Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi: Silnější šestiválec 3,0 TDI (230 kW) a nový osmiválec 4,0 TFSI (300 kW) na cestě

Audi letos nasadí do modelů A6 a A7 dva nové výkonné motory. Přeplňovaný osmiválec se dostane také do připravovaného S8.
Zpět na článek
8. 2. 2011 09:21
8. 2. 2011 09:47
8. 2. 2011 10:06
8. 2. 2011 10:22
8. 2. 2011 10:30
8. 2. 2011 10:35
8. 2. 2011 13:17
8. 2. 2011 13:24
8. 2. 2011 13:32
8. 2. 2011 10:44
8. 2. 2011 10:31
8. 2. 2011 13:18
8. 2. 2011 13:25
8. 2. 2011 13:27
8. 2. 2011 13:46
8. 2. 2011 14:15
8. 2. 2011 14:27
8. 2. 2011 14:36
8. 2. 2011 14:41
8. 2. 2011 14:48
8. 2. 2011 14:58
8. 2. 2011 15:03
8. 2. 2011 15:07
8. 2. 2011 10:39
8. 2. 2011 10:40
8. 2. 2011 10:46
8. 2. 2011 11:04
8. 2. 2011 12:01
8. 2. 2011 12:51
8. 2. 2011 12:19
8. 2. 2011 12:45
8. 2. 2011 13:21
8. 2. 2011 14:01
8. 2. 2011 11:07
8. 2. 2011 11:31
8. 2. 2011 11:36
8. 2. 2011 12:23
8. 2. 2011 13:01
8. 2. 2011 13:21
8. 2. 2011 16:12
8. 2. 2011 13:22
8. 2. 2011 13:24
8. 2. 2011 13:46
8. 2. 2011 14:16
8. 2. 2011 13:50
8. 2. 2011 13:53
8. 2. 2011 14:00
8. 2. 2011 14:09
8. 2. 2011 14:25
8. 2. 2011 14:37
8. 2. 2011 14:18
8. 2. 2011 14:32
8. 2. 2011 14:44
8. 2. 2011 14:45
8. 2. 2011 15:00
8. 2. 2011 15:06
8. 2. 2011 15:24
8. 2. 2011 12:28
8. 2. 2011 12:43
8. 2. 2011 13:04
8. 2. 2011 14:07
8. 2. 2011 14:33
8. 2. 2011 14:45
8. 2. 2011 12:10
8. 2. 2011 12:37
8. 2. 2011 13:31
8. 2. 2011 13:57
8. 2. 2011 10:59
8. 2. 2011 13:31
8. 2. 2011 15:06
8. 2. 2011 11:00
8. 2. 2011 11:32
8. 2. 2011 12:48
8. 2. 2011 13:23
8. 2. 2011 13:38
8. 2. 2011 13:43
8. 2. 2011 13:36
8. 2. 2011 14:32
8. 2. 2011 15:05
8. 2. 2011 15:30
8. 2. 2011 15:33
8. 2. 2011 16:08
8. 2. 2011 23:55
8. 2. 2011 15:32
13. 2. 2011 17:21
neregistrovaný "FakeID"
8. 2. 2011 09:21
3.0 TFSI
tak ted už tento motor zůstane jen pro opravdový gurmány :-(
Rozbalit vlákno
72
Avatar - KANKUNEN
8. 2. 2011 09:47
Re: 3.0 TFSI
Nebo zarputilé odpůrce nafty. Místní pisálci si možná myslí, že kdo má na A6 tak má i na benzín, ale ten kdo skutečně kupuje si řekne proč bych měl jezdit za 15 když stejně můžu jezdit za deset. To nemluvím o následném prodeji.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:06
Re: 3.0 TFSI
Mistni pisalci maji pravdu. Ten kdo ma 2mil. na Audi A6 neresi jestli jede za 15L nebo za 10L z pohledu penez ale z pohledu dojezdu. Ten kdo spotrebu resit musi si jen namlouva ze na to auto ma... (dat dokupy 2mil. neznamena mit na auto). Dalsi skupina jsou zamestnanci s sluzebni A6 kteri si ale plati pohonne hmoty a tak voli diesel. Posledni skupina jsou lidi kterym je chovani dieslu prijemnejsi nez toceni benzinu, nechapu, ale neresim...

Kazdopadne plati ze drtiva vetsina lidi co na to auto skutecne ma a neni to sluzebni a neresi dojezd si poridi benzin.
8. 2. 2011 10:22
Re: 3.0 TFSI
To mě překvapuje, já si z principu náklady snažím hlídat, ale to bude zřejmě o přístupu...
Avatar - iudex
8. 2. 2011 10:30
Re: 3.0 TFSI
Aspoň Ti to vysvetlil, ako sa veci majú. ;-)
V realite kto nevidí rozdiel medzi spotrebou 10 a 15 l na sto, teda 50%, ten si to auto nikdy nekúpi, lebo s takým prístupom všetko rozfláka skôr, ako naň našetrí. >:-[]
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:35
Re: 3.0 TFSI
nepochopili.... jestli musite na to auto setrit, nebo resit spotrebu tak si ho nekupujte, nemate na nej a ve skutecnosti si jen uskodite.
8. 2. 2011 13:17
Re: 3.0 TFSI
Děkuji za rozbor mé finanční situace, ale s dovolením tvých služeb využívat nebudu. :-)
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:24
Re: 3.0 TFSI
to nebyla snaha o rozbor ;-) jen si myslim ze tu lidi mnohdy jeste financne nedospeli a kupuji si veci, berou si hypoteky a podobne dost na tesno a pak to obcas konci velkym nestestim. To nepreju nikomu :-)
8. 2. 2011 13:32
Re: 3.0 TFSI
Zatím jsem problém podobného charakteru neměl, ale věř mi, že tvé nepříliš hluboké soudy ohledně nákupu nových vozů jsou střílením přes rameno ;-)
Avatar - KANKUNEN
8. 2. 2011 10:44
Re: 3.0 TFSI
To je v tom, že si FOE myslí, že kdo má na Audi A6 je už boháč, jenže skutečnost je taková, že je to úplně normální člověk, kterému se daří a něco dokázal.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:31
Re: 3.0 TFSI
pri hlidani nakladu clovek nemuze uvazovat auto za 2mil. ;) Auto je dost mozna to nejnakladnejsi co ktera rodina vlastni a kdyz to prezenu stejnou sluzbu jako A6 udela Superb, kdo si skutecne hlida naklady proste jezdi v jine stredni tride koncernu VW, ne u Audi ;-)
8. 2. 2011 13:18
Re: 3.0 TFSI
Ty jsi taky třída, ale hádám tak osmá...a základní školy ;-)
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:25
Re: 3.0 TFSI
argumenty dosli, zustavaji jen osobni narazky/utoky? smutne
8. 2. 2011 13:27
Re: 3.0 TFSI
Argumenty obyvkle spíše došlY! Ne, ale když čtu o tom, že si někdo až našetří koupí víceválcovou ojetinu a mentoruje nad tím, že majitel sedanu vyšší střední s turbodieselem je chudák, pak nevěřím, že si píšu s dospělým člověkem.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:46
Re: 3.0 TFSI
Omlouvam se za przneni tve rodne reci, ja jsem ale Slovak (coz neni omluva, jen vysvetleni) a snazim se tu komunikovat v jazyce vam prijemnejsim. Kazdopadne ma gramaticka chyba a tva poznamka k ni spis poukazuji na tvuj problem nez muj.
Mam svuj nazor na to kdy na neco mam a kdy ne, nikomu ho tu nevnucuju, jen vecne argumentuju a diskutuju protoze mam zajem o jine nazory a rad si je proctu... a ono "majitel sedanu vyšší střední s turbodieselem je chudák" si muzes nechat od cesty, nikde jsem nic takove nenapsal a vkladanim mi neceho podobneho do ust bez duvodu delas toho chudaka leda sam ze sebe, promin :no:
8. 2. 2011 14:15
Re: 3.0 TFSI
Jen cituji "Ten kdo ma 2mil. na Audi A6 neresi jestli jede za 15L nebo za 10L z pohledu penez ale z pohledu dojezdu. Ten kdo spotrebu resit musi si jen namlouva ze na to auto ma... (dat dokupy 2mil. neznamena mit na auto). ". Na tento odstavec jsem reagoval a nějakou korunu jsem do nových vozů už investoval a věř mi, že nákup jakéhokoliv vozu beru jako komplexní záležitost, kdy pořizovací cena je jen jedním, ne však jediným kriteriem.

Dále prosím vnímej, že i nákup vozu za 2mio může být úzce spjatý s podnikáním, to však neznamená, že nebudu brát ohledy na to, jestli ročně projezdím 200 nebo 300kkč pouze v nákladech za palivo.

Závěrem tedy jen dodávám, že jsem nikomu ani tobě do úst nevložil nic, co by nebylo napsáno (chudák byl pouze expresivním vyjádřením k výše uvedené citaci).
8. 2. 2011 14:27
Re: 3.0 TFSI
A vypíchnutí pravopisu beru zpět ;-)
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:36
Re: 3.0 TFSI
to me mrzelo nejmene, spis sem nechtel evokovat toho "chudaka", ale to ude asi vic na zamysleni pro me
8. 2. 2011 14:41
Re: 3.0 TFSI
Upřímně ro radši vrazím do švihadla na volný čas, kterému protáhnu perka. ;-)

A tvoje čeština byla jinak dokonalá, proto mě nenapadlo místo narození jinde.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:48
Re: 3.0 TFSI
ze zvedavosti, co za svihadlo by to bylo (je)?
8. 2. 2011 14:58
Re: 3.0 TFSI
Čeká mě obměna druhého vozu v rodině a pak snad i to třetí na zábavu ;-) . Podmínka lehké, výkonné...ale vlastně nevím. Dodnes mi zbylo takové to noční internetové bloumání po všemožných inzercích. Vždy jsem chtěl nějakou legendu a když na ní je, tak zase zjišťuju, že jsem si zvykl na nová auta. Přesto procházím vše možné a až nastane čas do něčeho praštím. Dokážu si představit Integrale druhé nebo třetí evoluce, jakoukoliv M3, nesmyslně ověšenou a přesto nádhernou 190E 2.5 16 EvoII stejně dobře jako novou 130i.

Ještě nenadešel čas ;-)
Avatar - fOE
8. 2. 2011 15:03
Re: 3.0 TFSI
honda S2000 z tech starsich, nebo Boxster Spyder treba... podle me na zabavu to muze byt klidne kabrio, v tom si clovek pocit rychlosti uzije vice a bezpecneji nez v uzavrenem voze a obe tyto auta maji neco do sebe :-) K tvemu seznamu, bych asi skrtnul 130i, jinak chvala
8. 2. 2011 15:07
Re: 3.0 TFSI
Jedničkové kupé sice není etalon krásy, ale dokáže výborně pobavit a o to jde ;-)
Avatar - KANKUNEN
8. 2. 2011 10:39
Re: 3.0 TFSI
Drtivá většina lepších aut jsou nafty a jsou to soukromá auta i když koupená na firmu. Máš ale pravdu v tom, že dojezd má větší vliv než peníze za PHM.
Avatar - Sosa
8. 2. 2011 10:40
Re: 3.0 TFSI
tak naprikald moj otec na svojej A6 spravi stotisic km rocne. pri rozdiely povedzme 3l/100 km (ked nie viac) to rocne robi 3000 litrov paliva navyse, teda peknych 100tis kc rocne. Pri trojrocnom uzivani auta to mame naklady na vyse 300tis kc. myslim ze aj pri cene auta 2 mil je to celkom slusna uspora :-!
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:46
Re: 3.0 TFSI
nestoji nahodou nafta v zakladu vic? ;-)
a zrovna tak spatne se to porovnava s TFSI ktery pry neni zrovna drzak jako klasicky atmosfericky motor ktery bych volil ja (ikdyz uz pomalu nemam kde :-( ) ale benzin vynika proti naftakum i nizsima servisnima nakladama takze ta uspora nebude az taka jak ji pocitas a kdyz se budeme bavit treba o 100tis Kc a pro cloveka to je castka na ktere mu opravdu zalezi tak pak podle me na to auto objektivne nema. Kdyz mu zalezi na castce 100tis nemuzes si poridit auto kde vyjetim z autosalonu stracis 400tis Kc. ;-)
Avatar - Sosa
8. 2. 2011 11:04
Re: 3.0 TFSI
porovnavane 3.0 tfsi vyjde v zaklade na 1.335.800, 3.0 tdi 1.324.400, pozri cennik, teda v tom to asi nebude,
takisto myslim ze ten dramaticky prepad ceny potom ako vydes z predajne sa tyka skor benzinu, ktory je o vela horsie predatelny nez nafta, holt trh je taky ako ludia chcu.
nizsie servisne naklady, no neviem, stare dobre atmosfery snad ano, ale tieto oturbene benziny s priamym vstrekom, bojim sa ze to iste co diesel.
a nehovorim ani o vacsom dojazde na nadrz, ktory je pri tak velkom celkovom najazde naozaj konfortnejsi a o tom, ze ceny paliv budu v buducnosti bohuzial iste rast, teda priepast v nakladoch sa bude zvacsovat ;-)
apropo, to ze ma niekdo peniaze neznamena ze ich musi rozhadzovat, najma ked pozna ich hodnotu. a nerobme si iluzie ze vo vyssej strednej jazdia totalne zabezpeceny stamilionary ktorym moze byt ozaj vsetko jedno, pre nich su ine auta (a znacky) >:D
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 11:25
Re: 3.0 TFSI
Nižší servisní náklady u moderního V6 dieslu. Hmm. Škoda že takovýho majitele naftáku neznam, co platí za servis nafty méně než za benzín a ještě sem nepoznal.
Když to vezmu z historickýho pohledu, znam jednu firmičku co za 5ti letý servis jednoho nejmenovaného vozu - pradon odbočím od tématu - toto byl pouhý R4 tehdá ještě TD a nebyl to němec - ale jen pro příklad - zaplatila 235 000 Kč, zatímco stejný vůz v benzínu stál mého kamaráda, který to pocitvě jezdit též servisovat k ofiko dealerovi za těch 5 let 85 000 Kč.
To se vyplatí ne :-) To je úspora jako BRNO.

Pak znam jednoho s HDI, toho stál servis při 120 tis km 60 000 kč (vstřiky, rozvody, olej, svíce, náplně).
U předpotopní V6 atmosféry benzínu nejenže se svíce a rozvody dělaj ve 160ti tis km, ale cenovka v ofiko servisu je za tenhle komplet 32 000 Kč.
Taky slušná úspora.

Takže opravdu nevím, který majitel R4 či V6 nafty ušetří proti benzínovému kolegovi na servisu. Rád takového ale poznam, nevíte o nějakém tkaovém člověku s čerstvou fakturou ze servisu?
Posledního co sem viděl, tak tenměl fakturu za 115 tisíc a brečel krokodýly ve stylu že já v*l si nekoupil benzín :-)

Jo pardon,ty benzínové turbomotory, moderní konstrukce, ty má pod kapotou 80% aut v čr, co jezdí na bnezín, já zapoměl.
Anebo ušetří majitel Oktávky tdi proti majiteli A8 W12 na servisu. To možná JO.

A to sem schválně vypíchl evropské vozy.
Abych zas nebyl obviněn že sem cpu nějaký svoje pomatený ameriky, tam totiž ty rozvody na V6+pumpa+svíce+olej+nechat si to někde udělat vyjdou cca na 22 :-) Origo - noname sem netahám, to jde pořešit celý za 12ku noname(rozvodák+kladky+pumpa+svíce+olej+… />
Avatar - Sosa
8. 2. 2011 12:01
Re: 3.0 TFSI
nejake TD, HDI, americka atmosfera a neviem co vsetko vobec neni predmetom toho na co som reagoval. rekacia bola cisto 3.0 tfsi a 3.0 tdi, kde zhodou okolnosti predmetny 3.0tfsi je oturbeny az tazko a v konstrukcnej narocnosti zrejme nie je nafte nic dlzny, preto myslim ze servisne naklady budu plusminus podobne. ako uvadzam vyssie, oba motory stoja rovnako

mozno ze rozdiel slabsej 3.0 tdi (204k) a 2.8 fsi by vysiel v celkovych nakladoch inak, urcite by tam bol priestor na diskusiu, namjma preto ze tam je diesel o 100tis drahsi

k tym oturbenym benzinom: znamy ma 5 rocny avensis 2.0 benzin 150k a jazdi za 7.5 az 8l. asi pred rokom sa jeden dalsi znamy,hotovy nestastnik ulakomil na akciovy passat 1.4 tsi 122k, uz presiel skoro 40 tis, teda motor by uz mal byt sadnuty, a je rad ked ide za 9
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 12:26
Re: 3.0 TFSI
Když se nacpe do těžkýho auta malej objem a vylepší se to turbem, nemusí z toho vždycky vyjít vynikající výsledek.
Zvláště při určitých podmínkách provozu jako jsou dálnice a okresky :-)

Ale papírová spotřeba v kombinaci vypadá o hodně líp, vo tom žádná.
Realita mimo městě je pak trošinku jiná no >:D :-) >:-[]
8. 2. 2011 12:51
Re: 3.0 TFSI
Je to naprosto logické. Když člověk plánuje jezdit hodně mimo město, musí vzít velký motor a ve městě hold platit a platit. Jde o to, jaký výkon motor generuje při optimální zátěži, ne jaký má maximální výkon. Turbo je čistě od toho, že když jednou za uherák potřebuješ sílu, tak jí dostaneš (a pořádně za ní zaplatíš), aniž bys musel celý rok platit jak mourovatý za posunování se.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 12:19
Re: 3.0 TFSI
jak sem uz psal:
1) neporovnavas spravne motory, ono tech 40 benzinovych kw navic taky neco stoji Takze kdyz chces srovnavat tak vykonove stejne vychazi 2,8FSI vs. slabsi 3.0 TDI a tam je TDI o 100tis Kc jinde. Navic pri tomto srovnani je cena za servis jasne na strane benzinu a jsme znovu na uspore v nakladech skoro nic. Tady proste bude rozhodovat dojezd a taky to ze na tak tezke auto je atmo. R6 malo a diesel je uzivatelsky prijemnejsi.
Proti silnejsimu TDI nema ted Audi adekvatne vykony benzinovy motor... takze srovnavat nejde.
2) dojezd jsem spomenul hned na uvod
3) tech 400tis strati kazde auto, jedno jestli je to diesel nebo benzin a kdyz toto nekomu nevadi nechapu proc by mu melo vadit stratit dalsich mozna 50-100tis Kc behem 5 let na spotrebe, kdo na to auto ma (a mit Audi podobne vykony a spolehlivy benzin) veme benzin
8. 2. 2011 12:45
Re: 3.0 TFSI
ad 1) Ono to tak snadné není. Benzíny mají tradičně vyšší výkon při stejném objemu, i atmosférický třílitr má víc než 3.0 TDI (současná). Ale TDI má pořád větší točivý moment v nižších otáčkách v o chlup větším spektru, takže z praktického hlediska srovnatelné budou. Navíc, čím víc budeš chtít z 3.0 TFSI vydolovat těch 220 kW, tím víc budeš platit. TFSI jsou hodně citlivé na jízdní režim, kdežto TDI zase tolik ne.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:21
Re: 3.0 TFSI
Audi nema spravnou kombinaci:
u BMW 530i vs. 530d rozdil v cene 100tis. Kc.
u 535i vs. 535d je rozdil uz 150tis. Kc

Vykonove jsou toto varianty stojici proti sobe.

Jinak jestli se na necme domluvime tak je to to ze u benzinu plati daleko vic nez u dieslu ze:
kdo slape ten jede (casteji na benzinku) >:D ale to je jako vsude, kdo neco chce ten plati :-!
8. 2. 2011 14:01
Re: 3.0 TFSI
Ceny teď pomineme, je to celkem specifikum Audi, protože u nich diesely vedou v prodejích. Ony TDI mají celkem zastropovanou spotřebu. Když po sobě půjdeme (TDI vs TFSI), tak rozdíl ve spotřebě bude 7 litrů. A umím si představit i víc. (Po sobě půjdeme neznamená pojedeme jako paka :-) )
Avatar - KANKUNEN
8. 2. 2011 11:07
Re: 3.0 TFSI
Já ti to řeknu tak, přeji ti ať se ti daří a brzy si půjdeš koupit lepší auto. Teď se divíš, ale budeš v tom mít šestihrnek naftu. Na servisní náklady se vůbec nebudeš ptát ani si je zjišťovat.
8. 2. 2011 11:31
Re: 3.0 TFSI
Myslím, že je důležité si pořádně představit cílovou skupinu. Podle mého značnou část klientů A6 tvoří lidi, kteří nejsou žádní fanoušci aut. Maj peníze a chtějí mít konfortní posunovadlo s určitou image a kvalitou. Tito lidi v drtivé většině volej tdi. At už k tomu existují racionální důvody či ne.
Avatar - iudex
8. 2. 2011 11:36
Re: 3.0 TFSI
Že jestvujú aj racionálne dôvody, a že presvedčia aj zarytého petrolheada, dobre popísal Dinar na svojom blogu o výbere 5er. 3,0d je subjektívne silnejšia, ako porovnateľný atmo benzín, ktorému ani legendárna konštrukcia R6, schopnosť točiť sa a relatívne nízka spotreba v konkurenčnom boji na víťazstvo nestačí.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 12:23
Re: 3.0 TFSI
ted jezdim s 3L atmosferickym benzinem s cca 200k a spotrebou (delam skoro jen mesto) 12L/100... kdyz zacnu vydelavat lepe a dovolim si "upgrade" znovu to bude upgrade benzinovy, doufam ze budu mit zase o 2 valce vic a min. o 100koniku vic. Kazdy mame jine priority, ja jen tvrdim ze ten kdo ma priority setrit palivo si neporidi Audi A6 s TDI bo uspora je otazna a s moznosti dat 2mil. za auto clovek par desitek tisic bud neresi anebo kdyz MUSI resit tak na to auto objektivne nema :-!
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 12:35
Re: 3.0 TFSI
Já jezdil s 2,7 V6 DOHC 203 HP kombinaci za 9 :-)
Obce poctivě 50; okresky 90-100 tachometrových a dálnice 120-160 tachometrových.

A nikdo mi to nevěřil a každej se mi chlubil, jak má s 1,6kou a 1,8 kou spotřebu 6-7 a s naftáky mezi 6-9 (u obdobného výkonu) a při votázkách "ty k**vo, ty tam máš 2,7 V6, to jezdí za 16 vid" sem se smíchy kácel k zemi a svíjel se křečích.

To byly časy, na to nikdy nezapomenu a když mi sdělil kolega, že měl se služební OII 1,6 benzín a trase Praha-Brno spotřebu 10,5 na sto, neb pospíchal, tak to sem myslel že nepřežiju.
Nebo známej s Fabií 1,2 HTP sedan - "no já jezdím v průměru tak za 6". Na to že to má půlku motoru vynikající spotřeba - opravdu bezkonkurenční :o))))
Není nad to mít velký objem a zavítat mezi čecháčky, ta úspora za estrády a kabarety, ta sou za rok tisíce, možná i desítky :o))
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:01
Re: 3.0 TFSI
to je presne to co mi vadi na honeni vykonu turbama... Jezdim sice za 12L ale to je 90% mesto a mam kratke trasy do a z prace se studenym motorem + jezdim tak jak si ten motor zaslouzi. Pri 100km si to cucne 6L pri 130 7,5L a tomuto ted bude konec protoze Brusel a protoze papirova spotreba je prece dulezitejsi nez praxe :no: :'-(
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 15:23
Re: 3.0 TFSI
Tak tak, každej kouká na papírovku, pak do toho naloží rodinku, psa + bágly a pustí klimu a vezme na dálnici či okresky kopečky a juvva, vono to žere o půl litr víc jak ta V6 atmosféra.
To je údivu, to přeci není možný, papírově to má 6 na sto :o)))))))))))))))
8. 2. 2011 13:21
Re: 3.0 TFSI
Kolikpak měsíčně natočíte děti? :-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 15:24
Re: 3.0 TFSI
10 metrů filmu a 20 piv >:D
8. 2. 2011 16:12
Re: 3.0 TFSI
Konečně normální slova! :-!
8. 2. 2011 13:22
Re: 3.0 TFSI
dobre... a kolko urobis rocne km? Myslim niekolko rokov po sebe?
Vsadim rohozky z mojho auta, ze budes pozerat na rozdiel v spotrebe...
8. 2. 2011 13:24
Re: 3.0 TFSI
Vsaď se, že vyletí hausnumero :-) o velurový koberečky ;-)
8. 2. 2011 13:46
Re: 3.0 TFSI
tak jedine o velurove, nebudme trochari :-!
8. 2. 2011 14:16
Re: 3.0 TFSI
Ale tmavé prosím, světlé neberu :-)
8. 2. 2011 13:53
Re: 3.0 TFSI
to je v pohode... praca hore-dole, sem tam vikend v horach, povedzme more...
zober si ale, ze budes v aute sediet dlhsie nez doma pred telkou... takych 40-50tis. km rocne... to Ti v hlave zarachoti pokladna jedna basen...
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:00
Re: 3.0 TFSI
ono je strasne krasne ked si clovek povie ako setri na benzinke ALE ked povie A musi sa povedat aj B. Ano na spotrebe clovek setri, no tak isto ta nakrkne castejsia navsteva servisu s Dieslom proti atmo. Benzinu a tiez naklady pri kupe su vyssie. Ono je to s dieslom dost o stasti, clovek nanom moze spravit 250tis km. a neriesit skoro nic tak ako na benzine, alebo moze zajst na klasicku cesku/slovensku benzinku a odpisat si cerpadlo, vstreky... a uz su celkove naklady niekde inde
8. 2. 2011 14:09
Re: 3.0 TFSI
priznam sa, ze uz jazdim stvrty diesel... preto neovladam servisne naklady pri benzine. Teraz ma to posiela do servisu v priemere raz za 30tis.km.
Zatial sa u mna ziadne auto nezdrzalo viac ako 130tis km, cize takisto neriesim naklady povedzme pri 250tis... ked si to zratam, stale nech robim co robim v mojom pripade je to diesel... a ver mi, nie je to o tom, ze by som mal nieco proti benzinu...
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:25
Re: 3.0 TFSI
ono to velmi zalezi od vyberu auta a dostupnych motorizaciach... niekde sa na diesle usetri, inde menej, a niekde vobec. Tiez nie kazdy koncern ma kvalitne benziny aj diesle... pre zaujimavost ake auto vlastnis a o akom priklade sa tu bavime? Auto, motorizacia... len zo zvedavosti
8. 2. 2011 14:37
Re: 3.0 TFSI
v prvom rade Ta pochvalim za peknu slovencinu, zvlast ked som sa narodil na Morave :-)
nemyslim si, ze je to dolezite co jazdim, ale odpoviem... Q7
8. 2. 2011 14:18
Re: 3.0 TFSI
U většiny aut je to do 3 let provozu vážně jedno, servis se většinou řeší uzavřením jakéhosi for free bonusu při nákupu. Chápu, že u ryze soukromého nákupu na +4 roky je to něco jiného, ale já jsem zhruba na 2-3 leté periodě obměny.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:32
Re: 3.0 TFSI
pokud clovek najede velke mnozstvi km a vleze se stim do zaruky vyrobce (jak vekem tak najezdem) tak odpadaji naklady za servis... pak je tu otazka zda se na spotrebe vrati porizovaci cena a pokud ano tak jaky bude rozdil proti benzinu... pak uz zachazime tam kde jeden preferuje ono a druhy neco jineho. Jinak meneni auta kazde dva tri roky jsou na soukromou osobu docela dost a zajimala by me statistika v tomto smeru kolik lidi meni nove auto v teto tride takto casto
8. 2. 2011 14:44
Re: 3.0 TFSI
Modelově jsem to vztáhl na sebe, takže i z toho důvodu jsou náklady na palivo jediným výdajem, které obecně s autem mám.
8. 2. 2011 14:45
Re: 3.0 TFSI
lepsie by som to nenapisal...
8. 2. 2011 15:00
Re: 3.0 TFSI
A jednou ročně profesionální vyčištění interiéru, sám se snažím každé 2 týdny, ale profi je profi :-)
8. 2. 2011 15:06
Re: 3.0 TFSI
to si frajer... ja v ramci relaxu v letnej sezone pri dobrej muzicke v ruke s karcherom raz za mesiac... a v interieri... ehm... tiez by to chcelo raz za mesiac... ale budiky, a vyhlad je stale cisty
8. 2. 2011 15:24
Re: 3.0 TFSI
Mám beige interiér, tak se snažím to držet clean and clear ;-)
8. 2. 2011 12:28
Re: 3.0 TFSI
Tak si troufám tvrdit, že 3.0 TDI je na servisních nákladech levnější než 3.0 TFSI. Je to dáno tím, že TDI má ozkoušenou konstrukci, TFSI je prakticky novinka, takže bude víc zlobit. Ale jinak... TFSI má kompresor, má přímé vstřikování, možná ušetříš na oleji (neznám z hlavy intervaly výměny), ale to bude tak všechno.

A co se úspor týče... Když si vezmeš, že jsou lidi, kteří za rok dokáží tisícovku zdesetinásobit (a jsou i větší frajeři), tak prostě nemůžeš říkat, že na úsporách nezáleží. Za životnost auta pomocí jen úspor na palivu ho dokáží zaplatit a ještě vydělat. Velké mandatorní výdaje jsou akorát tak cestou k bankrotu.

To je stejné jako s vilou. To, že si postavím vilu za 50 milionů, ještě neznamená, že nebudu mít solární panely na střeše a geotermální čerpadlo ve sklepě.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 12:43
Re: 3.0 TFSI
Sorry ale ten co chce penize tocit bude preferovat dat za stejny vykon ted min penez nez za drazsi TDI a jak rikas ze kdyz ty penize otoci i jen dva krat tak behem zivotnosti toho auta vydela vic nez kdyby si poridil TDI na zacatku a pak resil vraceni (mozne vraceni, ne jiste) nakladu behem casu - "zivotu" auta. Jen drobna chyba v tve logice. Vilu bych do toho netahal, tam bude uspora jasna a zrejma, kdyz se ale bavime o poctivem benzinu (a jak tak ctu tak ten TFSI asi nebude) tak uspora benzin vs. diesel je minimalne otazna a ani zdaleka ne jista.

A jen jednu otazku k zamysleni: kdyz mame takove lidi co takto hledi na kazdou korunu, rad byh slysel jediny duvod proc si neporidit misto Audi A6 treba Skodu Superb?
8. 2. 2011 13:04
Re: 3.0 TFSI
Nejde o to peníze točit, jde o rozdíl mezi mandatorním a jednorázovým výdajem. To, jestli se ti diesel zaplatí, nebo ne, je vedlejší. Jde o to, k čemu se dlouhodobě uvážeš. Je také zajímavé uvědomit si, kolik aut takový člověk má. Jeden pseudosportovní sedan to určitě nebude.

Psal jsi, že ta úspora je malá. Tak jsem jen kontroval, že je to dost relativní. Pro jednoho je 100 tisíc málo, druhý z nich udělá 10 milionů.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:07
Re: 3.0 TFSI
z pohledu penez a tohoto sci-fi zhodnoceni je dulezitejsi prvotne vynalozena castka nez nasledny uvazek... jen pri tom propoctu nakladu obetovane prilezitosti se mi chce brecet ;-) aneb hodnota koruny kterou mam ted je vyssi nez hodnota koruny kterou ziskam (usetrim) v budoucnu
Ale vazne, je to kazdeho vec, ja jsem nejaky clovek a jako taky mam priority jine nez treba ty a proto volim jinak. Kazdopadne sem se otom rad s nekym pobavil a slysel pro zmenu jiny pohled na vec. ...a ted mozna trochu OT: znas nekoho kdo dokaze takto zhodnocovat penize? to bych snad i uvazoval o investovani :-)
8. 2. 2011 14:33
Re: 3.0 TFSI
Tady ti nejde na ruku fakt, že 3.0 TDI je v Německu levnější než 3.0 TFSI. Ale jinak máš pravdu. Nicméně pro některé lidi, třeba jako jsem já, jsou mandatorní (ve smyslu nuceně opakované) výdaje důležitější než jednorázové. To je separátní argument - schopnost zhodnotit úspory a spravování pravidelných výdajů. Nikde jsem neříkal, že optimalizuji na nejvyšší zisk. Když se mám dobře a obchody mi jdou, mohu si jezdit s 911 Turbo, ale doma mě musí jistit třeba 530xd. To je můj přístup.
8. 2. 2011 14:45
Re: 3.0 TFSI
Denní chléb a víkendové hodování...ano ;-)
8. 2. 2011 12:10
Re: 3.0 TFSI
Přesně tak. Záleží jak bude tahle konkrétní varianta znít, ale jak bych do A7 TFSI opravdu silně uvažoval, teď je pro mě prakticky mrtvé.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:31
Re: 3.0 TFSI
mas na vec proste jiny nazor a jen aby bylo jasno ani ti ho neberu nebo nechcu vyvratit, jen je obcas prijemne se snekym docela rozumne pobavit, zvlaste s nekym kdo ma nazor jiny.
Btw. uspora je mala v pomeru k castce s jakou na zacatku operujes, navic kdyz uz do sveta aut uvazujeme investice tak prave na tom prvotnim nakladu zalezi strasne moc. Kdyz se pohybujeme v sci-fi prostredi lidi kteri delaji desetinasobky vlozenych penez rocne tak si moc dobre spocitaji ze uspora v case by ani zdaleka nevynahradila naklady uslych prilezitosti ktere by na sebe koupi vozu o 100tis drazsiho navazali.... ted trosku OT: znas nekoho takeho? >:D takova investice by me skutecne zajimala
8. 2. 2011 13:57
Re: 3.0 TFSI
Já mám taky rád dobrou diskuzi. Když si všichni přikyvují, tak to moc diskuze není :-) Naprosto chápu lidi, kteří si kupují třeba Quattroporte, ale takový člověk prostě k Audi těžko zavítá. Mě osobně dá daleko více radosti a zábavy taková MX-5, než koupit si sedan s atmosférickou V8. Ale to je věc chuti. Pokud jsem se v životě něco naučil, tak že Risk a Money Management jsou vším. A trochu se to na mě podepsalo >:D

Znám člověka, který opakovaně zvládnul cca osmdesátinásobek za rok :-) Ale samozřejmě to nejde dělat do nekonečna, co funguje v řádu milionů nefunguje v miliardách. Pětinásobek je dosažitelný pasivním obchodováním (řekněme 30 minut týdně). Takže, kdyby jsi se tím chtěl živit, desetinásobek je reálný.
Avatar - Johny.Rico
8. 2. 2011 09:59
Teda, Audi mi dělá radost!
To jsou teda skvělé parametry! Opravdu dobrá práce!!! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:08
Naskok diky technice...
... pomalu dohani BMW. >:-[]
Rozbalit vlákno
25
Avatar - iudex
8. 2. 2011 10:21
Re: Naskok diky technice...
V čom? V pohone 4x4, ktorý BMW chtiac nechtiac muselo začať ponúkať, nakoľko dopyt po tomto pohone v konkurenčných Audi a Mercedesoch je obrovský? Alebo snáď v turbobenzínoch, na ktoré BMW prešlo ako posledné z D3? Alebo v dízloch, napríklad V8 TDI? Dosť dobre neviem, čo si mohol mať na mysli. ;-) Nenapadá mi jediná technická finesa, ktorú by BMW malo a Audi nie, od 8-stupňového automatu po HUD. Ak teda za výhodu nerátaš RFT v BMW. ;-)
8. 2. 2011 10:26
Re: Naskok diky technice...
Ta poznámka fOE byla jaksi trochu mimo, Audi musela nabízet víc, aby se dokázala etablovat mezi M-B a BMW a musela prokázat podstatně víc snahy získat zákazníka. Z počáteční nevýhody předního pohonu pak získala náskok z důvodu nutné instalace 4x4...však všichni víme ;-)
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:34
Re: Naskok diky technice...
to je pravda, a u 4*4 stim i souhlasim, na druhou stranu mi ten slogan prijde iritujici kdyz v podstate clovek dostane u Audi to co maji i u M-B resp. BMW a fakticky nic navic
8. 2. 2011 13:01
Re: Naskok diky technice...
slogan je k tomu aby Ta potesil / rozculil... pokial o nom pises a hovoris tak marketingove oddelenie tej ktorej znacky odviedlo skvelu pracu :yes:
btw, slogan BMW "Radost z jazdy" je skvely a... univerzalny, vo svojom AUDI mam obrovsku radost z jazdy a este navrh naskok vdaka technike >:D
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:35
Re: Naskok diky technice...
jak Audi tak M-B dohaneji BMW v jizdnich vlastnostech ale jeste to neni ono, pokud jde cisto o jizdni zazitek BMW je podle me porad lepsi (dopredu rikam ze jsem nesedel v A5, mozna ze ta je uz dal). Takze ten jejich slogan, ikdyz je docela usmevny v atech s vahou k 2t, alespon trochu plati... u audi mi do hlavy nejak nejde. Vadi mi to asi jako reklama na Actimel, taky super prelomova vec prodavat neco co jeste nedavno koncilo v kanalech te ktere jogurtarny >:-[] nejsem fanda klamave reklamy ;-)
8. 2. 2011 13:56
Re: Naskok diky technice...
to urcite nie si, ale pekne na ne reagujes :-)
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:35
Re: Naskok diky technice...
ak na nu len zareagujem som moralny vitaz ja, nie Audi alebo BMW alebo ktokolvek... ak sa nou nehcam zlakat bez podlozenia faktami, vtedy som prehral :-!
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 15:26
Re: Naskok diky technice...
Mě se líbí slogan Renaultu - Místo Pro Všechny - originální a vystihující a auta jako Espace.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:29
Re: Naskok diky technice...
Turbo benzin je krok dozadu ve vsech smerech, to neni naskok ale hloupost uredniku v Bruselu. BMW se "diky" tomu zbavuje perfektnich atmosfer R6 kterym se proste 4 valec vyhoneny turbem nevyrovna. Jedine 4*4 melo audi driv a muzeme se tak bavit o naskoku diky technice... jinak mi to prijde jako docela usmevny slogan... v nicem jinem totiz audi nevynika
Avatar - fOE
8. 2. 2011 10:33
Re: Naskok diky technice...
EDIT: spatne okno :D
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 10:55
Re: Naskok diky technice...
Tak už jen kvůli tomu, že je pro tebe přeplňování krok zpět by musela být a
Audi v náskoku. Protože stále ještě nabízí atmosféry 2,8 FSI, 3,2 FSI a W12
Avatar - fOE
8. 2. 2011 12:30
Re: Naskok diky technice...
a co z toho nema i BMW >:D ? stale nevidim ten naskok ;-)
8. 2. 2011 13:22
Re: Naskok diky technice...
Po letošku bude mít BMW leda atmosférickou M3, a pak dvoulitry, jinak vše přeplňované. Jestliže je pro tebe přeplňování krok zpět, tak BMW ukročilo pěkně dozadu a uvolnilo Audi místo >:D
Avatar - fOE
8. 2. 2011 13:39
Re: Naskok diky technice...
myslel jsem ze v stavajici 5tce jeste atmo zustane, ikdyz logicky kdyz se snim nepocita do nove 3jky tak asi ne. Skoda, konci jedna super era. Na druhou stranu zustava jeste stale V12 a zbavme se iluzi, 2,8FSI audi bude dodavat jeste dva mozna tri roky, pak chte nechte bude EU donucena k turbu ;-\

Uz mi asi fakt zustane se jen hodne hodne snazit abych si mohl dovolit C 63 AMG :-! ale to je jeste daleka cesta
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 13:58
Re: Naskok diky technice...
Motor V12 v BMW například v 760i je přeplňovaný.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 14:43
Re: Naskok diky technice...
tak tady musim uznat ze jsem zaspal... mas pravdu, uz i V12 preplnuji :no:
Jak pisu jedna era u BMW konci, a dalsi evropske znacky budou nasledovat :-(
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 15:01
Re: Naskok diky technice...
Proto mě potěšilo Audi, které dalo do RS5 4,2 FSI 331 KW při 8250. Slušně točivý kousek. Ale jinak proti přepňováí nic nemám, dokonce si myslím, že to je dobrý nápad, ale tenhle motor je prostě super.
8. 2. 2011 14:07
Re: Naskok diky technice...
Byla tu někde tabulka, od září se postupně ve všech modelech vymění 30i za 28i, což je 2.0 turbo se 180 kW. Vím, že Z4 je na řadě hned v září, ale nejsem si jist, kdy jde na porážku 530i. Nějaký model ho snad bude mít ještě na začátku 2012, ale fakticky je ten motor už po smrti.
8. 2. 2011 13:20
Re: Naskok diky technice...
Zapomněl jsi na famózní V8 4.2 331 kW a V10 v R8.
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 13:53
Re: Naskok diky technice...
jj, to jsem úplně zapomněl.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 11:03
Re: Naskok diky technice...
4x4 měl nejdrív Jensen, stejně jako ABS když sme u toho; první airbag Cadillac, stejně jako PP, první benzínový motor s turbem Oldsmobile atd....

Nicméně k tématu: taky nechápu downsizing a zbytečné rušení klasických motorů a nahrazování to oturbenými šidítky v rámci modního ekologickýho hesla. Zrovna U BMW který motory umělo perfektní už hooodně dávno.
Je to k ničemu, za 100 000 ekologických aut v EU přibyde v asii 100 000 neekologických a úspora paliva - nic se neuspoří, je potřeba najít jiná paliva či zdroje energie, ne "šetřit" paár desítek tisíc litrů za rok. Když je roční světová spotřeba tolik kolik je a nebýt krize, neustále by stoupala.
Avatar - Blue Sun
8. 2. 2011 12:59
Re: Naskok diky technice...
Ty už jsi jak za nejtvrdší normalizace. "První motor byl sice přiznán německému inženýru Ottovi, ale v Sovětském svazu na dálné Sibiři sestrojil první motor..."

O těch antiekologických kecech, kterým vůbec nerozumíš, radši mlčím.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 15:17
Re: Naskok diky technice...
HAHA.
Akorát že tohle je všechno podložené, doložené a sandno ověřitelné.
narozdíl od bulinova parního tanku a dalších věcí z knihy "O sovětských vynálezcích a vědcích".

Kdo byl a nebyl první, kdo se "inspiroval" a vyžral již vymyšlený základ, počkal si na nové technolgie a pak to vytáhl jako světovou senzaci.
Já si to z prstu necucám, ja píšu fakta.

Samozřejmě slyšet rub se nikdy těm co jsou na lící nelíbí. To už známe z historie, že.
8. 2. 2011 13:26
Re: Naskok diky technice...
Američani toho měli hodně prvního, třeba i bezpečnostní pás. Ale většinou to bylo tak špatně zpracované a špatně prodané, že to s první modernizací zmizelo. Premiéru si pak připsali Evropané - Volvo, Mercedes, ...
Avatar - Ricardo
8. 2. 2011 13:44
Re: Naskok diky technice...
Asi myslí biturbodiesel. Na druhou stranu Mercedes dosáhne stejných Nm s jedním turbem...
Avatar - positivemind
8. 2. 2011 10:56
čtyřlitr
Pokud bude 4.0TFSI po menším bratříčkovi, majitel bude pravidelně pekelně moc provětrávat peněženku 8-s

Kolega si loni pořídil Jaguara XK 5.0 (297kw) a jezdí za neuvěřitelnou spotřebu i po Praze - dlouhodobý průměr má 11l, což je snad míň, než je udávané.
Tohle bude mít kolik? 17?
Rozbalit vlákno
34
Avatar - iudex
8. 2. 2011 10:59
Re: čtyřlitr
Tak osemvalec biturbo s výkonom vyše 400 PS nemôže jazdiť za 8l, tam i ten dvojnásobok bude v norme. A oproti 5,2 V10, ktorý nahrádza, možno ešte nejaké to deci ušetrí (i keď to pre nikoho okrem EU nebude prínosom).
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 11:05
Re: čtyřlitr
na 400 HP nepotřebuju biturbo, na to stačí nějaká 5,0-5,5 atmosféra.
A bude jezdit za 12 (průměr).
Za kolik pojede biturbo?
8. 2. 2011 11:21
Re: čtyřlitr
Sám jsi to psal výše. Ekologické šilenství v EU. Na 400HP samozřejmě biturbo potřeba není, problém ale je/bude, že nikdo v EU nebude atmo. alternativu nabízet. Bohužel.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 11:31
Re: čtyřlitr
Jo, to je problém Evropy. Tak halt bude celá evropa jezdit naftou no a pár pomatených šílneců co těžkou poruchou mysli naftu nechtěj (budiž zatraceni ignoranti) si bude muset rozmyslet, zda biturobo a spol, nebo votočit globus doleva a podívat se na alternativu co je k mání za tím modrým prostorem :o))))

Tam totiž ještě pár let k mání bude.
8. 2. 2011 11:11
Re: čtyřlitr
Pokud s 5,2 V10 jezdíš tak, jak se tu nedávno vypsal Barik, dá se dotankovávat 13l/100km...ale pak se ptám PROBOHA PROČ SI TO KUPOVAT???? ;-)
Avatar - KANKUNEN
8. 2. 2011 11:38
Re: čtyřlitr
To je asi nějaký druh sebetýrání mít pod kapotou vymazlený motor a jezdit jak z HTP.
8. 2. 2011 11:44
Re: čtyřlitr
Asi, většina cestovních aut je dnes tak dokonale utlumena, že se opájením zvukem motoru děje až v nejvyšším spektru otáček, které jaksi většina lidí využívá pramálo. Střežme tedy klenoty u sportovních vozů a běžnou konfekci řešme s nadhledem. ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 11:49
Re: čtyřlitr
Já sem se dokonce překonal, naposledy sem totiž jel jen po dálnici a svítí mi tam aktuálně 12,2 na sto :-)

Jistě, je otázka, proč jezdit 400 HP po dálnici 130, taky je otázka proč jezdit Fabii HTP po dálnici 150 a taky je otázka proč jíst vysočinu za 9,90 kč/100g a ne dánskej rosbíft za 110 kč/100g či camembert z Lidlu za 9,90 nebo francouzskej sejra za 60.

Asi jsi suchpen uznat, že ve vysočině a rozbíftu je chutový a kvalitativní rozdíl, že je to jinej požitek, to samý u Cammebertu za 9,90 a franzouzským za 60.

Tak asi stejně rozbíl je bublat po tý dálnici 130 v pravým a až narazím na felici s kobercem a před ní dva madarský kamiony to prošlápnout anebo "šetřit" v ropným turbu. A lhát si do kapsy, jak nejlíp sem koupil a že tu V8-V12 ku vůbec nepotřebuju, že je to zbytečný přeci a už takhle mam super luxusní káru přeci.
A že bych to nikdy nevyužil, k čemu, dyt přeci i tak sem z Prahy v Budějkách za hodku a čtvrt ne :o))))))))))))
Tu vteřinu o kterou to má horší zrychlení naženu tím, že předjedu nějakýho vo*la zprava odbočovacím pruhem (tímto zdravím majitele zánovní černý A8, byl to frajer - příště mu doporučuju hodit to 5metrů před Scanii s cisternou, akorát šacuju že trucker si chudák v tu chvíli splete pedály)
8. 2. 2011 12:46
Re: čtyřlitr
Problém je, že si k tomu cammebertu jen čucháš...

Pochop příteli, že jsou auta pro zábavu a pro práci. Já od svého pracovního požaduji pohodlí, sílu, komfort a prestiž. U sporťáku pak radost z jízdy. Kombinace obého v jednom je pro mě osobně nesmysl.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 12:57
Re: čtyřlitr
No právě - ten camembert za 9,90 ale žádnou vůni nevydává, narozdíl od toho za 60.
Takže si mi právě krásně nahrál.

A netahej sem služebáky, služebáky neřeším, to nejsou většinou auta, o kterých by se dalo říct, že je to přesně to, co by sis koupil za svý.
Řečeno jinak - v sousedství stojí celkem 10 passatů různých majitelů (pardon uživatelů).
9 je služebních (2 taxíky) :o)))

Navíc vím přesně, jak se jezdí se služebáky.
Tam ti nikdo, pokud už nejsem extra důležitá persona (ředitel nebo vysokej manažer firmy) benzínovou V8ku nedovolí, máš rozpočet max 900 táců a vyber si. Já tříkilo mam od firmy, tam s tím právě jezdil ředitel. Ostatní měli Mondea a Passaty co sem se ptal.

Neb jim je jasný, že by to mělo průměr 18 na sto a to je ještě dost voptimistický numero dát to běžnýmu kravatákovi co to bude honit jak nadmutou kozu a jezdit driftem od světel.
Když dehtový Passaty maj průměr 10-12 (jak říká kámoš, proč bych to šetřil, když to neplatím) :o)))
8. 2. 2011 13:06
Re: čtyřlitr
Nemluvím ryze o služebním jen tak na okraj a ty nemáš cammebert za 80, ale za 50, když už to tedy chceš takto řešit, ale podle všeho ho neochutnáváš, jen občas rozbalíš a čichneš.

Je mi fuk za co jezdí tvůj přitroublý kamarád, jezdit mi někdo se služebním Passatem za 12 vyrazím ho. S mým Passatem jezdí lidé za 7 litrů.

A ještě jednou...sedan s vysokovýkonným benzínem na každý den nechci, většina polyfunkcí končí na půli cesty. Takže opět opakuji, na cestování pohodlnou limuzínu, na zábavu sporťák.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 14:10
Re: čtyřlitr
Tvrdil sem někde snad že mam prémii?
Nějak si nevzpomínám. Pořád tu neřeš mě.
Řešíme palivo motoru.

Jeho vyrazit nemůžou - odvětí jim na to "ale pane šéf, vždyt sjste chtěl, abych krom Brna ještě stihnul Pelhřimov a předal podklady centrále". A na dálnici byla kolona....

Chceš popsat jakou maj spotřebu automixy u jedné, nejmnované firmy vozící beton?
Co zbyde, prodá se známej za 24 litr >:D A spousta dalších krásných příběhů z firem a když to bylo za totáče, tak to bylo úplně jasný aneb "Pane Mádl, víte co o vás říkaj kolegové?"Ne" "že ste v*l"
To mi vyprávěl jednou děda jedný mojí kámošky, aneb když byl první půl rok jedinej, kdo netočil ušetřený lístečky na benzín a naftu :o)))
Volga GAZ 11 průměr 15,5 na sto a jezdila dálkový štreky :o)))

Beru, každej má rád něco jinýho.
Proti sportákům nic nemam, ani proti SUVkám atd.
Mě se líbí sedany, tobě se líbí kupé. Proč ne.
8. 2. 2011 13:14
Re: čtyřlitr
A propos, stejnou logikou by jezdil s HEMI za 25, že :-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 14:14
Re: čtyřlitr
Jasně, jezdil.
Ale to neznamená, že s ním tak jezdit musíš.

Spotřeba závisí z 70% na tom, co se nalézá mezi pedály a volantem + na okolním provozu.
Dá se jet za 10,5 a dá se jet za 30.

S litrovou Corsou taky jde jet za 5 a taky za 11....
8. 2. 2011 14:25
Re: čtyřlitr
Ale pri tech jedenacti musis mit ctyri pasazery, na strese kola a silnej protivitr.
Normalne se nejde dostat pres osm ani pri hodne brutalni jizde. :-)
#justsayin'
8. 2. 2011 14:48
Re: čtyřlitr
Chápu, že Barichello chtěl nazančit, že nejlepší tereňák a sporťák je služební auto. Pro mě tohle bylo i za dob zaměstancování pasé, protože jsem měl vůz i k osobnímu využití.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 15:12
Re: čtyřlitr
Stačí s tím jezdit jako p*ase. Pak se dá všechno.
Avatar - positivemind
8. 2. 2011 11:54
Re: čtyřlitr
Neříkám, že má jezdit za 8, říkám, že spotřeba toho motoru bude asi přehnaně vysoká, když se podíváš na menšího bratříčka 3.0TFSI.

Nenadávám na motory, které hodně žerou, nadávám na motory, který mi trošku postrádají smysl - a tenhle postrádá. Nahradit 5.2 V10? To snad ne :-)

Na druhou stranu na mém názoru nezáleží, Audi ví, co dělá
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 12:06
Re: čtyřlitr
Tuhle sem slyšel zajímavej názor od člověka co dělá v autobyznyse 35 let - "Audi je vynikajcící značka. Prakticky nejlepší - na poli marektingu, propagace, schoopnosti prodat a "vnutit svým zakazníkům svůj výrobek". Tam dávám 100%
Co se týče techniky, nemůžu říct že by Audi nemělo konkurenci, to vůbec ne, naopak v jisteém směru zaostvává". Tam dávám 77%"

Doplním pod to - vytesat do mramotru a pozlatit.
Jenže mareketing není železo. Proč z pozice koncového zákazníka obdivovat marketing a propagandu - to můžou Audi závidět jen jiné automobily a ohdnotit ratingové agentury.
Koncovýmu zákazníkovi by to mělo být šumák, ten by se měla zaměřit na kvalitu železa.
VEZMI Audinku jako kdybys o ní nikdy neslyšel, žádná image, žádný postavení na trhu, žádný komerční žvásty - prostě jako by to byl Hindustan. A SROVNEJ s jiným železem.
Pak se oddělí plevy a zrna a když se srovnáš zrní, vyjde z toho, že ta ty prachy TO MÁ KONKURENCE DOST.
8. 2. 2011 12:56
Re: čtyřlitr
Když aplikuješ posuzování pouze železa bez spojení s jakoukoliv značkou, tak v posdstatě všechny luxusní, resp. prémiové značky nemá cenu řešit, protože téměř k jakémukoliv modelu se najde více či méně obdobná, ale levnější varianta. A i tak to nebude uplně jednoznačné, protože 100 lidí, 100 chutí.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:08
Re: čtyřlitr
Jojo, já právě reším jen železo - poměr co mi to nabídne, co to umí a za kolik.
Jestli se toho prodá ročně 45 milionů kusů a chodci na ulici z toho maj orgáče nebo jestli se prodaj 4 kusy a neštěkne po tom pes absolutně neřeším.

Kupuju si železo, ne komerční marketingový pozlátko a nějakou "nálepku".

Dneska nevídaná věc co, kdo není socka a nevybírá POUZE podle ceny, tak si halt musí koupit komerční věc, vobčas je tot toální šitoza, ale co - je in a cool a má prestiž a odpovídá jeho postavení.
Jinak by se totálně znemožnil a byl za šílence :o))))
Prostě když bude 99 manažeřů jíst jogurt Molkeri Alois Vobtáhlo, jíst jogurt jinej je nepřípustný :o))))))))))))))))))))))))))))))))))))))… />
Vono na tu komerci jednou dojedete, vzpomente si na mě :-)
8. 2. 2011 13:13
Re: čtyřlitr
Ty jsi vedle jak ta jedle kamaráde, auta už dávno nejsou kusy železa. Pár posledních mohykánů ještě potkáš v rozvojových zemích nebo jako užitkové vozy. Ale ano, pakliže potřebuješ slupku, která tě přiblíží tuhle na 20, támhle na 50km, pak nad tím tak uvažuj. Stále mi však není jasné, proč si tedy obhajuješ cammebert za 50 ;-) . (já s tím nezačal)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:39
Re: čtyřlitr
Máš pravdu, sou to kusy plastů , změti kabelů a krabiček s PINama :-)
Na železe se šetří :-)

S cammebertem to nebylo evidentně pochopeno, ale z toho si nic nedělej.
8. 2. 2011 13:44
Re: čtyřlitr
Já myslím, že dokonalo pochopeno.
8. 2. 2011 13:10
Re: čtyřlitr
Tak fajn, která konkurence mi nabídne to co nabízí Audi v high tech modelech? začni třeba u Chrysleru...nebo Chevyho, nebo Citroenu...nebo u Lexuse.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 14:20
Re: čtyřlitr
U Lexusu najdeš,
Chrysler není moc dobrý příklad, resp. může být, pokud oželíš méně luxusní interiér a spešl podvozek - tak pohodlím a výkonem konkurovat umí a za trochu hodně jiný ceny (zejména srt8 verze v provnáním s obdobným audi)

, ale zkus zabrousit k Jaguaru, Cadillacu a časem se začně možná blížit i Infinniti, Volvo a Hyundai, jestli na tom zapracují ještě o něco víc, zejména korejci maj slušně našlápnuto.

Frantíci pokusy o vyšší ligu vzdali, italové možná časem překvapí menším Masseratti za lidovější cenu.
8. 2. 2011 14:30
Re: čtyřlitr
Nikde, nikde kromě Jagu nedostaneš takovou možnost personifikace. Kde koupíš takovou nálož technologické výbavy v kombinace s širokým rozpětím výkonové palety? To je oč tu běží.
Avatar - fOE
8. 2. 2011 15:06
Re: čtyřlitr
pokud to nebyla ironie tak ja bych za upravenim auta dle vlastnich predstav sel rozhodne k Porsche
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 15:07
Re: čtyřlitr
Specifikuj pojem technologická výbava. Nastavení podvozku? Nebo co?

No to je hezký, že audi nabízí xy motorů, problém, když potencionální zákazník uvažuje o 2-3 z nich a ty má přesně i konkurence, občas v době nedávné i více výkonné :o))
8st automat má už dneska taky kdekdo a dokonce i ten o ZF jako máš u BMW atd. Dvojspojka už taky není vzácnost.
Komfortní výbavu typu větraný sedačky na obří navigaci s milionem funcí vč xy lcd obrazovek někde vzadu má dneska taky kdekdo a všelikajký ty pakety a příplatky sou sice super věc, člověk si může pomalu nakonfigurovat co chce, ano, ale ceny těžce mimo. Dobrej marketngovej tah, jak si namastit kapsu.
Navíc některý pakety nejdou kombinovat, takže když bych chtěl z jednoho to a druhýho jen to, mam smůlu.
Možná mi to udělaj na zakázku, ale za cenu, za kterou to umí kdejakej renomovanej úpravce na cokoliv taky.

Navíc mi hodně nesedí to ovládání všelijakýho toho nastavení a miliony tlačítek - k čemu?
Na navigaci stačej 4-6, zbytek uděláš přes dotykovku a nastavení hejblátek, se mi vždycky líbí jak si z toho dělá Clarkson prču, tak na to abys měl manuál a štuodval to hodinu před jízdou.
Trošku zbytečný u dálničního polykače Km.
U sportáku to beru, to jo.
8. 2. 2011 15:29
Re: čtyřlitr
Clarkson musí sednout a jet, já s tím budu nějaký pátek žít, takže jeho soudy jsou mi k ničemu. Nepaušalizoval bych ani ZF automat, který ještě nemá každý, ani věci typu termoobrazovek, kompletně adaptivní tempomat, termokameru nebo HUD. Navíc ne do každého modelu pořídíš elektronické tlumiče a o vzájemné kombinovatelnosti ani nemluvím.
Dostanu u XF masážní sedadla? Myslím že ne...a tak se dá pokračovat ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 15:54
Re: čtyřlitr
Head UP display a systém nočního vidění už měl GM před 10ti lety.
ZF automat bude mít už letos i to 300C prosímtě. Jinde už je dávno.

Kompletně adaptivní tempomat umí co oproti tomu "nekompletnímu"?

Jee, masážní sedadla, na ty sem přesně čekal. Aby za tu cenu takovéhoto Audi nebylo už Masserati + 500ka fiátek pro uklízečku v ceně.
A tam se můžeš masírovat taky.
8. 2. 2011 16:02
Re: čtyřlitr
Co by jsi mi tedy u GM doporučil, výkon 250HP, prostor sedan, rozumné provozní náklady a fully eq?

ZF 8° má aktuálně trojlístek a Jag + LR, kdo ho bude mít je fuk ;-)

Většina umí jen přibrzdit, ne jít do nuly a zase se rozjet.

Ty brepto ;-)
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 10:40
Re: čtyřlitr
Momentálně nic.
Kdyby ses přišel zeptat před 10ti lety, tak Cadillac DeVille s NightVision
[odkaz]

Myslel si RangeRover ne? A zapoměl si na RR a Bentley, což je pravda jiná liga, ale do výčtu patří.
No má ho mít v brzké době krom tria 300C,Charger a GrandCherokee (tady je potvrzený v druhé půli letošního roku) i Masserati Quatroporte.

Adaptivní tempomat má mít za úkol když se přiblízíš k autu ho zbrzdit tak ,abys do auta před sebou nenarazil a když je volno, rozjet se opět na nastavenou rychlost.
Naco by šel do nuly tudíž?
Když bude kolona na dálnici že stojí, tak si zabrzdíš ne.

Brepta?
Nu dobrá,nahodím muj oblíbený konfigurátor -tramtadadá - A6 3,0 quattro, plná palba dle tvých požadavků - masážní sedačky, větraný, HUD, adapptivní tempomat atd. cena 2 145 000 Kč.
Bude sranda, zadáme si ted A8 - 4,2 V8 za 2 998 000 Kč.

Quattroporte [odkaz]
Jasně, nemá to všechy fičurky jako Audi, ale cena cca stejná a Audi má 372 HP za tuhle cenu a Maserati 438.
To je taky docela rozdíl.

Takže ty brepty zas tak mimo nejsou, kdo chce hitech si to nekoupí, jasně, ale kdo nepotřebuje milion fičurek kolem, tak jako alternativa to zas tak mimo není.
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 11:00
Konečně
Tak konečně má Audi Odpověď na dvakrát foukaný třílitr od BMW. Na druhou stranu se ani nedivím, že s tím přišli až ted do nového modelu. Protože předchozí A6 už byla za zenitem a do A8 mají špičkový 4,2 TDI. Takže nebyla potřeba tento motor nasazovat. Ale nyní v A7 a v nové A6 by chyběl, takže jsem rád, že ho konečně uvedli.
Na ten 4,0 TFSI jsem zvědavý. zatím vypadá hodně slibně. Mám tušení, že jeho posílená verze by se mohla dostat do RS6.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - iudex
8. 2. 2011 11:32
Re: Konečně
Tiež to tak vidím. 300 kW je pri 4,2 V8 biturbe taký striedmy výkon, potenciál takéhoto motora je v pohode o 100 kW vyššie, ako to ukazuje BMW, kde jeho 4,4 biturbo má v bežných verziách 300 kW a v Mkových o stovku viac.
Avatar - kari.laz
8. 2. 2011 12:02
Re: Konečně
Tam nepůjde ani tak o výkon, ajko o průběh a spotřebu. Naladit ten motor někam k 600 Hp asi problém nebude. A i jsem někde četl, že by právě tento motor s výkonem okolo 600 Hp měl být v RS6. Ale zase i s tím 300 KW to bude mít krásný plynulý zátah.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 12:20
Re: Konečně
Potenciál biturba je značnej že, o tom by v PSA + další mohli vyprávět hodiny, takový Venturi Atlantique Biturbo mělo potenciál už v roce 1998 :o)))

To jinde dělali ještě šlapací autíčka a ne biturbo. Je to nová a velmi prokoková technologie, stejně jako ty - některé snad už ukončené motory VW, který kombinovaly hypermoderní vynálezey poslední 5tiletky - kompresor typu Roots (1900 patentováno) a turbo (který se poprvé objevilo u motorů v 60.letech a truckách už v roce 38)>:D

Jak sem zmínil výše, první osobák benzín s turbem na světě byl Oldsmobile Cutlass Jetfire + Chevy Corvair Monza, ale o tom tu nemá 95% lidíš šajnu, to je mi naprosto jasný.
Zá pár let pak přišlo BMW :-)
8. 2. 2011 12:48
Re: Konečně
Nejde o to být první, jde o to první nabízet smysluplnou věc. ;-) Zatímco o Oldsmobilu dnes děti čtou jen v knížkách, BMW si mohou jít zítra koupit ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:22
Re: Konečně
Jde o to, kdo na to první přišel a uvedl to na trh, i když to ne vždy fungovalo jak mělo a kdo to - pardon - prachsprostě vobšloh či POUZE vylepšil a ještě byl tak drzej, že to občas vydával za svuj vynález (zdravím soudruhy ze Stuggaratu a jejich první airbag, první systém vypínání válců).

Takhle vylepšovat uměli sověti a dnes to umí skvěle čínani.
Jakto, že je tu NIKDO neobdivuje. Zaslouží si to ne. Udělali to samý - koupili někde věc, rozebrali, přišli jak to funguje a vylepšili a začli vyrábět.
Popř. KGB šlohlo nebo armáda zabavila v rámci reparace ještě v dobách po 2.světový (popř. se koupilo od dvojitýho agenta) někde rovnou plány a výrobní dokumentaci a jelo se. Občas se koupili nebo "vzali" i lidi, aby to bylo komplet.
8. 2. 2011 13:23
Re: Konečně
K čemu je nefunkční vynález? přestaň s těmi agitacemi, KGB apod. Nemohu uvěřit, že to myslíš vážně ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:33
Re: Konečně
Sovětský svaz - náš vzor. To nevíš? >:D
8. 2. 2011 13:38
Re: Konečně
Něco málo, velmi dobře si pamatuji jak mi otec odmítl dát 5kčs na žluté filcové kolečko pod pionýrský odznak ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:40
Re: Konečně
To je úroven teda. Taková kanka v kádrovým posudku :-)
8. 2. 2011 13:43
Re: Konečně
Ano, opravdu byla ;-)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:56
Re: Konečně
Za trest nedostaneš čéčka a nepůjde na koncert Míšy Davida. Rodiče jsou určitě reakční a dědeček byl kulak a babička buržoastka a vůbec :o))))))))

Zkazil bys nám pokrokovou socialistickou mládež. A ted tu naši - Vzůru rudí námořníci, přiložme pažby k líci >:-[]
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:32
Re: Konečně
Slovy klasika: "My víme kdo byl první - Vy víte kdo byl CredidInstalt, eeeehmm kdo to vylepšil".

Ono občas byly ty vynálezy tak pokrokový, že tak předstihly svojí dobu, že bud nešly vyrobit, nebo ne v požadované kvalitě nebo stály tolik, že to nikdo nechtěl.

Mít v roce 1948 v autě bezpečnostní pásy či natáčecí světlomet.
To byla senzace co, kotouče vpředu i vzadu, nezávislý zavěšení.
Kdo to měl v evropě?

Preston Tucker ano, ve svém Tucker Torpedo, ale bohužel předěhl práve tu dobu moc. Takže se stal obětí štvavé kampaně Detroitu a nepochopení lidí.
Nicméně byl první.

A takhle bych mohl chvíli pokračovat.

To jen taková malá historická odbočka, odkud se vzaly některé německé, švédské a francouzské moderní vynálezy :o))))
V rámci koutku hodina poezie :-)
8. 2. 2011 13:36
Re: Konečně
Vůbec nezpochybňuju původce vynálezů a musím uznat, že z historie automobilismu bych si s tebou moc nepopovídal, protože tvé znalosti jsou opravdu imponující.

Avšak, stejný obdiv jaký si zaslouží vynálezce si zaslouží i ten, kdo jej dokáže zdokonalit do fáze funkční sériové výroby. Toť vše.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 13:53
Re: Konečně
Na to není nic imponujího. Vůbec to tady nepovídám abych tu byl za frajera co všechno ví - to není absolutně mým cílem. Sou lidi co vědí xy tolik.
BTW - o Tuckerovi natočil F.F.Coppola skvělý film, doporučuju, pokud neznáš
[odkaz]

Mým cílem byl pouze fakt, že svět není černobílej, a ukázání toho, že stejně jako každej ví, okud vane vítr u řady sovětských vynálezů, a jak je to s čínskými výrobky - tak odkud vane vítr u řady evropských. I když tam to nebylo tak okaté (jako v případě čajny a sojuzu).

Samozřejmě i Evropa měla své, samostatné, nešlohnuté či nevylepšené vynálezy.
Netvrdím že ne, netvrdím že tu nebyly šikovný lidi, mozky a to měli často i horší podmínky než v usa.
Budeme objektivní, všechna čest vynálezcům z každé země.

Je ale potřeba si uvědomit, že ta divná placka nalevo od evropy byla v 40-60 letech na úrovni a tak plačky některých soudruhů o tom, že tam nikdy nic pořádnýho neuměli a nevymsleli sou trošku liché, stejně jako chlubení se cizím peřím typu a von mercedes měl v roce 19xx sériově tohle.
Měl, je to nezpochybitnelný fakt, ale druhá strana mince je kde to vzal.
8. 2. 2011 14:32
Re: Konečně
Právě období, které indikuješ bylo tím, kdy spousta mozků našla útočiště za oceánem. Ať už před, během nebo po válce.
Avatar - Barrichello
8. 2. 2011 14:51
Re: Konečně
To máš pravdu.
Ale pokud už půjdeme do takový hloubky, zamysli se proč tam utekli anebo před kým :-)
8. 2. 2011 15:05
Re: Konečně
Touhle minulostí žiju 1xtýdně v neděli na 55minut dopoledne při sledování nejmenovaného kanálu u pití kávy. Víc se k tomu nevracím.

Naši západní sousedé jsou pro mě častý obchodní partner a u většiny z nich jsem viděl v očích při otevření podobného tématu stud. Proto to považuji za uzavřené.A obecně bych toto téma nerozvíjel i v současnosti najdeme mnoho sice menších ale ne nepodobných konfliktů vedených pod záštitou pseudodemokracie.
8. 2. 2011 15:30
Re: Konečně
Ale no tak ;-) Prima
8. 2. 2011 15:33
Re: Konečně
Víme, víme, Žena za pultem... ;-) :-)
8. 2. 2011 16:08
Re: Konečně
Ten rozkošný kníreček dokázal rozpálit i saláty pod sklem :-)
8. 2. 2011 15:32
OT: MINIPRÉMIE
Jestli bude nová malá škodovka vypadat tak, jako na snímku na upoutávce Světa motorů vedle na hlavní stránce, můžeš se už dneska večer stavět do fronty. Řadí se to od Boleslavi podél R10 a vnějším pražským okruhem to pak pokračuje v polích vedle svodidel D1 až do Brna. Spacáky sebou...

P.S. Já věděl, že to bude (mini)nášup :yes:
Rozbalit vlákno
6
8. 2. 2011 16:03
Re: OT: MINIPRÉMIE
Hodím ti tam sváču... :-)
8. 2. 2011 16:07
Re: OT: MINIPRÉMIE
Díky, držím ti místo u odbočky na Jihlavu... :-)
8. 2. 2011 16:10
Re: OT: MINIPRÉMIE
Přemýšlím na co bych to auto....hmm, popelník na Habanas? :-)

Vzal bych to spíš od Liberce nebo od Doks, tam žije méně lidí a franta nebude tak dlouhá :-)
Avatar - Ji/Ri
8. 2. 2011 19:14
Re: OT: MINIPRÉMIE
jj je to hezky obšlehnutý ceed >:D
8. 2. 2011 21:53
Re: OT: MINIPRÉMIE
Realita bude taková, že se to bude v ČR prodávat méně než Superb nebo Yeti.
Avatar - white label
8. 2. 2011 21:55
Re: OT: MINIPRÉMIE
Tak s touhle "věštbou" si jistě všechny hooodně "překvapil"... >:-[]
8. 2. 2011 19:43
Má vůbec význam
Výkony jsou na sériové provedení působivé, o tom není pochyb. Otázkou je, jaký má tenhle motor význam. Obávám se, že pouze pro prestiž značky. Myslím, že výkon nad 200 kW u dieslového agregátu je pro jakékoli cestování zbytečné. Rozdíly budou znatelné snad jen na okruhu a tam s tím potencionální vlastník těžko pojede. Výkon a toč. moment budou znát leda v montru Q7. Osobně si myslím, že vývoj by měl směřovat ke snížení emisí a spotřeby a ke zvýšení kultivovanosti se snahou přiblížit se benzínovým protěškům.
Každopádně, nechal bych si ho líbit :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - jpor (RSKa)
8. 2. 2011 21:32
Re: Má vůbec význam
akýkoľvek výkon má význam (limitom je snáď jeho prenos na vozovku, ale to je pri 4-kolke viac ako 1200 koní, ako potvrdzuje Veyron SS).
U istej časti vodičov je totiž šírka úsmevu po stlačení plynu priamo úmerná výkonu pod kapotou ;-)
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 10:48
Re: Má vůbec význam
zajímavej názor.
270 HP je meta a vše nad tím je zbytečný. Hmm.

Cesta ke snížení emisí je jezdit na něco jinýho než na dehet.
Protože nejde o ekloogii, ale o to, že fosilní paliva jednou dojdou.
neregistrovaný "FakeID"
13. 2. 2011 17:21
A7 3.0 TDI (230 kW)
Nevíte o kolik by se mělo cenově lišit od nynější dieslové verze 3.0 TDI?
Rozbalit vlákno
0