Autosalon Ženeva
První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.
Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.
Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.
Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.
Autosalon Ženeva 2020 |
|
Autosalon Ženeva 2018 | Autosalon Ženeva 2017 |
Autosalon Ženeva 2016 | Autosalon Ženeva 2015 |
Kulatý světla jsou špatné za předpokladu, že jsou udělané tak jako na M E a nebo POl a nebo té Corrole. Tedy disproporčně v páru.
Jak to má Mito to je v pořádku
viz. [odkaz]
- Punto Evo je laděné hlavně na "žehlení" nerovností, což jeho podvozek zvládá až neuvěřitelně dobře a TIŠE. Na druhou stranu se dost naklání, ovšem stopu drží statečně. Kupodivu tenhle charakter nezmění ani velká kola s nízkoprofilovými pneu.
- MiTo je od počátku laděné vysloveně sportovně. Je tvrdší, méně komfortní, ale zato živější, výrazně agilnější, s chutí se pouští do zatáček a odstavením plynu / přibržděním ve správnou chvíli jde krásně "odstavit" zadek do lehké přetáčivosti (resp. co dovolí stabilizace). Je to velká zábava, srovnatelně hravý podvozek jsem z nových aut zažil jen v MINI (podotýkám, že Clio RS jsem neměl možnost zkusit).
Bohužel jsem nikdy neřídil Punto Abarth (ani Grande, ani Evo), takže nevím jak je to u něj 😒
Ale za jízdy se každé to auto chová výrazně jinak, díky naladění. Ono to nemusí být jen jinými pružinami a tlumiči, svůj podíl mají taky třeba stabilizátory, samozřejmě rozměr a typ pneumatik... A taky se dá jinak továrně nastavit geometrie (sbíhavost, odklon...) a ve finále máš auto s úplně jiným charakterem nedotáčivost / přetáčivost...
Velmi podobné to je u dvojice Bravo / Delta, jen tam je standardní Bravo kompromisní, Bravo Sport ostřejší a tvrdší a Delta naopak pohodlná, plavná (k čemuž přispívá i delší rozvor). (Giulietta už má pak úplně jinou zadní nápravu.)
Se starou Cromou mohla mít něco společného tak 164, která byla na stejném základě (ještě s Themou a Saabem 9000). Tak napůl cesty je GTV / Spider (série 916), který má přední nápravu jako 164 (McPherson), ale zadní zase hodně podobnou 166 (víceprvek).
159 a spol. už jsou zase na úplně jiném základě.