Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Volt vs. Nissan Leaf: Chevy vede 647:106

David Bureš David Bureš 4. 2. 2011 • 04:28
35
12
Zobrazit náhledy (35)
Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt Chevrolet Volt
Chevrolet Volt i Nissan Leaf se v USA začaly prodávat na konci loňského roku. V počtu registrací zatím vede domácí Chevrolet.

Oba elektromobily se začaly ve Spojených státech prodávat v průběhu prosince. První Nissan Leaf byl dodán 12. prosince zákazníkovi ze San Franciska, první Chevrolet Volt se předal v New Jersey o tři dny později.

Za druhou polovinu prosince se prodalo 19 Nissanů Leaf, Chevrolet Volt byl v počtu registrací úspěšnější, prodalo se ho 326 exemplářů.

Zajímavější jsou však statistiky za celý leden. Chevrolet Volt, Severoamerické auto roku 2011, si převzalo 321 zákazníků. Nissanu Leaf, které získalo titul evropského Auta roku 2011, se prodalo 87 kusů. Od začátku prodeje se tedy prodalo 647 Voltů a 106 Leafů.

Podle předběžných plánů se má letos v USA prodat 10.000 exemplářů Chevroletu Volt. Nissan chce v roce 2011 prodat v USA dokonce 20.000 Leafů.

Chevrolet Volt se od ostatních hybridních aut liší tím, že k pohonu auta slouží výhradně elektromotor, zážehový spalovací motor plní funkci generátoru elektřiny. Za určitých okolností ale může spalovací motor pohánět auto i přímo přes převodovku. Dojezd na jednu nádrž je 450 km.

Nissan Leaf pohání elektromotor na střídavý proud s výkonem 80 kW v 2730-9800 min-1, hodnota točivého momentu z klidu do 2730 min-1 činí 280 Nm. Dojezd automobilu je 160 km, energii k pohonu dodávají pouze akumulátory nabíjené z rozvodné sítě. Prodej Leafu začal na sklonku roku vedle USA i doma v Japonsku, vybrané evropské trhy se ho dočkají letos.

Témata
4. 3. 2011 12:21
Re: Porovnanie
Myslim ze to tady cekal nejakej Klaudius.
4. 3. 2011 12:18
Re: Proč neřeknou pravdu?
:-) Sice mas trochu problem zorientovat se ve slozitem svete, ale pobavil jsi docela dobre. Ale nezoufej. I ty jednou porozumis. Jen ti to bude trvat o par let dele nez ostatnim. To neni zadna ostuda.
4. 3. 2011 12:12
Re: Hybrid
:-) , jen za určitých okolností.
5. 2. 2011 22:51
Proč neřeknou pravdu?
Elektromobily jsou ekologické zvěrstvo a hybridy též. Jejich výroba je energeticky mnohem náročnější než u klasických aut, při získávání nerostných surovin na výrobu baterií dochází k zamořování těžkými kovy a jinými jedy které se nakonec spláchnou do moře nebo zničí podzemní vody (dobře, většinu lidí to nezajímá, na rakovinu umřou Číňané a moře nemáme). Elektřina, která bude stále dražší se vyrábí v USA především velmi ekologicky v hnědouhelných elektrárnách. A když elektřina u Volta dojde, pokračuje dál se spotřebou benzínu horší než má podobně velké klasické auto (1600 kilo se samo neodveze). Cena? V přepočtu přes 1 milion Kč, ta se nikdy nevrátí. Jak asi pojede auto v mrazu s podstatně sníženou kapacitou baterií? Jen na benzín? A co Leaf v -20 C? Jak asi bude topit a jak daleko dojede?
Ocenil bych spíš auto schopné od výroby jezdit na "všechno co hoří" jako je čistá bionafta nebo fritovací olej. Nebo něco malého na LPG/CNG. Elektromobily nejsou budoucnost vzhledem k rostoucím cenám elektřiny.
4. 2. 2011 21:42
Hybrid
"Chevrolet Volt se od ostatních hybridních aut liší tím, že k pohonu auta slouží výhradně elektromotor, zážehový spalovací motor plní funkci generátoru elektřiny. Za určitých okolností ale může spalovací motor pohánět auto i přímo přes převodovku."

Já si nemohu pomoci, ale neodporují si tyto dvě věty?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku