Novinky
Je smutné sledovať, ako sa Fiat úporne snaží, aby Lancia len a jedine prežila. Snáď prežije, ale ak, bude zas iba prežívať. Pod vedením Fiatu skoro určite.
Lancie u nás už skoro nepoznáme. Posledné predávané modely nerobia značke ktovieakú česť. Ak má Fiat akú-takú istotu aspoň v malých autách, a Alfe svitá nádej, že s novými modelmi neupadne do zabudnutia - Lancia nemá nič, než howno. Ale má ho aspoň talianske, kdežto teraz bude predávať howno americké, len zabalené v talianskom sáčku. Vincenzo na druhom svete musí byť zúfalý...
Lancie u nás už skoro nepoznáme. Posledné predávané modely nerobia značke ktovieakú česť. Ak má Fiat akú-takú istotu aspoň v malých autách, a Alfe svitá nádej, že s novými modelmi neupadne do zabudnutia - Lancia nemá nič, než howno. Ale má ho aspoň talianske, kdežto teraz bude predávať howno americké, len zabalené v talianskom sáčku. Vincenzo na druhom svete musí byť zúfalý...
Tak sa nám to tu nejak vyfarbuje 😄 Jeden maľuje naružovo, druhý načierno, ale kucii, kombinácia týchto farieb nie je (pravda hlavne pre nežnejšie pohlavie) vôbec zlá. Ja bych to videl nejak podobne, ako načrtol Barrichello, hoc v najbližšom období Lancii príliš šancí nedávam. Pri živote ju (možno) udrží nová Ypsilon(ka) a to ostatné bude len ponuka, aby bola ponuka 😄 Ale ak o pár rokov, v intervale cca 5 rokov, začnú vyvíjať koncernovo spoločné modely, kde by bola využívaná spoločná platforma a karosovanie by sa podriaďovalo orientácii na konkrétny kontinent, tak by to nemusela byť zlá cesta. No ale samozrejme, mám v tej vete slová ako "ALE AK", "BY"... 😉
je sice logické, ale mělo by se dít jaksi s rozvahou a postupně. Tohle mi přijde jako hodně ukvapený a nesmyslný krok, který Lancii uškodí (pokud to ještě vůbec jde).
..... je to furt dokola.... Stratosy, Integrály, Flaminie atd. Toto už NEEXISTUJE. Lancia je klinicky mrtvá značka - to je prostě naprosto reálný fakt. Žije jakštakž ze starého Punta ("Y") a přebouhcaného Brava ("Delta"). Nic proti těm autům, nejsou špatná, ale Lancie už jsou to jen podle znáčku na kapotě a podle jistého důrazu na luxus....
A co dál? Lancia se potřebuje vrátit do jiných segmentů než mini a nižší střední. Jak to chcete udělat? Předělávat AR159? To je vtip - to auto je konstrukčně určitě dost drahé, navíc ta platforma je těžká (resp. byla odlehčená za cenu jistě nemalých nákladů). Potřebuje rádoby luxusní auto tak moc sportovní podvozek, který zároveň nenabízí posádce nijak nadprůměrný prostor? Navíc - 159 se dělá ve fabrice, ve které její výroba brzo končí - má smysl tu linku přebouchávat pro Lancii na nějakých 20.000ks ročně? Jistě ne....
No tak se prostě vezme z koncernu něco, co se na to hodí líp (v tomto případě "200"). Pokud to má být "luxusně laděné" auto, tak proč ne? Plavná jízda nebude problém, místa dost a když se tam dá pořádný, dobře zpracovaný interiér, tak v čem je problém? Aby to posloužilo jako taxík nebo jako obyčejná lepší kára pro někoho, kdo nemá prachy na Audi A4 to nemusí být špatné.... S motory 2.0JTD a 1.8T to bude fajn svezení....
A nedělejme vědu z toho, že ta Lancia je "americká". Tohle italové řešit nebudou - oni zas nejsou na auta takový "nacionalisti" jak třeba Němci. Jasně - Panda a Punto tam nemá konkurenci, ale jinak se tam prodávají auta od Koreu přes Japonsko až po Německo a Francii, takže v téhle všehochuti se jeden italoameričan klidně ztratí....
Neříkám, že pro Lancii je současná situace nějaká velká výhra, ale aspoň je to pokus s ní něco udělat.... Lepší zkusit něco, než nedělat nic a na nějaké zásadnější řešení teď prostě v koncernu není nálada (ono po těch letech neúspěchů se není co divit, že nikdo do Lancie nenasype 100mio EUR na nový model....)
A co dál? Lancia se potřebuje vrátit do jiných segmentů než mini a nižší střední. Jak to chcete udělat? Předělávat AR159? To je vtip - to auto je konstrukčně určitě dost drahé, navíc ta platforma je těžká (resp. byla odlehčená za cenu jistě nemalých nákladů). Potřebuje rádoby luxusní auto tak moc sportovní podvozek, který zároveň nenabízí posádce nijak nadprůměrný prostor? Navíc - 159 se dělá ve fabrice, ve které její výroba brzo končí - má smysl tu linku přebouchávat pro Lancii na nějakých 20.000ks ročně? Jistě ne....
No tak se prostě vezme z koncernu něco, co se na to hodí líp (v tomto případě "200"). Pokud to má být "luxusně laděné" auto, tak proč ne? Plavná jízda nebude problém, místa dost a když se tam dá pořádný, dobře zpracovaný interiér, tak v čem je problém? Aby to posloužilo jako taxík nebo jako obyčejná lepší kára pro někoho, kdo nemá prachy na Audi A4 to nemusí být špatné.... S motory 2.0JTD a 1.8T to bude fajn svezení....
A nedělejme vědu z toho, že ta Lancia je "americká". Tohle italové řešit nebudou - oni zas nejsou na auta takový "nacionalisti" jak třeba Němci. Jasně - Panda a Punto tam nemá konkurenci, ale jinak se tam prodávají auta od Koreu přes Japonsko až po Německo a Francii, takže v téhle všehochuti se jeden italoameričan klidně ztratí....
Neříkám, že pro Lancii je současná situace nějaká velká výhra, ale aspoň je to pokus s ní něco udělat.... Lepší zkusit něco, než nedělat nic a na nějaké zásadnější řešení teď prostě v koncernu není nálada (ono po těch letech neúspěchů se není co divit, že nikdo do Lancie nenasype 100mio EUR na nový model....)
Uvidíme, co vytvrořejí a jak to bude jezdit. Motory MultiJet a MultiAir slibují dost, snad tomu bude odpovídat i podvozek a interiér zas značce Lancia, ale nemůže být přeci horší, než u Delty, když má stát nad ní.
Někomu se nelíbí vzhled, mě celkem ano, ale příklad za všechny: Nový Sup je kočkopes jedna báseň (v sedanu) a v AutoBildu by si ho koupili radši, jak Passat >😁 je to nároz konkrétního člověka, nedá se globalizovat a už vůbec se asi nedá napasovat na USA, kde jsou zvyky a nároky dost odlišné od Evropy.
Někomu se nelíbí vzhled, mě celkem ano, ale příklad za všechny: Nový Sup je kočkopes jedna báseň (v sedanu) a v AutoBildu by si ho koupili radši, jak Passat >😁 je to nároz konkrétního člověka, nedá se globalizovat a už vůbec se asi nedá napasovat na USA, kde jsou zvyky a nároky dost odlišné od Evropy.
Podle všeho to totiž vypadá,mnže ten nový Sebring, pardon 200, pardon Flavia, není vůbec, ale vůbec špatný auto, řekl bych, že výrazně lepší než to exeo.
Jenže... zatímco u VW vybrušují diamant, (myslím tím 6. variace na Giugiarova Golfa), tady je to jen znouze ctnost a byť by to auto bylo sebelepší, každý článek o tomhle autě bude min. u nás a v německu začínat v podobném duchu, jako si tady psal ty.
P.S. Ten facelift byl hodně výrazný a to auto ej dnes opravdu jinde, než byl neúspěšný Sebring. Takže kdo bude chtít slušné auto (a hlavně prostorné) má šanci. A myslím, že o to tady v této generaci auta jde. Dnes lancie neměla nic ani do fleetu.
Vyměnit masku nehezkého vozu a pustit do světa lancii tohoto typu mi přijde podstatně horší varianta než postavit na podvozku 200 něco italského. Tomu bych rozumněl a držel palce.
Zatím samo soudím z fotek a z popisu a mám tam zase tohle😒br />
x zásadních vylepšení, designově se mi třeba to kabrio opravdu líbí a ani ten sedan není nejhorší, a za interiér dávám jedničku. Ten je fakt hodně povedený. A výbava je taky slušná. Pokud do toho přijdou T-Jety a zůstane Pentastar, tak nevidím problém. Exeo bych s tím opravdu nesrovnával.
Ne teď vážně. Rozeberme to.
Pohled na auto z pohledu vyjímečných modelů Lancia na toto auto MUSÍ vyznít negativně.
Pohled na toto auto z pohledu německých pisálků MUSÍ na toto auto vyznít negativně, to je patrné už teď. Ale k tomu se ještě dostanu.
Pohled na toto auto očima potenciálního zákazníka, resp. fleetové zákazníka je jen a jen pozitivní.
Vycházím z toho, že to auto nebude ŠPATNÉ a že i cena bude konkurenceschopná. Tedy podle nabídnuté technologie asi mírně vyšší než u PSA a nebo korejců,ale ne nějak zásadně. Takže potud v pořádku. Zásadní je, že to auto je (brzy bude) na trhu a nějaké 2 - 3 roky bez problémů vydrží než přijde svébytnější model. Výhodou toho auta je levnější výroba v USA.
A ad pisálci? Ti píšou přesně podle zadní. Stačil mi test JGC teď o víkendu v autosalonu. kdo viděl asi ví.
Lancie tam má teď 0 a před tím měla Lybru. Toto auto rozhodně není horší auto než byla svého času Lybra, či Dedra. Krom možná zvláštního profilu to momentálně vypadá, že se tomu nic zásadního nedá vytknout. Snad jen to, že to auto vypadá až příliš unyle. Ale prostě JE. V USA se vůbec Lancie teď prodávat nebude (Chrysler bude jen na trhu v USA, jižní Amerika a UK, všude jidne to bude Lancia, došlo tak prakticky k sloučení obou zanček, resp. k velkému prolnutí). Nové modely se již teď připravují. Tohle je jen rychlé řešení, které však a to je potřeba si uvědomit, je téměř plnohodnotné. Prostě to auto je a bude celkem slušné bez nějakých zásadních slabin. Pohled na to auto optikou předchozích modelů (ať už z poheldu amerických předchůdců bez vlivu Fiatu a nebo původníc Lancií) je v tomto kontextu mimo mísu. Na to auto se bude dívat optikou líbí x nelíbí, vyhovuje x nevyhhvuje. Například to Exeo s tímto ztrácí už jen v otázce komfortu a prostoru.
Kdyby jen v Itálii prodali ročně 20 000 ks, tak je to prostě trefa do černého. 20 000 aut s nulovými náklady je prostě lepší než nula. A mimo to, Delta ted bude moct zlevnit a hlavně bude možný fleet, protože se Lancia během jediného roku stane plnoformátovou značkou😒br />
Ypsilon, Delta, Flavia, Flavia Cabrio, Thesis, Phedra (alias Voyager).
Ypsilon bude terno, Delta má dobré vásledky a Phedra pujde taky dobře naodbyt. Thesis a Flavia (200,300 nemůže zklamat, může jen překvapit a připravit půdu pro již svébytnější následovníky na nich se (nepochybuji) již maká.
Touto OPTIKOU na to nahlížím já. Uznávám, je to mírně optimistický pohled.
P.S: Kdyby si jen v Itálii jen 20% lidí, co dosud jako poskakovadlo vlastnilo Ypsilon místo BMW, či Audi, či čehokoliv jiného pořídilo Flavii, tak je úspěch zaručen. Myslím, že takhle ve Fiatu momentálně uvažují. Musí mít, ale jistotu, že to auto není konstrukčně propadák. pak asi spíš uškodilo než pomohlo.
Lancii v USA NIKDO nezná, to by byl krok absolutně mimo.
V USA bude zastoupena JEN Alfa Romeo + Fiat 500.
Nic dalšího (krom už zastoupených ferárek a maserati)
Stačí se podívat na českej trh kolik se tu rpodalo Lancií.
Pak nenápadně juknout, kolik tu prodal Chrysler a Dodge i přes nulovou reklamu a též osekanou nabídku.
A takhle to není jen u nás.
Takže jestli Lancie přežije jen o týden dýl, je to zásluhou Chrysleru.
O tom zda ty modely budou mít úspěch, to už sme tu rozbírali.
Fanoušek italské školy si to koupit nepůjde, fanoušek amerik taky ne.
Ted jde o to, zda zbývající zákazníci Lancii uživí.
Pokud ne, ceduli Factory Closed můžou dát na vrata vždycky.
Tohle je pokus, jak to oddálit.
Bude to jediné, prasopes bez naděje na úspěch. Souhlasím, že ani jedna skupina nekoupí a kolonka ostatní pak může být zaplněna pouze mid-managementem Lancie.
Asi proto.
Navíc Fiat nemá peníze na to, stavět nový auta.
Proto jen použil to co maj v americe.
Wollf vás tu utěšuje, že až bude nástupce (BTW nástupce 300C se počítá na roky 2015-2016) že to bude jinak - Ne nebude.
Opět ta nová 300C bude Lancia pro evropu.
Akorát že u vývoje nástupců už budou italové, kdežto tady 300C bylo z 90% hotovo předpříchodem Fiatu a ze Sebringu nic lepšího než 200C vytvořit nešlo.
Myslím že se dílo podařilo a zejména kabriolet vypadá luxusně.
A sme u dalšího pozitiva, podívej se, kdy ste měli poslední kabriolet Lancia.A tohle je plně 4místnej.
Kolik by stál vývoj 4místnýho kabrioletu plně pod režií Fiatu? 5milionů euro? 8?
A kde by ty peníze Fiat vzal, a to je jen 1 model 😄
Ona stále ještě většina lidí nenakupuje auto podle toho, jak ho vnímá Barichello a nebo Webpaja a nebo wolff... při vší úctě. Auta se stále nakupují taky i podle toho líbí, nelíbí vyhovuje nevyhovuje. A zrovna v té itálii je dost velká možnost toho, že italové, kteří MUSELI koupit uskákane BMW řady tři (po konci výroby Kappy, neboť Thesis byla příliš jiná, velká a drahá) a Alfa jim prostě třeba nesedla, si právě k té Ypsilonce (kterou nepochybně spousta těch Italů vlastní) koupí novou Flavii. To je celé. Myslím, že tohle přesně teď stojí za rychlím uvedením tohoto auta na trh a využití pro Italy známého jména. Podobně však budou postupovat i kupci jinde v Evropě. A z nuly jich může být už jen jedině víc. Nikdy míň.
Je to stejné, jako když škodovka uvedla Superb I. generace. To byl taky Passat (notabene na sklonku života) s jiným šňupákem ať se to někomu líbí a nebo ne a svůj účel splnil. Byť jako samostatný model by nikdy úspěšný být nemohl (a ani by tak nemohl být vnímán).
At se taky zasměješ >😁 Tenhle parkovací asistent je v 2004 300C!!! A výkony motorů jsou jako u 3,0 V6 VM Motori a benzíny 3,6 a W12 6,0 sou na tom hůře jak pentastar a 6,4 V8 HEMI. A ten prestižní volant, interiér, a ty nízké ceny příplatkové výbavy - test Phaetonu, to je masakr. Trnky brnky hadr.
Aktuální nabídka je golf, beetle, jetta, passat vč cc; tiguan, touareg, eos a Chrysler Town a country jako VW Routan 😄
Na Caravelle je ti tam někdo zvědaevj, to je jako kdyby Ford udělal z řady E MPV a vydával to za luxus. A vona je to dodávka pro zelináře Transporter, vrzající krám (jel sem v tom asi 10x) konstruovaný jako dodávka, narozdíl od voyageru a japonců, co sou od základu samostatná konstrukce.
Passat je před generační obměnou, beetle kupují jen barbíny a SUV sou tam hrozivě súpěšný - zatím je tvrdě drtí japonci a americké značky.
A k tomu 1 na konci životnosti - nové 300C jde do prodejů ted a Sebring byl přijat špatně, díky tomu, že to Mercedes tak sprasil.
Ale podívej se kolik toho prodá Dodge + RAM + Jeep.
A všechny chryslery sjíždí z pásu zároven s modely Dodge.
Takže tam facory closed nehrozí, neb jen v usa se prodalo 1,1 milonu aut + 200 táců kanada + další země, kde nemam přesná čísla, ale počítám kolem 1,5-1,7 milionu aut. Trochu rozdíl.
Kolik toho prodala Lancia po světě loni?
300 000 ks? 400 000?
Jasně, je to jen jedna zančka, oproti 4, ale má tak osekanej sortiment jako málokterá a ještě dobrý zvuk jen v itálii, sou země kde absolutně netuší, wo co go.
Takže je jasné, kde horzí ta cedule podstatně víc.
Chrysleru ty cedule hrozily už několikrát, vždycky se z toho vyhrabal.
Tak jinak😒br />
P.S. Malá hádanka. Kolik značek zrušil Fiat a kolik značek Chrysler. And the Winner is?
P.S. Lancie vznikají ve fabrikách Fiatu stejně jako Chryslery vznikají ve fabrikách Chrysleru. Jde jen o to, že to co vyčítáš Lancii úplně přesně sedí na značku Chrysler. U jednoho to vidíš u druhého ne. Z toho spojení těží obě značky přibližně stejně. A je úplně zbytečné se dohadovat nad tím, jestli jedna značka prodá o 100 000 ks aut miň nebo víc, nehledě na to, že USA trh pro danou značku je mnohem větší než ten domácí pro Lancii. Chrysler jako značka má (snad měla) ke zrušení stejně blízko jako Lancia (Dodge prodá snad 3x tolik aut). Vzhledem k prodejním číslům a k tomu jaké značky v posledních letech v USA zanikly bych skoro i řekl ještě blíž. Chrysler jako značku od zrušení nejvíc asi zachránilo, že se podle ní jmenuje celý koncern. Víc za tím nehldej. Bavit se o příčinách je mimo mísu, teď de o to, aby se to začalo lépe prodávat a je fuk jestli jako Lancia anebo Chrysler. K větší diverzifikaci bez tak dojde jen pokud se zvednou prodeje. To ostatní co píše jsou jen kakance jednoho blázne, co má svůj vět.
P.S.3 Je smutné, že si auta kupuješ pravděpodobně jen podle toho jestli ej auto z Ameriky )americká škola) a ne podle toho jestli se ti líbí, sedí a podobně. Asi budeš neobjektivní fanatik. Tedy to co tady často vyčítáš jiným.
Plymouth. A 1 ted vznikla - RAM. Takže nula od nuly Wollfe.
Pořád 4 značky.
Eagle nebyla původní značka, to se nakoupilo s AMC od Renaltu, kterej musel zdrhnout z usa.
DeSoto a Imperial nepočítám, nebudeme se mazat v 60 let starý historii.
To bysme tu mohli začít vytahovat, že Chrysler měl podíl v Mitsubishi, Lamborghni, pár let měl Simcu a taky brity.
Mě se ty auta líbí, jinak bych si je asi nekupouil.
A plně mě vyhovují.
Příčiny jsou podstatné😒br /> v roce 1998 čítla nabídka Chrysleru😒br /> Neon
Stratus
Concorde
LHS
300M
Town and country
Jenže za MB vznikaly takový modely jako Sebring 07-10, Crosffire, Aspen, Pacifica atd., který neměly úspěch a proč?
Protože bud dělal design sjetej portorikánec, nebo to byla přehlídka výběhové tenchniky MB popř. všechno dohromady a tak o to nebyl zájem. A auta jako PT se nechala ve výrobě 10 let s mizivými úpravami a nástupci se nepřipravovali, neb do toho už MB nechtělo dát dolar, popř. nástupci jako Caliber se dali jen pod značku Dodge, takže tím přišel Chrysler o klíčovej model, kterým Neon byl. Auto pro studenty, chudší vrstvu, entry model.
A zpatlaný Sebring 07-10 zapříničil neúspěchy v ještě důležitější střední třídě, takže prodeje táhly Town and country a 300C.
Někdy od roku 2007.
Trošku málo.
A kdo za to může?
Kdo může za ty posmívané interiéry?
On MB neuměl udělat pěkný interiér? HM? výrobce luxusních aut?
Proč se tam nedalo něco lepšího.
Zamysli se 10 minut a zkus si odpovědět.
MB byl záhuba.
Přinesl jen zadní náhon a 300C/Charger Challenger.
To je jediný pozitivum, jinak spíš šlo vše ostatní do kytek.
>😁 😉
Prodej závisí na marketingu, kterej byl totálně ubohej - jestli probíhala podpora prodeje v EU jako u nás, no tak SORRY.
To si nezaslouzží ani Mahindra, takovejhle prodej.
Co bys řekl prodavači u ND kdyby ti řekl že vyznat se v katalogu je unikum (resp. že v něm neumí hledat) a že čeká až si to převezeme Fiat - tuhle odpověd sem dostal už v červenci 2009.
Dovolil by so tohle někdo říct jinde?
Když si napíšeš na www.moparidl.cz, máš do 10ti minut mail s tím jaká je cena dílu, kdy bude k mání atd.
Maj stejnej katalog.
A když se nevyznali v katalogu, proč si pánové od MB za 11 let nevytořili svůj? Data si tam mohli nacpat z usa, a mít svuj systém.
Reklama nulová.
K tomu zavedené klišé, jaké sou ameriky šrot a nepravdy, lži a žití v balastu a ve faktech, který platily před 30ti lety.
Se koukni na internet, kde je něco o americe, furt stejná moudra a pak vypadne z někoho, že všechny modely maj tuhou zadní a OHV s 2ventilovou technikou.
Asi začneme kupovat vraky a ty DOHC začnem těmhle lidem vozit na servis, až se potkaj ventily, tak jim zaplatíme 12 a těch 12 nám daj grátis, když to má přeci dvouventilovou techniku 😄
Marketing a prístup k zákazníkovi je v dnešnej dobe silná zbraň, a ak na popredných miestach nejakej spoločnosti je človek, ktorý robí skôr antireklamu svojmu produktu a svojim ľuďom, tak už by na svojom mieste ani nemal sedieť, trebárs i napriek ostatným dobrým výsledkom. Také niečo sa nepatrí hovoriť ani v prípade, že by už mal v talóne celú paletu lepších modelov, čo v súčasnosti stále nemá...
A tak to taky vypadalo.
Pár lidí tam bylo fjan, rozumných a profesionálů.
Ale někteří, škoda slov.
U původního Sonauta měli k dokonalosti taky daleko, ale na MB snad neměli ani oni.
Sem zvědav, jak se pochlapí dealeři Fiatu až budou mít oni na showroomu Jeepy (a možná i Dodge - to se ještě neví).
Čo sa týka toho Moparu, tak sa nečudujem, že je iný prístup, pokiaľ sa nemýlim, tak to je (bola?) dcérska spoločnosť Chrysleru...
Jenže si to vede sám a přístup k zákazníkovi je někde jinde.
Ač využívá stejný centrální sklad a stejné katalogy jako hoši od MB.
Mopar jsou originální náhradní díly pro Chrysler, Dodge, Jeep a RAM + performance díly od výrobce, se zárukou a přesně dělané pro daný vůz.
No právě, přišlo mi to tak, že některým těm lidem přijde Chrysler jako něco, co je obtěžuje, nějaký outsider a my to tu musíme prodávat. Taková přítěž no.
Smutný přístup.
Ale to asi v Auburn Hills netušili, proto sem se taky na slavné MB vykašlal a díly kupuju bud přes ty mopardily.cz nebo přímo z usa.
Ten Sebring se začal prodávat v roce 2007, to sou 4 roky.
Znam víc letitý káry.
Pasáci jezdí v olítaným BMW, MB a Audi, jen tak mimochodem.
Včera byl výbrorný film s J. Nicholsonem a Freemanem. Nicholson tam hrál velmi bohatého člověka, miliardáře. Zajímavé bylo, že po Evropě jezdili Rollse, v Americe jezdil 300ku. Tak těžko říct. Tak jak je navržená třeba nová 300, tak si myslím, že to musí být v Americe terno. Opravdu to musí být vnímáno jako fullsize prémiový kočár (to je takový ten přesah prémiového modelu subprémiové automobilky 😄 ). Mám prostě pocit, že ty naše média se to stále snaží posunout někam jinam. Ale budiž. Je to o marketingu, tak uvidíme jak tohle u Fiatu zvládnou. To není náš problém.
V půjčovně ti nabídnou zada chceš Nissan, Toyotu, Hyundai nebo Chrysler.
Bejvali to ale 2,7 V6 a 3,5 V6.
HEMI pokud vím jako fleetové nebylo. SRT8 už vůbec.