Nic proti novýmu Superbu, je to narozdíl vod první generace, normální slušný auto střední třídy, ale podíl přes 50% - sorry to fakt NENI NORMÁLNí :no: ;-\
Co je na tom nenormálního. Domácí značka, slušné auto. Octavia si drží kolem 50% normálně. Holt máme jen jednu automobilku. Vsadím se, že například ve francii budou mít jejich tamní automobilky dohromnady taky přes polovinu prodejů.
Je dost možný že ve Francii daj domácí automobilky dohromady taky 50%, rozdíl je v tom že sou na to tři. :-)
Že se v česku nejvíc bude prodávat škodovka je fakt "normální" a nic proti, ale myslel sem že doby kdy měla nadpoloviční polovinu trhu už skončily - protože to je prostě špatně (ve všech oborech) - a jak jsem napsal, nic třeba proti současnýmu Superbu, ale že by byl tak fenomenální aby se ho prodalo víc než všech ostatních automobilek dohromady - tak skvělej fakt zase neni ;-)
Špatně by to bylo v případě nějakého diktátu. Takto je to jen svobodná vůlě trhu, důsledek poptávky, nabídky a její přizpůsobení potřebám a možnostem trhu. Nebo fakt věříš, že při vstupu k dealerovi Škodovky máš automaticky pistoli u hlavy a smlouvu před sebou...
Diktát a pistole u hlavy by nebyla špatně, ale průser - o tom ale nemluvim :-)
I když je to svobodná vůle, je to pro trh ŠPATNĚ - a jak jsem řek, nic proti současnýmu Superbu (proti tomu minulýmu jo), ale takhle fenomenální fakt neni ;-)
A co je na tom špatně? Když se jedné navíc domácí automobilce daří, tak na tom nevidím nic špatného. Špatné by bylo, kdyby se jí nedařilo. Ve třídě malých aut vede zase s přehledem Panda. Zásadní rozdíl je v tom, že v dnešní době nikdo nikomu nediktuje, co si má koupit a je to jen svobodné rozhodnutí. To že se Škodovce u nás tak daří je jenom dobře.
Suberb rozhodně není vynikající auto, ve své třídě je spíše pod průměrem. Má ale vynikající mediální masáž, kdy "motorističtí" novináři v žoldu Škody natloukli do hlav vedení mnoha firem, jak báječné veliké auto pro střední management Suberb vlastně je, skoro prémie na úrovni BMW. "Zázračné" prodeje téhle kraksny jdou na účet firemních fleetů, kde o nákupu vozů rozhoduje v autech naprosto nevzdělaný management. K tomu přičtěte neschopnost VW - Passat nešel již 1.9.10 objednat, to šlo až v 11/10 s ceníkem, který je zcela mimo mísu. Ve firmách, kde byl Passat definován v car policy, došlo k tomu, že se začaly objednávat místo nedostupného Passata vraky od Škodovky. A protože ty firmy tím pádem odebraly málo Passatů, přestal jim importér dávat slevy kolem 15-19%. Naopak Škoda zavětřila příležitost a nabídla slevy ještě větší. Ve firmách se kouká na měsíční náklady na operativní leasing a ty jsou de facto jediným kritériem pro rozhodování jaká značka ve firmě bude. V řadě firem nyní Passaty prostě vypadly z car policy a místo nich přišel právě Suberb. To, že se pořizuje horší auto, vedení netrápí, ti jezdí v lepších značkách.
Ty si mi ale chytrolín, co dalšího chytrého na povykládáš? Vzpamatuj se, a tvoje moudra není nikdo zvědavý a pokud máš komplex ze koncernu, že je takhle urážíš, tak si ho běž léčit jinde. Sám vidíš, že na tu tvou kupu hnoje, která se dá jen vzdáleně považovat za příspěvek raději nikdo nereaguje... :no:
No jak se to vezme. Pominu-li samotné zjevně poněkdu zaujaté hodnocení Superbu, poznámka "to, že se pořizuje horší auto, vedení netrápí, ti jezdí v lepších značkách" je v souvislosti se služebními auty trochu nemístná. Proč by to jako mělo vedení trápit, pokud tedy nejde o tak výjimečný obor, že i kdejaký pucflek musí mít prémii? A co vím z praxe, Škoda měla vždycky slevy pro firmy podstatně vyšší než VW, takže i v téhle části by se dalo s původním příspěvkem polemizovat.
Neřekl bych, výroky jako Superb je podprůměrné auto nebo ta tvrzení o novinářích taky už dávno neplatí. Kdyby z něj nebyla cítět taková zaujatost proti koncernu, tak neřeknu, ale tohle mě štve. Ty neustálé kecy na koncern pod jakoukoliv diskuzí. Nejsem žádný milovník koncernu, ale tohle mě štve obecně. Kdo se na to má pořád dívat.
Tuhost karoserie (správně "torzní tuhost karoserie") hodnotim (a tohle sem bohužel taky nevymyslel já ;-) ) podle poměru kroutícího momentu a deformace - a výsledek uvádim v jednotkách Nm/rad :-) - je to jeden z faktorů co maj docela zásadní vliv na chování a ovládání vozu, hlavně v zatáčkách.. Pro ZÁKLADNí zjednodušení: Auta s větším rozvorem mají (mívají) vyšší torzní tuhost než ty s menším. A podle čeho hodnotíš tuhost karoserie ty? ;-)
Koukám že VÍŠ že to je nejužší vůz v segmentu střední tř. - fajn! Takže se asi SHODNEME, že jeho "tlačení" dokonce do vyšší střední není příliš na místě...
Jo místa před zadníma sedačkama má Superb fakt dost! Otázkou je jestli by nebylo lepší (dle mne bylo) přidat pár cm na šířku - a bejt alespoň průměrnej. A naopak klidně nějakej cm ubrat před těma zadními - to je alespoň MŮJ názor? Co myslíš ty?
Jsi očividně zaujatý. A ty, i kdybys měl vzdělání na to, abys torzní tuhost dokázal vypočítat, tak ji stejně určitě nevypočteš jen z hodnoty rozvoru. Na to bys potřeboval technickou dokumentaci Superba. Tím pádem jsou nějaké závěry o torzní tuhosti jakékoliv auta absolutně mimo mísu. Takže si nehraj na chytrolína, když jim očividně nejsi ;-)
Máš ale pravdu, Superb opravdu pár cm do šířky přibrat mohl ;-)
Tak to byl fakt NEZAUJATÝ komentář :yes::-)
Já přece nehlásám že to počítám já, jen "hlásám" jak to s tou torzní tuhostí je - je mi líto (třeba taky rozumim tomu co je to kroutící moment a taky nemám potřebu si ho vypočítávat - ty snad jo? ;-)
Jo a jak ses ptal v čem je Superb podprůměrný - že ve vnitřní šířce víš sám - to se "ututlat" moc nedá (tam je možná neuužší ze všech) a v torzní tuhosti karoserie (a asi nejen kvůli rozvoru :-)
Mimochodem JAK jsi došel k tomu "mimo místu" - to se "rozhod" že superb "musí" mít skvělou torzní tuhost, nebo JAK (si to myslel)? ;-)
Pleteš si jabka s hruškami. Torzní tuhost je hodnota, která se neuvádí, tudíž ji ty určitě neurčíš z rozvoru, jak ses nám tady snažil naznačit. To jsou jen tvé diskuzní plky. Až se Superbem např. provedeš nějaké zkoušky, nebo si torzní tuhost vypočteš, tak pak sem ty výsledky klidně dej, Vše ostatní jsou tvé bezvýznamné diskuzní nesmysly. Hodnota točivého momentu je naopak číselně uváděna u každého motoru, takže tu lze narozdíl od torzní tuhosti porovnat. Tam to nelze obkecat, jak nám to tady předvádíš ty.
,,Mimochodem JAK jsi došel k tomu "mimo místu" - to se "rozhod" že superb "musí" mít skvělou torzní tuhost, nebo JAK (si to myslel)?"
V podstatě stejně bych se mohl zeptat já, jak jsi přišel, na to, že má Superb nízkou torzní tuhost? Já narozdíl od tebe nikdy neprohlásil, že má tuhost Superb vysokou, o tomhle naše diskuze není. Já se jen pozastavil nad tím, jak ji tady dedukuješ z rozvoru. Je třeba lépe číst mé příspěvky, když už spolu diskuzi vedeme.
Pozor! Začínáš dávat najevo že jak je to s torzní tuhostí nevíš spíš ty! ;-)
Protože jsi mou větu ohledně rozvoru a torzní tuhosti evidentě NEPOCHOPIL, zkusim to ještě jednou: Torzní tuhost karoseri má přímou souvislost s rozvorem (ted už to chápeš? :-) )
A torzní tuhost karoserií se samozřejmě taky občas uvádí, pochopitelně spíš v případech kdy se jí výrobce chlubí - občas se to ale stane i v kategorii "normálních aut" - chce to prostě číst "ty správný" autočasopisy.. :-)
No a konkrétně z vozů střední třídy ve svý době mívala nejlepší torzní tuhost Alfa 156, z aktuálních aut je nadprůměrnej třeba Citroen C5, naopak mezi slabší patří Superb. Bohužel sehnat data o všech vozech je fakt asi nemožný - myslim že spousta výrobcí VÍ proč zrovna tuhle hodnotu neuvádí :-)
Jo a s tim "obkecávánim" a "předváděnim" - nevim jestli podle sebe soudíš mě - je dost možný že auta mám jako koníček dýl než si na světě - a i tak zatim jabka vod hrušek rozeznám ;-)
Ne, ty si tady prostě cucáš z prstu své nějaké závěry, to je celé. Já pochopil, že tuhost má souvislost s rozvorem. Tím pádem podle tvé logiky teda musí mít každé auto s velkým rozvorem a menší šířkou než je obvyklé nižší torzní tuhost? A o vyztužení karoserie si nikdy neslyšel? Např. u kabrioletů? Logika na bodu mrazu. Nemáš absolutně ŽÁDNÉ podklady ke svým tvrzením. Neodpověděls mi, takže opět obkecáváš a plkáš. Testů nového Superbu jsem přečetl nespočet a v žádném se zmínka o slabší tuhosti karoserie nevyskytla, alespoň co si pamatuji. Výrobci většinou uvádí o kolik procent zlepšili tuhost oproti původnímu modelu, ale nějakou cifru jsem ještě neviděl. Další důkaz tvého nepodloženého tvrzení. Jen se kolem sebe oháníš rádoby moudry a samozřejmě narážka na věk. To jsem si už ale tady zvykl. Páprdům dojde dík jejich neznalosti řeč, tak začnou plivat kolem sebe a nejčastěji to bývá právě můj věk. Něco jako petrumr, však se podívej jak dopadl v diskuzi pod LPG Polem. Hodně se mu podobáš. Hlavně že vesele rozdáváš smajly.
Čekám stále na nějaký podklad k tvému tvrzení. Nemáš nic. V tom je rozdíl mezi mnou a tebou. Já si za svým stojím, když se mám o co opřít, ty jen o své domněnky. Beztak si Superbem II ani nejel ;-)
To už mě taky napadlo, ale už je tady dost profláklý. Já se za něj nestydím a pokud už diskutérům dochází slova začnou s ním, tak se jen směji. Tak jako tady Humunasakrovi. Co říkáš Ty na jeho domněnky o torzní tuhosti Supa?
Dobrý! Máš pochvalu! ;-)
A nedělám si srandu - diskutuješ dobře a obecnej přehled máš. A třeba ta torzní tuhost to je věc která se dá naučit jen na konkrétní odborný vysoký - takže to že to nevíš neni žádná ostuda (to jak si prosazoval že to určitě neni pravdu už ale trochu jo ;-)
A až budeš trochu starší (a zkušenější) zjistíš, že VĚTŠINOU se smějí lidé co nevědí (těm co vědí) - a NE naopak! Teď tě to možná eště překvapuje, ale "tak to prostě chodí" :-)
Ty si asi neděláš srandu viď?
Víš - já blb jsem tady jen zkusil nahodit to co by ti obecně potvrdil každej absolvent ČVUT (ty by sis to asi chtěl "vygooglovat", co?) - a ty tu máváš "takyznalostma" o výztuhách u kabrioletů? Fakt si myslíš že někdo tady na tom webu takhle základní info neví? ;-)
To o torzní tuhosti a rozvoru vozů je naprostej základ konstrukce automobilů - jen jsem nečekal že někdo tady bude tak HLASITĚ KŘIČET, že tomu NEROZUMí (škoda že tě neuvidim, až se jednou někde dočteš nebo ti někdo vysvětlí že tak to prostě je a ty máš jen BIG sebevědomí a teeny znalosti :-)
No a pak mi můžeš napsat (ne že se omlouváš nebo tak - bez toho se vobejdu - stačí jen že "už víš" ;-)
Jo a samozřejmě je možný udělat auto s menšim rozvorem a vyšší tuhostí a naopak, ale v praxi to takhle nefunguje (je spíš rozdíl mezi modelem staršim a novějšim) - něco jinýho jsou samozřejmě ultradrahý supersporty atd. ale my mluvíme o vozech v tý tabulce nahoře - a tam tohle pravidlo platí (bez ohledu na to co si o tom myslí jeden z diskutujících pod článkem :-)
A abych tě jako evidentního fandu Škody Superb (máš nějakýho favorita mezi motory?) trochu uklidnil, tahle generace už se vejde do hodnocení "normální současný auto střední třídy" - narozdíl od předchůdce... i když v torzní tuhosti karoserie patří mezi ty slabší ;-)
Asi ti chybí základní logické postupy, nebo neumíš číst? To snad ne. Jak jinak si vysvětlit tvou absolutní nechápavost. Tak snad teď. JÁ NIKDE NETVRDÍM JESTLI MÁ SUPERB TUHOST NEJHORŠÍ NEBO NEJLEPŠÍ VE TŘÍDĚ, JÁ SE JEN CHCI DOČKAT TVÉHO ODŮVODNĚNÍ TVRZENÍ, ŽE JE SUPERB V TOMHLE PODPRŮMĚRNÝ!!! Už? Příklad s kabriolety použiji znova. Ti mají stejný problém, trpí nízkou tuhostí danou absencí střechy, to tady všichni víme, jak si správně poznamenal. Auta s velkým rozvorem trpí podobným problémem. Tohle ses někde dočetl a tím to pro tebe hasne. Tím pádem každý takový vůz musí mít nízkou tuhost karoserie, protože to tak prostě je. Prober se. Dnes se při konstrukci aut uplatňují tak moderní technologie, že je vlastně možno potlačit skoro každou vrozenou vadu daného řešení. O to mi jde. Ty si vezmeš něco do hlavy a přes to vlak nejede. Superb má dlouhý rozvor, takže má nízkou tuhost a basta. Dedukce jak blázen. A jestli jsi absolvent ČVUT, tak je mi tě líto... :no:
P.S. Evidentní fanda Superbu rozhodně nejsem, další věc, která ti unikla, že zde o Superb jako takový vůbec nešlo já zde na Superb jako takový nesměřoval ani jedno slovo, ale nevadí. Jsem fanda BMW, což mám koneckonců i v nicku, ale já už si zvykl, že se na tebe musí pomaleji, že ti holt některé věci nedocházejí. Tak se jdi vyspat, přeber si to v hlavě a zítra zkus s čistou hlavou napsat a uvidíme, jestli ti už docvaklo.
Koukám že si "tak rozjetej" že ti asi čtení už opravdu začíná dělat potíže :-)
Já NENAPSAL, že auta s velkym rozvorem "trpí" podobnym problémem jako kabriolety - spíš jsem napsal pravej OPAK! :-)
Navíc jsem zmínil dva současný modely ze střední třídy který představujou špičku - C5 (napovim ti - ta má VĚTŠÍ rozvor než Superb ;-) ) a vůz co představuje naopak podprůměr třídy - Superb, ten má MENŠÍ rozvor než C5
Takže teď klidně dýchej, možná dej sprchu - a pak si to v klidu přečti od začátku ještě jednou. Pak se hezky vyspi a zítra se zkus zeptat někoho ve svym okolí, jestli tomu trochu rozumí, nebo si skoč třeba do knihovny. A až to zpracuješ - zvládnout logický postupy zpracování takhle jednoduchý informace určitě zvládneš - tak sem pak napiš jen stručný "sorry" - já budu spokojenej že tomu rozumíš, protože fanda do aut evidentně jsi = bylo by fajn kdybys o jejich konstrukci taky něco věděl.
Dobrou :-)
Jo a ještě - to svý "uječený" sebevědomí který evidentně nemá oporu ve znalostech sebou zejtra neber - dík ;-)
Opravdu si myslíš, že bych se ti měl omlouvat? Vylez už ze svého světa domněnek a svých výmyslů! Nemáš nic v ruce, stále píšeš to samé, jako bych já nic nepsal. Tím pádem je zbytečné s tebou ztrácet čas, takže to z mé strany ukončuji i tady. S člověkem, který netuší nic o dnešních možnostech konstruktérů a stále si jde zaslepeně za svým tušením, si opravdu nemám co říct.
Tvrdíš mi stále, jak velké mám sebevědomí. Pleteš se, rád se tady něco nového dovím. Jak z článků redakce, tak od solidních diskutérů. Ty mezi ně rozhodně nepatříš a nepodloženými plky o voze, s kterým si nikdy nejel tady taky nikoho neohromíš. Takže na závěr bych ti rád řekl, že až si svá fakta, jakákoliv, podložíš důkazy a ne domněnkami, tak se s tebou rád o něčem pobavím ;-) Tak snad někdy se dočkám.
Jo. Ne. Ne. Škoda. Ach jo ;-) . Jo. To je dobře. Existují o dost lepší zdroje :-) . To zaprvý nebylo hezký a zadruhý - navíc to neni pravda ;-) . Zdroj info jsem ti dal (bohužel to neni odkaz na netu, co? :-) ).
Doufám v totéž ;-)
Je to prakticky domácí auto, proč se podobně nedivíš, kolik se prodá jen Renaultů ve Francii (kromě jiných domácích značek), nebo kolik se prodává VW v Německu apod. Navíc takový Superb Combi tak úplně průměrné auto stř. třídy není, viz testy, včetně srovnávacích...
Já se nedivim že se všude prodává nejvíc "domácí" značka - to je fakt skoro všude. Jen když to začne ujíždět přes 50%, tak je to prostě moc, na to sem upozorňoval ;-)
To jo, svoji pravdu tu máme všichni, proto je tu taky tak rušno... :-)
P.S. Lidi tu byli "40 let" zvyklí na jedinou řadu osobních škodovek, takže dnes je pro ně u Škodovky relativně nepřeberný výběr modelů, motorizací a výbav... ;-)
Když bude domácích značek víc, rozdělí se těch 50% mezi ně (stejně jako jinde v Evropě), možná to bude celkově o něco víc, ale takoví "poslušní" extrémní patrioti (jako korejci) nebudeme nikdy...
Ale já ty důvody chápu - jen říkám že se to nesmí přehánět, nic víc :-)
Jako korejci doufám fakt nebudeme - i když na druhou stranu, kdyby Hyundai a Kia byly český automobilky, ostuda by to rozhodně nebyla.. ;-)
Však tu "domácích" značek, nebo alespoň modelů víc máme! :-)
A jaký je rozdíl v tom, jestli mají 4 nebo jednu automobilku. Pokud chtějí lidi domácí produkt, tak nakoupí domácí produkt. Jestli ho nakoupí u 4 obchodníků, nebo u jednoho je jedno.
Rozdíl je že 100 (procent) děleno 4 = 25% ;-)
Ne vážně - dlouhodobý nadpoloviční monopol (v jakymkoli oboru) časem vede k destrukci trhu. A můžeš si vybrat - podle různejch ekonomickejch teorií to vede nakonec nezvratně do situací který končej buď:
1) blbě
2) hodně blbě
3) totálně blbě
Takže ať klidně škodovka zůstane lídrem českýho trhu, ale přes těch 50% - to snad radši ne :-)
Pokud vím, tak (velmi zjednodušeně) monopol je situace, kdy trh nemá jinou možnost. Kdy si dodavatel může, vice či méně, diktovat podmínky. Pokud si myslíš, že Škodovka má tak silnou pozici, aby si "dělala co chce", tak je to naivita hraničící s hloupostí.
No, jak bych ti to tak vysvětlil - jak že je to s tou naivitou a hloupostí.. ;-)
Monopolní situace samozřejmě nastávají i v situacích kdy trh MÁ na výběr - a tady to k takové situaci trochu směřuje. A to je prostě ŠPATNĚ (je to z více důvodů "nebezpečné"). To kdy si dodavatel může diktovat podmínky to je to co poté časem opravdu nastává a ... a PROTO se tak hlídá když v normálnim tržnim prostředí nějakej výrobek začne mít "nepřirozeně" dominantní postavení. To že se např. Superbu jeden měsíc prodá víc než všech ostatních značek na trhu NENí normální, ale taky to neni žádná tragedie (zatím :-) ). Nicméně signál že "něco není úplně v pořádku" to je ;-)
Nechápu tvé vysvětlení, resp. žádné nevidím. Jak může jakákoliv společnost, pokud zákazník může svobodně volit z více možností, mít monopolní postavení ? Nebo jinak, např. Microsoft, který dnes "ovládá" většinu trhu s operačními systémy, spolupracuje s výrobci počítačů/sestav atd., zvedne ceny operačních systémů o 20%, zákazník nemá příliš možností volby z několika různých důvodů. Pokud Škodovka zvedne skokově ceny o 20% myslíš, že se nic nestane a Škoda si zachová současná čisla ? Nikde nevidím vysvětlení, jak má Škoda zajiětěna stálá čísla, ať udělá "cokoliv".
Dík za ten Microsoft - jo to je dobrej příklad. A pro informaci - to možný zvýšení cen je sice nepříjemnost, ale neni to ten největší problém z takový situace plynoucí ;-)
Prostě jestli si fanda škodovky, tak jí přej úspěchy - ale "všeho s mírou". Jestli jí budeš přát 99% trhu - je to špatně a "ve zlé se to časem obrátí" - tak prostě praví ekonomické teorie, smiř se s tím :-)
Tak za fandu Škody se rozhodně nepovažuji a 99% trhu jí také nepřeji. Zdravá konkurence je důležitá. Škoda prostě těží z faktu domací značky, ale o monopolu už v dnešní době nemůže být řeč.
Těch korejskejch skoro 100% je samozřejmě BLBOST = je to špatně.
Jinak VŠUDE dominujou domácí značky, to je samozřejmě "normální" - špatně ale je když např. jako tady jeden výrobek požere větší polovinu trhu a všichni ostatní se dělí o ten zbytek. To v konečnym důsledku narušuje trh. A to jak to je třeba v tom Německu nebo Francii je "normální", je to pro ekonomiku "ok" - domácí značky převládaj, ale nevytlačujou konkureci z trhu = trh funguje a "všichni sou spokojený" :-)
Tobě by se líbilo kdyby v česku nejezdily jiný auta střední třídy než Superb? :-)
Četl jsi vůbec co píšeš?
Vždyt ty na to nahlížíš, jako kdyby tady nebyla jiná možnost, než si koupit škodovku. Copak někdo tady někomu přikazuje, že si jí musí koupit?
A tohle tvrzení je taky zajímavé
"jeden výrobek požere větší polovinu trhu a všichni ostatní se dělí o ten zbytek"
Copat ti ostatní, co se dělí o zbytek si tu škodovku taky koupit nemůžou?
Mě pořád uniká ta podstata problému, že tu je cca 50% domácí produkce.
Dík za optání, a ty? Smícháváš dohromady 2 různý věci. Kdyby nešlo koupit nic jinýho než škodovku - jsme v rejži protože to se asi zpátky vrátil socialismus - to by byl fakt průser, brr 8-s
Co se týče monopolního postavení, vzniká (občas) i v normálnim tržnim prostředí a prostě to NENi dobře. No a třeba konkrétně v česku se o menší polovinu trhu aktuálně dělí 20 modelů nebo kolik a větší polovinu (doufám že mě za ty poloviny taky nebude chytat za slovo :-) ) zabírá jeden model (navíc převážně s jedinou motorizací - tohle už byl jen trochu vtip ;-) ) - což prostě neni "přirozený" a kdyby taková situace byla dlouhodobá nebo se dokonce posílila, povede to časem k pokřivení trhu - nic víc v tom nehledej.
Myslim že "normální" je u "domácího" výrobku klidně třetina, při nadpoloviční většině prostě začíná blikat vykřičník. Superb se např. jako novinka dostal mezi finalisty Car of the Year - první byla Insignie, někde vprostředku C5ka a poslední - mezi finalisty - právě Superb. Je NORMÁLNí že se doma Superbu prodá nejvíc - ale poměr třeba jen u těhle stejně starejch a řekněme podobně kvalitních aut je až přehnanej - na 1000 Superbů většina prodá jen desítky nebo dokonce jednotky aut - a tim že by byly tak špatný a superb např. několikasetnásobně lepší to spíš NEBUDE ;-)
Shrnu to - když takováhle situace trvá dlouhodoběji, za pár let si pak nevybíráš ze 20ti modelů a xy motorizací ale ... Tohle ti řekne KAŽDÁ ekonomická teorie - a bohužel to tak fakt funguje i v praxi :-| Takže nadvláda domácího výrobku? Jo, jasně. Totální nadvláda jednoho výrobku? Ne díky, radši ne ;-)
Tady myslim nejde "o náhled", ale o základní teorie fungování trhu. Mně osobně třeba Superb vůbec nebere, ale nemám NIC proti tomu ať si ho koupí komu se líbí.
Možná by to i tobě začalo bejt "divný", kdyby se časem tržní podíl superbu zvýšil třeba na 75%? (to znamená že na všechny ostatní automobilky světa, na každý jejich model by zbylo cca jedno procento - furt nic? ;-)
stále se točíš kolem své mantry 50% - jenže těch 50% (a i to jen pro tento měsíc) má Superb jen v ČR. Takže i kdyby tady měl 200%, nic to nezmění na faktu, že frantíci si budou kupovat svoje značky a v Reichu poletí zase jejich značky, Korea bude jezdit Koreu, Japonci japonce a Amíci svoje pickupy. Pochybuji, že by Škoda se svým modelem Superb zlikvidovala a zmonopolizovala celosvětový automobilový trh ve střední třídě....
Těch 50% mohlo být klidně způsobeno "výpadkem" Apoštola při náběhu nové generace, nebo prostě upřednostněním A-čkových trhů u jiných výrobců, kteří pak nestihli zákazníkům předat jejich objednané vozy tento měsíc.
Ona ta teorie o napoloviční většině trhu ale není moje - bohužel :-)
No a kdyby to bylo světových "nad 50%", tak to by bylo fakt špatně. No a já žiju v česku, takže mě netěší ani "pokřivenej" českej trh - už teď se sem spousta věcí NEVOZÍ. Nijak netoužim aby se to dál zhoršovalo
Renault třeba tady pro Lagunu (kromě Coupé) nenabízí 3.0dCI. A ví proč. Páč kvůli 5 předvádečkám a 2-3 kusům za rok se to fakt nevyplatí.
Není nic složitého zajít si koupit auto které chceš třeba do Reichu. Je tady X specializovaných firem, které ti to za bakšiš komplet vyřídí.
Prostě holt budeš muset akceptovat fakt, že jsme relativně malý (a finančně slabý) trh se všemi nevýhodami co z toho plynou. Na druhou stranu tady máme různé speciální sociální edice o kterých se jim v Reichu může taky jen zdát >:-[]
Nojo, já vim proč se sem to či ono zboží nevozí - u auta to naštěstí jde řešit relativně snadno - je to jednou za pár let. Nicméně mě to netěší a neni to dobře ani ekonomicky, český zastoupení menších značek krachujou (nebo spíš už zkrachovaly) a víceméně tu budou mít jen pobočky rakouský, německý atd. zastoupení výrobců - což je na jednu stranu fajn (většinou sou lepší než to původní český ;-) ) nicméně ekonomicky...
... s těma spec. soc. edicema máš pravdu - myslim že je jen otázkou času kdy vyleze najevo že sme chudej stát chudejch lidí ;-\
No ať se sem vozí alespoň to co teď a nezhoršuje se to ;-)
Když má Škoda podíl 50%, je to špatně a nakupující jsou tupci. Když má podíl 25%, je to taky špatně a Škoda má auta k ničemu. Kolik by měl být správný podíl?
Nedá se říct přesně kolik je "správně". Já teda fakt NEJSEM fanda škodovky, ale ten podíl třeba 25% je u domácího výrobku naprosto ok a může to bejt klidně i 30% nebo dokonce ještě víc - to mi sice příjde už taky trochu "hloupý" protože konkurence nabízí kvalitativně i cenově vůbec ne špatný modely, nicméně trh je stále ještě "v pohodě", NIC nehrozí - problém začíná cca u tý nadpoloviční většiny (to se dá omluvit jen v extrémních případech typu Dacie v Rumunsku - výrazně levnější výrobek spňující tamnější trochu specifický požadavky, ale i tam to platí jen dočasně - a my už přece jen chvíli žijeme v "normálnim" prostředí ;-)
Nezlob se, ale na tohle musím reagovat. Z teorie monopolů si vybíráš jen hodně malou část (tržní podíl), navíc nikde není napsané, že to je právě těch 50%, úplně pomíjíš, že zde neexistují žádné bariéry pro vstup konkurence, takže podíl Škody se klidně může další rok smrsknout na 1%, fabuluješ o zavírání zastoupení cizích značek - uveď prosím alespoň jeden příklad, nehledě na to, že podíl Superbu by si přerozdělili zase jen ti velcí hráči a žádné obskurní značky, které tu nemají zastoupení... Že Superbu ten podíl nepřeješ, je tvoje věc, ale radši to přesťaň zdůvodňovat rádoby vědecky ...
Ty to chápeš nějak zvláštně (teorii monopolů můžeš možná použít na vw - určitě ne na jeden model auta). Tobě nepřijde "nestandardní" že přes to že (díkybohu) tu neexistují žádný bariery už dvacet let si jeden výrobek drží nadpoloviční podíl trhu? Jak jsem psal - to je "ospravedlnitelný" třeba teď dočasně v Rumunsku s Dacií, ale tady to už je prostě "špatně" ;-)
No a to "klidný smrsknutí na 1%" - tos teda fakt netrefil ani stodolu - nebo se chceš vsadit? Vo meloun? :-)
Takže o přerozdělení tržního podílu Superbu fakt nejde - jde jen o to že takovýhle situace vedou leda k tomu, že ... třeba Honda teď z trhu stáhla Legend a jestli se Accord bude dál prodávat tak "výtečně" jak se prodává, tak..
Ale působíš že nějaký znalosti máš - takže spíš nechápu tvoje "intenzivní uklidňování" - z českýho trhu už zmizelo docela DOST výrobků a ty co zůstaly bohužel nejsou ty nejkvalitnější - skoro by šlo říct že naopak, mnohý kvalitní zmizely a zůstaly spíš ty levnější atp.
Prostě to že třeba konkrétně v tomhle případě jedno auto drží větší polovinu trhu a zbytek světa se dělí o tu menší neni moc dobře - a je naprosto JEDNO jestli se ten jeden model jmenuje Superb, Passat nebo Mondeo!
Jo a mimochodem - už jsem to tu někde psal - když by prodeje a tržní podíl dál postoupil třeba na 60%, 70% - furt nic? Stále to považuješ "za správný"? ;-)
Bóže, ty seš ale "pacient"... >:-[]
Zvláštně to chápeš spíš ty, včetně tvé představy o monopolu/monopolním postavení na trhu. Řekni mi co tu pořád dokola řešíš a hlavně jaká opatření by sis teda představoval, aby náhodou nedošlo k případnému nárustu Škodovky nad těch 50% českého trhu a jeho "fatálnímu" dopadu pro náš trh s novými vozy.
Chceš snad na netu přesvědčovat potenciální zákazníky Superbu, ať si raději koupí Legend, nebo Accord... >:D
Na tohle bohužel žádný "opatření" NEEXISTUJE ;-)
A když se už ptáš, jo byl bych rád kdyby si tu a tam někdo místo Superbu koupil Accord a tu a tam někdo Kizashi, kdyby se prodalo trochu víc Infinity G atd. - už jen proto abych na silnici nepotkával furt jen škodovky :-)
Krucinál koukám že sem napsal samý japonce! Tak klidně i Peugeoty 508 a ... :-)
Bože. S tímhle běž brečet do zastoupení všech těch značek co jsi vyjmenoval, potažmo k výrobcům, aby nabídli něco, co dostatečně zaujme trh a přetáhne současné zákazníky Superbu. Nikdo nenutí Hondu držet současné ceny, nikdo je nenutí nabízet v Legendu jednu motorizaci, pro Accord jediný diesel, platin vývoj špičkového 4x4, které je absolutně zbytečně dokonalé pro použití v Legendu. Nikdo nenutí Infinity nenasypat do reklamy balík peněz, any více ptencionálních zákazníků vzalo Infi na vědomí jako alternativu k německé trojce. Podívej se k Subaru, kde si uvědomili, že s dieslem, rozumnou cenou ve vztahu k nabízenému a jejich pověstí spojenou se 4x4 by to mohlo fungovat. Hle, z relativně nevzhledného Legacy/Outback je nejprodávanější japonec. V porovnání konkrétně s Hondou nebe a dudy a hlavně u Hondy mám pocit, že jejich "power of dreams" je spíš sarkasmus, než reálně myšlený slogan.
1) neni nutný abys mě oslovoval "Bože" ;-)
2) nešlo mi až tak konkrétně o Hondu, ale o poměr prodaných Superbů k ostatním (a ne špatným) vozům kategorie
3) nemyslim že použití chytrýho sofistikovanýho pohonu 4x4 u Legendu je "zbytečný" - je to jejich vlajková loď. Určitě lepší než aby tam byl "jen" Haldex
4) Accord má sice jen jeden diesel, ale ve dvou výkonovejch verzích (kolik že jich má třeba nejprodávanější superb?) a jak nejspíš víš - je dlouhý roky hodnocenej jako nejlepší diesel svý kategorie :yes::-)
5) dík za Legacy - skvělá konstrukce, naprosto vynikající diesel - prodeje proti Superbu naprosto směšný (nicméně odpovídající "realitě" dováženýho vozu versus domácí ;-)
6) k tomu "dostatečně zaujme trh" - když si projdeš třeba český auto roku (jeden rok vyhrála Fabia, rok potom Fabia kombi), tak místní trh zajímá hlavně převážně a (skoro) jenom škodovka :-)
7) a když se to nebude "zhoršovat", tak budiž - ale přílišná dominance jednoho výrobku pro trh prostě neni "blahodárná"
no zrejme cakali uz na novu generaciu tak preto taky maly pocet kuskov takisto peugeot 406 len 9 kuskov kedze sa caka na 508micku.
kazdopadne aj tak nevidim dovod kupovat passat najnudnejsie a dizajnovo najslabie auto strednej triedy s podpriemernymi benzinmi aj dieslami aj kvalitou spracovania celeho auta. Je to oblb na ludi ktori ziju este v minulom tisicroci a maju VW za pana boha preto ho budu kupovat vecne ale rozumny clovek vidi vie skusi a zisti ze je kopec lepsich aut ako vw, taky peugeot 508 mazda 6 accord legacy a podla mna aj laguna a kopec dalsich ... staci sa zviest skusit a je to jasne. Ale co sa tyka nudnosti a impotentnosti je vw skvely impotent.
tak na rozdiel od "nenudného" Pežota si možeš pre Pašíka vybrať z 3-4 benzínov. A že by boli podpriemerné? Musíš si nájsť lepšie argumenty, alebo zostať pri kritizovaní z pozície dizajnu, tam je to subjektívne a je to proste o vkuse ;-)
Každopádně ani ten nudný design Passatu není tak impotentní, jako tvůj maximálně "fundovaný" příspěvek plný "objektivních" argumentů (viz další reakce).
Ale jak se u nás říká, blahoslavení chudí duchem... :*)8-s;-)
Mně přijde design Passatu nejméně nudný. Dokonce mně připadá, že tolik originality a invence nedá celá střední dohromady.Když o něm tady čtu, tak si připadám nenormální. :'-(
Má reakce přece nebyla o nudnosti designu Passatu (ani jsem tu nudost nedal do uvozvek), na toto poměrně "subjektivní" téma tu vůbec nemá cenu znovu a znovu diskutovat. Šlo mi např. "argumenty" podprůměrných (zejména benzímových) motorizací v porovnání se vzpomínanou konkurencí a z toho plynoucí údajné extrémní impoteneci Passatu. O věcech jako 4x4, DSG a téměř prémiové příplatkové výbavě nemluvě...
To se asi dalo čekat ... poslední kusy z výroby starého modelu došly v listopadu (jen kombi) a nové modely se objevily na show-roomech až začátkem roku. Asi není moc nadšenců, kteří si kupují auto podle fotky ;-) ....
A už to jede. Prvních 8 příspěvků a už se formuje křížová výprava na Wolfsburg.
Zkuste radši pánové rozebrat, proč mají ty špičkové individualistické alternativy v podstatě zanedbatelné prodeje, resp. kde je "chyba" v dominanci koncernu a zaslepenost a hloupost českého zákazníka si nechte od cesty. Produkty koncernu nejsou dominantní jen v ČR (byť třeba ne v takové míře).
Když si vezmu jako nejsilnější, resp. nejmarkantnější z koncernu značky VW a Audi, tak tam je příslušnost k nejsilnějším značkám evropy jasná. Pak tu máme Seat a Škodu, kteří jsou silní doma, ale na celoevropské scéně hrají druhé housle. U Škody alespoň lze pozorovat postupný a relativně stabilní růst. U Seatu si tak jistý nejsem. Dál máme více či méně exkluzivky u kterých se lze na celoevropské postavení dívat z více pohledů nicméně Lamborghini i Bentley mají také své velmi silně zakotvené postavení a rozhodně se nejedná o outsidery trhu. Bugatti, kategorie sama pro sebe.
V kontextu rozdělení trhu na hlavní (VW, Ford, Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, MB, BMW, Audi atd..) a vedlejší hráče (Lancia, Alfa, Saab atd..)(kteří hrají ty druhé housle) tak ano. Toto samozřejmě nelze chápat ve vztahu ke kvalitám, výbavám a technickým řešením těch sekundárních značek. "Pouze" ve vztahu k více či méně dominantním, nebo aspoň výrazným zastoupením na různých trzích ve více zemích.
Popravdě proč až tak dominují produkty jednoho koncernu by mě taky zajímalo. Tím že by byly cenově dostupnější, nebo naopak technicky mimořádně vyspělejší to není. Jak jsem tady už psal, svym způsobem jsou např. tři finalisti Car of the Year: Superb, Insignia a C5 ne až tak rozdílný auta - ani cenově ani technicky, popravdě Superb je z nich tak jak by odpovídalo tehdejšímu pořadí ten nejslabší - prodá se ho o stovky procent víc. Jak to?
Že nejsou cenově dostupnější? Chlape, víš vůbec něco o trhu s autama? Většinu prodejů v téhle třídě u nás dělají služební auta. Po 3-4 letech to auto jde pryč. Zjisti si, jakou mají zůstatkovou cenu různé značky a modely. Připočti slevy při samotném nákupu (Škoda dává jedny z nejvyšších) a pak ti možná dojde, proč u operativního leasingu vyjde Superb a Passat daleko líp než cokoliv konkurenčního.
Ne nejsou cenově dostupnější :-)
Správně zmiňuješ firemní prodeje a operativní leasing. Tam se fakt objednává víceméně jen Superb a Passat = je jasný že třeba Honda s celkovym počtem prodanejch Accordů NULA nemůže konkurovat ;-)
Nečekaně výborný auto je Kizashi - myslim že kdyby je potencionální řidiči mohli vyzkoušet, část by mu URČITĚ dala před superbem a passatem přednost - navíc je i cenově hodně sympatický.
Je to prostě škoda že se to tu takhle "usadilo", že trhu vládne třeba zrovna v tý střední třídě superb a passat - díky drtivýmu technickýmu náskoku to neni a kvůli cenám taky ne - to je spíš už důledek částečně monopolního postavení. Teď to eště neni žádná tragedie, otázka je co když tenhle trend dál posílí - pro malej chudej českej trh by z toho nic pozitivního neplynulo
No a krom firem dávaj kapky trhu i normální soukromí kupci řídící se "normálními vlivy" - superb a passat vidim všude = koupim si ho i já. Kizashi a G ani nevim kdo to vyrábí = to si určitě nekoupim. Kam tohle vede je jasný - pro svý oblíbený jogurty si dneska musim jezdit do německa :-)
A proč potencionální zákazníci nemohou vyzkoušet Kizashi ? Není k dispozici ? - blbost automobilky/dovozce. Zákaznící o něm vůbec neví jako o alternativě ? - blbost automobilky/dovozce.
Čím déle tady diskutujeme, tím méně chápu o co ti jde a co vlastně chceš sdělit.
Co to je za logiku, že Accord nemůže konkurovat s počtem prodaných aut nula? Accord prostě není pro většinového zákazníka zajímavý (už jen ten pidi kufr, kupodivu u služebních aut, kdy třeba obchodní zástupci sami dost často tahají zboží, vzorky a pod., ne nepodstatný), a právě proto tady má nulové prodeje. Sám jsem ho kdysi zkoušel a byl jsem hrozně zklamaný. Suzuki je na trhu teprve krátce, takže bych to nehodnotil, ale nebýt Autosalonu na Primě, tak bych o něm snad vůbec nevěděl.
Ty prostě vědomě otáčíš příčinu a následek. Škoda nevládně díky nějakému monopolu, ale díky tomu, že má nejlepší poměr peníze - kvalita pro většinového zákazníka.
A pokud jde o "normálního zákazníka" - je čistě jeho věc, co si koupí. Dost lidí si auto, které vidí všude, naopak nekoupí, takže nějakého dalšího posilování podílu Superbu bych se nebál. Každopádně jeho podíl není vina, ale zásluha Škody, a vina všech těch ostatních.
Taky vás tak šokovalo množství benzínů v Superbech? Že by konečně lidé začali zjišťovat, že sametový chod, nižší cena, vyšší prestiž a spotřeba nedaleko nafty jsou schopny schovat TDI do kapsy? 30% Superbů v benzínu už se pomalu blíží benzínovému přeborníkovi Subaru s 43% nesmrdících motorů :-):yes::yes::yes:
Ono taky kdo by si v benzínu u největší Škodovky nevybral? Že ano. 1,8T to je drak a 1,4TSI jistě také mnohým postačí. A pro všechny případy tu jsou ještě brutálnější varianty >:-[]
Jediným problémem budiž rapidně vyšší spotřeba Superbu se všemi agregáty oproti identickým v Passatu. Poslední dobou to tu na ACZ a v AutoTipu přichází na přetřes velmi často. Co stojí za tím, že Passat s 1,8T jezdí po městě o 2 litry levněji než Superb 1,8T? Že by mocipáni ve Vlkohradu? 8-s:no:
PS: Mimojiné: ani jeden Accord? To už skutečně nikdo nemá rád hudbu?
EDIT: Tak Subaru není benzínovým králem samo. Mazda 6 má úplně identických 43% a Delta dokonce 100%. Naopak největší absurditou budiž 79% chrochtákovitost Audi A5. Vždyť je to proboha sportovní auto, lidi!!!
Ad Accord .... předpokládám, že každý zájemce o tento vůz všimně výrazně lepší nabídky u našich západních sousedů - např. Honda Fugel ...
A5 bude asi stejný sportovec jako E-kupé, které se také většinou prodává v dieslu. Jezdit od pumpy k pumpě je zábava jen v autech jako je WRX STI ....
Mimochodem ve firmě máme cca 15 Subaru a 14x v dieslu .... nemyslím si, že benzínový motor dodá vyšší prestiž :-)
Bylo by zajímavé zjistit, jaký podíl je u Superbů nakupován většími firmami a kolik nakoupí zaměstnanci včetně živnostníků. Možná bude nárůst podílu benzinu daný tím, že už si část lidí může dovolit větší auto. Zvlášť, když je druhá generace prodávaná i jako combi a může se popustit uzda rodiným orgiím.
No a mimochodem - 3.6FSI/191kW měl podíl na produkci skoro 10%, v nabídce se objevil 2.0TSI/147kW DSG, oproti 1.8TSI DSG dražší jenom o 40k atd.
Potkávám až nečekaně často nějaký superb 3,6 FSI. Dneska dokonce dva. Čekal jsem prodeje této verze spíše na okraji zájmu, ale 10% je nad mé očekávání.
Co je na A5 (nikoli S5/RS5) tak extra sportovního, že nemůže mít třeba to oblíbené V6 TDI? Copak všichni, co se jim libí karoserie kupé, nebo prostě vzadu nikoho nevozí musí chtít za každou cenu hned sportovat? A kde? Po Praze, Brně, Ostravě, nebo snad na D1? Asi už trochu blbneš z té marketingové "mediálně sportovní" masáže, má to jeden pár dveří, takže pokud v tom není ten jediný správný sportovní motor (rozuměj cokoli na benzín), je to hned nějaké divné, nebo dokonce "BRUTAL(úpadek)". 8-s
Zkus se třeba občas probrat z diskusních klišé do skutečné reality... ;-)
Audi A5 samozřejmě TDi mít může! Může mít 2.0 TDi - 105 kW, může mít 2.0 TDi - 125 kW, taky může mít 2.7 TDi a samozřejmě může mit i V6 3.0 který zmiňuješ. A vzhledem k tomu kolik i A6 se prodá s dvoulitrem, tak to výjimečná motorizace nebude asi ani u A5 ;-)
Jde jen to to procento, 80% je fakt dost :-)
Osobně znám jen jednoho člověka, který měl Audi TT (což snad se shodnem, že je ještě "sportovnější" než A5)
Ani ho nenapadlo s tím jet někam na okruh. Koupil si to, páč byl svobodný a líbilo se mu to. Jezdil vetšinou po městě, případně dálnice. Plánoval pak právě A5, ale změnil práci a nafasoval 3er (myslím, že si nestěžuje >:-[] )
Takovýchto lidí je spousta. Chtějí mít auto, které sice vyžaruje určitý "sportovní šmrnc", ale zároveň ho mají na bežné ježdění a tak náklady na provoz hrají svojí roli.
V Americe bude určitě víc než 90% A5 s benzinovým motorem ;-)
Pánbůh díky za ten zbytek světa! No a nevim jak A6 (v týhle kategorii už předokolek fakt moc neni), ale celkově je Audi zatim furt výrobce PŘEDOKOLEK + nějaký ty 4kolky :-)
A zrovna nedávno sem někde čet že v některejch kategoriích prodá víc 4kolek i BMW ;-)
Všechny auta, co jsou v tabulce jsou střední třída - chápu, beru, mají nějakou velikost, kapacitu, vlastnosti.....co tam ale proboha dělá ta tragická dvojka na konci? Překapotované Bravo pod jménem Lancie skutečně někdo staví na úroveň třeba Mondea, Mazdy 6 nebo C5, když vynechám ty další? A co proboha ten Prius? Vždyť to je auto, které je z hlediska velikosti tak někde vedle (a objektivními ukazateli i subjektivními poznatky spíše za a to o dost) v kategorii Golfů, Focusů, Astre, Ceedů a podobných - a mimochodem i onoho Brava. Tohle žádná střední třída není. Avensis a Prius jsou stejná kategorie?
Je to tezke, rozhodne je vetsi nez Golf, rozvor je uplne nekde jinde, Octavia ma sice velky kufr jak stredni trida, ale co vzadu na nohy ? Prius a Avensis ma rozvor stejny...
Aj Fluence s rozvorom podobným Passatu by mal patriť do strednej triedy? Asi nie, že. Dôležitý je nielen samotný rázvor, ale technická báza (Fluence-Megane, Delta-Bravo). A pri Delte aj fakt, že v strednej triede sa fakticky nenosia/neakceptujú hatchbacky.
Teda Delta ako hatch s podvozkom a technikou vychádzajúcim z koncernového príbuzného Brava patrí do nižšej strednej.
lenže keď sa pozrieš aj na motorizácie, tie práve skor odpovedajú strednej triede. Nezačíná na nejakých základných atmosférách alebo diesloch ako Bravo.
s tým príbuzenstvom je to poslednou dobou všelijaké - Insignia/9-5 napr. Podobne ako Bravo/Delta - predlžili platformu, technicky sú tiež do velkej miery prepojené.
Osobne ma Delta neuráža v strednej triede. Uznávam, že karoséria typu HB je charakteristika nižšej strednej, ale v podstate je to jedno. Či tých pár kúskov Delty bude na konci jednej alebo druhej tabulky...
To je hold SDA, mají bordel ve všem. Onehdy tady byla vášnivá diskuze nad počty vozů prodaných s různými druhy paliv. SDA dává mezi normální druhy paliva jen BA95 a motorovou naftu, auta, která mají předepsaný BA98, tak jsou už s jiným typem pohonu, tudíž by je laik mohl považovat za hybrid... :no:
S řazením do tříd je to obdobné. Myslím, že by měli brát v potaz konstrukční základ vozu a zařazení od samotné automobilky. Tím pádem nemá ve střední třídě co dělat Prius, Delta... Ale co je zajmavé, že Fluence nebo Linea tam není, přitom délku a rozvor by na to měly... Ale ve světě to asi lepší nebude, jelikož Octavii řadí všude do střední.
Jednou jsem cetl nejakou smernici EU, podle ktere se v Evrope radi auta do trid. Kriteriem je delka ZAKLADNIHO modelu - tz. napr, ze ikdyz ma Mondeo combi pres 4,8 m delky, tak se mondeo nesmi radit do vyssi stredni, jelikoz Mondeo liftback ma "jen"4,78 a hranici je prave tech 4 800 mm. Proto napr. muze Skoda uvadet Superb 1. i 2. generace ve vyssi stredni.
To same je o tridu nize : hranice mezi nizsi stredni a stredni je urcena na 4,5 m a proto muze byt Delta (4,52m) ve stredni stejne jako Jetta nebo Octavia.
V dnesni dobe je to opravdu tezke urcovat, do jake tridy to ktere auto patri, ale nemel by se v tom delat jeste vetsi "bordel" nez uz tam je. Proc redakce ze stredni tridy vyskrtne Octavii a necha tu Deltu a Prius?? Proc redakce vyskrtne z vyssi stredni Superb s oduvodnenim, ze ma prilis maly rozvor a nadruhou stranu sem zaradi Latitude, ktery ma rozvor pouze o 1 mm delsi nez Superb??? Chapu, ze Superb neni A6, ale take to neni Delta! Chapu redakci, ze v dnesni dobe je tezke zaradit auta do trid, a proto bych radeji zustal u oficialnich tabulek SDA-CIA a byl by klid.
Delit auta do trid podle platformy mi pripada jako blbost, jelikoz dnes se staveji vozy ruznych trid na podobnych/stejnych zakladech viz. A6 a A8, Insignia a 9-5.
Nemyslim že je až tak těžký zařadit vůz do třídy (kategorie). Jo existuje pár výjímek kde označení "na pomezí tříd" neni jen reklamní blábol, ale třeba zrovna Superb a Latitude jsou střední třída. Naprosto jednoznačná - zcela bez diskuzí. Stejně tak Jetta a Octavia jsou nižší střední, trochu pochyby snad můžou bejt u tý Delty, ale jinak - je to jasná nižší střední.
Stejně tak jasný je umístění A6 (vyšší střední) a A8 (luxusklasse) nebo Insignie (jasná střední), trochu nejasnosti může vzbudit 9-5, ale budiž - je to vyšší střední.
Ještě nějaký "pochybnosti"? ;-)
a co treba nova Jetta a Exeo? - rozmery velmi podobne ;-)
Ja osobne vidim Superb / Latitude a Octavii / Jettu na hranici trid. Octavia je stejne dlouha jako C-klass a uvnitr jsou na tom prostorove stejne a to i presto, ze ma C-klass vetsi rozvor.
Za základ se vždy považoval rozvor náprav, motorizace a použitá technika = Superb a Latitude jsou střední třída (a kdo se snaží superb tlačit o třídu výš je - fakt mimo ;-) s použitou technikou by byl ve vyšší střední ostuda - ve dvou parametrech dokonce patří mezi nejslabší "jen" ve střední třídě).
Octavia a Jetta jsou bez diskuzí "Golf s batohem" - to se dneska snad učí už v mateřský - stejně jako že Exeo je Audi A4 s logem seat = víc než jednoznačná střední :-)
Všechny "prémiový" značky maj modely MENŠí (ale na delšim rozvoru) než "mainstream", nejen C-Klasse - zato ty masovky nemívaj motor od AMG ;-) Prostě jak BMW 3, tak C-éčko, tak IS jsou sice menší, ale konstrukcí a motorizacema JASNÝ vozy střední třídy - a tam patří samozřejmě i Mondeo, který má fakt velkej rozvor - ale ve všem ostatnim je to normální střední ... což mě přivádí k otázce PROČ se tu a tam někdo snaží tlačit superb o třídu výš a Mondeo který je asi na nej- podvozku kategorie ne? ;-)
Vidis a to je presne to , na co poukazuju - u Jetty reknes, ze je to jen Golf s batohem, ale pritom uz ma rozvorem i delkou blize k Passatu nez ke Golfu a jako oduvodneni pripisujes, ze vychazi ze zakladu Golfa - ano, ale to bys musel podle tve logiky radit do stejne tridy i tu A6 a A8 , Insignii a 9-5 coz je samozrejme nesmysl!!
Nesnazim se nekoho radit vys, naopak mi prijde, ze tu nekteri vsem nemeri stejnym metrem ;-\ O to smutnejsi je, ze v Cechach se snazime "ocernit" vozy domaci produkce.
Do trid se meri podle velikosti, rozhodne ne podle techniky - to by potom musel Logan patrit do mini a chrysler C300 do stredni >:-[]
Ale nech toho. To že Jetta (a všichni její předchůdci - nevim proč to jméno mění ;-) ) a Octavie jsou Golf s batohem jsem přece nevymyslel já - to už platí 40 let (nebo tak nějak :-) )
Současná Jetta má rozvor Golfu, kterej příjde za rok nebo kdy a zcela odpovídá ostatnim vozum nižší střední třídy - Golf i Passat totiž v tomhle parametru zůstali maličko "pozadu", v "pravé" příští generaci (teď jsou to víceméně jen facelifty) už konkurenci doženou.
Pokud se ti tomu rozdělení do tříd který jsem napsal "nechce věřit", já tě ukecávat nebudu - ale takhle to prostě je :-)
Kdybych měl bejt hodně důslednej, "domácí" vozy tu už nemáme - máme tu několik zahraničních automobilek vyrábějících vozy na našem území. A znova zopakuju - NIC proti tomu že "domácí" výrobek (nejen auta!) se prodává víc než ostatní. To je NORMÁLNÍ! Jen se to nesmí "přehánět" a MOMENTÁLNĚ to tak trochu působí - že by se k tomu mohlo schylovat - a třeba konkrétně ten Superb NENi "násobně" levnější (jako třeba Dacie vůči konkurenci) a zrovna tak NENi technicky "nadřazen" konkurenci. Takže ať se ho klidně prodává mnohem víc než dováženejch modelů - jen by bylo fajn aby ten poměr neujížděl do extrému ... typu na 1000 prodanejch Superbů 30 C5tek, nebo na 1000 superbů jeden Accord - například - TO už začíná bejt trošičku "moc" - TAK "fenomenální a levnej" Superb prostě neni (a to i když mu přičtu tu "výhodu domácího prostředí" :-)
Jo a do tříd se SAMOZŘEJMĚ řadí i dle použitý techniky - doporučuju ti někde si najít definici - takovou "pro lidi" kdysi zveřejnil v češtině časopis Týden - možná to maj eště na stránkách...
Lancia píše na svých stránkách, že jde o vlajkovou loď značky, tak alespoň do střední ji chtěli dotlačit, když výše to už nešlo >:-[] >:D Ale jinak je to větší kus auta než Bravo
Nemeckemu vlastenctvu sa necudujem (aj ked u FO uz citit zmeny myslenia v prospech inych ako len nemeckych znaciek), taktiez statne zlozky, organizacie.... nakupuju vylucne domace znacky co tiez prispieva k vysiemu podielu na trhovom kolaciku :-)
Inak len zopakujem :udaj ADAC, myslim za rok 2008 cierne na bielom, zo vsetkych predanych novych aut v D bolo cca 65% kupenych pravnickymi osobami, z toho nadpolovicna cast bola v v zakladnej- strednej vybave (tzv. business), so zakladnymi motorizaciami -u benzinu 1.6 a u nafty 1,9TDI 77kW.
hmmm, první fr. auto až 29. Megane, první mimo německé (počítám i Ford, Škodu, Smart a Mini - víceméně všude velký německý podíl) i30, první Japonské 31. Quasquai.
Další zajímavost Scénic před Zafirou a pokud jsem se dobře díval i před Touranem.
E-classe na 6. místě. Tomu říkám prodeje vyšší střední... :yes:
Život je krutý. Santa neexistuje, testy ve 5th gearu nejsou podplacené a i Škodovka umí udělat slušné auto. Omlouvám se, že jsem to na Vás nahrnul, ale jako perspektivní invalidní důchodce tu nemůžu trávit hodiny a hodiny >:-[]