Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dodge Charger SRT8 2012: Hemi získal tři deci navíc

Diskuze (68)
V Chicagu debutuje nová verze Dodge Charger. Muscle-sedan dostal větší osmiválec, jeho Hemi má pro rok 2012 objem 6,4 litru.

Dodge Charger je známý především díky první generaci, muscle car z let 1966 až 1974 se stal doslova legendou. Slavné jméno bylo několikrát oživeno na různých modelech, od roku 2006 ho nese sedan, který je sesterským modelem Chrysleru 300C.

Facelift pro modelový rok 2011 přinesl nejprve nový motor 3,6 Pentastar. Podrobnější informace jsme přinesli v článku Dodge Charger 2011: Šestiválec Pentastar jako základ.

Jen po několika týdnech se na autosalonu v Chicagu představuje nová generace vrcholného provedení Charger SRT8, označená rovnou jako modelový rok 2012. Kromě designových změn přináší především novou evoluci nejvýkonnější specifikace motoru Hemi. Jeho objem vzroste z dosavadních 6,1 na 6,4 litru.

Výkon nové pohonné jednotky vzroste z 425 hp (317 kW) na 465 hp (347 kW), maximum točivého moment přidá 11 % na 630 Nm (+60 Nm). Plná porce newtonmetrů přitom bude dostupná už od 2900 min-1. Automobilka ale upozorňuje, že se jedná zatím o předběžné údaje.

S takovými parametry není masivní pětistupňový automat W5A580 handicapem. Nejvyšší rychlost je nastavena na 280 km/h, akcelerace na 100 km/h má z klidu trvat kolem 4 sekund a oblíbený sprint na čtvrt míle bude otázkou 12 sekund.

Při modernizaci motoru se konstruktéři zaměřili na zlepšení průběhu točivého momentu a snížení spotřeby paliva. Došlo proto k úpravám variabilního časování ventilů a ventil regulující průtok plynů výfukovým potrubím pracuje v širším rozsahu otáček. Motor je navíc vybaven funkcí Fuel Saver, při malé zátěži může jet jen na čtyři válce.

Novinkou mezi modely s označením SRT je možnost sekvenční manuální volby převodu pomocí pádel pod volantem. Dosud mohli majitelé manuálně řadit jen prostřednictvím voliče automatické převodovky.

Další novinkou modelového roku 2012 jsou adaptivní tlumiče. Věrný sportovnímu charakteru, zachovává si Charger SRT8 hydraulický posilovač řízení. Za 20palcovými kovanými koly (kombinace leštěného hliníku a černého laku) se ukrývají obří brzdy Brembo s čtyřpáskovými třmeny. Přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 350 mm.

Diskuze (68)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 14:20
Re: Kde končí vypiplaná techika, tam začíná válcování objeme
To je klasika. 2,7 v autopůjčovně, sem to chytrolíni taky tahali, Magnumů je tu nejvíc 2,7 V6, jsou tu i Chargery - v usa to stálo babku ajko jetý a tady to dávali za 500 táců....

Po tom co spadly ceny 3,5 a HEMI už to ale nikdo nechtěl.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 14:18
Re: pohlad do spetaku
:yes: :yes:
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 14:17
Re: pohlad do spetaku
Tohle tý M5 umí docela dobře konkurovat. Ne ve všem, ale v řadě věcí ano.

Ano to bych nechtěl aby to stálo jako M5.
Protože pak by to enbyla už amerika vyznávající heslo - hodně muziky za rozumný peníze.
Avatar - white label
10. 2. 2011 21:24
Re: pohlad do spetaku
Tak nevím, reaguješ vůbec na můj příspěvek, nebo tu vedeš jen nekonečný "americký" monolog? 8-s ;-)
10. 2. 2011 15:16
Re: pohlad do spetaku
Asi tak nějak. U těhle aut neznalý člověk nic nečeká, ale když pak u semaforů vypálíš a necháš za sebou týpka v naleštěné káře, tak pak každý kouká. Stačí si vyrazit někam na sprinty a uvidíš. Jednou jsem zažil v Mimoni, kdy to 3 ferdům najednou natřel frajer s 2 golfem (VR6 s kompresorem). A votom to je. Tyhle káry jsou prostě klasika. Nehrajou si na všemožné senzory, čidla atp. Jak se říká, v jednoduchosti je síla.