Čas od času se i ve světě aut, v autech světa, přihodí to, čemu se říká zásah na komoru. V aktuálním případě dokonce - neočekávaný zásah na komoru. V čem vězí ta tak dobře cílená střelba? No především v tom, že Dacia si s Dusterem nehraje na exklusiv za dvě pade, nesnaží se montáží druhého volantu vsugerovat myšlénku, že snad již pozítří hodí prémioví výrobci froťák do ringu...
Duster tiše, neokázale, skromně avšak jistě, přišel, viděl a opravdu zvítězil. Takhle se má dělat vůz pro lidi, kteří si nemohou dovolit to, po čem každý touží, to jest po autě bez kompromisů, tedy po prémii. Dacia dokázala ten kompromis dokonale popsat, dokonale zabalit a dokonale prodat.
Konečně auto, co ze sebe nedělá primadonu z jiné, vyšší třídy. Konečně auto, na které je i v této kvalitativní třídě radost pohledět. A pak... ten vůbec nejsilnější zásah Dusterem dostali (skoro)mainstreamový (skoro) prémioví jezdci co vymetají skladové zásoby z loňských výprodejů od Žiliny po Aš s touhou získat za pár švestek diamantový silniční status, těm udělil Duster zásah, z něhož nemají šanci se vzpamatovat.
Duster, auto pro toho, kdo se nebojí sám sebe, auto pro toho, kdo se umí na své možnosti podívat realistickejma očima, avšak současně pro toho, kdo se umí vřadit do provozu, v němž pojmy jako (super)mainstream, prémie, lux či exklusiv jsou zaklínadlem všech, bez rozdílu garáže a paliva. A zejména za to náleží Dacii velká poklona.
Poklona Dacii, alebo skôr Renaultu? ;-) Dacia je v tomto prípade len koncovým výrobcom, ktorá lepí na auto svoju značku. Myšlienka aj auto samotné vznikli vo francúzskych hlavách. Podobne ako za najmenšiu Škodu a Seat nebude dôvod kričať iné ako jediné a unisono "bravo VW".
Práve časť "Poklony" patrí koncernu VW, ktorý ukázal, že i v postkomunistických krajinách je možné vyrábať automobily pod ich vlastnou značkou.
Ktovie čo by bolo z automobilkou Škoda a jej bohatou históriou? Renault thalia, clio, či nejaký model latinskoamerickej divízie v pôvodných halách Škody?
A k tým francúzskym hlavám. Čo ak to bola hlava nadaného Inda, či Rumuna vychádzajúceho z biednych pomerov a myšlienkou motorizácie menej majetných vrstiev uplatnená v globalizovanej Európe?
Tak to je pouze vzkaz pro zbohatlíky z okolí orlové. Až přijedou do garáže a budou chtít ze svého Sklasse AMG udělat ještě luxusnější káru než je, vážně hrozí, ža až si to půjdou vyzvednout budou zírat na Fabii HTP. Neb tot etalon. ;-)
A kluci z Orlové umí všechno. Všechno. Prostě všechno z vody né víno ale rovnou šampanské... Prostě všechno!
Duster v sekci Moje.auto hodně chyběl. Takže doufáme v co nejvíc informací... Hlavně takových, které v kratých testech z různých důvodů zaznít nemohou..
Soused si koupil Logana stejně jako já Fiata Pandu v roce 2006, je garážovaný stejně jako moje Panda. Jenže koncovka výfuku u Pandy je pořád jako nová, kdežto ta u Loganu je zrzavá od rezu jako liška. A to mi ještě potvrdil, že mu upadl držák výfuku pod autem (také rez).
a dal???
(jak souvisi Logan r.v. 2006 s Dusterem r.v. 2010?... napovim: nijak...... asi tak jako kdyz nam rezne felicie, tak proto musi reznout fabie???... nebo jaky je prinos teto informace? ;-))