Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 quattro: 500 kusů ještě letos!

David Bureš David Bureš 11. 1. 2011 • 06:30
225
38
Zobrazit náhledy (225)
Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1 Audi A1
Audi A1 s pohonem všech kol bude, automobilka už postavila jeho funkční prototyp.

Audi před oficiální premiérou modelu A1 tvrdilo, že vůz nebude k dispozici s pohonem všech kol. O rok později je ale vše jinak a prototyp Audi A1 quattro čile brázdí silnice.

Jde o první zástavbu pohonu všech kol do malého vozu VW Group. Příbuznými Audi A1 jsou SEAT Ibiza, Škoda Fabia a VW Polo. Pokud by se pohon všech kol dostal do sériové výroby, bylo by pravděpodobné, že se budoucnu rozšíří i do příbuzných vozů. To ale předbíháme.

První prototyp pohání motor 1,4 TFSI s výkonem 139 kW, oproti výchozímu vozu s pohonem předních kol je Audi A1 quattro o úctyhodných 120 kg těžší.

Auto Bild už měl čest se s vozem projet a jeho redaktoři tvrdí, že vůz se chová podobně jako větší RS3, tedy nedotáčivě. Prostě jako typické Audi. Pohon všech kol pomáhá a-jedničce podle redaktorů Auto Bildu zvýšit rychlost průjezdů zatáčkami. V rychlostech, v nichž by byla předokolka už mimo trať, quattro srdnatě drží.

Quattro ale nebude jedinou novinkou v nabídce ingolstadtského mrňouse. Automobilka plánuje, že pohon všech kol propojí rovněž s motorem 2,0 TFSI s výkonem vyšším než 150 kW.

Audi chce na podzim letošního roku postavit testovací sérii 500 takových A1 a odezva od zákazníků naznačí, jak velký je o takový automobil zájem. Podle toho bude rozhodnuto o další budoucnosti tohoto vozu.

Podle informací z továrny by sériové A1 s pohonem všech kol mohlo stát asi 27.000 euro (tj. 675.000,- Kč).

V případě sériové výroby by mohl být prodávaný vůz pojmenován jako RS1. Legendární označení S1 Audi nepoužije, podle předchozích informací ho chce zachovat jen v historických análech jako poctu stejnojmennému slavnému závodnímu autu.

Témata
Avatar - Hamunasakra
12. 1. 2011 10:40
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Test o kterym mluvím já byl britský test - asi Autocar a motory benzínové 1.6 resp. 1.4 u Audi a byl to docela komplexní test. Ani jedno z aut není průser, nicméně Audi je ve srovnatelný výbavě výrazně nejdražší a výrazně nejlepší prostě není, neoslnilo ani v měřitelných disciplínách typu brzdná dráha. Audi A1 se určitě prodávat bude neb spousta lidí to i při tý dost ujetý ceně koupí prostě protože si myslí že Audi je vždycky nejlepší, což je
a) dost blbej přístup - myslet si to o jakýkoli značce
b) v tomhle případě to fakt moc nesedí a Audi A1 má bezdiskuzí dokonce několik víc než schopnejch a plně konkurenceschopných soupeřů - což při výběru vozu ale nehrává až tak velkou roli - viz a) :-)
Tak Faster popravdě ani neznám. S jakym motorem to testovali, benzín nebo nafta?
Avatar - kari.laz
12. 1. 2011 09:44
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Podle čeho soudíš? Nebo zase jenom vaříš z vody?
12. 1. 2011 08:35
Re: FABIA 4x4
Tak nás oblaž, kdo další nabízí alespoň ten "blbbej" haldex.
Avatar - Ricardo
12. 1. 2011 01:25
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Mini je kvalitou interiéru někde jinde než A1, tady Audi na Mini nestačí
Avatar - white label
12. 1. 2011 01:16
Re: Další auto, který vůbec není třeba.
Srovnávací testy dopadají různě, třeba v aktuálním Fasteru porazila A1, nejen MiTO, ale i DS3, navíc napsali, že je celkově výrazně lépe naladěna, než sesterské POLO...

[odkaz]

Největší chybu u A1 vidím v občasné absenci střešního hliníkového "oblouku", který ji opticky dáva kus nezaměnitelného "charakteru" a měl být sériový pro všechny A1..., tady to Audi s "šetřením" přehnalo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku