Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruský trh v roce 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník Ondřej Láník 14. 1. 2011 • 15:09
28
47
Zobrazit náhledy (28)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Prodej aut v Rusku loni vzrostl o 30 procent na 1,91 milionu vozů. V čele upevnila svou pozici Lada.

Prodej automobilů v Rusku se v loňském roce zvýšil asi o 30 procent na zhruba 1,91 milionu vozů. Oznámila to Asociace evropských podniků (AEB), podle které se meziroční tempo růstu na konci roku zrychlilo a v prosinci vystoupalo na asi 60 procent. S dalším růstem se počítá i letos, kdy se má prodej vyšplhat na 2,24 milionu vozů. Byl by to nárůst o více než 17 procent.

K dalšímu růstu prodeje automobilů má přispět pokračující oživení ekonomiky a s ní také automobilového sektoru. Asociace však nepředpokládá, že by se trh už letos vrátil na předkrizovou úroveň, tedy před rok 2009. S tím lze podle ní počítat až v příštím roce.

Vlajkový výrobce AvtoVAZ, v němž má zhruba čtvrtinový podíl francouzský Renault, už začátkem týdne oznámil, že loni zvýšil prodej vozů Lada zhruba o 48 procent. Odbyt hodně podpořilo šrotovné, které Rusko zavedlo po vzoru dalších evropských zemí, vliv má ale i lepší dostupnost levných úvěrů.

Lada má v Rusku stále dominantní postavení, přestože jsou její výrobky morálně i technicky zastaralé. Rusové však Lady nekupují z nostalgie, ale hlavně kvůli nízkým cenám. V čele žebříčku nejprodávanější modelů jsou čtyři Lady, konkrétně letitá řada sedanů 2105/2107, dále Priora, Kalina a Samara.

Druhé místo mezi značkami má v Rusku Chevrolet, na třetí místo se výrazným nárůstem odbytu v roce 2010 dostala Kia. Jde současně o poslední značku, která loni v Rusku prodala přes 100 tisíc aut.

Škoda Auto podle AEB loni v Rusku prodala 45.631 vozů, o 38 procent více než v předchozím roce. 4111 škodovek prodaných v prosinci představovaly meziroční nárůst o 41 procent. Na žebříčku nejprodávanějších modelů skončila Octavia na 21. příčce. Vedoucí ruského zastoupení automobilky Petr Janeba by letos chtěl zvýšit tržní podíl z 2,6 procenta na tři procenta, což by představovalo přibližně 70.000 škodovek.

AEB předpovídá, že příští rok by se v Rusku mohlo prodat přibližně 2,9 milionu automobilů.

Prodej aut na ruském trhu v roce 2010, pořadí značek
Značka 2010 2009 Rozdíl [ks] Rozdíl [%] Tržní podíl [%]
LADA 517 147 349 490 167 657 48,0% 27,1%
CHEVROLET 116 233 104 398 11 835 11,3% 6,1%
KIA* 104 235 70 088 34 147 48,7% 5,5%
RENAULT* 96 466 72 284 24 182 33,5% 5,0%
FORD* 90 166 82 083 8 083 9,8% 4,7%
HYUNDAI* 87 081 74 607 12 474 16,7% 4,6%
NISSAN 79 614 64 221 15 393 24,0% 4,2%
TOYOTA* 79 315 68 728 10 587 15,4% 4,2%
GAZ * 76 646 58 205 18 441 31,7% 4,0%
DAEWOO 74 419 51 414 23 005 44,7% 3,9%
VOLKSWAGEN 58 989 39 488 19 501 49,4% 3,1%
UAZ* 49 043 34 660 14 383 41,5% 2,6%
ŠKODA* 45 631 33 002 12 629 38,3% 2,4%
MITSUBISHI* 45 538 41 354 4 184 10,1% 2,4%
OPEL* 40 875 34 277 6 598 19,2% 2,1%
PEUGEOT* 35 734 29 748 5 986 20,1% 1,9%
SUZUKI 28 690 25 335 3 355 13,2% 1,5%
MAZDA* 24 926 30 643 -5 717 -18,7% 1,3%
FIAT* 21 943 18 100 3 843 21,2% 1,1%
BMW 20 584 16 350 4 234 25,9% 1,1%
MERCEDES-BENZ 19 724 12 050 7 674 63,7% 1,0%
AUDI 18 510 15 009 3 501 23,3% 1,0%
HONDA 18 159 23 222 -5 063 -21,8% 1,0%
CHANCE 17 541 7 344 10 197 138,8% 0,9%
CITROEN* 17 419 12 388 5 031 40,6% 0,9%
SSANGYONG 12 526 9 020 3 506 38,9% 0,7%
LEXUS 10 981 6 400 4 581 71,6% 0,6%
VOLVO 10 650 6 894 3 756 54,5% 0,6%
VORTEX 10 100 5 922 4 178 70,6% 0,5%
LAND ROVER 9 970 9 275 695 7,5% 0,5%
CHERY 8 909 4 922 3 987 81,0% 0,5%
SUBARU 8 552 9 598 -1 046 -10,9% 0,4%
LIFAN 7 700 2 673 5 027 188,1% 0,4%
BOGDAN 7 612 0 7 612 - 0,4%
TAGAZ 7 284 5 187 2 097 40,4% 0,4%
VOLKSWAGEN vans* 7 227 5 650 1 577 27,9% 0,4%
INFINITI 4 674 4 630 44 1,0% 0,2%
GREAT WALL 3 637 2 490 1 147 46,1% 0,2%
IZH (vč. VAZ 2104) 2 755 5 735 -2 980 -52,0% 0,1%
MERCEDES-BENZ vans* 2 124 1 385 739 53,4% 0,1%
GEELY 1 944 7 681 -5 737 -74,7% 0,1%
PORSCHE 1 572 1 264 308 24,4% 0,1%
CADILLAC 1 459 1 529 -70 -4,6% 0,1%
IVECO* 1 173 626 547 87,4% 0,1%
SEAT 955 869 86 9,9% -
JAGUAR 858 933 -75 -8,0% -
JEEP 809 416 393 94,5% -
MINI 751 686 65 9,5% -
HUMMER (prodej ukončen v 12/10) 612 1 123 -511 -45,5% -
ISUZU* 330 86 244 283,7% -
DODGE 272 441 -169 -38,3% -
SAAB (prodej ukončen v 10/10) 197 368 -171 -46,5% -
CHRYSLER 179 346 -167 -48,3% -
BYD (prodej ukončen v 6/10) 77 1 001 -924 -92,3% -
ALFA ROMEO 56 104 -48 -46,2% -
TOTAL 1 910 573 1 465 742 444 831 30,3% 100,0%

* - údaj obsahuje i registrace užitkových vozidel      

Ruská ekonomika loni podle odhadů vzrostla o 3,8 procenta a na její růst mělo značný vliv oživení na trhu komodit. Rusko je významným světovým producentem ropy, zemního plynu a dalších surovin. V roce 2009 ekonomika v důsledku krize oslabila o 7,9 procenta. Počet lidí bez práce klesl na pět milionů z krizového maxima 7,1 milionu v únoru 2009.

Související články

Témata
Avatar - Parda71 (BMWfans)
19. 1. 2011 14:34
Re: kia opat
Asi vím, o co ti jde. Díváš se na to dost filozoficky a taky trošku zaujatě, protože ičividně jsi proti koncernu zaujatý, ale o to nejde. V lecčems máš pravdu, to je fakt. Když se na to ale podíváš z globálu, tak v našich českých podmínkách ani nejde, aby tady jedzilo něco, co by stálo za řeč. Jsou to prostě evropské spotřební vozy. Je to dáno kupní silou, tradicí a taky i cenou pohonných hmot. Vidíš to na veteránech, vidíš to na dnešních vozech. Ameriky- obrovské lodě s velkýma V8 nebo dokonce pony cars či muscle cars. Na straně druhé VW Brouk, kachna, fiátky nedejbože u nás stodvácy... Už z toho srovnání je jasně vidět, který typ aut je asi víc přitažlivější pro fandu aut. A dnes máš to samé. Střední třída je v americe obyčejně velké a dostupné auto. V Evropě je to luxus. To samé motorizace. V6 a V8 motory jsou určitě lepší, než čtyřválcové 1.6. Chápeš teď ty mě, co chci říct? Dlé mého evropské a americké vozy nejde srovnávat, protože obě kategorie mají svá specifika. Naštěstí to s Evropou není tak zlé, protože z dostupných značek se dá vybrat kvalitní vůz a prémie jsou auta, které mají konkurenci v málo čem z celého světa (mluvím teď o BMW a MB).
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 1. 2011 18:36
Re: kia opat
Ok, když to bereš takhle... žabomyší válka hadr
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 21:29
Re: kia opat
Styl psaní je ryze účelový.
Jak se do lesa volá.....

No je to neuvěřitelné, ale při letmé procházce po parkovištích na pražských sídlištích potkáš vozy Felicia, Oktavia I a II, Fabia I, Roomster, Forman a Favorit + Ceedy, Megane, C3,C4 (ovšem Vette to nejsou), Clio, Thalia, Logan MCV, Corsa, Laguna atd.

Ke smůle zdejších diskutérů - nový golf není skoro vidět, votuněný dvojky a trojky nebudu počítat, to maj puboši s mokrým razítkem na řidičáku, stejně jako R19, starý Civicy atd.
Passaty jsou taxíky a služebáky, neznám nikoho v okolí 3 kilometrů, kdo by to měl jako soukromý, A8, BMW 5xx , A6 - to se tu vyskytuje, ale v poměru 10 aut na 250 těch prve vypsanejch.
Pak tu máme korejské SUV , nějakou tu X5ku, ML, Q7 a Infinniti.
A to je tak asi běžnej obrázek pražských sídlišt a okrajovech vesnic.

Masové počty X5, 5xx, 7xx, X6 ani 1xx tu faaakt nestojí, stejně tak Mercedesy, a Audinky. Pokud stojí, jsou to 10-15 let starý kousky.

Satelity sou na tom o něco líp, pak sou tu vilový čtvrtě kde je ta fluktuace "prémie" poněkud vyšší, nicméně drtivá většina vozového parku v čr jsou výše jmenované vozy nebo jim podobné.

Stačí vyjet ale tak 40 km za prahu a je to zas výrazně slabší.
Postav se někdy před Globus, Tesco atd kam jezděj v sobotu nakupovat z vesnic - uvidíš ty prémiovky na parkplace.

Takže proto mé srovnání.
Mimo je to jak v čem. Porovnávám s tím, co se vyskytuje v nějvětším počtu. Co má nejvíce lidí. A v čem je to lepší/horší.
Je to svět priorit - zda funglovka se zárukou v základu, nebo něco 4 roky starýho, co tenkrát stálo 3-4x tolik ale i jako 4 roky starý je to větší hitparáda jak to nový.

Já si to uvědomuji. Každýmu vyhovuje něco jiného.
Ale člověk přepravující se z A do B není fanda aut a ač nechci nikomu říkat co má nebo nemá dělat,kam má/nemá chodit - trošku mi uniká smysl, proč by sem takový člověk měl chodit.
Taky užívám telku, ledničku, pračku atd. ale jsem uživatel.
Nechodím si povídat na fóra o telkách a ledničkách.

Mě o přepravu z A do B NEJDE, už sem to tu psal.
Já se občas "přepravuji" i jen tak, prostě se chci projet a jedu bez cíle, bez nutnosti být někde nutně v 10:30.
Je mi jedno zda tam budu ve 12. Takže k tomu přistupuju jinak.
Být fanda aut a mít doma stříbrnou HTP - hm, tak to fakt nevím. To bych osobně nemohl. Být fanda škody, tak si koupím aspon 1000MB, erko nebo starou oktávku. To mělo aspon trochu duši.

Jsi fanda BMW - nemam s tím problém a nic proti BMW nemam.
Starou 635CSi bych si klidně v garáži uměl představit a ještě pár dalších modelů.
Jel sem v 740 a nemužu říct křivého slova.

Ale škodovky fakt nemusím. Jasně, z A do B mě to přepraví. O tom není sporu.
Ale to přepraví i Lada 1600 z roku 197x (dnes sem potkal 2, což mě příjemně překvapilo - už sem je dýl neviděl)
Možná o něco méně komfortně a spolehlivě, ale přepraví.

Ale nebudu sem vášnivě chodit debatit o kladech značky a moderních výrobcích, když mam doma HTP a trojkovýho golfa a v autech, na který tu házím špínu sem nikdy neseděl. To platí na 99% kritiků amerik. Nehledě na to, že výkonem a komfortem tyhle "klenoty" těm amerikám nesahaj po ventilky. A ještě plácat vykonstruovaný lži, polopravdy, věci co 30 let neplatí atd.
Jestli chápeš co chci říct. V roce 1970 to mělo tuhou zadní a žralo to 25, tak od tý doby to vyráběj portorikánci v detroitu pořád stejně. Přes to nejede vlak :o))

Až někdo napíše - jel sem v tomhle, vadí mi tam tohle. Beru.
Ne napsat obecně je to šrot. žere to 25, nezatáčí to a nejsou na to díly.
To je zaseklej kolorátek a trošku trapnej.

Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 20:52
Re: kia opat
Jak se napíše něco proti koncernu, je to píchnutí do vosího hnízda.
To se vyrojí hnedka vosiček :-)

Objektivnost - ted si to vystihl - tak přesně tak tu dost lidem chybí.
Takže tu hrajeme hru - pepa píchne sem, franta píchne tam. BOHUŽEL.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 1. 2011 16:28
Re: kia opat
Rozumím ti... Když pominu tvůj arogantní a trošku přiblblý styl psaní, tak máš vlastně pravdu. ALE srovnáváš nesrovnatelné. Máš pravdu v tom, že limuzína střední (a vyšší) třídy je to nejlepší, co lze řídit. A je vcelku fuk, jestli to je francouz, němec nebo amerika. Ale proč to proboha srovnáváš s letitýma škodovkama?! To opravdu nechápu. Já s tím taky mám někdy problém pochopit, jak může někdo jezdit fabií HTP, nebo céjedničkou a kdoví čím ještě. A oni můžou, od auta čekají prostě pouze dopravu z A do B. Každý nepotřebuje V6 motor o 200 koních a pohodlný interiér. Tyhle věci je si třeba uvědomit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud