Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruský trh v roce 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (47)
Prodej aut v Rusku loni vzrostl o 30 procent na 1,91 milionu vozů. V čele upevnila svou pozici Lada.

Prodej automobilů v Rusku se v loňském roce zvýšil asi o 30 procent na zhruba 1,91 milionu vozů. Oznámila to Asociace evropských podniků (AEB), podle které se meziroční tempo růstu na konci roku zrychlilo a v prosinci vystoupalo na asi 60 procent. S dalším růstem se počítá i letos, kdy se má prodej vyšplhat na 2,24 milionu vozů. Byl by to nárůst o více než 17 procent.

K dalšímu růstu prodeje automobilů má přispět pokračující oživení ekonomiky a s ní také automobilového sektoru. Asociace však nepředpokládá, že by se trh už letos vrátil na předkrizovou úroveň, tedy před rok 2009. S tím lze podle ní počítat až v příštím roce.

Vlajkový výrobce AvtoVAZ, v němž má zhruba čtvrtinový podíl francouzský Renault, už začátkem týdne oznámil, že loni zvýšil prodej vozů Lada zhruba o 48 procent. Odbyt hodně podpořilo šrotovné, které Rusko zavedlo po vzoru dalších evropských zemí, vliv má ale i lepší dostupnost levných úvěrů.

Lada má v Rusku stále dominantní postavení, přestože jsou její výrobky morálně i technicky zastaralé. Rusové však Lady nekupují z nostalgie, ale hlavně kvůli nízkým cenám. V čele žebříčku nejprodávanější modelů jsou čtyři Lady, konkrétně letitá řada sedanů 2105/2107, dále Priora, Kalina a Samara.

Druhé místo mezi značkami má v Rusku Chevrolet, na třetí místo se výrazným nárůstem odbytu v roce 2010 dostala Kia. Jde současně o poslední značku, která loni v Rusku prodala přes 100 tisíc aut.

Škoda Auto podle AEB loni v Rusku prodala 45.631 vozů, o 38 procent více než v předchozím roce. 4111 škodovek prodaných v prosinci představovaly meziroční nárůst o 41 procent. Na žebříčku nejprodávanějších modelů skončila Octavia na 21. příčce. Vedoucí ruského zastoupení automobilky Petr Janeba by letos chtěl zvýšit tržní podíl z 2,6 procenta na tři procenta, což by představovalo přibližně 70.000 škodovek.

AEB předpovídá, že příští rok by se v Rusku mohlo prodat přibližně 2,9 milionu automobilů.

Prodej aut na ruském trhu v roce 2010, pořadí značek
Značka20102009Rozdíl [ks]Rozdíl [%]Tržní podíl [%]
LADA517 147349 490167 65748,0%27,1%
CHEVROLET116 233104 39811 83511,3%6,1%
KIA*104 23570 08834 14748,7%5,5%
RENAULT*96 46672 28424 18233,5%5,0%
FORD*90 16682 0838 0839,8%4,7%
HYUNDAI*87 08174 60712 47416,7%4,6%
NISSAN79 61464 22115 39324,0%4,2%
TOYOTA*79 31568 72810 58715,4%4,2%
GAZ *76 64658 20518 44131,7%4,0%
DAEWOO74 41951 41423 00544,7%3,9%
VOLKSWAGEN58 98939 48819 50149,4%3,1%
UAZ*49 04334 66014 38341,5%2,6%
ŠKODA*45 63133 00212 62938,3%2,4%
MITSUBISHI*45 53841 3544 18410,1%2,4%
OPEL*40 87534 2776 59819,2%2,1%
PEUGEOT*35 73429 7485 98620,1%1,9%
SUZUKI28 69025 3353 35513,2%1,5%
MAZDA*24 92630 643-5 717-18,7%1,3%
FIAT*21 94318 1003 84321,2%1,1%
BMW20 58416 3504 23425,9%1,1%
MERCEDES-BENZ19 72412 0507 67463,7%1,0%
AUDI18 51015 0093 50123,3%1,0%
HONDA18 15923 222-5 063-21,8%1,0%
CHANCE17 5417 34410 197138,8%0,9%
CITROEN*17 41912 3885 03140,6%0,9%
SSANGYONG12 5269 0203 50638,9%0,7%
LEXUS10 9816 4004 58171,6%0,6%
VOLVO10 6506 8943 75654,5%0,6%
VORTEX10 1005 9224 17870,6%0,5%
LAND ROVER9 9709 2756957,5%0,5%
CHERY8 9094 9223 98781,0%0,5%
SUBARU8 5529 598-1 046-10,9%0,4%
LIFAN7 7002 6735 027188,1%0,4%
BOGDAN7 61207 612-0,4%
TAGAZ7 2845 1872 09740,4%0,4%
VOLKSWAGEN vans*7 2275 6501 57727,9%0,4%
INFINITI4 6744 630441,0%0,2%
GREAT WALL3 6372 4901 14746,1%0,2%
IZH (vč. VAZ 2104)2 7555 735-2 980-52,0%0,1%
MERCEDES-BENZ vans*2 1241 38573953,4%0,1%
GEELY1 9447 681-5 737-74,7%0,1%
PORSCHE1 5721 26430824,4%0,1%
CADILLAC1 4591 529-70-4,6%0,1%
IVECO*1 17362654787,4%0,1%
SEAT955869869,9%-
JAGUAR858933-75-8,0%-
JEEP80941639394,5%-
MINI751686659,5%-
HUMMER (prodej ukončen v 12/10)6121 123-511-45,5%-
ISUZU*33086244283,7%-
DODGE272441-169-38,3%-
SAAB (prodej ukončen v 10/10)197368-171-46,5%-
CHRYSLER179346-167-48,3%-
BYD (prodej ukončen v 6/10)771 001-924-92,3%-
ALFA ROMEO56104-48-46,2%-
TOTAL1 910 5731 465 742444 83130,3%100,0%

* - údaj obsahuje i registrace užitkových vozidel      

Ruská ekonomika loni podle odhadů vzrostla o 3,8 procenta a na její růst mělo značný vliv oživení na trhu komodit. Rusko je významným světovým producentem ropy, zemního plynu a dalších surovin. V roce 2009 ekonomika v důsledku krize oslabila o 7,9 procenta. Počet lidí bez práce klesl na pět milionů z krizového maxima 7,1 milionu v únoru 2009.

Ondřej Láník
Diskuze (47)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
19. 1. 2011 14:34
Re: kia opat
Asi vím, o co ti jde. Díváš se na to dost filozoficky a taky trošku zaujatě, protože ičividně jsi proti koncernu zaujatý, ale o to nejde. V lecčems máš pravdu, to je fakt. Když se na to ale podíváš z globálu, tak v našich českých podmínkách ani nejde, aby tady jedzilo něco, co by stálo za řeč. Jsou to prostě evropské spotřební vozy. Je to dáno kupní silou, tradicí a taky i cenou pohonných hmot. Vidíš to na veteránech, vidíš to na dnešních vozech. Ameriky- obrovské lodě s velkýma V8 nebo dokonce pony cars či muscle cars. Na straně druhé VW Brouk, kachna, fiátky nedejbože u nás stodvácy... Už z toho srovnání je jasně vidět, který typ aut je asi víc přitažlivější pro fandu aut. A dnes máš to samé. Střední třída je v americe obyčejně velké a dostupné auto. V Evropě je to luxus. To samé motorizace. V6 a V8 motory jsou určitě lepší, než čtyřválcové 1.6. Chápeš teď ty mě, co chci říct? Dlé mého evropské a americké vozy nejde srovnávat, protože obě kategorie mají svá specifika. Naštěstí to s Evropou není tak zlé, protože z dostupných značek se dá vybrat kvalitní vůz a prémie jsou auta, které mají konkurenci v málo čem z celého světa (mluvím teď o BMW a MB).
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 1. 2011 18:36
Re: kia opat
Ok, když to bereš takhle... žabomyší válka hadr
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 21:29
Re: kia opat
Styl psaní je ryze účelový.
Jak se do lesa volá.....

No je to neuvěřitelné, ale při letmé procházce po parkovištích na pražských sídlištích potkáš vozy Felicia, Oktavia I a II, Fabia I, Roomster, Forman a Favorit + Ceedy, Megane, C3,C4 (ovšem Vette to nejsou), Clio, Thalia, Logan MCV, Corsa, Laguna atd.

Ke smůle zdejších diskutérů - nový golf není skoro vidět, votuněný dvojky a trojky nebudu počítat, to maj puboši s mokrým razítkem na řidičáku, stejně jako R19, starý Civicy atd.
Passaty jsou taxíky a služebáky, neznám nikoho v okolí 3 kilometrů, kdo by to měl jako soukromý, A8, BMW 5xx , A6 - to se tu vyskytuje, ale v poměru 10 aut na 250 těch prve vypsanejch.
Pak tu máme korejské SUV , nějakou tu X5ku, ML, Q7 a Infinniti.
A to je tak asi běžnej obrázek pražských sídlišt a okrajovech vesnic.

Masové počty X5, 5xx, 7xx, X6 ani 1xx tu faaakt nestojí, stejně tak Mercedesy, a Audinky. Pokud stojí, jsou to 10-15 let starý kousky.

Satelity sou na tom o něco líp, pak sou tu vilový čtvrtě kde je ta fluktuace "prémie" poněkud vyšší, nicméně drtivá většina vozového parku v čr jsou výše jmenované vozy nebo jim podobné.

Stačí vyjet ale tak 40 km za prahu a je to zas výrazně slabší.
Postav se někdy před Globus, Tesco atd kam jezděj v sobotu nakupovat z vesnic - uvidíš ty prémiovky na parkplace.

Takže proto mé srovnání.
Mimo je to jak v čem. Porovnávám s tím, co se vyskytuje v nějvětším počtu. Co má nejvíce lidí. A v čem je to lepší/horší.
Je to svět priorit - zda funglovka se zárukou v základu, nebo něco 4 roky starýho, co tenkrát stálo 3-4x tolik ale i jako 4 roky starý je to větší hitparáda jak to nový.

Já si to uvědomuji. Každýmu vyhovuje něco jiného.
Ale člověk přepravující se z A do B není fanda aut a ač nechci nikomu říkat co má nebo nemá dělat,kam má/nemá chodit - trošku mi uniká smysl, proč by sem takový člověk měl chodit.
Taky užívám telku, ledničku, pračku atd. ale jsem uživatel.
Nechodím si povídat na fóra o telkách a ledničkách.

Mě o přepravu z A do B NEJDE, už sem to tu psal.
Já se občas "přepravuji" i jen tak, prostě se chci projet a jedu bez cíle, bez nutnosti být někde nutně v 10:30.
Je mi jedno zda tam budu ve 12. Takže k tomu přistupuju jinak.
Být fanda aut a mít doma stříbrnou HTP - hm, tak to fakt nevím. To bych osobně nemohl. Být fanda škody, tak si koupím aspon 1000MB, erko nebo starou oktávku. To mělo aspon trochu duši.

Jsi fanda BMW - nemam s tím problém a nic proti BMW nemam.
Starou 635CSi bych si klidně v garáži uměl představit a ještě pár dalších modelů.
Jel sem v 740 a nemužu říct křivého slova.

Ale škodovky fakt nemusím. Jasně, z A do B mě to přepraví. O tom není sporu.
Ale to přepraví i Lada 1600 z roku 197x (dnes sem potkal 2, což mě příjemně překvapilo - už sem je dýl neviděl)
Možná o něco méně komfortně a spolehlivě, ale přepraví.

Ale nebudu sem vášnivě chodit debatit o kladech značky a moderních výrobcích, když mam doma HTP a trojkovýho golfa a v autech, na který tu házím špínu sem nikdy neseděl. To platí na 99% kritiků amerik. Nehledě na to, že výkonem a komfortem tyhle "klenoty" těm amerikám nesahaj po ventilky. A ještě plácat vykonstruovaný lži, polopravdy, věci co 30 let neplatí atd.
Jestli chápeš co chci říct. V roce 1970 to mělo tuhou zadní a žralo to 25, tak od tý doby to vyráběj portorikánci v detroitu pořád stejně. Přes to nejede vlak :o))

Až někdo napíše - jel sem v tomhle, vadí mi tam tohle. Beru.
Ne napsat obecně je to šrot. žere to 25, nezatáčí to a nejsou na to díly.
To je zaseklej kolorátek a trošku trapnej.

Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 20:52
Re: kia opat
Jak se napíše něco proti koncernu, je to píchnutí do vosího hnízda.
To se vyrojí hnedka vosiček :-)

Objektivnost - ted si to vystihl - tak přesně tak tu dost lidem chybí.
Takže tu hrajeme hru - pepa píchne sem, franta píchne tam. BOHUŽEL.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 1. 2011 16:28
Re: kia opat
Rozumím ti... Když pominu tvůj arogantní a trošku přiblblý styl psaní, tak máš vlastně pravdu. ALE srovnáváš nesrovnatelné. Máš pravdu v tom, že limuzína střední (a vyšší) třídy je to nejlepší, co lze řídit. A je vcelku fuk, jestli to je francouz, němec nebo amerika. Ale proč to proboha srovnáváš s letitýma škodovkama?! To opravdu nechápu. Já s tím taky mám někdy problém pochopit, jak může někdo jezdit fabií HTP, nebo céjedničkou a kdoví čím ještě. A oni můžou, od auta čekají prostě pouze dopravu z A do B. Každý nepotřebuje V6 motor o 200 koních a pohodlný interiér. Tyhle věci je si třeba uvědomit.