Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 30 nejprodávanějších modelů roku 2010

Českému trhu i nadále vládnou malá a kompaktní auta. Žebříček 30 nejúspěšnějších modelů ale zažil velké vzestupy i pády.
Zpět na článek
9. 2. 2011 00:54
Re: HYUNDAI i30
OOK..

Tuhle knížku miluju ;-)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:52
Re: HYUNDAI i30
Dneska jsem nabral plnou, takže dobře ;-)
9. 2. 2011 00:47
Re: HYUNDAI i30
Naprostý souhlas, podepisuji.

Já jsem vystudoval dopravní fakultu na ČVUT, nicméně obor, kde je automobil nejmenší, nedělitelná jednotka, specifikovaná určitými vlastnostmi... ;-)

Takže jednooký mezi slepými (prosím brát s nadhledem a úsměvem, ale nějaké ty zkoušky mám)

Taky si chci pokecat o technických "fičurách", slyšet názory od lidí, kteří vědí. Je jedno, zda se jedná o vymakaného amatérského tunera, či o profíka, který konstruuje audiny (mám takové spolužáky)

To by měl být hlavní přínos tohoto chatu.

Ps. Jak Ti to jezdí, Ronaute? :-)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:33
Re: HYUNDAI i30
;-)
Jsme na serveru o autech, i když znamenají sociální status, tak to bychom asi rozebírat neměli, daleko raději se zde dočtu nějaké fakta.

Přiznám se, že poslední dobou jsem začal číst autodiesel, což je pro antiropáka jako já docela prapodivné a kdekdo se diví, ale z druhé strany je ten časopis pro mne jako laika nabitý tolika technickými daty, že mě i když o dieselech, baví více než je zdrávo :-) Tím jsem jen chtěl naznačit, co bych očekával od místních diskuzí a ty často obohatí, ale tohle rozhodně ne.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:30
Re: Megane přesněji
Tak z mého školáckého počtu bych rád jen zvýraznil, že Megane vlastně nesnížil počty prodaných kusů, ale zvýšil. To je vše :-)
9. 2. 2011 00:30
Re: HYUNDAI i30
Uznávám a beru zpět...

Jen mi tak přišlo, že jím je (stejně jako jemu připadalo, že jsem třicetiletý učitel s Fábií). Nicméně máš pravdu. BeraneK, v tomu bodu mé reakce se omlouvám.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:29
Re: HYUNDAI i30
A ještě něco. Byly časy, kdy jsme tady na blogu četli skvělé recepty, smáli se nad příhodami s Puntem, řešili dovolené, poslouchali perfektní hudbu, ale poslední dobou nějak jen rýpeš a zesměšňuješ, nejsem jediný kdo si toho všiml :-|

PS: Ber to jako radu Bhútána psychiatra >:D
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:26
Re: HYUNDAI i30
Taky bys neměl personifikovat, on třeba BeranK taky nebude asi lékař. Zevšeobecňování nikdy neneslo ovoce.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:24
Re: Italoparta
Nepsal jsi tady o pár příspěvků výše něco o agresivitě antikoncernových fanoušků? Já jen, že z tebe aktuálně čiší pravý opak.

Někdy mi to příjde opravdu pokrytecké takhle si nevidět do huby, promiň a samozřejmě při vší úctě.

PS: Myslím, že je zbytečné se zde navážet do fanoušků značek, celkově do značek, protože na tohle wolff či naopak takový mariachi (což bych bral jako dva referenční extrémy) čekají ;-)
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:22
Re: HYUNDAI i30
Ale prosím tě, 4 až 5 hodin. Jestli ti příjde, že dělají málo, tak jsi taky mohl jít na pajdák.

Nechci přeceňovat učitele, není to až tak těžká práce, jsou těžší a zodpovědnější, ale zároveň takhle je podceňovat?

Agresivita jde z obou stran a že bys třeba ty byl ten mírumilovný? ;-)
9. 2. 2011 00:22
Re: HYUNDAI i30
Je úžasné, jak jsou někteří diskutéři schopni personifikovat.

Takže:

1. Nemám dojem, že moralizuji, pouze popisuji jev, který mě na tomto webu velmi vadí.

2. Nejsem učitel (ani vzděláním). Ale jejich práci zjevně nerozumíš.

3. Jsi lékař, že?

4. Pocházím z rodiny, ve které jsou polovina členů lékaři (dědeček, obě tety, maminka, sestra). Domnívám se, že v případě problematiky lékařského povolání jsem "poučený" laik. Se současným protestem lékařů souhlasím.

5. Jsem, díky šťasné konstelaci vzdělání, snahy a štěstí, na české poměry docela materiálně bohatý člověk. Svůj nový automobil jsem si pořídil po 2 měsících práce na jednom projektu. Jsem podnikatel.

6. Nepersonifikuj při nedostatku informací, doktore ;-)

7. Nic ve zlém.
Avatar - Ronault.
9. 2. 2011 00:19
Re: HYUNDAI i30
Já jsem pořád stejný, čili neupírám nikomu z těch, co si tady koupili za své vydělané peníze auto, ten pocit radosti, že si nemuseli kupovat ojetinu, ale koupili pro sebe a svou rodinu auto nižší střední třídy, že na něj vydělali. Nikdo tady nepíše, že je lepší jak Maserati, jen to, že je dobré ve své třídě, což je pravda.

Ano, je to pořád pro tebe málo, jsou celkově dražší a lepší auta, ale přece kvůli tomu nebudu upírat danému člověkovi radost a navážet se do něj. A tohle mi vadí.

Jestli ti to příjde jednodušší než tvé zesměšňování něčí radosti, tak promin, že jsem tě obtěžoval ;-)
8. 2. 2011 23:53
Re: HYUNDAI i30
Navtechu, promiň, ale daleko raději bych byl, kdybys reagoval na můj příspěvek. Tento server sleduji již roky a domnívám se, že s Tebou bych si rád, ve vší úctě, velmi rád "pokecal" ;-)
8. 2. 2011 22:45
Re: HYUNDAI i30
Když někdo napíše, že je jeho auto dobré, tak se rozplývá jako nad maserati? Nic jiného totiž nahoře není. A nechápu co je špatného, když chce člověk za své peníze co nejvíc (výbava, motor, kvalita, záruka), to je snad u spotřebního zboží normální nemyslíš? Já se klidně přiznám, že takhle + vlastní zkušenosti nakupuji skoro vše. Dělám snad něco špatně?
8. 2. 2011 22:14
Re: HYUNDAI i30
Při tvém moralizování bych se rád zastavil u toho učitele kolem třicítky, který má maximálně na ojetou Felicii, je vysokoškolsky vzdělán a učí naše děti. A ta naše zlá společnost je ne a ne ocenit. Učitel ve třiceti by měl jezdit v krásném BMW. Jistě by si ho užil daleko víc, za ty v průměru 4 až 5 hodin v práci denně, za ty tři měsíce prázdnin by toho najezdil mnohem víc, než třeba ten padesátiletý primář z ortopedie.

Ono by tomu třicetiletému učiteli s necelou dvacítou měsíčně třeba stačilo, kdyby tu druhou půlku běžné pracovní doby (kterou musí splnit minimálně uředník na poště nebo pokladní v hypermarketu, o ostatních vysokoškolsky vzdělaných lidech v privátním sektoru ani nemluvě, jejich pracovní doba převyšuje ty nebohé učitele o trojnásobek) strávil třeba tím, že se bude věnovat ještě nějaké další práci?

Když se dneska zkoumá, kolik kde je doktorů a kolik jich kde bylo před deseti nebo dvaceti lety, musím konstatovat, že i když jich je skutečně o deset procent víc, tak je evidentní, že se za tu dobu taky zlepšila a zkvalitnila péče, ať se už o zdravotnictví a zejména nemocnicích zejména dneska říká co chce.

Ale že nárust "pedagogů" v nejrúznějších vzdělávacích ústavech a institucích je daleko vyšší (odhadem víc než 50% - šokovalo mně, kolik například učí dneska lidí na gymplu, který jsem před dávnými lety navštěvoval - při stejném počtu žáků dvojnásobek...), ve všech objektivních porovnáních se ukazuje, že školáci dosahují čím dál tím horší výsledky. No, není divu - kdy to jde, jsou prázdniny, ředitelská volna a podobně, takže se nedivme. V přepočtu na skutečně odpracovaný čas )o odvedené práci ani nemluvě) jsou na tom i ti třicetiletí učitelé lépe, než mnohem starší lékaři.

Takže, třicetiletý učiteli, buď rád, že máš olítanou Felicii, já v tvém věku neměl na auto vůbec a v práci jsme trávil 10 - 12 hodin denně. A úcta není ani o profesích ani o platech a vůbec ne o autech.

P.S. Je dobře, že jsi zastal všech těch nebohých, kteří jsou dehonestováni kvůli tomu, že se ozvou proti koncernu. I to o něčem svědčí - zrovna tito "diskutéři" zde tvoří nejagresivnější a nejdemagogičtější příspěvky, nicméně myslím (že pokud se sem dostaví) virtuálně ti polácáají na rameno.....
8. 2. 2011 22:03
Re: HYUNDAI i30
To já zase myslel, že nejsi tak jednoduchý človíček, jak tady prezentuješ. Když si někdo kupuje auto, aby toho mělo "co nejvíc za nejmíň peněz", tak by to měl přiznat a ne se nad tím rozplývat, jako nad maserati.
8. 2. 2011 21:39
Re: HYUNDAI i30
Netvrdím, že i30 je špatné auto, ale znám tři lidi, co si si ji koupili (všichni tedy v kombíku) a všichni tři zcela na férovku přiznali, že rozhodla cena a ani jeden se nesnažil tvrdit, že je to proto, že by i30 byla lepší než Oktávka, či třeba Focus.

Když jsem si naposled kupoval auto, bylo to mezi Mazdou 6 a Accordem. A i když mně srdce táhlo k Hondě ( se kterou jsem měl suprovou zkušenost), rozhodly peníze. Dodnes nelituju, jsem maximálně spokojen, ale nikdy bych si netroufl tvrdit, že moje šestka je lepší auto než motoricky a karosářsky srovnatelný Accord. Taky jsem vybíral a taky jsem testoval, ale prachy rozhodly.

Problém je, že některé auto je v očích veřejnosti méně prestižní - údajně. Já tyhle věci neřeším a nepotřebuji si omlouvat, že jsem měl na auto 650 a ne 800 tisíc. Bohužel, řada lidí tuhle potřebu má a má taky potřebu ji ventilovat v diskuzích. A čím neší a levnější auto, tím větší snaha si dokazovat, jak jsme chytrej a ajk jsme nakoupil dobře na rozdíl od ostatních, kteří měli na víc.
8. 2. 2011 21:34
Italoparta
Je zajímavé, že partička lidí, která si neopomene kopnout do koncernu a škodovky i v diskuzi o lékarničce či tažném lanu a krmí nás tady moudry o tom, že jediná správná auta se vyrábějí přímo na jih od Alp se tady tak drží zpátky.

Přitom pěkný výsledek Pandy, která předstihla o pár kusů v průměru třikrát až čtyřikrát tak drahého Tigiho si přece zaslouží oslavné chorály a patřičné vysvětlení.

A kdepak je ta kosa třídy AR Guillietta? A Bravo? No, český trh je zcela atypický a nevýznamný, jak by nám bylo vysvětleno, trh v San Marinu ty trendy kopíruje líp, no holt se nedočkáme a nic nenaděláme.
Avatar - Ronault.
8. 2. 2011 19:42
Re: HYUNDAI i30
:yes: :yes: :yes:

Navtechovi to poslední dobou nějak nemyslí, ustrnul nad obrazemsvé vlastní dokonalosti a dává to tu na obdiv. Nevím, kde se poděl ten původní, asi nadním zvítězilo vlastní ego. :-|
Avatar - Ronault.
8. 2. 2011 19:39
Re: HYUNDAI i30
To ale mich77 nenapsal, jsi nějaký podrážděný, ne? Co takhle dovolenou?
8. 2. 2011 17:13
Re: HYUNDAI i30
Už mi to nějak nedá a musím se ozvat. Toto dehonestování lidí, kteří si koupí nové auto C segmentu, které některým zdejším diskutérům nevyhovuje, rozuměj vše z korejské produkce, Megane (neboť je teď dosti úspěšný?), Bravo, atd., atd.
Dehonestování lidí, kteří si koupí ojeninu, sic na nové nemají.
Dehonestování lidí, kteří jsou příliš mladí.
Dehonestování lidí, kteří se ozvou proti koncernu.

Není to u člověka ve středních letech, který si vydělá na krásné BMW, tudíž bych od něj očekával jistou dávku inteligence a nadhledu, poněkud přízemní? U člověka, u něhož bych očekával, že si uvědomuje ekonomickou situaci této země, výši průměrné mzdy, a tudíž by mu mělo dojít, že každé nové, slušné auto na našich silnicích je výhrou nejen pro jeho majitele, ale vlastně pro nás všechny?
Tohle je web o autech, pro fanoušky aut. Není lepší sdílet nadšení jiných, než je věčně srážet? Stojí Ti takovéto příspěvky za to?

Rád bych viděl, jak své postoje vysvětluješ např. učiteli kolem třicítky, který má maximálně na ojetou Felicii. Vysokoškolsky vzdělanému člověku, který vychovává naše děti. Opravdu je to takový looser? Nebo je to prohra celé naší společnosti, že se k některým profesím takto neuctivě chováme?

Ps. V rámci neprémiového C segmentu považuji objektivně za nejlepší vůz Golf, ačkoli subjektivně to zrovna není můj šálek čaje. Ale například Octavii II v mých očích naprosto diskvalifikují výsledky crashtestů. To už bych raději svojí rodinu posadil do té i30.
8. 2. 2011 16:05
Re: HYUNDAI i30
Z tvého příspěvku číší BMW1 na sto honů, gratuluju... Strefil jsem to?
8. 2. 2011 10:07
Re: HYUNDAI i30
Vazne ne? Mne to vyplynulo z pomezi radku.
Aby bylo jasno: i30 neni rozhodne spatne auto, kazdopadne vrazit nekolikanasobek sveho platu do nej nebo do Oktavky?
Ja se pokazde musim pousmat, kdyz nekdo tvrdi, jsou to vlastne ta sama auta, jen Hyundai/Kia je levnejsi a Oktavka (Golf, BMW1, bla bla...) predrazene smejdy.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
8. 2. 2011 10:00
Re: Megane přesněji
Stejný případ to není, ale dobře to ilustruje omezenou vypovídací hodnotu statistik...
8. 2. 2011 09:04
Re: HYUNDAI i30
Ne ne... ví to i ti, kteří rozumně a s rozvahou VOLILI mezi vozy (hovořím zde především o nižší střední třídě)... včetně mě! Takže není pravda, že mnohým nic jiného nezbývalo... mnozí testovali, rozvažovali, porovnávali (testy, ceny...) mezi min. 5-ti vozy! Takže mnohdy zbývalo i více voleb, ale kdo zkusí, prostuduje - ten pochopí... :-)
8. 2. 2011 08:01
Re: HYUNDAI i30
To ale mich77 nikde nepíše...
8. 2. 2011 07:52
Re: HYUNDAI i30
Jasne, Oktavka je mr :-) ka, Focus taky, nejlepsi je jedine i30! >:-[]
8. 2. 2011 06:57
Re: HYUNDAI i30
Nějak nechápu tvou reakci, můžeš být trochu konkrétní? Když jsem kupoval před 3 roky nové auto chtěl jsem něco do 500 tisíc a po zkušenostech s Octavií a Focusem jsem šel (přiznávám s obavou) do i30. Klidně se tady taky podepíšu pod příspěvek, že je to opravdu dobré auto. Neházej lidi do jednoho pytle jen proto, že jezdí v autě které se ti nelíbí.
7. 2. 2011 23:46
Re: HYUNDAI i30
Ví to hlavně ti, co jim v podstatě nic jiného nezbývá.
7. 2. 2011 21:46
HYUNDAI i30
Tak jasně vynikajícím způsobem PRVNÍ (mimo pořád dookola Škodovky) Hyundai i30!!! GRATULACE! Je to opravdu moc moc dobré auto - a lidi to ví! :-)

FIFTHGEAR - 4 "hvězdičky" z 5 : [odkaz]

AUTOCAR - 4 z 5!: [odkaz]
Avatar - Dan0044
7. 2. 2011 16:45
Re: Gratulácia pre Škodovku.
Tady už dlouhodobě nejsou japonci příliš chtěná vozidla - což je škoda, lidé je nedokáží docenit, zase na druhou stranu mi to dodává originalitu, za kterou jsem rád :-) dlouhodobě to sleduji a nejvíc mě zaskočil propad Mazdy a vzestup Mitsubishi. Což je částečně dobře, protože mám rád obě automobilky... ale Mitsubishi víc >:D
Avatar - kari.laz
7. 2. 2011 16:18
Re: Superb
Ono Roomster byl na svou dobu takový revoluční model. Takové ani MPV, ani Hatch, ani dodávka. Přijde mi jako takový mix všeho dohromady. Sice to přimeslo svá pozitiva, ale i i negativa. Předpokládám, že nový roomster bude už klasické malé MPV a bude si svou hodnotu držet lépe.
Avatar - JGucci
7. 2. 2011 16:14
Re: Superb
Jo taky me to prekvapilo a potesilo...a to nejsou oba v tech tridach zadni "drobci"! Superb je rozmerove spis uz vyssi stredni.

Skoda jen toho Roomsteru, porad se propadava a Skode se nejak nechce jit s jeho cenou dolu, mozna mu pomuze, ze vozy jako i30, ceed, Bravo atd. zvedaji ceny a proto by pro nekoho mohl byt akcni model Family za 269 tis. zajimavou nabidkou.

Yeti me potesil velice, jeho jeste vyssim prodejum brani asi ne prilis prostorny zavazadlovy prostor (v porovnani s Octavii). V kvetnu 2009 jsem se u benzinky bavil s jednim testovacim jezdcem Yetiho a ja i on (a dalsi "kolemjdouci") jsme se shodli, ze Yeti by mel byt delsi. On mi rikal, ze vyvojari chteli zadni previs asi o 15 cm delsi, ale VW to nepovolilo, jelikoz by mel vetsi kufr nez Tiguan.
Avatar - peter222
7. 2. 2011 15:50
Gratulácia pre Škodovku.
Dosť ma prekvapujú výsledky predaja japonských automobilov dvadsiate a tridsiate miesto teda nič moc. Ešte ,že o tých Japoncov je záujem aspoň v Amerike inak by si nezarobili ani na slanú vodu. ;-)
Avatar - white label
7. 2. 2011 15:22
Re: Megane přesněji
ˇUplně stejné by to nebylo, u Meganu a Fluence se totiž jedná o stejnou značku, tedy nejen o stejný koncern...
Avatar - kari.laz
7. 2. 2011 15:08
Superb
Poměrně s podivem je, že Superb se dostal na celkové třetí místo. Takže v České republice je neprodávanější auto nižší střední a na třetím místě je střední třída. Nejsme na to asi tam špatně.
Avatar - Ronault.
7. 2. 2011 14:47
Megane přesněji
Pokud bychom sečetli prodeje Meganu a Fluence, což je vlastně Megane sedan, takže by to jistě nebylo od věci, tak jsme 4525 ks a růst o 667 ks, což je celkové 3. místo a tudíž i první místo v nižší střední.

To není až tak špatné, ne? :-)

Ale to bychom pak mohli sečíst i i30 a C´eed, Octavii s Golfem a A3 atd....