Hlavne je to porovnanie dosť mimo misu, Volt nie je elektromobil, Volt je full hybrid. Aj keď kolesá oboch áut poháňa elektrina, každé auto je z iného cesta, na iné použitie, pre iný okruh zákazníkov. Nakoniec - čakal snáď niekto, že predaj Leafu bude lámať rekordy?
Vyroba Leafu se jeste ani poradne nerozbehla, najede teprve od brezna. Podle vseho se zatim vyrobilo asi 3000 Leafu a vetsina z nich je v Japonsku, par se jich dostalo do USA, Britanie a podobne. Zatim nejde delat zadne zavery. V USA dosud lide na Leaf cekaji, az jim bude dodan. V socasne dobe je dodaci lhuta nekolik mesicu.
"Chevrolet Volt se od ostatních hybridních aut liší tím, že k pohonu auta slouží výhradně elektromotor, zážehový spalovací motor plní funkci generátoru elektřiny. Za určitých okolností ale může spalovací motor pohánět auto i přímo přes převodovku."
Já si nemohu pomoci, ale neodporují si tyto dvě věty?
Elektromobily jsou ekologické zvěrstvo a hybridy též. Jejich výroba je energeticky mnohem náročnější než u klasických aut, při získávání nerostných surovin na výrobu baterií dochází k zamořování těžkými kovy a jinými jedy které se nakonec spláchnou do moře nebo zničí podzemní vody (dobře, většinu lidí to nezajímá, na rakovinu umřou Číňané a moře nemáme). Elektřina, která bude stále dražší se vyrábí v USA především velmi ekologicky v hnědouhelných elektrárnách. A když elektřina u Volta dojde, pokračuje dál se spotřebou benzínu horší než má podobně velké klasické auto (1600 kilo se samo neodveze). Cena? V přepočtu přes 1 milion Kč, ta se nikdy nevrátí. Jak asi pojede auto v mrazu s podstatně sníženou kapacitou baterií? Jen na benzín? A co Leaf v -20 C? Jak asi bude topit a jak daleko dojede?
Ocenil bych spíš auto schopné od výroby jezdit na "všechno co hoří" jako je čistá bionafta nebo fritovací olej. Nebo něco malého na LPG/CNG. Elektromobily nejsou budoucnost vzhledem k rostoucím cenám elektřiny.
Vyroba je jedna vec, spotreba druha. Len pre tovoje info, elektromobily/hybridy maju system ktory udrziava teplotu baterii, v horucavach ich chladi, v zime ohrieva (aj pri vypnutom vozidle) takze baterie sa v mraze neposkodia a drzi svou kapacitu.
Zatial sa naklady asi nevratia, ale tie auta maju svoje opodstatnenie a vyhody. (neplatis daň, povoleny vjazd do centra mesta, 1/4 nakladov na "palivo")
A ked potrebujes auto na dojaz cca. 30km do prace kazdy den, tak je to podla mna idealna volba, vyjde ta to lacnejsie ako ist busom/vlakom.
PS: hnedouhelne elektrarne maju tak prisne stanovene ekologicke limity ze vypustia 100x menej skodlivin ako konvencne auta (vykon elektrarne prepocitany na vykon automobilov a ich spaliny)
:-) Sice mas trochu problem zorientovat se ve slozitem svete, ale pobavil jsi docela dobre. Ale nezoufej. I ty jednou porozumis. Jen ti to bude trvat o par let dele nez ostatnim. To neni zadna ostuda.