Barichello, Barichello kdy už se dostaneš ten svůj mindrák ze Škodovek pryč? Třeba ti vadí, nemáš je rád, nelíbí se ti, ale alespoň proboha uznej úspěch! Protože tohle o prodejích Škodovky může říct jedině trouba...
Trouba ne, tahla diagnóza je mnohem horší. Komplex méněcenosti zoufale zakrývaný rádobysvětovostí + předstíraná odbornost ve věci Chrysleru....co dodat. Na druhou stranu, nejlepší je ignorovat, vyrostl nám tady další wolff, zřejmně masochista, který na tu ránu (obrazně) čeká jako pes na kost. Problém je, jestli mu jí dát a ukájet jeho zvrácené choutky, nebo ho (jak píšu) ignorovat a nechat ho se trápit....
To nemohu soudit, mě se jeví jen jako člověk, který má hlavu až moc plnou amerických aut a nedokáže uznat nic jiného. Ale že nedokáže uznat úspěch Škody mě nadzvedlo, protože to je typický úkaz mindráku. Myslel jsem, že už je konečně pryč doba, kdy se domácí úspěch neodpouštěl...
ono tu je viac takych.. beranK je zrovna pripad este horsi ako barichello - nenavidi vsetk ookrem VW group cize to je dalsi pripad.. a potom su tu flamy na dve strany, jeden extremista proti druhemu..
Já ale nemam problém s jinými zančkami a výrobci - narozdíl od VW fanatics.
Už sem tu tu opakovaně psal - mam rád brtiské zančky, alenemam problém ani s korejci, švédy a s většinou japonců + najsou se i někteří další.
Takže bych prosil nesrovnávat se slavnou grupou VW Fanatics
Ono je úplně jedno co máš a nemáš rád. Jde o to, co jsi napsal za žvást. Já třeba taky moc nemám rád ameriky, ale uznám jejich úspěch v letošním roce. Chce to trochu objektivnosti a nevymlouvat se stále na VW fanatics ;-)
Chcete se zasmát?
Tohle je to PRAVÉ prémiové VW, a zde nejvíce vynikne náskok díky technice a inovacím
Popadám se tu smíchy - vono to má prvky výbavy jak amerika z roku 2004.
HEHEHEHEHE. Kdyby to někoho zajímalo, tak tohohle parkovací asistenta a sklápění zrcátek při couvání má i první tříkilo, co opustilo brány továrny nějkdy 1.6.2004. VW to má po tpéměř 7 letech stále a to je nejvyšší liga - luxusní limuzíny, zatímco to tříkilo, co má dneska už dávno parkovací kameru byla a je jen vyšší střední :o))
A výkon 3,0 V6 jako amerika 2011 (pardon Lancia ve vyšší střední) s motorem z traktoru od VM motori a baští to 10 na sto, a ta Lancie baští 9. To je inovace na luxusní třídu. Hmmm.
K tomu vyloženě nadčasový design, ale jako Honqi by se to chytit mohlo - sice to připomíná tak konec 90. alet, ale jako čínskej flagship :-)
Cena je hezká věc, ale pokud tomu konkurují káry z vyšší střední kterým se tu všichni smějou, tak já ztoho mam hotový vánoce. Krásnej test, děkji redakci konkurenčního AR za skvělé pobavení.
No tak na co sem zapoměl? Na úspěchy u důchodců v anglii s feldou a fabkou? A ted i mimo důchodce se Supernoumou?
A to že oktávky jezdí jako policejní káry někde v turecku hmmm.
Tak pardon, já už si dlouho nečetl ty oslavné ódy v Automobil Revue od Milana Josífa. Člověk zaponeme a z těch úspěchů vyjde.
Jak slovutné VW zachránilo AZNP, co tam postavilo, jak výrazně vylepšili Fáčko, co jim vyvinuli za totáče tím, že tam narvali Bosch Monotronic a pár cinkrlátek a jak pak se vší slovutností představili Felicii na podvozku starého fáčka, dodali tam letitý diesl od VW a 1,6ku v benzínu a vydávali to za funglovku.
A jaký obrovský kus urazila škoda a jak kvalitní vůz je jedničková oktávka, jaký je to mílový posun......
A že by to možná nedopadlo tak slavně, kdyby možná, někdy snad - nedejbože - to koupil někdo jinej.
Já si to budu muset někdy oživit, ještě že to mam doma všechno schované, tak si počtu.
A až mi někdo řekne, že jede jedničkovou oktávkou do Ostravy, jestli s ním vzádu pojedu, tak si vezmu svazek ročníků 97-03 svážu to a omlátím mu je o hlavu.
Třeba se mu rozvítí v hlavě a ocení ten pokrok a komfort sedaček z tramavaje, místa pro 5tiletýho somálce vzádu, kliček na vokna a skvělý zvuk traktorového 1,9 TDI.
Já v těch autech pánové jezdil, od šáde 100MB až přes 120ky, fáčka, jedničkový oktávky, feldy, fabie, fabie II atd.
Možná sou to skvělý káry pro lidi, co nikdy nejeli v nějakém V6 střední třídy popř. ještě nečem lepším.
Přesedlat do toho ze 120ky - asi byl byl nadšen, když do toho přesedláte z tiché a pohodlné V6ky, tak je to dost hustej šok.
Moc se vám omlouvám že nejsem patriot, ale to se fakt nedá.
Halt asi ještě nemam správně vygumovanej mozek z 3888 reklam v telce, kde se przentují rodinné výhody a pěkelně rychlé a nadupané turobomotry, které si dá ale k sváče kdejaká atmosféra, co nemá motor ze sekačky; billboardů na každým rohu a z testů, kdy v jednom čísle byl test oktávky ve výbavě holobyt, v druhém té samé ale v kombíku, ve třetím zas té samé ve výbavě sláva něco už tam je, které byly nejméně občíslo v každém tuzemském periodiku měsíc co měsíc.
Od jisté doby tyhle stránky POUZE otáčím a místo komiksové a zábavné literatury čtu pouze testy nejvyšších verzí za ceny kolem mega a pak NIKDY nevynechám test VW Phaeton.
To už je tradice. Vždycky mi dělá velkou radost, jak sem ušetřil za Dikobraz, pardon Trnky Brnky
Rozumím ti... Když pominu tvůj arogantní a trošku přiblblý styl psaní, tak máš vlastně pravdu. ALE srovnáváš nesrovnatelné. Máš pravdu v tom, že limuzína střední (a vyšší) třídy je to nejlepší, co lze řídit. A je vcelku fuk, jestli to je francouz, němec nebo amerika. Ale proč to proboha srovnáváš s letitýma škodovkama?! To opravdu nechápu. Já s tím taky mám někdy problém pochopit, jak může někdo jezdit fabií HTP, nebo céjedničkou a kdoví čím ještě. A oni můžou, od auta čekají prostě pouze dopravu z A do B. Každý nepotřebuje V6 motor o 200 koních a pohodlný interiér. Tyhle věci je si třeba uvědomit.
Styl psaní je ryze účelový.
Jak se do lesa volá.....
No je to neuvěřitelné, ale při letmé procházce po parkovištích na pražských sídlištích potkáš vozy Felicia, Oktavia I a II, Fabia I, Roomster, Forman a Favorit + Ceedy, Megane, C3,C4 (ovšem Vette to nejsou), Clio, Thalia, Logan MCV, Corsa, Laguna atd.
Ke smůle zdejších diskutérů - nový golf není skoro vidět, votuněný dvojky a trojky nebudu počítat, to maj puboši s mokrým razítkem na řidičáku, stejně jako R19, starý Civicy atd.
Passaty jsou taxíky a služebáky, neznám nikoho v okolí 3 kilometrů, kdo by to měl jako soukromý, A8, BMW 5xx , A6 - to se tu vyskytuje, ale v poměru 10 aut na 250 těch prve vypsanejch.
Pak tu máme korejské SUV , nějakou tu X5ku, ML, Q7 a Infinniti.
A to je tak asi běžnej obrázek pražských sídlišt a okrajovech vesnic.
Masové počty X5, 5xx, 7xx, X6 ani 1xx tu faaakt nestojí, stejně tak Mercedesy, a Audinky. Pokud stojí, jsou to 10-15 let starý kousky.
Satelity sou na tom o něco líp, pak sou tu vilový čtvrtě kde je ta fluktuace "prémie" poněkud vyšší, nicméně drtivá většina vozového parku v čr jsou výše jmenované vozy nebo jim podobné.
Stačí vyjet ale tak 40 km za prahu a je to zas výrazně slabší.
Postav se někdy před Globus, Tesco atd kam jezděj v sobotu nakupovat z vesnic - uvidíš ty prémiovky na parkplace.
Takže proto mé srovnání.
Mimo je to jak v čem. Porovnávám s tím, co se vyskytuje v nějvětším počtu. Co má nejvíce lidí. A v čem je to lepší/horší.
Je to svět priorit - zda funglovka se zárukou v základu, nebo něco 4 roky starýho, co tenkrát stálo 3-4x tolik ale i jako 4 roky starý je to větší hitparáda jak to nový.
Já si to uvědomuji. Každýmu vyhovuje něco jiného.
Ale člověk přepravující se z A do B není fanda aut a ač nechci nikomu říkat co má nebo nemá dělat,kam má/nemá chodit - trošku mi uniká smysl, proč by sem takový člověk měl chodit.
Taky užívám telku, ledničku, pračku atd. ale jsem uživatel.
Nechodím si povídat na fóra o telkách a ledničkách.
Mě o přepravu z A do B NEJDE, už sem to tu psal.
Já se občas "přepravuji" i jen tak, prostě se chci projet a jedu bez cíle, bez nutnosti být někde nutně v 10:30.
Je mi jedno zda tam budu ve 12. Takže k tomu přistupuju jinak.
Být fanda aut a mít doma stříbrnou HTP - hm, tak to fakt nevím. To bych osobně nemohl. Být fanda škody, tak si koupím aspon 1000MB, erko nebo starou oktávku. To mělo aspon trochu duši.
Jsi fanda BMW - nemam s tím problém a nic proti BMW nemam.
Starou 635CSi bych si klidně v garáži uměl představit a ještě pár dalších modelů.
Jel sem v 740 a nemužu říct křivého slova.
Ale škodovky fakt nemusím. Jasně, z A do B mě to přepraví. O tom není sporu.
Ale to přepraví i Lada 1600 z roku 197x (dnes sem potkal 2, což mě příjemně překvapilo - už sem je dýl neviděl)
Možná o něco méně komfortně a spolehlivě, ale přepraví.
Ale nebudu sem vášnivě chodit debatit o kladech značky a moderních výrobcích, když mam doma HTP a trojkovýho golfa a v autech, na který tu házím špínu sem nikdy neseděl. To platí na 99% kritiků amerik. Nehledě na to, že výkonem a komfortem tyhle "klenoty" těm amerikám nesahaj po ventilky. A ještě plácat vykonstruovaný lži, polopravdy, věci co 30 let neplatí atd.
Jestli chápeš co chci říct. V roce 1970 to mělo tuhou zadní a žralo to 25, tak od tý doby to vyráběj portorikánci v detroitu pořád stejně. Přes to nejede vlak :o))
Až někdo napíše - jel sem v tomhle, vadí mi tam tohle. Beru.
Ne napsat obecně je to šrot. žere to 25, nezatáčí to a nejsou na to díly.
To je zaseklej kolorátek a trošku trapnej.
Asi vím, o co ti jde. Díváš se na to dost filozoficky a taky trošku zaujatě, protože ičividně jsi proti koncernu zaujatý, ale o to nejde. V lecčems máš pravdu, to je fakt. Když se na to ale podíváš z globálu, tak v našich českých podmínkách ani nejde, aby tady jedzilo něco, co by stálo za řeč. Jsou to prostě evropské spotřební vozy. Je to dáno kupní silou, tradicí a taky i cenou pohonných hmot. Vidíš to na veteránech, vidíš to na dnešních vozech. Ameriky- obrovské lodě s velkýma V8 nebo dokonce pony cars či muscle cars. Na straně druhé VW Brouk, kachna, fiátky nedejbože u nás stodvácy... Už z toho srovnání je jasně vidět, který typ aut je asi víc přitažlivější pro fandu aut. A dnes máš to samé. Střední třída je v americe obyčejně velké a dostupné auto. V Evropě je to luxus. To samé motorizace. V6 a V8 motory jsou určitě lepší, než čtyřválcové 1.6. Chápeš teď ty mě, co chci říct? Dlé mého evropské a americké vozy nejde srovnávat, protože obě kategorie mají svá specifika. Naštěstí to s Evropou není tak zlé, protože z dostupných značek se dá vybrat kvalitní vůz a prémie jsou auta, které mají konkurenci v málo čem z celého světa (mluvím teď o BMW a MB).
Škoda zdaleka není tak velká automobilka jako Kia/Hyundai ale letos prodala cca třičtvrtě milionu aut a to zase není tak málo. nemá zdaleka tolik modelů, takže se nejde ani divit, že toho tolik neprodala.
Edit: Jinak ještě doplním, že třeba v Německu prodala Škoda víc aut než Kia a Hyundai dohromady a například ve Švédsku je taky před korejskou produkcí. Takže chtě nechtě Škoda má také stoupavou tendenci. Snad na všech trzích (kromě Německa, kde byl propad celkově kvůli šrotovnému) dokázala škoda zvednout prodeje.
Je normálne, že v Nemecku predá škoda viac áut ako huyndai/kia. Škoda je člen koncernu VW.
Mňa skôr prekvapil počet alfa romeo - 56 ks oproti 517 147 ladám. To je rozdiel ;-)
Sakra, další co se vyzná a opakuje tady oblíbený blud "příznivců" škodovky. Doporučuji vyjet de starých spolkových zemí (to je ta původní Spolková republika Německo) a tam těch novějších škodovek jezdí mnohem víc, než v nových pěti spolkových zemích (pro tebe - bývalé NDR). Na druhou stranu třeba vs spolkové zemi Bavorsko těch škodovek moc není, v Porýní jsou vidět mnohem víc. Doufám, že jsi schopen tohle pochopit - jako jestli těch pojmů a informací není na tebe moc.
a od ceho byl asi na konci ten smajlik :-) driv nez se zacnu rozcilovat a napadat, ctu az do konce a snazim se uvedomit si ze i ty obrazky maji nejaky svuj skryty vyznam.
Která z těch tabulek je rozhodující? Když vezmu podle typu auta, vychází to zcela jinak než u jednotlivých značek. Jinak dobrá statistika, další skandinávské země bys neměl?
Jo Kari,ale nečti v té tabulce jen číselné pořádí.Důležitý je tam také ten počet kusů,a ten je i v tom tvém odkazu u Kie větší než u Škody.
Jo číst neznamená chápat co čtu.I při psaní se může kdokoliv seknout.
Nebo,že by obligátní přepisování tabulek.
Já právě nechápu, proč je v přehledu na 2.místě Chevrolet a pak o několik míst níže v žebříčku Daewoo...To jako Daewoo = Chevrolet Korea? A Chevrolety v Rusku jsou jen auta z USA? ;-\
Kdepak. "Chevrolety" v Rusku jsou tytéž modely, co se nabízejí všude jinde v Evropě - tj. výhradně korejská auta ([odkaz] i když ještě tak před rokem byla v nabídce mezi korejci i jedna amerika (pickup nebo SUV, už nevím přesně). A s tím Daewoo/Chevrolet je to v Rusku složitější, protože tam vyráběli auta v licenci ještě od původního samostatného Daewa, takže paradoxně se tam dá paralelně sehnat např. nejen nový "původní" Matiz ([odkaz] ale dokonce i stařičká "nová" Nexia jako model 2008 (s mírným faceliftem a modernizovaným motorem - [odkaz] Daewoo se vyrábí (nebo ještě nedávno vyrábělo) i v dalších postsovětských republikách (Uzbekistán - [odkaz] - Tady dělali ještě nedávno i Lanose - [odkaz] Ukrajina apod.). Podobně to bylo i v Rumunsku nebo Polsku. Jako Chevrolet se v Rusku ale prodává i původní Lada Niva + její modernizace ([odkaz] Narozdíl od Evropy se tam prodávaly (nebo prodávají) i Daewoo dodávky a minibus (Istana) nebo autobusy a náklaďáky.
Jinak jediný případ, kdy se moje Daewoo Leganza prodávala pod jinou značkou nebo názvem modelu, je ruský Doninvest Kondor! :-)
Díky, vyčerpávající :-) Rád jsem si rozšířil obzory. V Egyptě jsem se před lety svezl Lanosem (taxi), ani ve snu by mě nenapadlo, že mohl po kouskách dorazit z Ukrajiny.
Taky děkuji za rozšíření obzorů - sice o ukrajineksém Lanosu ala ZaZ i o existenci Doninvestu, který v rusku montoval vozy Daewoo z dovážených díklů už koncem 90. let vím, ale zbylé věci sem nevěděl.
Je to rozhodně zajímavější a hodntnější, než 99999999x omílané óda na koncernové vozy a oslavy "úpspěchů" značky ŠKODA.
Až si budu chtít přečíst tohle, milý Štofi, otevřu si Automobil Revue - a přečtu sí úvodník Milana Josífa.
Ten tam tyhle ódy pěl už před 15ti lety :-)
Díky, dobrý. Pokud jseš fanda značky, musím konstatovat, že se (a myslím, že dost právem) dobře a kladně hodnotí KIA a Hyundai, ale ten skok ke Cruzovi od bývalého Daewoo je podle mně skokem největším, co jsem v posledních deseti letech u jakékoliv značky postřehl.
Možná nejviditelnější, ale jeho bezprostřední předchůdci jako Epica a Captiva nejsou o tolik odlišní, i když jsou to samozřejmě auta z jiných segmentů. Jako příznivec a uživatel značky musím ale podotknout, že ani trio Lanos/Nubira/Leganza nebyly zase tak špatná auta a spousta jich slouží ke spokojenosti svých uživatelů dodnes.