Chrysler Sebring se do Evropy vrátí jako Lancia Flavia
Novinka ponese s největší pravděpodobností jméno Flavia, kterým se honosil již automobil vyráběný v letech 1960-1975. Ten se také pyšnil mimo jiné celohliníkovými plochými čtyřválci objemů 1,5, 1,8 a 2,0 l a kotoučovými brzdami na všech kolech.
Při vší úctě k Chrysleru: modernizovaná řada 200 nepředbíhá konkurenci žádným konstrukčním prvkem. Fiat se rozhodl zachránit jak Lancii, tak Chrysler a dochází proto k již avizovanému popojení obou značek. Na americkém trhu má nová dvoustovka pod kapotou čtyřválec 2,4 WGE/129 kW a vidlicový šestiválec Pentastar 3,6 l/211 kW. Pro evropskou Flavii se o šestiválci neuvažuje, osud slabší jednotky je ve hvězdách.
Samozřejmostí je ovšem nabídka turbodieselu - v tomto případě 2,0 MultiJet/125 kW od mateřského Fiatu. Bude spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou z vývojových laboratoří FPT (Fiat Powertrain Technologies). Motor nahradí dvoulitr TDI od Volkswagenu a kromě Flavie bude pohánět také Fiat Freemont, což není nic jiného než crossover Dodge Journey se znakem turínského výrobce.
Lancia Flavia se objeví kromě sedanu také jako kabriolet, posledním otevřeným modelem značky byla Beta Spider v roce 1970! Chrysler Sebring byl nabízen jak s plátěnou střechou, tak i coby kupé kabriolet se skládací pevnou. Nová série 200 i její varianta se znakem Lancie zatím zůstanou u klasiky.
Flavia se od svého amerického sourozence bude lišit jinak ztvárněnou přední a zadní částí. Změny se chystají také na podvozku a v interiéru. Přece jen původní Sebring nebyl v Evropě hodnocen zrovna dvakrát dobře, spíše naopak, kritiku vzbudily jak materiály uvnitř, tak i jízdní vlastnosti.
Poprvé ji uvidíme v Ženevě stejně jako další Chryslery s logy Lancie. Velký sedan vychází z rovněž nedávno modernizované řady 300C a nahradí Thesis, nástupce minivanu Phedra má základ v řadě Town & Country/Voyager. Jediným svébytným modelem je tak malý pětidveřový hatchback Ypsilon na prodloužené platformě Fiatu 500, který se bude vyrábět v Polsku.
Lancia Flavia to bude mít rozhodně velice těžké, ke koupi bude navíc až od počátku roku 2012. Velikostně spadá do střední třídy nad hatchback Delta, otázkou je ale cenová politika. Fiat se sice snaží značku zachránit, ale tento způsob nemusí být optimální a místo černých čísel může přijít krach slavné automobilky, která vznikla před 105 lety.