To auto je prostě krásné s dvěma vředy. Všechny auta s velkýma kulatýma světlama vypadaly blbě. Scorpio - Corolla - Impreza - E - Polo a teď hyzdí Míťu.
Kulatý světla jsou špatné za předpokladu, že jsou udělané tak jako na M E a nebo POl a nebo té Corrole. Tedy disproporčně v páru.
Jak to má Mito to je v pořádku
Mě se to na první pohled taky nezdálo, ale pak jsem si vzpoměl že původně se MiTo jmenovalo Junior...a podíval se na Alfu Giulia Sprint Junior a pochopil jsem. Hlavně při pohledu zepředu je jasná inspirace těmi k sobě sraženými světly malého kupé z 60. let. A od té doby MiTo miluju ;-)
viz. [odkaz]
Já bych se podobnosti v jízdních vlastnostech ani nedivil :-) podvozek to má stejný, tak jde jen o to jaké jsou tlumiče, pružiny, stabilizátory... to je jako když někdo nadává jak blbě sedí staré Punto a jak perfektně Fiat Coupé. A kdyby si pod to člověk lehnul tak nenajde žádnej rozdíl ;-)
>:D jasně, ten Fiat Coupé s 220k měl úplně stejný podvozek jak staré dobré Punto 1.1 45k >:D Však co, nějaký ten tlumič, nějaká ta pružina, co je na tom složitýho >:D
coupe není postavený na puntu,ale na podvozku kterej se použil u spousty aut např. Fiat Tipo,Tempra,Brava/Bravo/Marea,Lancia Dedra,Delta,Lybra,Alfa 155,145,146,156,147,GTV/Spider..je to podvozek o třídu vejš než punto, z punta je barchetta sis to asi poplet
je to uplne inak nastavené, športovo...a Punto nemá ani D.N.A či Q2...ale to je škoda reči, on sa so svojimi "fundovanými" názormi musí zosmiešňovať pod každým článkom o Alfe Romeo
MiTo funguje podvozkově úplně jinak než Punto, zejména pak proti Puntu Evo je tam zásadní rozdíl.
- Punto Evo je laděné hlavně na "žehlení" nerovností, což jeho podvozek zvládá až neuvěřitelně dobře a TIŠE. Na druhou stranu se dost naklání, ovšem stopu drží statečně. Kupodivu tenhle charakter nezmění ani velká kola s nízkoprofilovými pneu.
- MiTo je od počátku laděné vysloveně sportovně. Je tvrdší, méně komfortní, ale zato živější, výrazně agilnější, s chutí se pouští do zatáček a odstavením plynu / přibržděním ve správnou chvíli jde krásně "odstavit" zadek do lehké přetáčivosti (resp. co dovolí stabilizace). Je to velká zábava, srovnatelně hravý podvozek jsem z nových aut zažil jen v MINI (podotýkám, že Clio RS jsem neměl možnost zkusit).
Bohužel jsem nikdy neřídil Punto Abarth (ani Grande, ani Evo), takže nevím jak je to u něj :-(
Ale ano, podvozek je naprosto stejný - technicky, je jen trochu jinak naladěný...znám velmi dobře tyhle auta tak vím o čem mluvím. Třeba tyhle auta měli sklon k přetáčivosti, zadek v zatáčkách ulítával. Podle tlumičů, pružin a tak jde jen o to upravit limit kdy k tomu dojde...
Však já netvrdím, že tam jsou jiné třeba díly zavěšení, po tom jsem popravdě řečeno nikdy nepátral.
Ale za jízdy se každé to auto chová výrazně jinak, díky naladění. Ono to nemusí být jen jinými pružinami a tlumiči, svůj podíl mají taky třeba stabilizátory, samozřejmě rozměr a typ pneumatik... A taky se dá jinak továrně nastavit geometrie (sbíhavost, odklon...) a ve finále máš auto s úplně jiným charakterem nedotáčivost / přetáčivost...
Velmi podobné to je u dvojice Bravo / Delta, jen tam je standardní Bravo kompromisní, Bravo Sport ostřejší a tvrdší a Delta naopak pohodlná, plavná (k čemuž přispívá i delší rozvor). (Giulietta už má pak úplně jinou zadní nápravu.)
Jo jo je to přesně tak, vlastně Fiat za poslední 25 let stavěl auta na jednom technickém základu - na Tipu. Občas přišla nějaká obměna, třeba 156/Lybra měli jinou zadní nápravu (ze staré Cromy), Stilo/Bravo/Delta jsou evolucí spodku Tipa, dalším vylepšením vznikl podvozek Giulietty... ale ono stačí projet ePer a tam je jasně vidět že vždy jde jen o nějakou drobnou obměnu a v podstatě je to to samý...
Tak Alfy 147/156/166 mají úplně jiné obě nápravy, vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu víceprvek.
Se starou Cromou mohla mít něco společného tak 164, která byla na stejném základě (ještě s Themou a Saabem 9000). Tak napůl cesty je GTV / Spider (série 916), který má přední nápravu jako 164 (McPherson), ale zadní zase hodně podobnou 166 (víceprvek).