Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen XL1: Dvouválcový diesel-hybrid

Třetím "litrovým" autem Volkswagenu v řadě je prototyp XL1. Jeho dimenze jsou už blízko sériovým automobilům, spotřeba však setrvává pod hranicí 1 l/100km.
Zpět na článek
26. 1. 2011 10:14
neregistrovaný "Hooonza"
26. 1. 2011 10:44
26. 1. 2011 12:14
neregistrovaný "tomasson.tr"
26. 1. 2011 17:00
neregistrovaný "Oplik1.3"
26. 1. 2011 20:49
27. 1. 2011 02:20
neregistrovaný "FR34K"
neregistrovaný "Hooonza"
26. 1. 2011 10:14
Spotřeba
No tak to teda nevim, podle čeho tu spotřebu určili. Evropská metodika na měření je založená na ujetí vzdálenosti cca 11 km, což tohle auto zvládne s přehledem komplet celý na baterky.

Další věc je použití úsporného dieselmotoru v takovymhle systému. To má smysl jedině na hooodně dlouhých tratích, jinak ten motor bude furt studený a za takových podmínek jsou téměř neřešitelné emise, nehledě na částicový filtr (jestli ho tohle auto bude mít).

Ale... Přidejte tomu další řadu sedadel, a máme tu nové Scirocco ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Arnie J
26. 1. 2011 10:44
Re: Spotřeba
Taky mě to napadlo. Každopádně pokud by to celkově vycházelo do dvou litrů (bez přehnané snahy), tak je to super.
Avatar - gld
26. 1. 2011 11:23
Náskok vďaka nafte
Keď ekologické vozidlo, tak nejak takto. Nízka hmotnosť a výborná aerodynamika sú najlepšími cestami k skutočnému znižovaniu spotreby.

Mám ale jednu výčitku- musí to byť hybrid? Vyhodiť elektromotor, baterky, naftový motor vyladiť o 10 kw vyššie a voala- jednoduché úsporné vozidlo. Ak by sa aj normovaná spotreba zvýšila o pol litra, ale vozidlo by sa tým značne zjednodušilo a cena by razantne klesla.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "tomasson.tr"
26. 1. 2011 12:14
Re: Náskok vďaka nafte
Elektromotor má své opodstatnění - nulové emise při jízdě ve městě by měly být dle mého názoru v budoucnu povinné (nemusíme chodit daleko do světových metropolí, stačí se podívat, jak jsou zamořená některá naše města). Největším problémem těchto skvěle navržených a koncipovaných aut stále zůstávají vysoké výrobní náklady (karbon, hořčík), které mají v důsledku dnešní celosvětové ekonomické situaci téměř nulovou šanci na sériovou výrobu v příštích cca 10 letech. A to je velká škoda nejen pro nás, ale hlavně pro životní prostředí (potažmo přírodu) ve které žijeme a vůbec si ji nevážíme, ale to už není otázka jen automobilového průmyslu ...
Avatar - gld
26. 1. 2011 12:35
Re: Náskok vďaka nafte
Je pravda, že technológie použité v koncepčných vozidlách sú pre sériovú výrobu zatiaľ nedostupné..z ekonomického hľadiska určite. Ale keď sú ľudia ochotní si "priplatiť" za ekologický fíling u hybridov (ktoré ako celok určite nie sú pre ekológiu períčkom), prečo by neboli ochotní zaplatiť kompaktný aerodynamický naftiak zo spotrebou okolo 2 litre.

Mohli by sa vyrábať dve verzie- do mesta by bol malý benzíniak plus elektromotor a na dlhšie trate by bola čisto dieselová alternatíva. Cenovo by to mohlo vyjsť plus mínus rovnako.
Avatar - pocitac
26. 1. 2011 12:41
Re: Náskok vďaka nafte
Hlavní škoda je to pro nás a především pro budoucí generace. Přírodě je to celkem jedno, člověk jí nemůže nijak ohrozit natož zničit. Jen si polož třeba takovou otázku, co je pro přírodu dalších deset miliónů nebo třeba sto miliónů let? Z pohledu přírody jsou naše starosti s podobnými "vehikly" k smíchu ;-)
Avatar - gld
26. 1. 2011 14:43
Re: Náskok vďaka nafte
no veď prinajhoršom vyhubíme iba seba, však ;-)

Ale skôr než debatu o ekológii by som to chcel rozobrať z ekonomického hľadiska. Ceny palív idú v poslednej dobe cez strechu a bude ešte horšie. Tým pálčivejší problém, že reálne použiteľná náhrada benzínu a nafty nie je k dispozícii a automobilky nám servírujú "riešenia" v podobe "eko" verzií bežných naftiakov. Autá robené čisto kvôli normovaným testom spotreby, ktoré v reálnej prevádzke žerú viac ako staré TDi. Mohli by sa trošku vytiahnuť, kapitáni autopriemyslu :-)
Avatar - pocitac
26. 1. 2011 15:42
Re: Náskok vďaka nafte
Kapitání autoprůmyslu toho asi moc nezmůžou. Problém je mnohem složitější a zasahuje do fungování celé společnosti. Podle mého názoru jsou jen dvě řešení. Buďto lidstvo najde jiný, přímo zázračný, zdroj energie... a nebo, ta pravděpodobnější, změní se celý světový systém. Ono co nám bude platné, že se můžeme v autě přemisťovat třeba se spotřebou 1L / 100 km... jak bude fungovat průmysl, jak zemědělství, co přeprava zboží a meteriálů? Už vidím ten aerodynamický traktor na baterky :-) Když bych to měl k něčemu přirovnat. „Na zemi se blíží zničující meteorit, který dopadne za dvacet let a vyhubí život na celé planetě. Vědci celého světa urputně hledají lék proti aids“...
Avatar - gld
26. 1. 2011 18:52
Re: Náskok vďaka nafte
Tak zmena bola vždy dôležitým faktorom v histórii ľudstva. Určite by ale pomohlo, keby sa priemerná spotreba osobných áut znížila trebárs na priemerné 3 litre. Prestali by sa všetky hlúposti voziť po 150% vyťažených diaľniciach kamiónmi, ktoré ničia vozovku, ale mohli by sa začať využívať na 30% vyťažené železnice...napríklad

A traktory nech fičia na repkový olej, v lete to funguje, v zime sa neorá >:D
Avatar - pocitac
26. 1. 2011 19:35
Re: Náskok vďaka nafte
Důležitá bude ta změna, ostatní je jen marné oddalování neodvratitelného. Bohužel řešení nebude tak pěkné jako třeba tento XL1 na obrázku. :-( ;-)
26. 1. 2011 17:04
Re: Náskok vďaka nafte
Taky by mohli zverejnit, kolik emisi zabere vyroba a recyklace elektromotoru, baterek i balastu okolo. Pak spocitat, pri takto male spotrebe, kdy(za kolik km) ono vozidlo zacne byt diky elektromotoru skutecne ekologicke
Avatar - pocitac
26. 1. 2011 19:14
Re: Náskok vďaka nafte
něco jako solární panely, které jen tak tak za svůj život dokáží vyrobit stejné množství energie, která byla potřeba na jejich výrobu :no:
neregistrovaný "Oplik1.3"
26. 1. 2011 17:00
Tatraplán
má konečně svého "dizajnového" následovníka, ........... :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
1
26. 1. 2011 20:49
Re: Tatraplán
Fakt "krása", zvlášť zezadu je vyloženě sexy. :-) :-) :-)
26. 1. 2011 20:41
Hlavně pozor na požár
Jenom ať si kluci z VW dají proboha pozor na požár, aby jim ta nádhera promyšlenou náhodou neshořela jako ten jediný zázračný exemplář elektrického Audi A2 jak se tady psalo 19.1.2011. :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "FR34K"
27. 1. 2011 02:20
...
Pěkný. Hlavně to bude při těch použitých materiálech fakt za "lidovku". A ten dojezd 550km, při 10l nádrži a proklamované spotřebě 0,9l/100km mi nějak nesedí. Neudělali někde soudruzi z VW chybu???
Rozbalit vlákno
0