Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

BMW X1 xDrive28i: Nový čtyřválec 2,0 Turbo místo atmosférického šestiválce

63 komentářů

karfiol
pochcanej downsizing.... :no:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Nevím, jestli jsme si dobře rozuměli. Já nemám problém s motory R6 turbo, ale že R4 nahrazují R6, o to mi jde. Zas nejsem takový konzervativec, jdu s dobou, ale nemyslím si, že zákazník BMW by chtěl vyhoněné čtyřválce místo svého šestiválce ať už s turbem nebo bez něj. A zrovna u dieselů to platí asi nejvíc. Tam je víc válců k dobru i kvůli zvuku a kultivovanosti jak taky správně píšeš u tvé zkušenosti s A7, rád věřím. Zato R4 nafta biturbo? Tam toho asi nikdy nedosáhneš. A právě takový motor nahrazuje 3.0d, což je dlé mého kravina. A opravdu si nemyslím, že by zákazníci žádali místo "svého" skoro již legendárního 3.0d R4 biturbo, byť to nemám podloženo čísly.

Ta tvá věta o pěstování kultu... No nevím. Máš recht, je hodně skalních v omlácených E30, ale i takových, co mají voňavou E30 v garáži a novou 5er před ní, takže bych tento fakt nepodceňoval. A taky to nemůžeš brát jen podle ČR, která je pro BMW asi tak důležitý trh, jako pro Škodu Nový Zéland. U nás má třeba v 3er velký podíl 2.0d, benzínová R6 si koupí málokdo, ale v Německu jsem viděl benzínových R6 teda mnohem víc. Takže s tím tvrzením, že BMW dělá, to co si zákazníci přejí, bych byl opatrnější. Ikdyž uznávám, nemám své domněnky podloženy čísly, ale to ani ty ne.

Takhle bychom se tady mohli dohadovat věčně. Chtělo by to buď nějaká procenta podílů šestiválců u jednotlivých modelů, nebo rozhovor s šéfem BMW a jeho odpověďi na naše otázky >😁

Dívejme se raději na fakta a ta jsou taková, že nová 3er bude poháněna do 200kW výhradně čtyřválci 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Righ
Righ
Dobry postreh. :yes:
maraaa
Jak pisu vyse, kdyby BMW chtelo R6 muze udelat i v nizsim objemu. Neni prece narizeny ze dvoulitr musi byt R4. BMW dokonce drive vyrabelo dvoulitry jako R6.

Takze setri naklady...
maraaa
Atmosfery mozna nemaji sanci, ale nidko nerika, ze motor 2.0 turbo musi byt 4-valec. Drive u BMW dvoulitry byly radovy sestivalce... Moznosti zachovani R6 tu myslim jsou...

R6 stejneho objemu bude ale vyrazne vyrobne drazsi nez R4.

Takze na jednu stranu je tady mozna EU ale na druhou stranu i BMW potrebuje setrit a zvysovat marzi na ukor zakaznika 😄
Avatar - Vampix(Diesel Power)
Vampix(Diesel Power)
Ano, s jakkoli vybaveným autem se dneska musíme obávat krádeže. V dnešní době neexistuje jediný systém, který by dokázal převést lu***. Pokud jsou to profíci a berou auta ve velkém, většinou pak e😜andujou na východ s takovými vozy, tak vědí přesně jak se kam dostat, popřípadě co vytrhnout.... Jediné řešení je pojištění. Jak jsi psal níže i v naší pojišťovně to máme tak, že do 3 let nám neodečtou žádnou amortizaci a vrátí plnou cenu. Zrovna včera jsme to řešili se známou co se stará o vozový park. A to v autě nemám ani alarm.... Pro mně osobně je zbytečné investovat do něčeho, co dokážou šikovný český ručičky o*ebat během 30 sekund... Jediná jistota je dneska pojišťovna
Avatar - Righ
Righ
6 vs. 4 valce vnimam primarne jako psychologickej problem. Samozrejme, Dinar by ti rekl, ze ctyrvalec nebude znit nikdy jako sestivalec, a bude mit asi i pravdu, ale je to obdobna situace, jako kdyz slysim, ze dyzl nebude mit nikdy zvuk jako benzin. Ok, asi je to tak, ale pak sednu do novy A7cky a zjistuju, ze ten dyzl ma zvuk uplne paradni, ze jezdi senzacne, ze zere o nekolik litru min nez benzin, ze ma dojezd jako krava a ze mu nakonec dam stejne jako drtiva vetsina ostatnich pred benzinem rad prednost. Pointa? U me, a podle statistik i u vetsiny ostatnich, hrajou ruzny predsudky typu dyzl x benzin nebo R6 x R4 velmi malou nebo zadnou roli, nakonec se clovek jednoduse rozhodne pro to reseni, ktery je mu uzivatelsky prijemnejsi. A tady zkratka vitezi turba.

BMW by pritom melo hlavne delat takovy auta, jaky si zadaj jeho zakaznici, a pokud to znamena nabizet preplnovany benziny, maji je mit. Ono pestovani kultu u skalnich fandu by sice bylo fajn, ale ti si holt (novy) bavoraky vetsinou nekupuji.

Jinak s tou spotrebou, kterou ale mimochodem pri svy "obrane turba" nijak zvlast neresim, mas samozrejme pravdu. Preplnovany agregaty pri tvrdym zachazeni opravdu utecou normovany spotrebe na mile (ci spis litry) daleko, ale v absolutnich cislech se stejne nedostanes vys, nez kdybys slapal na krk stejne vykonny atmosfere. Navic mas tu vyhodu, ze pri lehky noze se skutecne dostanes se spotrebou niz, casto i vyrazne. To, ze by se mela zmenit metodika EU pri vypoctu normovany spotreby je pak jasna vec, turba neturba. Uz jsem tu minimalne jednou psal, ze situace, kdy se EU s autmobilkama handrkuje o kazdejch 10 gramu CO2 na 100km a zaroven je mereni spotreby casto i o nekolik litru vzdaleny realite, je uplne absurdni.
Avatar - Righ
Righ
Covece, s tou 1er a 3er si nejsem jistej. Vim, ze u nas je kazdy BMW brany v podstate automaticky jako sportovni auto, ale v zapadni Evrope a 3er i ve Statech jsou vcelku dostupny a masove rozsireny kary, ktery rozhodne necilej na klientelu lacnici po otackovych orgiich. Mozna by ses divil, kolik "trojek" ma treba u sousedu v Raichu duchodcu nebo firem ve fleetech. Na sportovani je zde navic jasne odliseny Mko, nove i pro jednickovou radu.

Naopak souhlasim, ze Z4ka by si atmosferu patrne zaslouzila, tam je prece jenom ten posledni nakop a vzzzzzzzzum tesne pod omezovacem otacek atraktivni pro podstatnou cast zakazniku. 😉
Avatar - Righ
Righ
Hrusky s jabkama, jabka s tresnema, ja myslim, ze moc dobre vis, na co jsem miril, akorat se snazis vykroutit. 😄 Mne pochopitelne slo o placky nad ustupem atmosferickych motoru jako takovych, zosobnenych v tomto pripade bavorskou atmo R6, ktera se bude postupne poroucet snad ze vsech modelovych rad BMW, z X1cky jako z 5ky. A na tohle tema jako takovy se zkratka koukam zasadne jinak nez ostatni diskutujici, neb za touhle revoluci vidim mnohem spis poptavku zakazniku nez nejakych pseudoekologu z Bruselu.

Jasne, chystana legislativa stran CO2 uz dneska na automobilky tlaci a turba jim jsou vitanou berlickou, jak v budoucnu plnit flotilovy emise. Podstatne vyraznejsi je ale tlak zakazniku, kterym se s preplnovanou naftou tak dobre jezdi, ze uz si benziny pomalu prestali kupovat. Logickou reakci na popsanou situaci je snaha skloubit v sobe vyhody dyzlu a benzinu, cili dosahnout stejne vysokyho kroutaku a pruznosti v nizkych otackach ruku v ruce s kultivovanejsim chodem motoru (i kdyz to uz je dneska chimera) a moznosti podivat se jednou za 100 let do vyssich otacek (sam urcite vis, jak je rada dnesnich benzinovych turb tocivych). A ze se musej vyvijet novy motory, coz stoji ohromny penize? Vsadim se, ze nikdo v BMW nikdy nebyl tak naivni, aby si pri soucasny rychlosti technickyho pokroku a extremne konkurencnim prostredi myslel, ze jednou sestrojej super motor a maj vystarano.

Znova opakuju, ze priciny i dusledky nasazovani preplnovani se daj vztahnout na X1 (28i), 5er (35i) a treba i 7er (50i). Oturbeni benzinu je zkratka dusledek technickyho pokroku, stejne tak, jako bylo oturbeni dyzlu. Zni to kacirsky, ale brzy prijde doba, kdy bude atmo benzin od 2 litru vys bud znakem technicky zaostalosti, anebo naprosty exkluzivity, tak ci onak to bude kuriozita.

P.S.: Proc zatracujes tu foukanou R4ku? Predstav si, jak asi vypada momentova krivka tohohle motoru (350Nm od 1250 ot.!) a jakej to bude v 90% situacich oproti stary atmosfere prinos. Lhostejno zda v X1ce nebo 5ce.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně... Bože řekni si, jak blbě to zní. Skoro pětimetrová pětka a tam 2.0 turbo jako náhrada za skvostný 3.0 R6...
Avatar - Dinar
Dinar
Už s tím začínáš být trapný, Márfy. Něco si přečti o emisních limitech na příští roky, jak automobilek jako celku, tak nově uváděných motorů, pak se takhle hloupě už ptát nebudeš.
Avatar - Dinar
Dinar
Pleteš jabka s hruškama, co naplat. Tady se aktuálně brečí nad tím, že 28i napříště bude znamenat ne třílitrový šestiválec, ale čtyřválcové turbo. Není absolutně jiného důvodu k takovéto výměně motorizací než emisní limity stanovené pro příští roky. Srovnání výkonů daných motorů si můžeš udělat sám, data máš v článku. Pro bmw tento vývoj nemá žádný přínos, šestiválce měli hotové, výkony a spotřebu (reálnou) špičkové, takto nezbylo než vyvíjet motory nové, zcela nové objemy, koncepce. Náklady obrovské, přínos pro firmu resp. značku nula, zaměnitelné motorizace (nová turba) líp nejedou, spotřebu mají v reálu vyšší, charakteristický zvuk R6 ze čtyřválce nebo tříválce nevykouzlí nikdo. Někdo výše tu zmiňuje rucesimnoucí audi, jo, to je přesné, výhoda řadové šestky v růz. objemech oproti růz. konkurenčním čtyřválcům odplouvá do nenávratna, myslet si, že z toho mají u bmw radost je docela naivní představa. To bylo jabko, hruška, to co píšu na blogu, se týká čistě výběru v rámci jedné modelové řady. To je zcela jiné téma, atmo šestiválec má své neoddiskutovatelné charisma, ale v přeplňované verzi je prostě pro velké auto vyšší střední lepší volbou, z charakteru přeplňováním ztrácí velmi málo a výkonově je jinde, pětka s ním je suverénním autem. Takto, čistě z pohledu vhodnosti volby pro pětkovou řadu, jsem motory hodnotil. Až se třeba někdo bude rozhodovat nad tím, zda koupit 528i s atmo šestiválcem nebo z nového mod. roku už s 2,0t jednoznačně mu doporučím šestiválec.
Takže Righu, pozor na směšování různý věcí, right?! 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Nemáš pravdu. BMW je nuceno tyto kroky podstupovat kvůli flotilovým emisím. A nikdo neřekl křivého slova proti R6 turbo, naopak to vítám. Klady atmosféry+ turbo podpora= kopec výkonu a zábavy. Co mi vadí je, že R6 motory nahradí vyhoněné R4. Dobře, v jedničce nebo X1 by to stejně asi byla okrajová záležitost, takže je to fuk. Nejhorší je, že tyhle motory dostane nová 3er a F10. Nejsem konzervativec, ale pod pojmem 330i nebo 328i chci R6 motor a ne nafoukaný čtyřválec. Motor bude určitě špička, ale ve spotřebě při dynamické jízdě budou na stejno. Stará 320i v E36 dokáže jet dálku za 8,5, přímovstřokový třílitr v E90 taky. O kultivovanosti chodu, zvuku, tradici a možná i spolehlivosti se snad nebudeme bavit. Tady jasně vede R6. Ať se na to dívám jak chci, pořád mi vychází R4 jako dobrá volba pouze na papíře pro eurokomisaře. Že je něco špatně s evropskou metodou měření spotřeby jsem psal výše. Tady je velký prostor pro zlepšení, nebo (a to neříkám často) pro inspiraci v USA, kde mají měřící metodiku skvělou.

,,A s tou EU jsem to sem psal z x-krat - zadny CO2 se nesleduje a do roku 2015 ani nebude. Nikdo tedy nedostava zadnou pokutu za nic, pletete si EU a USA."
Ano, ZATÍM se nic neděje, ale automobilky mají své zdroje, takže se připravují předem.
Avatar - dicky
dicky
Bohuzel na te EU neco bude jinak by nedelali psi kusy s motorem jen na turbo a nechali by lidem svobodne vybrat chces nechces.. SVOBODNE..
Ve fazi kam jste se dostali jen jeden druh motoru -TURBO nastesti 90 % procent kupcu mimo EU nemusi byt .
Kazdy nechce turbo ze..... nejsme vsichni stejni...
Ale zde u vas na tom bmw vubec nezalezi a je jim to jedno..
Jinde na trhu mimo eu by to bylo nemyslitelne......
Jen tak dal v te vasi EU k dvouvalcum 1.0 biturbo
2.0 turbo to ma byt nejaky luxus??Vazne? >😁 >😁 :no:
Avatar - fOE
fOE
😒 Adieur atmosfero... zvuku R6 se nic nevyrovna, zadne honeni si ega vyfukem, ale pekne mechanicky zvuk R6 nad 4tis otacek az k omezovaci... ach, az mi je smutno, navic ten hlavni duvod ktomu (spotreba - emise) je pekelna sr*cka, turbomotor proste v bezne jizde sezere vic nez atmosfera, za tim si stojim 😲
_MT_
Určitě máš pravdu, že běžnému zákazníkovi je to jedno. Ale podle mě pořád jde o ztrátu v řadách 1, 3 a Z. 130i a 330i si stejně kupují hlavně nadšenci a Z4 podle mě tenhle motor v nabídce nijak neškodil.
Mr.Murphy_
zajímavý příspěvek :yes: Právě že tady na diskusi to všichni podávají jako že BMW ten downsizing vnutila zlá EU nebo někdo takový.... proto se na to ptám.... 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jen Mercedes-Benz, ale u něj to už taky dávno nevyjadřuje objem. Já se značením BMW problém nemám, ptž je znám, ale je mi jasné, že pro laika je to dost matoucí. Na druhou stranu jak jinak má BMW motory značit, když ne takhle? Taková jednička, kde jsou všechny R4 dvoulitry. 2.0d, 2.0 červené d, 2. červená nula a d? >😁
Avatar - Righ
Righ
Ekoteroristi, ekoteror, EU - davovy silenstvi uz zase jede na plny obratky. 8-s Tak predevsim, BMW a dalsi rozjizdej ve velkym preplnovani benzinu hlavne proto, aby benziny vubec mely ve srovnani s dyzly nejakou sanci (to plati hlavne pro drazsi auta znacek jako BMW), neb co si dnesni zakaznik zada, je predevsim poradnej zatah turba od nizkych otacek a dostupnost vykonu kdykoliv si vzpomene. Nebo proc si myslite, ze dyzly totalne "prejely" benziny v premiovy vyssi stredni? Kvuli hluboky kapse nebo ekologickym choutkam jejich kupcu? Pche.

Je fakt jimavy se tady od Dinara docist, jak pod jhem pseudoekologu truchlej u BMW nad R6, kdyz sam na blogu priznava, ze proti preplnovany konkurenci z vlastni staje je atmosfrickej sestivalec lemra lina vhodna akorat tak pro skalni puristy a sam by o nem uvazoval maximalne par minut. A propo v BMW nemaj duvod narikat pro R6 predevsim proto, ze i v preplnovanych agregatech jsou absolutni spickou a tuhle "konverzi" zvladaj naprosto s prehledem, bez ztraty image nebo zakazniku (kteri, jak ukazal jeden nedavny pruzkum autobildu, beztak ani nevedi, ktera naprava je hnana).

Co mi ale do hlavy nejde ani trochu, je fakt, proc by proboha mel byt atmosferickej trilitr v mestskym SUVcku...? Vzdyt ten novej motor nahrazujici R6 bude ve spojeni s 8st. automatem doslovnym idealem pro 99,9% jeho potencialnich kupcu, ktery by po srovnanim s nim o starou R6ku ani nezavadili. Rad bych mimochodem pripomnel, ze tenhle vrcholnej segment je i u BMW (a zvlast X1) uplne marginalni a nejakych 70% zakazniku sahne po dvoulitrovym dyzlu. Bez ohledu na to, co si ortodoxni fandove BMW, nejcasteji jezdici olitanou E30kou anebo tramvaji, mysli.

A s tou EU jsem to sem psal z x-krat - zadny CO2 se nesleduje a do roku 2015 ani nebude. Nikdo tedy nedostava zadnou pokutu za nic, pletete si EU a USA.
_MT_
Já bych řekl, že se u Audi musí dobře bavit. Čím víc BMW prodá čtyřkolek a přeplňovaných motorů, tím víc jdou do přímé konkurence. Pro auto jako 330i nemá Audi žádného vhodného konkurenta, 328xi bude mít život o dost těžší. Uvidíme, jestli si Audi svoje atmosféry nechá.
_MT_
Naprosto souhlasím. Mě takovýhle systém vyhovuje, lepší než dodělávané sledování. Je naivní si myslet, že takto zabezpečené auto nejde ukrást. To jsem tím chtěl říct.

Pokud jde o zámek převodovky, elektromechanický systém pořád stojí za zvážení. Člověk se nemusí patlat s klíčem, zamyká se automaticky, podle mě rozumný komfort. Navíc není na první pohled vidět.
Car fan
vlastně jo, ten šestiválec zvyšuje flotilové emise a bmw dostane pokutu od EU
Mr.Murphy_
pánové všichni tady tvrdí, že BMW nasazuje downsizing kvůli ekologii atd. - samozřejmě, na tom není nic nepochopitelného.

Ale jaký REÁLNÝ benefit z toho ta značka má? Hrozili by jí nějaké pokuty, kdyby si ty šestivály nechala? Nebo vyšší zdanění? Nebo v čem je problém?

ano - marketingově to třeba pro někoho vypadá blbě, že značka XY má o 60% vyšší průměrné emise než ostatní, ale reálně?

Přece BMW tohle nikdo nenařídil direktivně z Bruselu.... nebo jo? 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Záškodníci sedí v Bruselu. Celé je to tragikomedie, bohužel naše životní realita, budem se tvářit, že zachraňujem planetu, když ty zlé velké osmi a šestiválce sešrotujem a místo nich všude nacpem dvouválce s turbem a pět baterek k tomu. :no:
_MT_
Tohle skoro je, jako kdyby do BMW vzali nějaké záškodníky z Ingolstadtu.
_MT_
Ale pořád mohli R6 nechat pro nadšence, třeba za tučnější příplatek. Lidé jdoucí po výkonu by měli "ekologičtější" auto, nadšenci by dostali svůj atmosférický řadový šestiválec. Mě stačilo, když atmosférickou R6 ořízli, aby přeplňovaná verze měla větší výkonový rozdíl.
Avatar - Dinar
Dinar
Sušný, na X1 mě úplně nebere přední nárazník, mpaket to řeší. :yes:
_MT_
Je to opravdu smutné. Jak je pro mě Quattro symbolem Audi, tak atmosférický R6 je pro mě symbolem BMW.
Avatar - Dinar
Dinar
Těžko bude kdy existovat něco, co zabrání profíkům v krádeži. Mě se tento systém líbí, protože mě uživatelsky neobtěžuje, a pokud bude chtít ukrást auto někdo, kdo si, patřičně vybaven, přijde přímo pro tohle konkrétní, tak ho ukradne, proti ostatním to ochrana je. V principu jde stejně hlavně o pojištění, jaks řekl.
_MT_
Nejlepší systém by bylo aktivní sledování. Ale to ti pak budou volat každý větší tunel, každé podzemní parkoviště atd.
_MT_
Samozřejmě, že jde pořád ukrást. Pokud ví, co tam máš za systém, je to hračka. Jak říkal Iudex, přijdou na tebe s originální technikou a jsi v háji. Musel bys mít opravdu atypický systém, který moc lidí v Evropě nemá, nebo něco komplexnějšího poskládaného z komponent více firem. A i pak jsou možnosti. Rušička GPS, GSM pásem popřípadě odstíněný náklaďák (nepraktické, ale možné). Auto ti pak vykuchají někde v klidu "za městem". Rušičky GPS i GSM jsou nelegální (provozovat na veřejném prostranství), ale, hlavně při krádeži v noci, než to někdo zjistí, jsou dávno pryč, není problém je koupit a vlastnit je můžeš.

Síla těhle systémů je v tom, že ti pojišťovna zaplatí víc, než kdybys je neměl. Krádeži auta tím ale nezabráníš, jen jí ztížíš. Je to dobré na zastavení lepších amatérů. Asi největší fór je, když přijdou s origo klíčem. Pak jsou speciálně originální systémy na nic.

Znám chlapa, kterému takhle ukradli 7er. Z před baráku. Měl sledování satelitem a ani ťuk.
Avatar - Dinar
Dinar
Jistě, navíc označování motorizací je dnes už obecně přežitek, kolik značek to vůbec dělá? Pokud má bmw nějakou číselnou řadu, tak teď prostě k číslům přiřazuje motory s odpovídajícím výkonem.
Avatar - Dinar
Dinar
Asi tak.
Avatar - Dinar
Dinar
Jistě, normovaný cyklus měření spotřeby v kombinaci s emisními limity. Atmosféry nemají šanci, buď bys je musel uškrtit, pak nedávají smysl, nebo normy nesplní. Co si o tom myslí u bmw, po letech pilování šestiválců je celkem jasné. Nezbývá jim, než tvrdit, že i z tříválce lze dostat zajímavý sportovní sound. :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Současná generace X5, X6 už jede komplet na turbo motorech, dál je to jednoduché, turbo pro všechny, gentlemen. :-!
Osobně jsem zvědav na zvukový projev 2,0t.
Avatar - Dinar
Dinar
3,5i 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Má to údajně detekci rušení gps signálu, tj. při rušení systém hlásí neoprávněnou manipulaci a "akce se rozjíždí". Nezbývá než tomu věřit. Co se pojistky týká, je tam urč. zvýhodnění, liší se to pojišťovnu od pojišťovny. 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně tak. BMW to nedělá "naschvál". Myslím si, že si jsou vědomi jak zákazníci cení klasické benzínové R6. Ale hold rádobyekologická móda je prevít podpořená navíc primitivním vedením EU, které automobilky k těmto nesmyslným krokům nutí. Viz. proč Fabia Greenline nemá šestku? Protože měření dle EU probíhá na 5. rychlostní stupeň, takže na 6. by byly už velké otáčky a vysoká spotřeba. Že realita vypadá jinak je věc druhá, ale to my známe. Inu kocourkov hadra...
webpaja
To je hodně, ale hodně odvážný tvrzení a nebýt šněrování pseudoekologů, k podobnému kroku by asi nedošlo. U podvozku žádné tlaky nejsou.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jo jo, toho jsem si všiml až pak a vyvedlo mě to ze všech mích optimistických představ.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně tak. Dneska se značením na zádi rozumí spíš výkonová řada než objemová.
krysa23
Vůbec bych se nebál tvrdit, že do 10-15 let bude 1 a 3 FWD, za příplatek 4kolka. BMW ztrácí všechno ze svého kouzla, tak proč si držet zadní náhon, že..
webpaja
To platilo do doby, kdy se jedna verze motoru prodávala s ne více než jednou výkonovou variantou.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ach jo 😒 :no:
webpaja
Bohužel, viz dnešní údaje dole.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Asi ano. Už jsem se nad tímto pozastavoval pod článkem spy fotek nové 1er. Šestiválec bude pouze pro nejvyšší verzi 35i, samozřejmě turbo. Atmosferický R6 v X1 dožil, snad ho ještě nechají ve stávajících 1er a 3er. Do pětky SNAD tento paskvil 2.0 turbo nedaví... Ale to jsem asi moc velký optimista.
webpaja
[odkaz]
webpaja
Tabulka nabíhání nového čtyřválce a ukončení nabídky R6 v jednotlivých řadách. Od modelu x5 a výše žádné změny zatím nevidím...F10 je však na řadě ještě letos.

E89 Z4 sDrive30i to switch to TwinPower I4 in September 2011
F10/F11 528i to switch to TwinPower I4 in September 2011
F25 X3 😁rive28i to switch to TwinPower I4 in 4th Quarter 2011
E81/E87 1 series to end production by August 2011 (new 1-series hatchback launched after Geneva - will herald complete petrol turbo-charged engine line up)
E82/E88 1 series to end production in 1st Quarter 2012
E90/E91 3 series and M3 to end production late 2011 or early 2012
E92/E93 3 series and M3 to end production sometime in 4th Quarter 2012
Mr.Murphy_
Patrně si BMW o svých zákaznících myslí, že víc než o motor jim jde o štítek na kufru.... Nechci soudit jestli je to pravda nebo ne, každopádně takové klamavé značení bych čekal od Jardy s Bertoňákem, ne od špičkového výrobce....
webpaja
Obecná otázka...atmosferický R6 je odsouzen k úplné smrti?
Avatar - iudex
iudex
Súhlasím. Nie je to nič trestuhodné, ale tie označenia v minulosti mali istú logiku a vyjadrovali objem motora (+/-). Čo vyjadrujú teraz? Nič. 8-s
Mr.Murphy_
nepřehání už to s těma názvama trošku? Ještě beru, že nějakou 1.6 označím jako 320 (aspoň tuším, že někdy to tak dělali), ale přecejen, označovat čtyřválcový dvoulitr jako 28i už je trošku moc.... marketingové.... ;-\
Jinak motůrek bude asi fajn, srovnání spotřeby se starým šestiválem je samozřejmě ošidné - bude záležet na jízdním režimu....
ridlley
inak aky motor mas v tej krasavici?? 😄
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Zajimalo by me, jestli foukanej dvoulitr bude mit v tomto aute opravdu o 1.5 litru nizsi realnou spotrebu nez puvodni sestivalec (oboji v AT)... Muj tip je, ze to bude plus minus stejny.
Avatar - iudex
iudex
Z článku mi vyplýva, že twin-scroll bude vo väčšine nových fúkaných benzínoch (jednoduchšia výroba, nižšia spotreba) a dvojité turbo bude ako výnimka tam, kde sú ekonomické otázky podružné, ako je tá 1er M.
Avatar - iudex
iudex
To je OK, ale moc si mí nepomohol s tým, čo vlastne je v X1. Lebo v článku píšu najprv o "dvoustupňovém přeplňování TwinPower" a v zápätí o "turbodmychadletypu Twin-scroll", čo sa s ohľadom i na Tebou uvedené vylučuje.
EDIT: už vidím Tvoju reakciu nižšie.
ridlley
Dakujem za odpoved, vlastne skusenosti ludi su nenahraditelne. Chcel by som sa spytat, ten GPS lokalizator funguje tak, ze ak by tam prisiel dlhoprsty s rusickou, tak si nepomoze, lebo to bude hned majitelovi hlasit ze sa nieco deje?? a este k tej poistke, neviem ci ponukaju podobnu sluzbu aj v cechach, ale zda sa mi, ze tam bude nejaky hacik, lebo slubuju, ze aj ked auto ukradnu napr. po troch rokoch, stale ti vratia plnu cenu, za aku si ho kupoval. samozrejme, ze ta poistka bude vyssia, ale moze to takto myslite fungovat??
Avatar - Dinar
Dinar
Nový dvoulitr má právě jen to jedno twin-scroll turbo, nahrazuje principielně turba dvě, proto se píše o dvojitém přeplňování. Jak to funguje mrkni např. sem [odkaz]
Avatar - Dinar
Dinar
Jsou to dva typy motorů, motor se dvěma turby je starší verze, nahrazená verzí s jedním, twin-scroll, turbem. Popravdě, na reakcích motoru to poznat nejde, alespoň u standardních 306ps verzí. Dvouturbová verze ale žije, používá se u modelů s větším výkonem, např. je v 1er M. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Zmiňovaný vyhledávací systém GPS na X5ce mám a musím říct, že funguje. Párkrát se mi stalo, že jsem se zapoměl a s klíčkem v kapse vystoupil z nastartovaného auta, auto samo ihned nahlásí "neautorizovaný start" a za pár minut volají z BMW jestli auto "ovládám" resp. je-li vše v pořádku. Přijde mi to komfortní např. oproti různým zamykáním převodovky, o nic se člověk nestará, a jak se zdá, auto je opravdu pod kontrolou. 😉
Avatar - iudex
iudex
Trošku mám zmätok v tom type prepĺňania. 35i malo pôvodne dvojité prepĺňanie, označované Twin turbo, neskôr prešlo na jedno turbo označované Twin scroll. Čo to teda vlastne tá X1 má, keď píšu o dvojitom preplňovaní twin-scroll? 8-s
Avatar - iudex
iudex
No švagor si do svojej X5ky nechal namontovať falošný servisný konektor a pravý dobre zašil. Ono 95% krádeží luxusných áut nie je s páčidlom, ale s origo diagnostickou jednotkou, ktorou odomkneš a odblokuješ auto. A rečiam predajcu o "novom neprekonateľnom systéme" never, v praxi sa stalo, že autíčkari mali kontakt na servis a k dispozícii najnovšie diagnostické zariadenia. Niet nad atypické, nesériové zabezpečenie.
ridlley
mam otazku 😄
bol som tento tyzden v bmw s cielom pomoct otcovi s vyberom X3, ale chlapik nas tam namaskrtil na X5, vedia dat na nu takmer rovnaku cenu ako na x3 a hlavne jazdne sa to auto neda porovnat!
coho sa ale pri tej X5 obavame je kradez, aj ked byvame na dedine a auto mozme parkovat v garazi na dvore, ale stale tam byt pochopitelne nemoze 😄
samozrejme, ze sme toto vysvetlovali aj predajcovi, ale chlap nam povedal, ze od jesene sa do nich montuju nejake nove zabezpecovacie zariadenie proti kradezi a uz by sa tak kradnut nemali. Dalej maju ponuku, zakupit od nich nepretrzitu GPS lokalizaciu auta, s tym ze pri pripadnej kradezi vam poistovna vzdy vrati plnu cenu auta a nie len napr. 70%. Toto vychadza na investiciu cca. 2000e. plus 200 eur raz rocne za sluzbu.
Chcel by som sa spytat, co si o tom myslite. Treba sa s takto vybavenim autom este obavat kradeze??
Dakujem za reakcie 😄