Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Silnější šestiválec 3,0 TDI (230 kW) a nový osmiválec 4,0 TFSI (300 kW) na cestě

8. 2. 2011 • 19:46
114
169
Zobrazit náhledy (114)
Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback Audi A7 Sportback
Audi letos nasadí do modelů A6 a A7 dva nové výkonné motory. Přeplňovaný osmiválec se dostane také do připravovaného S8.

Interní dokumentace Audi odhaluje základní údaje o dvou nových motorech, které se letos dostanou do nejvyšších řad ingolstadtské automobilky. Jedná se o nový vznětový šestiválec a přeplňovaný zážehový osmiválec, který bude plnit úlohu nejsportovnější motorizace.

Nejprve se v srpnu začne vyrábět nová verze motoru 3,0 TDI pro modely A6 quattro a A7 Sportback quattro. Šestiválec dosáhne nejvyššího výkonu 230 kW, téměř jisté je proto použití dvojitého přeplňování. Třílitrové turbodiesely s jedním turbem se totiž v dnešní době dostávají nanejvýš k výkonu 200 kW.

Na rozdíl od ostatních motorů v modelech A6 a A7 nebude nový turbodiesel spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic, ale s osmistupňovým automatem. Dle informací od našeho čtenáře se jedná o ústrojí ZF 8HP-55AF, které zvládá přenést až 700 Nm (S tronic má maximum 550 Nm). Dvojitě přeplňované 3,0 TDI o výkonu 230 kW by mělo dosahovat alespoň 600 Nm.

Nová varianta bude nejsilnějším turbodieselem, jaký se kdy do modelu A6 dodával, a také nejvýkonnějším šestiválcovým TDI vůbec. Bude konkurovat modelům 535d (220 kW, 600 Nm) a Jaguar XF 3,0 Diesel S (202 kW, 600 Nm). Mercedes-Benz momentálně disponuje jen šestiválcem s jedním turbodmychadlem, v modelech E 350 CDI a CLS 350 CDI dosahuje 195 kW a 620 Nm.

Přeplňovaný osmiválec pro S6, S7 a S8

Pod označením 4,0 TFSI se ukrývá přeplňovaný osmiválec, který v listopadu zamíří do modelů S6 quattro a S7 Sportback quattro. Motor o špičkových parametrech 300 kW a 550 Nm bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. V modelu S6 nahradí atmosférický 5,2 V10 FSI (320 kW, 540 Nm) z minulé generace.

Další dvě verze 4,0 TFSI zamíří do vlajkové lodi A8. Základní, naladěná na 309 kW, vyplní prostor mezi atmosférickými motory 4,2 V8 FSI (273 kW) a 6,3 W12 FSI (368 kW). Postaví se proti BMW 750i (300 kW) a Mercedesu S 500 (320 kW) s biturbo osmiválci.

Do Audi S8 zamíří nejsilnější provedení nového osmiválce, naladěné na 381 kW (518 k) – vyzyvatel nového Mercedesu S 63 AMG (400 kW) a Jaguaru XJ Supersport (375 kW). I v případě tohoto eSkového Audi nový motor nahradí 5,2 V10 FSI (331 kW, 540 Nm). Poprvé v historii modelu Audi A8 bude sportovnější verze S8 poháněna silnějším motorem než luxusní A8 L W12.

Příchod A8 s novým osmiválcem je naplánován na podzim. Obě verze dostanou osmistupňovou automatickou převodovku, která je u řady A8 standardem.

Šestiválce 3,0 TDI se 230 kW se A8 alespoň v tento okamžik nedočká. Ponechá si exklusivitu osmiválce 4,2 TDI (258 kW), který nemá u současné konkurence obdoby.

Témata
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 10:48
Re: Má vůbec význam
zajímavej názor.
270 HP je meta a vše nad tím je zbytečný. Hmm.

Cesta ke snížení emisí je jezdit na něco jinýho než na dehet.
Protože nejde o ekloogii, ale o to, že fosilní paliva jednou dojdou.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 10:40
Re: čtyřlitr
Momentálně nic.
Kdyby ses přišel zeptat před 10ti lety, tak Cadillac DeVille s NightVision
[odkaz]

Myslel si RangeRover ne? A zapoměl si na RR a Bentley, což je pravda jiná liga, ale do výčtu patří.
No má ho mít v brzké době krom tria 300C,Charger a GrandCherokee (tady je potvrzený v druhé půli letošního roku) i Masserati Quatroporte.

Adaptivní tempomat má mít za úkol když se přiblízíš k autu ho zbrzdit tak ,abys do auta před sebou nenarazil a když je volno, rozjet se opět na nastavenou rychlost.
Naco by šel do nuly tudíž?
Když bude kolona na dálnici že stojí, tak si zabrzdíš ne.

Brepta?
Nu dobrá,nahodím muj oblíbený konfigurátor -tramtadadá - A6 3,0 quattro, plná palba dle tvých požadavků - masážní sedačky, větraný, HUD, adapptivní tempomat atd. cena 2 145 000 Kč.
Bude sranda, zadáme si ted A8 - 4,2 V8 za 2 998 000 Kč.

Quattroporte [odkaz]
Jasně, nemá to všechy fičurky jako Audi, ale cena cca stejná a Audi má 372 HP za tuhle cenu a Maserati 438.
To je taky docela rozdíl.

Takže ty brepty zas tak mimo nejsou, kdo chce hitech si to nekoupí, jasně, ale kdo nepotřebuje milion fičurek kolem, tak jako alternativa to zas tak mimo není.

Avatar - Barrichello
9. 2. 2011 09:51
Re: 3.0 TFSI
>:D :-)
8. 2. 2011 23:55
Re: Konečně
:-)
Avatar - white label
8. 2. 2011 21:55
Re: OT: MINIPRÉMIE
Tak s touhle "věštbou" si jistě všechny hooodně "překvapil"... >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku