Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chrysler Sebring se do Evropy vrátí jako Lancia Flavia

Aleš Dragoun
Diskuze (50)
Chrysler Sebring, respektive jeho modernizovaná verze s označením 200, se vrátí na starý kontinent.

Novinka ponese s největší pravděpodobností jméno Flavia, kterým se honosil již automobil vyráběný v letech 1960-1975. Ten se také pyšnil mimo jiné celohliníkovými plochými čtyřválci objemů 1,5, 1,8 a 2,0 l a kotoučovými brzdami na všech kolech.

Při vší úctě k Chrysleru: modernizovaná řada 200 nepředbíhá konkurenci žádným konstrukčním prvkem. Fiat se rozhodl zachránit jak Lancii, tak Chrysler a dochází proto k již avizovanému popojení obou značek. Na americkém trhu má nová dvoustovka pod kapotou čtyřválec 2,4 WGE/129 kW a vidlicový šestiválec Pentastar 3,6 l/211 kW. Pro evropskou Flavii se o šestiválci neuvažuje, osud slabší jednotky je ve hvězdách.

Samozřejmostí je ovšem nabídka turbodieselu - v tomto případě 2,0 MultiJet/125 kW od mateřského Fiatu. Bude spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou z vývojových laboratoří FPT (Fiat Powertrain Technologies). Motor nahradí dvoulitr TDI od Volkswagenu a kromě Flavie bude pohánět také Fiat Freemont, což není nic jiného než crossover Dodge Journey se znakem turínského výrobce.

Lancia Flavia se objeví kromě sedanu také jako kabriolet, posledním otevřeným modelem značky byla Beta Spider v roce 1970! Chrysler Sebring byl nabízen jak s plátěnou střechou, tak i coby kupé kabriolet se skládací pevnou. Nová série 200 i její varianta se znakem Lancie zatím zůstanou u klasiky.

Flavia se od svého amerického sourozence bude lišit jinak ztvárněnou přední a zadní částí. Změny se chystají také na podvozku a v interiéru. Přece jen původní Sebring nebyl v Evropě hodnocen zrovna dvakrát dobře, spíše naopak, kritiku vzbudily jak materiály uvnitř, tak i jízdní vlastnosti.

Poprvé ji uvidíme v Ženevě stejně jako další Chryslery s logy Lancie. Velký sedan vychází z rovněž nedávno modernizované řady 300C a nahradí Thesis, nástupce minivanu Phedra má základ v řadě Town & Country/Voyager. Jediným svébytným modelem je tak malý pětidveřový hatchback Ypsilon na prodloužené platformě Fiatu 500, který se bude vyrábět v Polsku.

Lancia Flavia to bude mít rozhodně velice těžké, ke koupi bude navíc až od počátku roku 2012. Velikostně spadá do střední třídy nad hatchback Delta, otázkou je ale cenová politika. Fiat se sice snaží značku zachránit, ale tento způsob nemusí být optimální a místo černých čísel může přijít krach slavné automobilky, která vznikla před 105 lety.

Aleš Dragoun
Diskuze (50)
17. 1. 2011 20:00
Re: A je mi špatně hned po ránu:-(
Seat ako príklad pre Lanciu. To snáď nemyslíš vážne.
17. 1. 2011 14:45
Re: Chudera Lancia.
veď práve...
17. 1. 2011 12:37
Uvidíme
Uvidíme, co vytvrořejí a jak to bude jezdit. Motory MultiJet a MultiAir slibují dost, snad tomu bude odpovídat i podvozek a interiér zas značce Lancia, ale nemůže být přeci horší, než u Delty, když má stát nad ní.

Někomu se nelíbí vzhled, mě celkem ano, ale příklad za všechny: Nový Sup je kočkopes jedna báseň (v sedanu) a v AutoBildu by si ho koupili radši, jak Passat >:D je to nároz konkrétního člověka, nedá se globalizovat a už vůbec se asi nedá napasovat na USA, kde jsou zvyky a nároky dost odlišné od Evropy.
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 12:26
Trošku ofttopic
i když ne tka docela - počtěte si [odkaz]
Avatar - Barrichello
17. 1. 2011 11:45
Re: něco málo k té Lancii....
ono v Itošce se prodávali slušeně i ty cháčka, viděl sem několik voyagerů a 300C (zejména kombi) dotažených odtamtud.

Jinak Sebring měl docela tvrdej podvozek, žádná rozhoupaná, měkká amerika z 70.let.