Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz: Hyundai i30 1,4 Trikolor - Co vás zajímá?

Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
Hyundai i30
20 Fotogalerie
Diskuze (18)
Třicítka Trikolor se základním 80kW motorem je rodinným Hyundaiem pro Čechy.

Výbava, dříve označovaná jako „Patriot“ (toto označení si nárokuje konkurence a muselo být tudíž změněno), je vlastně verze Classic obohacená o litá kola a dostupná pouze s motory 1,4i MPI a 1,6 CRDi (66 kW).

Za benzinovou variantu zaplatíte 279.900,- Kč, tedy o 10.000 méně než v případě série Classic. Koupí Trikoloru získáte 6 airbagů, rádio s CD a MP3 přehrávačem (vč. USB & iPod & AUX portu) s ovládáním na volantu, palubní počítač, asymetricky dělená a sklopná zadní sedadla, centrální zamykání, elektrické stahování oken, úchyty pro dětskou sedačku Isofix, přední mlhovky, aktivní opěrky hlavy vpředu nebo manuální klimatizaci.

Co naopak nedostanete je elektronický stabilizační systém s brzdovým asistentem a elektronickým systémem řízení prokluzu kol TCS. Oproti výbavě Classic, u které si tuto elektroniku můžete přiobjednat za příplatek 15.900,- Kč, však u testované verze tuto možnost zkrátka nemáte, stejně jako v případě tempomatu, koženého volantu nebo funkce ISG. Testovanou verzi momentálně v ceníku nenajdete (měla by se vrátit jako výše zmíněný Trikolor), údaje byly převzaté z prosincového ceníku vztaženému ještě k Patriotu.

A naše první dojmy? V autě za necelých 280 tisíc nám při kratších cestách v podstatě nic nechybí, patnáctipalcová kola výborně filtrují nerovnosti a pocit levného vozu navozuje pouze plastový volant se (subjektivně) ne moc příjemným povrchem. Měkčená palubní deska, dělené zadní opěradlo, klimatizace, okna v elektrice, litá kola, 80 kW pod kapotou...opravdu sedíme v novém autě za méně než tři sta tisíc?

Zážehové čtrnáctistovce může velikou pochvalu v testu trochu zakalit jen vyšší spotřeba, která při delších cestách vhledem k pětistupňové převodovce bohužel hrozí. Každopádně sympaticky živý agregát o výkonu 80 kW je v roli základní motorizace právem za hvězdu, vždyť i větší a dražší konkurence leckdy jako základ nabízí konstrukčně starší a méně výkonné motory.

Pokud vás o vozidle zajímá něco konkrétního, máte možnost se ptát; dotazy týkající se testovaného vozu můžete směřovat přímo do diskuse k tomuto článku. Na některé z nich odpovíme přímo zde, odpovědí na další se dočkáte v samotném testu.

      

Vstoupit do diskuze (18)