Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Range Rover Autobiography Ultimate Edition: Nejvyšší stupeň luxusu

Land Rover v Ženevě předvede nejluxusněji vybavený Range Rover všech dob. Pohánět jej bude nový biturbodiesel 4,4 TDV8.
Zpět na článek
10. 2. 2011 21:22
Re: 4,4 Biturbo
Co si budeme povídat, je to třítunový superluxusní offroad / SUV, které má sloužit jako alternativa pro luxusní limuziny do horších podmínek (sníh, poušť, terén, klidně i s opanceřováním), nebo aby si posádka s sebou mohla táhnout taky několikatunový vozík s koňmi nebo menší jachtou. A na to určitě oceníš více kulturu projevu s plochým průběhem krouťáku, než dosahovat bodově co nejvyšší hodnoty... ;-)

Zkoušel jsem na chvíli řídit LR Discovery s 3,0 TDV6 245 k a to auto je koncipované dost podobně, řeknu to takhle - určitě to dovede jet rychleji, než vám bude milé, ale celé je to koncipováno spíše tak, abyste to vůbec nemuseli dělat a nedělali. Hádám, že RR bude podobný jen na vyšší úrovni... :yes:
neregistrovaný "Kajfik"
10. 2. 2011 19:33
Re: 4,4 Biturbo
Ty víš jak jsem to myslel. Když už ty čísla nebijou do očí ať je možné tvrdit, že se tak děje ve prospěch spotřeby a dalších aspektů. To, že dá práci takovýto kolos rozhýbat je jasné snad každému...
Avatar - Hamunasakra
10. 2. 2011 18:27
Re: 4,4 Biturbo
U třítunovýho Range Roveru nadpozemská spotřeba spíš nehrozí ;-)
Ale ta kultura projevu mňamková je :yes: :-)
neregistrovaný "Kajfik"
10. 2. 2011 16:24
Re: 4,4 Biturbo
To obecně vyvrátit nemohu a už vůbec netvrdím, že motor je špatný či nedostatečný k vozu. Nicméně s ohledem na ingredience: "biturbo, 4,4 litru, rok 2011" by člověk při pohledu do tabulkových čísel očekával více... Vše může být omluvitelné pokud motor okouzlí nadpozemskou spotřebou, čistotou spalin a kulturou projevu... >:D
Zkrátka jsou faktroy které tabulkové hodnoty relativizují. Alespoň jedno z obou by však přítomno mělo být ;-)
Avatar - positivemind
10. 2. 2011 14:52
Re: 4,4 Biturbo
Souhlas, navíc se asi bude hrát i na výdrž jednotlivých komponent. Zrychlit s tímhle motorem by dokázal asi o dobrou vteřinu rychleji, ale tady se hraje na něco jiného :yes:
Avatar - Hamunasakra
10. 2. 2011 13:00
Re: 4,4 Biturbo
V8 4,4 vychází z vynikajícího V6 3,0 D 202 kW/600 Nm, takže vydolovat z něj pár koní navíc by asi šlo (třílitr nafta od vw-audi se mu nemůže rovnat), nicméně naladění pro takovouhle těžkou obludu (která se mi ale moc líbí :yes: ;-) ) je takový jaký je. Přednost zjevně dostává vyrovnanější křivka krouťáku než co nejvyšší výkon.. Jinýho naladění a vyššího výkonu se můžem dočkat, jestli by se odhodlali tenhle motor dávat i do Jaguaru - XJ by docela slušel, i když myslim že ne, ten třílitr v reálu docela stačí...
Docela příjemnej byl už jeho předchůdce V8 3,6 (zvětšenej V6 2,7) a myslim že tenhle novej motor s 8mi stupňovym automatem budou pro Range Rover hodně v pohodě :yes:
neregistrovaný "Kajfik"
10. 2. 2011 04:00
4,4 Biturbo
4,4 Biturbo zní sice velmi hezky ale tabulkové parametry nikterak ohromující nejsou... Obdobný výkon dává BMW z třílitrového objemu a krouťák má například A8 o 100Nm vyšší... Z menšího objemu a s jedním turbem...

Na druhou stranu interiér je vskutku skvostný... Ještě by to chtělo spolehlivost Porsche nebo Lexusu...
10. 2. 2011 00:57
Myslivecký sen
Pamatuji taky "omezenou" sérii kolem roku 98, nebo později v modré barvě s TV pro cestující vzadu, než jim prolítnul ventil haubnou ven... Co máš dál?! :-O