Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Audi Q5 hybrid quattro: Detailní pohled na techniku

25 komentářů

Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ano - ale: proč v tom, jako pohonná jednotka hybridu, není diesel, ale motor s nižší účinností?
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Neviem. Mozno kvoli elektromotoru, ten je efektivnejsi pri vyssich otackach a potom sa hodi k benzinovemu, ked pracuju pri rovnakych otackach spolocne. Napriklad pri predbiehani su tie otacky u benzinoveho motora vyssie. Ale to je iba moj odhad nicim nepodlozeny. Pozri si to v nejakom lepsom casopise, napriklad ale to uz asi v CR nemaju ani v Brne...

Tu
[odkaz]
je graf, kde vidno, ze elektromotor zvacsuje krutiaci moment pri nizkych otackach. Pre diesel by to nebolo az take potrebne.

Zaver preco benzin😒br /> 1. Chceme este rychlejsie auto, a hybrid ma u benzinu velky efekt na spotrebe- u nafty nie az taky
2. naftovy motor je od benzinoveho ovela tazsi a auto by uz bolo pritazke
3. zvysime krutiaci moment pri nizkych otackach co u benzinu je velke plus a u naftaku nema za taky zmysle lebo naftak ma velky krutiaci moment
4. ludia co si kupia hybdrid chcu ekologicke auto a diesle su oproti benzinom ovela spinavsie,
5. ludom co cchu hybrid nejde ani tak o co najnizsie naklady na prevadzku
6. naftak aj ked ma mensiu spotrebu je skutocna rakovinova zbran, do dieslov sa pridava na pumpach aj repkovy olej a do vzduchu idu prave tie dioxiny co boli aj vo vajciach, dalej viac dymu, spusta dusika atd
7. naftak je proste ucinnejsi ale to nie je vsetko lebo benzin ma lepsiu suhru vlastnosti
Andy
Protoze je to primarne urceny pro USA, kde je proti dieslum mj. psychologicka bariera, zvlaste pro skupinu kupujici audi. Parametry tohoto pohonu nijak impresivni nejsou, IMHO. Evidentne spotreba a dojezd na baterky nebyly prioritami.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
USA zdaleka nie je rozhodujuci trh! Pohorela tam A8 ? a cina, cina je tu! No ale preco ta bariera u dieselov je? Tiez ma nejake realne opodstatnenie.

USA rocny predaj 80 000, vyroba 1000000, priblizne 10 % audi sa teda preda v USA.
Svet 30 % hybridov sa preda v USA.

Aj ked moze byt ze Audi preda najviac hybridov v USA a je to podstatny trh.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Vlastne A8 sa asi predalava dobre aj v USA. :yes:
Andy
Dioxiny nejsou rozhodne problem spalin dieslovych motoru. Ale chapu, ze je to popularni slovo, ty rakovinotvorne vajco.
Andy
realne opodstatneni je 3$/gal za benzin
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Su to substituty, ty vajco, ceske z nemecka. >😁
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Ak nie tak by si dal nejaky argument. >😁
Andy
dioxiny jsou polychlorovane slouceniny, vyskytuji se ve spalinach v mnohem nizsim mnozstvi nez polycyklicke aromaticke uhlovodiky, prestoze nepopiram, ze u dioxinu jsou stejne efekty dosazene v daleko nizsich koncentracich (AhR-zprostredkovane efekty), ale dioxinum chybi jedna zasadni slozka ucinku PAHu: genotoxicita, tj. primy ucinek na DNA, vole
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
No tak nas dekan, 1LF, tvrdi, ze v malom mnozstve ceskym vajciam neskodia. >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes: >😁

Skodia v kazdom mnozstve a priamy ucinok na DNA predsa nie je nutna podmienka rakovinotvorneho posobenia.

:yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
A myslel som argument ze to nie je vo vzduchu z aut, lebo dekan 1lF tvrdi ze je. :yes:
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Ja uz idem spat, ked tak napis zajta vecer. Pokecame. :yes😒br />
Dnes vecer. >😁
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Napriklad mlade dievcata pod 26 sa nesmu sukat aj ked chcu, teke oi ani niet, lebo z toho maju rakovinu krcka. Vedecky potvrdene, je to drazdenie nezrelych rodidiel. :no😒br />
Kazda zena najradsej suka po 30. vedecky overene. :yes:
Andy
ehm, to mel byt priklad nazoru panujicich v 19. stoleti? Co tak papilomaviry? Proboha, vzdyt proti tomu se rutinne ockuje...
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
Ale coby!

Len malde dievcata maju z sukania rakovinu a sukat ani nechcu. >😁

Pozri si prevalenciu krcka maternice in situ v CR podla veku. Su tam len pod 30. Chlape. To je tak. Nezrela suka nema sukat. To je vsetko.
Andy
To je pravda, ale velmi obtizne se to dokazuje. Kdyz se podivas na populace e😜onovane dioxinu (Seveso, pracovnici v zemedelstvi v 60. a 70. letech, Vietnamci sprchovani Agent Orange) zvyseni incidence nadoru zadne nebo velmi male. Na hlodavcich modelech ovsem funguje. Podle meho je problem v epizodnim vs. konstantni e😜ozici.
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
😃))

Obtizne se dokazuje. No hej statistiku je niekedy tazke upravit. >😁
Avatar - zdravy rozum
zdravy rozum
A pravda to samozrejme nie je. >😁
Avatar - ryman
ryman
nějak postrádám smysl pouze přední hnané nápravy u A6 hybrid.. quattro je s audi neodmyslitelně spjato asi jako králík s playboyem, tak nevím proč ho v nejdůležitějším segmentu u hybridu nenabízí.. že by strach z úspěchu této konfigurace? to nejspíš ne, ale tak proč?
Avatar - Sosa
Sosa
neviem, napadaju ma dva jedine mozne dovody, cena alebo hmotnost alebo oboje..
_MT_
Cena... u Audi? >😁 Když pominu úsměvnost toho tvrzení, tak navíc Q5 o třídu níž ho má.
Avatar - Sosa
Sosa
preco by nemohli chciet ponukt hybrid v tejto triede za urcitu cenu, a s quattrom im to nevychadza. ked je cena u audi taka nepodstatna, naco sa robi v A6 2.0tdi s manualom a pohonom jednej napravy. mercedes a bmw tak isto? Q5 je na tom trochu inak, je to SUV, tam sa to 4x4 viac ocakava. no suhlasim aj nizsie s MT ze to moze byt aj spotreba
_MT_
Vzhledem k cenám příplatků a základních modelů je vynechání toho nejprestižnějšího kusu výbavy kvůli ušetření asi 40 tisíc korun opravdu zvláštní strategie. Ještě jsem neviděl Audi, které by soutěžilo cenou. Kdyby to bylo jak ty říkáš, tak dají quattro za příplatek. Člověk by čekal, že u tak "prestižního" modelu, jakým je hybrid, bude chlouba automobilky ve standardní výbavě. Navíc jde o alternativu k 3.0 TDI 180 kW, které se prodává jen s quattrem.

Důvod bude zakopaný jinde, můj nejlepší odhad, jak jsem již napsal, je papírová spotřeba kvůli marketingu. Verze s quattrem může přijít až časem, až si vytvoří trochu renomé.
_MT_
Možná bych tipoval spotřebu. Quattro jí zvedne a pro marketing je nejlepší co nejnižší číslo. Což bude ostatně i důvod pro dvoulitrové turbo místo třílitrové atmosféry ala Lexus.