"Vše koncernové je špatné" je jen rozdělování podle značek, tu mám rád ta je dobrá, tu nemám rád ta je špatná = debilita
I když popravdě já osobně Piecha fakt nemusim ;-)
Myslel jsem přečíst alespoň nějakej článek o konstrukci, nebo ještě líp knihu :-)
Na netu takovýhle info spíš nebudou, alespoň v češtině určitě ne. Za historii automobilismu se už dělalo hodně různej motorů a to že před Piechem nikdo nikdy nepřišel s "geniálnim" nápadem udělat 12ti válec ze dvou V6 neni tim že by naprosto všichni ostatní konstruktéři byli naprosto pitomí, bohužel je to spíš naopak. Konstrukce do W přece vůbec nemá smysl dokonce ztrácí smysl 12ti válců, tedy nepřináší to co V12 přinést má a proč se v nejvyšších kategoriích vždy nabízel. To je i důvod proč u luxusnějšího Mulsane a Brooklands zůstává "jen" V8, zatímco v levnější řadě je jakoby lepší W12 - prostě protože není lepší, je dokonce horší.
Tahle kategorie motorů se nedá srovnávat jen podle číslíčka výkonu a točivýho momentu, ty se ostatně daj celkem snadno nahnat aplikací turba - a to dnes umí "dodělat" kdejak tuner - ale něčím jiným, a tam prostě vw se svou nesmyslnou konstrukcí do W prostě nestíhá.
Zajímá-li tě to o konstrukci motorů se daj sehnat docela slušný informace i v češtině, jen to chce vstát od počítače a radši zajít do knihovny - pak už takovej fanda do W12 asi nebudeš ;-)
Jo a s tou cenou - to AMG 65 je fakt o něco dražší než Bentley - to sorry!
No chvili jsem hledal a moc jsem toho nenasel, krome toho, ze V12 je jednodussi. To je jiste vyhoda, ale porad nevidim, proc W nazyvat zmrseninou. Ze je sestavena ze dvou existujicich VR6 a tudiz to neni "originalni" design? V tom Vasem srovnani Mercedes vs Bentley akorat jen vidim, ze Mercedes ma vetsi moment a ze "o dost drazsi" Bentley je ve skutecnosti levnejsi, alespon v te konfiguraci, kterou jsem v tom srovnani videl. Takze bych rad slysel alespon jeden rozumnej argument, proc je V12 tak vyrazne ve vsech smerech lepsi.
Tady se furt ještě auta berou podle značky? Jako že vše vw je skvělý a vše ostatní mist?
Nojo no, taky znám lidi co by zpátky chtěli socialismus - to mi příjde zhruba stejně bystrý :-)
Pokud to fakt nevíš, tak si na to téma zkus něco přečíst - až se vrátiš, rád pokecám ;-)
Pokud se ti nechce jít moc do hloubky, stačí si najít nějakej srovnávací test, třeba Mercedes S 65 AMG versus o dost dražší Bentley Flying Spur kterej dostal na frak mimo jiné i kvůli tomu motoru - novějšímu, dražšímu jinak ale ve všech parametrech horšímu.
W16 je taky zmatlanina dvou V8 a i když i to je blbost tak přece jen menší než kvůli jednomu kupe udělat místo V12 zbytečně horší konstrukci W kterou díky tomuhle blbýmu rozhodnutí pak musí desetiletí používat všechny vozy napříč koncernem :-(
Kvízová otázka - proč myslíš že v Mulsane a blížícím se kupé Brooklands (jestli se tak teda bude jmenovat) je radši 50 let stará x-tá reinkarnace letitýho V8 než radši novej W12? :-)
Výkon, točivý moment, dynamika navzdory vyšší hmotnosti. Jak píšu v předchozím příspěvku, Mercedes na ten motor 8 let prakticky nesáhl a přesto ho BMW až v aktuálním provedení dohnalo. Podívej se na historický vývoj těch motorů, původní BMW SOHC v 750i bylo srovnatelné s 500 SEL a od té doby BMW tento deficit stahuje postupnými kroky za cenu častějších inovací. Mercedes teď takticky vyčkává a zvažuje další vývoj, připravu nového motoru nebo konec V12. Je možné, že mu kvůli tomu ujede vlak, ale zatím je stále v situaci, že jeho vyšší cena proti BMW a Audi je snadno obhajitelná.
Převodovka v S 600 je konstrukční kompromis (stejně jako to quattro), takový točivý moment nikdo jiný taky víc než 5 převody nepřenáší, až teď nejnověji osmistupňové ZF v Bentley Mulsanne. S takovým výkonem už není u luxusního auta počet převodů rozhodující (leda pro spotřebu, což je i vidět v těch tabulkových číslech) a 4x4 je v limuzíně sice žádané, ale hlavně pro diesely nebo V8. U V12 jde o majestát a ne o trakci při odjezdu od casina nebo schopnost vyjet do hor.
Nemůžeš chtít po odpůrcích Audi (ale ani jiné značky), aby si všímali podobných "detailů"...
Toho kolik váží Audi proti konkurenci (navíc s AWD) si taky "nevšimli" a některým zdejším "odborníkům" dokonce chybí u Audi (v této třídě!) jistá "sportovnost"... >:-[] Kdyby byla naopak lehčí konkurence, mávali by tu hmotnostními údaji na důkaz neprémiovosti Audi... ;-)
Rozhodně netvrdím, že je Audi celkově lepší, než MB/BMW, a to která značka je z nich "nejlepší" nechme řešit kluky v první třídě..., podobně zaujaté názory totiž omezují především samotného autora...
Nerozumime. Nemohl byste tu "W-zmrseninu" tochu rozvest? Ja, naivne neznaly, nejak nevidim, co je na ni tak spatneho a proc (a v cem) by mela byt horsi nez V12. To aby ted majitele Veyronu, se svymi W16 motory, zalezli nekam do kanalu a tam se tise stydeli.
No nevim jak je to s čí "silnou zaujatostí" :-)
Motor W12 je konstrukce za kterou se 99% motorářů až stydí, motor V12 je konstrukce před kterou 100% motorářů smeká - snad jen ti "naivně neznalí" před tímto faktem hlavu do písku strkají ;-)
Pro jistotu ještě jednou, A8 zřejmě není špatný auto, motor W12 se klasickým konstrukcím V12 rovnat nemůže - už si rozumíme?
Nerozumiem, v čom nemôže BMW, resp. Audi dohnať M-B. Vo výkone? Ja oveľa väčší handicap považujem o tri stupne v prevodovke menej, to je u mňa jeden z dôkazov technologickej vyspelosti, väčší, ako naladenie tlaku turba na výkon vyšší o pár koní (ktoré tak či tak v kategórii 500+ PS sú skôr marketingové).
A že ľudia nechcú ani limuzíny RWD, dokazuje prudko rastúci počet AWD u BMW a Mercedesu.
No ja si myslim, ze kdyz si pak dame do aut srovnatelnou vybavu, tak bude audi naopak nejdrazsi :)) jako v kazdem modelu, maji neskutecne prestrelene ceny priplatkove vybavy proti konkurenci.
A jinak ta A8 je i nejslabsi
Tak důsledně vzato turbo u takového motoru není primárně kvůli výkonu, ale kvůli tomu aby křivka točivého momentu nebyla tak rozevlátá jako u W12. A čistě z pohledu čísel byl a je Mercedes mezi V12 vždycky špička. BMW ho nemůže svými parametry dohnat (Audi stále taky ne), proto jsou i cenové rozdíly opodstatněné. To všechno při tom, že motor v Mercedesu je už 8 let starý a neprošel žádnou větší modernizací. Jeho jediný handicap je pětistupňová převodovka, i když tady jde asi víc o marketing, pět převodů s takovým točivým momentem a rozsahem otáček nejspíš stačí.
A nezapomeň, že 4x4 je u Audi nutnost, limuzíny FWD dneska nechtějí už ani v USA...
Predovšetkým ukázal svoj obmedzený pohľad na automobilový svet. Automobilka, ktorá vyrába auto v najvyššej triede, s celohliníkovou karosériou, s dvanásťvalcovým motorom s výkonom 500 koní, 4x4, 8st. automatom, špičkovými elektronickými systémami a i s tým "iba atmosférickým" dvanásťvalcom dosahuje podobnú dynamiku ako iní s turbom, tak o tej vyhlásiť, že sa "nemôže rovnať" konkurencii je buď silná zaujatosť, alebo proste naivná neznalosť. :-!
Řečí GTI-ho teorie to znamená, že nová A8 je nejméně kvalitní/nejhorší vůz z německé konkurence. Jelikož je nejlevnější. Zároven si uved´me, že je ze svých konkurentů nejnovější. Pak se tedy ptám kde je ten náskok díky technice >:D
Tohle je mířeno zejména k autoru teorie GTI-mu >:D
Připadá mi poměrně zajímavé, že 4,2 FSI se standardním rozvorem váží o rovných 300 kg (295kg) méně než tahle W12 L. Připadá mi to celkem dost na 4 válce a 13cm auta...
Pokud většinu té hmotnosti má na svědomí větší motor tak chování bude obdobné jako u 4,2TDI o kterém testér řekl: "veškerá sportovnost audi A8 (4,2TDI) začíná a končí u mamutího zátahu motoru při zrychlování v přímém směru..." S litinovým naftovým osmiválcem před přední nápravou hliníkového sedanu to asi ani jinak být nemůže....
Zda sa mi to alebo v grafe nejako nesedi momentova krivka? nejako dole je posunuta a dosahuje len cca. 590Nm a nie 625Nm ako je to v tech. udoajoch... Kde udelali soudruzi chybu?
Audi A8 je myslim povedený auto, ale W12 se klasickýmu 12tiválci nemůže rovnat a je naprosto v pořádku, že je o něco levnější. Je fakt škoda že se u vw rozhodli udělat tuhle W-zmršeninu a je dobře že Mercedes a BMW dál nabízej klasický V12 - BMW má včetně Rollsu v nabídce dokonce tři různý V12, za což maj muj obdiv! :yes: