Ekonomika
To není zas tak špatné číslo,když si uvědomíme,že začli téměř od nuly.Ač velký saabista,tak bych si za první púlrok od nich auto nekoupil.Vyčkával jsem a teď už věřím,že by mohli značku zachránit.A také jim v tom za 4 měsíce pomůžu a jednu 9-5 si objednám.Jen by to chtělo ještě změnu materiálu v interiéru (chybí mi tam i tradiční dřevo)
SAAB je "obyčajné" auto možno s luxusnejším nádychom, ale na prežitie musí mať slušný obrat a nie pár desiatok tisíc vozidiel.
Momentálna situácia je v podstate cesta do krachu a buď SAAB prevezme (priamo či nepriamo) pod krídla nejaká silná značka, alebo SAAB definitvne skončí ...
Taký malý a finančne slabý majiteľ nemôže ani teoreticky zabezpečiť prežitie žiadnej väčšej automobilky.
Momentálna situácia je v podstate cesta do krachu a buď SAAB prevezme (priamo či nepriamo) pod krídla nejaká silná značka, alebo SAAB definitvne skončí ...
Taký malý a finančne slabý majiteľ nemôže ani teoreticky zabezpečiť prežitie žiadnej väčšej automobilky.
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To "krásné" SUV byl určitě Saab 9-7 X alias přebouchaný Chevy Trailblazer. Mám schovaný ofiko leták, kde ho český importér oficiálně nabízí, zda se ale dovoz alespoň pár kousků uskutečnil, netuším. Netvrdím, že BMW X... jsou nějací krasavci - možná ještě X5. Ale 9-7 X (vyráběný v USA) nikdo nekupoval ani tam. Saabu určitě nepomohl ani 9-2 X, což byla Impreza Wagon druhé generace s jiným čumákem. Tu nechtěl ve Státech už vůbec nikdo. Zkrátka marketingové průšvihy.
:yes😒br />
9-7x bych ještě pochopil. V té době v US vrcholila SUV mánie a třeba Volvo XC-90 tam šlo na dračku. Bohužel, Saab měl zjevně jinou klientelu, která pro SUV až takové pochopení neměla.
Ale 9-2X byl skutečně průšvih. To bych chtěl vidět toho génia, kterého napadlo přebouchat Imprezu Wagon na Saaba! To je fakt na Nobelovou cenu za blbost. Klidně i tři roky po sobě >😒]
9-7x bych ještě pochopil. V té době v US vrcholila SUV mánie a třeba Volvo XC-90 tam šlo na dračku. Bohužel, Saab měl zjevně jinou klientelu, která pro SUV až takové pochopení neměla.
Ale 9-2X byl skutečně průšvih. To bych chtěl vidět toho génia, kterého napadlo přebouchat Imprezu Wagon na Saaba! To je fakt na Nobelovou cenu za blbost. Klidně i tři roky po sobě >😒]
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
zjavne si to po rokoch už nepamatáš presne, ale 9-7X bola absolútne nevhodná pre Európu.
rozmery - autobus na štýl Q7
motorizácia - jediná benzinová V8
interiér - upravený US style
ak chcel Saab vstúpiť do SUV segmentu (alebo lepšie povedané, ak GM chcelo, aby Saab vstúpil do SUV segmentu), musel by sa nutne hneď prvým pokusom výrazne vyprofilovať a odlíšiť od konkurencie. Volvo to s XC-90 zvládlo výborne, a následne ťaží z vybudovanej pozície aj XC-60. A hlavne Volvo si už vystavalo cestu medzikrokom - XC-70.
Saab predtým nemal žiadne crossovery, len klasické sedany(liftbacky) a kombíky + cabrio. A rebrandovať US SUV, tým teda žiadnu charakteristickú stopu, žiadne svoje hodnoty a tradície do nového segmentu nepriniesli.
rozmery - autobus na štýl Q7
motorizácia - jediná benzinová V8
interiér - upravený US style
ak chcel Saab vstúpiť do SUV segmentu (alebo lepšie povedané, ak GM chcelo, aby Saab vstúpil do SUV segmentu), musel by sa nutne hneď prvým pokusom výrazne vyprofilovať a odlíšiť od konkurencie. Volvo to s XC-90 zvládlo výborne, a následne ťaží z vybudovanej pozície aj XC-60. A hlavne Volvo si už vystavalo cestu medzikrokom - XC-70.
Saab predtým nemal žiadne crossovery, len klasické sedany(liftbacky) a kombíky + cabrio. A rebrandovať US SUV, tým teda žiadnu charakteristickú stopu, žiadne svoje hodnoty a tradície do nového segmentu nepriniesli.
zase splietaš piate cez deviate 😉
ten "terénny Saab" bol zjavne typ 9-7X, čo je len rebrandovaný US SUV, tuším nejaký Chevrolet. Do US ho nevozili, oni ho tam priamo vyrábali. Neviem, či bol v EU oficiálne v ponuke, ale pár kúskov je aj v ČR (individuálny dovoz). Že by ale bol niečím výnimočný, detto v porovnaní s velkýmí X-kami z Mníchova, o tom si dovolím vážne pochybovať..
9-7X tuším skončil pred 2-3 rokmi. Potom Saab nevyrábal žiadne SUV, teraz je prichystaný nový model 9-4X, ktorý minulý rok spustili predsériovú výrobu. V EU sa tuším zatial oficiálne nedá objednať.
A Saab žiadny vývoj podvozka, detto pre Opel nezaplatil. Saab po zakúpení GM začal naopak používať podvozky (aj keď značne upravené) od Opla. Sám si ich ladil. Takisto Opel od neho prevzal napr. motor 2.0T, Saab ďalej v rámci GM mal na starosti oturbovanie ďalších motorov - napr. aktuálný 2.8V6, povodom od austrálskeho Holdenu, alebo biturbo 1.9TTiD. Na oplátku samozrejme tiež od Opla vela bral - napr. prvý diesel 2.2TiD, atmosferický 1.8 benzin, momentálne 1.6T benzin, alebo 2.0TiD. A podvozok, teda platforma, je spoločný vývoj GM (tuším sa to volá Epsilon), ktorý sa používá naprieč značkami GM.
prepojenie s GM, potažmo s Oplom bude ešte chvílu realitou. Nové zmluvy s BMW ohladne turbobenzínov nájdu uplatnenie asi až s novou generáciou 9-3. Čo sa týka podvozkov, boli tiež rozne špekulácie - takmer isté ale je, že Saab sám nezvládne (ani technicky, ani finančne) vyvinúť novú platformu, preto táto bude asi tiež zakúpená. Dlho sa špekulovalo opať o BMW, ale čítal som už aj o možnej ďalšej platforme od GM.
ten "terénny Saab" bol zjavne typ 9-7X, čo je len rebrandovaný US SUV, tuším nejaký Chevrolet. Do US ho nevozili, oni ho tam priamo vyrábali. Neviem, či bol v EU oficiálne v ponuke, ale pár kúskov je aj v ČR (individuálny dovoz). Že by ale bol niečím výnimočný, detto v porovnaní s velkýmí X-kami z Mníchova, o tom si dovolím vážne pochybovať..
9-7X tuším skončil pred 2-3 rokmi. Potom Saab nevyrábal žiadne SUV, teraz je prichystaný nový model 9-4X, ktorý minulý rok spustili predsériovú výrobu. V EU sa tuším zatial oficiálne nedá objednať.
A Saab žiadny vývoj podvozka, detto pre Opel nezaplatil. Saab po zakúpení GM začal naopak používať podvozky (aj keď značne upravené) od Opla. Sám si ich ladil. Takisto Opel od neho prevzal napr. motor 2.0T, Saab ďalej v rámci GM mal na starosti oturbovanie ďalších motorov - napr. aktuálný 2.8V6, povodom od austrálskeho Holdenu, alebo biturbo 1.9TTiD. Na oplátku samozrejme tiež od Opla vela bral - napr. prvý diesel 2.2TiD, atmosferický 1.8 benzin, momentálne 1.6T benzin, alebo 2.0TiD. A podvozok, teda platforma, je spoločný vývoj GM (tuším sa to volá Epsilon), ktorý sa používá naprieč značkami GM.
prepojenie s GM, potažmo s Oplom bude ešte chvílu realitou. Nové zmluvy s BMW ohladne turbobenzínov nájdu uplatnenie asi až s novou generáciou 9-3. Čo sa týka podvozkov, boli tiež rozne špekulácie - takmer isté ale je, že Saab sám nezvládne (ani technicky, ani finančne) vyvinúť novú platformu, preto táto bude asi tiež zakúpená. Dlho sa špekulovalo opať o BMW, ale čítal som už aj o možnej ďalšej platforme od GM.
Pokus se nepletu, tak Spyker vzdy tvrdil, ze Saab nikdy nebude vyvijet auta z cisteho archu papiru, ale jiz od pocatku byl zamer pouzivat vyvojove prvky jednoho ci vice vyrobcu.
Svedove svedove zas a stale je to to same cenova politika se nepotkava s realem...a vyvoj prodeju tomu jen odpovida ....
a volvo ma naslapnuto na stejne vysledky....a propo kdo povazuje volvo a saab za luxusni znacky je k smichu...
bejvavalo...
saab zkrachovala automobilka ......
vovlvo -auto k sekacce nebo snehove freze...... >😁
ale cinani ho urco zlevni jim jde o prodeje a treba i saab pochopi ze je na urovni oplu atd a nasadi podobne ceny..
a volvo ma naslapnuto na stejne vysledky....a propo kdo povazuje volvo a saab za luxusni znacky je k smichu...
bejvavalo...
saab zkrachovala automobilka ......
vovlvo -auto k sekacce nebo snehove freze...... >😁
ale cinani ho urco zlevni jim jde o prodeje a treba i saab pochopi ze je na urovni oplu atd a nasadi podobne ceny..
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
svez se a uvidíš, že není pravda co říkáš 😉 nová 95 je úžasná úžasná a úžasná a porovnání třeba i s insignií je směšné -mataeriály technika....... 95 snese kvalitativní srovnání s insignií OPC, která je však cenou téměř stejná..... a mezi námi, SAABa bych nevyměnil za žádné jiné auto na světě, možná za Volvo, ale rozhodně bych si nekoupil německou nudnou šeď, která v dané třídě je 😄 a věř, že takhle přemýšlí většina zákazníků, co švédy kupuje 😉
čest
čest
ano, o predajnosti 9-7X netreba diskutovať, to je absolútne jasné - v EU bolo to auto nepredajné. Jedna motorizácia (V8 benzin), americký look, žiadne extra pridaná hodnota. Saabisti preň slabosť nemali, a v tejto cenovej hladine si v EU každý radšej kúpil naftové X5/XC90/ML.
S tou výrobou to tak úplne jedno nie je, lebo Saab mal a stále má všetky fabriky v EU. Všetko ostatné, čo je vyrobené mimo EU a nesie značku Saab je rebrand
S tou výrobou to tak úplne jedno nie je, lebo Saab mal a stále má všetky fabriky v EU. Všetko ostatné, čo je vyrobené mimo EU a nesie značku Saab je rebrand
Aktuální problém saabu spočívá v tom, že si ho koupí jenom ti, kteří si nechtějí koupit ani BMW ani Mercedes, ani AUDI ani VOLVO ani Jaguar. Bohužel ti, kteří si koupí BMW, Mercedes, AUDI, VOLVO a Jaguar si tyto vozy nekoupí proto, že si nechtěli koupit saaba, nýbrž proto, že ta konkrétní auta koupili pro ně samotná...
Saab vstává doslova z popelu. Dnes drží nad vodou Saaba festovní fanoušci značky. Kupci evropské prémie nemají důvod měnit své nákupní zvyky, co takhle ale evidentně neukotvení evropští majitelé japonské "prémie"? Ti by si měli dát říci... nebo snad nemají ani na Saaba? A nyní opravdu nemám na mysli stav jejich konta...
Saab vstává doslova z popelu. Dnes drží nad vodou Saaba festovní fanoušci značky. Kupci evropské prémie nemají důvod měnit své nákupní zvyky, co takhle ale evidentně neukotvení evropští majitelé japonské "prémie"? Ti by si měli dát říci... nebo snad nemají ani na Saaba? A nyní opravdu nemám na mysli stav jejich konta...
ja bych saabu uspech pral ale musi si uvedomit ze s image krach automobilky nemuzi dat valit pred sebou takove top ceny..
Volvo jako auto k sekacce nebo freze nepotrebuje komentar ......
mercedes bmw nebo lexus by toto neaplikovali...
a vim jak dopadl jedna nejmenovana americka znacka >😁 staly pak po bazarech nove za pul ceny co jsem tenkrat postrehl..
to svedy tlaci k zemi...
Volvo jako auto k sekacce nebo freze nepotrebuje komentar ......
mercedes bmw nebo lexus by toto neaplikovali...
a vim jak dopadl jedna nejmenovana americka znacka >😁 staly pak po bazarech nove za pul ceny co jsem tenkrat postrehl..
to svedy tlaci k zemi...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já nevím kde žiješ ty, ale já v žádné maličké zemičce nežiji. Asi neumíš moc počítat a statistika ti taky moc neříká, ale z hlediska Evropy (beru počet obyvatel) je těch států větších mnohem a mnohem míň, než těch menších. Z hlediska Evropy patříme mezi země střední velikosti společně s Maďarskem, Řeckem, Portugalskem a Belgií. Větší jsou jenom Rusko, Ukrajina, Polsko, Rumunsko,Německo, Španělsko, Francie, Holandsko, Itálie, Velká Británie a Nizozemí. Těch menších států je víc jak dvakrát tolik, počínaje Švédskem a Rakouskem a konče třeba Maltou, Lucemburskem a islandem, pominu-li městské státy typu Monaka.
Tak už s tou malostí proboha všichni přestaňte, znám dobře řadu Švýcarů a nikdy jsem od nich neslyšel tahle kecy o maličké zemičce....a jsou o dost menší než my, jak plochou, tak obyvateli - holt si ale posledních osm set let dokázali uhájit to svoje proti všem kolem....
Tak už s tou malostí proboha všichni přestaňte, znám dobře řadu Švýcarů a nikdy jsem od nich neslyšel tahle kecy o maličké zemičce....a jsou o dost menší než my, jak plochou, tak obyvateli - holt si ale posledních osm set let dokázali uhájit to svoje proti všem kolem....
9-3 zjevně ani přes omlazenou nabídku motorů nedosahuje předpokládané prodeje. 9-3X byla nasazena s nesmyslnou cenovkou, kterou si všichni zapamatovali (asi nadosmrti), a i když je její současná cena víc než příjemná, min. v ČR to bude vždy raritka. Osobně jsem potkal v Praze jedinou. Škoda, fakt jí to sekne :yes😒br />
Pro 9-4X se už začíná šuškat o naftě pro Evropu. Byla by to taky sebevražda, nemít jí! Stačí mrknout na statistiky z průzkumu který si dělalo Infinity. 80-90% SUV jede v EU naftu.
Uvidíme, kam se Saab dostane v 2011. Držím palce. Bylo by škoda přijít o přebouchanou Vectru/Insignii >😒]
určite sa tu časom objavia mudrlanti, ktorí nám vysvetlia, že je lepšie si kúpiť za polovičnú cenu Insigniu, alebo rovno striebornú Oktávku >😒]
samozrejme je to tak ako píšeš. na novej platforme ako prvý vznikol Saab 9-5, ktorý mal byť povodne v predaji tak o 2-3 roky skor (posledný velký F/L predchádzajúcej 9-5 bol vlastne vynútený práve nedostatkom love na dokončenie vývoja). Z "politických" dovodov nakonied dostala Insignie prednosť, takže teraz všade mudrujú, že ten volant je jak z Insignie, že tie ovládače sú jak z Insignie, že ten podvozok je z Insignie (aj keď je zhodný možno z 30%...) :-!
6 válcová nafta (tuším že v objemu 2.😄 se u Oplu prý vyvíjela, ale nějak 1-2 roky dozadu to zastavili. Počítalo se s ní původně i pro novou 9-5, které po průšvihu zvaném 3.0TiD od přátel z Isuzu výrazně chyběla tato vrcholná motorizace (z pohledu EU trhu). Ta by se i pro 9-4X teď náramně hodila, ale co naděláš... Oni asi sami počítají s tím, že hlavní odbytiště pro 9-4X bude US trh, a pro EU se spíš bude hodit nová 9-3, případně něco menšího, o čem se taky různě spekuluje.
Ale snad časem na diskuzi dorazí kovanější Saabisti, kteří budou mít lepší info než já, platonický Saabista >😒]
Možná ještě v Holandsku, kde ja Saab komunita taky docela silná, by mohli uspět s nějakým setem s LPG přímo z fabriky, ale zbytek EU jim bude na benzinové SUV zvysoka kašlat...