Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autosalon Ženeva

Autosalon Ženeva

První výstava v Ženevě se konala už v roce 1905. Více než sto let stará tradice ženevského autosalonu řadí tuto výstavu mezi nejvýznamnější v Evropě i na světě.

Výjimečná je i svou neutralitou, protože Švýcarsko nemá žádnou vlastní velkou automobilovou značku.

Ženevský autosalon se koná na výstavišti Palexpo, jednom z největších výstavních středisek na světě. V sedmi propojených halách tu nové modely, facelifty a novinky automobilového průmyslu prezentuje pár stovek vystavujících a dění se nenechá ujít na několik set tisíc lidí.

Pro rok 2020 byl autosalon zrušen kvůli prevenci před dalším šířením koronaviru. Finanční potíže organizátorů a malý zájem vystavovatelů pak neumožní pořádat výstavu ani v roce 2021.

Autosalon Paříž

Autosalon Frankfurt

Další autosalony

Autosalon Ženeva 2020

Autosalon Ženeva 2019

 

Autosalon Ženeva 2018Autosalon Ženeva 2017
Autosalon Ženeva 2016Autosalon Ženeva 2015
Zpět na článek

Alfa Romeo MiTo: Novinky pro rok 2011

30 komentářů

Avatar - Thomas89
Thomas89
mě se to taky líbí. Je to trochu odlišení ze zaběhnutého stereotypu 😄
Avatar - Enzo
Enzo
Proč myslíš?
Avatar - ethicon
ethicon
je to uplne inak nastavené, športovo...a Punto nemá ani D.N.A či Q2...ale to je škoda reči, on sa so svojimi "fundovanými" názormi musí zosmiešňovať pod každým článkom o Alfe Romeo
Avatar - Typhoon
Typhoon
Moc vás není.
JayDeeSq
coupe není postavený na puntu,ale na podvozku kterej se použil u spousty aut např. Fiat Tipo,Tempra,Brava/Brav👋Marea,Lancia Dedra,Delta,Lybra,Alfa 155,145,146,156,147,GTV/Spider..je to podvozek o třídu vejš než punto, z punta je barchetta sis to asi poplet
Avatar - Ronault.
Ronault.
A nebo Audi S3 je vlastně jen Octavia Tour podle této logiky.
Magistr
Tak Alfy 147/156/166 mají úplně jiné obě nápravy, vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu víceprvek.

Se starou Cromou mohla mít něco společného tak 164, která byla na stejném základě (ještě s Themou a Saabem 9000). Tak napůl cesty je GTV / Spider (série 916), který má přední nápravu jako 164 (McPherson), ale zadní zase hodně podobnou 166 (víceprvek).

159 a spol. už jsou zase na úplně jiném základě.
Cara Binieri
Mě se to líbí.
LudaBaxa
" Podle tlumičů, pružin a tak jde jen o to upravit limit kdy k tomu dojde... " :yes:
Avatar - ludeco
ludeco
Jo jo je to přesně tak, vlastně Fiat za poslední 25 let stavěl auta na jednom technickém základu - na Tipu. Občas přišla nějaká obměna, třeba 156/Lybra měli jinou zadní nápravu (ze staré Cromy), Stil👋Brav👋Delta jsou evolucí spodku Tipa, dalším vylepšením vznikl podvozek Giulietty... ale ono stačí projet ePer a tam je jasně vidět že vždy jde jen o nějakou drobnou obměnu a v podstatě je to to samý...
Avatar - ludeco
ludeco
Jako co?
Avatar - Andromeda
Andromeda
Zrovínka tak je místně vynášená A1 převlečené Polo,tedy vlastně ten samý přístup. To,jak auto vzhledově zapůsobí je individuální.
LudaBaxa
To jsi vymyslel sám? 😉
Avatar - Typhoon
Typhoon
Co mi na Alfách vadí, že designeři kašlou na většinu Evropy, aby nějak zakomponovali velkou espézetku. Namontovaná vlevo na nárazníku kazí vzhled.
MariAchi
Ty cele cerne s logem AR, ze?
Magistr
Však já netvrdím, že tam jsou jiné třeba díly zavěšení, po tom jsem popravdě řečeno nikdy nepátral.
Ale za jízdy se každé to auto chová výrazně jinak, díky naladění. Ono to nemusí být jen jinými pružinami a tlumiči, svůj podíl mají taky třeba stabilizátory, samozřejmě rozměr a typ pneumatik... A taky se dá jinak továrně nastavit geometrie (sbíhavost, odklon...) a ve finále máš auto s úplně jiným charakterem nedotáčivost / přetáčivost...

Velmi podobné to je u dvojice Bravo / Delta, jen tam je standardní Bravo kompromisní, Bravo Sport ostřejší a tvrdší a Delta naopak pohodlná, plavná (k čemuž přispívá i delší rozvor). (Giulietta už má pak úplně jinou zadní nápravu.)
Avatar - ludeco
ludeco
Ale ano, podvozek je naprosto stejný - technicky, je jen trochu jinak naladěný...znám velmi dobře tyhle auta tak vím o čem mluvím. Třeba tyhle auta měli sklon k přetáčivosti, zadek v zatáčkách ulítával. Podle tlumičů, pružin a tak jde jen o to upravit limit kdy k tomu dojde...
Avatar - kari.laz
kari.laz
To nic nemění na tom, že je to něco jako ibiza a polo. Ale moje výtka měla být hlavně na vykulený kukuč.
Mr.Murphy_
>😁 jasně, ten Fiat Coupé s 220k měl úplně stejný podvozek jak staré dobré Punto 1.1 45k >😁 Však co, nějaký ten tlumič, nějaká ta pružina, co je na tom složitýho >😁
Carlos20VT
Nádherné sedadla :yes:
Magistr
MiTo funguje podvozkově úplně jinak než Punto, zejména pak proti Puntu Evo je tam zásadní rozdíl.

- Punto Evo je laděné hlavně na "žehlení" nerovností, což jeho podvozek zvládá až neuvěřitelně dobře a TIŠE. Na druhou stranu se dost naklání, ovšem stopu drží statečně. Kupodivu tenhle charakter nezmění ani velká kola s nízkoprofilovými pneu.

- MiTo je od počátku laděné vysloveně sportovně. Je tvrdší, méně komfortní, ale zato živější, výrazně agilnější, s chutí se pouští do zatáček a odstavením plynu / přibržděním ve správnou chvíli jde krásně "odstavit" zadek do lehké přetáčivosti (resp. co dovolí stabilizace). Je to velká zábava, srovnatelně hravý podvozek jsem z nových aut zažil jen v MINI (podotýkám, že Clio RS jsem neměl možnost zkusit).

Bohužel jsem nikdy neřídil Punto Abarth (ani Grande, ani Evo), takže nevím jak je to u něj 😒
Avatar - ludeco
ludeco
Já bych se podobnosti v jízdních vlastnostech ani nedivil 😄 podvozek to má stejný, tak jde jen o to jaké jsou tlumiče, pružiny, stabilizátory... to je jako když někdo nadává jak blbě sedí staré Punto a jak perfektně Fiat Coupé. A kdyby si pod to člověk lehnul tak nenajde žádnej rozdíl 😉
jirka1203
povedz mi cim ti pripomina punto prosim ta... jazdi ako punto? ja som napriklad Mito nikdy neskusal, mozno ty
Avatar - kari.laz
kari.laz
Hlavně tohle převlečený punto s tím vypadá neskutečně vykulene.
Avatar - ludeco
ludeco
Mě se to na první pohled taky nezdálo, ale pak jsem si vzpoměl že původně se MiTo jmenovalo Junior...a podíval se na Alfu Giulia Sprint Junior a pochopil jsem. Hlavně při pohledu zepředu je jasná inspirace těmi k sobě sraženými světly malého kupé z 60. let. A od té doby MiTo miluju 😉
viz. [odkaz]
wolff
Škoda 1000 MB >😒] :yes😒br />
Kulatý světla jsou špatné za předpokladu, že jsou udělané tak jako na M E a nebo POl a nebo té Corrole. Tedy disproporčně v páru.
Jak to má Mito to je v pořádku
puko
911, ze >😁
jirka1203
mne sa zdaju velmi podarene, ale to bude vec nazoru.
cuoresportivo
A mně se naopak líbí. Naopak jsou hnusné třeba světla na BMW 3, kterýmž ty vlnky už 3x museli rovnat.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To auto je prostě krásné s dvěma vředy. Všechny auta s velkýma kulatýma světlama vypadaly blbě. Scorpio - Corolla - Impreza - E - Polo a teď hyzdí Míťu.