Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra se loni dostala z velkých ztrát

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
Loni Tatra vyvezla nejvíce vozů do Indie a Ruska, většinou šlo o typy s podvozkem v konfiguraci 6x6 a 8x8.

Výrobce nákladních automobilů Tatra se v minulém roce dostal z dřívějších mnohasetmilionových ztrát. Firma podle předběžných hospodářských výsledků očekává za rok 2010 pouze nízkou čistou ztrátu. EBITDA, tedy zisk před úroky, zdaněním a odpisy by měl být podle generálního ředitele Ronalda Adamse kladný. Loni automobilka vyrobila o desetinu více vozů než v roce 2009, celkem 1082 oproti 995.

"Za rok 2010 očekáváme čistou ztrátu dosahující nízké částky, avšak dobrý výsledek EBITDA v pozitivních hodnotách. Ve srovnání s roky 2008 a 2009 je to absolutní obrat," uvedl generální ředitel Tatry. Konkrétní údaje zatím firma nezveřejnila. V roce 2008 vykázala ztrátu 572 milionů korun a předloni 712 milionů korun.

Navíc se musela loni v březnu zaručit za stamilionové úvěry bankám celým podnikem. Automobilka je podle Adamse díky snížení provozního kapitálu schopna splácet bankovní úvěry podle dohodnutých harmonogramů.

Generální ředitel Tatry uvedl, že v roce 2009 byly trhy s nákladními vozy vážně zasaženy celosvětovou hospodářskou krizí. Také loni byla poptávka po nákladních vozech kvůli škrtům v rozpočtech na projekty v oblasti infrastruktury, stavebnictví a armády nízká.

S loňským počtem vyrobených vozů není vedení Tatry spokojeno. Pro letošní rok pozoruje na trzích zlepšení. Proto plánuje vyrobit a prodat alespoň o 20 procent více vozů, celkem 1300. Kvůli tomu by mohla v druhé polovině roku přijmout nejméně 200 nových pracovníků. V současné době firma zaměstnává 2428 lidí.

Loni Tatra vyvezla nejvíce vozů do Indie a Ruska, většinou šlo o typy s podvozkem v konfiguraci 6x6 a 8x8.

Vedení chce dostat věhlasnou automobilku zpátky na vrchol expanzí do Ruska a na další světové trhy. Kvůli tomu hledá obchodní partnery, se kterými bude spolupracovat. Jednou z možností je také spolupráce s nizozemským výrobcem nákladních aut DAF.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (32)
9. 1. 2011 00:29
Re: Tatra vpřed!
Však zvedá. [odkaz]
9. 1. 2011 00:26
Re: Roman
Jo Robur, to byla paráda. To jsme měli jako autobus našeho fotbalového oddílu. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
8. 1. 2011 20:52
Re: Roman
Môže byť. Na všechny obrázky co linkuješ, jsem narazil, ale zarazilo mě, že žádné současné snímky, že by ho třeba někdo měl ve sbírce, jsem nenašel, jiné nástavby ano, ale popeláři nic. BTW. imcdb je skvělá věc, jednou jsem si takhle hledal filmy, kde byl Kenworth K100, Jaguary atd.
8. 1. 2011 18:36
Re: Roman
A môže byť papierový?

[odkaz]

Ale dá sa nájsť aj iné, ak hľadáš
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
7. 1. 2011 11:34
Re: Tatra Daf
A nefiguroval(-je) jako terénní odnož DAFu fa GINAF? Každopádně taky používají DAFácké budky, ale vlastnické vazby neznám.