Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Garáž Auto.cz: Hyundai i30 1,4 Trikolor - Co vás zajímá?

Třicítka Trikolor se základním 80kW motorem je rodinným Hyundaiem pro Čechy.
Zpět na článek
29. 1. 2011 16:47
29. 1. 2011 16:54
31. 1. 2011 12:17
neregistrovaný "Albert2"
31. 1. 2011 19:05
neregistrovaný "gulas41"
30. 1. 2011 01:45
31. 1. 2011 12:25
neregistrovaný "Albert2"
2. 2. 2011 00:08
neregistrovaný "Karlos_1"
29. 1. 2011 13:25
80kw versus 66kw
Dobrý den,
mě by zajímalo bezprostřední srovnání s identickým motorem v Ceedu, který je po faceliftu přiškrcen údajně kvůli spotřebě (emisím) na 66kw. Je toto "přiškrcení" spíše papírové nebo je opravdu dejme tomu nad 4tis otáček úbytek 14kw zřetelně cítit? Ještě dlouhou dobu po uvedení FL Ceedu se v oficiálních dokumentech uvádělo stejné zrychlení u obou motorů, až po nějaké době se objevila zvýšená hodnota z 11,7s na 13s pro 66kw...Podezříval jsem výrobce, že si jen ohledně výkonu hraje s čísly (ať už je důvod jakýkoli).

No a proč tedy u i30 i po FL zůstává motor v původním provedení 80kw...?

Kdyby se Vám podařilo sehnat nějaké relevantní informace, které by zněly aspoň trochu logicky, budu rád ;-)

Díky
Rozbalit vlákno
1
Avatar - saldy
29. 1. 2011 14:58
Re: 80kw versus 66kw
pravděpodobně se v tomto případě jedná o úpravu řj ale nemám to nijak ověřené, točivý moment byl nezměněn, měl jsem podezření, že porce kilowatů byla nad možnosti motoru ale tak tomu zřejmě není, v případě kia se prostě rozhodli více obě varianty výkonostně oddělit, patrně z marketingových důvodů a jestli to bylo správně ukážou jen prodeje.
Verze v i30 dosahuje vrcholu točivého momentu v 5t., Ceed ale již ve 4t při shodné hodnotě točáku, i30 si jde pro 80kW do 6200ot, Ceed pro 66kW do 6000ot.
Tohle je sice jen na papíře a bez grafu ale značí to, že většinový uživatel rozdíl nepozná, pružné zrychlení víceméně stejné a slabší verze bude úspornější.
Avatar - Nerez
29. 1. 2011 16:47
Spotřeba
Jaka je reálná spotřeba 80kW verze při normální, ne úsporné a plouživé jízdě?
Rozbalit vlákno
3
29. 1. 2011 16:54
Re: Spotřeba
Nejezdím nijak úsporně, spíš motor rád vytáčím, je na to dělaný a podle toho i táhne a průměr mám 6,7 l. Teď v zimě spíš 6,8 l. Hodně dělá dálnice, když jsem měl dovolenou a nejezdil do práce po dálnici spadl průměr i na 6,4 l. Při cestě Ostrava - Vídeň a zpět plně naložený 4 lidi + kufr a rychlost většinou kolem 140 km/h už byl průměr skoro 8 l.
neregistrovaný "Albert2"
31. 1. 2011 12:17
Re: Spotřeba
Jazdím kombináciu 25 km trás stovkou po obchvate do práce a odvozu detí do 3 km vzdialenej škôlky. Pri ešte surovom motore (najazdených necelých 3.000 km) sa pohybujem medzi 7,5 - 7,8 litrami. Vzhľadom na vysoký podiel "obchvatových" kilometrov a defenzívne jazdenie som čakal menej. Snáď časom :-)
neregistrovaný "gulas41"
31. 1. 2011 19:05
Re: Spotřeba
Jezdim hlavne město a to dost svižně mam najeto 5000km a sem na 7.4l/100km.
Při prvních 1500 kilometrech sem to šolíchal mezi 2000-3000 otáčkách
a jezdil sem za 6.5l/100km.
30. 1. 2011 01:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Albert2"
31. 1. 2011 12:25
Problém s tlmičmi
V rozmedzí pol roka sme si v rodine dvaja kúpili i30 a u oboch áut sa prejavuje veľmi zle znejúci buchot od tlmičov pri prejazde nerovností. Nemusia byť veľké, niekedy stačí aj malá nerovnosť. Pripomína to "prepruženie" (alebo doraz až na dno) pri vidlici na horskom bicykli.

Bol som s tým v značkovom servise, kde mi povedali, že ide o problém vyplývajúci z konštrukcie tlmiča, ktorý nemá vplyv na jeho funkciu. A výrobca vraj už o tom vie a zvažuje možnosť výmeny tlmičov za konštrukčne odlišný variant. Viete o tom niečo bližšie?

S autom som inak spokojný, len tie pazvuky ho veľmi zhadzujú...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mikys
1. 2. 2011 09:52
1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Dobrý den,
nedávno v jednom motoristickém magazínu byly porovnávány motory v objemové kategorii 1.6 litru. Vítězem se stal motor od Fordu/Yamahy 1.6, přestože nenabízel takový výkon jako právě 1.6 CVVT v Hyundaii. Předpokládám, že jste s oběma motory jezdil, tudíž vás prosím a menší srovnání těchto motorů. Děkuji
Rozbalit vlákno
8
1. 2. 2011 10:15
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Muzu vedet jake periodikum to bylo... rad bych si o tom precetl, pze bych vahal. Díky.
Avatar - mikys
1. 2. 2011 10:27
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Byl to Svět motorů, ale jaké číslo to už netuším.
1. 2. 2011 10:35
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Diky
1. 2. 2011 16:12
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
V čísle 45/2010 SM testovali nejprodávanější auta nižší střední a nejvíce chválili právě 1,6 Duratec ve focusu - pružnost, kultura chodu i spotřeba.
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Nerad se pouštím do srovnávání aut resp. motorů, když nemohu přesednout...ale alespoň takto - minulý týden jsem jezdil v i30 1,4 a ten motor je vážně dobrý, ve vyšších otáčkách jde krásně za plynem a dělal mi opravdu radost. Po přesedntí do i30 s 1,6 už tak nadšen nejsem, rozdíl v dynamice malý a obecně už asi nebude takový problém při přímém srovnání s konkurencí najít vážného oponenta. Nevím co do toho kolegové počítali, jak se bodovalo atd...mým favotritem by "od stolu" byl asi spíše motor Hyundaie, to ale berte jen jako nástřel.
neregistrovaný "Karlos_1"
2. 2. 2011 00:08
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Mohu dobře porovnávat, v rodině máme i30cw 1.4CVVT, Focus 1.6 Duratec, Octavii 2 1.6FSi a Astru 1.6, vše v kombíku vše motory 100-115 koní. S i30 1.6CVVT jsem několik dní jezdil také.

Řekl bych vám k tomu tolik, že pokud nejezdíte rychleji po dálnici (>150 km/h), nemusíte o 1.6CVVT asi dál uvažovat, peníze raději utraťte za výbavu. 1.4CVVT a 1.6CVVT se chovají velmi podobně s tím, že výhody silnějšího motoru poznáte až někde kolem 100 km/h a výrazněji při zrychlování právě ve vyšších rychlostech na dálnici, kde 1.4ce dochází dřív dech. Tedy alespoň to tak bylo s pětikvaltem, teď vidím, že má konečně i30 s 1.6tkou šestikvalt a ten může znamenat zvětšení rozdílu. 1.4CVVT je nejlepší motor dané kubatury, který pamatuji - je neočekávaně živý, bezproblémů funguje už kousek na 1000 otáčkami (tzn. bez problémů jezdí i tachometrových 50 km/h na pětku), hladce se vytáčí, nárůst výkonu je velmi lineární, v nižších otáčkách extrémně tichý, ve vyšších zvuk sice nenadchne, ale je hladký a neruší a nekonají se ani žádné vibrace. Co se týče spotřeby, při kombinaci město/dálnice/okreska cca 50/20/30 s velkým podílem velmi krátkých cest (2-5 km) se pohybuje bez šetření kolem 7.5 litru v zimě.

V porovnání s tím je 1.6 Duratec zastaralý motor - Focus je s ním objektivně porovnáno (tzn. dvě auta společně na cestě) pomalejší, motor není tak hladký, je hlučnější a spotřeba se na naší testovací trase (cca 250 km) pohybovala o zarážejících 1.5 litru výš než u i30. Kvality Focusu oproti i30 jsou rozhodně jinde než u motoru, je to lepší zpětná vazba podvozku po okreskách (naopak na dálnici je i30cw stabilnější) a především v řízení, které je o světelné roky jinde než nejen i30, ale i Astry a Octavie. Ve většině dalšího však i30 Focuse předčí, ať jde o řazení, prostor, sedačky, atd.

Kdybych se měl vrátit na začátek a srovnat všechny motory, pak jednoznačně vyberu 1.4CVVT jako univerzálně nejlepší volbu bez slabého místa. Překvapivě dobrý je i Opel, nicméně pro časté problémy a (neskutečnou) spotřebu oleje (tím netrpí žádný z ostatních) nestojí za moc, 1.6 Duratec je relativně bezproblémový, ale nezajímavý a s příliš vysokou spotřebou (podle režimu 1-2 litry nad ostatními!) a poslední je "velmi speciální" 1.6FSi - ač všem ostatním od cca 110 km/h rychle ujede a s dobrou spotřebou, jeho problémy a citlivost na (98okt.) benzín jej vyřazují podobně jako Opel.

Musím říct, že mě - jako dlouholetého fanouška Hondy - Hyundai jako motorář během posledních let velmi překvapuje a jen pozitivně. Chtělo by se mi doufat, že budoucí i40 s 1.6GDi skoncuje s nesmyslnou oblibou Škodovek, ale čekat se to nedá - už dnes je i30 lepším a zároveň levnějším autem s lepšími zárukami a radikálně lepším servisem než Octavia, přesto se zažité špatně láme.

Berte 1.4CVVT, chcete-li nutně 1.6tku, Hyundai porazí Ford na hlavu a nebudete mít problém to zjistit i během delší testovací jízdy (a pokud napsali v SM opak, mohu jen nechápavě zakroutit hlavou).
Avatar - das_autos
7. 2. 2011 12:48
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
S nějakýma věcma nesouhlasím.1,4 hyundai žere o něco málo míň jak 1,6 a nejede.Kombi i 30 nechápu vůbec proč to vyráběj,když to nemá žádnej kufr.Pro posádku je tam sice místa až moc,ale proč.V tomhle bych viděl Ceed CW jako lepší volbu až na ten strašnej zadek.Kombi bych už z principu nebral s 1,4 je to prostě málo pokud se s tím bude jezdit naložený,ale kdo nemá nebo nechce utratit moc peněz tak je to jasná volba.
Avatar - hruodolf
20. 2. 2011 14:58
Re: 1.6 Duratec vs 1.6 CVVT
Souhlasím s Karlos 1.

Jezdím do práce s kolegou resp. někdy i s jeho sousedkou. Střídáme 2 auta, moji i30 1,4 a jeho Focus II 1,6 (před FL). Zatížení ve 2 je kolem 200 kg a ve 3 skoro 300 kg.

Jezdím rychleji, o 5 až 10 minut na 43 km (okresky + město), a spotřebu mám teď v zimě do 6,75 l/100km. On nejde pod 7,5 l/100km. V létě jezdím lehce přes 6 l/100km, on kolem 7 l/100km. Je to samozřejmě i stylem jízdy, ale 1,4 od Hyundaie je fakt dobrá.
1. 2. 2011 21:53
tempomat a kožený volant pro Trikolor
jen doplnim aktuální ropor s článkem, dle ceníku máme přeci jen částečnou možnost:
Paket Trikolor Plus jen za 5 000,- Kč = tempomat, kožený volant a hlavice řadící páky, automatické světlomety (světelný senzor)
faktem je, že o toto jsem se také u prohlídky patriota zajímal. tak nas možná bylo víc, a Hyundai to začala jako příplatkovou výbavu nabízet i u patriota/trikolory.
Rozbalit vlákno
0