Redakce to myslím dobře ví. Stejně, než by se to dostalo i do Škody, bude na světě FIII a ta už bude mít novou platformu. Ale ještě tě trošku poopravím - Fabia I vyjela už v roce 1999 ;-)
Podle mě je A1 další auto, který vůbec nebylo třeba. Je to předražený, hodně malé...v podstatě k ničemu. Každý rozumnější člověk si koupí A3 a nebo nějakou malou stylovku od jiné značky.
To jestli "je třeba" ukáží prodeje. Pokud se bude prodávat alespoň tak, jak si automobilka stanoví cíle, tak není důvod si myslet, že to auto není třeba.
Když by jsem šel hodně do detailu, tak by jsme tu mohli nechat na celém světě jedno malé auto, jedno střední, jedno velké a od každého ještě verzi kombi a víc by nebylo třeba.
no ale zatim taky A1 krom image značky nenabízí nic navíc oproti vnitrostranické konkurenci. S příchodem verze quattro už bude mít ve výbavě prvek, který v jeho sourozencích (zatím) nenajdeš.
suhlasim, ked chcem male sikovne auto volim polo, swift, jazz, ked chcem stylovku zvolim f500 alebo Mini ale A1 nie je ani stylova ani prakticka - nudne neprakticke male audi predrazene a nicim neoslnujuce.
ani sa nedivim ze sa dobre nepredava aj ked proti audinam nic nemam, toto si kupi len nejaky cvok
A co je MINI? Malé nepraktické Drahé. F500 Malé hnusné nepraktické a ničím neoslňuje. To si můžeš dosadit skoro na všechny malá auta a obzvláště ty stylová.
Lenže aj Mini a aj 500 majú v sebe auru niečoho výnimočného. Nadväzujú na svojich predchodcov. Audi nič také doteraz nemalo a neviem či z tohoto bude nejaký šláger...
Tak mini je povedené, ale jeho kreace typu countryman, a clubman jsou takové zoufalé kreace. Samotné mini je super a navíc ve verzy JW je to bomba. Pětikilo je pro mě nevkusný kýč.
Ale reagoval jsem na to, že to je malé a já nevím co ještě. Jenže to jsou všechny malá auta.
A1 má dvě devizy - dvouspojkovou převodovku a interiér. Pro mě je interiér hlavní slabina Mini, ale dokážu mu to odpustit, protože tohle auto si spíš kupuji jako motokáru, ne jako prdítko do města. Podle mě největší konkurent A1 je Polo, které má hodně podobnou nabídku a A1 nabízí navrch jen ten punc "prémie". Mezi stylovkami má pevně dané místo a ani jedna ze jmenovaných jí přímo nekonkuruje.
Další otázka je, kolik Audi stál vývoj tohodle auta. I přes menší prodeje to může být velmi profitové, protože náklady na výrobu nebudou o moc větší než u Pola, ale od zákazníka vytáhnou citelně víc peněz. Takže stejně jako u A3, jde hlavně o to oškubat ty, kteří chtějí na venek něco extra. Umím si i představit, že by A1 udělali čistě pro to, aby vyzobali zákazníky Pola, kteří chtějí na víc jen ty čtyři kruhy a jsou za to ochotní zaplatit o pár tisíc euro víc.
Každého věc, jestli si to koupí. Ale nedávno jsem jednu A1 předjížděl. Celá černá i se střechou. Překvapilo mě, že je ve skutečnosti ještě menší než na fotkách a připadala mi nejnudnější ze všech audin - mě osobně přijde i Polo zajímavější. Taky jsem se v duchu zamýšlel, proč ten chlapík vysázel cca 600-700 za takový fádní mrně....No ale jako píšu na začátku, každého věc...
Nemůžu souhlasit. I když všeobecně koncernovky nemám rád, tak Audi A1 je povedenou vyjímkou. Mám rád malý stylový auta, MiTo, 500 a Mini jsou super, líbí se mi i DS 3 a tahle Audi a už teď se těšim do Ženevy na novou Ypsilonku. Rozhodně maj pro mě podobný auta větší smysl, než taková Kia Picanto nebo Hyundai i20 >:-[]
Domníváš se, že se by se měla vyrábět jen auta, která jsou třeba? :-) A z jakého důvodu je potřeba A3 a ne A1? :-) A z čeho dovozuješ, že A1 je předražená? Vůči čemu, nebo spíše vůči komu je předražená? Koneckonců, ty stavíš mimo gáráž komplet subkompaktní třídu, a to je velmi slepé...
A1 je první prémiová vlaštovka v segmentu subkompakt, brzy přijdou další, my můžeme tomuhle trendu jenom fandit, vždyť i subkompaktní třída dostává klasický řád - obsahuje jak produkci lowendovou, tak mainstreamovou, (super)mainstreamovou a nyní již i prémii. Co více si přát?
Je dobře vědět, že auta se nekupují podle rozkazu, někdo chce jezdit lowendem, někdo prémií, proč tohle nedopřát i ve velmi frekventovanéí třídě, ve třídě, která například u nás představuje třídu dominantní?
P.S. Víš vůbec, že existuje ještě menší třída, než je třída subkompakt? Vůbec nechápu, jak můžeš zaujímat názor, že AUDI A1 je k ničemu. Představ si, že tu někdo jiný zase napíše - MINI? To je k ničemu. Nebo například... Fiat Panda, to je k ničemu, nebo ALFA ROMEO Mitoje k ničemu. Tak nějak se mi vkrádá myšlénka, že k ničemu jsi především... ty.
Je pravda, ze Audi chce kousek nizsiho segmentu a VW zase kousek premioveho segmentu.
Vsechno to ma ekonomicke opodstatneni, pokryt trh, znacky, tridy, kategorie navzajem, tak aby se prekryvali a pro kazdeho se neco naslo a tim samosebou usetrit a vytlacit konkurenci, ci stizit konkurenci rust.
Tento mokry sen jen prece snem kazdeho kapitalisty (v dobrem slova smyslu).
Jsou rodiny, které chtějí samé audiny. Jeden soused jezdí černou Q7, jeho mladá žena černým Golfem a teď po Vánocích se jejich tříletý klučík "proháněl" v elektrickém vozítku Audi, samozřejmě taky černém. A1 doplňuje tuto mezeru. Je jasný, že za ty prachy to takový zázrak není. Ale je stylová, s velmi kvalitním interiérem. Lidi si ji koupí kvůli image.
Kvůli image snad - jinak Audi A1 ve srovnávacím testu prohrálo i s Citroenem DS3, a to je vo 200.000 kč dražší a jako konkurent Mini taky "žádnej zázrak" ;-\
Možná by si A1 mohlo troufnout na MiTo
Srovnávací testy dopadají různě, třeba v aktuálním Fasteru porazila A1, nejen MiTO, ale i DS3, navíc napsali, že je celkově výrazně lépe naladěna, než sesterské POLO...
[odkaz]
Největší chybu u A1 vidím v občasné absenci střešního hliníkového "oblouku", který ji opticky dáva kus nezaměnitelného "charakteru" a měl být sériový pro všechny A1..., tady to Audi s "šetřením" přehnalo...
Test o kterym mluvím já byl britský test - asi Autocar a motory benzínové 1.6 resp. 1.4 u Audi a byl to docela komplexní test. Ani jedno z aut není průser, nicméně Audi je ve srovnatelný výbavě výrazně nejdražší a výrazně nejlepší prostě není, neoslnilo ani v měřitelných disciplínách typu brzdná dráha. Audi A1 se určitě prodávat bude neb spousta lidí to i při tý dost ujetý ceně koupí prostě protože si myslí že Audi je vždycky nejlepší, což je
a) dost blbej přístup - myslet si to o jakýkoli značce
b) v tomhle případě to fakt moc nesedí a Audi A1 má bezdiskuzí dokonce několik víc než schopnejch a plně konkurenceschopných soupeřů - což při výběru vozu ale nehrává až tak velkou roli - viz a) :-)
Tak Faster popravdě ani neznám. S jakym motorem to testovali, benzín nebo nafta?
Cituji: "Der Quattro-Antrieb, ähnlich dem des RS3, nimmt dem A1 in engen, schnellen Kurven spürbar die Tendenz zum Untersteuern. Wo der A1 mit Frontantrieb zum Kurvenaußenrand drängt, hält der Quattro-Bruder seine Spur."
Když to přeložíte, tak zjistíte, že pohon quattro, podobný tomu v RS3, A1čce v utažených rychlých zatáčkách citelně sebere sklon k nedotáčivosti. Kde A1 s předním pohonem utíká k vnějšímu kraji zatáčky, drží jeho bratr Quattro stopu. To se poněkud liší s tím, co tu píšete, ne? ;-)
Dále: "Bei Erfolg stünde einer Serienversion mit dem legendären Namen S1 nichts mehr im Wege"
V případě úspěchu by sériové verzi s legendárním jménem S1 nestálo nic v cestě. Opět se celkem lišíte ;-)
Tohle je pro subkompaktní šoféry jistě zpráva roku. No jen si to představme tak za tři čtyři roky - Fabia III RS 4x4... dokonalá představa, co? Pokud se to zdaří, je to další příčka na cestě do garážového nebe koncernu Volkswagen. Konkurence ještě nevydýchala mistrovské POLO, nemluvě o ájedničce, a z horní zprávičky se na ni valí další lavina.
Tak si drž palce, ať to vyjde, neb mít subkompaktní čtyřkolku od Škody, tak předjedeš i sám... sebe.
"Legendární označení S1 Audi nepoužije, podle předchozích informací ho chce zachovat jen v historických análech jako poctu stejnojmennému slavnému závodnímu autu." >:D
Tak si můžete S1 strčit do ....
V odkazu na původní článek AutoBildu se dočtete, že "Bei Erfolg stünde einer Serienversion mit dem legendären Namen S1 nichts mehr im Wege."
což znamená, že
"V případě úspěchu by sériové verzi s legendárním jménem S1 nestálo nic v cestě."
Redakce auto.cz to nesprávně přeložila.