Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dodge Charger SRT8 2012: Hemi získal tři deci navíc

68 komentářů

Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Já bych zakázal uveřejňování článků o amerických sportovních autech. Vždy si ho přečtu a projedu fotogalerii a pak nemůžu večer usnout 😒 ... proč tu proboha v Evropě nelítají po silnicích Challengery, Chargery, Mustangy a Camara a místo toho se tu jezdí v Oktávkách, Passatech a Meganech?

To by si opravdu tato auta nikdo v Evropě nekupoval? Copak evropští chlapi nejsou chlapi?

Auta vyrobená z koncentrovaného testosteronu nepřestanu milovat 😄 :yes: >😒]
zlysoused
Tak by se aspoň mohl Fiat trochu ukázat a začít sem tyhle musclekáry dovážet, když už vstoupil do Chrysleru.
JayDeeSq
si měl vzít k lancii jako základ tohle místo 300 to by k lancii slušelo víc..ale kdo ví třeba tohle přijde jako alfa..a nebo maserati😁
Navtech
Třeba jim stačí 98 místo v EU
gil54
To snad žere malý děti.
Velice důstojná věc pro chlapa, který už má v hlavě jasno, neholí se dvakrát denně a v podpaží už vůbec. Ještě kdyby tyhle věci - a to nejen Mustangy a Camara, ale i Corvetty - uměly trochu líp pravou-levou. Ale tam co se narodily se stejně jezdí většinou rovně. A tady u nás si stačí dávat večer o dva panáky bourbonu navíc a časem se přestaneš bát.
😄
Avatar - janodespota
janodespota
Moderne americke muscle cars uz niesu len na jazdu rovno. Tomu neverte. Nove Camaro, Challenger aj Charger maju vzadu moderny multilink, jazdne vlastnosti zrejme niesu este take jak u BMW (okrem cadillac cts-v) vdaka horsiemu vyvazeniu, ale urcite sa mu velmi priblizuju. Staci vymenit pruziny, tlmice, popripade brzdy a mate konkurenta pre M3 za polovicnu cenu...

Mustang je tak trochu extra, pretoze si ako jediny uchovava pevnu zadnu napravu, ale zas jej nevyhody potlaca seriovo montovanym samosvorom a v testoch Mustang GT versus BMW M3 nijak vyrazne za BMW nezaostal. Bolo to vsak testovane v idealnych podmienkach.

V kazdom pripade do moderneho Muscle caru s USA by som kludne siel a paradoxne moj horuci favorit je napriek zastaralej zadnej naprave Mustang >😁 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ten multinlink tam maj i midsize sedany a to už přes 15 let.
Nesmíte věřit zažitým dogmatům, a kecům typu JPP že všechno má tuhou zadní žere to 25 na sto a neumí to brzdit a zatáčet. Zrovna tohle má špičkový brzdy Brembo 😄
Ono už je to pár let trochu jinak.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Například Challenger vyjíždí na podvozku minulé generace Mercedesu E. A to nebude špatný podvozek, že jo? >😒]

Stačí si přečíst pár evropských recenzí na moderní americké sedany a coupe, a člověk rychle změní názor na "nezatáčející ameriky". 😉
gil54
Asi se tam člověk třeba dočte jak jsou super a jak zatáčí jako motokáry. Já už potřebuji na čtení brýle, tak ať si čtou ti mladí chlapci. Já si to raději rovnou zkusím vlastníma rukama a eliminuji tak tím také postranní zájmy pisatelů recenzí. Jel jsem mimo jiné jak v Mustangu tak ve všech generacích Corvett od stingray do dnešní a v.............. . Nové jsou o hodně lepší než ameriky ze sedmdesátých let, ale porovnatelné kategorie evropských zástupců jsou prostě pořád o poznání lepší v podvozcích určitě. Ale možná se mi to jenom zdá.

P.S. Někdy si taky něco přečtu s vypětím sil, ale zase to tak moc neprožívám. A ne úplně všemu co píšou se dá 100% věřit.
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
On je problém v tom, že většina těchto amerických parádiček se do Evropy oficiální cestou nedostane. A neoficiální dodavatel nic novinářům nepůjčí. A těch pár majitelů také ne. Takže tu vlastně není co testovat a novináři nám nemohou nic zprostředkovat. 😒

Americké testy jsou pro našince nepoužitelné, a pár testů z výjezdů bohatších evropských redakcí za oceán také není zrovna zdrojem optimálních informací ;-\
gil54
Jasně.

A ty Babišovy sajr.jty z řepky, které přimíchávají do paliv a tím je degradují, mi vadí taky hodně.
Navtech
Generální ředitel automotive of world taky psal, že CLS nezatáčí, to nevíš? 😲
sam74
Velice se pletete. Podvozek Chargera a 300c je vlastně E klasse od MB. SRT je nižší a má navíc Bremba co brzdí jako blázen. Auto skvěle sedí v zatáčkách a z vlastní zkušenosti se to vůbec nedá srovnat třeba s Mustangem, který je stále na úrovni Fordu Transit, co se týká jízdních vlastností!
figurka
Trochu líp pravou-levou ? Prober se.
Avatar - Anonym
Anonym
zere to podle toho, jak moc na to šlapeš.
Ale není problém vůbec jet za 12-13 průměr.
sam74
jj, to mě se dokonce podařilo s SRT8 i pod 11. Ale normál je těch 13. Ale 15, ale to musím závodit s motorkářema >😁 . Pořád je to ale na ten obsah prd. Hlavně ten zvuk... :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
A kdo ti brání si to tu koupit?
Bud si to dovez ze států sám, nebo se obrat na dovozce typu Denker, Simix, Cartime, Impexta, auto Outlet a máš to vč. tovární záruky.
zlysoused
americký porno na kolech. :yes:
Avatar - Katikakus
Katikakus
Ano, poradna auta jeste nevymrela - nastesti :yes:
sam74
:yes:
Johnnn
Motor, který sestavil sám satan v chvílích naprosté marnotratnosti jako prostředek k výsměchu každému zbytku ekologie a soudnosti. Mým snem není ho vlastnit, ale alespoň řídit.
ryccardo
taky bych si zkusil 5,7 Hemi nebo 6,1 SRT8. V Chrysleru 300C 3,5 litru jsem jezdil, ale to je na tak těžkou káru úplně marnej motor. Nikdy bych nevěřil, že může bejt třiapůllitr takhle chcíplej. I když zvuk měl i ten 3,5 pěknej 😉
cjoctavian
to vies, ziadne Vorsprung durch Technik, ale len americky (z doby kamennej) nazor, ze vykon sa da nahnat pod kapotu jedine nezmyselne velkym objemom...Osobne pochybujem, ze tie motory maju vacsiu ucinnost ako 10% :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Ted ještě kolik stojí německá prémie s výkonem 500 HP, zrychlením za 4s.
Pojd mi to povědět, tohle vyjde ze států na 1,4 míče se všímm všudy.
4pístková Bremba, stavitelné tlumiče, adaptivní tempomat a až to dostane 8st automat ZF.....

Aby se mjitel německého snu za cenu 3,3 mega nedivil, až kolem něj profrční tohle za poloviční cenu.
Jasně, nemá to luxusní výbavu, ale to není ambicí Chargeru.
Co se týče jízdních výkonů, ale bohužel za cenu 1,4 mega tomuto vozu v evropě absolutně nic - z petimetrových sedanů nekonkuruje.
Za 1,4 mega takových 5timetrový sedan nekoupí a o tom to je.

Takže plačky o výběhový technice sou lichý, protože tvýmu 5timetrovýmu BMW, MB a Audi za 1,4 míče tohle napráší kožich takovým způsobem, že z toho budeš mít noční můry ještě 14 dní.
figurka
Jak už jsem psal níže, pro někoho, kdo chce jezdit i pro zábavu je současná nabídka z USA zajímavou alternativou. Pro vysoce postaveného člověka, který může uvažovat (rozpočtem) o pohodlném, vybaveném a rychlém voze v intencích E,S či CLS AMG, nové M5 (pokud bude), RS6, S8 atd. je US alternativa stále mimo a to i kdyby ta auta jezdila jak caterham, luxusní byla jak Rols, měla 1000HP a stála pod 1M. Ale myslím, že v tom se shodneme.
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle ale není alternativa k vozů za 3-4 mega.
Tohle je muscle car - tohle nikdy mít luxusní výbavu nebude, to spíš 300C je trochu zaměřený na luxus, ale na luxus vyšší střední bez fičurek - Charger je nadupaná mašinka za nízkou cenu pro zábavu a radost s jízdy. Relativně jednoduchá technika bez zbytečnosti, tuny elektoriniky a apočítačů a podovzku s manuálem o 350 stranách, kde když se to komplet vysype, přijde to na 500 táců.

Tohle je poctivý železo, jednoduchý, funkční.
Asi jako Viper - špičkovej řidič s tím na okruhu zajede perfektní čas, kravaták z TT se s tím vysipe v druhý zatáčce.
Avatar - Anonym
Anonym
Chceš vyšší účinnost?
Vytáhni z kešeně 200 táců, nech si tam dát kompresor a a sportovní svody rázem máš místo 470 HP 600 HP.
To už by mohlo stačit ne.
Za cca 1,7 mega 600HP kára 😄
sam74
3,5 je fakt mrtvola. Rozdíl mezi 5,7 a 6,1 je jako v octavii 1,8 a 1,8turbo. SRT má ty koně podstatně živější :yes:
ryccardo
No jestli je to až takovej rozdíl tak to zírám, ale teď mi došlo, že kecám, protože to nebyl 3,5 s čím jsem jezdil, ale 2,7 se 178 koňma. Na závodění to není, ale na pohodovou jízdu i to stačí 😄
Avatar - Anonym
Anonym
2,7 je motor pro Sebring, ne pro těžký 300. Tam to byl entry model pro autopůjčovny, podniky a ty co chtěli 300, ale neměli víc peněz.

Navíc ještě ořezali výkon, já měl tenhle motor v Sebringu a tam měl tehdá 203 HP.
ryccardo
Trefil ses 😄 Měl jsem tu 300C z autopůjčovny a měli jich tam hafo dalších. Normální amík by si to asi nepořídil. V USA je to auto na úrovni Fabie Junior. I když na druhou stranu mě v tý výbavě nic nechybělo. Okna, zrcátka v elektrice, tempomat, klima. Koneckonců i ten automat nebyl špatnej. Navíc tam taková kára stojí na naše necelejch půl milionu. S pořádným motorem a ve výbavě cca 3/4 milionu. To když pak člověk vezme, že srovnatelný auto stojí u nás minimálně 1 tolik, tak se mu chce brečet.
Avatar - Anonym
Anonym
To je klasika. 2,7 v autopůjčovně, sem to chytrolíni taky tahali, Magnumů je tu nejvíc 2,7 V6, jsou tu i Chargery - v usa to stálo babku ajko jetý a tady to dávali za 500 táců....

Po tom co spadly ceny 3,5 a HEMI už to ale nikdo nechtěl.
Avatar - Anonym
Anonym
Ta 3,5 SOHC je stará vykopávka, kontrukčně z roku 1993, pak někdy v 98 vylepšená.Stejnej motor už byl v 300M i Concorde/LHS
Halt sis vybral špatnej motor, zabitej navíc ještě starým 4st automatem (mimo AWD verze kde ej ta MB W5A580).
Petto
Ako keby som pozeral na 4dverové GTRko, neskutočné. Pekný masaker, ale radšej challenger.
OndreY
Z jistych uhlu vypada jako vysledek vasnive noci GT-R a Lanceru Evolution. Kez by i fungoval na jejich geneticke bazi ... >😒]
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
... film The Street Kings s Keanu Reevesem a budete to auto taky milovat, jako já. Z US muscle cars pro mě už dlouho jasná volba! :yes:
italio
Bomba auto, kéž by se tu jednou prodávalo, místo těch oktávek a podobných...mno😊
italio
Ale nejvíc se mi líbí ten výsměch veškeré ekologii😁 tady se furt resi nejake hybridy, ktere jsou stejne k prdu, kdyz volkswagen udela stejnou spotrebu s tim svym blueeficiently nebo jak se to říká
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Přesně... Evropa si hraje na rádoby ekology a doplácíme na to my. Nerad to říkám, ale amerika je v tomhle pro mě jednička. Jaký je to paradox. Do EU se přestaly dovážet Civicy Type-R a podobné skvosty, evropské automobilky se bojí udělat atmosférický motor, aby vůbec udělaly nějaké rozumné emise, s V8 se pomalu loučíme a USA? Tam šperkují motor tím, že zvednou objem z 5.7 na 6.2... Co na to říct...
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Hlavně komplexní výsledná uhlíková stopa amerického HEMI a evropského dvakrát přeplňovaného dvouválce bude ve výsledku stejná, ne-li lepší pro američany 8-s

Já třeba pro ekologii začínám dělat to, že místo Naturalu E10 95 začnu tankovat jen Super 98, ve kterém by snad těch bio-sra..ek mělo být ještě "jen" 5%. V Německu to tak je, situaci u nás musím zjistit hloubkovou inspekcí čerpacích stanic :-! . Snížím si spotřebu a tedy exhalace CO2, plus budu plenit přírodu 2x méně, protože té neekologické hovadiny je v 98 polovina 😄 :yes:
Avatar - janodespota
janodespota
amici maju ine omnoho realistickejsie emisne normy. Preto si nezasieraju vzduch rakovinotvornymi casticami z nafty. Velke V8 sice produkuju vela neskodneho CO2 ale zas X krat menej pevnych castic a oxidov siry... Ved napokon, vsimnite si ze uz sa nehovori o globalnom oteplovani (bullshit), uz su to politicky korektnejsie klimaticke zmeny.... 8-s

- Co sa tyka eko primesi do paliv, lieh v benzine hadam nieje az take svinstvo jak repkovy olej v nafte, ale nechcem Babisa ospravedlnovat, je to fpina...
Johnnn
Líh v benzíně je žádoucí a není tam jen pro srandu králíkům. Zvyšuje oktanové číslo a umožňuje zvýšit kompresní poměr, což může být zajímavou vlastností v budoucím vývoji motorů. Jeho nevýhody v agresivitě a vyvazování vody nehrají v nynějším podílu v celkovém obsahu žádnou roli.
Průserem jsou fakt ty biosložky v naftě. Mám potravinářskou firmu a silně zdražuje mouka, kvůli pěstování biomasy a řepky a podobných sajrajtů. A není konec, tanhle trend časem přijde i na Ukrajinu a do USA (tam už je) a bude hůř. Takže za rádoby ekologii zaplatíme víc na palivu, potravinách, všechno bude zarostené řepkou apod - kdo bydlí na vesnici, zna ty žluté lány řepky...
Johnnn
No pozor, hybridy nehrají jen na ekologickou nótu. Sice v UE, kde je každý zelenej, je v reklamách obvyklé uveřejnit hlavně nízkou spotřebu, v USA je tento argument o něco méně zajímavý. Tam je hlavní brzdou dieslů Norma LEV II a tak trochu opovržení nad diesly. Hybridy nemají problém s oxidy dusíku a mají kultivovanější projev. V NYC nebo LA by při povolení dieslů třeba před 10 lety, kdy emise byly na nižší úrovni, nebylo k žití... I tak je tam smogu habaděj. Odpoledne se tam v létě nedá dýchat.
Mates29
takhle se to delat :yes:Nadherna kara s jeste lepsim motorem. EU jdi do *. se svym downsizingem
Avatar - Anonym
Anonym
:yes:
Avatar - positivemind
positivemind
Tomuhle autu by to neskutečně seklo ve třídvéřové karoserii, byl by to designově takový větší bráška GT-R

A ta zadnice :yes:
Avatar - white label
white label
Souhlas, čím víc koní, tím míň dveří...
Avatar - Anonym
Anonym
Však sekne - to auto se jemnuje Challenger.
Technika stejná SRT8 verze s tímhle motorem taky bude.

Jen design je trošku odlišný než u tohohle. 😄
dakilla
pri pohlade do spetaku sa z eurobycka stane euroteliatko, ktore nevie ktorym smerom sa ma rychlejsie uhnut.
Avatar - white label
white label
A co třeba takovej eurobejk v 911 turbo S? 😲 :😉 😉
dakilla
to je ina kategoria.
Mal som na mysli takych wannabe bejckov, najcastejsie v TDI v plnke.
figurka
Jasně, nejvyšší verze daného modelu vs. jeden z nejběžnějších motorů na silnicích.
dakilla
sice najbeznejsie auto na ceste, ale soferi sa casto citia ako bejci a spravaju ako dobytok
figurka
A každý, kdo jezdí SRT je automaticky největší gentleman, nebo SRT dává jeho řidiči právo chovat se jako vepř ?
Vždy je to o řidiči a ne o autě.
Cara Binieri
Ale cena podobna, hehe.
figurka
V nejvyšších výbavách ano, ale předpokládám, že když někdo volí TDI, tak z nějakých důvodů a v tom případě 6,5L V8 benzín opravdu není alternativa.
Každopádně, když někdo požaduje zábavu za volantem, tak nabídka z USA je velmi zajímavá.
Cara Binieri
Vsak jasne. 😄
Me jen vzdycky dostava, jak obchodaci na silnici Usti-Lovosice podel Labe zavodi. Oktavka nalozena po strechu, 110 koni, kour jak z posunovaci lokomotivy a vali to tam 160. Po setkani s timhle by jim aspon spadnul hrebinek. 😄
Alternativa to rozhodne neni.
Me tahla auta vubec neberou, v primce jsou ale famozni.
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😉
Trefn si to vystihl, sranda je, jak to valí i ve Fabii, naftovým Passatu a nejlepší sou dodávkáři drtící to na 130 na max.
Avatar - white label
white label
R4 TDI je úplně jiná kategorie, než tohle... a to jak se které auto "chová" na cestách, je především otázka toho, kdo sedí za jeho volantem... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Nebo Ferrari vid. Ješte nenápadně srovnat ceník americkýho kvoboje a evropský špičky, dvakrát se podrbat na zátylku a naprázdno polknout.
A nesrovnávat kupé a sedan.

Máš příležtost white.
Ted našla tvá chvíle. Srovnej nám to s tím, co za 1,4 míče nabídne Audi, BMW a MB u 5timetrového sedanu. Hmm 😄

Povím ti to přesně - majiteli tohoto trojlístu s uvedenou cenou se naskytne pohled na dvě koncovky výfuků Chargeru. A pak rychle mizící tečka ztrácející se za obzorem.
Majiteli Chargeru se naopak poskytne úžasný pohled na prémii mizící v zpětném zrcátku rychlostí blesku.

😄
Avatar - white label
white label
Zase to tvé měřítko "kvality" vozu - PS/cena?
To, že je americká produkce levná, víme i bez tebe, stejně tak to, že u prémie je to přesně naopak, ovšem prémie s nízkou cenou, nebude logicky nikdy prémie. Snad bys nechtěl, aby stála třeba M5ka stejně jako tohle..., kdo by pak tyhle Dodge asi tak kupoval? 😲 :😉

Jinak se s tím "prášením" trochu uklidni, v běžném provozu není "naprášení" o rozdílu mezi 300PS a 450PS, ale hlavně o "odvaze/blbosti" řidiče, což bys už mohl vědět, pokud tam s těmi auty opravdu sám jezdíš... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Rozdíl 300 a 460 Hp je celkem dost.A hlavně zrychlení o 2s horší, nemluvě o menším točivým momentu. A maximálku 280 Audi taky nemá, že.
Takže tedy není sporu, kdo bude v levým pruhu král.

Audi za tu cenu a pouze ve srovnatelné výbavě s Chargerem SRT8 stojí dle konfigurotoru přes 1,7 míče.
A to bych hoodně pochyboval, že ty sériový brzdy Audi se vyrovnaj Brembu u Chargeru.

Jak to říkám léta - za cenu R4 je americká V6, za cenu V6 je americká V8 a za cenu V8 je všechno, co do ameriky jde objednat a ještě někdy zbyde i na tunning železa pokud by to dotyčný o něj stál, a pak je srovnání jízdních výkonů ještě naprosto někde jinde.
Přiznej si to. Celý kouzlo je v ceně a co za ten rozdíl v cenovce srovnatelně výkonné ameriky a "prémie" jde do tý ameriky ještě všechno nacpat.

Stavitelnej podvozek je super - v zátáčce to třeba chargeru nandáš, možná pokud budeš dobrej řidič, ale první kopec a rovinka ukážou, kdo tady hraje první housle a kdo druhý - turbíčkem a poloviční objemem totiž nenahradíš vše a HUD a noční vidění je fajná věc, akorát že to ti v levým fakt nepomůže až potom začnu toužit, koupím si 12 let starej Cadillac nebo Vette kde to taky bylo za příplatek - už tehdá 😄
Avatar - white label
white label
Tak nevím, reaguješ vůbec na můj příspěvek, nebo tu vedeš jen nekonečný "americký" monolog? 8-s 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tohle tý M5 umí docela dobře konkurovat. Ne ve všem, ale v řadě věcí ano.

Ano to bych nechtěl aby to stálo jako M5.
Protože pak by to enbyla už amerika vyznávající heslo - hodně muziky za rozumný peníze.
figurka
Nevím, jestli jsi pochopil příspěvek white labela. Ano, přísně z pohledu ceny a poměru k výkonu na toto v evropě není odpověď. Z pohledu toho, že to je jeden z vrcholných modelů celé US produkce, tedy toho co jsou US automobilky schopny (chtějí/nechtějí ?) nabídnout, už to tak vesele nevypadá. Ano, Corvetta dosahuje (jízdně) ke špičce nabídky evropy, ale to je jedno auto. Samozřejmě jsou zde exoti typu Saleen, Mosler, ale opět i k nim je v evropě vždy minimálně jeden adekvátní model.
US "bejček" si z domácí produkce může vybrat prakticky jeden, maximálně dva modely. Pravda, v coupé k US trojce Mustang, Challenger a Camaro je alternativ málo.
Avatar - Anonym
Anonym
Evropa(resp. německo že, nic jinýho se tady neuznává) má těch 500 HP sedanů s rozměry 5 metrů a delší hned 187 na výběr.
Já sem zapoměl.
Můžeš mi je vyjmenovat?
Audi A8 W12 že. To má 500 HP, ano.
Co tam máme dál? 1-2 BMW a 1-2 Mercedesy.

Teda, to je nášup. To je zával modelů, z toho budu vybírat rok, kterej z těch 4-5ti modelů si vybrat 😄
A to na to musí mít pár válců navíc, aby z toho těch 500 HP bez turba byli schopni vůbec vydolovat. Ale prémie musí mít něco navíc - jasně.

Řeknu to jinak - pokud chci 500HP sedan, musím si jít koupit x oturbenou hrkačku co bud nemá 5metrů, nebo vytáhnout z kapsy 3-4 míče a jít pro prémii.
Anebo si můžu koupit Charger, Challenger a manželce GrandCherokee, CTS atd. v plný palbě a když budu blázen, honit se vesele s prémií po dálnicích....Ještě mi zbyde na chytání bronzu na Kubě na 14 dní.
Já osobně volím tu druhou možnost.

Než jednu prémii - tak raděj 3neprémie a ještě k tomu něco navrch.
To je me moje filosofie.
sam74
Asi tak nějak. U těhle aut neznalý člověk nic nečeká, ale když pak u semaforů vypálíš a necháš za sebou týpka v naleštěné káře, tak pak každý kouká. Stačí si vyrazit někam na sprinty a uvidíš. Jednou jsem zažil v Mimoni, kdy to 3 ferdům najednou natřel frajer s 2 golfem (VR6 s kompresorem). A votom to je. Tyhle káry jsou prostě klasika. Nehrajou si na všemožné senzory, čidla atp. Jak se říká, v jednoduchosti je síla.
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes: