Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Saab v roce 2010 prodal jen 31.700 vozů

Ve čtvrtém čtvrtletí Saab prodal 11.448 vozů.
Zpět na článek
6. 1. 2011 09:44
6. 1. 2011 10:14
neregistrovaný "milox1"
6. 1. 2011 10:41
6. 1. 2011 11:08
6. 1. 2011 11:44
6. 1. 2011 13:11
6. 1. 2011 13:21
6. 1. 2011 19:16
6. 1. 2011 20:16
6. 1. 2011 20:46
6. 1. 2011 21:54
6. 1. 2011 09:44
Budoucnost?
Poslední čtvrtletí snad dává naději na špetku optimizmu. Rozběh prodejů 9-5 nebyl zrovna ideální (dlouhé dodací lhůty), ale pak se situace začíná stabilizovat. Do nabídky přibyl pro evropu zjevně stěžejní model - 2.0TTiD AWD. Škoda stálé absence kombíku, který měl být původně představen v září v Pařízí a do prodeje měl dorazit koncem roku. Snad teda letošní Ženeva... U předchozí generace dělal kombík víc než 75% prodejů!

9-3 zjevně ani přes omlazenou nabídku motorů nedosahuje předpokládané prodeje. 9-3X byla nasazena s nesmyslnou cenovkou, kterou si všichni zapamatovali (asi nadosmrti), a i když je její současná cena víc než příjemná, min. v ČR to bude vždy raritka. Osobně jsem potkal v Praze jedinou. Škoda, fakt jí to sekne :yes:

Pro 9-4X se už začíná šuškat o naftě pro Evropu. Byla by to taky sebevražda, nemít jí! Stačí mrknout na statistiky z průzkumu který si dělalo Infinity. 80-90% SUV jede v EU naftu.

Uvidíme, kam se Saab dostane v 2011. Držím palce. Bylo by škoda přijít o přebouchanou Vectru/Insignii >:-[]
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "milox1"
6. 1. 2011 10:14
Re: Budoucnost?
neviem ci ide o prebuchanu insigniu...cital som ze ako prvy u GM vznikol saab 9-5...a na jeho platforme vznikla insignia, ktora bola aj skor predstavena a sla do predaja
6. 1. 2011 10:41
Re: Budoucnost?
to je irónia ;-)

určite sa tu časom objavia mudrlanti, ktorí nám vysvetlia, že je lepšie si kúpiť za polovičnú cenu Insigniu, alebo rovno striebornú Oktávku >:-[]

samozrejme je to tak ako píšeš. na novej platforme ako prvý vznikol Saab 9-5, ktorý mal byť povodne v predaji tak o 2-3 roky skor (posledný velký F/L predchádzajúcej 9-5 bol vlastne vynútený práve nedostatkom love na dokončenie vývoja). Z "politických" dovodov nakonied dostala Insignie prednosť, takže teraz všade mudrujú, že ten volant je jak z Insignie, že tie ovládače sú jak z Insignie, že ten podvozok je z Insignie (aj keď je zhodný možno z 30%...) :-!
Avatar - Ellinas
6. 1. 2011 10:46
Re: Budoucnost?
To šuškání o naftě pro 9-4x,odkud jsi to slyšel a o jakém motoru uvažují?
6. 1. 2011 11:08
Re: Budoucnost?
tak jestli se nepletu, momentálně mají jen 2.0TiD a její biturbo verzi 2.0TTiD. A tuším jsem to četl právě o druhém jmenovaném. Pro 9-3 se ještě nabízí starší 1.9TiD a TTiD původem od Fiatu (z dob spolupráce GM a Fiatu), ale myslím, že ten motor skončí s aktuální generací 9-3. Zjevně to mají domluveno, že už ho tam nechají do konce, ale všechny nové modely už fasují Oplácké nafty.

6 válcová nafta (tuším že v objemu 2.8) se u Oplu prý vyvíjela, ale nějak 1-2 roky dozadu to zastavili. Počítalo se s ní původně i pro novou 9-5, které po průšvihu zvaném 3.0TiD od přátel z Isuzu výrazně chyběla tato vrcholná motorizace (z pohledu EU trhu). Ta by se i pro 9-4X teď náramně hodila, ale co naděláš... Oni asi sami počítají s tím, že hlavní odbytiště pro 9-4X bude US trh, a pro EU se spíš bude hodit nová 9-3, případně něco menšího, o čem se taky různě spekuluje.

Ale snad časem na diskuzi dorazí kovanější Saabisti, kteří budou mít lepší info než já, platonický Saabista >:-[]
Avatar - Ellinas
6. 1. 2011 11:27
Re: Budoucnost?
Právě,že s tou naftou pro 9-4x to vypadá moc špatně.Poslední informace co mám,tak řekli,že nafta nebude,protože by to trvalo dva roky než by ji technicky dali do auta a to už auto bude v polovině cyklu a nemůže na sebe vydělat za další dva roky.Mně to přijde jako uplná blbost udělat tento vuz jen s žíznivým 2,8V6 nebo 3,0V6,protože v Evropě prakticky je neprodejné až na pár vyjímek.A oni potřebují zvýšit prodeje jako sůl
6. 1. 2011 11:44
Re: Budoucnost?
ano, to byl tuším ten rozhovor s nějakým šéfem ze Saabu, který to tam takhle vylíčil. Podle mě jsou to trošku kecy - buď ať to vůbec do Evropy netahají, páč jen marketing a zařazení do nabídky je bude stát víc než zisk který na těch pár benzinových kouscích navaří, nebo ať investují (zabudovat jeden další motor snad nemůže stát takový prachy, krom toho vývoj 9-4X se táhne už pěkných pár let, času na to měli dost, motor 2.0TiD, případně 2.0TTiD je k dispozici taky už nějaký pátek) a pak mají reálnou šanci prodat v EU realisticky pár kousků, asi žádné terno, ale stejně líp než čistě s benzinem.

Možná ještě v Holandsku, kde ja Saab komunita taky docela silná, by mohli uspět s nějakým setem s LPG přímo z fabriky, ale zbytek EU jim bude na benzinové SUV zvysoka kašlat...
Avatar - Ellinas
6. 1. 2011 09:47
Dobrý rozjezd
To není zas tak špatné číslo,když si uvědomíme,že začli téměř od nuly.Ač velký saabista,tak bych si za první púlrok od nich auto nekoupil.Vyčkával jsem a teď už věřím,že by mohli značku zachránit.A také jim v tom za 4 měsíce pomůžu a jednu 9-5 si objednám.Jen by to chtělo ještě změnu materiálu v interiéru (chybí mi tam i tradiční dřevo)
Rozbalit vlákno
0
6. 1. 2011 10:09
Nie som veľký optimista prežitia SAAB-u.
SAAB je "obyčajné" auto možno s luxusnejším nádychom, ale na prežitie musí mať slušný obrat a nie pár desiatok tisíc vozidiel.

Momentálna situácia je v podstate cesta do krachu a buď SAAB prevezme (priamo či nepriamo) pod krídla nejaká silná značka, alebo SAAB definitvne skončí ...

Taký malý a finančne slabý majiteľ nemôže ani teoreticky zabezpečiť prežitie žiadnej väčšej automobilky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
6. 1. 2011 10:15
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
11
6. 1. 2011 10:43
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
To "krásné" SUV byl určitě Saab 9-7 X alias přebouchaný Chevy Trailblazer. Mám schovaný ofiko leták, kde ho český importér oficiálně nabízí, zda se ale dovoz alespoň pár kousků uskutečnil, netuším. Netvrdím, že BMW X... jsou nějací krasavci - možná ještě X5. Ale 9-7 X (vyráběný v USA) nikdo nekupoval ani tam. Saabu určitě nepomohl ani 9-2 X, což byla Impreza Wagon druhé generace s jiným čumákem. Tu nechtěl ve Státech už vůbec nikdo. Zkrátka marketingové průšvihy.
6. 1. 2011 10:59
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
:yes:

9-7x bych ještě pochopil. V té době v US vrcholila SUV mánie a třeba Volvo XC-90 tam šlo na dračku. Bohužel, Saab měl zjevně jinou klientelu, která pro SUV až takové pochopení neměla.

Ale 9-2X byl skutečně průšvih. To bych chtěl vidět toho génia, kterého napadlo přebouchat Imprezu Wagon na Saaba! To je fakt na Nobelovou cenu za blbost. Klidně i tři roky po sobě >:-[]
Avatar - zdravy rozum
6. 1. 2011 12:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2011 13:05
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
zjavne si to po rokoch už nepamatáš presne, ale 9-7X bola absolútne nevhodná pre Európu.

rozmery - autobus na štýl Q7
motorizácia - jediná benzinová V8
interiér - upravený US style

ak chcel Saab vstúpiť do SUV segmentu (alebo lepšie povedané, ak GM chcelo, aby Saab vstúpil do SUV segmentu), musel by sa nutne hneď prvým pokusom výrazne vyprofilovať a odlíšiť od konkurencie. Volvo to s XC-90 zvládlo výborne, a následne ťaží z vybudovanej pozície aj XC-60. A hlavne Volvo si už vystavalo cestu medzikrokom - XC-70.

Saab predtým nemal žiadne crossovery, len klasické sedany(liftbacky) a kombíky + cabrio. A rebrandovať US SUV, tým teda žiadnu charakteristickú stopu, žiadne svoje hodnoty a tradície do nového segmentu nepriniesli.
6. 1. 2011 10:53
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
zase splietaš piate cez deviate ;-)

ten "terénny Saab" bol zjavne typ 9-7X, čo je len rebrandovaný US SUV, tuším nejaký Chevrolet. Do US ho nevozili, oni ho tam priamo vyrábali. Neviem, či bol v EU oficiálne v ponuke, ale pár kúskov je aj v ČR (individuálny dovoz). Že by ale bol niečím výnimočný, detto v porovnaní s velkýmí X-kami z Mníchova, o tom si dovolím vážne pochybovať..

9-7X tuším skončil pred 2-3 rokmi. Potom Saab nevyrábal žiadne SUV, teraz je prichystaný nový model 9-4X, ktorý minulý rok spustili predsériovú výrobu. V EU sa tuším zatial oficiálne nedá objednať.

A Saab žiadny vývoj podvozka, detto pre Opel nezaplatil. Saab po zakúpení GM začal naopak používať podvozky (aj keď značne upravené) od Opla. Sám si ich ladil. Takisto Opel od neho prevzal napr. motor 2.0T, Saab ďalej v rámci GM mal na starosti oturbovanie ďalších motorov - napr. aktuálný 2.8V6, povodom od austrálskeho Holdenu, alebo biturbo 1.9TTiD. Na oplátku samozrejme tiež od Opla vela bral - napr. prvý diesel 2.2TiD, atmosferický 1.8 benzin, momentálne 1.6T benzin, alebo 2.0TiD. A podvozok, teda platforma, je spoločný vývoj GM (tuším sa to volá Epsilon), ktorý sa používá naprieč značkami GM.

prepojenie s GM, potažmo s Oplom bude ešte chvílu realitou. Nové zmluvy s BMW ohladne turbobenzínov nájdu uplatnenie asi až s novou generáciou 9-3. Čo sa týka podvozkov, boli tiež rozne špekulácie - takmer isté ale je, že Saab sám nezvládne (ani technicky, ani finančne) vyvinúť novú platformu, preto táto bude asi tiež zakúpená. Dlho sa špekulovalo opať o BMW, ale čítal som už aj o možnej ďalšej platforme od GM.
6. 1. 2011 11:58
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
Pokus se nepletu, tak Spyker vzdy tvrdil, ze Saab nikdy nebude vyvijet auta z cisteho archu papiru, ale jiz od pocatku byl zamer pouzivat vyvojove prvky jednoho ci vice vyrobcu.
6. 1. 2011 12:51
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
jasně, Spyker je v tomto realista. Saab nevyvíjel podvozky (samostatně) tuším od první generace legendární 900, což je konec 70tých let. Poslední jejich motory byly z 90tých let.
Avatar - dicky
6. 1. 2011 12:20
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
Svedove svedove zas a stale je to to same cenova politika se nepotkava s realem...a vyvoj prodeju tomu jen odpovida ....
a volvo ma naslapnuto na stejne vysledky....a propo kdo povazuje volvo a saab za luxusni znacky je k smichu...
bejvavalo...
saab zkrachovala automobilka ......
vovlvo -auto k sekacce nebo snehove freze...... >:D
ale cinani ho urco zlevni jim jde o prodeje a treba i saab pochopi ze je na urovni oplu atd a nasadi podobne ceny..
Avatar - zdravy rozum
6. 1. 2011 12:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 1. 2011 12:56
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
svez se a uvidíš, že není pravda co říkáš ;-) nová 95 je úžasná úžasná a úžasná a porovnání třeba i s insignií je směšné -mataeriály technika....... 95 snese kvalitativní srovnání s insignií OPC, která je však cenou téměř stejná..... a mezi námi, SAABa bych nevyměnil za žádné jiné auto na světě, možná za Volvo, ale rozhodně bych si nekoupil německou nudnou šeď, která v dané třídě je :-) a věř, že takhle přemýšlí většina zákazníků, co švédy kupuje ;-)
čest
6. 1. 2011 12:56
Re: Tak to je problem marketingu, Saab skoro zlikvidoval GM
ano, o predajnosti 9-7X netreba diskutovať, to je absolútne jasné - v EU bolo to auto nepredajné. Jedna motorizácia (V8 benzin), americký look, žiadne extra pridaná hodnota. Saabisti preň slabosť nemali, a v tejto cenovej hladine si v EU každý radšej kúpil naftové X5/XC90/ML.

S tou výrobou to tak úplne jedno nie je, lebo Saab mal a stále má všetky fabriky v EU. Všetko ostatné, čo je vyrobené mimo EU a nesie značku Saab je rebrand
6. 1. 2011 13:11
SAAB 2011
Aktuální problém saabu spočívá v tom, že si ho koupí jenom ti, kteří si nechtějí koupit ani BMW ani Mercedes, ani AUDI ani VOLVO ani Jaguar. Bohužel ti, kteří si koupí BMW, Mercedes, AUDI, VOLVO a Jaguar si tyto vozy nekoupí proto, že si nechtěli koupit saaba, nýbrž proto, že ta konkrétní auta koupili pro ně samotná...

Saab vstává doslova z popelu. Dnes drží nad vodou Saaba festovní fanoušci značky. Kupci evropské prémie nemají důvod měnit své nákupní zvyky, co takhle ale evidentně neukotvení evropští majitelé japonské "prémie"? Ti by si měli dát říci... nebo snad nemají ani na Saaba? A nyní opravdu nemám na mysli stav jejich konta...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - dicky
6. 1. 2011 13:21
Re: SAAB 2011
ja bych saabu uspech pral ale musi si uvedomit ze s image krach automobilky nemuzi dat valit pred sebou takove top ceny..
Volvo jako auto k sekacce nebo freze nepotrebuje komentar ......
mercedes bmw nebo lexus by toto neaplikovali...
a vim jak dopadl jedna nejmenovana americka znacka >:D staly pak po bazarech nove za pul ceny co jsem tenkrat postrehl..
to svedy tlaci k zemi...
6. 1. 2011 16:46
Re: SAAB 2011
Zabúdaš na čínsky a ruský trh, tam by dieru spraviť mohli...
32 k vozov nie je až taký zlý výsledok
Uvidíme, čo bude na konci budúceho roku.ˇAk na jar pustia kombi, pomožem im kúpou jedného kúsku (ak nám dovtedy nezmenia car policy...)
Avatar - petrumr
6. 1. 2011 19:16
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
6. 1. 2011 20:16
Re: haha
Já nevím kde žiješ ty, ale já v žádné maličké zemičce nežiji. Asi neumíš moc počítat a statistika ti taky moc neříká, ale z hlediska Evropy (beru počet obyvatel) je těch států větších mnohem a mnohem míň, než těch menších. Z hlediska Evropy patříme mezi země střední velikosti společně s Maďarskem, Řeckem, Portugalskem a Belgií. Větší jsou jenom Rusko, Ukrajina, Polsko, Rumunsko,Německo, Španělsko, Francie, Holandsko, Itálie, Velká Británie a Nizozemí. Těch menších států je víc jak dvakrát tolik, počínaje Švédskem a Rakouskem a konče třeba Maltou, Lucemburskem a islandem, pominu-li městské státy typu Monaka.

Tak už s tou malostí proboha všichni přestaňte, znám dobře řadu Švýcarů a nikdy jsem od nich neslyšel tahle kecy o maličké zemičce....a jsou o dost menší než my, jak plochou, tak obyvateli - holt si ale posledních osm set let dokázali uhájit to svoje proti všem kolem....
Avatar - petrumr
6. 1. 2011 20:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - dicky
6. 1. 2011 21:54
Re: haha
nech toho kahira i s predmestim ma 10 mil. obyvatel tahle zeme je jedno vetsi mesto >:D
jakej tady chces videt trh >:D