Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2011: Superb ovládl polovinu střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (157)
Superb byl v lednu ve své kategorii naprosto suverénní, vždyť mu patřila více než polovina všech registrací.

Celkový trh si polepšil, získal totiž +11,7 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 838 vozů, v letošním prvním měsíci 936, tedy o 98 více.

Na Superb tentokrát opravdu nikdo neměl, vlajková loď domácího výrobce obsadila suverénně první příčku s 479 kusy a podílem 51,9 %. Passat se znovu musel sklonit před Mondeem, které jej porazilo o dvanáct registrací. Oba soupeři měli ale velmi nízké počty, 76, respektive 64. Čtvrtý Renault Laguna dosáhl také jen 47 aut, pátý Renault Laguna jich má na kontě o dvě méně, tedy 45. Taktéž podíly jsou malé: Mondeo 8,1, Passat 6,8, A4 rovných 5 a Laguna 4,8 %.

Superb si oproti lednu 2010 polepšil o mohutných 91,6 % (+229), na titul Skokana roku to ale ani zdaleka nestačí. Mondeo naopak vykazuje pád, byť mírný o -7,3 %, před rokem bylo zaregistrováno 82 aut, letos -6. Také třetí člen první pětky má negativní výsledek. Passat si loni vybralo 134 Čechů, letos si tedy pohoršil o značných -52,2 %, respektive rovných 70 exemplářů. Audi A4 zaznamenalo menší pokles o -32,9 %, loni si našlo sedm desítek nových majitelů. Renault Laguna je na tom mnohem lépe: o 200 %! V lednu 2010 rozšířilo vozový park na domácích silnicích pouhých 15 aut.

Střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/201120111/20112011
1.Škoda SUPERB47947951,2%51,2%
2.Ford MONDEO76768,1%8,1%
3.Volkswagen PASSAT64646,8%6,8%
4.Audi A447475,0%5,0%
5.Renault LAGUNA45454,8%4,8%
6.Opel INSIGNIA35353,7%3,7%
7.Subaru LEGACY28283,0%3,0%
8.Toyota AVENSIS25252,7%2,7%
8.Volvo S60/V6025252,7%2,7%
10.Mazda 621212,2%2,2%
11.Audi A519192,0%2,0%
12.Citroën C517171,8%1,8%
13.Mercedes-Benz C14141,5%1,5%
14.BMW 310101,1%1,1%
15.Peugeot 407991,0%1,0%
16.Alfa Romeo 159440,4%0,4%
16.Kia Magentis440,4%0,4%
18.Seat EXEO330,3%0,3%
18.Suzuki KIZASHI330,3%0,3%
20.Infiniti G220,2%0,2%
20.Lancia DELTA220,2%0,2%
20.Toyota PRIUS220,2%0,2%
-Ostatní modely220,2%0,2%
-CELKEM936936100,0%100,0%

Největšího šplhouna aktuálního žebříčku máme tedy na páté příčce, Laguně se nevyrovnal nikdo, Volvo S60 minulý rok v pořadí úplně chybělo a letos je to s postupy vůbec bída. Kromě Superbu už žádný velký a relevantní v tabulce nenajdeme. Pak jsou tu nárůsty přesahující 20 (Mercedes C), či 10 % (Mazda 6). Tradiční kusové záležitosti, které se sice zlepšily o 100 %, ve skutečnosti však jen o jednu, dvě registrace, reprezentují Kia Magentis a Infiniti G.

Propadák je v aktuálním přehledu na samém konci Top 20: nelichotivý titul náleží Toyotě Prius, která spadl z 8 kusů na 2 (-75 %). Uplynu zřejmě ještě dlouhá doba, než se automobily s hybridním pohonem stanou masovější záležitostí. Druhým modelem v tomto pořadí je BMW řady 3 (-63 %, z 27 na 10). Dále následuje již zmíněný Passat, pro který je to opravdu špatný výsledek.

Počtům vznětových motorizací dominovala největší škodovka, bylo jich 333. V podílech je tomu ale jinak: 69,5 % z celkových registrací je nižší číslo než obvykle. Pro naftová Mondea se rozhodlo 66 zákazníků (86,8 %). Passat s motorem TDI má na kontě 54 kusů (84,4 %). U Audi A4 převažují, jak jinak, pohonné jednotky spalující naftu, jsou zastoupeny 42 exempláři (89,4 %). Renault Laguna si připsal 41 vozů s turbodieselovými agregáty. Podílem 91,1 % tedy nijak nevybočuje, naopak, ten je z Top 5 nejvyšší.

Zbylá čtveřice nových Lagun ovšem nespaluje jen benzin, ale je schopna jet také na bioethanol E85. Kromě nich ve statistikách za leden už nenalezneme žádný jiný vůz na alternativní palivo, dva Priusy jsou uvedeny v kolonce Benzin.

Aleš Dragoun
Diskuze (157)
Avatar - Hamunasakra
25. 2. 2011 23:54
Re: Co je moc to je moc
Jo. Ne. Ne. Škoda. Ach jo ;-) . Jo. To je dobře. Existují o dost lepší zdroje :-) . To zaprvý nebylo hezký a zadruhý - navíc to neni pravda ;-) . Zdroj info jsem ti dal (bohužel to neni odkaz na netu, co? :-) ).
Doufám v totéž ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 2. 2011 11:49
Re: Co je moc to je moc
Opravdu si myslíš, že bych se ti měl omlouvat? Vylez už ze svého světa domněnek a svých výmyslů! Nemáš nic v ruce, stále píšeš to samé, jako bych já nic nepsal. Tím pádem je zbytečné s tebou ztrácet čas, takže to z mé strany ukončuji i tady. S člověkem, který netuší nic o dnešních možnostech konstruktérů a stále si jde zaslepeně za svým tušením, si opravdu nemám co říct.
Tvrdíš mi stále, jak velké mám sebevědomí. Pleteš se, rád se tady něco nového dovím. Jak z článků redakce, tak od solidních diskutérů. Ty mezi ně rozhodně nepatříš a nepodloženými plky o voze, s kterým si nikdy nejel tady taky nikoho neohromíš. Takže na závěr bych ti rád řekl, že až si svá fakta, jakákoliv, podložíš důkazy a ne domněnkami, tak se s tebou rád o něčem pobavím ;-) Tak snad někdy se dočkám.
Avatar - Hamunasakra
24. 2. 2011 00:54
Re: Co je moc to je moc
Koukám že si "tak rozjetej" že ti asi čtení už opravdu začíná dělat potíže :-)
Já NENAPSAL, že auta s velkym rozvorem "trpí" podobnym problémem jako kabriolety - spíš jsem napsal pravej OPAK! :-)
Navíc jsem zmínil dva současný modely ze střední třídy který představujou špičku - C5 (napovim ti - ta má VĚTŠÍ rozvor než Superb ;-) ) a vůz co představuje naopak podprůměr třídy - Superb, ten má MENŠÍ rozvor než C5
Takže teď klidně dýchej, možná dej sprchu - a pak si to v klidu přečti od začátku ještě jednou. Pak se hezky vyspi a zítra se zkus zeptat někoho ve svym okolí, jestli tomu trochu rozumí, nebo si skoč třeba do knihovny. A až to zpracuješ - zvládnout logický postupy zpracování takhle jednoduchý informace určitě zvládneš - tak sem pak napiš jen stručný "sorry" - já budu spokojenej že tomu rozumíš, protože fanda do aut evidentně jsi = bylo by fajn kdybys o jejich konstrukci taky něco věděl.
Dobrou :-)
Jo a ještě - to svý "uječený" sebevědomí který evidentně nemá oporu ve znalostech sebou zejtra neber - dík ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
24. 2. 2011 00:18
Re: Co je moc to je moc
Asi ti chybí základní logické postupy, nebo neumíš číst? To snad ne. Jak jinak si vysvětlit tvou absolutní nechápavost. Tak snad teď. JÁ NIKDE NETVRDÍM JESTLI MÁ SUPERB TUHOST NEJHORŠÍ NEBO NEJLEPŠÍ VE TŘÍDĚ, JÁ SE JEN CHCI DOČKAT TVÉHO ODŮVODNĚNÍ TVRZENÍ, ŽE JE SUPERB V TOMHLE PODPRŮMĚRNÝ!!! Už? Příklad s kabriolety použiji znova. Ti mají stejný problém, trpí nízkou tuhostí danou absencí střechy, to tady všichni víme, jak si správně poznamenal. Auta s velkým rozvorem trpí podobným problémem. Tohle ses někde dočetl a tím to pro tebe hasne. Tím pádem každý takový vůz musí mít nízkou tuhost karoserie, protože to tak prostě je. Prober se. Dnes se při konstrukci aut uplatňují tak moderní technologie, že je vlastně možno potlačit skoro každou vrozenou vadu daného řešení. O to mi jde. Ty si vezmeš něco do hlavy a přes to vlak nejede. Superb má dlouhý rozvor, takže má nízkou tuhost a basta. Dedukce jak blázen. A jestli jsi absolvent ČVUT, tak je mi tě líto... :no:
P.S. Evidentní fanda Superbu rozhodně nejsem, další věc, která ti unikla, že zde o Superb jako takový vůbec nešlo já zde na Superb jako takový nesměřoval ani jedno slovo, ale nevadí. Jsem fanda BMW, což mám koneckonců i v nicku, ale já už si zvykl, že se na tebe musí pomaleji, že ti holt některé věci nedocházejí. Tak se jdi vyspat, přeber si to v hlavě a zítra zkus s čistou hlavou napsat a uvidíme, jestli ti už docvaklo.
Avatar - Hamunasakra
24. 2. 2011 00:16
Re: Co je moc to je moc
Dobrý! Máš pochvalu! ;-)
A nedělám si srandu - diskutuješ dobře a obecnej přehled máš. A třeba ta torzní tuhost to je věc která se dá naučit jen na konkrétní odborný vysoký - takže to že to nevíš neni žádná ostuda (to jak si prosazoval že to určitě neni pravdu už ale trochu jo ;-)
A až budeš trochu starší (a zkušenější) zjistíš, že VĚTŠINOU se smějí lidé co nevědí (těm co vědí) - a NE naopak! Teď tě to možná eště překvapuje, ale "tak to prostě chodí" :-)