Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

BMW 5 xDrive: Nyní i s turbodieselem, ceny začínají na 1,4 milionu Kč

34 komentářů

webpaja
...přichází BMW 😁rive. Původně mělo být v nabídce již ke konci roku 2010, ale zřejmě silná poptávka původní plány posunula. Celkovými parametry opět získal drobný náskok před konkurencí a lehkých 100k navíc se nechá v pohodě akceptovat 😉
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Asi jo. Celkem jsem koukal. Loni měla trojka podíl 😁rive nějakých 40%, to jsem fakt doslova čuměl. Větší podíl než u A4 a jejich slavného Quattro. Letos to u pětky s příchodem těchto novinek asi nebude o nic menší číslo. Každopádně pokaždé se u článku o BMW 5 utvrzuji, že ta kára nemá k dokonalosti daleko. Opravdu se povedla. :no: :no: :no:
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Dokonalá verze BMW5 se jmenuje Alpina B5 Bi-turbo 😉
A jinak to že BMW prodává víc 4kolek než Audi je fakt docela dobrej černej humor - které mimo jiné znamená že VĚTŠINA Audi jsou docela vobyčejný předkokolky >😁
Jo a ještě bonus - současná generace BMW 5 je jedno nejbezpečnějších aut podle Euro NCAP - z loni testovanejch nejbezpečnější vůbec :yes: 😄
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ou nová Alpina, no to je taky Auto s velkým A 😉
Údaj platí pro ČR a střední třídu. Jak to ve vyšší střední to nevím, ale u A6 je podíl quattro asi vyšší než u 5er, ptž bylo doteď k dostání 4x4 jen u 550i. Letos tento podíl ale určitě vzroste.
O té bezpečnosti vím, byla o tom zde zpráva. Jen další důkaz o mém tvrzení 😉
Avatar - positivemind
positivemind
Opravil bych tě na konci tvé věty - slovo "tvrzení" nahraď za "názoru". Dík
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Že Alpina B5 Bi-turbo patří na absolutní špičku mezi vyšší střední (a dle některých představuje samotný vrchol třídy - mrkni na britský recenze!) to není jen "tvrzení" a už vůbec ne jen něčí "názor" - tohle bude spíš FAKT 😉
A co se týče počtu 4kolek versus jen předokolek, Audi asi ví proč nehlásá kolik se kterých prodá - stejně jako BMW ví proč naopak rádo předhazuje počty prodaných 4kolek versus zadek..
No a co se té bezpečnosti týče, tam už je to úplná "nuda" - aktuální BMW 5 je dle testů prostě nejlepší za poslední rok testovaný vůz vůbec, jeden z nejbezpečnějších vozů na trhu - to bude spíš taky FAKT
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
😉 :yes:
Avatar - positivemind
positivemind
Jen abych doplnil tu bezpečnost - body samozřejmě nasbíralo v ochraně chodců, v ochraně cestujících jsou výsledky takřka totožné u všech modelů třídy 😄

Ad 4x4 - to mě překvapilo, tím si u mě BMW získalo na sympatiích (aby ne, když jedno mám), je vidět, že je nekupují pouze zdejší diskuzní kecálkové.

Ad Alpina - nebavil jsem se o Alpině.
--------------------------------------… />
PS: nejuniverzálnější auto je GT-R
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Ad Alpina - ono jsou to dnes víceméně jen dotaženější verze BMW - Alpina už neupoužívá ani vlastní motory jako dřív = Alpina B5 je de facto trochu vylepšený BMW 550 😉
PS: GT-R se mi teda líbí a snad bych i akceptoval pořizovací cenu, ale reálný provozně-servisní náklady jsou prostě moc - já bych jako autoideál viděl právě tu Alpinu B5 Bi-turbo :yes:
Avatar - positivemind
positivemind
Jaký jsou servisní náklady? Mají ho dva známí a ještě si nestěžovali - a to žádní stamilionáři nejsou. Neptal jsem se na to, tak mě to zajímá...

UPDATE: tak jsem po tom pátral a vychází to kolem 30k Kč/servis (na každých 10tis km).
Avatar - Hamunasakra
Hamunasakra
Jestli máš v okolí lidi co ho maji, tak to se na konkrétnosti zeptej snad radši přímo jich. Já to mám jen z druhý ruky - byť z docela solidních informací
Co si pamatuju předepsanej servis je myslim každejch 10 tisíc, občas musíš do servisu i častějš. Při každý návštěvě měníš krom náplní i brzdy, při každý druhý kotouče k tomu, jo který maj navíc tendeci k nečekanýmu popraskání - kotouče 30, desky 10 tisíc + tak nějak podobně. Není to úplně šílený a pokud auto používáš jen o víkendech na zábavu tak to snad ještě jde, jinak ale leze do peněz víc než 911, který díly vydržej (o dost) dýl. Nech si povyprávět konkrétnosti přímo od majitele, já už si to nepamatuju přesně, nicméně to že "běžnej provoz" Nissanu GT-R vyjde až nečekaně draho, to mi v hlavě zůstalo - a možná ještě víc mi vadí ta nutnost jezdit tak často do servisu - mně osobně je bližší auto typu tý Alpiny B5 která v běžnym světě jezdí naprosto neskutečně a vopravdu rychle a přitom je to i super auto na obyčejný denní ježdění - cena a provozně servisní náklady taky nejsou úplně nízký ale furt se to "tak nějak vejde" - a určitě tě nehoní každejch 5 tisíc km do servisu.
Je to určitě i o osobních preferencích, ty moje se holt jmenujou Alpina B5 😉
ridlley
Zdar chlapi, mal by som jednu otazku ohladom novej X5 a bol by som vdacny za radu.
Nemate niekto skusenost s tym, aky ma X5 podvozok v zaklade? myslim, ci je to az moc tvrde.. za predpokladu ze sa bude jazdit na klasickych 18-tkach diskoch.
Nevieme ci priplatit za vzduchovy podvozok, je udajne dost tazky a vraj sa to aj dost kazi..tak neviem. Predvadzacky, na ktorych sme jazdili boli vsetky vo full vybave, tak s tym podvozkom nemame skusenost. dakujem za rady.
touran
do vzduchu chod urcite, ja jazdim od konkurencie a nemozem povedat zle slovo. Okrem moznosti zmeny tvrdosti pruzenia Ti drzi tazisko pomerne v jednom mieste a zakruty su potom ina *... a deti vzadu Ti budu tiez vdacne 😄
brrrrrrm
tak na X5 som sa viezol na vseliakych ale zo zakladnym podvozkom len asi 100km a to este na 17kach,oproti 18 s adaptivnymi tlmicmi o poznanie meksie-tak na nase cesty prijemne.
ridlley
co to bolo za rocnik X5? lebo v tych novych su minimalne 18ky disky...chcel by som len vediet, ci bude stacit alebo ci tam vobec davat to vzduchove pruzenie, ktore stoji len nejakych 800e, ale ci to nakoniec nebude viac na skodu ako na osoh oproti zakladu...do adaptiv drive urcite nepojdem, za ten pytaju 4000e. a vobec by sa to nevyuzilo, taky jazdec nie som 😉
touran
za tych 800e to mas tusim iba na zadnej naprave, kde Ti to udrzi rovnaku vysku pri plnom/prazdnom... ak sa nemylim.
brrrrrrm
bola to este 2007,no neviem co by som si vybral ale asi standartny podvozok,mi mame v tej nasej skoro vsetky somariny a len malu cast pouzivame,urcite sa vyhni somarinam typu el.dotvaranie dveri a kufra,vybija to dost baterku a stavalo sa ze sme nenastartovali,radsej za tie peniaze chod do 40d-spotreba aj nizsia ako u 30d,a ten tah od spodu je navykovy,a este by som nevahal nad ///M-kovym volantom.
ridlley
no asi skoncime pri tom standartnom podvozku, tiez myslim ze tych 4000 za adaptive drive by boli skor vyhodene peniaze, tak sportovo zas nejazdim. co sa toho motora tyka, urcite ostanem pri 30d, aj ked je pravda, ze spotreba je podobna aj so 40d, ale ako sa pises, ten tah je navykovy, cize spotreba by sa takym stylom jazdy mohla vysplhat aj vyssie a uplne mi postacuje tych skoro 250hp. volant som dal sportovy, paci sa mi na nom hlinikovy dekor, je mensi a hrubsi ako standartny, taky akurat do ruk a interier bude cely cierny, ak by bol aj volant asi by to bolo az moc pohrebne 😄
webpaja
Asi nejlépe poradí Dinar, podle mě budou stačit adaptivní tlumiče.
ericn
parádní kombinace :yes:
MadCFO
Nechápu jak může být se stejným motorem xdrive hospodárnější než zadokolka? Je to skutečně stejný motor? Zrychlení 0-100 se dá pochopit i když 0-160 už by to asi mělo být zase naopak.
jogy
U dieselu to chápu 530d 😁rive má vyšší výkon i krouťák než 530d, ale u 535i mi to nějak nepasuje.
webpaja
Převodovka? 😉
domynyk
180kw je N57D30O0 zatimco 190 kw je N57D30O1
takže stejný není 😄
Avatar - Vampix(Diesel Power)
Vampix(Diesel Power)
:yes: já nevím ale jak jsem s tím autem ze začátku bojoval, protože E60 byla opravdová láska tak mu začínám přicházet velmi rychle na chuť. Hold pánové od BMW vědí jak na to :yes: k těm čtyřkolkám není co dodat, ta spotřeba mně taky udivuje, když váhově šli nahoru ale metodika výpočtů spotřeby u BMW mi neleze do hlavy dobrých 5 let, takže už to neberu jako údaj, jen jako nějaké čísla... každopádně už kvůli tomuhle bych novou pětku touringa bral [odkaz] od 25 sekundy je to zajimavější >😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
Tak jestli jí chceš jenom kvůli tomu, tak si můžeš koupit passat. Ten to má taky.
Ale jinak je BMW 5 Touring velice povedené auto.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Musím se přiznat, že je pro mě novinka, že tohle BMW nabízí! Myslel jsem, že to má jen Passat.
Nevím jak to je u BMW dostupné, ale u Passiho to je jen u sedanu a až v průběhu letošního roku, zatím to nelze objednat, kari.lazi 😉
Avatar - positivemind
positivemind
A to je přesně důvod, proč by sis neměl pořizovat Passata, ale BMW
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Tak to si mě s někým pleteš 😉
Avatar - Vampix(Diesel Power)
Vampix(Diesel Power)
nene, to byla jen ironie, jen sem tuhle novinku taky viděl poprvé až u 5 touring a vůbec o passatu nevím, že má takové vymoženosti. Někde v marketingu udělali chybu, novinky se mají prezentovat.... Ale je pravda že o značku BMW se zajímám notně více než o koncern...

Každopádně 5T nemám v plánu a ani si ji nebudu pořizovat i přesto, že vůz je to podle mně víc než výborný a povedený.
Xawier
Doufám, že brzo začnou nabízet i 535d 😁rive... Snad se dočkáme 😄
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Myslím, že asi ne, ale bylo by to fajn. Minulá E60 verzi 535d 😁rive nenabízela, tak uvidíme.
domynyk
V září dorazí i 535d 😁rive + další
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
:yes: