Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
suv bmw novemodely technika
suv bmw novemodely technika
suv bmw novemodely technika
suv bmw novemodely technika
90
Fotogalerie

BMW X1 xDrive28i: Nový čtyřválec 2,0 Turbo místo atmosférického šestiválce

BMW nahrazuje atmosféricky plněný třílitrový šestiválec v řadě X1 přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l.

Označení xDrive28i sice zůstává, pod kapotou benzinové X1 ale už nebude agregát 3,0 l se šesti válci v řadě bez turbodmychadla, nýbrž menší dvoulitrový čtyřválec, který dostal dvoustupňové přeplňování TwinPower.

Zatímco starý motor poskytoval 190 kW při 6600 min-1 a 310 Nm v rozmezí 2600-3000 min-1, hodnoty celohliníkové novinky jsou jiné.

Výkon je sice o 10 kW nižší, ale pohonná jednotka jej dosahuje již při 5000 min-1. Točivý moment pak dosahuje maxima 350 Nm v 1250 min-1!

Konstruktéři použili turbodmychadlo typu Twin-scroll, pro BMW typické ovládání ventilů Valvetronic a proměnné časování vačkových hřídelů Double-VANOS. Systém vstřikování HPI disponuje novými solenoidovými vstřikovači, které pracují pod tlakem 200 barů.

Zatímco u předchůdce byla k mání jen šestistupňová samočinná převodovka. Nová X1 xDrive28i nabízí možnost výběru ze standardního přímo řazeného ústrojí se šesti rychlostmi, nebo osmistupňového automatu se sekvenčním řazením Steptronic.

Hřebenové řízení může mít na přání elektrický posilovač Servotronic, jinak je hydraulický.

Kromě pohonu všech kol xDrive s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou, ABS, stabilizace DSC a kontroly trakce nabízí spoustu dalších elektronických vychytávek, například Dynamic Brake Control, nebo asistent pro sjíždění prudkých kopců. Performance Control, který najdeme v seznamu extras, se stará o distribuci většiny točivého momentu na zadní nápravu. Airbagů je osm (přední, boční a hlavové pro obě řady sedadel). Tříbodové bezpečnostní pásy mají vpředu předpínače a omezovače tahu, nad defektem pneumatik bdí indikátor, který jej oznamuje.

BMW X1 xDrive28i- porovnání starého a nového modelu
ModelxDrive28i 2011xDrive28i 2010
Převodovka6M (8A)6A
Zdvihový objem [cm3]19972996
Válce/ventily4/46/4
Největší výkon [kW/min-1]180/5000190/6600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]350/1250310/2600-3000
Max. rychlost [km/h]240 (240)230
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,1 (6,5)6,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,9 (7,9)9,4

S šestistupňovým manuálem novinka sprintuje z klidu na 100 km/h za 6,1 s, s osmistupňovým automatem je o čtyři desetinky pomalejší. Na německých dálnicích ale uhánějí obě varianty shodně až 240 km/h. Přitom spotřebují v kombinaci jen 7,9 l benzinu na stokilometrovou vzdálenost, což je o 1,5 l méně než u původní verze.

Balíček EfficientDynamics standardně obsahuje rekuperaci brzdné energie, indikátor vhodného přeřazení a funkci Auto Start-Stop, tu ovšem pouze ve verzi s manuálním převodným ústrojím.

Příplatkový ConnectedDrive nabídne kromě integrace mobilních zařízení, informací o dopravě a počasí a přístupu na internet také adaptivní přední světlomety, zadní kameru, či tempomat s funkcí automatického brzdění.

BMW X1 xDrive28i se objeví na evropských trzích na jaře. Spolu s ním budou moci zákazníci zvolit i sportovní M paket, který bude k dispozici pro celou řadu X1. Podvozek má tvrdší nastavení, klasikou jsou litá kola s dvojitými paprsky o velikosti 17, respektive 18 palců. Tradiční aerodynamické prvky doplňuje šest metalických barev laku, určených jen pro M paket. Interiér také hraje na sportovní notu: čalounění Alcantarou, menší volant s tlačítky, hliníkové prvky, či páka parkovací brzdy v kůži.