Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab v roce 2010 prodal jen 31.700 vozů

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 6. 1. 2011 • 20:42
63
28
Zobrazit náhledy (63)
Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5 Saab 9-5
Ve čtvrtém čtvrtletí Saab prodal 11.448 vozů.

Nizozemská automobilka Spyker oznámila, že její divize Saab prodala v loňském roce 31.700 vozů, což je na dolní hranici plánů firmy. Ve čtvrtém čtvrtletí však prodej Saabu prudce vzrostl o 129 procent.

V samotném čtvrtém čtvrtletí Saab prodal 11.448 vozů. Meziročně prodej automobilky stoupl o 129 procent, proti předchozímu čtvrtletí pak byl vyšší o 31 procent.

Spyker původně očekával, že Saab prodá za loňský rok 45.000 vozů. V říjnu však svůj výhled snížil na 30.000 až 35.000 vozů. Důvodem byly změny v dodavatelské základně.

Firma doufá, že se jí podaří navázat na růst prodeje z konce roku a za celý letošní rok chce prodat 80.000 vozů a vrátit se k zisku. Přispět by k tomu měl prodej na trzích, na které loni firma vstoupila, jako Japonsko, Kanada, Portugalsko a Austrálie. Saab bude také nadále rozšiřovat svoji distribuční síť v Číně a v Rusku, napsaly agentury AP a Reuters.

Spyker se začátkem loňského roku po vleklých jednáních dohodl s americkou automobilkou General Motors, že koupí její ztrátovou divizi Saab za 400 milionů dolarů (přes 7,6 miliardy Kč) v hotovosti a akciích. V hotovosti zaplatil pouze 74 milionů dolarů.

Saab vyrábí automobily od roku 1949 a součástí GM se stal v roce 1989, od té doby je však téměř nepřetržitě ztrátový. Dohoda o prodeji zachránila švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM koncem roku 2009.

Témata
Avatar - dicky
6. 1. 2011 21:54
Re: haha
nech toho kahira i s predmestim ma 10 mil. obyvatel tahle zeme je jedno vetsi mesto >:D
jakej tady chces videt trh >:D
6. 1. 2011 20:16
Re: haha
Já nevím kde žiješ ty, ale já v žádné maličké zemičce nežiji. Asi neumíš moc počítat a statistika ti taky moc neříká, ale z hlediska Evropy (beru počet obyvatel) je těch států větších mnohem a mnohem míň, než těch menších. Z hlediska Evropy patříme mezi země střední velikosti společně s Maďarskem, Řeckem, Portugalskem a Belgií. Větší jsou jenom Rusko, Ukrajina, Polsko, Rumunsko,Německo, Španělsko, Francie, Holandsko, Itálie, Velká Británie a Nizozemí. Těch menších států je víc jak dvakrát tolik, počínaje Švédskem a Rakouskem a konče třeba Maltou, Lucemburskem a islandem, pominu-li městské státy typu Monaka.

Tak už s tou malostí proboha všichni přestaňte, znám dobře řadu Švýcarů a nikdy jsem od nich neslyšel tahle kecy o maličké zemičce....a jsou o dost menší než my, jak plochou, tak obyvateli - holt si ale posledních osm set let dokázali uhájit to svoje proti všem kolem....
6. 1. 2011 16:46
Re: SAAB 2011
Zabúdaš na čínsky a ruský trh, tam by dieru spraviť mohli...
32 k vozov nie je až taký zlý výsledok
Uvidíme, čo bude na konci budúceho roku.ˇAk na jar pustia kombi, pomožem im kúpou jedného kúsku (ak nám dovtedy nezmenia car policy...)
Avatar - dicky
6. 1. 2011 13:21
Re: SAAB 2011
ja bych saabu uspech pral ale musi si uvedomit ze s image krach automobilky nemuzi dat valit pred sebou takove top ceny..
Volvo jako auto k sekacce nebo freze nepotrebuje komentar ......
mercedes bmw nebo lexus by toto neaplikovali...
a vim jak dopadl jedna nejmenovana americka znacka >:D staly pak po bazarech nove za pul ceny co jsem tenkrat postrehl..
to svedy tlaci k zemi...
6. 1. 2011 13:11
SAAB 2011
Aktuální problém saabu spočívá v tom, že si ho koupí jenom ti, kteří si nechtějí koupit ani BMW ani Mercedes, ani AUDI ani VOLVO ani Jaguar. Bohužel ti, kteří si koupí BMW, Mercedes, AUDI, VOLVO a Jaguar si tyto vozy nekoupí proto, že si nechtěli koupit saaba, nýbrž proto, že ta konkrétní auta koupili pro ně samotná...

Saab vstává doslova z popelu. Dnes drží nad vodou Saaba festovní fanoušci značky. Kupci evropské prémie nemají důvod měnit své nákupní zvyky, co takhle ale evidentně neukotvení evropští majitelé japonské "prémie"? Ti by si měli dát říci... nebo snad nemají ani na Saaba? A nyní opravdu nemám na mysli stav jejich konta...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku