Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Genesis Coupé: Východní vítr sílí

Hyundai se o stavbu kupé na velkosériovém základu pokusil již třikrát. Má Genesis na to, aby dobyl Evropu?
Zpět na článek
26. 1. 2011 10:12
26. 1. 2011 10:15
26. 1. 2011 11:11
26. 1. 2011 11:56
26. 1. 2011 12:06
26. 1. 2011 12:41
26. 1. 2011 15:14
26. 1. 2011 15:22
26. 1. 2011 18:11
26. 1. 2011 20:52
26. 1. 2011 20:53
26. 1. 2011 19:48
26. 1. 2011 19:49
26. 1. 2011 20:55
26. 1. 2011 10:21
26. 1. 2011 10:41
26. 1. 2011 17:58
26. 1. 2011 10:12
respekt!
triezvo a objektivne zmyslajuci ludia, musia automobilku Hyundai respektovat...
je mi jasne, ze sa najdu aj taki, ktori ju nenavidia, ale to uz je normalne (ze strycku bobe? :D)
Hyundai sa ponuka zakaznikom velmi slusne portfolium ponukanych modelov, ktore sa (ako sa v nejednom teste pise) plne vyrovnaju spicke v segmentoch a co chvila sa stane premiovou znackou.
ved uznajte sami, dokazala niektora z automobiliek nieco podobne? aby sa behom 44 rokov stala tak celosvetovo predavanou automobilkou? a za pomoci Kie sa umiestnit na 4. mieste. Ano...len dve, nie 3,4,5,6 koncernove znacky...
len tak dalej Hyundai! :yes:
Rozbalit vlákno
17
26. 1. 2011 10:15
Re: respekt!
Do prémiové značky mají ještě hodně daleko. ;-)
26. 1. 2011 11:11
Re: respekt!
Není to úplně přesné. V US je Genesis řazený do kategorie sub-luxury, což víceméně odpovídá prémiovému zařazení. Uvnitř Genesis je ovšem rozdíl v "luxusnosti" sedanu a kupé. Protože pořád trvají úvahy, že by Hyundai udělal z Genesis svůj Lexus, je dobré rozlišovat jeho masovou produkci řady "i-" a Genesis (a nově i Veloster). Ostatně koukám, že vedle vpravo je o tom zrovna odkaz na článek z 9.12. Jistěže evropská představa o prémii je jiná než americká, ale ne diametrálně. Problém je spíš v image značky, kde Evropa z (pro ni naprosto) dobrých důvodů lpí na tradici jako Angličani na trávníku.
26. 1. 2011 11:56
Re: respekt!
Svoje reakce píši k situaci na evropském trhu a na tom zatím Hyundai nemá prémiovou image, bez které to prostě nejde.
Avatar - strýček BOB
26. 1. 2011 10:56
Re: respekt!
Proč hned nenávist, hochu. Já z nich mám spíš legraci a ještě větší legraci mám z jejich nesoudných adorantů. >:-[]
26. 1. 2011 12:06
Re: respekt!
no ale tvojim oblubencom (z Hyundaiu a Kie) nie je na smiech :-)
5,74 miliona aut, tolko predali aut__btw 24% narast voci roku 2009 :-!
uz si sa asi dosmial >:-[]
26. 1. 2011 12:41
Re: respekt!
No ohledně té pozice 4. nejprodávánějšího koncernu na světovém trhu bych byl trochu opatrnější... aliance Renault-Nissan prodala 6 mil. automobilů v r. 2009 a v r. 2010 měla aliance nárust prodejů, takže v loňském roce prodala rozhodně více, než 6 mil. automobilů...
26. 1. 2011 15:14
Re: respekt!
pockame si na presne cisla, tento udaj som postrehol medzi poslednymi info.
26. 1. 2011 15:22
Re: respekt!
uz som to vyguglil...mas recht___H/K su na 5. mieste...
to vsak nemeni na tom, ze je to uspech...
i ked...mohli by sa tabulky zamerat na jednotlive znacky zvlast a nie len na koncerny...
26. 1. 2011 18:11
Re: respekt!
Chci se jen zeptat.Není rozdíl mezi koncernem a aliancí?Jedna značka plně vlastní další a nebo pouhá výměna akcií (obě,nebo i více firem vlastní navzájem akcie).Co se pak do toho má počítat,když je vše řádně propletené?Viz:[odkaz]
26. 1. 2011 20:52
Re: respekt!
Nissan a Renault jsou (resp. vždy byly) počítáni za samostatné výrobce.
26. 1. 2011 20:53
Re: respekt!
Výroba Nissan a Renault není (dosud nebyla) uváděna souhrnně.
Avatar - strýček BOB
26. 1. 2011 12:57
Re: respekt!
Kolik z celkového vyrobeného počtu prodají na třetím největším automobilovém trhu na světě, 10%? Opět směšné, opravdu směšné číslo, když přihlédnu k jejich zoufale upocené snaze se sem vetřít a uchytit >:D
26. 1. 2011 19:48
Re: respekt!
Vyťahuješ čísla, ktoré sa ti hodia. Ak je tu niečo smiešne, tak tvoje kŕčovité snahy mať za každú cenu pravdu.
26. 1. 2011 17:18
Re: respekt!
LOL, už vidím ty prémiové jezdce v i20, 30 atd >:-[]

Holt, někteří místní ultrafans nemají soudnost...
26. 1. 2011 19:49
Re: respekt!
A niektorí rozmýšľajú namiesto mozgom asi ušami.
26. 1. 2011 20:35
Re: respekt!
To jo, ale nevím proč to píšeš mně...já tady nepřirovnávám Hyundai k Mercedesu ;-)
26. 1. 2011 10:14
Lowendový mazec
Tímto modelem se jen potvrzuje velmi výrazný vzestup a posun zaběhnutých lowendových značek. Když přistoupíme na termínu supermainstream, tak zde, v kontextu značky Hyundai a zadokolkového kupé se mi vkrádá do mysli termín superlowend. Velmi oceňuji dlouhodobou snahu a práci na jménu značky. To ťukání na dveře "dospělého" automobilového světa i zde v evropě je čím dál hlasitější. Sám za sebe nevěřím v nějaké extra prodejní výsledky, protože na tento segment ještě u této značky nedozrála doba, ale to v žádném případě neznamené, že by se o to Hyundai mělo přestat pokoušet.
Za velmi symaptickou a dle mne správnou cestu růstu a posouvání značky :yes:
Rozbalit vlákno
6
26. 1. 2011 10:22
Re: Lowendový mazec
U nás se moc prodávat nebude, ale v USA jde na dračku.
Mít prostor, čas a přebytečné finance, tohle by byl jeden z favoritů.
26. 1. 2011 10:30
Re: Lowendový mazec
Samozřejmě. Píši v kontextu evropského trhu.
V druhé větě to píšeš přesně. Když už má někdo ale ty přebytečné finance, je častější volbou Z, které při podobných vlastnostech nabídne přeci jen více prestiže a to pomíjím případy, kdy je požadavek pouze kupé a ne nutně zadokolka, kdy hodně parády nadělá, v evropě superprestižní Audi, TT. Jak ale naznačuji víše, tím v žádném případě nechci kritizovat Genesis. Prostě zatím nemají na tuto třídu dostatek prestiže (nutné v evropě). A zdůraznil bych to zatím.
26. 1. 2011 12:19
Re: Lowendový mazec
otazne je, co rozumies pod slovom "moc". 300-konova verzia s 3,8 V6 RS a manualnou prevodovkou za 29000€ (ceny na SK) to je podla mna velmi dobry kauf!
26. 1. 2011 12:27
Re: Lowendový mazec
Kauf je to uzasny, ale u nas nejak chybi cilova skupina zakazniku.
Kdyz se podivam v USA (primarni trh), kupe a sportaku tam jezdi radove vic, nez u nas.
26. 1. 2011 13:04
Re: Lowendový mazec
Kauf je to dobrý, ale rozhlédni se po klientele. V této kategorii už není tak velký důraz jen na value for money.
Avatar - Hombre_71
26. 1. 2011 18:19
Re: Lowendový mazec
Na místním trhu by úspěch zaručil jen minimálně 700 litrový kufr, aspoň osmery dveře a samozřejmě "dýzl co jezdí stovosumdesát za štyry litry". Benzínové kupé s náhonem na zadek navíc od Korejců ? V Česku rozhodně neé. Už třídvéřové verze běžných modelů jsou u nás popelkou. ...a je to velká škoda
26. 1. 2011 10:21
Genesis
Za tohle auto ode mě dostává Hyundai jedničku s hvězdou.
Parádní oldskool sporťák za pár korun? No co víc si přát? Všechny recenze se zatím shodly na jednoznačných kvalitách auta, nevidím tedy důvod, proč ho odsuzovat jen kvůli značce.
Myslím, že nebude dlouho trvat a obzvlášť z V6 verze se stane parádní náčiní na 'Ring i na každou okresku.

O tom, jak si tohle auto ve skutečnosti stojí hovoří i jeho postavení v USA. Genesis je cenově na úrovni zavedených kupé jako RX8 a 370Z, u nás je posazen holt trochu níže. No není to důvod k radosti?
Starý kontinent je domovem spíš čistokrevných hot-hatchů. Po pár úpravách tito sice na okruhu natřou i kdejakou M5, ale jízda s nimi je v porovnání se zadokolkou zoufalá nuda. Možná je Genesis korejec, ale ve fun faktoru jednoznačně porazí kteréhokoli zuřivého Golfa, Mégana i Civika.

Na závěr jedna úžasná fotka:
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
26. 1. 2011 10:41
Re: Genesis
Moc pěkný obrázek :yes: Tadyhle je k tomu oficiální video z Pikes Peak 2009: [odkaz]
26. 1. 2011 10:27
Jak Hyundai předběhl sám sebe
Možná by stálo za to dodat, že Genesis Coupé je už dnes "historický" model, protože pochází ještě z designérské éry dřívějšího šéfdesignéra Joela Piaskowského, který myslím v r. 2009 odešel k Mercedesu a v r. 2010 odtamtud k Fordu. Dnešní tvarosloví Hyundaie už je zase o kus jinde, posunul se názor na ztvárnění interiéru i na materiály. Designu společně velí ex-GM Philip Zak (US) a ex-BMW Thomas Buerkle (Evropa). Takže když teď Hyundai s časovým odstupem přichází s Genesis Coupé do Evropy, díky svému rapidnímu vývoji už vlastně veze "starý" model, na kterém je to i vidět.

Jinak návaznost na Tiburon (nebo dokonce S-Coupé!) je opravdu falešná stopa. RWD platforma Genesis s nimi nemá naprosto nic společného, a také zatřídění modelu je jinde, rozhodně ne v nějaké paralele k nižší střední. Na Tiburon do jisté míry navazuje Veloster.

Když je řeč o Genesis Coupé, asi by pro úplnost neměla chybět zmínka a jejím famózním výsledku z roku 2009 - rekordní jízda v kategorii jedné poháněné nápravy v závodě Pikes Peak ([odkaz] ).

Uplatnění Genesis Coupé v Evropě je téma na sáhodlouhou spekulaci nebo bleskové odmítnutí, podle toho, kdo mluví. Kdo sleduje Hyundai, pochopitelně nevěří, že by v marketingu náhle zešíleli a domnívali se, že jim Evropa padne kolem krku. A že prodejci budou ochotni jednou měsíčně stírat prach z jednoho kousku, který jim hnije na show roomu. Takže bych si počkal, jakou story si Hyundai pro Evropu připraví. Pro srovnání: v US zřejmě naprostou převahu prodejů modelu Genesis tvoří sedan (soudím podle komentářů výrobce, ale nevykazují samostatně - celé Genesis asi 29.000 za rok 2010).
Rozbalit vlákno
2
26. 1. 2011 10:39
Re: Jak Hyundai předběhl sám sebe
Já bych řekl, že v Evropě udělá Genesis největší službu v posunu image značky a to i bez nějakých výrazných prodejů. Pro Hyundai je obrovská výhra, že to auto vůbec mají a určitě to není výstřel na prázdno. Jsem zvědav, jak bude dál Hyundai pokračovat, protože je u nich (a i u Kie) vidět dlouhodobý promyšlený růst a práce na značce.
26. 1. 2011 10:47
Re: Jak Hyundai předběhl sám sebe
To nepochybně :yes: Zajímavé (aspoň pro mě) bude sledovat, jak Hyundai tohle kupé v Evropě strategicky využije. Jestli ho nějak nalepí na i40 pro účely útoku na střední třídu, nebo co já vím. Nastupují teď do další etapy práce na přeměně své image, takže nudit se nebudeme.
26. 1. 2011 11:22
Korejci se podceňujou.
Je velkou chybou, že Hyundai sám sebe podceňuje. Jako maximálku s V6/223kW uvedou 240 km/H, přitom je jasné, že 250 dá levou zadní.

Naproti tomu některé evropské firmy se dost přeceňují, jako např. AUDI a konkrétně A7 3.0TFSI (spolu se všemi dalšími modely). O 250 kg těžší mrcha se slabším motorem jede rychleji, zrychlí rychleji a dokonce si dovolí napsat, že žere po městě 10.8 a kombinovaně 8.2. To je snůžka nesmyslů, nehoráznost a klamání zákazníka.

Na hyundai se mi líbí, že napíše skutečně reálnou spotřebu. Audi a ostatní německé/evropské automobilky píšou bláboly. Mám to prostudované, znám x příkladů, ale nechce se mi je sem vypisovat, jsou lehce dohledatelné. Stačí zajít na audi.cz
Rozbalit vlákno
11
26. 1. 2011 13:54
Re: Korejci se podceňujou.
Existuje taková moudrost, že nezáleží na tom, kolik to maximálně jede, ale jak se na tu rychlost dostane. TFSI má větší točivý moment v širším spektru a i maximální výkon má v širokém spektru, takže těch 250 vůbec není problém. Navíc parametry jsou pro auto v základní výbavě, která má do plné sakra daleko. 1860 kilogramů je hmotnost blízká spíš vybavené prémiové střední třídě. A udávaných spotřeb se dá dosáhnout, ale zvláště u přeplňovaných benzínů je to dost těžké. Ale jaký škudlil by si koupil benzínovou V6, že?
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 13:59
Re: Korejci se podceňujou.
Hlavně řešit v dnešní době maximální rychlost je opravdu zbytečné. U nás se víc než 150 jezdit nedá a i v Německu je zázrak mít možnost dostat se ke 200ce. Takže mnohem důležitější je, jaká jsou pružná zrychlení a chování vozu v těch rychlostech do 200ky.

Vše za 200kou už je stejně jen pozlátko na papíře a s reálným životem dnes (bohužel) nemá ni společného.

Kdo z místních diskusních závodníků jezdí na vysokorychlostní okruhy ??? >:D
26. 1. 2011 14:13
Re: Korejci se podceňujou.
Přesně tak. I zrychlení 0-100 je na dvě věci. V praxi záleží jen na pružném zrychlení, řekněme 80-120 a 120-160. Proto, jak jsem psal, nezáleží na maximální rychlosti, ale na tom, jak se tam dostaneš. Audi může klidně uvádět 350, kvůli tomu bych si to auto nekoupil.

Okruhy preferuji pomalé, kde agilita a zručnost hrají nejdůležitější roli. Místa, kde Evo a Elise dokáží natřít dvakrát tak výkonnou konkurenci.
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 14:18
Re: Korejci se podceňujou.
:yes: :-)

Fakt jsem rád, že existuje německý 250kový pakt. Protože pak by většina diskusí pod německými prémiovými značkami vypadala tak, že by se tam playstejšnový honiči navzájem předháněli v tom, že tohle a tohle Audi jede (na papíře) 263 km/h, kdežto BMW jenom ubohých 259 km/h 8-s :no:
27. 1. 2011 08:12
Re: Korejci se podceňujou.
MT: Proboha co jineho nez zrychleni z 0 na 100 vypovida o sportovnim aute? Jiste, zrychleni 80-120 a 120-160 jsou taky ukazatele, ale kdyz auto zrychli z nuly na stoo za 5 vterin, tak si clovek lehce odvodi, ze i v jinych zrychlenich to asi nebude spatne. 80-120 a 120-160 je udaj spis pro fleetove dizly.
28. 1. 2011 11:45
Re: Korejci se podceňujou.
Když teda sportovní, tak kolikrát se na trati rozjíždíš? Jen připomínám, že jsem psal "v praxi", ne v masturbačních fantaziích. Realita je taková, že si tě za první zatáčkou dá A5 3.0 TDI ke svačině.

Tedy, abych by přesný. Jde o to, že dobré zrychlení 0-100 neimplikuje, že auto pojede rychle. Na druhou stranu, auta s dobrým pružným zrychlením mají většinou i dobrý čas na stovku. Mnou vybraná zrychlení odpovídají běžnému provozu. V těhle rovinách se člověk pohybuje při předjíždění na okreskách a dálnicích. Tam je sakra znát, jestli to z 80 na 120 zvládnete za dvě vteřiny, nebo za deset. Z hlediska motosportu jsou pro každou trať důležité jiné intervaly.
26. 1. 2011 19:57
Re: Korejci se podceňujou.
Ani o tie hodnoty zas až tak nejde, ak sa nelíšia príliš. Viac o motore napovie krivka priebehu momentu a ešte viac skúsiť si ho. Niekedy sa motor s plochšou krivkou priebehu momentu hodí do športiaka menej, má silu, ale chýba horúca krv. Strmšia krivka môže naznačiť točivejší stroj, ktorý sa ochotnejšie derie do otáčok a je radosť ho aj počúvať. ;-)
27. 1. 2011 08:54
Re: Korejci se podceňujou.
MT: benzínovou V6 si skudlil nekoupi, to mas pravdu, ale o to tady vubec nejde. Jde o to, ze premiova automobilka uvadi lzive informace o svych produktech. V6 benal ma vyssi spotrebu nez bezne uzitkace. To je v poradku, sam jeden mam, ale nemuze automobilka psat, nedosazitelnou spotrebu. To je klamani zakaznika a sama si tim podrezava pod sebou vetev. Muze se stat, ze si to koupi jouda, ktery bude myslet, ze to ma zrat kombinovane 8 litru. Zrat to bude 12 a on bude na tu znacku nadavat, kudy bude chodit.

Ostatne, audi 3.0TFSI bude v CR v pristich sto letech pouze jedna a to jeste k tomu na par dni, protoze to bude na vystave. Zbytek bude 3.0TDI.
Avatar - Dinar
27. 1. 2011 10:21
Re: Korejci se podceňujou.
Tak úplně nevím, kde bereš svou jistotu v hodnocení, jedni klamou, druzí jsou čestní. Tys tím genesisem coupe jel? Já ne, za to 335i coupe i audi S4 ano, a jejich zrychlení mám ověřeno i měřením, odchylky jsou pár desetin od továrních údajů. Z tohoto pohledu, postavím-li vedle sebe koncepčně shodné bmw 335ci, které dá stovku za 5,4 a tento prakticky stejně vážící genesis coupe, který je min. o sekundu horší, je celkem jasné, že tu jakýsi rozdíl mezi těmi nejlepšími a hyundayem je. Pokud jsi někdy jel auty, která mají zrychlení v těchto intencích, pak víš, že sekunda tady znamená rozdíl třídy.

To jen jako technická poznámka, celkově za to, že postavil zadokolkové kupé za třičtvrtě mega, Hyundayi jen tleskám. Tohle auto jednak pomůže imagi značky, jednak by mohlo začít svádět evropské jezdce hothatchů k tomu, aby se začali vracet k zadokolkám. Osobně mi mírně vadí jen ten stále příliš asijský design, ale za ty peníze by se to dalo překousnout. ;-)
28. 1. 2011 10:43
Re: Korejci se podceňujou.
Molto bene :yes: Ad design, viz můj komentář nahoře. Nějaké procento Asie by tam ale asi mělo zůstat vždycky, tak jako VW dává vždy najevo, že je germánské, ne?
28. 1. 2011 11:55
Re: Korejci se podceňujou.
Ale jak jsi přišel na to, že ta spotřeba je výmysl? Je to přeplňovaný motor. V téhle kategorii i na papíře může automat ušetřit i litr na sto. Sám člověk nedokáže udržet motor v optimálním pásmu a dostatečně hladce pracovat s plynovým pedálem. Navíc se na spotřebě promítnou povětrnostní podmínky, pneumatiky a stav vozovky. Tady jde o normovaný cyklus, na který řada automobilek optimalizuje. A tam se 130 nejezdí. Když se ti to nelíbí, jdi do Bruselu. Číslo je to dosažitelné, minimálně za optimálních podmínek.

Zkus si projet několikrát oceněný 2.0 TFSI a pochopíš.
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 11:59
Sen mladých a rozumných eurodrzků
Všiml sis, vedle jakých konkurenčních aut Genesis Coupé v článku stojí? Ano je to tak. Kdo by to byl do Hyundaie řekl, že nějak tak bez pompézních ovací a marketingového hyperoblbování dorazí konkurent ne pro Škodu, ne pro Francouze, ne pro VW, ale pro německou D3 :-) :yes:

Říkáš si autař? Říkáš si petrolhead? Volant z auta na noc vyjímáš a dávíš si ho pod polštář? Tak to ti slova "zadní pohon", "samosvor" a "veliký nefoukaný benzínový šestiválec" musí hladit srdíčko podobně, jako jarní vánek rozkvétající kvítí na louce za slunečného rána.

Pokukuješ v bazarech po lítanejch BMW, protože buď na nové nemáš, nebo ti už nová nepřipadají dostatečně "baworská"? A v tu ránu se z ničeho nic se objeví on. Geneze = vývoj. Geneze = pokrok. Genesis = počátek. Přišel, viděl, stanul na čele Hyundajovské flotily.

Je to elegán, je to kus auta pro pořádný chlapy, má vše co má pořádný auto mít. Ve váženém AutoBildu dostal jedničku s mínusem. Takovou známku sem tam dostane nějaký produkt BMW, Audi nebo MercedesBenzu.

Chápeš? Buď nějaký ufuněný Evropský HotHatch, nebo konkurenta Baworského 3kového kupé?

Hyundai vyrostl. Někam, kam bych ho ani já před týdnem neřadil :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
39
26. 1. 2011 12:22
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Přesně tak.
Jediné, co me mrzí, že se troubové ve volítanejch TT stejně budou Genesisu posmívat. No nic, pravda je tam venku, na silnici... >:-[]
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 12:27
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Když se bavíme o chlapech sedlajících TT (nedejbože olítanou), vlastně se nebavíme o čistokrevných chlapech ;-) ... že ano >:D
26. 1. 2011 12:28
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Když ono je tak krásně kulatoušký. >:D
Avatar - Ji/Ri
27. 1. 2011 01:45
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
TT je každoročně vyhodnocované nejoblíbenější auto u tepláků..... už proto bych ho nechtěl. ;-) >:D
Avatar - strýček BOB
26. 1. 2011 13:00
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Jak tak na to koukám, tak adorace korejský křápů nezná mezí, nyní už je to konkurence pro BMW >:D :yes:
26. 1. 2011 13:07
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Ktera jina automobilka ma adekvatni model?
26. 1. 2011 13:18
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Boba neřeš. Poskakuje kolem, ale konkrétní a rozumná kritika z něj nevypadne.
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 13:38
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Boba!? >:D - neřeším ... na toho se můžu z vysoka vyBOBkovat >:D >:-[]
Avatar - strýček BOB
26. 1. 2011 13:51
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Žádná automobilka nenabízí adekvátní model, žádná automobilka v Evropě nanabízí tuctový V6 zadohrab, bez image, bez jakékoliv historie, natož historie sportovní, to si dovolí pouze korejci za mohutných ovací mistních "fans". Rád bych věděl kolik z vás, rozumných eurodrzků, by si koupilo za těch sedmpade >:-[] >:-[]
26. 1. 2011 14:09
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Ty asi sedlas Smart - Brabus plny historie...

Za sedmpade se jiz budu ohlizet po Japonci. ;-)
26. 1. 2011 17:35
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
A o tom to je. Když člověk kupuje auto za 750 tis. a víc, tak už po něm požaduje určitou image a obzvláště pak u sportovního auta. Navíc drtivá většina lidí si kupuje RWD kupé jako druhé nebo třetí auto, takže nejsou nuceni koupit to nejlevnější na trhu.

Chápu, že pro některé zdejší kluky je to sen mít kupé za 750 tis. Ale až ty peníze budou opravdu mít, tak se na to budou dívat jinak :-)
26. 1. 2011 18:46
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Byt na trhu S2000, sel bych tim smerem. Tohle zatim vypada jako jedina dostatecne zabavna a puristicka nahrada.
26. 1. 2011 19:08
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Stačí chvíli počkat a zajít k Subaru nebo Toyotě ;-)
26. 1. 2011 19:31
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Na to kupe se tesim, ale v ceste stoji manzelka a strach z ceny za udrzbu :-)
26. 1. 2011 19:47
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Jak stojí v cestě maželka, tak je to v kelu :-) Musíš vyhlídnout pro zábavu něco se 4 popř. 5 dveřmi...
26. 1. 2011 20:00
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
O deti ani prostor nejde, potomci nas totiz necekaji. Spis ma po totalnim rozstrelu pred ctyrmi roky strach z jakekoli jizdni zabavy.
Ale co, M5 Touring by taky stacila >:-[]
26. 1. 2011 20:37
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Tak to chápu. V tom případě je M5 ideální volba - takovej vlk v rouše beránčím :-)
26. 1. 2011 16:50
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Já bych si tohle kupátko zrovna za 750 koupil a ani bych se moc nerozmýšlel a proč? Protože jsem potřeboval vloni na jaře vyměnit Mondeo pro neustálou poruchovost a chtěl jsem zachovat věrnost střední třídě. Při testech a mém pečlivém výběru u téměř všech dealerů nových aut střední třídy mi nejlépe vyhovovala Hyundai Sonáta. Něco jsem pak nastudoval o motorech zpracování a technice vozů Hyundai a už jsem se dále nerozmýšlel. Dojem z auta mluvil za vše. Zaplatil jsem zálohu a za týden jsem měl fungl nové auto a dodnes ničeho nelituji. Takže Hyundai :yes:
Avatar - strýček BOB
26. 1. 2011 18:22
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Vida, první kupec, BRAVO >:-[] :yes:
26. 1. 2011 19:09
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Virtuálních kupců by se tady našlo dost :-)
26. 1. 2011 19:18
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Ty nemáš žádnou delší zkušenost s Hyundaem?Aha,tak už chápu tvé ryze amatérské příspěvky.
Takových virtuálních pisálků,vyjadřujích se k něčemu,o čem nic neví,by se tady našlo také dost. :-)
26. 1. 2011 19:55
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
S Hyudaem zkušenosti moc nemám, ale pokud se budeme bavit o zkušenostech s autama, tak ty bezesporu mám ;-)

Já vím, profesionální příspěvky tady píší jen ti, co se podívali nejdál do Nošovic a Žiliny
26. 1. 2011 20:07
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
S autama na plejstejšnu?Nebo jakýma.V nošovicích jsem třeba nikdy nebyl,ani doufám nebudu,v Žilině taktéž.Ale když už mě baví auta,tak se snažím poznat co nejvíce.
26. 1. 2011 20:43
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Čekal jsem originálnější odpověď než tisíckrát tady omýlanej plejstejšn. Hezký, jak si to vztáhl hned na sebe.
Zajímavý, auta tě baví, ale píšeš tady prakticky jen pod články o Kie a Hyundae
27. 1. 2011 12:42
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Proč píši pod články H-K.Ještě jsem nezažil naprosto dokonalé auto,každé mělo i své mínusy.Těžko budeš tady hledat člověka,který nějak blíže nepoznal nějakou Škodovku,Možná najdeš lidi,kteří nemají žádnou zkušenost s Fordem,VW,Opelem,Fiatem a další evropskou produkcí,ale je jich hodně málo.Tyto auta zná v podstatě každý,ale už se nezmiňuje (jejich fanda) o jejich slabších místech.A proč také,třeba to byla vada jen jednoho kusu.Proč zbytečně pomlouvat?Hodně lidí se vyjadřuje ke korejským autům a mě už v devadesátých letech dostalo,že lidé kteří je nejvíce kritizovali se pak ptali,jak to auto vůbec vypadá,motory,výbavy,spolehlivost...Takž… proto.
Krom toho Hyundai-Kia si svým postupem zaslouží pozornost,oni prudce rostou ve všech směrech.Koupě jejich vozu se dříve i dosud velmi vyplatila,což možná už brzy nebude pravda.Každá společnost jednou po dosažení vrcholu začne stagnovat a možná i klesat.Přijdou zas jiní dravci a těm bude třeba věnovat pozornost,ale to trvá roky,to není otázka pár let.
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 13:09
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Nejhorší ženská je zhrzená manželka >:D >:D >:D
26. 1. 2011 14:09
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
si mal rovno napisat, ze aj tak je kysle, a bolo by nam to hned vsetkym jasne...
26. 1. 2011 13:16
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Jak už jsem zmínil, tohle auto je na Hyundai zatím "příliš", ale pro budování image a pozice značky dělá hrozně moc. Na evropském trhu nevidím příliš potenciál díky klientele. Přeci jen jako doplněk k "běžnému" autu na víkendovou zábavu nebude problém pro potencionálního kupce počítat s větším budgetem a lovit ve vodách Nissanu (Z), Audi (TT (RS), S3), Subaru, Mitsu atd. Prostě "zaběhnutější" modely. Nebude nutné škudlit u Hyundai. Stejně tak v případě dobře situované osoby ženského pohlaví. Atmosféra, samosvor a zadokolka ? K čemu to je, miláčku ? Mě se líbí ten roztomilej červenej Fiátek (třeba).
Stejně tak mladý řidič, který chce opravdu začít řídít a má omezený budget pravděpodobně spíše sahne po lehce jetém Z, než po novém Genesisu.
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 13:35
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Pravdu máš, ale něco z tvého textu bych napadl:

a) Genesis bych já se Zetkem vůbec nesrovnával (rozměry, 2+2, sklopné sedačky, GTčkovitost)

b) samozřejmě, že potenciální kupec může sáhnout do kapsy i o trochu víc, ale všichni tví vyjmenovaní zábavní konkurenti jsou koncepcí úplně odlišná auta ... skoro by se až dalo říct, že Genesis Coupe nemá konkurenci, která by mu mohla odejmout kupce - ovšem opak může platit dokonale (proč musím jezdit ve FWD HH, když můžu mít něco zábavnějšího/něco jiného/něco méně konfekčního/...)

Hlavně je GC takové staromilské auto, které v dnešní době svojí koncepcí připomíná tak trochu dinosaura. A milovníků klasiky a léty osvědčených řešení je podle mě spousta :-)
26. 1. 2011 14:19
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
a i b dohormady - Díky specifikaci Genesise ho beru jako auto cílené už více na někoho, kdo chce "řídit" (zadokolka, samosvor, stará dobrá atmosféra) a v tomto kontextu bude záležet na preferenci toho kterého řidiče, co je mu bližší a proto také uvádím koncepčně odlišná auta jako potencionální konkurenci. Když to vezmu přísně dle parametrů, specifikace, ceny, tak Genesis opravdu přímou konkurenci nemá.
26. 1. 2011 13:41
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
máš pravdu, mít ty peníze, tak se určitě rozhoduju GC vs. Z .... a šel bych do Z. Ale mít ty peníze a chtít nový auto GC by byla jistota, už jenom při porovnání doteď s nejlevnější zadokolkou "na zážitky" pro mě MX-5.

ano vim MX5 nemá 4 místa ale kolikrát je použiješ ....
26. 1. 2011 14:20
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
no, vela pravdy je na tom co pises. Lenze uvedom si, ze kupa ojeteho auta je taka "ruska ruleta". A kupa ojazdeneho sportoveho auta, to je ruska ruleta kde mas v bubienku 5 zo 6 nabojov. Tam sa veru neda predpokladat, ze majitel ho "setril" (ak len neveris na rozpravky o nemeckom dochodcovi ktory so Z-tkom chodil na nakupy).

Mat zbytocnych 29000€, asi radsej beriem novucicke GC so zarukou, ako x-rokov stare z-tko s bohvie kolko nabehanymi kilometrami, do ktoreho mozno vrazim dalsich 20 litrov. Alebo radsej pockam kym budem mat tych penazi viac, a kupim si zetko, ale nove. Samozrejme, Hyundai sa ani nestavia do konkurencie Z-tku, ale jasne naznacuje kam sa chce casom vypracovat. Ono najlahsie je uchytit sa na trhu tak, ze si na nom firma vytvori novy priestor kde zatial konkurencie niet. Nie superit so zavedenymi velkanmi...
26. 1. 2011 15:32
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Ono právě že za těch 29000 € jsou Z velmi nová a navíc ono to v této cení není jen o Z.
Avatar - Subaru4ever
26. 1. 2011 14:36
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
I když musím trochu změnit názor na (ne)konkurenci Zku >:D

Ten markantní prolis přes celý bok auta ve tvaru Z (píšou o tom na Autofunu) jasně ukazuje, že Z-ko nebude jediným Z-kem na trhu >:D >:-[]
26. 1. 2011 17:53
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Jak si značka vybuduje image a pozici v Evropě sportovním modelem, kterej nebude prodejně úspěšný? Napadá mě jedině úspěch v motorsportu, ale to nebude zrovna případ Hyundaie.
26. 1. 2011 13:40
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Podle mě je problém v tvé klasifikaci zákazníka A5, 3er Coupe/Cabrio a budoucího C klasse Coupe. To už dávno nejsou sportovní auta, sny malých kluků. Typický zákazník je v druhé polovině třetí dekády života, dostudoval, má dobře placenou pozici a nemá rodinu, popřípadě je single. Starší zákazníci ho pak většinou kupují jako druhé auto do rodiny pro denní ježdění. Primárním úkolem těhle aut je polykání stovek kilometrů na německých dálnicích. 1800 kilo těžké auto prostě není žádná štika okresek. V téhle třídě musíš nabídnout prestiž, technologie a špičkové zpracování kabiny.

Když už levná alternativa k prémii, tak k nižší střední (TT, 1er Coupe, ...). Ale spíš bude lovit ve vodách hothatchů a 370Z - protože majitelné Zka jdou spíš po zážitcích než po prestiži. Narozdíl od figurky si nemyslím, že by se Evo a STI měly třást, čtyřkolka je čtyřkolka a okruh lidí, které si je kupují, mají dost specifické nároky, které prostě Genesis nikdy neuspokojí.

Nicméně bez diskuze jde o skvělý počin. Když takhle budou pokračovat, tak možná za 10-20 let budou skutečně konkurovat německé prémii.
26. 1. 2011 14:16
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Presne tak!

Toto je ten podobny segment proc se ani Honda neobtezuje vozit slabsi coupe Civic a podobne karosarske verze jinych znacek.

Evropa na to neni a mladi zakaznici nato nemaj.

Spise si myslim, ze male radoby pseudo off-roady zacnou vytlacovat hach back tridu do 7 let. Ne jedna automobilka planuje jiz podobny modle typu Nissan Juke.
26. 1. 2011 14:41
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
Ad "SUV": Podle mě je to škoda. Mě je jedno, jak je auto vysoké, pro mě je cíl, aby bylo co nejlehčí, nejaerodynamičtější a nejlépe ovladatelné. Pokud karoserie SUV znamená, že tohoto cíle dosáhnu, sem s tím. Ale bohužel v našem vesmíru to tak nevypadá a pro mě vysoká karoserie nikdy nebude atraktivní. Já jsem typ člověka, který v A7 vidí alternativu ke Cayenne (v rámci mých potřeb). Na hory mě odveze, dvě horská kola do něj složím, v předu je ekvivalentně luxusní, tak proč kupovat auto o 400 kilo těžší? Ale jsem bohužel v menšině. A dokud existují auta dle mého gusta, tak mi to ani nějak nevadí.

Nicméně fakt je, že města čím dál tím více připomínají džungli.
26. 1. 2011 14:53
Re: Sen mladých a rozumných eurodrzků
:yes:
Skoda, ze to podobne nevidi vic lidi.
Avatar - salamoon
26. 1. 2011 15:35
GT-R pro chudé?
udivuje ma,ze si niekto mysli,ze bohaty clovek by si automaticky musel kupit drahsie auto.... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
4
26. 1. 2011 16:02
Re: GT-R pro chudé?
Pochopitelně nemusí. Ale proč ten příměr nepoužít? Fiatu Coupé se také říkalo "Ferrari pro chudé" a nikoho to nepohoršlovalo :-)
Avatar - salamoon
26. 1. 2011 16:52
Re: GT-R pro chudé?
kde je ta krajina,kde si chudobni (chudi) kupuju auto za 29 000 eur.... >:D
26. 1. 2011 17:38
Re: GT-R pro chudé?
až to zjistíš, dej vědět >:D
Avatar - Hombre_71
26. 1. 2011 18:24
Re: GT-R pro chudé?
Máš pravdu, myslím že tohle označení neuráželo ani spokojené majitele téhle perly od Pininfariny
26. 1. 2011 17:58
S otazníkem????
Tak nevím, co si o tomhle kupé myslet. Papírové hodnoty motorů jsou myslím nic moc. Např. SEAT Leon CUPRA má přeplňovaný 2,0 benzín a zrychlení 6,4 na sto taky. Proč si kupovat kupé od hyundaje? A co třeba Golf GTI, Passat ... Myslím že jsou stejně drahá auta u jiných značek s mnohem lepším svezením a pocitem...
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Hombre_71
26. 1. 2011 18:23
Re: S otazníkem????
Protože to co píšeš jsou tuctové paštiky kterých potkáš dvacet za den a tohle je designově povedené coupé. A značka jsou jen trapné předsudky. Hyundai I30 z Nošovic je stejně český jako Oktávka z Boleslavi, ale lidi mají stejně plnou hubu keců o "korejcích". Ách jo.....
26. 1. 2011 20:47
Re: S otazníkem????
Pod tohle se podepíšu!
Kolik u nás (ve 100 tis. městě) jezdí X6? Pár (šet-dest). Kolik X5/X3? Nepočítaně. Toto je tuctovka. Potkám-li C6, brzdím, otáčím se, zastavuji, rvu si vlasy, že nemám u sebe foťák!
Vím, píše se tu o Seatu, Golfu, Passatu. Ale to je snad ještě větší tuctovka, ne? :-!
Osobně dám přednost vozu, který: 1. je dobrý pro MĚ (splňuje to co JÁ očekávám, zbytek mě nezajímá - např. dešťový senzor), 2. (stejný) nepotkám na silnici aspoň týden (považuji se za jedinečného, chci to co nemá každý pátý, čtvrtý...), 3. mě osloví (tzn. že designově není typu "nevím kudy kam..." čili: "nemám koule"). 4. dám přednost značce, která JEDE! (tzn. má tah na bránu, má vývoj, a pozor! nezajímá mě tradice, protože dějepis je jedna a pouze jen jedna věc).
26. 1. 2011 18:44
Re: S otazníkem????
Umi nektery z jmenovanych tohle?
[odkaz]

Ne? Jednou pochopis, ze zabava neni ztrapnovat duchodce na semaforu. Zabava je proletet se po okruhu anebo okresce jednou nadoraz (a ve stejne lajne jako mistri) a podruhy v pohode, zato se zadkem na petactyriceti stupnich.
Avatar - Hombre_71
26. 1. 2011 18:49
Re: S otazníkem????
...souhlasím s tebou do písmene :yes:
26. 1. 2011 19:12
Re: S otazníkem????
To asi nebude běžná verze že? :-) To bychom tu potom mohli dávat obrázky 600 koňových Fiest apod.
26. 1. 2011 19:30
Re: S otazníkem????
Neni, ale koncepce je stejna :-)
I s blbym embeckem se driftuje lip, nez s Golfem GTI.

A hele, tady je zakladni verze :-)
[odkaz]
26. 1. 2011 20:04
Re: S otazníkem????
My Evropani nejsme takoví drifteři jako Japonci nebo Amíci, spíš preferujem čistou a rychlou stopu. A na těch pár driftů mi bohatě stačí sníh,čtyřkolka a prázdný letiště :-)
26. 1. 2011 20:09
Re: S otazníkem????
Tak to mame stejne, clovek navic usetri za pneumatiky. :-)

Tohle mi pripomelo slecnu, po ktere jsem palil na vysoky. Predvadel jsem svoji 328i, viscojako, sestival, nahon na zadni, spera, proste-husta-kara, ona mi bezeslova sebrala klicky a na najezdu na dalnici ukazala priblizne trisetmetrovej rizenej drift. Takhle trapne jsem se dodnes necitil, dodnes me to provazi pri nocnich murach. 8-s
Na driftovani jsem cistokrevnej Evropan, chybi mi bunky.
26. 1. 2011 20:52
Re: S otazníkem????
Přesně:-)

Předpokládám, že ti to s tou slečnou nakonec nevyšlo >:D Ale nechci být škodolibej...
Takhle by se na tvým místě cítil každej, já bych nejmíň na rok vrátil řidičák :-)
26. 1. 2011 20:58
Re: S otazníkem????
No bylo z toho krasnejch deset mesicu :-)
Asi jem lepsi chlap nez ridic... >:-[]
Jeji tata je jeden z ceskych dovozcu exkluzivnich aut, v podstate oni me privedli do sveta motoru. Vidam se s ni dodnes, pro me z toho plyne poteseni ze zkusebnich jizd v ruznych superautech, na ktere bych se jinak dival jen na obrazku.
26. 1. 2011 22:36
Re: S otazníkem????
Já bych neřekl, že Evropané nemají buňky na jízdu smykem. Podívej se třeba na Finy. Jde jen o to, že většina aut na našem kontinentu jsou FF, takže si driftování těžko užiješ. Pro začátečníka je nejlepší rozložení FR, které je v Japonsku a USA naprosto běžné. Čtyřkolky jsou pak špička. Dostatečně silný bavorák se špérou se ve smyku řídí sám.

Nicméně zážitek ti tedy nezávidím, natřít mě holka v mém vlastním autě... 8-s Smyk mě nepoloží. Spíš mě dostane holka, která bude používat meziplyny. Nemyslím aspirující profesionálku, ale jednu z těch rychle jezdících slečinek.
26. 1. 2011 22:50
Re: S otazníkem????
Seveřané jsou kapitola sama pro sebe. Na dálnici nikdo víc jak 120 nejede, ale vyrostlo tam nejvíc mistrů světa v motorsportu. U nás je to přesně naopak, závodníků na dálnicích máme nespočet, ale mistr světa v rally nebo F1 u nás zatím ještě nevyrostl... :-)
Avatar - Subaru4ever
27. 1. 2011 12:33
Re: S otazníkem????
>:D :-) :yes: ... tedy spíš :'-( 8-s
28. 1. 2011 12:10
Re: S otazníkem????
Svatá pravda. Je to dáno velkou mírou amatérského motosportu. Tedy ten počet mistrů světa :-) A tím nemyslím amatéry v autech za necelý milion, ale v šunkách, které si mohou dovolit i "děti". Jinak platí, že severské země jsou ty nejvyspělejší. Žádnou studii jsem o tom nečetl, ale asi je to dáno krutými podmínkami. Aby se tam z toho nezbláznili, musí mít nervy ze železa. A pak "hovado" by tam moc dlouho nepřežilo. Někde se to projevit musí.
26. 1. 2011 20:25
Re: S otazníkem????
jak myslíš že začli amíci? všechno je to jenom o času, v CZ už se taky jezdí Drift series ....

Prostě toho kdo se zeptá proč GC místo Pašáka bych umlátil šprckou, aby přišel o život tim, čim měl příjít už dávno ....
26. 1. 2011 20:54
Re: S otazníkem????
Třeba myslel Pašíka R36...ikdyž ten je cenově jinde
Avatar - Ji/Ri
27. 1. 2011 01:39
OHEŇ NA STŘEŠE - VÝFUKY STUDENÉ
To se to můžeme dočíst výše zajímavostí..... zrychlení příčné a podélné a do stran, a . ... a.... atd. Zatím to je ale spíše těšení se a bouřlivá hoňka. V této kategorii platí více než kde jinde, že počkejme, až sestoupí z plakátu na cestu.
Ano, auto může mít nadupaný motor, pohon za zády, zrychlení, zpomalení....prostě vše. Ale ještě to nemusí být to, za co se vydává. Počkal bych na test, nejlépe vlastní. ;-) Ale jsou to kucí čikovný. Jsem to ale čekal. Minulý rok mě prosil jeden koreán, ať mu show engine na parkingu na golfu - a já tehdy dělal srandu, že do půl roku tu máme nadupaný H s 3,8čkou enžínem ...... jak říkám - sou to kucí rejžoví a houževnatí.
No jsem zvědav, co na to rozežraný evropan.
Takže já si počkám, až ten oheň sestoupí ze střechy do laufů. Protože, za sebe říkám: než tohle za 800 tak to raději něco solidně ojetého, staršího, se srdcem...něco jako P. APPROVED. Nějaký hezký kousek, 996, a už nikdy nemusíš kočce říkat, že ty koule fakt máš ;-) >:D >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0