Nerozumím proč toto VW nabízí a kdo by si to koupil. Při pohledu na hybridy a elektrické auta je vidět, že ježdění s bombou na zadku nebude asi ta správná cesta do budoucna.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ja pred lety na lpg jezdil a bylo to supr(benzin. motor+cena paliva+dvojnasobny dojezd na obe nadrze). Jen spis nechapu snizeni vykonu motoru, 72kw by byl lepsi prodejni argument nez 60kw. Vzdyt je to 1,6.
Otázkou je, co použije za systém VW, pokud vyspělý, což by té ceně více než odpovídalo, tak ano, spotřeba nebude o tolik vyšší. Jen mi příjde, že za ty peníze by to mohlo mít lepší řešení než nádrž místo rezervy.
Taky doufám, že to nebude vypadat jak Octavia LPG, která není nic než obyčejná přestavba se zárukou Škody auto. Nebyl by problém aby ukazatel benzínu např. ukazoval stav LPG (v Holandsku to už prý tak funguje) a pal. PC s LPG umí pracovat, žádné nepěkné přepínače v interiéru, žádné nepěkné čerpací otvory v nárazníku (ten tedy už se v lepších firmách přestává dělat i u nás-já už ho nemám), na autě to nejde poznat... No uvidíme... špatná volba to rozhodně nemusí být.
"v holandsku to tak uz pry funguje", to me pobavilo.
Tak to tam funguje od dob co se zaclo s LPG a maji to tam temer vsechny LPG auta. Uz pred vic nez 10ti lety sme meli v rodine mondeo dotazene z NL a ukazatel stavu benzinu ukazoval po prepnuti na LPG mnozstvi LPG v nadrzi (taky sem byl skoro v soku kdyz sem kdysi sed k nekomu do auta prestaveneho v CZ a zjistil ze to neni standart :-) ).
V CZ si za tuto dle me samozrejmost nechaji pekne zaplatit a jeste maji problem to seridit. Stejne tak prepinac na LPG v NL bezne implementuji do palubni desky aby nijak nerusil, ne jako oficialni prestavba octavie, kde nekam placnou ten maly kvadrik na prepinani. Vetsina tech "oficialnich prestaveb" co u nas dealeri nebo skoda nabizi pusobi jak prace garaznika ve srovnani s profesionalne udelanou prestavbou z NL :-).
Obecne v NL jsou prestavby na LPG o nekolik trid lepsi nez u nas, protoze tam s tim maji bohate zkusenosti. Napr. u nekterych Fordu je pri prestavbe vhodne dat hlavu ktera je uzpusobena pro LPG, jinak ty motory odchazeji a to treba dost tech garazniku co to u nas prestavuji ani nevi.
A k tem poznamkam ze jezdeni s bombou za zadkem nema budocnoust se da vazne jenom smat, LPG a CNG nadrze jsou z hlediska bezpecnosti daleko vetsi jistota nez benzinova nadrz. A pokud je prestavba dobre udelana a serizena, ridic o ni nema ani tuseni, navic u moderni sekvecnich LPG uz neni patrny ani ubytek vykonu a i spotreba temer nevzroste.
Jedinou nevyhodou LPG je, ze je daleko citlivejsi na stav elektriky v motoru a kazdy problem se tak rychleji projevi.
V posledni dobe zjistuju, ze dost lidi co znam, driv zarytych priznivcu nafty obraci a tvrdi ze pristi auto bude nejaky splehlivy vetsi benzin na LPG, nez naftak, ktery s kvalitou nafty u ceskych cerpacek dost trpi. Teda ne ze by ceske LPG bylo kvalitativne na vyssi. Ale to se v CZ nevztahuje jen paliva, ale na vetsinu spotrebniho zbozi.
Naprostý souhlas. Já mám LPG z Holandska, ale bohužel mi ukazuje stav paliva diody na pepínači a není nijak estetcký, jen tedy není na očích jak v Té Octavii. S Fordy máš pravdu, u nás ale někteří doporučují dodatečné mazání ventilových sedel, to se zcelůa běžně u jiných motorů nedělá.
JJ, taky reseni. A nebal bych se rict ze to neni spatne mit u kazde prestavby, LPG je precijen susi nez benzin a dosahuje vyssich teplot pri spalovani. Me ted tak napada, ze motory uzpusobene na E85 musi byt idealni pro prestavbu na LPG, vzhledem k podobnym vlastnostem techto paliv. Ale nevim o nikom kdo by to mel.
Jeste je tu ta nevyhoda s podzemnima garazema, ale snad uz ji legislativne odstrani. Dost dlouho uz se o tom mluvi, ale nevim jak se to vyvynulo.
Já to řešil u Favorita polosyntetikou místo minerálního olele a výměnou co 10 000 km, u současného auta jsem interval výměny oleje z 30 000 km snížel na 15 000 km a budu teď dávat olej, který výrobce doporučuje pro ten motor, když jezdí na LPG.
Podzemní garáže jsem řešil jen několikrát, konkrétně v Itálii na dovolené, ve Florencii nešlo zaparkovat jinde. Já ale nemám žlutou nálepku na skle, ventil na čerpání mám pod krytkou benzínu, poznat se to z venku nedá, ani když auto stojí, takže jsem tam byl na černo... stydím se >:-[]
Long Life oleje obecne nejsou pro motor zadna vyhra. Bo usazenin z motoru bude stejne s nima nebo bez nich. Takze pres tech 15k km bych v aute olej stjne nikdy nenechal.
V italii to snad neni zakazane nebo tam LPG auta taky nesmi do garazi?
Taky tam byl zákaz vjezdu do podzemního parkoviště ve Florencii u nádraží. Ale do soukromého malého zákaz vjezdu nebyl, ale tam jsem nemohl z jiného důvodu. Celou cestu si můžeš přečíst v mé recenzi ještě u bývalého auta v novinkách :-) Ale je to dlouhé >:D
Taky bych long life olej nedával, i v případě benzínu bych snížil výměnu, ale asi tak na 20 000 km.
Hezká diskuze chlapi, naprosto s vámi souhlasím. xpajo, taky jsem jeden z těch, který z dieselu přestoupí na LPG, snad to klapne. Dle mě je LPG zvlášť u ojetin jediná spolehlivá možnost jak neudělat z auta kasičku, jelikož moderní diesel, co jezdí na drahou naftu a long life je jedna velká loterie a sázka v jednom, kdy se tam toho nejvíc pokazí.
k těm Long life olejům. Nevím jestli tady někdo ještě vůbec čte Svět Motorů. Pokud ano, tak teď je tam rubrika Bazar v nové a dělá ji jeden chlápek, nějaký Vaculík, a ten nejen, že tu rubriku strašně obohatil a zkvalitnil, ale taky v ní dává dle mého dost cenné rady a jedna z ní je nejezdit na long life. Každý týden na něj nadává. TDI PD motory by prý mohly být o polovinu spolehlivější, nebýt log lifu, CR motorům to taky nesvědčí. Benzíny jsou odolnější, ale taky to není žádná sláva. Teď tam měli Grande Punto, mělo 26 000km, takže před prvním servisem. Auto ale přijelo bez oleje, na měrce nebylo nic. Majitel na to kašlal, úžasné GP má olejové náplně 2,5- 3,5 litru, takže další málem zničený motor jen díky log lifům. A tak bych mohl vyprávět donekonečna, nebo si to můžete přečíst sami v SM. Měli tam už dost zajímavé auta, Passi B6, O2 RS, E46, Ducato, X5... Hodně zajímavé čtení, doporučuji.
Stačí profičet fóra na netu a najdeš totéž, ojetý diesel většinou skrývá nečekané investice. Co plánuješ místo 325 TDS? Jen jak píšu níže, vol buď auto s systémem který je u nás rozšířený nebo si jej nech namontovat, pak je to naprosto bez problémů. U ojetin bacha na nádrže, většinou se ta ojetina prodává proto, že ji končí nádrž. Není to obrovská investice 4-10 000 dle typu, ale může naštvat ;-)
Jo jasně, já jen, že tam je to zpracované dobře.
Plánuju opět BMW samozřejmě, ale uvidí se až v létě podle peněz co to bude, jestli E36, E46 a motor určitě R6 na LPG, uvidíme.
Chtěl bych koupit auto na benzín a přestavbu si udělat sám. Už jen z důvodu tebou udávaných to je lepší. A taky chci plnící otvor ve víčku, což má dnes málokterá ojetina.
Ty máš vlastně ted co za khár místo Fáčka?
Z mého pohledu ideální volba, pokud chceš ojetinu :-) Lepší než moje, ale já si jaksi nemohl moc vybrat. Přišla nabídka, která se neodmítá, neber to ;-)
Jasně, taky si myslím. Na BMW R6 si teď dělal kamarád přestavbu za nějakých 26K sekvenčku se s plničem pod víčkem, takže paráda. Uvidíme jak to vyjde a snad v létě...
Jasně, pokud jsi to měl dobrý kup, tak se na to nehledí. Tak at spolehlivě jezdí.
Čeká mě teď bohužel předělávka nádrže, inu 10 let auta už je tady, počítal jsem s tím. Zkusím se poptat, jestli by mi to nenapojili stejně jak tu Felícii. Díky za tip :-) Jinak mohl bys mi dát typ na firmu, která vám auta předělává?
Nechápete to dík své vlastní zaostalosti. Vemte si kalkulačku do ruky počítejte náklady, které máte na auto s LPG a jaké na naftu. LPG je dnes v reálu nejlepší možnost. Není tam náchylnost k poruchám jako u nafty a zároveň mizí jediná nevýhoda benzínu, tj. spotřeba. Teď mluvím obecně. Tovární přestavba u Pola za 2800E se mi zdá hodně. Na šestiválec si kamarád nechával dělat LPG za 28K, takže tady VW přestřelil, ale zase tovární záruka navíc, takže se to určitě vyplatí.
Při tehle ceně a nakladech kolem stk každy rok....musi majitel kolik km ročně najezdit ? Tak tohle vim scela přesně HAFO. No jsem zvědav kolik se toho proda.
STK není každý rok, ale normálně co dva roky. Nevím kde jsi na to přišel :-O Rozdíl v STK je jediný, překontrolují se emise. Nevím kolik je přesný rozdíl, ale tuším kolem 150 Kč. Nic závratného?
Hafo? Každý kilometr je úspora koruny a koruny padesát, tak si to spočti v poměru toho jak dlouho auto buedeš mít a kolik ročně najedeš. Já udělám ročně 30 000, investice je kolem 35 000 Kč, teď nemluvím o VW, takže jsem za rok a něco v "zisku". Auto mám cca na 5 let. Otec udělá ročně 13000, vyplatí se mu to, i když uděláš 7 000 ročně, tak se ti to může vyplatit, záleží na typu auta, systému a době jak dlouho auto budeš mít.
Pokud neumíš spočítat rozdíl v nákladech mezi benzínem se spotřebou X litrů na sto, kde litr stojí 33Kč na autem na LPG, kde je spotřeba X+ cca 10% navíc, kde litr plynu stojí 18Kč, tak teda netuším, že jsi vůbec dochodil základní školu...
Myslím, že kyklep narážel na miromena a jeho "náklady kolem", které mě taky nejsou jasné.
Kromě o pár stovek (jestli vůbec, poptám se za dva měsíce jaký je cenový rozdíl) dražší STK, případného seřízení, což už dnes není problém i několik let jezdit bez seřízení díky automatům, které si směsi kontrolují samy a toho, že nádrž má životnost dle předpisů jen 10 let, mi ty náklady kolem taky nejsou jasné. Tedy ano, pokud budu mít auto více jak 10 let, to však není při běžném nájezdu auta na LPG taky časté.
Aha, no já to vlákno viděl k tobě, to je fuk. Jo, taky nevím o co hnidopichům jde. Za LPG na emisích připlácíš tuším 150Kč. Což je nic jednou do dvou let, že. Nezním člověka s LPG autem, který by jen zavadil o kritiku svého pohonu. Většinou to jsou lidé s rohlíkem na puse.
To je ten problém těch šedých tenkých vláken na bílém podkladu nového designu stránek 8-s :no:
Já teda měl problém asi před měsícem, auto chcípalo, neudrželo volnoběžné otáčky, v Fanoušovi se to dalo vyřešit za 2 vteřiny i sám, tady jsem ale zvolil bohužel auto s systémem, který se u ná běžně neprodává a je problém jej servisovat. Nicméně už je to v pořádku, něco to stálo, ale oprava a seřízení byla při mém nájezdu za 14 dní zpátky, nic tragického. A nabírám teď za 15 kč litr, ještě koncem listopadu za 10 a v létě bylo na jedné plničce dokonce 8,90... kde jsou ty časy. :-|
Jasně, LPG je náročné na přípravu směsi a s tím související elektronokou, ale co to je s porovnáním se vstřikovači, turby, čerpadly...
Už ve vlákně nahoře se tě ptám, co máš ted místo Fa? A jaký systém?
Auto najdeš v recenzi pod Fanoušem, není vlastně tajemství, že jde o Lagunu II 1,6 16V. Systém mám ještě klasický, žádné sekvenční vstřikování, je to od firmy Lan Direnzo, což sice patří prý k tomu nejlepšímu vůbec, ale u nás s tím moc lidí neumí, takže doporučuju fakticky něco u nás běžného.
A samozřejmě, proti naftě ti na LPG může odejít něco na benzínu... třeba cívka, ale to je zanedbatelná položka, případně u LPG po nějakých 100-150 000 km membrány, to je otázka cca 2000 Kč i s prací, ale tady záleží na kvalitě nabíraného LPG. Obecně nějaké problém nejsou, kdyžtak ojediněle, proti ojetému dieselu je to lahoda. ;-)
>:D tak to raději tu Lagunu >:D S Lagunou II mám i nějaké zkušenosti a mohu říct, že to je za dané peníze dobrá koupě. Jel jsem s Dci 74 a 88kW a super. Zato HTP bych nerozdýchal... Dělal jsem s tím autoškolu s 47kW Pokojstrem a hrůza... Vě městě to šlo, ale mimo obec žádná výkonová rezerva.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Od kterého roku dělají HTP? Co to má společného kolik on má najeto s kvalitou onoho "motoru"? Popravdě, řekni mi, který ze objemově stejných motorů je horší než HTP. Není jich opravdu moc, ale těch lepších je spousta.
Máš to na mém profilu, když na ně klikneš. Mám 20 a najeto mám cca 60 000km. Není to nic extra, ale moje řidičská zkušenost není předmětem diskuze. Tím je tvá neznalost, hloupost a povýšený styl diskuzí, kdy si myslíš, že víš vše nejlíp, přitom tě tipuju na zahořklého páprdu, co na na tu Fabii vydělává celý život. Soudím tak proto, protože si myslím, že kombince HTP a Elegance u nikoho jiného než páprdy možná není >:D >:-[]
Petře, že jsi bytostně přesvědčený o tom, že jsi vybral nejlepší auto s nejlepším motorem na světě skrz třídy, to víme. Ale lhát tady nemusíš.
LPG každý rok na žádnou revizi nejezdí, ani na STK, na STK jezdí každý rok auta určená ve vyhlášce (taxi, sanitky atd.)
Kdy ti to přesně přepne na benzín víš naprosto přesně, máš na to ukazatel, buď je to regulované teplotou motoru nebo otáčkami, záleží na nastavení systému a kolik spotřebuješ benzínu je taky naprosto jasné, protože ho vyjedeš časem a musíš nutně nabrat. Má zkušenost je taková, že záleží od profilu jízd, u mně to dělá klidně i půl litru na 1000 km, resp. předchozí majitel bral na 15 000 km ročně cca 15 litrů benzínu a to měl profil jízdy takový, že jezdil jen krátké trasy.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Můžeš mi prosím říct čím LPG zamořuje proti benzínu prosím tě? Jestli sazema? NO? CO2? Konkretizuj. Jestli ale myslíš bílý dým za studeným autem tak to není nic jiného než pára, která při spalování LPG vniká v daleko větší míře. Jako ekologické palivo se sníženou daní to jistě získává díky vyšším emisím, čulo.
Ty mě, člověku který jezdí na LPG od roku 1996 a vystřídal nepřeberné množství systémů od karburátorů po přímý vstřik a to na 5 autech nebudeš vykládat kdy se chodí na revizní prohlídky, ňoumo. O tom víš proti mě velký kulový.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Všichni nejsou ňoumové, jen ty, tedy ty jsi jen lhář. Ano, ty máš s Fabii s nájezdem 7000 km ročně nacouváno více než já naježděno s nájezdem 30 000 km ročně, teď tu o Karkulce, prosím.
Používej argument, jako já, jen nadáváš a mudrluješ a prd o tom víš.
Auta na plyn používáme ve firmě už od počátku devadesátých let. Jak to bylo dřív už nevím ale v posledních letech na STK chtějí protokol z revize plynu a tak naše auta chodí na revizi po dvou letech.
Co ty jsi za blba... Jak má GTI ventilek, tak já mám kolekci blbů auto.cz. Patří zde cosworth, wolff a teď i ty, protože co zde plodíš nemá obdoby. Ronault má snad dost velké zkušenosti s LPG auty na to, aby věděl jak se chovají a kdy a jak často nimi má jezdit na revize, moulo. Vzpamatuj se!!!
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
skus vysvetlit ako si sa dostal cifre 35k km za rok, aby sa lpg vyplatilo....aku si ratal cenu prerobenia a ake dalsie naklady na prevadzku vozidla s lpg si pocital?? .
Oni kluci jaksi nedopočítali, že auto se kupuje na více jak jeden rok. Ano, když uděláš 35 tkm za rok, tak máš investici do sekvenčního spalování zpět.
Jen tak mimochodem, najet 30 000 km je podle mě průměr řidiče, pod je to na uváženou, nad je to pomalu profese. Udělám v pátek 250 km, v neděli 250, o weekendu dalších 150, dovolená loňská 3600 km, přes týden popojížděčky po městě. A to počítám jen své auto, nějakou tu tisícovku najedu ještě s jinými auty. To víš, nejen do Lídlu člověk jezdí, když Fabku.
Aha, takže benzínové auto nepotebuje pneumatiky, servis, pojištění, STK... kruci, to jsem netušil, budu teď jezdit na benzín, nemusím měnit gumy. Jupí.
:yes: >:-[] normalne sa na to tesim, ze ako majitel ciernobielej televizie davam do nadrze len benzin a ine naklady neexistuju. Aky krasny je tento svet >:D
neviem preco by sa prestavba mal nutne "vratit" do jedneho roka. A pri benzinovom, resp. naftovom motore nepotrenujes pneumatiky, poistenie, pravidelny servis a ostatne polozky co si uviedol??? Toto sa tyka firemneho aj sukromneho vozidla
Můj dědeček najezdil 8000 km ročně v 81 letech, to je více než ty, mimochodem, auto na LPG měl a vyplatilo se mu, je to jen o tom, umět počítat a nebýt přesvědčen, že jsem vybral nejlépe na celém světě. Viz tvé včerejší narážky na to, že BMW používá klasickou hydrodynamickou automatickou převodovku (dvouspojku má v nabídce), proto je to lunární vozík, aniž bys o tom lautr věděl.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Každé auto má nějakou spojku, včetně automatické převodovky. To, co jsi napsal byl nesmysl, dost dobře to tam osvětlil WL, tobě se tam každý vysmál, raději jsi už nic nenapsal. ;-)
Já nenadávám, jen konstatuji, co tady všichni ví- tzn. že jsi omezenec.Nejsem ničí manžel, já jsem totiž mužského rodu, takže ničí manžel ani být nemohu. Zase další věc, o kterou jsi teď díky mě chytřejší ;-) Další věc, kterou ti poradím je nebrat do svoji smradlavé huby moje rodiče. Je mi jedno co děláš, ale divím se, že sis byl vůbec schopen na ten poloviční motor v nové fobii vydělat. Jelikož teda o předpisech spojených s LPG víš prd. Takže nějaké závěry co jste se dopočítali bych tady ani neuveřejňoval, ještě víc se zesměšňuješ.
Renaulta má Ronault, další důkaz, že to v té hlavě máš pomotané teda pořádně ;-)
to je blbost. Snad u kazdeho auta na LPG jde poznat kdy se prepne. Bo pri startu na benzin na prepinaci plynu blika dioda lpg pokud jeste jede na benzin a po prepunti na lpg to prestane (rek bych ze to ma vetsina systemu). U starsich systemu je taky vetsinou slyset cvaknuti na ventilu u nadrze (pokud je to kombi, u sedanu uz tezko).
On to myslel ironicky, ale to ty jsi nepochopil ;-)
Já jezdím za 9,5 litru LPG, ale to není dáno tím, že mám LPG, ale že mám o dvě třídy větší auto, jezdím dálniční tahy s využitím 130 často v pěti lidech a plným kufrem, to by tvá Fabka s takovým obsazením žrala 9,5 benzínu. ALe to ty jaksi nepochopíš, člověk, který jezdí po městě s tempomatem. 8-s
Nějak ti ale prdávají nervy, s těma komunistama, co? To jen svědčí o tvé inteligenci...
On nepochopil zjevně víc věcí, nejen ironii. S tou spotřebou jsi mu to ani neměl vysvětlovat, on má své HTP, která za pět na sto do kopce tlačí a je spokojen.
Těch narážek jsem si taky všiml, typuji právě jeho na bývalého komunistu typu Jakeše, to jest místo mozku polívka...
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Chlape, propleskni se, dej si studený obklad na prsa a jdi své moudra šířit jinam. Nebo založ s cosworthem a wolffem join venture na základě ***ských příspěvků na auto.cz >:-[] Jo a mezery v pravopise by to chtělo taky nějak pořešit ;-)
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vím, že jsi z Orlové a tam se si lidi nic nekupují, jen kradnou, tím je to město proslavené, ale dělat tady paranoika na Pardu, to chce silný žaludek nebo nízké IQ
Kde jsem je sehnal je moje věc a čórky to nejsou. Ty jsi z Orlové? >:D To je gól, mám tam kamaráda policajta, asi mu řeknu, ať se zaměří na vínové Fabie combi, třeba naopak u tebe něco najdou... Teď vážně, děláš si srandu? Ty mě tady regulérně obviňuješ z krádeže? Já nevím jak tebe, ale mě rodiče učili si na svoje věci nejdřív vydělat peníze a až pak si je za ně pořídit. V tomhle stylu myšlení je mezi námi asi rozdíl. A nejen ten. Došly ti absolutně slova, což asi není poprvé co tak čtu od Ronaulta ty tvoje hlášky o převodovkách a spojkách... Jo, poprvé jsi napsal něco smysluplného JDI PRYČ!!! Chci abys šel pryč, odpovídám na tvou otázku. Protože většího blba jsem tady jakživ neviděl.
P.S. Už podruhé ti píši zopakuj si pravopis... Ztratit je se Z na začátku hlupáčku a BMW se píše velkými písmeny podobně jako SEAT atd. Jsem ve tvých očích možná dvacetiletý fracek, ale pořád umím psát a vyjadřovat se lépe než ty.
Prosím tě, kdy jsi slyšel kupovat LPG po kg? Možná tak na začátku 90. let, naposledy jsem se s tím přepočtem setkal na zapadlé LPG plničce na Slovensku někdy kolem roku 99.
Ano, právě jsem se vrátil z nedělního zasedání ÚV KSČ, tatínek Grebeníček a maminka Anna proletářka mě doprovodili, budu prý příští tajemník,hned jak se naše strana dostane opět k moci a takové buržoázní parazity dělnické třídy jako jsi ty pošleme na Sibiř! Lenin, Stalin a sláva VŘSR!
trochu prehanas...vela robi styl jazdi, velkost vozidla a podobne. Ak by si vzal narast spotreby o 20% (na zaklade skusenosti ludi z okolia,k tory na plyn jazdia je to menej), tak potom byu si mohol zrovnavat cenu za kilometer, alebo navratnost. Tvarit sa, ze by si napr. na fabii jazdil za 5 benzinu a PRI ROVNAKOM STYLE JAZDY ZA 12LPG je UPLNE MIMO. Zrovnavaj zrovnatelne
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak jelikož každý tady může házet smyšlenými daty, nebo náhodnou snahou o co nejnižší jízdu na spotřebu, tak není problém ti ukázat fotku z mého pal. pc..
Podívej, o dvě třídy větší kombi s o 30 kW větším výkonem, větší hmotností a správným počtem válců jezdí za:
[odkaz] LPG.
Pecka co. Ale reálně, nebudu se snižovat na tvou úroveň demagoga. Nejlepší ukazatel reálné spotřeby je spritmonitor, takže:
Laguny na LPG: [odkaz] průměr 9,11. Ta druhá shora je moje, na zimní gumy a zatím docela málo najeto za měsíc a půl vlastnění slušný výsledek.
Laguny se stejným motorem na benzín: [odkaz] Průměr 8,26
ROzdíl tedy pod litr, dokonce jen 0,8 litru.
Fabia HTP 51 kW:
LPG: [odkaz] Průměr 7,95
Benzín: [odkaz] průměr 6,82 (kde je těch tvých 5 litrů?)
takže rozdíl pro tvůj konkrétní motor je 1,1 l/100 km
A aby se neřeklo, tak všechny HTP obou generací:
LPG: [odkaz] 7,59
benzín: [odkaz] (6,82)
A teď ti ukážu opravdu úspornou 1,2 od Hondy:
Benzín: [odkaz] 6,02 litru, o 7 kw větší motor a velká čelní plocha
A nebo Renaultova 1,2 16V 55 kW: [odkaz] 6,62
Yaris 1,3 64 kW!! [odkaz] 6,44
A ano, Laguna by tak nízkou spotřebu nedokázala mít, to ,máš pravdu, jenže je to kombík o 2! třídy větší, těžší a výkonnější. Srovnej s těma, co jsem ti tu teď ukázal.
Zajímavá čísla :yes: My třeba máme doma benzínový V6 od Audi jezdící jenom krátké trasy a město a tam je dlouhodobá 9,1 a to ji někdy rád protáhnu vyhnat pavouky z ventilů. Což kdyby udělal to samé s HTP, tak nejen že se dynamiky nedočkám, ale spotřeby stejné nebo vyšší ano...
Stejda s HTP jezdí za nějakých cca 6 litrů, ale je to naprostý maniak. Ten nespustí oko z pal. pc a auto bere jako nutné zlo. Pro takové je HTP možná dobrá. Když jsem do toho ale sedl já a zkoušel, co to nové HTP se 44 kW umí oproti bývalému s 40 kW, dostal jsem se po 20 km na ehm... 10,5 l/100. Beru, jel jsem dost rychle, ale asi stejně jako jsem jezdíval s Faťanem, ten ale přes 10 šel leda s LPG.
Sestřenky si koupily Hondy Jazz 1,2. I když to auto nemusím po stránce designu, páč to je auto pro holky, tak ten motor je neskutečně úsporný. Snažil jsem se seč mohl a nedostal jsem se přes 5,6 l/100 km. Jo, Fabka jede v úzkém rozmezí otáček lépe než tenhle VVTi, ale to ticho, co je v kabině Jazzu, ten lineární nárust výkonu, ta ochota se vytáčet a kolik je v autě místa, boží. A spolehlivost? Sen. Bral bych jej s 1,4, to pojede lépe... a černými skly, asi bych si v tom nepřipadal patřičně >:D
Ale tímhle moc zarputilým háťapkářům oči neotevřeš.
Jinak spritmonitor je perfektní. Když jsme teĎ vybírali to nové auto, taky jsem to podrobně zkoumal a zatím se spotřebou vzhledem k výkonu spokojenost. :-)
Jo, tohle jsou známé fakta... HTP v zásadě špatný motor není, opravdu má, nebo v době uvedení měl, větší točivý moment než konkurence, takže v dané výkonově třídě je z těch výkonnějších, ale zvuk a především náchylnost spotřeby v Bolce fakt nevychytali. FIAT Fire je na tom mnohem líp a Honda, o které mluvíš, to musí být báseň. Každý se nad těmito motory rozplývá, takže na nich něco bude. Dřív lidi neměl možnost, fabka bez HTP stála majland, ale dnes? TSI je o tuším 15K dražší, takže HTP si dnes koupí leda moula.
Sprintmotor je fajn, taky jsem tam párkrát zavítal a k dočtení tam jsou zajímavá čísla ;-)
neviem ci to potrebujes na halier presne, toho benzinu spotrebujes velmi malo. Aj po zaratani urcitych poplatkov (emisna kontrola) je pri urcitom rocnom najazde lpg vyhodnejsie. Mimochodom najvacsiou investiciou je prave "prerobenie" vozidla
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pocitat presne sa to naozaj neda, ani o tom nepochybujem. Poznam cloveka, ktory ma vo firme takmer vsetky vozidla na lpg...sucasne modely a aj starsie. Podla jeho nakladov (realne faktury) sa dopracoval k najhorsiej navratnosti 50k km. Je to realna skusenost, nie teoretizovanie na diskusii
Stříkačka, jestli myslíš přímovstřikové TSI tak opravdu pracují, tam je problém a předělávka na LPG se moc nevyplácí, však také koncern v Polu bude prodávat LPG v 1,4 63 kW.
Každé nové auto má dnes Euro 5, musí. Každé ojeté auto má takové euro, které muselo splňovat v době svého prodeje. Co je na tom podivného?
tonny.p2
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Taky doufám, že to nebude vypadat jak Octavia LPG, která není nic než obyčejná přestavba se zárukou Škody auto. Nebyl by problém aby ukazatel benzínu např. ukazoval stav LPG (v Holandsku to už prý tak funguje) a pal. PC s LPG umí pracovat, žádné nepěkné přepínače v interiéru, žádné nepěkné čerpací otvory v nárazníku (ten tedy už se v lepších firmách přestává dělat i u nás-já už ho nemám), na autě to nejde poznat... No uvidíme... špatná volba to rozhodně nemusí být.
Tak to tam funguje od dob co se zaclo s LPG a maji to tam temer vsechny LPG auta. Uz pred vic nez 10ti lety sme meli v rodine mondeo dotazene z NL a ukazatel stavu benzinu ukazoval po prepnuti na LPG mnozstvi LPG v nadrzi (taky sem byl skoro v soku kdyz sem kdysi sed k nekomu do auta prestaveneho v CZ a zjistil ze to neni standart :-) ).
V CZ si za tuto dle me samozrejmost nechaji pekne zaplatit a jeste maji problem to seridit. Stejne tak prepinac na LPG v NL bezne implementuji do palubni desky aby nijak nerusil, ne jako oficialni prestavba octavie, kde nekam placnou ten maly kvadrik na prepinani. Vetsina tech "oficialnich prestaveb" co u nas dealeri nebo skoda nabizi pusobi jak prace garaznika ve srovnani s profesionalne udelanou prestavbou z NL :-).
Obecne v NL jsou prestavby na LPG o nekolik trid lepsi nez u nas, protoze tam s tim maji bohate zkusenosti. Napr. u nekterych Fordu je pri prestavbe vhodne dat hlavu ktera je uzpusobena pro LPG, jinak ty motory odchazeji a to treba dost tech garazniku co to u nas prestavuji ani nevi.
A k tem poznamkam ze jezdeni s bombou za zadkem nema budocnoust se da vazne jenom smat, LPG a CNG nadrze jsou z hlediska bezpecnosti daleko vetsi jistota nez benzinova nadrz. A pokud je prestavba dobre udelana a serizena, ridic o ni nema ani tuseni, navic u moderni sekvecnich LPG uz neni patrny ani ubytek vykonu a i spotreba temer nevzroste.
Jedinou nevyhodou LPG je, ze je daleko citlivejsi na stav elektriky v motoru a kazdy problem se tak rychleji projevi.
V posledni dobe zjistuju, ze dost lidi co znam, driv zarytych priznivcu nafty obraci a tvrdi ze pristi auto bude nejaky splehlivy vetsi benzin na LPG, nez naftak, ktery s kvalitou nafty u ceskych cerpacek dost trpi. Teda ne ze by ceske LPG bylo kvalitativne na vyssi. Ale to se v CZ nevztahuje jen paliva, ale na vetsinu spotrebniho zbozi.
Jeste je tu ta nevyhoda s podzemnima garazema, ale snad uz ji legislativne odstrani. Dost dlouho uz se o tom mluvi, ale nevim jak se to vyvynulo.
Podzemní garáže jsem řešil jen několikrát, konkrétně v Itálii na dovolené, ve Florencii nešlo zaparkovat jinde. Já ale nemám žlutou nálepku na skle, ventil na čerpání mám pod krytkou benzínu, poznat se to z venku nedá, ani když auto stojí, takže jsem tam byl na černo... stydím se >:-[]
V italii to snad neni zakazane nebo tam LPG auta taky nesmi do garazi?
Taky bych long life olej nedával, i v případě benzínu bych snížil výměnu, ale asi tak na 20 000 km.
k těm Long life olejům. Nevím jestli tady někdo ještě vůbec čte Svět Motorů. Pokud ano, tak teď je tam rubrika Bazar v nové a dělá ji jeden chlápek, nějaký Vaculík, a ten nejen, že tu rubriku strašně obohatil a zkvalitnil, ale taky v ní dává dle mého dost cenné rady a jedna z ní je nejezdit na long life. Každý týden na něj nadává. TDI PD motory by prý mohly být o polovinu spolehlivější, nebýt log lifu, CR motorům to taky nesvědčí. Benzíny jsou odolnější, ale taky to není žádná sláva. Teď tam měli Grande Punto, mělo 26 000km, takže před prvním servisem. Auto ale přijelo bez oleje, na měrce nebylo nic. Majitel na to kašlal, úžasné GP má olejové náplně 2,5- 3,5 litru, takže další málem zničený motor jen díky log lifům. A tak bych mohl vyprávět donekonečna, nebo si to můžete přečíst sami v SM. Měli tam už dost zajímavé auta, Passi B6, O2 RS, E46, Ducato, X5... Hodně zajímavé čtení, doporučuji.
Plánuju opět BMW samozřejmě, ale uvidí se až v létě podle peněz co to bude, jestli E36, E46 a motor určitě R6 na LPG, uvidíme.
Chtěl bych koupit auto na benzín a přestavbu si udělat sám. Už jen z důvodu tebou udávaných to je lepší. A taky chci plnící otvor ve víčku, což má dnes málokterá ojetina.
Ty máš vlastně ted co za khár místo Fáčka?
Jasně, pokud jsi to měl dobrý kup, tak se na to nehledí. Tak at spolehlivě jezdí.
Hafo? Každý kilometr je úspora koruny a koruny padesát, tak si to spočti v poměru toho jak dlouho auto buedeš mít a kolik ročně najedeš. Já udělám ročně 30 000, investice je kolem 35 000 Kč, teď nemluvím o VW, takže jsem za rok a něco v "zisku". Auto mám cca na 5 let. Otec udělá ročně 13000, vyplatí se mu to, i když uděláš 7 000 ročně, tak se ti to může vyplatit, záleží na typu auta, systému a době jak dlouho auto budeš mít.
Kromě o pár stovek (jestli vůbec, poptám se za dva měsíce jaký je cenový rozdíl) dražší STK, případného seřízení, což už dnes není problém i několik let jezdit bez seřízení díky automatům, které si směsi kontrolují samy a toho, že nádrž má životnost dle předpisů jen 10 let, mi ty náklady kolem taky nejsou jasné. Tedy ano, pokud budu mít auto více jak 10 let, to však není při běžném nájezdu auta na LPG taky časté.
Já teda měl problém asi před měsícem, auto chcípalo, neudrželo volnoběžné otáčky, v Fanoušovi se to dalo vyřešit za 2 vteřiny i sám, tady jsem ale zvolil bohužel auto s systémem, který se u ná běžně neprodává a je problém jej servisovat. Nicméně už je to v pořádku, něco to stálo, ale oprava a seřízení byla při mém nájezdu za 14 dní zpátky, nic tragického. A nabírám teď za 15 kč litr, ještě koncem listopadu za 10 a v létě bylo na jedné plničce dokonce 8,90... kde jsou ty časy. :-|
Už ve vlákně nahoře se tě ptám, co máš ted místo Fa? A jaký systém?
A samozřejmě, proti naftě ti na LPG může odejít něco na benzínu... třeba cívka, ale to je zanedbatelná položka, případně u LPG po nějakých 100-150 000 km membrány, to je otázka cca 2000 Kč i s prací, ale tady záleží na kvalitě nabíraného LPG. Obecně nějaké problém nejsou, kdyžtak ojediněle, proti ojetému dieselu je to lahoda. ;-)
Jdu juknout na tu Lagunu.
LPG každý rok na žádnou revizi nejezdí, ani na STK, na STK jezdí každý rok auta určená ve vyhlášce (taxi, sanitky atd.)
Kdy ti to přesně přepne na benzín víš naprosto přesně, máš na to ukazatel, buď je to regulované teplotou motoru nebo otáčkami, záleží na nastavení systému a kolik spotřebuješ benzínu je taky naprosto jasné, protože ho vyjedeš časem a musíš nutně nabrat. Má zkušenost je taková, že záleží od profilu jízd, u mně to dělá klidně i půl litru na 1000 km, resp. předchozí majitel bral na 15 000 km ročně cca 15 litrů benzínu a to měl profil jízdy takový, že jezdil jen krátké trasy.
Ty mě, člověku který jezdí na LPG od roku 1996 a vystřídal nepřeberné množství systémů od karburátorů po přímý vstřik a to na 5 autech nebudeš vykládat kdy se chodí na revizní prohlídky, ňoumo. O tom víš proti mě velký kulový.
Používej argument, jako já, jen nadáváš a mudrluješ a prd o tom víš.
Jen tak mimochodem, najet 30 000 km je podle mě průměr řidiče, pod je to na uváženou, nad je to pomalu profese. Udělám v pátek 250 km, v neděli 250, o weekendu dalších 150, dovolená loňská 3600 km, přes týden popojížděčky po městě. A to počítám jen své auto, nějakou tu tisícovku najedu ještě s jinými auty. To víš, nejen do Lídlu člověk jezdí, když Fabku.
Renaulta má Ronault, další důkaz, že to v té hlavě máš pomotané teda pořádně ;-)
Já jezdím za 9,5 litru LPG, ale to není dáno tím, že mám LPG, ale že mám o dvě třídy větší auto, jezdím dálniční tahy s využitím 130 často v pěti lidech a plným kufrem, to by tvá Fabka s takovým obsazením žrala 9,5 benzínu. ALe to ty jaksi nepochopíš, člověk, který jezdí po městě s tempomatem. 8-s
Nějak ti ale prdávají nervy, s těma komunistama, co? To jen svědčí o tvé inteligenci...
Těch narážek jsem si taky všiml, typuji právě jeho na bývalého komunistu typu Jakeše, to jest místo mozku polívka...
P.S. Už podruhé ti píši zopakuj si pravopis... Ztratit je se Z na začátku hlupáčku a BMW se píše velkými písmeny podobně jako SEAT atd. Jsem ve tvých očích možná dvacetiletý fracek, ale pořád umím psát a vyjadřovat se lépe než ty.
Ano, právě jsem se vrátil z nedělního zasedání ÚV KSČ, tatínek Grebeníček a maminka Anna proletářka mě doprovodili, budu prý příští tajemník,hned jak se naše strana dostane opět k moci a takové buržoázní parazity dělnické třídy jako jsi ty pošleme na Sibiř! Lenin, Stalin a sláva VŘSR!
>:D >:D
Podívej, o dvě třídy větší kombi s o 30 kW větším výkonem, větší hmotností a správným počtem válců jezdí za:
[odkaz] LPG.
Pecka co. Ale reálně, nebudu se snižovat na tvou úroveň demagoga. Nejlepší ukazatel reálné spotřeby je spritmonitor, takže:
Laguny na LPG: [odkaz] průměr 9,11. Ta druhá shora je moje, na zimní gumy a zatím docela málo najeto za měsíc a půl vlastnění slušný výsledek.
Laguny se stejným motorem na benzín: [odkaz] Průměr 8,26
ROzdíl tedy pod litr, dokonce jen 0,8 litru.
Fabia HTP 51 kW:
LPG: [odkaz] Průměr 7,95
Benzín: [odkaz] průměr 6,82 (kde je těch tvých 5 litrů?)
takže rozdíl pro tvůj konkrétní motor je 1,1 l/100 km
A aby se neřeklo, tak všechny HTP obou generací:
LPG: [odkaz] 7,59
benzín: [odkaz] (6,82)
A teď ti ukážu opravdu úspornou 1,2 od Hondy:
Benzín: [odkaz] 6,02 litru, o 7 kw větší motor a velká čelní plocha
A nebo Renaultova 1,2 16V 55 kW: [odkaz] 6,62
Yaris 1,3 64 kW!! [odkaz] 6,44
A ano, Laguna by tak nízkou spotřebu nedokázala mít, to ,máš pravdu, jenže je to kombík o 2! třídy větší, těžší a výkonnější. Srovnej s těma, co jsem ti tu teď ukázal.
Sestřenky si koupily Hondy Jazz 1,2. I když to auto nemusím po stránce designu, páč to je auto pro holky, tak ten motor je neskutečně úsporný. Snažil jsem se seč mohl a nedostal jsem se přes 5,6 l/100 km. Jo, Fabka jede v úzkém rozmezí otáček lépe než tenhle VVTi, ale to ticho, co je v kabině Jazzu, ten lineární nárust výkonu, ta ochota se vytáčet a kolik je v autě místa, boží. A spolehlivost? Sen. Bral bych jej s 1,4, to pojede lépe... a černými skly, asi bych si v tom nepřipadal patřičně >:D
Ale tímhle moc zarputilým háťapkářům oči neotevřeš.
Jinak spritmonitor je perfektní. Když jsme teĎ vybírali to nové auto, taky jsem to podrobně zkoumal a zatím se spotřebou vzhledem k výkonu spokojenost. :-)
Sprintmotor je fajn, taky jsem tam párkrát zavítal a k dočtení tam jsou zajímavá čísla ;-)
Každé nové auto má dnes Euro 5, musí. Každé ojeté auto má takové euro, které muselo splňovat v době svého prodeje. Co je na tom podivného?