by se mohla chytit na letištích.
Třeba v usa je hasičskejch tatrovek dost, tam se to na pár místech mohlo chytit.
Co se týče spolupráce s DAFem - to je moje neoblíbenější zančka nákladáků v EU, prostě Dakar, DeRooy, a navíc ten design těch budek, to DAF uměl.
No a PACCAR, tak jastně, slavnej Kenworth a Peterbilt.
Takže mě tohle partnerství vůbec nevadí, pokud s někým, tak DAF :yes:
Třeba v usa je hasičskejch tatrovek dost, tam se to na pár místech mohlo chytit.
Co se týče spolupráce s DAFem - to je moje neoblíbenější zančka nákladáků v EU, prostě Dakar, DeRooy, a navíc ten design těch budek, to DAF uměl.
No a PACCAR, tak jastně, slavnej Kenworth a Peterbilt.
Takže mě tohle partnerství vůbec nevadí, pokud s někým, tak DAF :yes:
Tož já si ještě pamatuji, jak ke konci socíku kolem našeho malého okresního města na JV Slovenska, na hlavním tahu na Košice, jsme potkávali kolony nových Tatrovek mašírujících po vlastní ose směr Socialistický Ráj. Většinou sklápěče, ale občas i "čisté" bez nástaveb.
A další vzpomínka je na modré ROMANy, vlečoucí se do sebemenšího stoupání krokem.
>😒]
A další vzpomínka je na modré ROMANy, vlečoucí se do sebemenšího stoupání krokem.
>😒]
ROMANY? To jako MANy? Nebo je to něco co neznám? 😄
Romany byly licenčně vyráběné Many v Rumunsku. Jestli jsi viděl film Smrt stopařek, tak padouch v něm jezdil[odkaz]
JInak ROMAN existuje dodnes
JInak ROMAN existuje dodnes
tak nevím úplně přesně, jestli měli v Rumunsku licenci, nebo jen skopírovali budku, ale byl to prostě kvázi MAN (80tá léta), akorát se jmenoval ROMAN. A 95% z nich bylo modrých (něco jako vyšisovaná barva na Avii). Jezdilo jich tudy mraky - rodiče mi říkali, že prej vozí ovoce na západ, ale to byly asi jen povídačky pro děti >😒]
Já si tu modrou pamatuji, jen mě jako mrně nezajímalo, jestli to je (RO)MAN, tehdy mi to bylo naprosto buřt. Ale československý náklaďáky si pamatuju dobře, vyšisovaně modrý byly často i T148ičky, taky si pamatuju na ty sivě šedý dvojnápravový Liazky (byly i oranžový, ty jezdili jako kropící a v úpravě Kuko >😒] ) A samozřejmě na tehdy novotou zářící červené T815.
ano, správný Kukovůz byl vždy oranžový :yes😒br />
ty starší T148 byly často i tmavě červené, a dvounápravové Liazky byly nejrozšířenější výbavou JZD, alespoň u nás v kraji. Pak i pár hardcorů jako IFA, Robur >😒]
ty starší T148 byly často i tmavě červené, a dvounápravové Liazky byly nejrozšířenější výbavou JZD, alespoň u nás v kraji. Pak i pár hardcorů jako IFA, Robur >😒]
legenda >😁 [odkaz]
To je ale ten postavený na novější generaci Liazek. [odkaz] Docela mě zaráží, že google nenašel žádnej současnej snímek BOBRa, že by se žádný nedochoval?? 😒
A môže byť papierový?
[odkaz]
Ale dá sa nájsť aj iné, ak hľadáš
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Ale dá sa nájsť aj iné, ak hľadáš
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Môže byť. Na všechny obrázky co linkuješ, jsem narazil, ale zarazilo mě, že žádné současné snímky, že by ho třeba někdo měl ve sbírce, jsem nenašel, jiné nástavby ano, ale popeláři nic. BTW. imcdb je skvělá věc, jednou jsem si takhle hledal filmy, kde byl Kenworth K100, Jaguary atd.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Doufám, že náš strojírenský průmysl zase jednou zvedne hlavu a v rukou rozumných se připojí ke světové špičce. [odkaz]
Ach jo. Vidím slovenskou korbu - sklopku. Kde jsou naši výrobci? By ji slušela víc.
P.S. Není to mířeno proti Tatře ani VS-Montu.
P.S. Není to mířeno proti Tatře ani VS-Montu.